690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Mette S
Mette S
Emner: 8 Svar: 26

Hvalpepakker med foder Hvalpepakker med foder

Hej med jer derude
Lige to spørgsmål smiley

jeg har fået udleveret to hvalpepakker med foder i, hver deres mærke. Jeg ved ikke om jeg bare skal bruge det, måske 1/4 af det foder jeg har fået, i det normale foder, eller hvad er bedst?
vil jo heller ikke ødelægge maven på min hund som er 4 måneder nu.

Også er jeg lidt nysgerrig om hvad har i valgt at give jeres hvalpe af foder?
jeg fik dado med fra avler smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpepakker med foder
  • #1   7. nov 2015 Jeg forstår ikke helt.. hvorfor ikke bare fortsætte på det normale, hvis den trives på det den får nu? smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#2   7. nov 2015 Det er mere fordi jeg sys det er en skam bare at kassere det, det fejler jo ikke noget

• #4   7. nov 2015 Hvad race, og hvor mange penge vi du ofre? Jeg vil anbefale en god kost uden korn, evt essentials foods, det har jeg brugt til mine hvalpe. Og de har haft skøn pels, gode negle er vokset rigtigt, og alt efter bogen. Men det koster en del af fodre med hvis du har en stor hund der spiser en sæk om måneden. Men absolut det værd.
    Har haft op til flere forskellige foder konsulenter på besøg fra forskellige firmaer, og alle holder jo en salgstale uden lige, men det bedste er at samle informationer fra folk der bruger foderet. Viber en hel flok der køber et læs af gangen, så kan det hurtigt svare sig ??

• #5   8. nov 2015 Brug det som godbider, eller bland det i det foder, som din hund får i forvejen. Hunde har bedst af at få lidt forskelligt, for at undgå sart mave, så ingen grund til at kassere det.

• #6   8. nov 2015 Costa på 10 1/2 mdr, får Wolfsblut Wide Plains..

Han fik det hos opdrætter og jeg er, på trods af den ret høje pris, kørt videre på det.. smiley

• #7   8. nov 2015 Vores fik royal canin fra opdrætter, og gik over på Olivers kornfri da de kom hjem til os som 8 ugers. Da de havde vænnet sig til det begyndte jeg at blande diverese foderprøver i foderet, så de blev vandt til variereret foder. De har ikke haft problemer og i dag er de 1 år gamle og får stadigvæk primært Olivers blandet med andet korfrit foder fx Kingsmoor, Essentials food, real nature.

• #8   8. nov 2015 Du kan sagtens give hvalpen lidt af hvert, det er faktisk en rigtig god ide at skifte mellem forskellige gode foder typer;)
    Jeg har altid 2-3 forskellige mærker som jeg skifter i mellem, det forebygger sart mave og sikrer at hunden ikke kører træt i smagen;)

• #11   8. nov 2015 Hvis du ikke selv kan bruge foderet, kan man også altid aflevere det på et internat.

• #13   8. nov 2015 Du kan evt. bruge hvalpe-pakke-foderet som godbidder smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#14   8. nov 2015 Tak for alle de gode bud, det er dejligt i vil hjælpe og give mere viden til en første gangs hunde ejer smiley

Det er en mellem schnauzer jeg har, hun har i min tid ikke fået råt kød så må indrømme, der er jeg lidt bange om hun er blevet for sart i maven til det.
    Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at skifte variant hvad angår dens kost, troede man valgte et mærke også var det det. Men når i skriver det kan jeg godt se pointen i at variere lidt i det.

Det lyder måske lidt som et dumt spørgsmål men prøver alligevel smiley
    Hvis man vælger at bruge hvalpe-pakke-foderet som godbidder til fx træning, skal man så regne det med ind i hendes kost eller har det ingen betydning?

• #15   8. nov 2015 Hvis hun virker normal i vægt ville jeg ikke regne det med i foderet smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#16   8. nov 2015 jeg vil mene hun er normal smiley

• #17   8. nov 2015 Nogen sværger til udelukkende at fodre med et mærke heke hundens liv, mens andre foretrækker variation. Det er vel en smagssag.

Mht. råt kød, så kan du evt. give det i meget små portioner i starten, så hunden stille og roligt vænner sig til det. Giver du aldrig hunden rå ben ?

Hvis din hund har tildens til at blive lidt for rund, og/eller du giver rigtigt mange godbider, kan det blive nødvendigt at trække lidt fra i foderet.

• #18   8. nov 2015 Jeg forstår slet ikke problemet, men det er nok også fordi, jeg altid har bestræbt mig på at fodre så varieret som muligt,med både råt og tørt samt lidt rester fra køkkenet ( det som jeg finder hundeegnet) netop for at undgå sarte hundemavser.
    Giv du bare lidt af det fra hvalpepakken sammen med det nye og/eller som godbidder. Du behøver heller ikke at måle præcist af, for ingen anbefalinger af fodermængde passer på alle hunde. Hvis din vaps bliver for tyk, skal du selvfølgelig reducere og omvendt. smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#19   8. nov 2015 Nej jeg har ikke turde give hende rå ben, jeg har fået div skræk historer om at benene splinter. Og fik ikke spurgt dyrelægen om hendes anbefalinger, Hun har smagt lidt af det kød jeg selv har spist hvis ikke Det er for krydret. Hun er vild med gulerødder og generelt meget madglad. Efter avlers råd får hun tykmælk lille sjat hver aften, det er noget hun kan på klokkeslættet og er helt vild med smiley

Det er ikke et problem, nok mere uvidenhed og manglende folk at spørger. For mig som har søgt meget på nettet er det et gedemarket smiley
    Så det dejligt at høre folks meninger sån lidt mere direkte smiley

• #20   8. nov 2015 Du kan evt. prøve at give hende en lille kyllingevinge eller kyllingelår. Det er rimelig skånsomt - og NEJ kyllingeben splintrer ikke, så længe de er RÅ. Du skal såmænd ikke være bekymret for at prøve dig frem. I min verden har hunde godt af varieret kost (ligesom vi mennesker), og hvis hunden er vant til lidt af hvert, er det også nemmere at finde noget foder, den kan tåle, hvis den en gang bliver syg eller udvikler allergi el.lign. (jeg tror så også at det, at man vænner den til forskelligt foder i en vis grad, kan forebygge allergi, men det står helt for min egen regning smiley )

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#22   9. nov 2015 Tusind tak for svar. Jeg har da lært noget, efter jeg har lagt dette emne op om mad smiley
    Jeg kan godt se jeg skal løsne tøjlerne lidt hvad angår hendes mad, da hun var 8-9 uger var Daisy så uheldig at blive ramt af dårlig mave med både opkast og diarré. Siden da har jeg været bange for at ændre på hendes kost. Hun fik mens hun var syg, skånekost fra dyrelægen. Så har hun faktisk kun fået den samme slags tørkost som vi fik af avler div købekød ben i form af grisseruller og godbidder, til træning bruger vi kogt kylling smiley så har smagt lidt af mit kød men kun et par mundfulde, og af og til en gulerod som hun kan gnave i.

Så det med man langsomt skal vænne dem til det nye foder, er det kun mens de er helt små?
    Fik af vide på et tidspunkt når man skiftede tørkost skulle det ske gradvis?

• #23   12. nov 2015 Jeg blander altid det gamle foder med det nye, så de gradvist skifter, det formindsker risikoen for dårlig mave i forbindelse med foderskifte, specielt når din hund kun har været vant til en type foder.
    Fortsæt du bare med at give gulerødder, det er de fleste hunde glade for smiley

Mine hunde får alt muligt forskelligt råt kød, samt rå ben fra stort set alle slags dyr (som jeg kan få fingre i). Så længe ben gives rå, burde det ikke give problemer. Det kan dog give forstoppelse, hvis det gives i meget store mængder, specielt hvis hunden ikke er vant til rå ben. Så start stille og roligt. At give rå ben har en masse fordele: For det første får hunden brugt sine tænder, dvs. at risiko for tandsten osv. formindskes, for det andet er det rigtig god beskæftigelse = træt hund, for det tredje giver det hård (hvid-lys afføring), hvorved din hunds analkirtler tømmes naturligt og for det fjerde sparer du på foderbudgettet (råt kød/knogler mætter godt). Kan absolut anbefale dig at give rå ben, samt fodre varrieret smiley

Kommentér på:
Hvalpepakker med foder

Annonce