{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med til møns klint ? Ja eller nej
  • #2   30. dec 2015 Er der en anden vej?

• #3   30. dec 2015 Altså ned til vandet ?

• #5   30. dec 2015 Vi har haft vores med. Men de bliver også båret det meste af vejen på trapper:D Hvis ikke vi kunne bære dem var de ikke kommet med med.

• #6   30. dec 2015 Hvis du skal ned på stranden, så lad helt være, som det er nu!

Både Stevns Klint og Møns Klint er mest ustabile om vinteren.
    Ved skift mellem tø og frost løsnes klinten.
    Ved massiv regn løsnes klinten.
    Så, risikoen for stenskred er nok ekstra stor i de næste par uger, pga mængder af regn.

Lokale ville nok slet ikke gå derned nu. Du ser kun turister.

Skal du derned senere, så tag stilling til om din hund er lille nok/ om du er bredskuldret nok til at bære den op og ned af trapper. ForventForvent ikke at hunden kan komme op og ned af 20 meter trappe, på glat træ og stor afstand mellem trinene.

Og husk snor!
    For nylig gik jeg med min bror og min hund langs trampestien ovenpå Stevns Klint, vi gik fra Rødvig hvor Klinten starter med at rejse sig og et stykke nordpå. Kort efter strand bliver til Klint, er der trapper op.
    Saga ville ikke op af trappen. Så hun løb op ad klinten! Der var allerede 8 meter Klint, og måske 80 graders hældning. Jeg gloede!
    Jeg troede hun kunne gå uden snor, for det kan hun normalt på tur, men hun havde flere ideer end mig, så linien blev smækket på igen.
    Meget heldigt. Oppe på Trampestien opdagede jeg at hunde ikke har højdeskræk, når de har fært!

Min gamle far var ikke imponeret. "Hun er jo avlet til dether." Og så fortalte han om gamle lokale bønder, hvis hunde løb ud ud i det blå. Eller, sad fast en dag de løb op og ned af klinten.

At gå ovenpå klinten er fint, hvis I går ind i tilfælde af i ser tegn på at jorden har givet sig.

Så...
    Tager I stilling til om jorden er stabil?
    Tager i stilling til hvordan og om I skal ned.
    Husker i snor? Hunde har åbenbart meget lille højdeskræk.

Så ønsker jeg jer rigtig god tur!

• #7   30. dec 2015 Min lillebror holdt lige hunden, mens jeg tog billeder. Saga ville undersøge for fært af mus!

Som hundeejer var jeg lidt chokeret over at opdage ratio imellem gåpåmod og manglende selvbeskyttelsesevne.

profilbillede
  • #10   30. dec 2015 CF jeg vil give dig ret, men den kunne måske blive overbelastet. Der er jo ret mange trin, hvis ikke den er vant til at gå på trapper. Derudover ville jeg hade mig selv HVIS der skete hinden noget nede på stranden og den slet ikke kunne gå op?? Ikke fedt tænker jeg at stå der med en hund man ikke kan bære, og så skal slæbe den op af alle de trin.. Men nu er det så også en aldeles rigelig udfordring for mig bare at slæbe mig selv op:D

• #11   30. dec 2015 Er der ikke lukket frem til april i møns klint?

• #12   30. dec 2015 Helene hvor sjovt vi bor meget tæt på stevns klint og kan kun give dig ret i det du skriver, du beskriver fuldstændig det jeg selv ville have sagt smiley
    Klinten er fantastisk men man skal have respekt for den. I sær på denne årstid smiley
    Jeg har også hørt om flere hunde der er faldet ned.
    Nok meget godt, at de bror havde godt fast i Saga ser det ud til, det kan være svært, at modstå spændende dufte smiley

• #13   30. dec 2015 Jeg lærte hvertfald en lektion om hvilke drifter hun har og ikke har.

Jeg er opvokset i "Elverkongens Rige", så der er en grund til at jeg lyder lokalkendt....

• #14   30. dec 2015 Mathilde..
    Der er trapper ved begge klinter.
    Og hvertfald på Stevns flere steder du kan klatre op og ned.

Det betyder ikke at det er en god idé, ikke hele året.

• #15   30. dec 2015 Helene hvor sjovt, verden er godt nok lille smiley
    Ha ha ja, man lære hele tiden smiley

Kommentér på:
Hund med til møns klint ? Ja eller nej

Annonce