{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Et slagtet lam til debat.... {{forumTopicSubject}}

Ja, efter at have tænkt over de indlæg der kom på min tråd :(link fjernet)
...har jeg fortrudt min handling.....at slette billederne...
Jeg har nu sat dem ind igen....og der vil de blive ......

Har du noget som helst problem med at se et slagtet dyr.....SÅ LAD VÆRE MED AT SE ZIFS PROFIL!

Jeg kan ikke forstå at der kan blive så megen blæst om så lidt.....

Hvis vi ikke kan se at vores hunde er rovdyr.....og se hvordan de oprindeligt spiser.....så er der da noget galt????

Hilsen Lise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et slagtet lam til debat....
  • #1   1. okt 2006 Du er modig Lise ;o)

• #2   1. okt 2006 Mine guffer da også lammehoveder i deres profil - er man sart kan man da bare klikke væk igen :o)

• #3   1. okt 2006 syntes det er iorden!! havde jeg muligheden ville mine da også få det

• #4   1. okt 2006 Ja jeg har heller ikk et problem med det... :-))

• #5   1. okt 2006 Jeg har ikke noget problem med at en hund er et rovdyr, og jeg har heller ikke noget problem med at se en slagtning..

Men mener ikke at billeder af en slagtning hører hjemme på HG..
    Det har jo ikke noget med hunde at gøre

• #6   1. okt 2006 smiley

• #7   1. okt 2006 Må nok holde lidt med Belinda der - billederne UDEN Zif hører ikke hjemme herinde, men det er selvfølgelig noget du selv afgør Lise.

• #8   1. okt 2006 Bare ikke det er halal slagtet, så er det da ok.

• #9   1. okt 2006 Enig Lise igen igen... fatter ikke en brik af hvorfor disse billeder kan hidse nogle op der vises ikke blod eller selve slagtningen af fåret men et får og et får der klargøres til slagtning og et pelset får. Hverken dyr eller mennesker er smurt ind i blod - jeg synes at det er meget etiske billeder og forstår som sagt ikke dette røre hvad er det som der er så forkert og hvorfor skal vores børn skånes mod sådanne billeder?

/Trine

• #10   1. okt 2006 Den blev slagtet på bedste maner......sladteren ved at den ikke den hørte skudet fra boldpistolen....

• #11   1. okt 2006 Det er perverst og totalt unødvendigt.

• #12   1. okt 2006 altså halal slagtning..

• #13   1. okt 2006
    Iben/Martin ...-men mest
    Kan da godt sætte et par andre ind.....men ved ikke om de falder i god jord....?

• #14   1. okt 2006 Kan ikke se noget galt i at fremvise hvordan man slagter et lam og efterfølgende partering, det er hvad der sker på alle slagterier i dagens danmark. Plus det er da fedt at se en megagald Zif ligge med trofæet hihi hun ser glad ud! Desuden kan man se lammet ikke var bange, så synes det er nogle fine billeder - sådn er verden nu engang skruet sammen.

• #15   1. okt 2006 Lonnie, er du vegetar?

• #16   1. okt 2006 Lonnie???

• #17   1. okt 2006 Jeg synes det er totalt iorden, det er da vel ligesom om hvis man tager et billede af hundes legetøj? smiley

- Og ka ikk se det ulækre i det.. :S

• #18   1. okt 2006 Lonnie nu kan du jo vælge at lade være med at åbne disse billeder som du bliver advaret imod.
    Spiser du ikke kød?

/ Trine

• #19   1. okt 2006 Gud blir de ikke bedøvet. Når de der tilhængere af halal slagtning, slagter i haven, er der ingen bedøvelse. Et par mænd holder dyret og en anden skær. Det er fandme perverst. Slut.

• #20   1. okt 2006 Karsten, nu er det stadig således at hundens mave og fordøjelsessystem er identisk med dens forfader, ulven og derfor strengt taget kan betragtes som et rovdyr..

• #21   1. okt 2006 Hvad er vores hunde så hvis ikke de er rovdyr???

• #22   1. okt 2006 Lammet blev slagtet på ganske almindeligvis.....den opdagede ikke at den var død......

• #23   1. okt 2006 Tjah, jeg vil jo så sammenligne det med at jeg lagde et billede ind af royal canins fabrik og foderfremstilling....

Mener bare at der i reglerne klart står at alle billeder skal være af ens hund.... Derfor mener jeg ikke de hører til herinde..
    Med mindre hunden er med på billederne.
    Og de billeder hvor Sif ligger og gnasker i et fårehoved, dem synes jeg da er skønne!

• #24   1. okt 2006 Jeg synes det er lidt ulækkert, men du må da selv om hvilke billeder du lægger på din profil......men synes måske hunden skulle ha været med, så der ik kun var et billed af fåret.

• #25   1. okt 2006 Jeg har også oplevet mange slagtninger og har selv deltaget i en del men synes egentlig at hvis dyret har haft et værdigt liv og ellers bliver slået ihjel på en ordenlig måde så er der intet forkert i det og så længe vi spiser kød mener jeg ikke at man kan lukke sine øjene for hvor kødet kommer fra.

Lonnie det er da trist at du har en traumatisk oplevelse med en slagtning men som sagt bliver vi advaret mod billederne.

/ Trine

• #26   1. okt 2006 Gad vide om billeder af at jeg renser fisk og giver det til Fie kan give en ligeså stor debat smiley

• #27   1. okt 2006 kan egentlig ik se hvordan et slagtet får hører hjemme på hg

• #28   1. okt 2006 Karsten H
    Prøv lige at fodre din hund med korn......så vil du få svaret....

• #29   1. okt 2006 bonus p- du var jo lissom advaret, så hvorfor viser du dog din 7 årige kusine det??? synes det er helt ok billeder at ha på..

• #30   1. okt 2006 Der findes da vilde hunde nogle steder. De jager da. Så fordi man holder dem som kæledyr, er de så ikke rovdyr?

(jeg ved det ikke. Derfor jeg spørger) :o)

• #31   1. okt 2006 Som jeg også skrev på min tidligere tråd.....egenligt hører de billeder ikke til på HG.....men jeg synes stadig at det er en del af Zifs natur....og derfor lige så meget berettiget som billeder af ....hundetøj.....hunde der angriber mennesker ( C-træning) og så videre.....

• #32   1. okt 2006 Slap dog af ingen har set et får slagtet på HG. Lise har valgt at vise nogle billeder af et får før og efter en slagtning og ikke mindst en meget lykkelig hund der nyder et fårehoved - hvori består det uetiske. Man er advaret mod indholdet så jeg kan stadig ikke set noget uetisk i det!

• #33   1. okt 2006 Karsten...det er jo ikke vrøvl.
    for selvom hundene nu er tæmmet, så er deres mave/tarmsystem sgi da ikke anderledes end det var dengang.
    Maver kan vendes til meget, og de fleste hundemaver i dag er vænnet til tørkost - fint nok hvor det fungere.
    Men det fungere endnu bedre med råt kød, kroppen optager det meget bedre end tørfoder.

• #34   1. okt 2006 Heller ikke jeg, Trine

• #35   1. okt 2006 så fik din kusine advarslen..... godt nok er hun kun 7, men alligevel..

• #36   1. okt 2006 Karsten jeg bor på landet i et område hvor jægerene går på jagt og må sgu sige at jeg oplever ting der er mere ulækkert i naturen end de billeder som Lise har sat i sin profil. Hvis min hund kan slippe afsted med det kan jeg love dig for at hun heller end gerne vil have fat i et af de kadaver som disse jæger efterlader sig. nogle gange har hun held til dit forehavende - så for min hund er det naturligt at spise råt kød.

• #37   1. okt 2006 Karsten, hvad skadeligt er der ved at vise børn de billeder?

• #38   1. okt 2006 ja ja det er en del af hendes natur, meen tror heller ik der var så mange der brokkede sig hvis det kun var billeder hvor hunden spiste......eller var i baggrunden

• #39   1. okt 2006 man kunne også vende den rundt og spørge hvad en 7årig laver på nettet uden at forældrene holder øje med hvilke ting de kigger på ......

• #40   1. okt 2006 har jeg misset et billed? jeg kan ikke se et billede hvor lammet blir slagtet, men hvor det blir parteret..
    Da vores datter var 3 var hun med på fælleden, hvor hun deltog i at partere en hjort - tror børnene har godt at vide, at bøffer ikke stammer fra køleboxen i brugsen.. Vores datter har et meget sundt syn på mad, hun ved at bøf er fra eb ko, koteletter fra en gris osv osv...
    Korn? hihi det får du ikke Battie til at spise GG

• #41   1. okt 2006 Synes det er unødvendige billeder i et hundegalleri..

• #42   1. okt 2006 bonus- undskyld, men så tænker jeg hvad laver et så lille barn så alene på nettet... men det er ikke det tråden handler om, og det er jo ikke mit barn....

• #43   1. okt 2006 Karsten H
    Det er simpelthen ikke sandt.....

• #44   1. okt 2006 Bonus Pater Camilla .

Den holder ikke hvis du spørger mig, et klik med musen og du kan være "viderestillet" til noget helt andet smiley

• #45   1. okt 2006 Karsten skulle mine børn så heller ikke have lov at se tv og færdes ude i den virkelige verden. Jeg ville da mene at det er langt mere sundt for børn at opleve en naturlig slagtning fortaget på en etisk måde og ad den vej få et naturligt forhold til dyr og dyrevelfærd. For mig er det sgu langt værre den måde vi behandler vores dyr på kun med profit og produktion for øje.

/ Trine

• #46   1. okt 2006 Karsten, og fordi børn synes at et får, en kanin, en hest, en ko er søde dyr så skal de skånes for hvordan disse dyr bliver til krebinetten eller bøffen på tallerkenen?

• #47   1. okt 2006 men sådanne ting finder man nu engang på nettet og din kusine dør nok ikke af at se et dødt lam...

• #48   1. okt 2006 Karsten H

Frelst....mig *looool*

• #49   1. okt 2006 Hvorfor må børn ikke se hvad der er virkelighed????

• #50   1. okt 2006 Lonnie, hvad har det med noget at gøre?

• #51   1. okt 2006 JEG TROR DA NOK DU HAR FÅET CHANCEN.....se tråden!:(link fjernet)

• #52   1. okt 2006 Det der er sku da ikke mere brutalt end på et slagterri! Der blir køerne jo flået på 123 og så vupti, fårene har på 123 fået hovet af så skind, ben og indvolde. Syns det er helt greit å vise, selv om det nok ikke er sånne billeder man forventer at se på et hundegalleri.

• #53   1. okt 2006 skrevet til.
    Bonus Pater Camilla .

• #54   1. okt 2006 karsten, self børn bliver kede af det- ofte det de lærer af... børn er sarte men de skal jo også lære det på et
    tidspunkt..

• #55   1. okt 2006 som nævnt i den oprindelige tråd så er der ofte links hvor der vises hundekampe hvor hunde bliver flænset levende af den anden hund og der er sgu ingen advarsel så hvis man vil sikre sig bør man nok holde opsyn med sine børn når de er på nettet. Og jeg selv bryder mig ikke om at se hundeslagsmål/kampe hvorofr jeg da også går udendom de tråde.
    Men jeg synes da at det er fornuftigt at hvis man oplever sådanne ting så bruge den nødvendige tid på at forklare sine børn at det faktisk er en ganske normal ting at slagte et dyr selvom det måske kan se lidt barsk ud. Mine ænder og høns som jeg har snakket med og nusset og hygget med har da fået cuttet hovedet og ligger godt og trygt i min fryser og jeg har det godt med mig selv da jeg ved de har haft et godt liv og fået det bedste foder og en human aflivning modsat lørdagskyllingerne som man kan købe i supermarket.

/ Trine

• #56   1. okt 2006 lonnie....øøøøøh???? vi blir jo nødt til at slagte for at spise... come on..

• #57   1. okt 2006 syntes det du gør er TOTALT iorden lise smiley hunde er rovdyr, og det er der ikke noget problem i smiley og zif ser ud til at nyde det 100 % smiley virkeligt dejligt at se smiley desværre kan vi ikke barfe pågrund af at vi har "for" mange.. så de kommer bare op at skændes smiley med det sker da de får lidt kød i deres skåle smiley

• #58   1. okt 2006 Lonnie, dine indlæg giver ikke rigtig mening?

• #59   1. okt 2006 lonnie... ok, du er kun 16... så kan jeg bedre forstå dine indlæg...

• #60   1. okt 2006 hvorfor ikke gøre det selv når man kan.... så er man da sikker på at det gøres ordenligt... lonnie du modsiger dig selv- dårlig stil..

• #61   1. okt 2006 Polski Owczarek
    Kan bare ikke være mere enug.....
    ....og I andre.......BARF....er så fint......og så må der altså slagtes.....om vi kan lide det eller ej.....sådan er det!

• #62   1. okt 2006 sådan er det bare! det er naturligt, sådan har det altid været.... nogle kan, andre køner det bare i bilka... uanset hvor du køber dit lam, er det et sødt lillem lam med kæmpestore blå øjne du spiser lonnie...

• #63   1. okt 2006 Lonnie er det bedre at en hund får kød fra et dyr som er slagtet ude i byen end et man selv har forestået slagtningen af? nej vel

• #64   1. okt 2006 Kia U
    ...er 13 år.....hun kan nok forstå det.......lyt lige....

• #65   1. okt 2006 gudskelov at man ik spiser lam:-)

• #67   1. okt 2006 Lonnie: Hvad er der galt med at spise kød?

• #68   1. okt 2006 er der nogle der ved det er usundt ikke at få animalske produkter? specielt når man er teenager og skal vokse sig moden..
    Men stadig kan jeg ikke se det amoralske i billederne, sådan er verden og dem der ikke vil indse det tjahhh..
    Fornægtelse? måske hvad ved jeg, vores datter har ikke taget skade at hun som 3 årig var med til at partere en hjort..

• #70   1. okt 2006 lonnie... hva snakker du om???? der er jo ikke nogen der er g¨ået i skoven og slagtet dyr.... du fatter jo ikke en sk**!

• #71   1. okt 2006 det er altså ikke alle der ser denne Debat..
    og hvad så hvis der er nogen sarte Børn / voksne som lige vil ind og se Zif ?! de får da ingen advarsel om de billeder ?!

Har ikke selv noget imod det..
    Havde jeg da jeg lige fik billederne af se første gang.. ;o)

• #72   1. okt 2006 Som nogle nævner så spises der hund i Kina og nej jeg bryder mig ikke om at min hund skal ende som foder men derfor kan jeg ikke have noget imod at man har en anden kultur hvor der er oprettet hundefabrikker med det formå at slagte dem for at de skal ende på middagsbordet som en delikatesse. Men nej jeg har ikke selv lyst til at prøve denne delikatesse men derfra til at forbyde andre ikke må spise hund det kan jeg altså ikk. Hvis dyret har haft et godt værdigt liv og bliver slagtet humant så skal jeg ikke stille mig til dommer overfor hvilke ting man må spise eller ej.

/ Trine

• #73   1. okt 2006 Jeg tror da ik der er nogen der har noget imod hvordan fåret er slagtet.......men over at billederne ikke hører hjemme på hg

• #74   1. okt 2006 Jeg kan sgu ikke leve uden kød. Jeg ville være konstant sulten :o)
    Så må man kalde mig dyreplager eller lade være.....

• #75   1. okt 2006 Kristina I
    Tak......lige min mening!

• #76   1. okt 2006 katrine- enig:-)

• #77   1. okt 2006 lonnie- jaa det er hårdt at gå imod størstedelen

• #78   1. okt 2006 iben... godt sagt bedre end jeg kunne i min hidsighed... *Gg* Lonnie, synes du opfører dig barnligt... rigtig trist faktisk, du hører slet ikke hva der bliver sagt... dermed ikke sagt at du skal skifte mening- bare høre efter...

• #79   1. okt 2006 lise ø : er godt nok 14, men whaever.. syntes stadig det er fint... det er jo deres natur.. smiley om så de har prøvt det eller ej, ligger det stdig i deres blod o.s.v smiley

• #80   1. okt 2006 Lonnie: Den måde du skriver at du har det, får du næsten os (som spiser kød) til at lyde som nogle forbandede mennesker som skal skamme sig over at vi kan være så lede at spise kød.

Jeg er ligeglad med hvad du synes. Du har din mening og jeg har min. Og jeg vil altid være et modbydligt mennekse og spise kød!

• #81   1. okt 2006 jeg synes ikke der er noget forkert i at spise kød eller være vegatar det er et valg vi hver især suverænt afgør hvad vi vil spise. Men jeg synes det er helt vildt at man kan flippe sådan ud over et par ret harmløse billeder. Od iøvrigt afgør vi hver især også hvilke billeder vi vil sætte ind i vores profiler. Jeg håber da ikke at de sarte små børn bliver lige så forskrækket over at møde profiler hvor hundene har kuperet øre eller hale.

Kan i have en fortsat god aften jeg logger af nu pga
    tordenvejr.

• #82   1. okt 2006 vi ar en gris herhjemme ( bor i rækkehus) den skal slagtes så vi kan spise den til jul smiley vil intet have imod det smiley vil måske være lidt trist fordi hun er så dejlig, men der er godt med fedt på , og tror hun smager som andre grise ? altså intet problem... vores hunde får da osse "julemad" hvis vi har noget smiley

• #83   1. okt 2006 ja det tror jeg nemlig også mia smiley og hun har haft et fint liv... hun går sammen med hundene og kattene i haven, og får sutteflaske, ligger i sofaen og råhygger.... hun er foirfærdelig dejlig... smiley

• #84   1. okt 2006 vi tror at hun tror ( rodet smiley ) at hun er en hund smiley huin "bjæffer" os når der kommer nogen smiley og leger med bold ovre på fodboldbanen smiley

• #85   1. okt 2006 det er da også lidt trist... smiley men alt i alt er hun jo købt for at blive spist, syntes bare at det er dejligt at hun har haft et fedt liv. og det tror jeg da hun har... ? kan jeg jo ikke vide hvad hun syntes ?
    og hun er ikke "købt" som et "kæledyr" det bev bare sådan fordi hun var syg som lille smiley
    bliver jo nok ked at det når hun skal slagtes selvfølgelig gør jeg da det, men sådan er det jo.

• #86   1. okt 2006 Nu har jeg læst det hele igennem, og kan se sagen fra begge sider.

Jeg har personligt intet problem med at se at får blive slagtet som her på billederne.

Men ville bare lige sige til Anita..........

Jeg er jo kaninopdrætter. Og langt de fleste kaninopdrættere slagter overskuddet. Det behøver ikke kun være opdrættere af slagtekaniner.

Jeg tror faktisk ikke jeg kender nogle som ikke gør det /har gjort det.

Andet end mig selv smiley

Og det skyldes simpelthen at jeg ikke har lært at slagte.

For rent principelt må jeg sige, at jeg ville ønske jeg kunne. For mine dyr har haft et kanon godt liv, inden de blev slagtede i så fald. Uden stress, dyretransport o.s.v. - og har levet af økologisk foder, gået i store bure, i græsbure o.s.v.

Men : Jeg har endnu ikke mødt nogle som ville lære mig det - og, det er altså også noget af en grænse som skal overskrides. Så jeg har ikke været så opsøgende omkring det smiley

• #87   1. okt 2006 Næh, Hermann.........

Jeg er også født og opvokset på landet, og husker udemærket naobens kaninhold, og at han slagtede. Så det flere gange, og de flåede kroppe som efterfølgende hang derude.

Hmmm - men det er en grænse, som lige skal overskrides. Lige p.t. har jeg heller ingen, som skal slagtes smiley

Og sådan bliver det garanteret ved med at være. Så laver jeg nogle færre kuld.Sådan ca. 1 om året *GGG* så jeg ved jeg kan beholde alle, hvis ikke de skulle blive solgt.

Men ville ønske det bare var helt naturligt at gøre......

Men Kalak kunne garanteret hjælpe til. Hun ville i hvert fald gerne *GGGGGGG*

• #88   1. okt 2006 Ja.....der er så mange forskellige meninger om dette emne.....men stadig......jeg er da aldrig blevet så forbavset over at det kan skabe debat.........fatter det stadig ikke.....!

• #89   1. okt 2006 Hmmmm MGP smiley

Jeg vil meget gerne høre om det - og såeh......hmm........

Tror måske også jeg ville hade det - eller i hvert fald at spise dem. Kan ikke lige forestille mig det.

Faktisk har jeg besluttet mig for, at snart få købt en slagtet kanin - som ikke er min egen, bare for at se , hvordan det er at spise og tilberede sådan en.

• #90   1. okt 2006 Det forstår jeg godt - og sådan har jeg det også.

Men føler bare dobbeltmoralen ved, at købe kød i butikkerne. For de dyr har jo været udsat for lige netop det. Og de fleste haft et langt dårligere liv end mine kaniner.

Jeg er jo også imod industrialiseringen af dyr - tremmekalve, burhøns o.s.v.

Jeg køber økologisk og fritgående såvidt muligt.

Men en måde virkelig at gøre noget på, er jo slet ikke at købe kød i buikkerne - men netop spise kødet fra f.eks kaniner som har haft et godt, frit liv - uden stress i slagtesituationen.

Hmmmm -et dilemma. Og jeg føler mig lidt som en kryster, ved ikke at handle på hvad jeg mener principelt er rigtigt.

Til gengæld har jeg køkkenhaven fyldt med fritgående rødbeder, gulerødder, tomater o.s.v.

Og dem tør jeg godt ondulere. *GGGGGG * Man skal jo starte et sted.

• #91   1. okt 2006 Hunde spiser (bl.a) kød.. Kød er døde dyr.. Lev med det

Jeg er enig i at billederne uden Zif virker lidt irellevante, men jeg er ikke imod dem i kraft af deres indhold, snarere manglen på hund.. smiley
    Men altså, for princippets skyld synes jeg ikke at der er noget i vejen med at de billeder er der. Omend ikke andet kunne det da måske omvende flere til at blive vegetarer? (hvis man da har lyst til at underernære sig selv på den måde)

• #92   1. okt 2006 NEJ *MGP *.....har du da tænkt dig det??????

• #93   1. okt 2006 *MGP *

Nej, det behøver du ikke, men hvis du valgte at gøre det i forbindelse med noget hunde-relateret havde jeg personligt ikke noget problem med det. De billeder er jo ikke uvirkelig groteske eller blodige, men en ganske virkelig skildring af hvorledes et lam slagtes (jeg har egentlig altid troet at der ville være langt mere blod).
    Men som sagt synes jeg at de fleste af billederne er irelevante i kraft af at der mangler en hund på dem, taget i betragtning at vi er på et hundegalleri.

• #94   1. okt 2006 Ja
    Søster Selvsving ¤ Kbh K ¤

Det har jeg vist også sagt et par gange.....forstår det godt.....også min egen mening,.....meeen....kig lige efter hvad jeg skriver bagefter....

• #95   2. okt 2006 Jamen MGP?
    Så må folk holde op med at linke til billeder, artikler og videoer med mishandlede hunde og de der pittbull videoer (dem der starter med de grumme eksempler) der konstant kommer på tale. Det må da være mindst lige så skræmmende for børn som et humant slagtet lam?
    Men altså ja, jeg kan godt følge dig mht fødsler o.l.

• #96   2. okt 2006 Det var bare det du skrev....
    *MGP *

Skrevet: 01-10-2006 23:51:12

Ja, mine hunde spiser også grisehaler, men derfor behøver jeg vel ikke tage billeder af slagtningen og lægge den her ind, vel?

Hvem er Sif du omtaler???

• #97   2. okt 2006 *MGP *
    Fint for dig.....
    Sørgeligt for dine børn.....godnat....

• #98   2. okt 2006 *MGP *

Det er så også fair nok, og jeg kan self. ikke tale for nogen børn da jeg ingen har, og dem der ellers er i min familie kommer ude fra landet, så de er ikke rigtig oprørt over den slags.

• #99   2. okt 2006 *MGP *

jes jes, men*mine* er fra landet og er ikke oprørt over denslags.
    Men altså, alle børn er ikke ens, og jeg kan ikke rigtig tale for nogen af dem, så den lader jeg ligge.

• #100   2. okt 2006 *MGP *

Jeg kunne aldrig drømme om at udtale mig om hvorvidt dine børn er beskyttede eller ej. Dertil har jeg ikke erfaring eller kendskab nok (til jer). Det er noget som du, eller andre der kender jer langt bedre end jeg, må tage stilling til.
    Det kan jo ligeså godt være at det bare er mine fætre der er lige lovlige *hardcore* ift andre. Jeg aner det ikke, for jeg kender ikke så mange andre børn.

• #101   2. okt 2006 MGP er det dig som skal sætte dagsorden for, hvad man må og ikke må her på HG? Jeg synes da at mange af de emner du selv bringer op i forum er noget som kan virke langt mere skadeligt på børn end nogle harmløse billeder af et dyr som er slagtet. Om det hører hjemme på HG eller ej skal jeg stadig ikke gøre mig til dommer over lige så vel som jeg heller ikke skal gøre mig til dommer om hvorvidt man ønsker at have sin hund oprettet i sin profil - sådan er vi nu engang så forskellige og det skal der altså også være plads til. Måske skal man bare blive enige om i denne tråd at vi er en hel del som er uenige omkring disse billeder.Længere er den vel ikke?

/ Trine

• #102   2. okt 2006 Polski - forklar lige disse ord til MGP?

Jeg synes da at mange af de emner du selv bringer op i forum er noget som kan virke langt mere skadeligt på børn end nogle harmløse billeder af et dyr som er slagtet.

Det lyder som interessandt læsning - kunne du ikke linke til noget du mener skader børn? Det kan bestemt ikke have sin rigtighed her på HG.

• #103   2. okt 2006 * Heidi Pitt *
    Ja også min mening......og dyret VAR jo dødt da det lå oppe på pælen....;o)

• #104   2. okt 2006 *MGP *
    Prøv lige at se billederne Lillen har sat ind.....og teksten.....

• #105   2. okt 2006 Hmmm - kommer til at tænke på...............

At det vigtige i.f.t. børnene nok er oplysning, oplysning o.s.v.

At de nok skal konfronteres med verden, men at man som voksen i den grad skal være der og holde i hånd og forklare tingenes rette sammenhæng.

Mine børn får ikke lov at se nyhederne f.eks. Heller ikke den store på 10 år. Meget ofte har der f.eks.været tilbageblik på giftangrebet på kurderne, hvor man ser døde mennesker - og også børn, ligge forvredne på jorden. Det er også for skrap kost for mig. Jeg vil heller ikke se det. Så selvfølgelig skal man sortere i det.

M.h.t. får, slagtning o.s.v. synes jeg det er noget lidt andet.

Men børn er forskellige - mine kan fint klare det. Havde dog en oplevelse denne sommer........

Jeg sad på Roskilde dyrskue og spandt på min rok, og havde en masse trøjer, sjaler o.s.v. med - lavet i hundeuld.

En pige på ca. 12 år kredsede omkring hele tiden - aede det strikkede o.s.v.

Jeg smilede til hende, og sagde : " Jah -det her er fra hunde - er det ikke sjovt ?"

Så kiggede hun på mig med store øjne med tårer i , og sagde : NEJ - jeg synes det er synd i slagter dem.

UHhhhhhhhhhhhhhhhhhh - shiiiiiiiiiiiit, tænkte jeg.

Og så skyndte jeg mig at fortælle hende om, hvordan det hang sammen. At man friserer hunden en masse o.s.v.

Men børn kan ofte danne sig nogle andre billeder i hovedet, end vi andre lige forestiller os. Så det er vigtigt, når de konfronteres med de lidt mere grænseoverskridende ting, at man som voksen er der og hjælper dem igennem.

Og det er der jo ikke megen garanti for her på nettet. Vi ved ikke, hvem der er "i den anden ende".

• #106   2. okt 2006 Jeg kan så fortælle at mine drenge har været med til slagtninger og også set hvordan jeg har aflivet mus og fugle katten er kommet hjem med og sluppet løs inde i huset.
    Det har gjort at Andreas kunne gribe ind engang han og en kammerat var ude og fiske i en mose......langt fra huse og voksne. De to drenge fangede en and.....der havde slugt en fiskekrog med snøre (der hang ud af næbet.
    Andreas aflivede den udmattede and.....den havde ikke kunnet spise længe.....han var 13 år.....DET synes jeg er flot......og nej.....det var ikke deres krog fra et tidligere tidspunkt....

• #107   2. okt 2006 Britta J
    Når man lige har slagtet et dyr skal blodet rende af......og det er det der sker......men du kan ikke se blod.....vel?

• #108   2. okt 2006 MGP
    Ja det var forkert formuleret fra min side,og det undskylder jeg da, men det jeg mener med de link og emner du bringer i forum er at de meget ofte afstedkommer en diskussion, hvor bølgerne godt kan gå højt og folk kalder hinanden for alverdens ukvemsord. Og jeg synes også at du har en undertone af ironi her i tråden som fx denne udtaltese som jeg finder direkte perfid og unødvendig:

*MGP *
    Skrevet: 02-10-2006 08:25:40
    Karin, vi to er dumme.........
    Det ER jo skadeligt for børn, når jeg fraråder at købe hvalp ved en hundehandler / hvalpefabrik.

Meget skadeligt for de børn der tilhører hvalpefabrikkens ejer, for hulen da................når mor ikke tjener penge på hvalpesalg, så får barnet jo ikke noget legetøj.
    Det havde jeg da slet ikke tænkt på selv..........

Hvorfor kan du ikke bare svare på en ordentlig facon - nu taler du jo en hel del om hensyntagen til hinanden så grib da lige i egen barm og begynd med dig selv.

Du skriver da også flere gange at et får / slagtning ikke høre hjemme på et hundegalleri, men det gør de frøer som figurerer i din profil så heller ikke det er jo heller ikke hunde. Jeg siger ikke at du skriver direkte hvad man må sige og ikke sige her i HG men du siger flere steder at Lises billeder ikke hører til her, men det er vel i bund og grund op til Lise hvilke billeder hun vil vise i sin profil. Jeg personligt ville også vælge at vise min hund, men det kunne tænkes at Lise havde haft en rigtig god oplevelse med den slagtning som hun gerne ville dele med os andre og det mener jeg da hun skal være i sin fulde ret til så længe billederne er etiske og blot skildre en virkelighed - Og Zif ser sgu lykkelig ud med sit fåerhoved så det er en fornøjelse for mig at se.

Så synes jeg ellers man skal skille skæg fra snot her.
    1. en slagtning er en del af vores virkelighed og de billeder viser intet anstødeligt.
    2.Død krig ulykke dyremishandling er ikke noget naturligt, men noget som er afstedkommet menneskers ondskab.

Så vil jeg da lige kommentere nedestående:

Skrevet: 02-10-2006 09:28:38

jeg havde en oplevelse denne sommer........

Jeg sad på Roskilde dyrskue og spandt på min rok, og havde en masse trøjer, sjaler o.s.v. med - lavet i hundeuld.

En pige på ca. 12 år kredsede omkring hele tiden - aede det strikkede o.s.v.

Jeg smilede til hende, og sagde : " Jah -det her er fra hunde - er det ikke sjovt ?"

Så kiggede hun på mig med store øjne med tårer i , og sagde : NEJ - jeg synes det er synd i slagter dem.

Måske den stakkels pige havde alle disse forfærdelige tanker om slagtede hunde fordi hun ikke havde et naturligt forhold til dyrene meget kunne da tyde på at hun havde levet et overbeskyttet liv.

Kan kun være enig i at børn skal lære og de skal have støtte og opbakning af deres forældre - og selvfølgelig er det forældrene som ved hvad deres børn kan tåle og ej men der er altså intet anstødeligt i at se et får.

Og så kan jeg vist kun gentage mig selv. så jeg håber jeg fik svaret alle. Og nej jeg vil ikke linke til hverken det ene eller andet med emner jeg ikke selv bryder mig om - og så ville jeg jo heller ikke tage det hensyn til de sarte små børn som i taler om. Skal ikke forstås ironisk for det mener jeg faktisk.

/ Trine

• #109   2. okt 2006 Sidste citat er skrevet af Nette.

• #110   2. okt 2006 Det er muligt at din bemærkning var mere end bevidst ironisk, men det gør den altså ikke mindre perfid i mine øjne. Indirekte "anklager " du mig for at sige at du og Karin er dumme - og det har jeg på intet tidspunkt sagt eller ment. Jeg kan sørme godt respektere andre har en anden holdning end jeg - og jeg respekterer da også dig for det menneske du er og med den ildhu du ligger for dagen og vejen - jeg er blot ikke enig med dig i at disse billeder er anstødelige, men du er i din fulde ret til at mene det - jeg har så bare op til flere gange spurgt dig hvori det anstødelige består og synes ikke du har svaret mig på mine spørgsmål. Du har talt om at man skal skåne børn - enig ...men jeg mener stadig ikke der er noget at skåne børn imod ved de billeder. Hvis børn er SÅ sarte kan de jo ikke kigge hundeprofiler alene uden at have en voksen ved sin side. Mange har billeder af deres hund som har en sygdom og har taget billeder i håb om at nogle kan hjælpe med hvilken sygdom der er tale om,andre har forslået hale kuperet øre / haler etc som jeg finder langt mere anstødeligt, men stadig er det op til folk selv hvilke billeder de vil vise i deres profiler - du har selv valgt at vise tudser og nogle dejlige nogle af slagsen...skadeligt eller ej så er et af dine argumenter dog at billederne af slagtningen ikke hører hjemme på et hundegalleri, og nu ved vi jo ikke om de billeder er lagt i profilen fordi nogle har spurgt til denne slagtning, men det er vel i princippet også ligegyldigt?
    Krig, død og ødelæggelse er i følge min overbevisning IKKE en naturlig del af livet men menneskeskabt ondskab og selvfølgelig skal børn da også vide at den slags foregår ude i verden men det er op til deres forældre at vide hvornår de er modtagelig for denne indlæring.

For at tage et helt andet eksempel så er der mange som finder det anstødeligt at man har sin hund oprettet herinde selv når den dør - hvorfor skal vi lukke vores øjne for livets cyklus. Hunden er da stadig død og hvorfor ikke tale om de ting og få et naturligt forhold til det istedet for at vi skal gå og være bange for alverdens ting og sager fordi vi er fremmedgjorte overfor nogle helt naturlige processer fra virkelighedens verden.

/ Trine

• #111   2. okt 2006 Jeg afgør ikke om de billeder virker anstødelige på dig, hvorfor jeg også har bedt dig forklare mig hvordan de kan gøre det! Og hvis du er veganer så ville det ikke ændre på det faktum at det er en ganske naturlig ting for millioner af menneskers hverdag. Men så længe vi ikke selv skal slagte så kan vi lukke vores øjne - det er bare ikke min filosofi.

• #112   2. okt 2006 MGP
    Jeg er ikke stødt der skal vist noget mere til og jeg synes at denne dialog imelle os to er ved at udvikle sig til en farce men skal da lige forsøge at svar på dine spørgsmål.
    Jeg mener at man inddirekte synes man skal sætte dagsorden når man kan sige at noget ikke høre til i en anden persons profil om det så er et dødt dyr, en tudse eller en slange whatever.... det er noget profilejeren suverænt afgør.
    Jeg kan efter bedste overbevisning ikke se hvori det anstødelige ligger i disse billeder og det er det eneste jeg beder dig om at fortælle mig.
    Børn / voksne er forskellige og opfatter og reagerer forskelligt og sådan skal det da også være - jeg kan godt forstå at man kan blive ked af at se et flået får, men jeg synes ikke der er værre end at se en hund ligge med en mega lårbensknogle og guffe i sig - jeg forstår simpelthen bare ikke denne røre at disse uskyldige billeder er afstedkommet. Men det må da være frygteligt at have det sådan for så skal man jo gå kæmpe langt udenom slagteren som ofte har grisehoveder liggende i vinduet med æble i munden eller køledisken i supermarket. Jeg skal ikke afgøre om du skal se på en slagtning eller ej, men jeg skal heller ikke afgøre hvilke ting folk sætter i deres profiler.
    Jeg er da ikke selv stolt ved situationen når der skal slagtes og de dyr jeg har passet og plejet skal ende i min fryser, men det er en nødvendighed og jeg ved mine dyr har haft et godt liv og ikke skal udsættes for en lang umenneskelig dyretransport, og ikke er vokset op i tremmebure proppet med medicin - en slagtning er en gangske naturlig ting og de børn som deltager gør det af egen fri vilje og finder det yderst interessant. Nej hverken jeg eller nogen andre end de impliceret skal afgøre om de vil deltage i en slagtning, men der er ingen som tvinger nogen til at overvære det for mig er det billeder af et får og et giga- kødben - jeg kan bare ikke se det anstødelige i det og nu er der vist ikke mere at sige i den sag.

/ trine

• #113   2. okt 2006 tror nu ikke børn på 6-7 år er her inde, jeg har da en knægt på 7½ år og han kan da ikke finde ud af at gå på nettet, og ikke tale om at skulle stave sig frem til det forskellige...De børn der er herinde er sku så store at de kan kigge den anden vej hvis de ikke kan lide det

• #114   3. okt 2006 Altså helt personligt er jeg ikk meget for at se på et slagtet lam og jeg syntes enlig heller ikk at billeder af et slagtet lam hører hjemme på hg som jo er HUNDEgalleri ?
    Bare min megning ved ikk hvad i syntes?!

Og bare fordi jeg kun er 12 må i godt lige kigge lidt på hvad jeg skriver!!

• #115   3. okt 2006 Tror forresten du har vundet prisen for længeste tråd på hg... Haha

• #116   3. okt 2006 Nadja - det er netop din mening vi skal høre - så det er fint om du siger frem!

• #117   3. okt 2006 Ella - nej jeg tør heller ikke *GG*

• #118   3. okt 2006 Pyha den er laaang... Hmm jeg ser ikke nogen på de billeder jeg ikke kan de når jeg tænder for animalplanet

Kommentér på:
Et slagtet lam til debat....

Annonce