1.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde

Hej alle
Der skulle vel ik være nogen her inde der ligger inde med en rigtig god opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde
Jeg har lovet min mor at lave det til os her jule aften da vi kun er os to og vi ikke er speciel vild med and og flæskesteg
Jeg har aldrig prøvet at lave det så håber ik det er alt for svært smiley
Sidste gang jeg smarte det hos en nabo hvor hendes søn havde lavet blev jeg noget forfalden til det og har spurgt efter en opskrift naboen mente dog at han bare have brugt en fra nette, så jeg har googlet en del men syntes ik jeg kan finde en der ser lige sådan ud smiley
Så jeg tænkte at der måtte være en eller flere her inde der havde en opskrift som er super god smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde
  • #1   14. dec 2015 Jeg havde en lækker opskrift på Miv's sorte gryde liggende på puteren, men desværre i et format, som ikke længere kan læses, (skal nok se, om jeg kan finde den et andet sted i mine gemmer) smiley , men så kan du få denne i stedet for: (jeg ville så tilsætte lidt ristet bacon og champignon og evt. coctailpølser )

profilbillede
  • #2   14. dec 2015 kb en mørbrad, puds den fri af sener ...

brun stykkerne godt på en pande ... læg dem i et ildfast fad.
    brun nu optøede perleløg (eller løg skiver), champignon fra glas, og evt. nogle få cocktail pølser tilsidst--- læg alt dette i fadet...

kog panden af med fløde hvori deres udrøres en lille dåse koncentreret tomatpure og 2 spsk paprika, krydder med lidt salt.... hæld over det i fadet og giv det 3o-35 minutter i ovn 2oo gr.

• #4   14. dec 2015 4 personer

300 g svinekød, mørbrad, afpudset
    1 dåse flåede tomater, dåse
    150 g milda cremefine til madlavning 7%
    1 pakke baconette tern, levevis
    1 pakke cocktailpølser, levevis
    2 tsk paprika
    500 g champignon
    evt. becel til stegning
    Salt og peber

Svits baconnette og læg det på en tallerken.
    Brænd paprikaen lidt af i en gryde, og tilsæt herefter finpudset mørbrad som er skåret i tern. Svits kødet.
    Tilsæt baconette tern og bland rundt.
    Tilsæt flåede tomater og lidt mere paprika.
    Lad det simre 15 minutter
    Tilsæt svampe og cokcktail pølser.
    Lad simre i yderligere 15 minutter.
    Jævn med Creme fine og eventuelt lidt maizena, smag til med salt og peber.

• #5   14. dec 2015 Jeg vil mene at Valdemarsro har en rigtig god opskrift. Prøv at google Valdemarsro og mørbradgryde smiley

• #6   15. dec 2015 Øj mange tak alle sammen så er der lidt at vælge mellem smiley

• #7   15. dec 2015 Jeg plejer at pudse mørbraden og skære den i skiver. Banke disse lidt flade og brune dem i smør. Så tar jeg dem af og kommer cocktail pølser og rensede champion og æbletern i gryden og bruner det med paprika. Kommer en dåse hakkede tomater og lidt fløde ved og varmer op. Kommer mørbraden tilbage i gryden og lader det hele simre godt. Smager til med salt og peber og evt bouillon hvis mørbraden ikke har givet ret meget smag. Evt lidt jævning.

Personligt kan jeg godt lide hvis der er lidt rødløg i også, men det kan kæresten ikke, så vi vælger hakkettomat med løg. Så er begge tilfredse smiley

• #8   15. dec 2015 Jeg mener at sønnen lod retten simmer en time eller mere
    Noget med at kødet blev mere mørt og og de forskellige smage ville træde mere frem ?

Kommentér på:
Opskrift på mørbradgryde/ paprikagryde

Annonce