553 visninger
|
Oprettet:
Tur til USA {{forumTopicSubject}}
Halløj HG
Her i november skal jeg en 10 dages tur til USA - washington DC, new york og atlanta. Jeg skal underholde mig selv det meste af tiden, så jeg vil gerne høre jer, om I har gode idéer til hvad man kan lave/købe/se? Gode museer, naturparker? Også meget gerne hunderelaterede ting (også hundeshoppingrelateret
) - myndeting ville være awesome. Men bare i det hele taget - skriv hvis I kender til noget anbefalelsesværdigt i de områder.
En anden ting, er der noget der er meget billigere i USA end her som man måske skulle købe med hjem? Fx elektronik og den slags?
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
Jeg er slet ikke misundelig på dig
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Vi havde en dag i Washington, hvor vi travede rundt mellem alle de store monumenter og bygninger. Arlington Cementery var en enorm og bevægende oplevelse- især fordi vi rendte ind i to begravelser. Det var næsten for voldsomt.
Ellers må du ikke snyde dig selv for en tur op i Empire State Building om aftenen- det er SÅ smukt med lysene.
Og tag ind og se en musical! Vi så Aladdin og har set Løvernes Konge i London. Det er så vild en oplevelse!!! Jeg tudede hele vejen igennem Løvernes Konge!
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.589
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Tag den første dag en tur med en sightseeing bus, det er pengene værd.
Man kan købe en billet og derefter stige af og på forskellige busser, som man lyster, -det er en fed måde at få set en masse og samtidig få et overblik over hvad der er hvor, samtidig er der en turguide, som non-stop kommer med alt muligt bonusinfo, det er med at få max. ud af sådan en tur, for 10 dage er jo INGEN tid, overhovedet
jul 2009
Evt. prop det i en konvolut og send det hjem til DK.
Jeg mener grænsen, før der skal betales told er 3500,-
Og hey, -ikke at forglemme, .. hav en FANTASTISK tur
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Vil også virkelig overveje at se en musical. Jeg plejer at gøre det når jeg er i London, men det er da en vildt god idé at prøve derovre også! Jeg så Lion King i London og havde samme oplevelse som dig Julie P, tudede fra start til slut!
også helt enig i at man skal prøve at være i et af de der gigantiske malls... Selvom jeg synes det er forfærdeligt at være indeni indkøbscentre med alt det neonlys og forfærdelig tør luft. Men det er virkelig en kulturoplevelse af de store, kan huske det var sidst jeg var af sted. woooow.
Rikke aka rapanden: Bare rolig, jeg kommer helt sikkert til at spise det meste af tiden
tusind tak
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
jul 2009
Bestil bord i forvejen og bed om at sidde ved vinduet
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 162 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.048
Sidste fredag i november er der Black friday, det er crazy!
Jeg boede i Orlando sidste år, og det var det vildeste!
Target er også helt vildt, hvis man er til kosmetik og sådan
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
og ellers var jeg i Atlanta Zoo, som var meget hyggelig, i georgia aquarium som var rigtig fedt og kæmpe stort, Coca cola museum som var sådan ok, og nå ja ikke at forglemme Martin Luther King, Jr. National Historic Site som næsten skal besøges når man er i Atlanta, vi var osse på rundtur hos CNN, og det var kedeligt.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Har hørt at tøj, bøger og elektronik er billigt i USA. Har kollega som tager på shopping i New York af og til, hun tager afsted med næsten tomme kufferter, og fylder dem op med billigt tøj mens hun er afsted
Hav en rigtig god tur !
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.729
Der var ikke så meget at se, men det var vildt spændende at opleve et hjørne af USA som man normalt aldrig hverken ser eller hører noget til. Det var godt nok langt ude i hillbilly land og det i sig selv var en oplevelse.
Nå, men jeg brugte lang tid i fx en Wallmart - ikke fordi jeg købte en hel masse - men fordi det var sjovt at se hvad man kunne få
Deres dyreudstyrsbutikker var megastore og man kunne få alt muligt 'mærkeligt' som man ikke kan få herhjemme. Men kunne selvfølgelig også få ting vi kender herhjemme og nogle af dem endda en del billigere (så jeg havde en ordentlig stak chuck-it bolde med hjem i kufferten til Perle
Skulle jeg komme til Washington så ville jeg helt klart tage ind og se National Museum of National History
Tur til USA