{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Gode råd til flytning {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley

Vi har efter lang tids søgen ENDELIG fundet vores drømmehus som vi overtager i morgen.

Mest af alt glæder jeg mig til at vores 10 måneder gamle aussie endelig kan få sig en stor have som vi kan træne i smiley
Derudover har vi kun 50 meter til Jægersborg hegn hvor vi kan træne og gå lange ture smiley

Jeg vil meget gerne have gode råd til, hvad vi skal være opmærksomme på når hunden går fra at være lejlighedshund til hund hus med have.

Hun gør ikke når det ringer på døren eller der går folk i opgangen (fordi vi har lært hende at lade være), men jeg tænker, at det måske er en omvæltning når hun pludselig kan se folk i de tilstødende haver og der går folk og hunde forbi vores fortov.

Jeg tænker, at vi sørger for at være med hende i haven det første stykke tid så vi kan få lært lidt "grundregler" når hun er i haven, såsom at hun ikke skal gø når folk går forbi hækken.

Lad mig gerne høre hvad i har haft succes med, så vi kan få den bedst mulige start i vores nye hus smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til flytning
  • #1   31. aug 2015 Følger lige med smiley

• #2   31. aug 2015 Der hvor jeg boede før havde jeg "zero tolerance" politik. jeg boede i et byhus inde i centrum, med en lille bitte frimærkehave, der stødte op til andre små bitte frimærkehaver. Der måtte ikke gøes, punktum, stop. hvis man sagde vov, røg man ind.

Det virkede fortrinligt. Og da jeg flyttede tænkte jeg ikke så meget over det, hundene vidste jo, at man ikke måtte gø i haven (dumme, dumme ejer!) .

Ny have, nye spilleregler tænkte tutterne! Så vi har måttet starte igen. Nu bor vi i en lille landsby, her er mange hunde, der gøer i haverne og jeg har måttet i skarp træning med dem for at fortælle dem, at man IKKE behøver at svare!

• #3   31. aug 2015 Nu er jeg så flyttet fra landet til byen , I starten gøede de når der gik folk forbi , men nu er det kun når der går andre hunde forbi , Det er lidt irriterne , men jeg arbejer hårdt på, at få dem til at lade være , men ikke lykkedes endnu smiley

• #4   31. aug 2015 Først kæmpe tillykke med huset-det bliver skønt for jer smiley
    Vi flyttede sidste sommer fra 83 kvm lejlighed uden have til 165 kvm med kæmpehave,marker rundt om huset,råvildt der lurer bag hækken,harerne der leger på den ene mark smiley
    Da vi fik nøglerne,kørte vi ned i huset med Sally,lod hende inspicere huset og haven og området...på dagen hvor vi flyttede vores ting,tog jeg Sally ud og gik en meget meget lang tur,får til sidst at køre ned i huset... Her lod vi hende så være i haven sammen med mig og jo,det var en kæmpe omvæltning for hende,men det var faktisk mest markerne hun reagerede på,hun havde jo aldrig set rådyr osv SÅ tæt på,i starten gøede hun helt vildt når hun så noget der gik på marken,men efter lidt træning og afledning.... Idag når vi ser "vores" dyr på markerne,så stiller hun sig og kigger og siger ikke noget,hun gøer aldrig i haven af folk,biler,hunde på vejen,hun kigger......i starten når hun skulle være alene,lukkede jeg dørerne i stuen og lod hende være derinde-men når jeg kiggede ind af vinduet,så jeg bare en snorksovende hund....jeg er ikke i tvivl om at hun nyder landlivet,hun er nysgerrig og vil gerne ligge og kigge ud af dørerne og så elsker hun at rode rundt i haven efter tudser og lign som gemmer sig derude....nå ja,Sally var 3 år da vi flyttede-så her er det gået smertefrit.... smiley
    Her er lille billede af Sally og hendes yndlingsplads i køkkenet-her bruger hun lang tid på at kigge ud....

profilbillede
  • #7   31. aug 2015 Tak for alle tilbagemeldingerne.

Jeg tænkte også at vi prøver ud med en konsekvent træning af, at gøeri betyder at man bliver lukket ind i huset igen. Det lyder som om det virkede for dig Anna smiley
    Vi er tit i sommerhus ud til åbne marker (uden hegn), og der bliver hun altid lige ved huset og siger ikke noget hvis folk går forbi grunden.
    Går de dog ind på grunden bliver der sagt VOV, hvilket hun også gerne skal smiley

Vi var kort deroppe og kigge i går hvor naboen holdt børnefødselsdag med 20 unger og en hoppeborg. Det sagde hun dog intet til.
    Men efter ½ times tid puslede den anden nabo rundt bag hækken og så blev hun noget forvirret og ville gerne "skælde ud".

Jeg tænker dog at det først bliver en udfordring når hun ved at det er hendes hjem smiley
    Derfor måske meget godt at sætte reglerne tidligt i håb om at vi ikke vil genere naboerne alt for meget. (Heldigvis er de alle meget glade for hunde selv, dog uden selv at have nogen) smiley

• #8   31. aug 2015 Stort tillykke med jeres nye hus, og lækre have smiley

Det jeg ville have allermest fokus på, ville være at få indhegnet haven forsvarligt, så hunden kan få glæde af haven, så hurtigt som muligt. Og så ellers tage problemerne/udfordringerne som de kommer (hvis de kommer ?) smiley

• #9   31. aug 2015 Haven er allerede hegnet ind da sælger også har haft hund smiley

Kommentér på:
Gode råd til flytning

Annonce