{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Gnekko
Gnekko
Tilmeldt:
30. jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113

Hold da op..... {{forumTopicSubject}}

Sidder med en ønskeseddel fra et familiemedlem, hvor alle tingene har meget fine og dyre navne. Har været nødt til at google nogle af tingene. Bla. et tørklæde til næsten 3000 kr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da op.....
  • #1   19. dec 2015 Så er det godt en ønskeseddel ikke er en bestillingsseddel

  • #2   19. dec 2015 Er der ikke billigere ting på?

  • #3   19. dec 2015 Sådan en liste kan jeg da også hurtigt strikke sammen, men jeg er helt sikker på at det ikke hjælper noget! *GG*

  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #4   19. dec 2015 Jo, der er billigere ting trods alt. Men der er ikke taget højde for, at der også er unge på SU, som skal ud at købe gave. Når man laver en ønskeseddel bør der efter min mening være gaver i alle prisnniveauer.

  • #5   19. dec 2015 Det gør jeg nemlig selv, altså gaver i alle niveauer. Helt ned til hmm 50 kr. tror jeg.

  • #7   19. dec 2015 Jamen så må du gøre det at du selv finder på noget i din prisklasse som vedkommende sandsynligvis vil blive glad for.

    Jeg kan sgu godt selv ønske mig ting for flere tusinde kroner..... men jeg bliver lige så glad for en ting til en flad tyver, hvis det er noget jeg kan bruge.
    Og ja, jeg er helt enig... man bør sgu have et bredt prisniveau på sin ønskeseddel, så alle kan være med.


  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #9   19. dec 2015 hvilket tørklæde koster 3000kr

  • #10   19. dec 2015 Haha, nu du nævner tørklæde til 3000, så minder det mig om en "historie" min mor fortalte sidst vi var inde i byen sammen.

    Min lillebror er begyndt på en ny skole, hvor han går i sådan en "idrætsklasse" , altså for børn hvor de fleste dyrker deres sport på højere plan end bare fodbold en gang om ugen smiley Og min mor har meldt sig til forældrerådet, og sidder der sammen med to "ballet-mødre" som bor i et fint kvarter i kæmpe huse, har hushjælp osv. Og de der mødre er generelt bare TOTAL modsætninger af min mor, som f.eks ankom på cykel i regntøj og farvestrålene gummistøvler, og derfor blev lukket ind igennem kælderen smiley

    Nå, men der havde de snakket om tyveri på balletskolen, og så havde den ene mor sagt " jeg har jo sagt til "XXX" at hun skal låse sin taske inde i skabet, der er jo for 50.000 i og inkl. den, og der er jo også det der tørklæde de bare SKAL have" . Min mor var ved at falde ned af stolen, og anede ikke hvilket tørklæde de ævlede om. Måske det er samme tørklæde smiley


  • #11   19. dec 2015 Jeg kunne slet ikke drømme om at sætte så dyre ønsker på en ønskeseddel, for jeg får jo alligevel ikke så dyre gaver, så tænker det er fuldstændig malplaceret. Jeg tænker at man ved vel oftest hvilket prisleje folk plejer at give en gave for, det gør vi da i hvert fald i min familie.

    Jeg fylder 30 til januar, og har i den forbindelse sat et par i min familie dyre ønsker på, det er vist 700 for det dyreste. Men folk bliver ved med at ævle om at når man fylder rund, så får man altså større gaver, og derfor har jeg sat et par ønsker på, som jeg normalt aldrig ville sætte på en ønskeseddel. Det er dog ikke noget jeg på nogen måde forventer, jeg er tilfreds bare folk kommer, og om de så giver en potteplante ( som jeg også ønsker mig), så er jeg mere end tilfreds smiley


  • #13   19. dec 2015 Jeg har også et familiemedlem, som åbenbart ikke ønsker sig særlig meget og de ting personen endelig ønsker sig, er alt for dyrt til folk på SU/KH.

    Og ja, man kan jo bare selv finde på noget - men det er jeg bestemt ikke god til! smiley


  • #14   19. dec 2015 Jeg har samme problem.. Aner ikke hvad jeg skal ønske mig som ikke koster en del.. Har virkelig haft svært ved at finde på gaver..
    Ønsker mig et nyt tv, min 42 tommer og enten Philips eller Samsung
    Nye fælge til bilen i 19"
    Ny underlæbe til bilen
    Og så en ny aktiv subwoofer

    Men det kan jeg jo ikke ønske mig..


  • #15   19. dec 2015 ehm.... en ny underlæbe til din bil????

    Hvad fanden er det for en frankenstein-model du kører rundt i smiley


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #18   19. dec 2015 Det er præcist det tørklæde. Vanvittigt at give så meget for et stykke stof smiley

  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #23   19. dec 2015 Ja, det ligner til forveksling. Tror I at hun opdager noget...?

  • #25   19. dec 2015 Køb det til hende smiley

  • #28   19. dec 2015 TIHI skrev en "ønskeseddel" til min moar.
    1 motoriseret snekost.
    2 3 millioner.
    3 Havemand
    4 bare alle sammen... smiley

    Hun grinte godt nok for som hun selv sagde spurgte jo efter hvad du virkelig ønskede dig... smiley


  • #30   19. dec 2015 Jeg synes også det ligner et partisanertørklæde. Det er jo vanvittig pris for et tørklæde smiley

  • #31   19. dec 2015 Åh... det minder mig om min mands lillebror, der for nogle år siden, ønskede sig diverse vanvittig dyre Apple produkter. Alle ting pånær én ting, kostede flere tusinde kr. - På listen var der så en bestemt parfume, om trods alt ikke var den allerdyreste. Hvor mange fik knægten mon? Han fik 9 af den samme parfume smiley
    Teenagere har ofte et urealistisk syn på penge - omtalte knægt fik sin første SU og gik ud og købte en lokumsbørste til 1200 kr smiley - Så fandt han ud af, at han ikke havde til mad resten af måneden.....


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #37   20. dec 2015 Pia K - Det er nemlig problemet. Folk har alt og ellers køber de det selv. Hvis man køber sin egen gave, slipper man for fornærmede miner over gavens pris og indhold. OG alle slipper for at stå i kø for at bytte mellem jul og nytår.


  • #38   20. dec 2015 For mig er en ønskeseddel noget jeg ønsker mig, men ikke en bestillingsseddel, hvis jeg ikke får det jeg har sagt jeg ønsker mig bliver jeg ikke skuffet.

    Jeg bruger pt "kun" ønskeskyen som ønskeseddel, nogle af tingene er en "reminder" til mig selv til hvor jeg kan købe en bestemt ting, meeeen hvis en anden køber den til mig istedet er det jo bare super smiley

    Jeg har alt muligt fra en kalender til en hundetrailer på smiley


  • #39   20. dec 2015 Jeg laver forskellige ønskesedler til folk hvert år..

    F.eks. har jeg af min far og hans kone ønsket mig Kähler, Rosendahl, Day by Malene Birger.. smiley
    De får altid helt specifikke ønsker, for det vil de gerne have..

    Mine søstre har jeg ikke givet ønskeseddel, for jeg ved at de altid finder noget personligt som går lige i hjertet.. smiley

    Min mor og stedfar går og skriver ned, hver gang jeg siger at jeg ønsker mig noget.. Så i løbet af året har de skrabet en ret stor ønskeseddel sammen.. smiley Så får ofte noget som jeg helt har glemt at jeg ønskede mig.. smiley
    Sidste år fik jeg f.eks. champagne-, hvidvins- og longdrink glas.. Forrige år en Tassimo.. smiley

    Min mormor og morfar ved jeg at jeg får 500 kr af.. For det plejer jeg.. smiley
    Og så ved jeg at de har købt et låg til min Rosendahl vandkaraffel.. For det har jeg sagt til dem at jeg ønsker mig.. smiley

    Altså der er ønsker i alle prisklasser som passer til hver enkel..


    Jeg får så ønsker retur af dem som passer til min økonomi.. smiley


  • #40   20. dec 2015 Jeg har osse sådan et familiemedlem -kun mærkevarer og ting som jeg i hvert fald ikke har råd til at give.
    Jeg giver normalt istedet et gavekort til den butik hvor det hun ønsker sig kan købes, så kan hun jo selv smide resten i, eller jeg finde en anden ting som jeg tror hun kan lide, og som er indenfor mit budget.
    Sommetider går vi i familien sammen om en gave, hvis nogen ønsker sig noget der er for dyrt til en enkelt person, men det dur jo kun hvis prisen er indenfor hvad man har råd til hvis man er 2-3 stykker om det


  • #41   20. dec 2015 Kys min ...... - Undskyld for jegførst svarer nu mht min lille bil.. Hehehe..
    En underlæbe er et stykke plastik der ofte sidder nedenunder forkofangeren på styrede biler..
    Dette ca 3 ca brede plastik gør at hvis man i sin sænkede bil skraber på en kantsten eller ligende, så ødelægger man ikke sin dyre (lakerede) kofanger, men blot denne plastik ting..
    Da der kom masser af sne tidligere i år måtte jeg desværre indse at jeg nok ville lege sneplov på vej hjem fra job.. Så selvom jeg kørte meget stille og forsigtigt, så kostede det mig denne underlæbe.. Min kofanger derimod holdt..
    Så nu skal der ny underlæbe på til foråret..


  • #43   20. dec 2015 ... man kan osse bare anlægge fliser over det hele *G*

  • #46   20. dec 2015 I vores familie har vi aftalt et beløb vi køber ind for, så hvis jeg ønsker mig noget der er dyrer end det, så ønsker jeg mig bare penge, eller et gavekort til den butik jeg ønsker mig noget i smiley

Kommentér på:
Hold da op.....

Annonce