{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Tur til USA {{forumTopicSubject}}

Halløj HG

Her i november skal jeg en 10 dages tur til USA - washington DC, new york og atlanta. Jeg skal underholde mig selv det meste af tiden, så jeg vil gerne høre jer, om I har gode idéer til hvad man kan lave/købe/se? Gode museer, naturparker? Også meget gerne hunderelaterede ting (også hundeshoppingrelateret smiley ) - myndeting ville være awesome. Men bare i det hele taget - skriv hvis I kender til noget anbefalelsesværdigt i de områder.

En anden ting, er der noget der er meget billigere i USA end her som man måske skulle købe med hjem? Fx elektronik og den slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tur til USA
  • #1   8. nov 2015 Var det mig ville jeg nok spise det meste af tiden, og så lige shoppe køkkenudstyr smiley Og måske en lille smule sightseeing smiley

Jeg er slet ikke misundelig på dig smiley

• #2   8. nov 2015 Tøj er billigt. Men du må ikke have ret meget med hjem smiley Vi tog i Woodbury Outlet, som ligger udenfor NYC. En hel lille by fyldt med udsalg. Det var så billigt. Kæresten kom hjem med kufferten fyldt med Tommy Hilfiger og jeg fik en Ralph Lauren kjole, som normalt kostede 8500 kr til 700 kr. Og et par Levi's til 110 kr.
    Vi havde en dag i Washington, hvor vi travede rundt mellem alle de store monumenter og bygninger. Arlington Cementery var en enorm og bevægende oplevelse- især fordi vi rendte ind i to begravelser. Det var næsten for voldsomt.
    Ellers må du ikke snyde dig selv for en tur op i Empire State Building om aftenen- det er SÅ smukt med lysene.
    Og tag ind og se en musical! Vi så Aladdin og har set Løvernes Konge i London. Det er så vild en oplevelse!!! Jeg tudede hele vejen igennem Løvernes Konge!

• #3   8. nov 2015 Eej hvor fedt! Jeg har én gang været i USA - i Miami da jeg gik på efterskole. Sjovt nok husker jeg især noget Jolly Rancher slik jeg købte, fordi der var så mange produkter vi ikke har her i Danmark smiley Vi var i Sawgrass Mills mall, og skulle jeg afsted til USA igen ville jeg uden tvivl finde et af de store malls! Det synes jeg også lidt er en del af oplevelsen - alt er bare større. Og så ville jeg prøve at se om jeg kunne besøge en kæmpekatedral, det er en af mine store drømme smiley Ja det er måske ikke til så meget hjælp, men.. smiley

• #4   8. nov 2015 Jeg har altid drøm om at besøge American museum of national histori.

• #5   8. nov 2015 Hov, vi var også på Naturhistorisk Museum. Det var helt enormt stort og et besøg værd- ikke så meget de klassiske udstillinger med udstoppede dyr, men deres astronomiafdeling og sommerfuglebur var super fedt!

• #6   8. nov 2015 Husk at tænke på tolden så du ikke bare køber en masse og så skal betale ekstra for det smiley

• #7   8. nov 2015 Går du og drømmer om et fedt kamera, er det klart værd at se efter i U.S.A, tøj er også enormt billigt, selv på Manhattan.

Tag den første dag en tur med en sightseeing bus, det er pengene værd.
    Man kan købe en billet og derefter stige af og på forskellige busser, som man lyster, -det er en fed måde at få set en masse og samtidig få et overblik over hvad der er hvor, samtidig er der en turguide, som non-stop kommer med alt muligt bonusinfo, det er med at få max. ud af sådan en tur, for 10 dage er jo INGEN tid, overhovedet smiley

• #8   8. nov 2015 Bare husk at fjerne mærker fra tøj og lad være med at opbevare købsbeviset på andre dyre ting i kufferten sammen med det nyindkøbte.
    Evt. prop det i en konvolut og send det hjem til DK. smiley

Jeg mener grænsen, før der skal betales told er 3500,-

Og hey, -ikke at forglemme, .. hav en FANTASTISK tur smiley

• #9   8. nov 2015 Tusind tak alle sammen! SUPER fede forslag!! Skal da helt klart forbi det der outlet! Og naturhistoriske museer er også lige mig smiley

Vil også virkelig overveje at se en musical. Jeg plejer at gøre det når jeg er i London, men det er da en vildt god idé at prøve derovre også! Jeg så Lion King i London og havde samme oplevelse som dig Julie P, tudede fra start til slut! smiley

også helt enig i at man skal prøve at være i et af de der gigantiske malls... Selvom jeg synes det er forfærdeligt at være indeni indkøbscentre med alt det neonlys og forfærdelig tør luft. Men det er virkelig en kulturoplevelse af de store, kan huske det var sidst jeg var af sted. woooow.

Rikke aka rapanden: Bare rolig, jeg kommer helt sikkert til at spise det meste af tiden smiley der er mange flere vegetarer/veganere i USA, så jeg regner da med at spise på fantastiske billige økoveganske restauranter ad libitum smiley (hvis jeg kan finde dem! hehehe)

tusind tak smiley :) smiley

• #10   8. nov 2015 Rotteberg: Ja der er jo generelt bare MEGET større udvalg af mad derover, også af mere spændende og "eksotiske" ting, hvor det nærmest kun findes i lille grad i KBH, med mindre man snakker den lokale kinesiske smiley

• #11   8. nov 2015 Hvis du er til det økoveganske, vil jeg gerne anbefale Blossom i Chelsea, fantastisk mad og lækker autentisk stemning!
    Bestil bord i forvejen og bed om at sidde ved vinduet smiley

• #12   8. nov 2015 Hvis der er nogle premium outlets så tag derhen! Det er det værd.
    Sidste fredag i november er der Black friday, det er crazy!
    Jeg boede i Orlando sidste år, og det var det vildeste!
    Target er også helt vildt, hvis man er til kosmetik og sådan smiley

• #13   8. nov 2015 hmm, der er ikke meget at se i Atlanta..desværre, jeg fandt en petsmart, kan dog ikke huske hvor den ligger, men den var kæmpe stor og havde rigtig meget forskelligt

og ellers var jeg i Atlanta Zoo, som var meget hyggelig, i georgia aquarium som var rigtig fedt og kæmpe stort, Coca cola museum som var sådan ok, og nå ja ikke at forglemme Martin Luther King, Jr. National Historic Site som næsten skal besøges når man er i Atlanta, vi var osse på rundtur hos CNN, og det var kedeligt.

• #14   8. nov 2015 Er meget misundelig, vil bare så gerne til USA smiley

Har hørt at tøj, bøger og elektronik er billigt i USA. Har kollega som tager på shopping i New York af og til, hun tager afsted med næsten tomme kufferter, og fylder dem op med billigt tøj mens hun er afsted smiley

Hav en rigtig god tur !

• #15   8. nov 2015 Gud ja, jeg ville købe en kuffert fuld af bøger!!! smiley Nogle steder er der helt enormt store bogbutikker, uuhh hvordan kunne jeg glemme det, jeg ville bruge halvdelen af dagene på at finde billige bogbutikker..

• #16   9. nov 2015 Jeg har lige været 10 dage i USA - nærmere bestemt Oklahoma City (jeps - af alle steder). Det var familiebesøg - ellers var jeg nok aldrig kommet til Oklahoma smiley
    Der var ikke så meget at se, men det var vildt spændende at opleve et hjørne af USA som man normalt aldrig hverken ser eller hører noget til. Det var godt nok langt ude i hillbilly land og det i sig selv var en oplevelse.
    Nå, men jeg brugte lang tid i fx en Wallmart - ikke fordi jeg købte en hel masse - men fordi det var sjovt at se hvad man kunne få smiley
    Deres dyreudstyrsbutikker var megastore og man kunne få alt muligt 'mærkeligt' som man ikke kan få herhjemme. Men kunne selvfølgelig også få ting vi kender herhjemme og nogle af dem endda en del billigere (så jeg havde en ordentlig stak chuck-it bolde med hjem i kufferten til Perle smiley ) Vi var også i en KÆMPE outdoorbutik, hvor man kunne få alt fra store ATV agtige køretøjer, over fritidstøj og hummingbird-feeders til AK47 og andre automatvåben.
    Skulle jeg komme til Washington så ville jeg helt klart tage ind og se National Museum of National History smiley

Kommentér på:
Tur til USA

Annonce