Jeres 2015 - og tanker om 2016 {{forumTopicSubject}}
Ja, fik lige brug for at lave en overspringshandling, så vil da gerne lige høre om jeres 2015 - det må gerne være hunderelateret, men også alt muligt andet.
Selv har mit 2015 været præget af at være hunderelateret, og er da også det, der har være både mine opture, men også en meget stor nedtur, må jeg da nok indrømme.
I marts 2015 var vi så heldige at få opfyldt drømmen omkring mops nr. 2., som vi havde gået rundt med i knap et år, og 30. april kom verdens bedste Bodil hjem til os. Det var lige så skønt at have de to mopper sammen, som jeg havde troet, og de var bare så gode sammen. Det var også med Bodil, at jeg fik taget hul på ønsket om at udstille, og i september indtog vi udstillingsringen for første (og sidste) gang. Bodil var lige så glad og frisk, som en lille mops skal være , men i slutningen af oktober vendte det sig og i løbet af 5 dage gik vi fra at have en glad hund, til en hund, der måtte aflives grundet et meget akut og pludseligt opstået sygdomsforløb. Det er stadig en meget dyb smerte, jeg bærer rundt på, og jeg håber, at 2016 byder på opklaring og ikke mindst afklaring, når vi får svar fra obduktionen. Det er stadig meget uforståeligt.
Nå, men vi har så også været så heldig at få Elvis ind i vores liv, og selvom han ikke er Bodil, så er han bare hamrende skøn, og han giver os masser af smil og grin på læben. Jeg glæder mig til at få opbygget mine relationer til ham i 2016.
I 2015 gik jeg også i gang med mit speciale og dermed indledte jeg også slutningen af mit uddannelsesliv.. Jeg har lært meget om mig selv under min uddannelse, og jeg synes selv, at jeg har fået nogle gode kompetencer med mig, som jeg forhåbentlig får taget i brug, når jeg skal finde mig et job.
Hvordan har jeres år været, og hvilke tanker har i om 2016?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
2015 har på mange punkter været et godt år.
Det har været præget af større tryghed på hjemmefronten end de foregående år.
Arbejdsmæssigt har jeg fået endnu flere udfordringer og har fået lov til at deltage i implementering af flere it-systemer og repræsentere klinikken i en brugergruppe, så jeg har fået lov at udvikle mine kompetencer, og det er jeg hammer glad for.
Familiemæssigt har det været noget op og ned. Jeg har været en del bekymret for min fars helbred, da der ved en undersøgelse for søvnapnø blev fundet en gevækst i svælget, men en biopsi viste heldigvis, at den ikke var ondartet. Han er dog stadig så enormt træt, og jeg håber, at de i morgen finder ud af, at det bare er den lille revne i C-PAP'en, der gør det.
Hundemæssigt har det også været op og ned. Lulus allergi har været i ro det meste af året, og det er jo dejligt. Til gengæld rev hun hul i benet tidligere på året og endte er at koste os knap 10000 på en enkelt dag. Hurra for sygeforsikringen! Myrna er ved at blive voksen. Hun har fundet større ro, og selvom hun er et energibundt uden lige ude, er hun en stor putteprinsesse med hang til bløde dyner inde.
2016 ser jeg frem til med en smule bekymring. Min kæreste færdiggør sin bachelor til sommer og mister samtidig sin SU, da han har taget en anden videregående uddannelse før denne. Det giver lidt bekymringer med hensyn til det økonomiske, men jeg håber, at vi får det til at løbe rundt uden for mange "ofringer".
Ellers håber jeg mest af alt på et stille og roligt 2016, hvor mine nærmeste er glade, veltilpasse og raske, så kan jeg ikke ønske mig mere.
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Her har mit 2015 mht Sally været præget af sygdom
D 1 april blev hun steriliseret pga en slem omgang livmoderbetændelse,hun var dagevis om at komme sig og jeg var grædefærdig og drøn bekymret
3 mdr efter blev hun saftsuseme opereret igen i sit forben,der voksede pludselig en gevækst ud og hun haltede-den blev fjernet og undersøgt og diagnosen var en furunkl ...
Jeg håber og satser på at i efteråret 2016 bliver familien udvidet med en gravbasse mere
Familiemæssigt har 2015 været præget at en del sygdom
Min dejlige svigerinde er desværre meget syg igen med kræft
Men trods alt den sygdom skal 2016 blive et godt år-jeg tror på at min svigerinde overlever det her,hende kan min mand og jeg ikke undvære i vores liv
Rigtig godt nytår herfra
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
Jeg har været rigtig ked af det. Først en person, jeg så noget godt i, som viste sig at være fuld af lort. Derefter en dumpet eksamen - jeg tog her til reeksamen, som heldigvis gik godt karaktermæssigt - men selve eksamen var ubehagelig.
Jeg var ked af det i lang tid. Mine veninder var der, prøvede at få mig op.
Sommeren kom, jeg var ikke helt oven på, eksamenerne begyndte for 4. semester, og jeg blev ærligtalt skide bange. De skriftlige gik rigtig godt! De mundtlige var alle ugeeksamener. Jeg græd nærmest 3 uger i træk - simpelthen af skræk for eksamen. Jeg dumpede alle 3 mundtlige. Jeg fik endelig fortalt mine forældre, hvordan det stod til - og de valgte at hjælpe mig. I sommerferien havde jeg lidt glæder - jeg tog til Sjælland for at hente et marsvin ved Dyreværnet. Jeg tog på festivaller - men tanken om reeksamenerne bankede hele tiden i mit hoved og kostede også her tåre.
I august tog jeg til en terapeut lige inden eksamenerne startede, som udførte energi terapi og hjalp mig med min selvtillid. Jeg måtte med opfordring fra mine forældre afsted to gange - på mystiskvis hjalp det, og jeg bestod alle mundtlige eksamenerne, med ros og en masse krammere fra forskellige undervisere. Det hjalp en del på det hele, og jeg fik det langsomt bedre. I september kigger jeg for sjov på lejligheder, finder en rigtig fin en - og ender med at få den. Flytter fra min gamle lejlighed i oktober, og alt er faktisk fint.
I snart 7 - hvis ikke 8 - år, har jeg bøvlet med kæben. Jeg var startet til kontrol i Odense, hvor de mente de kunne hjælpe - og at det både var led og muskler den var gal med. Desværre vælger Odense i November, at lukke min "sag". "det er bare dine muskler, du skal træne." .. Jeg gik grædende derfra - det var et slag i ansigtet, eftersom både scanningsbilleder, røngent og udtalelser fra andre kirurger sagde, at muskelsmerterne stammede fra mine utrolige dårlige led.
Min tandlæge bliver efter denne nyhed sur - og kræver omgående at de genåbner sagen. Min fysioterapeut er enig.
Jeg får det hurtigt godt. Og bliver faktisk hurtigt rigtig glad. Jeg møder konstant nye mennesker, er social hver weekend og begynder at nyde livet igen. Jeg får noget tid efter en besked om, at min sag bliver genåbnet i Odense.
Jeg har det her i December rigtig godt! Jeg fik tidligere på måneden beskeden om, at Odense vil operere mig. Jeg fik desværre også nogle slag i ansigtet - nogle gamle familie hemmeligheder, som gav forklaring på, hvorfor jeg ikke helt kan huske gode minder ved min mormor. Det burde gå mig på - men et eller andet sted, har jeg det godt.
Alt i alt - et rigtig tårebringende og hårdt år. Mine veninder har dog gang på gang bevist, hvor fantastiske de egentlig er. Det samme med mine forældre. Og selvfølgelig også søster. Jeg står nu - stærkere end nogensinde før. Mine eneste tanker til 2016 er, at jeg bare skal overleve. 2016 bliver året hvor jeg (forhåbentlig) bliver færdig med min bachelor - og skal beslutte, hvorvidt jeg skal videre på arbejdsmarkedet, eller springe ud i en kandidat. Det må tiden vise..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.761
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 8.181
Jeg fejrede rundt i sommer, efter eget ønske, sammen med mand, svigerbørn og børn + hunde i den skønne svenske natur på Øland.
Det er blevet til en del samvær med de familier, som købte Ghinis hvalpe, specielt familien som har Saga og bor her i byen, har vi fået et nært forhold til og tilbragt mange dejlige timer med.
Det har været så berigende at få nye venskaber gennem de små skabninger vi sendte rundt i landet i 2014.
På hundefronten har vi også taget, den i første omgang svære beslutning, at omplacere Yota. Jeg måtte erkende, at hendes sind og stresstærskel ikke passede med familiens levevis. Det positive, hun er flyttet hen til Saga, så jeg ser hende jævnligt og glædes over, hvor godt hun har det, hun er endelig kommet hjem
Jeg håber 2016 kommer til at fortsætte i samme tråd som 2015.
Har ingen planer om at skifte arbejde, jeg trives med det jeg laver og så glæder jeg mig vanvittigt til, at Ghini skal parres i næste løbetid og vi forhåbentlig igen får en lille flok små "kroko-ghinier" som kan sprede glæde hos nogle dejlige mennesker og at der kommer en lille tæve, som kan blive her og underholde Cala
Lidt tilvænning bliver der nok også, min yngste søn tager på efterskole fra august måned og stort set samtidigt, rejser den mellemste til USA og bliver et lille års tid, det bliver underligt, kun at være min mand og jeg i det daglige, men også dejligt
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
I starten af året fik jeg ny chef. Efter 7 år med "den gamle" havde jeg ikke helt nemt ved at vænne mig til en ny, men efterhånden er vi ved at finde melodien, og samtidig er jeg efter 2 års kamp endelig ved at være fri for stresssymptomer, så 2016 tegner til at blive endnu bedre på jobfronten
På hundesiden har 2015 været lidt af en blandet oplevelse...
Det er gået op og ned med Gustavs hofter, som det meste af året har bøvlet gevaldigt. I september fik han taget nye røntgenbilleder med et noget nedslående resultat; gigten er - ikke uventet - forværret en del, så vi tæller ned
Med Ingle startede året lidt tvivlsomt. Vores gamle træningshold blev nedlagt, og vi blev "parkeret" på et hold bestående af en træner og hundeførere, som resten af klubben går rundt og smågriner af. Det viste sig dog at være meget heldigt, for Ingle er virkelig blomstret op, og i august vovede jeg pelsen og stillede op til vores allerførste kredskonkurrence. Det gik over al forventning, og til lokalkonkurrence i oktober, sikrede Ingle os oprykning til DcH's B-klasse
2015 har desuden budt på møder med nogle smaddersøde HG-folk. Caroline (med Joey) har vi mødt nogle gange i år, men vi bor jo heller ikke så langt fra hinanden. Joey har vi også fået lov at hilse på en dag, han var på tur med "svigermor". Jeg håber bestemt, at vi får lov at se mere til dem i 2016.
På vores forsinkede sommertur til Jylland var vi på besøg hos Kirsten og hendes skønne whippets. Besøget resulterede i, at Ingle er blevet helt fjollet med whippets, så jeg håber, at 2016 kommer til at byde på endnu flere besøg - og ikke mindst en lille hvalp fra Ghinis kommende kuld
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 512
næste år skal jeg forhåbentlig begynde at studere videre og så må vi se hvad tiden bringer
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.342
2016 bliver uden tvivl fuld af glæde, men også sorg, hvornår og hvor meget ved jeg ikke, men jeg ved det kommer.
Min mor bliver 60 år, jeg får en lille nevø i starten af 2016, jeg bliver færdig med 10 klasse, og forhåbentligt får vi en ny lejlighed inden sommer.
Min mors faster er syg, og lever nok desværre ikke så længe, men hvis hun klare sig igennem, kommer der også en 100 års fødselsdag i januar, og ellers holder jeg den bare for hende alligevel
Og så mødte jeg to søde piger herinde i 2015 (foruden de søde piger/kvinder, som jeg ikke har været så heldig at møde irl endnu) som jeg håber at komme til at ses mere med i 2016.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.022
Coco var i starten af året igennem en masse undersøgelser, ingen vidste hvad der var i vejen, men til sidst blev konklusionen at det var ryggen, den var gal med. Det har været rigtig dyrt og er det sådan set stadig, især fordi forsikringen ikke længere gælder ifm hendes genoptræning.. Derudover blev hun akut indlagt pga hun fik et kornfrø "galt i øret", som skulle fjernes. Og så er hun her i december blevet steriliseret...
Cocos nytårs forsæt må være at holde sig fra flere dyrlægebesøg
Derudover var jeg enormt tæt på at blive puddelejer i november, i sidste øjeblik faldt det dog igennem, jeg håber min situation tillader ny hund i 2016
Jeg bliver nemlig færdig med min uddannelse til sommer! Vidunderligt, foruroligende, forløsende, nervepirrende, spændende og skræmmende
Pt er fokus dog på det forestående speciale.
Ja, derudover så satte jeg min kæreste igennem 9mdr af i juni, hvilket var en forløsning af de få! Forbløffende godt valg
Der er faktisk sket rigtig meget, mest positive ting, og nogle af de negative ting har fået positive resultater i aller sidste ende, så måske har året været mest positivt..
Måske..
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
Jeg må indrømme, at jeg ser et 2016 med mange udfordringer. Jeg har planer om at flytte ud (Har jeg haft længe... Fandme svært at finde noget til SU-sats, lol), forhåbentlig få en hund mere, og når jeg er færdig med skolen vil jeg arbejde på at kunne tegne på fuld tid. Det ville være det bedste i hele verden - Også selvom jeg måtte arbejde ved siden af, for at kunne leve.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
I januar overtog vi vores hus.. Det viste sig, at der skulle laves rigtig meget mere end vi lige regnede med, og status her i december er, at vi er 99% færdige.. det har kostet blod, sved, tårer og mange penge..
I april gik vi i gang med fertilitetsbehandling, også det har kostet de førnævnte ting..
I september blev jeg så insemineret første gang og blev gravid.
Derfor glæder jeg mig rigtig meget til 2016, på trods af, at det er året hvor Muffi fylder 10 år, som jo en gennemsnittet for en cavalier..
1. juni 2016 har jeg termin med vores lille datter..
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
2015 har været et rigtig lorte år for mig. Det gik op for mig at jeg var single og helt alene igen. Flyttede ind i en et værelses i Borup, og det gik op for mig at jeg ikke er okay psykisk, som jeg ikke var klar over ellers, fordi jeg ikke har haft været alene nok til at tænke over det.
Jeg har måtte sande at Meeko har det meget bedre med at bo fast hos mine forældre, fordi de har Ziva, og mit humør og er så op og ned at jeg tit er ret utilregnelig. Jeg har fået konstateret svær depression og er blevet sygemeldt fra mit 4 og sidste semester på min uddannelse, fordi jeg ikke er i psykisk stand til at klarer min praktik. - Super meget fravær på min uddannelse i den forbindelse også.
Der er dog også sket få gode ting, som mit 10 tal i kommunikation, innovation og marketing eksamen, hvor jeg troede jeg ville dumpe fordi jeg havde haft mindre tid end resten af klassen.
Mit 2016 derimod? Det bliver helt og aldeles skønt er jeg sikker på.
- Først har jeg dog en MEGET nervepirrende 6 timers eksamen d. 4 januar i økonomi og jura o.O
- Derefter skal jeg til psykiater til noget udredning. Men min allerstørste drøm er gået i opfyldelse, (håber jeg, har ikke modtaget bekræftelses-brev endnu) og den 6. januar skal jeg på NORDFYNS HØJSKOLE, så jeg kan få ændret min livsstil og skubbet mit vægttab i gang
Jeg glæder mig som et lille barn til at komme ned på den højskole og lærer det nye mig at kende, og komme videre i mit liv. Opleve at være glad igen.
Mit 2016 kommer klart til at handle om selv indsigt, vægttab, ny livsstil og færdiggørelse af uddannelse.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 498
Butikken har tilgengæld gået stille og roligt fremad
Glæder mig enormt til de nye ting der skal ske med butikken næste år
Har fået ny hvalp, det er dæleme en omvæltning
Har været van til 2 voksne hunde som viste hvor, hvornår og hvordan. Så kom VW... Han kan intet
Men det går også den rigtige vej
Glæder mig til et pragtfuldt 16, hvor jeg skal fortsætte min udd. i dyre kommunikation ( telepati ), begynde nye tiltag i min lille butik, bygge om der hjemme og nyde mine dejlige dyr
Godt nyt år
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
2016 var året hvor min kæreste og jeg gennem 5 år gik fra hinanden, det var året hvor jeg tog det sidste af opdrætter uddannelsen og fik mit kennelmærke, det var året hvor jeg gennemførte min uddannelse med et 12 tal, det var året hvor jeg købte et hus HELT alene, det var året hvor jeg fik diagnosen sclerose, det var året jeg troede jeg mødte mit livs kærlighed der så forlod mig oveni min sygdom, det var også året hvor jeg fik mit første job som vedrørte min uddannelse (dog bare et vikariat men stadig
Der er sket mere end nok til 2-3 år bare på 1 år. 2016 er svigtets år, for svigt har der været nok af. Men det er også et år hvor nye venskaber er blomstret og jeg har fået forsikret mig, at jeg har en lille del venner, som bestemt er værd at samle på
2016 byder forhåbentlig på et fast job, en masse gode oplevelser i mit nye hus, mit første hvalpekuld
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.761
Jeg fylder 30 i Juli, og kommer så over på "voksen" kontanthjælp og ikke bare uddannelses hjælp
Min søster fylder 20 og er dermed slut med at være teenager.
Overvejer at overtale hende til vi holder en 50 års fødselsdag til sommer
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 393
I marts fik vi beskeden om, at vi skulle være bedsteforældre, min mands ældste datter ventede sig, og i oktober (på min fødselsdag) fik vi det skønneste lille barnebarn Matheo, en fantastisk dag
I maj var min mand & jeg en uge i Rom og fejre vores bryllupsdag, vi havde en fantastisk uge, hvor vi blandt andet oplevede paven på nærmeste hold, en masse god mad og gamle antikke seværdigheder.
Juni bød på Hjalmer, den skønneste Bullmastiff hvalp hentet hjem fra Holland sammen med Kennel Librrani - Han er en daglig fornøjelse, og Berta her heldigvis taget godt imod ham. Udstillings mæssigt tegner det også godt, en BIR-hvalp, er det indtil videre blevet til, og jeg glæder mig til udstilingsåret 2016
Årets sommerferie gik (igen) til en græsk ø, - Kalymnos - med vores fire børn og svigersøn, og vi havde en fantastisk ferie og nød at være sammen.
Efteråret har som tidligere nævnt budt på vores første barnebarn, hvor vi glæder os til, at lære ham rigtig at kende :0)
I december blev "vores" ældste datter gift med manden i hendes liv, og faren til lille Matheo, også dette var en fantastisk smuk dag.
Vores "små" piger klarer sig godt i skolen, og har en aktiv fritid med veninder og fritidsinteresser.
Som det er lige nu, kan vi ikke ønske os det bedre! Vi føler os meget velsignede og meget lykkelige.
Vil ønske jer alle et rigtigt godt og lykkebringede nytår!
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Nu kunne jeg ikke ønske mig noget bedre
Mht 2016 vil jeg gerne igang med noget konkurrence i Rally (ved DcH). Gerne så jeg kan rykke op på øvet holdet
Godt nytår til jer alle
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
Det er egentlig mest her i slutningen af året der er sket ting, kan i hvert fald ikke lige komme i tanke om noget mærkbart tidligere på året, og det er nu heller ikke fordi det er det vilde der er sket
Min mand og jeg kunne fejre vores første bryllupsdag i September, som altså var noget helt specielt, netop fordi det var den første.
Så kostede Mailo os en masse penge og besøg hos dyrlægen, da han havde et hornhindesår der ikke ville hele og til sidst endte i operation.
Julen endte ikke som planlagt. Men min mand og jeg havde en drønhyggelig dag, så det hele endte jo alligevel godt
Og pt er jeg ramt af kløende udslæt på det meste af kroppen, og tænker det fortsætter ind i det nye år, og jeg starter med et lægebesøg igen på mandag.
Alt i alt har det været et fint år, og håber egentlig bare at 2016 følger trop. Det bliver et år med et par store begivenheder i familien.
Jeg fylder 30 her i Januar, så der skal holdes "fest" for den nærmeste familie og venner.
Min mormor fylder 70 til Marts. Og en af mine brødre fylder 18 til Oktober.
Og sidst men ikke mindst tager min mand og jeg til Lanzarote til efteråret, for at besøge den spanske del af min svigerfamilie
Hov jo, 2016 bliver også året hvor jeg træder ind i afdelingsbestyrrelsen her hvor vi bor
Jeres 2015 - og tanker om 2016