Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde
Hej alle
Der skulle vel ik være nogen her inde der ligger inde med en rigtig god opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde
Jeg har lovet min mor at lave det til os her jule aften da vi kun er os to og vi ikke er speciel vild med and og flæskesteg
Jeg har aldrig prøvet at lave det så håber ik det er alt for svært
Sidste gang jeg smarte det hos en nabo hvor hendes søn havde lavet blev jeg noget forfalden til det og har spurgt efter en opskrift naboen mente dog at han bare have brugt en fra nette, så jeg har googlet en del men syntes ik jeg kan finde en der ser lige sådan ud
Så jeg tænkte at der måtte være en eller flere her inde der havde en opskrift som er super god
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.102
brun stykkerne godt på en pande ... læg dem i et ildfast fad.
brun nu optøede perleløg (eller løg skiver), champignon fra glas, og evt. nogle få cocktail pølser tilsidst--- læg alt dette i fadet...
kog panden af med fløde hvori deres udrøres en lille dåse koncentreret tomatpure og 2 spsk paprika, krydder med lidt salt.... hæld over det i fadet og giv det 3o-35 minutter i ovn 2oo gr.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
300 g svinekød, mørbrad, afpudset
1 dåse flåede tomater, dåse
150 g milda cremefine til madlavning 7%
1 pakke baconette tern, levevis
1 pakke cocktailpølser, levevis
2 tsk paprika
500 g champignon
evt. becel til stegning
Salt og peber
Svits baconnette og læg det på en tallerken.
Brænd paprikaen lidt af i en gryde, og tilsæt herefter finpudset mørbrad som er skåret i tern. Svits kødet.
Tilsæt baconette tern og bland rundt.
Tilsæt flåede tomater og lidt mere paprika.
Lad det simre 15 minutter
Tilsæt svampe og cokcktail pølser.
Lad simre i yderligere 15 minutter.
Jævn med Creme fine og eventuelt lidt maizena, smag til med salt og peber.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 192
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Personligt kan jeg godt lide hvis der er lidt rødløg i også, men det kan kæresten ikke, så vi vælger hakkettomat med løg. Så er begge tilfredse
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Noget med at kødet blev mere mørt og og de forskellige smage ville træde mere frem ?
Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde