{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

børn og ferie {{forumTopicSubject}}

med risiko for korsfæstelse .... jeg fatter det bare ikke :

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-07-06-hver-femte-siger-ok-til-ferie-uden-boern?nidk

Og vi taler her ikke om forældre i sygdom eller akutte situationer, men ene og alene forældre der holder ferie, mens børnene ikke gør ...

Har aldrig nogensinde fået passet mine 3 børn mens jeg selv holdte ferie .... og hvor er det i dag en stor glæde at sidde og høre de 3 snakke om "kan du så huske dengang ......" og det er alt fra ferie hjemme, med bare fri, ture i skov og på legeplads, ekstra tid, til små ture i et sommerhuse, længere ture i Europa og 2 rejser til USA .... de minder den ferie tid, med bare god tid har skabt for os og børnene dem kommer vi til at leve med hele livet ... får næsten lyst til at sige stakkels forældre, de aner ikke hvad de går glip af ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn og ferie
  • #1   6. jul 2015 Hvorfor dælen får man så de unger... det forstår jeg ikke.

    En weekendtur uden er da fint... og evt en uge .... men de store ferier uden børn forstår jeg ikke.


  • #2   6. jul 2015 Desværre ikke noget nyt....

    Nogen børn er kun væk fra institutionerne når der er tvunget lukninger, at det så også er de børn der tit er der hele åbningstiden, gør det bare endnu mere tragisk....


  • #3   6. jul 2015 Ja jeg forstår det ikke sådan for - lad os sige 14 dage f.eks men jeg ved da f.eks at K´s den store dreng - han vil mægtig gerne med Bedste,farfar og kusine Mille i sommerhus i en uge hver sommer. Skæbnen vil så at kusine Mille har en lillebror der er ½ år yngre end spunk. Så lur mig om ikke de 2 små knaldhætter også gerne vil med på tur om nogen år og i den uge de er væk kunne vi da sagtens finde på at tage på en afbudsrejse eller noget.. Det ser jeg intet ondt i.

    Men vi tager også gerne på tur med dem. Her fra idag - Spunk har nemlig ferie fra vuggeren:


    profilbillede
  • #5   6. jul 2015 Da jeg var lille, havde vi ikke så mange penge. I de 11 år af mit liv mine forældre var sammen, var vi på ferie tre gange. Skide hyggeligt og alt det der. Men for at der skulle ske lidt for mig om sommeren, var jeg hjemme hos min mormor en uges tid inde i "byen". Her lærte jeg at stå på rulleskøjter (det er sgu så svært at gøre på grusvej) rendte ned og købte is (det er svært med 5 km til købmanden) og lærte at cykle (igen svært på grus)
    Hvis min forældre havde taget på en far-mor-tur, imens jeg var hos min mormor, så havde de måske stadig været sammen. Jeg ville i hvert fald til en hver tid have undt dem det.


  • #6   6. jul 2015 Zarah godt billede, synes det genialt fundet på, at tag det på den måde og så med hjertet smiley

    Jeg ser ikke noget forkert i, at forældre tager ud, at rejse selv, men det kommer an på måden. Jeg elskede at komme hos min mormor og morfar og for mig var det den bedste ferie smiley
    Men at lade børnene bliver i institution i alt ferie synes jeg bestemt ikke er okay.


  • #7   6. jul 2015 Men skal nok tilføjes at vi i den grad har valgt tid med spunk til. (K´s store dreng bor hos sin mor). Jeg læste hjemme til han var 1½ og der gik han i legestue med andre rollinger i kommunen. Han går kun i vuggestue på ½tidsplads da vi har tid, lyst og muliggjort det. Han ELSKER sin vugger, men nogengange "pjækker" han altså alligevel. Han har - Skemalagt - 3 ugers sommerferie derfra.. (når det er en deltidsplads skal man lave månedsskemaer for mødetider.) K har arbejde på skiftende tider og jeg søger pt. efter deltid.

    Tak Camilla - ja synes det var en meget hyggelig idé. Manglede bare lige 8 hundepoter også smiley


  • #8   6. jul 2015 At et vuggestue barn keder sig hvis det ikke er i institution.......hold nu op

    Nej måske får man ikke leg på samme måde, men man får sgu nærvær.....hvilket er guld værd senere hen i livet.....


  • #10   6. jul 2015 mindatter går i dagpleje og har ferie samtidi m dagplejemor. Jeg er jo hjemme på barsel alligevel. Et af de andre børn har også fået en lille søsken så moderen går hjemme. Men det barn skal i gæstepleje når dpmor har ferie. Det synes jeg er synd! For øvrigt er vi bare hjemme i ferien, min mand skal nemli arbejde..

  • #11   6. jul 2015 Skræmmende at læse dit sidste indlæg A T

    Mere er der vist ikke at sige smiley


  • #13   6. jul 2015 Jeg syntes faktisk at det er skræmmende at nogle forældre ikke selv er i stand til at aktivere deres børn.

  • #14   6. jul 2015 A T : Det er også længe for et barn at have ferie i 2 1/2 mdr . Og han har jo 14 dage , samt kun er på halv tid . Tænker da at de uger han ikke har ferie stadig tager en fri dag ind imellem til en hygge dag eller oplevelse . Tænker opslaget er henvist til den der har ferie og slet ikke lader børnene holde ferie men stadig sender dem afsted i institutionen . Så du skal ikke føle dig truffet over denne debat , med mindre du har dårlig samvittighed .

  • #18   6. jul 2015 -kat-

    Det er faktisk "sjovt" at mange forældre netop tror børnene skal aktiveres hele tiden smiley

    De har nemlig brug for mindst ligeså meget ro som vi har, hvis ikke mere....


  • #20   6. jul 2015 nu læser jeg ikke artiklen som at børnene den omtaler så er på ferie hos bedsteforældre eller lignende ... AT som jeg læser det har jeres søn da 2 ugers ferie ...
    Men børn har også godt af at der bare er god tid, ikke at der altid skal ske noget osv ....


  • #21   6. jul 2015 Kunne jo være A T 'S dreng havde specielle behov ? Er sikker på hun gør hvad der er bedst for deres dreng . Og han har trodsalt ferie 14 dage samt på halv tid de dage han er afsted . Det er også sundt for børn at have andre at spejle sig i .

  • #25   6. jul 2015 Nu arbejder jeg indenfor området i administration, men taler meget med ledere af institutionerne, dem der har været i gamet i mange år siger at det er et stigende antal børn de har i institutionerne i de lange ferieperioder, også selvom de ved forældrene har ferie, flere børn der end ikke har bare en uge fri ....


  • #26   6. jul 2015 Nu ved vi jo ikke, hvordan spørgsmålet er blevet stillet i den undersøgelse.

    Der er forskel på at spørge:
    Synes du, at det er i orden, at forældre tager på ferie uden deres børn?
    Eller
    Synes du, at det er i orden at forældre rejser på ferie imens børnene bliver hjemme og passes i institution?


  • #27   6. jul 2015 Jeg synes det kommer an på, hvordan man definerer "ferie". Vi har da altid holdt "familieferier" hvor vi har været så priviligerede både mor, far og 2 børn at tage til Grækenland, Spanien mm. Almindelige ferier på en uge. Selvom jeg bor hjemme er jeg jo nu voksen nok til, at jeg ikke er et barn der skal med på alle ferier, men familieferier har vi da altid holdt sammen - bortset fra de 2 gange da jeg var yngre, hvor min mor og far har været i udlandet med min fars firma. Men det er jo så en anden sag og ikke en ferie, man bevidst vælger at planlægge uden børnene.

    En weekendtur osv. uden børnene er jo ifølge mig ikke strengt. Eller en overnatning i Berlin mens børnene bliver passer hos bedsteforældrene. Jeg synes det kommer an på, hvor store børn vi snakker om. Og hvordan folk lige definerer "ferie". Det kan godt blive lidt diffust.
    Men som udgangspunkt - er man en familie, så er det vel indlysende, at man også vil være sammen og nyde hinanden. Derfor er det for mig også naturligt, at planlægger man at tage til udlandet i ferien, så er hele familien inkluderet smiley


  • #29   6. jul 2015 Altså jeg ville da sikkert også foretrække at barnet er hjemme hos forældrene når de har ferie, men hvad er der galt i at aflevere barnet i 3 timer i institutionen? Jeg mener mere, må man ikke aflevere barnet hos andre uden at våge over det hele tiden? smiley Måske er det fordi jeg ikke selv har børn, men synes altså ikke det er så synd igen, at barnet er 3 timer i institutionen om dagen, hvor det leger med de andre børn og derefter tilbringer tiden med forældrene.

    PS: Jeg har også altid selv været hjemme, når mine forældre har haft ferie. Men hvis AT vurderer at drengen trives bedst med at komme i institutionen dagligt, i stedet for at holde en lang pause og derefter have problemer med at være der igen, så må det vel være til drengens bedste?


  • #30   6. jul 2015 jeg synes bare at når man taler om børn med IKKE specielle behov, for familier der ikke er i en eller anden akut krise, altså helt normale familier med så har børnene også godt af at der er det skift mellem en hverdag med arbejde og institution og så de perioder der er ferie, følge årets gang så at sige ... de fleste på arbejdsmarkedet har nu 5 ugers årlig ferie foruden helligdage, så at man ikke kan holde nogle ugers ferie med sine børn er for mig uforståeligt, når ikke der er specielle forhold tilstede.... Det må da blive svært når børnene kommer i skole og i en alder hvor der ikke længere er pasning, så skal man først der til at finde ud af at være sammen i skolernes ferier.... jeg forstår det bare ikke, men det har heller aldrig været et spørgsmål for mig, jeg har aldrig tænkt tanken at når vi voksne holdt ferie, så skulle børnene ikke .. det har bare været helt naturligt.

    I mange år havde vi ikke mange penge, havde venner der havde det på samme måde, så var vi var vi hos hinanden på skift (de bor i anden by), da vi havde fået alle vores børn, de 3 og vi 3 så var vi 10 mennesker sammen, i de første år boede de i en lille lejlighed, ungerne sov alle i samme rum, de i deres soveværelse og min mand og jeg i stuen ... om dagen gik vi tur, tog på legeplads, spillede spil med børnene osv, da vi fik lidt flere penge splejsede vi til et billigt sommerhus og var sammen der en uge .... det var også ferie, selvom der skulle handles ind og laves mad til 10 hver dag, selvom nogle unger skulle skiftes og mades, og en af dem næsten med sikkerhed var snottet eller havde lidt feber ... men det var et afbræk, en anderledes rytme end dagligdagen, og ja det skabte sammenhørighed og minder ....
    Jeg synes ikke ferie nødvendigvis er = med spædende rejser, masser af aktiviteter, bare det at dagen er en anden, at der er tid til at nusse længere rundt i nattøj, at morgenmaden kan foregå uden man skal ud af døren til en tid, at der er bedre tid til at ungerne kan hjælpe med aftensmaden fordi næste dag ikke er et problem hvis sengetiden skrider med ½ time osv, det er også en ferie , at ungerne måske kan mærke at far og mor ikke er så stressede, at de ikke hele tiden tænker på arbejde ..... for mig kan forskellen både ligge i de små ting, og de store rejser, og alt derimellem ...


  • #33   6. jul 2015 Min ex og undertegnede havde planlagt nogle dage i sommerhus efter at have aftalt med mine forældre, at de lige lånte ungerne (4 og 6 år) imens. Efter et par døgn med parforholdsbevægelser begyndte vi mere og mere at snakke om børnene. Hvad laver de mon nu, mon de savner os og i den stil. Efter 2 dage droppede vi sommerhuset og hentede børnene. Puh endelig var flokken samlet smiley

  • #34   6. jul 2015 Min mand og jeg har 3 børn på 7, 12 og 14. Vi er så heldige at jeg arbejder aften i 5/2 rul. så det er kun et par timer der ikke er nogle voksne hjemme. Det betyder så, at alle unger kan holde fri hele sommerferien hvis de har lyst. De to store holde så øje med den mindste til deres far kommer hjem. Vi holder altid ferie sammen ( forsøger at få 3 sammenhængende uger) og aldrig uden børn. Men hvor ville jeg dog ønske at min mand og jeg kunne holde lidt uden unger. Ikke fordi jeg ikke vil være sammen med dem, men simpelhen fordi at det ville være så fedt at være alene og "lære hinanden at kende" igen. Det er noget jeg virkelig savner. Men der er ikke råd til 2 ferie og vi vil ikke tage ud at rejse hvis vi ikke også kan tilbyde ungerne en ferie.

  • #35   6. jul 2015 Min niece kunne ikke rumme det med en lang ferie da hun gik i vuggestue, ikke at hun ikke hyggede sig hjemme, det gjorde hun bestemt smiley
    Men det, at skulle i institution bagefter var et mareridt, så sådan en ferie fungere slet ikke, så i stedet holdt hun ret ofte en fri dag eller et par fri dage og andre dage, var hun der kun i kort tid. Hun havde så også brug for den pause fra selve vuggestuen nogen gange. Så for hende fungerede det bedst på den måde.
    Nu går hun i børnehave og kan sagens finde ud af det med en lang ferie, og så at skulle i børnehave igen bagefter smiley


  • #36   7. jul 2015 Jeg holder aldrig ferie uden mine børn (andet end når de er hos deres far)

    Mine børn har altid så vidt muligt holdt fri når jeg har holdt fri/haft ferie
    Jeg har jo fået børn fordi jeg vil være sammen med dem


  • #42   7. jul 2015 Mine har forøvrigt altid holdt hele sommerferien, efterårsferien, juleferien, vinterferien, påskeferien, alle helligedage og (inden skolestart) et utal af fridage smiley

  • #43   7. jul 2015 Børge, jeg tror ikke på at en uges ferie om året uden børn giver en lavere skilmisse rate.

    Skal man ind og kigge på det, så handler det nok langt mere om at pleje parforholdet de resterende dage om året smiley


  • #46   7. jul 2015 Jeg tror nu alene tid som forældre har meget at sige. Men det kan jo også bare være om aftenen når ungerne er lagt i seng. Og jeg tror tit der går lidt for meget pædagogisk korrekthed og speltboller i hverdagen for mange børnefamilier. Så når ungerne er lagt skal der gøres rent, ryddes op osv. der tror jeg et par dage - en uge eller lign uden unger sagtens kan gøre at overskuddet bliver større og "lunten" lidt længere.
    Men igen er det også et spørgsmål om hvad man vælger. Vi har f.eks ikke nogen problemer med at parkere sønnike hos svigermor og tage til koncert, kursus eller lign. hvor en i familien absolut ikke aflevere barnet til NOGEN som ikke er uddannet pædagog før de er 3. Men deres forhold er så også ret hårdt prøvet. De glemmer nemlig at være kærester, men er kun forældre...


  • #48   7. jul 2015 Jeg siger man skal sørge for at dyrke parforholdet og hvis man er langt ude er en uge uden børn måske det man har brug for for at redde stumperne. Men det jeg prøver at formidle er at man skal sætte ind i hverdagen..

  • #52   7. jul 2015 Min ældste søn havde ofte behov for at aflyse legeaftaler. Ganske vist brugte han det "voksne" og lånte udtryk: "Jeg har brug for at være lidt alene i dag". Det lo vi en del af, men meningen var sådan set klar nok. Så lukkede han sig inde med pc'en (uden internet).
    Ligesom farmand - lidt introvert smiley


  • #53   7. jul 2015 Børge: rungende enig!

  • #55   7. jul 2015 Børge - du har helt ret. Ofte elsker ungerne også bedsteforældrene. Når man får dem hjem, skal de så lige på en 3-dages kold tyrker ift sukker og 100% opmærksomhed. smiley

  • #56   7. jul 2015 Hvis det er min kommentar der gør at folk læser det som "sammenbruddetsrand" så har i totalt misforstået hvad jeg prøvede at formidle..

  • #58   7. jul 2015 Mennesker er forskellige, holdninger ligeså. Der er heldigvis mange gode og rigtige måder at have børn på.
    Med hunde er det straks værre. Der er indtrykket ofte, at der kun findes een sandhed, og det er ikke den, du benytter. smiley


  • #65   7. jul 2015 Det er så svært at sætte sig ind i andre menneskers virkelighed. Endnu sværere er det at diskutere, særligt når emnet er vores guld.

    Nå, men ..Min virkelighed er, at jeg er den stolteste mor disse dage! Jeg har lige været på total ego-tripper-tur, hele fem dage på Nibefestival.
    Jeg har ligget i konstant fadølsmarinade, skreget med på Gnags, Lukas Graham, TV 2, Sandmen, Lars Lilholt og en hel masse mere jeg kun svagt erindrer, jeg har danset til solen stod op igen og igen og bare været mig.

    Samtidig har min 19-årige datter taget sig af alt herhjemme, sammen med min datter på 13 og mine to niecer på 13 og 15, -min søster var min Nibe-makker smiley
    Ungerne har rå-hygget og i dén grad sørget for, at mor og moster kunne hygge sig ubekymret. Oven i købet kom jeg hjem til et rengjort hus, vasketøjet var taget og køleskabet fyldt.

    Så jeg sidder med en skøn følelse af, at man høster som man sår.. det er nemlig ikke noget vi har gjort før, ..eller jo, men det var i et andet liv, -før ungerne kom til.
    De var så glade for at kunne gøre det her for os. Hjertet flyder over smiley



  • #68   7. jul 2015 Kan ikke lade være med at tænke tilbage på min egen barndom i '70'erne og '80'erne. Hvordan ferier forløb før jeg kom i skole errindre jeg ikke, men jeg har aldrig gået i institution da min mor arbejdede om aftenen og derfor var hjemme med os om dagen. Men da jeg startede i skole fik min mor arbejde i dagtimerne og i de første skoleår skulle vi jo så passes i den tid der gik fra vi forlod skolen til mor kom hjem. Dengang var det så fritidshjem man kom i, men det synes min mor absolut ikke vi skulle i så hun fandt privat pasning hos en ældre dame, der også passede sine børnebørn i dagtimerne. De to børnebørn var jævnaldrende med min søster og jeg og de blev vores bedste venner. Min søster og jeg fik også nærmest et sæt ekstra bedsteforældre smiley I skolesommerferien var det typisk sådan så mine forældre tog 3 uger hver med to ugers overlap. Dvs. der var 1 uger med far/mor, 2 uger med dem begge og så en uge igen med 1 af dem. Så var der typisk en uge hos mormor og en uge hos farmor og den sidste uge var vi hos Ruth og Kaj (vores normale pasning). Ugerne hos mormor eller farmor var med overnatning og det var altid ren fest. Farmor boede jo inde midt i Køge, hvilket for os to 'bonderøve' var ekstremt interessant. Fx kunne man blive udstyret med en femmer og GÅ hen i kiosken og snolde og der var en GÅGADE :D. Det var stort! Ugen hos mormor var ren hygge og lidt en rejse tilbage i en anden tid. Jeg har siden tænkt på at mor og far må have nødt de to 'friuger' uden yngel smiley I den uge vi var hos Ruth og Kaj blev vi jo hentet hver aften af far på vej hjem fra arbejde, men det var nu alligevel noget særligt at være der hele dagen og ikke kun efter skole smiley
    Nu er jeg jo ikke ligefrem vokset op i en storby men i et område der hedder 'Ringsted Mark' - så er tonen li'som slået an smiley Så vi var vel ikke mere end 12 og 10 før vi fik lov at være alene hjemme i noget af tiden i de uger hvor mor og far ikke havde ferie (ikke alle tre uger). De dage legede vi med de andre unger i nabolaget, der var i samme situation. Og ja, vi lavede givetvis ulykker (errindre mindst en episode, hvor far blev knapt så glad for den isbjørn jeg havde brugt en hel dag på at hugge ud af en gasbetonblok med hans gode mejsel smiley ) , men vi lærte også at passe på os selv og aktivere os selv.


  • #76   7. jul 2015 Det er under en procent, som forventes ikke at holde ferie.

    Og nu kan man ikke sætte lighedstegn mellem de børn, hvis forældre holder ferie uden børn og de børn, som holder under 3 uger på et år. Hvad med de forældre som fx læser og knokler igennem på et sommerferiejob for at få lidt overskud? De arbejdsløse forældre, som ikke kan holde ferie? Nyuddannede uden feriepenge?
    Jeg synes, at hele debatten er noget ugennemsigtigt journalistisk sjusk, som viser, hvor meget man kan vende og vinkle en undersøgelse.


  • #77   7. jul 2015 Isabelle - hvis man nu har et enebarn i alderen 2-6 år, kan man ikke bare lukke ned for barnets netværk i 2-3 uger. Ferien er også god tid om morgenen, tid til hygge, men måske også et par timers gensyn med "kliken", blive hentet tidligt, med ud at købe ind til aftensmad.
    Jeg synes egentligt, at både du og Caroline har ret. Kan vi enes om en mellemting? smiley


  • #78   7. jul 2015 Eller de lavtlønnede/timelønnede, som ikke har råd til at holde alle fem uger?

  • #81   7. jul 2015 Isabelle: jamen det er det jeg mener. Hvem er det vi snakker om? Hvem reelt lader deres unger blive i børnehaven (og bo hos mormor ud over det?) og selv tager fem ugers ferie om året?
    Jeg tror, at det er forsvindende lidt og de her artikler med undersøgelser konkluderer noget forkert.
    Der bliver spurgt om æbler og appelsiner.
    1) er der børn som holder under tre ugers ferie? Ja.
    2) er der forældre, som holder ferie uden børn? Ja
    3) er det de samme? Nej ikke nødvendigvis/det ved vi ingenting om.
    Måske er dem der holder fri uden børnene, de forældre som holder 8 ugers ferie med børnene om året, fordi de holder hver for sig og holder en uge sammen alene.


  • #83   7. jul 2015 Minion
    Efter telepatisk kontakt med skrigeungen og storeungen skal jeg hilse dig og sige mange tak smiley


  • #89   7. jul 2015 tænker på om det der alene tid/kæreste tid når man er blevet forældre er et nyere begreb, det er ikke noget jeg mindes var på bane da mine unger var små, først var der to-somhed, så blev vi familie og så var fritiden familie tid ... har lige fejret 35 års bryllupsdag, og den første ferie helt bare os 2 var for 2 år siden, altså i 2013, den sidste var i 1983 .... og som det for os var ganske uproblematisk at bevæge os fra kærester til familie, så har det været lige så let at gå den anden vej ... måske vi bare gør tingene som de nu falder naturligt og tænker ikke dybere over det ...
    I år skal de 2 døtre og hunden med en uge til Østrig, og senere skal sønnen med 1 uge til Malaga, indimellem er vi så bare os to og hundene .... glæder mig til det hele ... vi nyder at være alene, men vi nyder også når ungerne gerne vil med ...


  • #90   7. jul 2015 Nej Ida Kristine, det er både ressourcestærke og ressourcesvage som ikke holder ferie med deres børn. Der står intet om, at de selv holder ferie imens. Og bare selve det at holde ferie kan være en umulighed for nogen- jeg snakker ikke om at folk skal lave noget med deres børn.

  • #93   8. jul 2015 Mine har også gået i dagpleje
    De ville bryde fuldstændig ned på så mange mennesker at forholde sig til

    De havde det svært nok når alle dagplejerene mødtes hver anden uge


  • Aiko
    Aiko Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
    #94   12. jul 2015 AT

    Jeg synes bestemt det lyder til i gør det bedste for jeres dreng.
    jeg har ikke selv børn (og kommer nok ikke til at få nogen) men jeg bor op og ned af min søster og hendes dreng på nu 7 år.
    der er mistanke om ADHD ved ham, og man kan tydeligt se og mærke så snart han ryger ud af daglig rutine.

    lige gyldigt hvor meget eller hvor lidt han bliver aktiveret (afslapning, cykle ture, leg, osv) så er det simpelhen ikke det samme som når han køre en struktureret daglig dag.

    så snart alt ikke er "snore lige" så kravler ungen simpelhen på væggene mildest talt.
    ikke nok er det møg frustrerende for os andre, men det må da være uudholdeligt for drengen at have det sådan smiley

    så jeg har fuldt forståelse for man bibeholder en struktureret hverdag hvis man har et barn med det behov !


  • #95   12. jul 2015 For nogle unger er 6 ugers ferie laaaaaaaaang tid...

    Min datter har ikke 6 ugers fuld ferie, selvom jeg "går hjemme" Hun har et par uger i starten været i SFO..

    Jeg kan godt mærke på hende hun er lidt rastløs for at komme tilbage i skole igen..

    Hun har gået i førskole og skal starte i 0. efter sommerferien..

    De andre år har hun heller ikke holdt ferie hele tiden.. Hun bliver rastløs og skal hen og brænde energi af smiley


Kommentér på:
børn og ferie

Annonce