690 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Hvalpepakker med foder Hvalpepakker med foder
Hej med jer derude
Lige to spørgsmål
jeg har fået udleveret to hvalpepakker med foder i, hver deres mærke. Jeg ved ikke om jeg bare skal bruge det, måske 1/4 af det foder jeg har fået, i det normale foder, eller hvad er bedst?
vil jo heller ikke ødelægge maven på min hund som er 4 måneder nu.
Også er jeg lidt nysgerrig om hvad har i valgt at give jeres hvalpe af foder?
jeg fik dado med fra avler
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
nov 2014
Emner: 8 Svar: 26
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
Har haft op til flere forskellige foder konsulenter på besøg fra forskellige firmaer, og alle holder jo en salgstale uden lige, men det bedste er at samle informationer fra folk der bruger foderet. Viber en hel flok der køber et læs af gangen, så kan det hurtigt svare sig ??
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Han fik det hos opdrætter og jeg er, på trods af den ret høje pris, kørt videre på det..
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Jeg har altid 2-3 forskellige mærker som jeg skifter i mellem, det forebygger sart mave og sikrer at hunden ikke kører træt i smagen;)
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.404
nov 2014
Det er en mellem schnauzer jeg har, hun har i min tid ikke fået råt kød så må indrømme, der er jeg lidt bange om hun er blevet for sart i maven til det.
Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at skifte variant hvad angår dens kost, troede man valgte et mærke også var det det. Men når i skriver det kan jeg godt se pointen i at variere lidt i det.
Det lyder måske lidt som et dumt spørgsmål men prøver alligevel
Hvis man vælger at bruge hvalpe-pakke-foderet som godbidder til fx træning, skal man så regne det med ind i hendes kost eller har det ingen betydning?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.404
nov 2014
dec 2010
Mht. råt kød, så kan du evt. give det i meget små portioner i starten, så hunden stille og roligt vænner sig til det. Giver du aldrig hunden rå ben ?
Hvis din hund har tildens til at blive lidt for rund, og/eller du giver rigtigt mange godbider, kan det blive nødvendigt at trække lidt fra i foderet.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Giv du bare lidt af det fra hvalpepakken sammen med det nye og/eller som godbidder. Du behøver heller ikke at måle præcist af, for ingen anbefalinger af fodermængde passer på alle hunde. Hvis din vaps bliver for tyk, skal du selvfølgelig reducere og omvendt.
nov 2014
Det er ikke et problem, nok mere uvidenhed og manglende folk at spørger. For mig som har søgt meget på nettet er det et gedemarket
Så det dejligt at høre folks meninger sån lidt mere direkte
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
nov 2014
Jeg kan godt se jeg skal løsne tøjlerne lidt hvad angår hendes mad, da hun var 8-9 uger var Daisy så uheldig at blive ramt af dårlig mave med både opkast og diarré. Siden da har jeg været bange for at ændre på hendes kost. Hun fik mens hun var syg, skånekost fra dyrelægen. Så har hun faktisk kun fået den samme slags tørkost som vi fik af avler div købekød ben i form af grisseruller og godbidder, til træning bruger vi kogt kylling
Så det med man langsomt skal vænne dem til det nye foder, er det kun mens de er helt små?
Fik af vide på et tidspunkt når man skiftede tørkost skulle det ske gradvis?
dec 2010
Fortsæt du bare med at give gulerødder, det er de fleste hunde glade for
Mine hunde får alt muligt forskelligt råt kød, samt rå ben fra stort set alle slags dyr (som jeg kan få fingre i). Så længe ben gives rå, burde det ikke give problemer. Det kan dog give forstoppelse, hvis det gives i meget store mængder, specielt hvis hunden ikke er vant til rå ben. Så start stille og roligt. At give rå ben har en masse fordele: For det første får hunden brugt sine tænder, dvs. at risiko for tandsten osv. formindskes, for det andet er det rigtig god beskæftigelse = træt hund, for det tredje giver det hård (hvid-lys afføring), hvorved din hunds analkirtler tømmes naturligt og for det fjerde sparer du på foderbudgettet (råt kød/knogler mætter godt). Kan absolut anbefale dig at give rå ben, samt fodre varrieret
Hvalpepakker med foder