{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Penge for at passe sit eget barn? {{forumTopicSubject}}

På baggrund af denne artikel:
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/foraeldre-dropper-daginstitutionen-og-faar-penge-passe-deres-boern
Mener I så det er en god ide, at kommunen betaler forældre op til 4500 kr om måneden pr barn?

Jeg har ikke selv børn, men jeg kan ikke se hvorfor kommunen skal betale forældre for at gå hjemme. Dog tænker jeg at det er godt for barnet at have en hjemmegående forældre, i stedet for de lange institutions dage nogle børn har.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge for at passe sit eget barn?
  • #3   17. sep 2015 4500 Kr pr barn ????

Dvs Kristine kunne få 18000 kr for at gå hjemme og passe deres 4 børn smiley

I stedet for de 1500 kr hun blev tildelt efter hun røg ud af dagpengesystemet, da hun ikke kunne finde en praktilplads til den laburent-uddanelse hun var i gang med. smiley

• #4   17. sep 2015 Jeg syntes også det er en rigtig god ide, og som Isabelle især for de små børn. Nu skal jeg ikke have børn, men skulle jeg have børn, ville de ikke ryge afsted før de skulle i børnehave , men så ville jeg så gå i legestue osv, for at de også kom ud og så andre børn.

Men nu er jeg så også hjemmegående, så jeg ville også syntes det var en åndsvag udgift at sende dem afsted, når jeg alligevel går hjemme smiley

• #6   17. sep 2015 Altså som tiltag til at man jo egentlig ønsker at der produceres flere børn for demografiens skyld og når man tænker på at en vuggestueplads ikke er gratis fra det offentliges side alligevel så mener jeg faktisk det er et virkelig godt tiltag. Jeg har selv svært ved at forestille mig at skulle sætte børn i verden for at andre skal passe dem både for min og børnenes skyld og derfor har jeg ikke børn. Og det ville i øvrigt også kunne sikre en mindre stresset hverdag for både børn og voksne. Jeg synes det er et alletiders initiativ smiley

• #9   17. sep 2015 Caroline - den holder bare ikke for hvis det bliver udbredt så vil der jo som i gamle dage være mange børn hjemme som så leger med hinanden på vejen.

Og som barn af en hjemmegående mindes jeg ikke på noget tidspunkt at jeg ikke havde de nødvendige sociale færdigheder da jeg startede i skole. Tvært imod smiley og efter skoletid var der altid nogen hjemme så du kan gætte på om mine skolekammerater helst ville på fritidsordning eller med mig hjem...

Man kan allerede nu vælge at have sine børn hjemme og derfor er der sager som tøndersagen o.l. det vil man nok aldrig kunne bekæmpe helt desværre smiley
    Men ellers forstår jeg godt dit synspunkt hvad det angår.

• #10   17. sep 2015 Jeg synes det er en fantastisk god ide.

Idag skal man have et exceptionelt godt job for at ens modpart kan gå hjemme og der er altså nogle som ville foretrække at være hjemme med deres børn. Jeg er dog slet ikke urolig for at vuggestuer og børnehaver skulle blive ligegyldige, for det er en præference sag og der vil altid være nogle som foretrækker institution over hjemmegående.

Derudover synes jeg det noget pjat at snakke om at forældre ikke kan gøre det ligeså godt derhjemme som hvis de er i institutioner. Som situationen er i dag, er der for få pædagoger i de fleste institutioner til de børn der er, også taber man altså meget på det.

Min mor gik ned med stress fordi hun tit var alene med 16-20 børn o.O Det gav stress fordi hun havde slet ikke tid til børnene mere, og slet ikke efter at børnehaverne er blevet en form for miniput skole. Det er totalt dumt i mine øjne.

• #11   17. sep 2015 Børn skal i institution så tidligt som overhovedet muligt. Hvordan helvede skal de ellers lære at råbe højt nok til at blive bemærket i den resultatorienterede og -fikserede verden, vi har fået stablet på benene?

• #13   17. sep 2015 Søren det handler bare om at have søskende nok - jeg er selv en ud af 8 og jeg kan love dig for vi kan råbe højt smiley

• #14   17. sep 2015 Som jeg skrev i startindlægget, så synes jeg bestemt at børn vil have godt af at være hjemme med deres forældre. Jeg tror da også at mange forældre, så netop ville lave diverse legeaftaler, så barnet kunne få diverse sociale færdigheder.
    Men jeg synes ikke kommunerne skal betale for at forældre passer deres eget barn.
    Jeg mener så ikke man skal have et exceptionelt godt betalt job (#10), for at modparten kan gå hjemme. Hvis man er gift, får den arbejdende f.eks. den andens fradrag. Desuden tænker jeg også at nogle prioriterer diverse materielle goder højt. F.eks. ville min mand og jeg godt kunne have råd til at en af os gik hjemme, men så skulle vi sælge huset og min hest, og det ønsker vi ikke.

• #15   17. sep 2015 Tja ... gad vide hvordan kønsfordelingen af den hjemmegående forældre ville blive, og gad vide om mændene og deres arbejdsgivere vil være lige så positive som kvinderne ...

I det hele taget håber jeg så at arbejdsgiverne ikke "straffer" dem der har gjort brug af muligheden .... hidtil har den slags vist indenfor visse fag været ildeset ...

• #18   17. sep 2015 Jeg kan godt se hvad du mener Isabelle smiley Men ja kommunen må gerne betale til børneinstitutioner.

• #22   17. sep 2015 Du gode Gud - du får det jo til at lyde som raketvidenskab at få et barn smiley

Der findes nu ingen så kompetente til at varetage barnets behov som barnets forældre smiley

• #23   17. sep 2015 @ CG ... ah der er nu nogle få forældre der ikke er så kompetente ... og der kunne jeg måske godt følge bekymringen om at børn der rent faktisk kunne have godt af at komme i institution grundet ikke ressourcestærke forældre, ikke kommer det ...

• #25   17. sep 2015 Vi har så haft den luksus, at vi har haft vores søn hjemme til han var ligeknapt 2. Vi prioterede at jeg efter barsel, startede på et online studie så jeg var hjemme. Da han var 1½ (+/-) var vi i jylland på en campingplads i forbindelse med en filmoptagelse med Funky og der var det tydeligt for os at han ville andre børn meget mere end han fik de par gange om ugen han var i legestue. Så vi tog hjem og shoppede institutioner og fandt den han går i nu.
    Han har så kun en deltidsplads, men får stadig alt det pjat med de andre unger han har brug for. Han går så i et børnehus hvor de er helt op til 6 år, og særligt de store unger er han glad for.

Jeg synes ideen med at passe børn selv hvis man har muligheden er fin, men det er de færreste der har økonomisk råderum til at gå hjemme for 4500,- om mdr.

Børn har brug for andre børn at spejle sig i og lærer sociale spilleregler og kompetancer, ude af mors og fars trygge arme. I min optik er det super indtil ungerne er omkring 3 (her tager jeg udgangspunkt i helt almindelige unger som ikke er særligt sensitive eller har andre diagnoser) men så er det også på tide at de skal ud og lege med andre.

Vi har fået rigtig mange drøje hug for vores valg, men har efterhånden erfaret at meget af det er pga. jalousi fordi folk sætter sig tungt økonomisk at bunden bliver slået ud af budgettet hvis den ene part skulle blive hjemme og passe poden. Vi valgte det til fordi det var rigtigt for os og vi havde mulighederne for det.

Folk siger de ikke har råd til at lade en gå hjemme.. vi har kun vores børn små EN gang - vi havde ikke råd til at lade være. smiley

Familien fjol på tur

profilbillede
  • #26   17. sep 2015 Hanne der er undtagelser alle steder - det er jo ikke det vi taler om...

• #28   17. sep 2015 Majbtitt ja for ikke at nævne uudtømmelig lyst netop fordi det er deres egne

• #33   17. sep 2015 Jeg syntes det er en rigtig god ide. Men jeg syntes samtidig ikke det er ok at holde børn hjemme til de er 5 år. De skal ud blandt andre børn. Men jeg tænker at det måske passer fint med når de feks. er 2 år.

• #36   17. sep 2015 Og ja gerne bare en deltidsplads feks. Jeg ser ikke at det er til ungernes fordel at blive passet fra 7 til 16 hver dag. Bare det at de kommer ud blandt andre børn oftere end 1 gang hver anden uge i en legestue.

• #38   17. sep 2015 Caroline jeg synes bare ikke du kan sidestille et engagement i sit arbejde/fag med det engagement en forælder har i sit eget barn - der er ret stor forskel.

I øvrigt vil jeg som brænde på bålet komme med et postulat - nu når der blev nævn særligt sensitive børn osv - så er jeg faktisk 100% sikker på at hvis børn ikke var institutionaliseret i den grad de er i dag så ville vi slippe for rigtig mange af alle de "spændende" diagnoser som så mange børn får i dag....

• #41   17. sep 2015 Min mor stoppede med at arbejde, da jeg blev født og begyndte først igen, da lillesøster startede i skole. Så min mor var hjemmegående, indtil jeg blev 12år.
    Har jeg måske taget skade?
    Svar mig I åndssvage møgkællinger!

smiley

• #42   17. sep 2015 Søren jeg er på nippet til at sige at jeg elsker dig smiley

• #43   17. sep 2015 Så er det derfor du er sådan, Søren... Det forklare en hel del!

• #45   17. sep 2015 CG - spændende, men at dømme efter dit profilbillede er du lige i det spinkleste til min smag smiley

Janni, tak - men smiger hjælper ikke, du må trække et nummer smiley

• #48   17. sep 2015 Pis os smiley Om bag i køen med mig!

• #49   17. sep 2015 Da mine piger var små, var det en mulighed i det daværende Gundsø Kommune (nu Roskilde kommune). Jeg benyttede mig af det tilbud, og har gået hjemme med begge mine piger. Den ældste startede som tre-årig i børnehave og den yngste startede i dagpleje som to-årig.
    Det var en fantastisk tid, som jeg ikke ville have været foruden. smiley

• #50   17. sep 2015 Søren jeg var også kun på nippet smiley :-P møgkælling smiley

• #51   17. sep 2015 Caroline - Jeg er så uenig som man kan blive. Min mor har været pædagog medhjælper i over 10 år før hun gik ned med stress, og hun var langt bedre til sit job end samtlige af de uddannede pædagoger.
    - Jeg kan ikke svare på hvorfor men min mor kan bare noget med børn som man ikke kan lærer i en bog.

Jeg har selv været i praktik i 2 børnehaver, og jeg oplevede mange uddannede pædagoger som snerrede af børnene og virkede mere som om at de skulle have fundet et andet job end et der havde med børn at gøre. Det skræmmende er at jeg synes det billede er mere almindeligt i dag end gode pædagoger, men jeg er os helt sikker på det hænger sammen med at man sparer så meget at der er for lidt hænder til for mange børn.

Derudover synes jeg i øvrigt at uddannelse er ved at blive lidt overrated, du bliver squ ikke super til børn fordi du har siddet 3½ år med snuden i en bog. Jeg synes også at de krav der er for at komme ind på uddannelser vs hvad man skal på uddannelsen idag er meget forskruet af hinanden idag men det er en diskussion smiley

• #59   17. sep 2015 Jeg synes det er en fantastisk idé
    Det er desværre bare ikke i alle kommuner
    Det svarer bare til det tilskud kommunen alligevel betaler til en institutionsplads

• #60   17. sep 2015 Og jeg hader sgu lidt ligestilling
    Ville en milliard gange hellere være hjemme med mine børn hvis vi havde råd

• #61   17. sep 2015 # 57 Hvis man ikke har overskud til at være fuldtidsforældre, så synes jeg ikke man skal have børn!

• #62   17. sep 2015 Mener som majbrit skriver at børn burde være hjemme til de var i hvertfald 3 år

• #64   17. sep 2015 Det var i forhold til det Birgitta skrev, Isabelle smiley

• #66   17. sep 2015 og med hensyn til ligestilling. Så tog min kæreste alt det barsel han måtte få og arbejder desuden kun 12 dage om mdr så han derfor var det nærliggende at jeg blev hjemme når nu han arbejder så få dage.

• #67   17. sep 2015 Isabelle - Der er faktisk ikke meget partisk over min bemærkning. Den kommer udfra at det altid var min mor som børnene knyttede sig til og altid var min mor som løste konflikter og de altid ville have min mor til trøste dem og sådan. Selv lederen af børnehaven synes det var sjovt.

Derudover er det dannet udfra at jeg har skrevet opgave om den børnehave og derfor brugt tid der, og observeret hvad der foregik. Desuden er min mor helt anderledes med børnene der end hun har været med min bror og jeg smiley

• #68   17. sep 2015 Jeg er ikke i tvivl om at de fleste børn har bedst af at blive passet af forældrene, jeg tænker at det i de fleste familier kunne lade sig gøre, også uden tilskud fra kommunen smiley det er et spørgsmål om prioritering smiley måske er karriere, biler, fint hus og mærketøj vigtigere end børnene smiley

• #69   17. sep 2015 Det ville desværre ikke kunne lade sig gøre her selv med tilskud
    Selv om vi lever meget spartansk

• #71   17. sep 2015 AT: jamen nu ER det jo faktum at dette er en mulighed i stort set alle kommuner idag.. Godt nok ikke 4500 men stadigvæk..

her roskilde: http://roskilde.dk/borger/familie-og-boern/tilskud-til-passe-egne-boern

• #74   17. sep 2015 Altså min bror og jeg blev passet hjemme til vi startede i børnehave -det udelukker ikke socialt samvær med andre børn. Vi gik i legestue og legede med andre unger i nabolaget i nogenlunde samme aldersgruppe som os.
    -mine forældre fik ikke løn for at min mor passede os. Den ordning finder jeg da helt hjernedød... de sparer på institutionsplads, og det må de jo så overveje om er nok til at man vil gøre det sådan eller ej

betaling for at passe sine egne børn... jamen jeg ved sgu snart ikke om jeg skal grine eller græde....

• #75   17. sep 2015 AT hvilken kommune bor I i ?

• #82   17. sep 2015 Din kommune godkender det kan jeg se, de skriver dog ikke en takst. Det skal søges på borger.dk

• #85   17. sep 2015 AT tror ikke det har noget med landsdele at gøre, men at størstedelen aldrig får brug for det.

• #87   17. sep 2015 Ida Kirstine -det er jo en "risiko" der er når man får børn... jeg har det ualmindeligt svært med at man kan få penge for at passe børn man selv har besluttet at sætte i verden.

Mine forældre var i øvrigt ikke ekstrem vellønnede e.l. -min far arbejdede rigtigt mange timer, så min mor kunne gå hjemme. Og så valgte de at spare andre steder -jeg har f.eks. aldrig været på ferie sydpå eller på ski i Østrig og hvad folk nu ellers gør med deres familie... og betragter som helt utænkeligt at være foruden.
    Vi havde ikke stor villa og fancy møbler -mine forældre købte andelsbolig og indrettede billigt og købte til efterhånden. Min bror og jeg havde deleværelse og mit første egne tv (altså på mit helt eget værelse) fik jeg da jeg blev konfirmeret.

Jeg føler ikke jeg har manglet noget -vi var ikke fattige, men hver en krone blev vendt og brugt bedst muligt... og det var sådan der var råd til at min mor gik hjemme mens min bror og jeg var små.

Jeg kan godt forstå forældre benytter sig af muligheden nu den er der -men jeg mener slet ikke den burde være der. Vil man gå hjemme med børnene synes jeg det er super -men så må man altså prioritere sig til overskud til det hvis man kan.

• #89   17. sep 2015 Det der med mobil,. tv og computer, der tror jeg virkelig at en stor del af det er noget forældrene skaber. Mine brødre er 14 og 16, og de har begge først fået egen computer da de blev konfirmeret. Det er også kun den ene der har tv på værelset, og det har han selv købt for penge fra hans job. Det er også kun den ene der har mobil lige pt, ind imellem er det dem begge to. De går ganske enkelt bare ikke særlig meget op i sådanne ting, heller ikke selvom alle vennerne har det, og det er aldrig noget de er blevet drillet med, eller noget der har gjort de har følt sig udenfor.

Nå det var lige en helt anden ting smiley

• #90   17. sep 2015 Ehh jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal synes om det.. umiddelbart tænker jeg også.. penge for at passe sine egne børn?? Det er da, ikke altid (!), men ofte, et valg man tager. Det er jo trods alt ikke obligatorisk at få børn.

Og så er det jo ikke alle der liige får gratis institutionsplads. Jeg synes bare der var nogen der nævnte, at man sparede penge. Ikke fordi det hele skal handle om penge og økonomi - men dén kommentar kunne jeg bare ikke lige følge smiley

• #91   17. sep 2015 Der er altså nogle af jer der er helt henne i vejret. Blive udnyttet på hvilken måde? og "dovne unge piger der skider unger ud" arj nu stopper galskaben.

Jeg kender til denne mulighed i Roskilde kommune. Der får man knap 3000 kr om måneden per barn. dvs. har du 2 børn så er det knap 6000 kr. Det er mindre end kontanthjælp, og jeg tvivler seriøst på at nogle vil UDNYTTE det. Jeg kan klart forstå man gør brug af det hvis man har en mand/kone med en okay indkomst, men er man enlig så tvivler jeg faktisk stærkt på at dette tilskud er nok til at leve for.

• #92   17. sep 2015 Anya : Det undre ikke mig der kommer sådanne kommentarer, det er da efterhånden unormalt der ikke kommer sådanne frem, når det handler om diverse offentlige ydelser smiley

• #93   17. sep 2015 nu var jeg så ikke barn i 50'erne Isabelle -jeg var det i 80'erne og 90'erne smiley

Men hvem har sagt at alle unger SKAL have en ipad -kan en anden og billigere tablet ikke gøre det (det er vel mere eller mindre krav til skolen går jeg udfra, at man har en tablet/bærbar com e.l.).
    Hvorfor SKAL børn have en iphone, kan en anden mobil ikke gøre det?
    SKAL man have en 40" fladskærm i alle husets rum?
    SKAL man udenlands på ferie?
    SKAL man have komplet nyt møblement eller kunne noget måske købes i genbrug?

Og ja sådan kunne jeg fortsætte -for langt de fleste jeg ser der siger "vi har simpelthen ikke råd til..." er folk med ret mange luksusting.

Selv har jeg gået i meget lang stort set uden indtægt grundet sygdom (og jeg er altså single, så nej, ingen kæreste til at tage over)
    Jeg levde af min begrænsede opsparing, så arbejdede jeg så mange timer jeg kunne (hvilket vil sige sådan ca 10 timer om ugen -hverken til at leve eller dø af).
    Dvs at jeg rent faktisk HAR sparet på alt hvad der overhovedet kunne spares på, med undtagelse af hundene som jeg så ganske enkelt måtte finde råd til -og lært at man altså godt kan leve uden tv-pakke, uden nyt tøj 3 gange årligt, uden nye sko HVER vinter osv.

Jeg har så ikke børn -og sådan nogen kan naturligvis ikke bare undvære alt... men de kan altså undvære mange af de ting som forældre nu om stunder åbenbart ikke kan forestille sig at være foruden... og det samme kan forældrene... HVIS altså man gerne vil kunne gå hjemme med ungerne. For det er jo ikke noget nogen siger man SKAL -det er et valg man tager... og det valg koster jo så noget som man må overveje om man vil betale eller ej

• #95   17. sep 2015 Nu ved jeg godt at det ikke lige var igår jeg var teenager, men så gammel er jeg jo altså heller ikke. Og dengang jeg gik i skole var jeg en af de sidste der der fik mobil og tv på værelset, og en af de eneste der ikke havde computer på værelset. Men jeg er altså heller aldrig blevet drillet, ligesom mine brødre i dag heller ikke bliver det.

Mit tv var forresten også uden kabel tv, men bare med en stueantenne, og der skilte jeg mig ud fra alle de andre, men stadig aldrig nogensinde noget jeg er blevet mobbet med, har aldrig fået en eneste kommentar.

• #96   17. sep 2015 jo der er i reglen tilskud til institution -hvor meget afhænger af hvor høj forældrenes indkomst er osv.
    Men det er bestemt ikke kun fripladserne kommunen betaler til

• #98   17. sep 2015 Michelle - Du må virkelig have levet et fedt sted hvis alle havde råd til alt det.

Mine forældre har altid gået på arbejde, men de er begge uddannet indenfor fag som ikke længere eksisterer (Typograf og bogbinder) og vi har aldrig - på trods af begge mine forældre arbejdede - haft råd til ferier, fancy ipads eller store flatscreens.

Jeg har først fået computer og diverse efter jeg selv fik løn/penge. Min bror er 18 og har først fået egen computer nu, fordi han selv har kunne købe den.

Det er muligt at nogle familier har råd til de ting, men det er altså langt fra ALLE familier der har råd til alle de ting, som du beskriver det.

• #99   17. sep 2015 jeg blev da mobbet temmeligt meget -men jeg tror simeplthen ikke mobning bunder i om man har en iphone eller en samsung osv... var det ikke den forkerte mobil, så havde mobberne såmænd fundet noget andet at mobbe med...

Jeg blev mobbet fordi jeg var tysker... men havde jeg ikke været tysker, er jeg ret sikker på de havde fundet noget andet at mobbe med...

• #100   17. sep 2015 Jeg er ved at brænde sammen af bitterhed over, at mine æg er ved at have overskredet sidste holdbarhedsdato.
    Ellers skulle jeg eddermanme i gang med at spytte unger ud!!!

4500,- bobs pr. stk. WUP! smiley

• #102   17. sep 2015 Jeg blev også mobbet i 8 og 9 klasse, da vores gamle klasse blev delt. Men det havde INTET at gøre med at jeg ikke havde tv og computer, det anede de andre da ikke, det var jo kun dem jeg var sammen med i fritiden der så mit værelse.

Og ja børn kan altid finde noget at mobbe med, jeg tror bare stadig på at behovet for diverse elektronik er noget forældrene skaber. Hvis man lære sine børn hvad der er vigtigt og ikke vigtigt, og snakke rmed dem om de ting, så tror jeg også på at man får børn der som mine brødre og jeg egentlig er/var ligeglade. De børn der mobber med de ting, er jo nok netop dem hvis forældre har kylet en ipad i hovedet af dem 5 minutter efter de var født , så det kunne måske også være undgået hvis de forældre havde lært hvad der er vigtigt og ikke vigtigt i livet smiley

• #104   17. sep 2015 Isabelle -nej det har du bestemt ikke. men du nævner jo "Prøv at kigge på de "dimser", der er normale for familier og børn at have i dag."

Jeg sætter jo så blot spørgsmål ved om alle disse dimser rent faktisk er nødvendige, eller om der måske er alternative dimser der er lige så anvendelige... eller måske man slet ikke skal have dimserne.

Jeg synes det er lidt et paradoks, når man kan se en familie fortælle at de slet slet ikke har råd til ferie/at den ene kan gå hjemme/ordentlig mad på bordet eller what ever... Men samtidig har de 3 stk 40" fladskærmstv, møbler af fineste kvalitet, en nyere god bil, bor i en god lejlighed/hus i et godt område osv.
    Jeg misunder dem ikke de ting de har, dem har de sikkert arbejdet for -men hvis de VIRKELIGT gerne ville have *indsæt hvad det er de ikke har råd til* så skulle de jo måske have prioriteret anderledes.

Anya -self havde ALLE ikke råd til den slags der hvor jeg voksede op. Men kigger jeg rundt i min vennekreds i dag, så voksede flertallet op med en årlig skiferie eller sommerferie sydpå (eller begge dele for enkeltes vedkommende), mange boede ret længe hjemme og skulle ikke selv bidrage til hobby, husholdning eller andet. De fleste havde mobiltlf noget før jeg fik det, og de fleste havde tv, cd-afspiller mm noget før konfi-alderen (med undtagelse af de der er født for tidligt til at det kunne fås på det tidspunkt ;))

Min far tjener ganske fornuftigt og gjorde det osse dengang -fordi han ikke kender til arbejdsuger under i hvert fald 50 timer og typisk noget mere. Fordi han dengang var hjemmefra i uger af gangen -oftest til udlandet. Fordi han var til rådighed 24/7 på tlf (og det er han stadig i en alder af snart 60) og osse slæbte os med på kundebesøg midt på vores sightseeing i KBH da vi lånte et sommerhus hos en af hans kollegaer... kunden havde jo ringet og self kunne han da lige afbryde ferien og kigge forbi (det tog det meste af en formiddag).

Min far var en god far når han var hjemme -men han ofrede meget samvær med os, til fordel for at min mor kunne være hjemme. Og der blev spinket og sparet så vi kunne have det vi havde behov for.

At få børn er et valg man tager. At gå hjemme med dem er det osse. Har man råd, super så go for it. Har man ikke, så må man se om man kan få det... eller man må lade være.
    Jeg vil gerne betale skat og på den måde være med til at sikre at alle kan få en uddannelse, få lægehjælp osv.. men jeg synes det er at stramme den når man betaler folk for at passe deres EGNE børn...

• #105   17. sep 2015 Isabelle -jeg tror da man mere eller mindre er tvunget til at have computer hvis man vil gå i skole i dag, så ja, det var da nemmere ikke at have dengang.
    -men hvem siger det skal være en ipad? Hvorfor giver man så dyre ting til så små børn? Kunne de evt. nøjes en en anden tablet som er billigere?

Det er lidt det jeg stiller spørgsmål ved -for hvis man kan få råd til iphones til hele familien, så kan jeg da finde det første lille sted at spare, hvis man gerne vil finde råd til at gå hjemme smiley

• #108   17. sep 2015 Altså der hvor mine brødre går/gik i skole, er det ikke et krav at have en computer med i skolen, så man kunne vel i princippet sagtens nøjes med en fælles computer eller to i hjemmet, som mine brødre har gjort indtil for 1 år siden for den yngstes vedkommende. Jeg ved ikke lige om det er krav på gym, hvor min ældste bror går nu.

Jeg ville helt klart blive den strikse mor hvis jeg skulle have børn, for mine børn ville ganske enkelt ikke få hverken mobil, tablet ( sådan en ejer jeg heller ikke selv) , eller computer i en ung alder, for det kan jeg ganske enkelt ikke se nogen grund til. Hvis de skulle bruge computer i forbindelse med skolen eller generelt, jamen så kunne de jo bare bruge den fælles der nu var i hjemmet, jeg ville ikke have børn der bare isolerede sig bag en skærm, og da slet ikke at de bare isolerede sig på eget værelse med diverse elektronik.

Jaja, nu tog jeg igen lige et sidespring, men nu er vi jo kommet ind på emnet smiley

• #109   17. sep 2015 Ida -hov hov det har jeg altså ikke skrevet. Blot at det altså er at VALG at få børn... der er ingen der tvinger en. Og dermed er det altså osse et VALG omkring at man kan komme til at sidde lidt stramt i det, særligt mens de er små og ikke går i skole, ikke kan efterlades alene mens man er på arbejde osv.

Jeg er ikke hverken børne- eller forældrehader. Jeg er glad for at børn i DK kan få skole/uddannelse hvis de vil, og ikke kun hvis de har rige forældre. At forældre kan tage (betalt) barsel, at de kan få støtte hvis barnet har den ene eller anden slags vnskeligheder (sygdomme, handicaps, indlæringsvanskeligheder osv).

Men jeg synes altså osse der må være grænser -og at skulle betales for at tage sig af sit eget barn er altså en af dem...

• #110   17. sep 2015 Det handler alt sammen om prioritering!

Jeg har en veninde som for nogle år siden flyttede til Sverige med mand og børn (hvoraf den yngste var spæd), for at starte forfra.
    De kvittede alt i Danmark, valgte alting fra, for derefter at vælge til igen, bare i nogle helt andre rammer.

Det ville jeg gerne have gjort da mine var små, eller måske ikke helt så radikalt, men det der med at give sig selv og familien den ro der skal til og så skide på hvad der står bag på cowboybukserne.

Så jeg synes det er super at forældre får mulighed for selv at vælge hvilken form der passer deres familie bedst!

• #111   17. sep 2015 Rikke -jeg tror du og jeg skulle have børn sammen så, for jeg er meget enig smiley

Jeg har ikke selv hverken iphone, tablet eller andet fancy -min første smartphone fik jeg for et par år siden, mest fordi den var billigere end hvad jeg kunne finde almindelige mobiler til.
    Og jeg KAN simpelthen ikke forstå at børn helt ned til 5-6 år skal have den slags -man sender jo flere tusinde kr afsted med ungerne hver gang de går i børnehave/skole osv smiley

Ang computer, så udleverer mange skoler jo osse ipads til ungerne til brug i skoletiden -men alligevel lyder det til på forældre i min omgangskreds, at det (i hvert fald på nogen skoler om ikke andet) er en nødvendighed at barnet har en bærbar eller tablet.
    Og det er fair nok -det skal det jo så have... men der findes da heldigvis alternativer til de dyre apple-produkter.

• #112   17. sep 2015 Michelle: Ahahahahahahaha, min mand er også enig med mig, men ja som sagt har vi fravalgt børn, men vi snakker ind imellem om at vi ville blive de "skrappe" forældre smiley

Jeg fik også først smartphone for ca. 2 år siden, og det var KUN fordi min gamle trykknap mobil ikke kunne mere , og så var den billig smiley Tablets har vi ingen af, og vi har begge gamle computere. Jeg ønsker mig så tilskud til en ny computer til min fødselsdag, da jeg altid har haft folks aflagte, og jeg er træt af den brænder sammen efter meks 1½ års brug, fordi den er så gammel smiley Men altså det bliver heller ikke noget fancy jeg går efter, den skal bare kunne gå på nettet så er jeg glad.

Men jeg er jo så også bare opdraget til at sådanne ting ikke betyder noget, og det tror jeg altså betyder en del. Materielle ting er generelt bare ikke noget jeg går særlig meget op i, altså jeg vil da gerne bo pænt, og jeg har da også ting jeg fortrækker og kan lide smiley

• #113   17. sep 2015 Rikke -jeg har flottet mig og købt (stationær) computer i vinters. Jeg var på SU i 3 mdr. Det var en højere indtægt end jeg har haft i meget lang tid (som skrevet: har nærmest ingen indtægt haft) så jeg skiftede min 12 år gamle bærbare ud... bedste køb længe, det er jo en helt ny fornemmelse når skidtet bare virker.

og ja jooo... materielle ting må man vidst lære at være foruden når der ikke er råd til at købe dem... jeg kastede mig faktisk over at lære at sy, fordi der så var bedre råd til tøj (= stof til tøj)... er så faktisk blevet ganske glad for at sy og syr nu rigtig meget af mit tøj selv.
    -lille tip herfra til de der gerne vil spare. Man kan lave 3 par velsiddende (lavet på mål og det hele) kvalitets-cowboybukser for ca 4-500kr smiley

• #114   17. sep 2015 Ida: Nej der er ikke alle der får børn, der skal/kan sige deres jo op, men at få penge får at passe egen børn, synes jeg altså ikke man skal.
    Jeg tror dog at en del forældre prioriterer diverse materielle goder frem for børnene. Forstået på den måde at begge forældre arbejder, for så er der råd til ferier, hus, bil osv. i stedet for at bo i mindre lejelejlighed, bruge cyklen og kun tage på ferie hvert andet år.

• #117   17. sep 2015 CF -jeg kan nu heller ikkelige forestille mig de tøser der popper børn ud for 4500kr/mdr... om ikke andet må de blive slemt skuffede når de opdager at en baby koster en liiiille bitte smule mere end det at opfostre hehe

• #118   17. sep 2015 Michelle: Åh fedt du er god til at sy, det ville jeg ønske at jeg var. Men det der med kreative ting, det er simpelthen bare ikke mig,m uanset hvor meget jeg prøver, jeg får 10 tommelfingre smiley

• #119   17. sep 2015 Ida -jooo men så kan man jo evt flytte udenfor KBH (bemærk: jeg skrev ikke "flyt til det mørkeste jylland -blot lidt væk fra det dyreste sted i landet at bosætte sig)

Vi må jo alle prioritere -i hvert fald de af os der ikke er millionærer. Og jeg kan FULDT ud forstå at man ikke ønsker at forlade et område man er glad for... men det er jo osse et valg at insistere på at kun KBH kan gøre det. Og det er et helt legitimt valg... men det valg tages jo så på bekostning af andre ting, herunder måske muligheden for at gå hjemme med børnene.

Jeg ville da osse mægtigt gerne have en anden lejlighed -men pt lader det altså ikke til at være muligt, hvis jeg osse gerne vil have mad, tøj, hundefoder osv...

• #120   17. sep 2015 Rikke -jeg ofrede 1200kr på et kursus -og de er tjent ind og mere til på hvad jeg har sparet i tøjudgifter smiley

• #121   17. sep 2015 Michelle: Jeg køber yderst sjældent tøj, og heldigvis for mig går jeg mest i leggins og så lange toppe med en bluse over, det kan købes billigt i bilka osv. Jeg flottede mig da jeg var i KBH i sidste uge, og købte et par bukser til 260.- det er dælme MANGE år siden jeg har det. Var ved at falde ned af stolen da min mormor købte en kjole til 1000.- , det er jo 20 par leggins, ahahahahahahahaha.

• #122   17. sep 2015 det gør jeg heller ikke -mere når der er råd, slet ikke når budgettet er knapt... men har da en hel god garderobe nu om stunder smiley

Men generelt er der bare mange ting man KAN spare på hvis man er tvunget til det -og det ville jo osse gælde for de forældre der rigtigt gerne vil gå hjemme med deres børn (et ønske jeg i øvrigt godt kan forstå)

• #123   17. sep 2015 Nu ved jeg ikke hvor du bor Michelle, men det er generelt dyrt at bo på Sjælland, og du kan ikke bo mange steder her for under 4500 kr om måneden også skal man jo også kunne leve for det.

Jeg bor i en studiebolig, det er en 1 værelses på 28 kvm, og jeg giver 2300 kr for det, og må kun bo her mens jeg studerer, sååå.

Jeg synes godt nok det vildt at nogle mennesker synes det forkert at forældre kan få tilskud til at passe deres børn hjemme, men vi skal hjælpe andre i så massiv grad at vi ikke har råd til vores egne.

Desuden ville jeg faktisk forestille mig at dette kommer muslimer en del til gode, da de tit får 4-6 børn og de må jo have egen virksomhed, hvor familien kan hjælpe til uden der skal betales løn, også kan jeg godt se det er en god deal hurtigt smiley

Men hver sin smag jo..
    Jeg ville ønske at jeg var født i Morten Korch tid, dengang virkede alting squ mere hyggeligt og bedre xD

• #124   17. sep 2015 Nu skal de jo ikke leve for de 4500 kr, det er et tilskud til et forældrepar, hvor den ene vælger at gå hjemme.

• #125   17. sep 2015 Og husk lige i øvrigt at der jo skal betales skat af pengene.

• #126   17. sep 2015 Altså i forhold til det med at få penge for at passe egne børn, så betaler kommunen altså størstedelen af instituionspladsen alligevel

• #127   17. sep 2015 Anya -ja for på MK-tid var det jo helt normalt at forældre fik tilskud til at gå hjemme smiley

ANg lejlighed til 4500 så forstår jeg ikke helt sammenhængen -det er jo ikke planen at de 4500 skal dække huslejen e.l.
    Det er jo blot et tilskud til at få det til at løbe rundt.

Og hvor muslimer, hjælpe andre før os selv og hvad har vi, kommer ind i billedet forstår jeg slet ikke.

jeg har da vidst ikke nøvnt at jeg hellere vil hjælpe muslimer og mindes ikke at have sagt at der skal spares på netop dette for at vi kan hjælpe andre...

jeg mener blot ikke at man skal have ekstra penge fordi man har valgt selv at passe de børn man trods alt selv har valgt at få...

• Julie  N
    Julie N Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #128   17. sep 2015 Jeg er sikker på, at det er et tilbud som kan være rigtig godt for nogen. Men når det så er sagt, tror jeg på det er sundt for børn at komme afsted, og være sammen med andre børn. Noget helt andet er, at jeg synes deltidspladser på institution, er en god måde at få indarbejdet en hverdag, for børnene i et tempo de kan være med i, og dermed forberedes til skolegang. Der kommer de trods alt også i en klasse, hvor der højst sandsynligt er mange andre børn, og så tror jeg det er godt for dem at have prøvet at indgå i et sådan fællesskab tidligere smiley

• #129   17. sep 2015 "Anya -ja for på MK-tid var det jo helt normalt at forældre fik tilskud til at gå hjemme" Nej det var det ikke. Men dengang kunne de fleste leve på én lønseddel og der var langt færre valg end der er i dag og det ville bare passe mig bedre.

• #141   18. sep 2015 Nej, man er ikke tvunget til at have en computer. Sådan en (eller tablet) skal skolerne selv stille til rådighed på lige fod med andre læremidler, hvis de forlanger, at den skal anvendes i undervisningen.

Men jeg vil erklære mig enig med isabelle. Da jeg var lille, så jeg ikke de samme ting i tv som de andre, fordi vi kun kunne se DR1 og TV2. Jeg kunne ikke snakke med om de samme ting som de andre. Nu snakker børnene meget om spil på tablet eller computer, og har man ikke disse ting, kan man jo ikke tale med...
    Jeg fik først en computer i 8. klasse, hvor alle mine kammerater havde en bærbar. Jeg fik en gammel stationær forærende af en tidligere klassekammerats mor (tak til hende), men jeg havde stadig ikke internet. Det fik jeg først i 1.g på gymnasiet, og det var altså svært at tale med om youtube, facebook osv., når jeg ikke havde adgang til disse hjemmesider

• #142   18. sep 2015 Børn skal have pc og/eller tablet så tidligt som overhovedet muligt. Samtidigt skal medfølge retningslinjer om brugen deraf. Min store knægt fik en pc som 8-9 årig - det blev hans skæbne, men han lever af det og har det godt. Du kan ikke rationere dig ud af behovet for at være en del af et informationssamfund. Vi kender alle de speltmødres børn, som får lov til at få to økologiske bolsjer den sidste fredag i måneden. Huha dada sikke en måde at beskytte sine børns dømmekraft.

Erkender at vi er langt fra tråden oprindelige problemstilling smiley

• #144   18. sep 2015 Nu er dét at man får en computer jo ikke lig med, at man så isolerer sig fra resten af verden smiley Begynder man at forbyde mobil, computer, tablets mm. så er vi da først ude på et sidespor. SÅ er det da først at vi bliver fanatiske!!

Jeg mener sagtens man kan finde en balance. Elektronik er ikke pr. definition ondt. Jeg ser det ganske enkelt bare som en anden måde at skrive på, en anden måde at præsentere tingene på, en anden måde at kommunikere på.

At det så kan tage overhånd, det er en anden ting - men jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor SÅ mange mennesker har så frygteligt meget imod brugen af computer. Tror man skal prøve at løsne lidt op for ens syn; det behøves ikke at være slemmere end man gør det til.

Da jeg var mindre snakkede vi da også om spil. Vi snakkede om glansbilleder, så om de der Tamagotchi og lignende. Er det ikke liidt snæversynet at tro det er verdens undergang bare fordi det pr. definition pludselig ifølge nogen er de "forkerte" ting der så bliver snakket om mellem børnene? smiley
    Hvorfor skulle det ændre sig, at de snakker om spil på iPad i stedet for brætspil? I realiteten er der altså ikke nogen forskel..
    Jeg tager selvfølgelig udgangspunkt i en fornuftig balance, og ikke en situation hvor børnene ikke kan følge med i andre ting med mindre de har deres mobil klistrende til sig.

• #145   18. sep 2015 Forresten, da jeg flyttede skole (fra en helt almindelig folkeskole uden computere) blev vi opfordret til at købe en skolecomputer. Jeg tror det var fra 7. klasse at man begyndte at bruge computer i undervisningen. Jeg synes undervisningen blev langt mere spændende og vi havde mulighed for at gøre undervisningen lidt vildere.
    Derudover havde vi også noget IT-rum, hvor der stod flere bærbare Mac computere og disse brugte vi i undervisningen i form af at lave podcasts, videoer, nogen af eleverne var interesserede i Garageband osv.

Hvilken undervisning var så fedest? KLART den hvor jeg kunne lave mere kreative projekter og i stedet for at stå med et kridt på en tavle i gruppen fik til opgave at lave en podcast over vores tildelte emne smiley

• #147   18. sep 2015 Som uddannet pædagog i en vuggestue ville jeg også kunne "trutte i mit eget horn" over hvor uundværlig jeg er i forhold til børnenes udvikling og hverdag.
    Men jeg mener faktisk at det her er en rigtig god ide!

Når jeg får børn vil jeg kæmpe med næb og klør for at de aldrig skal sætte deres små fødder i en vuggestue.

• #148   18. sep 2015 Altså da jeg nævnte ipads/tablets, var det ikke fordi jeg mener det er helt forkert at det bruges i undervisningen -ungerne SKAL jo for dælen lære at bruge den slags.

Og når jeg skriver at MINE (fiktive) børn ikke ville få udleveret en ipad som 5-6årig, er det altså ikke fordi jeg ikke mener en 5-6årig bør komme nær computer/tablets osv,
    Det er ganske enkelt fordi jeg synes det vorker helt hjernedødt at sende for flere tusinde kr. elektronik afsted med et så lille barn.

Man kan få langt billigere alternativer, som nok er mere egnede til at sende med de små børn. Det må folk self selvom, det er jo deres penge... men ofrer man 4-5-6000kr på børnhavebarnets tlf, skal man altså ikke komme bagefter og brokke sig over at man ikke har råd til at gå hjemme

• #149   18. sep 2015 i øvrigt synes jeg osse vi skal passe lidt på at vi, selvom computere nødvendigvis VIL være en del af undervisningen idag, ikke glemmer at lære ungerne hvordan ting gøres uden.

Håndskrift f.eks. er ikke noget der er en selvfølge i dag -der skrives så meget på computer, at nogle børn har mere end svært ved at skrive nogenlunde hæderligt i hånden.

At regne uden bruge af div. elektroniske hjælpemidler er osse vigtigt at kunne - ikke at jeg selv er en haj til det matematiske, men for at lære og forstå hvordan matematikken virker, er man jo nødt til at forstå hvordan den mest basale matematik virker... når det skal gøres i hovedet/i hånden.

jeg synes osse det er vigtigt at børn fortsat lærer at finde på lege, udfordrer motorik osv. gennem leg og fysisk aktivitet.

Så selvom elektronik i DEN grad er nødvendigt at kunne håndtere i vores samfund, så synes jeg nu osse det er vigtigt at det af og til begrænses.

• #150   18. sep 2015 Helt enig Michelle, jeg synes man skal udnytte teknologien og de muligheder det giver, men også bevare en vis balance smiley

• #153   19. sep 2015 Indkøbssedler er en app på mobilen smiley

• #155   19. sep 2015 Når manden skal købe ind sender man bare indskøbssedlen til hans mobil smiley

• #158   19. sep 2015 Altså jeg er jo selv lærer og mener bestemt ikke håndskrift skal i glemmebogen, men teknologien er der smiley

• #159   19. sep 2015 De lærer håndskrift, men oparbejder ikke den store rutine deri. Min i øvrigt ganske normale søn har en håndskrift som en retarderet chimpanse med seneskedehindebetændelse i middelsvær grad. Jeg er stor tilhænger af den nye teknologi, men er også lidt fan af letlæselig håndskrift. smiley

• #160   19. sep 2015 For pokker Søren smiley

• #162   19. sep 2015 I folkeskolen må tage fb-problemet alvorligt, men på gymnasiet skal elever til at lære ansvar og selvjustits. Man kan ikke holde dem i hånden resten af livet. Det ville være synd. Så ender det med, at de skal have mor og far med til jobsamtale. Nå nej, der er vi allerede smiley

• #171   19. sep 2015 Isabelle, -det ser vildt godt ud! -spøjst jeg ikke er faldet over den side før, da jeg har søgt en del på undervisningsmaterialer.
    Nu er det ikke længere aktuelt for mit vedkommende, men jeg kender andre som hjemmeskoler deres unger, ..er materialet primært tænkt til klasse-brug, eller kan man også købe en pakke til en enkelt elev?

• #172   19. sep 2015 Victor var lidt langsom til at knække læsningens kode. Han modtog uofficiel ekstraundervisning i denne metode http://www.tinejohansen.dk/ . Det var nemlig så heldigt, at Tine-trunten var skoleleder på hans skole. Så i udvalgte dansktimer gik han hen til hendes kontor og modtog "spasserundersvisning". I dag tror jeg, at hans læsehastighed er måske endda lidt over gennemsnittet. Det kan være Victor, der omtales på hendes side.
    Tak til Tine smiley

• #174   19. sep 2015 Isabelle
    Så henter du wunderlist. Det er en app med gøremål og lister som man kan dele med andre og fælles redigere i smiley

• #176   19. sep 2015 Tja, jeg sidder de fleste dage meget af dagen ved en computer, men ikke desto mindre bliver der altså stadig skrevet en del i hånden -notater til eget brug når man lige sidder i en tlf-samtale, notater til fælles brug på whiteboard, oplysninger til fælles brug når IT-systemet strejker (det gør den slags altså af og til) osv.

Så selvom en meget stor del af kommunikationen på min arbejdsplads foregår elektronisk, så sker det altså dagligt at der osse skal skribles noget i hånden som andre end mig skal være i stand til at læse.
    -så jeg synes ikke håndskrift er unødvendigt at lære... ligesom det osse er væsentligt at lære at læse håndskrift (og ikke kun ens egen smiley )

Isabelle -spændende, og det er da en motiveret lærer der ser hvad der mangler/hvor det eksisterende halter, og så bare går i gang selv smiley

• #179   19. sep 2015 Caroline -tak, jo det var det nemlig. Har været igang en måneds tid nu, og er super glad for at være der smiley

Isabelle -jeg overvejede for år tilbage at blive lærer. Det er jeg super glad for jeg ikke gjorde, når jeg ser de arbejdsforhold de har i dag. Det er jo meget fint for "den dovne lærer" der bare genbruger i et væk, men for den top motiverede og engagerede lærer, er det altså ikke nemt.

Tænker lige på min gamle historielærer der, udover at undervise i hvad der skete for tusinde år siden, osse gik meget op i at undervise i hvad der sker i verden nu -det var det år vi gik ind i irak, og lektier bestod bl.a. i at uanset hvad vi ellers arbejede på, så skulle der ses nyheder og samles avis-udklip der blev en del af undervisningsmaterialet -det var jo lige så nyt stof for læreren som det var for os.

Eller de nye lærere som jo dels ikke havde års forberedelsesnoter at falde tilbage på, og dels osse kom med en ny tilgang til undervisningen, som var ret målrettet de elever de havde, og derfor ikke bare kunne genbruges ukritisk i de nye klasser de fik...

ja det er da ikke nemt...

• #182   19. sep 2015 Jeg skriver ALTID i hånden, både indkøbslister, diverse huskelister og hvad jeg nu ellers skal skrive herhjemme. Fødselsdagskort, julekort osv bliver også skrevet i hånden. Det er kun her på Hg, facebook osv hvor jeg skriver på min computer, og hvis jeg er tvunget til det med diverse formularer til det offentlige.

Men jeg er så også typen der ofte ikke aner hvor min mobil er, den siger mig ganske enkelt ikke særlig meget, men den er da rar at have når jeg skal ringe til familie og venner smiley

• #183   19. sep 2015 Sjovt som tråden har udviklet sig smiley
    Jeg synes det ville være synd, hvis håndskrift en dag helt bliver glemt.
    Jeg er selv 34 år, og det er mærkbart hvor meget mere folk der er 10 år (eller mere) yngre end mig, bruger mobilen.

• #188   22. sep 2015 Jeg har arbejdet som pædagog i både børnehave og vuggestue, og min erfaring er at det efterhånden er ren opbevaring i institutionerne, der er ikke tid til at tage sig af børn der har brug for lidt ekstra. Der bliver diskuteret på p-møderne hvordan det burde gribes an, men praktisk i hverdagen er der bare ikke tid og hænder nok til ret meget andet end bleskift og forhindre uheld.
    Hvis jeg selv havde børn kom de aldrig i vuggestue, min mening er at ingen normale børn har brug for at komme i vuggestue.
    Børnehave kan vi snakke om, men det skal være kortere dage og fri/ferie ligesom vi voksne har brug for (mindst)
    Der er rigtig mange dygtige og engageret pædagoger derude, men de bliver kørt psykisk ned og slidt op pga. for dårlig normering.

• #190   22. sep 2015 Isabelle - Det kan de ikke. Før min mor gik ned med stress der havde hun tit 16 børn alene på en stue i børnehaven, og det var de små af børnene.

• #192   22. sep 2015 I Afrika er de mere effektive til at passe børn. Pædagogen fugter lige børnenes læber, og trykker dem derefter fast på ruden, voila! smiley
    Jeg har historien fra en kammerat født Gambia. Som alternativ foreslog jeg noget med velcro og mikrofonhår. smiley
    Årh hvad, det var ham, der begyndte smiley

• #194   22. sep 2015 Jeg er helt enig med dig Maya.. Jeg ville aldrig byde mine egne børn det jeg selv er med til at tilbyde hverdag.

Vi er også altid 2 til 12 børn om eftermiddagen.

• #195   22. sep 2015 Caroline - Hvis du tror der er min. 1 time i ALLE institutioner hvor alle børnene sover eller er væk, så ved du ærligt ikke ret meget om det erhverv du skal til at ud i.

Min mor arbejdede i en børnhave der havde delt børnene op i store og små, men selvom de er delt op, så er det aldrig ALLE børn der sover til middag og sådan.

• #196   22. sep 2015 Caroline

Det lyder dejligt det du forklare, men virkeligheden for mig er at forsøge IKKE at skynde mig.

Bleerne skal ikke hurtigt overståes - på min stue snakker vi, tager tøjet af selv, prøver at sidde på toilettet i børnenes tempo, vi skyller toilet papir ud osv osv.

Hvis jeg skulle begynde at skynde på børnene ( undskyld det var ikke det du sagde) skynde på mig selv.. Så ville jeg miste min pædagogiske stolthed fuldstændig.

I øjeblikket har vi mange små som sover formiddags lur, skal have sutteflaske osv

De vågner i middagsstunden hvor de andre sover også skal de have mad og voksne som ser dem. I øvrigt er det også her pauserne bliver afholdt... HVIS der er tid til det

Jeg har oplevet det du forklare med pædagoger der kan skifte 12 børn på 20 min... Jeg håber aldrig jeg blir sådan en smiley

• #198   22. sep 2015 Vi er også 2 til at skifte.

Jeg er bare lidt allergisk over for "hurtig overstået" når man arbejder med så små børn.

• #202   22. sep 2015 Nej jeg taler absolut ikke kun fra hvad jeg hører fra min mor. Jeg har været med min mor på arbejde utallige gange, jeg har været i praktik flere gange i børnehaver og aktivering i børnehaver, og skreven opgave om en børnehave, så jeg er mere erfaring end "bare" at høre fra min mor. Min mor har desuden også arbejdet i 12 år i en børnehave, så det kan godt være lidt trættende nogle gange at ny pæd studerende tror de er meget klogere på hvad der sker i institutionerne, men det er self bare min mening.

• #204   22. sep 2015 Hvis barnet passes ude er det forkert
    Hvis moderen går hjemme er det forkert
    Hvis faderen går hjemme er det forkert
    Hvis barnet går alene hjemme er det forkert..

Ja det er ikke nemt at gøre noget rigtigt smiley

• #205   22. sep 2015 Lad dog bare de snotdumme og skatteforskrækkede forældre se, hvor dårligt skibet egentlig sejler. Det er da folks egen skyld, at forholdene konstant forringes. Det eneste valgløfte foruden fremmedhad, der virkelig er noget salg i, er som bekendt løftet om lavere skat.
    Tal om at skide i egen rede smiley

Kommentér på:
Penge for at passe sit eget barn?

Annonce