{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

Hvad støtter du? {{forumTopicSubject}}

Indspireret af en anden tråd og Husforbi/tiggere, så kunne jeg godt tænke mig at hør, hvad du støtter/ville støtte, hvis du selv skal vælge. Når vi møder indsamlere på gaden, i telefonen eller ved hoveddøren, så er det jo fordi nogen, gerne vil kanalisere vores penge hen til DERES projekt, men jeg blev nysgerrig efter hvad DU vælger / ville vælge, når du selv skal bestemme.

Jeg er typen, der gerne hjælper lokalt, der hvor jeg kan; det kan være en lille ting med posten til en ven, der trænger til et smil, en bunke ting til en vens ven, hvis hus er brændt ned eller bare en knus, til en jeg ser på min vej, der ser ud til at trænge til det!

Tidligere har jeg arbejdet i et firma, hvor vi fik muligheden for at hjælpe "lokalt" i en periode i et land i Asien, og det føltes skønt, men det kræver at der også er nogen på stedet, til at sørge for at tingene sker og det bliver gjort, så det vitterligt giver en effekt.

Det store organisationer bruger ofte en stor del af midlerne på administration, så det er ikke så tit jeg føler for at støtte dem, selv om jeg gerne ville være med til at hjælpe "lokalt" ude i verden, men nu har jeg fundet et projekt, hvor jeg ved at "tossen" bag, sikrer at alt arbejde i denne her ende af projektet bliver udført at frivillig arbejdskraft - det kan jeg godt lide!
At det så samtidigt er en HG hundetosse, der står bag, gør helt sikkert ikke projektet ringere - slet ikke når man får lov til at gramse på hund hos hende, og hun har været her og er blevet klatret på af Ayden og kysset af Barley, der siger at de har godkendt "bag-kvinden" på projektet.
Har lige sendt min første "donation" afsted i to store tunge tasker ( nej - det var IKKE kontanter! ) og glæder mig til at følge projektet.

http://ghanalive.webs.com/om-ghanalive


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad støtter du?
  • #1   13. feb 2016 Jeg støtter gerne udsatte mennesker og dyr med ting jeg ikke selv bruger mere.

    Penge giver jeg ret sjællendt.


  • #2   13. feb 2016 Beltane - Alt hvad der kan få nyt "liv" andre steder, er også et godt bidrag smiley
    Det er i øvrigt også sådan jeg har støttet i dag, med ting, der kan gøre en forskel i en anden sammenhæng.


  • #4   13. feb 2016 Jeg giver hverken penge til Hus Forbi eller tiggere, jeg har også sjældent kontanter på mig. Min familie er medlem af FMKB (familier med kræftramte børn) og støtter derfor den forening, og det er noget jeg har tænkt mig at føre videre. Man kan ikke støtte alle organisationer der beder om det, så derfor vælger jeg bevidst at ville støtte noget jeg virkelig har oplevet, og kan se, gør en forskel - det giver bare mest mening for mig.

    Jeg støtter ikke noget lige nu, men kunne forestille mig at det netop bliver FMKB, de danske hospitalsklovne eller lignende, fordi det netop giver mest mening for mig og det er meget håndgribeligt hvad jeg støtter smiley


  • #7   13. feb 2016 Indica - Økologi er helt sikkert en "hverdags støtte" der betyder noget. Jeg gør det når jeg har økonomi til det, men sådan ser verden ikke helt ud lige nu.

    Fünke - FMKB har jeg også hjulpet nogle gange. Jeg kan godt følge dig i at det betyder meget at man har oplevet det tæt på.


  • #8   13. feb 2016 Jeg har sjældent penge til rigtig at kunne hjælpe, så det er sådan lidt hist og her. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få et fadderbarn eller lign (er det ikke det det hedder?) men jeg har desværre hverken råd eller overskud til det, for hvis jeg skulle have sådan et barn, vil jeg også gerne have overskud til at sende små pakker, breve osv. Ligesom jeg ved de i hvert fald nogle steder sender tegninger osv. Så ja ville involvere mig i det barn jeg betalte til (hvis det var muligt selvfølgelig)

    Jeg har lige støttet de hjemløse med en sæk hundefoder, og handler "tit" i genbrug med min mor, så støtter jeg også et godt formål der.
    Jeg støtter indsamlinger når jeg har råd, kræftens bekæmpelse f.eks.

    Generelt vil jeg faktisk bare gerne hjælpe og støtte alle de der har brug for det. jeg har været plejefamilie for en dyreværnsorganisation, det er jeg desværre ikke mere, da jeg ikke bor så jeg kan have kat og hund, står dog stadig til at de må kontakte mig om smådyr.

    Da jeg gik på efterskole havde min efterskole indsamling til et landbrugs projekt nede i et land jeg ikke kan huske hvad hedder, ret lokalt. Ved ikke om det stadig er det de støtter, eller om de er gået videre til næste projekt, men de støtter hvert år den slags, og det vil jeg også gerne støtte smiley

    Men jeg må da også indrømme at de store organisationer sjældent er dem der får når jeg endelig kan, netop fordi jeg ikke gider betale en direktørs løn f.eks. men give penge til dem der har brug for det.


  • #9   13. feb 2016 De to små - nej, ingen kan hjælpe alle steder, og det er jo også derfor jeg blev nysgerrig på, hvad I har valgt. Jeg har dyb respekt for dem der, som dig bruger tid på at støtte op om en sag. Bonus point for det!

  • #10   13. feb 2016 Sunshine - det er også nogen af de tanker der ligger bag min støtte til det projekt jeg linkede til, for der tager "direktøren" nok nærmere penge med til at får tingen op at køre. Lidt den omvendte verden.... smiley

  • #12   13. feb 2016 Jan - det er også et valg, og det er fint nok. Vi er alle forskellige - det skal der være plads til.

  • #13   13. feb 2016 Barmutter: Lige præcis, det gør det af en eller anden årsag mere håndgribeligt hvad man støtter. Nu kommer jeg selvfølgelig til at tænke på, om de fleste penge går til "direktøren" som i nævner? Men jeg kan se, at man fx. også kan støtte med sin tid på frivilligt arbejde. Det er bare så fedt når man ved, med sikkerhed, at det man støtter virkelig hjælper smiley

  • #14   13. feb 2016 Jeg gik i nogle år indsamler for Røde Kors.

    Jeg er blevet mere magelig, giver som regel til de der TV indsamlinger, giver altid ved de landsdækkende indsamlinger hvis de kommer til døren, giver som regel til Hus Forbi hvis jeg har kontanter, af og til en musikant/gadegøgler, men aldrig til deciderede tiggere, da jeg synes historierne om at så nødlidende er de ikke, er blevet mange efterhånden.

    Og så giver jeg til de børn der kommer til Halloween og fastelavn, samt de der fx kommer og sælger julekalendere for enten den lokale sportsforening, eller spejderne... Kan selv huske hvor øv det var som barn at gå rundt hvis ingen købte noget....


  • #15   13. feb 2016 I det daglige så hjælper jeg hvor jeg kan, venner i nød, hunde i nød, katte i nød,
    Vi er årligt frivillige i et nyere projekt juleaften, hvor udsatte familier får en dejlig dag, gaver til børnene og lækker mad lavet af en dygtig kok, det er et fedt projekt.
    Jeg støtter Dansk blindesamfund, fordi jeg synes at sådan en førerhund må være en enorm gave for en synshandicappet i hverdagen, og så er de så eventyrligt søde og taknemmelige i den forening ..

    Jeg køber hus forbi og jeg støtter kræftens bekæmpelse.


  • #16   13. feb 2016 jeg skal altså lige have kigget på det projekt smiley

    Min mors moster døde jo d. 31 dec, men jeg elskede at komme op til hende sidst på året, for så skulle jeg altid hjælpe med at udfylde girokort, den dame støttede jeg ved ikke hvor mange steder, og det var simpelthen så fantastisk at opleve og inspirerende. Hun sparede sådan på alt til hende selv, ikke at hun manglede noget overhovedet, men man skulle da ikke have noget hvis det ikke var nødvendigt, men give til andre og hjælpe andre gik hun meget op i. Hun var virkelig noget helt særligt. smiley


  • #17   13. feb 2016 Jeg støtter kræftens bekæmpelse - børns vilkår og hospitalsklovnene
    Hus Forbi sælgerne i mit kvarter får også en skilling, samt en kop kaffe og kage.
    De er simpelthen sådan nogle dejlige unge mennesker som virkelig spreder solskind.


  • #18   13. feb 2016 Fünke - Lige i det tilfælde, der ved jeg hun selv bruger alt hvad hun kan skrabe sammen for at få det her projekt op at stå, så der er jeg HELT sikker på at donationerne ikke går til direktørløn!

  • #19   13. feb 2016 Nå ja forsøren, Dansk Blindesamfund er også på min liste over de foreninger jeg meget vel kan se mig selv støtte, jeg er selv svagsynet og blind på det ene øje, så det er noget jeg på en eller anden måde igen synes er lidt mere håndgribeligt end børn i Afrika.
    Jeg fik en kalender fra Dansk Blindesamfund med billeder af de søde førerhunde og lidt tekst omkring hvad støtten gør, og det fik mig til at tænke over at det netop er noget jeg helt sikkert vil støtte på et tidspunkt smiley


  • #20   13. feb 2016 Barmutter: Nåå jeg talte om FMKB, altså mht. min tvivl om "penge til direktøren" smiley

  • #21   13. feb 2016 Hanne - man må også lægge sin hjælp efter, hvad man har "resurser" til - det er klart.

    MLA - det lyder som en god ide med den juleaften. Det tror jeg også jeg kunne finde på, en gang.

    Sunshine - sådan var min farmor også. Hun kunne leve på en halv skive tørt brød, hvis der så var til at gør noget mere for andre.


  • #22   13. feb 2016 Jeg hjælper nogengange nogen der står i knibe med fx mad, eller gaver til jul eller lign.
    jeg giver det ikke bare til hvem som helst, men hvis jeg falder over nogen der rammer mig. så vælger jeg at hjælpe.

    sidste jul, gav jeg min PS3 plus alle spil til en lille stærkt autist dreng.
    de havde via en anden julehjælps side, fået en ps2 i gave, som viste sig ikke at virke. og drengen var dybt ulykkelig i flere dage.

    familien sad hårdt i det i forvejen, så jeg kunne i have i mit hjerte at den lille dreng ikke fik den playstation han nu havde glædet sig til.
    så han fik min som alligevel bare stod.

    året forinden kørte jeg rundt med julekurve til nogen familier.

    ellers kan jeg finde på at hjælpe familie og venner. med alt fra penge til gaver osv.

    store organisationer støtter jeg ikke..
    jeg støtter mere bare generalt folk jeg nu føler for at hjælpe.

    i ny og næ kan jeg finde på at købe en hus forbi, hvis det er den sædvanelige hjemløs der står hos vores aldi/netto.





  • #24   13. feb 2016 Fünke - kommunikation er en svær ting.... *GG*
    Jeg ved ikke helt hvordan de fordele det i FMKB, men selv om jeg har hjulpet dem ( dog mest med tid), så er det lidt en "luksus" de ønsker sig, i sammenligning med mange andre. Jeg ved godt at det er en hård nyser det er i gennem og al hjælp kan være et lyspunkt.
    Men hvis man sammenlignet med at sikre et hjem til børn, der ellers risikere at blive "sat ud" for at dø, så kan det godt føles sådan. Og jeg ved godt at det er lidt at sammenligne pære og bananer - det kan man ikke helt, for de har selvfølgelig også brug for hjælpen i FMKB.

    Førehundene er også en god sag i øvrigt. Vi møde tit en af dem der træner førehunde på vores luftetur, og skal lige følge lidt med i hvor langt de er nået. Har hilst på en hel del efterhånden... smiley


  • #25   13. feb 2016 De der initiativer, hvor man selv kan være med og SE at det gør en forskel - dem holder jeg meget af!
    Det der med at kunne bidrage med sådan noget som "DET" spil, eller forskellen på om der bliver fødselsdag eller ej - det er det bedste!



  • #26   13. feb 2016 Min økonomiske situation er ikke rigtig til at støtte alt det jeg gerne vil. Når der er nogen indsamlere herude på "landet", så får de gerne en skilling. Det fortjener de næsten når de forvilder sig herud. smiley Det bliver sjældent til meget, for jeg har faktisk yderst sjældent kontanter på mig.

    Derudover støtter jeg gerne nogle jeg ved kan bruge min hjælp. Jeg har rakt en hjælpende hånd til en herindefra i december, fordi jeg kunne, og fordi jeg har trukket lidt store veksler på vedkommende på nogle andre punkter.

    Desværre har jeg brændt nallerne lidt i fx. jægernes julehjælp, så selvom jeg gerne ville donere lidt til udsatte familier, så holder jeg mig til at hjælpe hvor jeg VED det nytter.


  • #27   13. feb 2016 Det der med folk der misbruger hjælp er så øv - specielt fordi det gør at mange ikke længer orker at hjælpe, når der er behov - eller at man bare bliver lidt mere skeptisk. Sådan har jeg det også selv!

    Men det med at rækken en hånd, når og hvis man kan, det kan betyde så meget! Selv om jeg nok et lidt tovli' med det der med at give knus til totalt fremmed, der ser ud til at være lige "det der sted", så er det et af de steder, hvor jeg har fået virkelig positive hilsner tilbage - ikke på dagen, men efter, og nogen gange længe efter, hvor jeg har mødt dem igen og fået det bedste smil og tak, for det har betydet noget. Det er så fedt!
    Og så har det ikke kostet en krone - bare lidt opmærksomhed i 5 minutter.


  • #28   13. feb 2016 Det er nemlig helt rigtigt. Jeg er da temmelig ærgerlig over at jeg ikke kan "se forbi" dem der misbruger hjælpen, men de ødelægger det virkelig for dem som reelt har haft et behov.

    Sidste år tog det hele en lidt anden drejning i julehjælpsgruppen. Der var ikke så mange donationer som forrige år, fordi mange var blevet snydt. Derudover så TURDE dem der reelt havde et behov ikke at søge om hjælpen, fordi der havde været en lidt negativ stemning. De ville ikke mistænkeliggøres. Det er en trist udvikling.


  • #29   13. feb 2016 Mille - MEGET!

  • #30   13. feb 2016 Jeg støtter en ven i nøden...hvis en har brug for et sted at være,så er vores hjem altid åbent smiley
    Siger næsten aldrig nej til at hjælpe smiley eller hvis jeg har for meget af noget,så giver jeg det væk.
    Af organisationerne støtter jeg hjernesagen og hjerneskadeforeningen...der får jeg grundet min sygdom hjælp til økonomi osv-så det er ren win-win smiley
    Jeg køber altid et hus forbi blad-det er den samme mand jeg køber bladet af...hvis jeg møder en anden hus forbi sælger,så får han som regel en skilling...
    Jeg har i nogle år samlet ind (sammen med min datter ) for Dansk røde kors smiley

    Af "nye" organisationer jeg gerne vil hjælpe, er det Ghana live smiley


  • #31   13. feb 2016 Annette - det gør altid noget at man ved, hvem der står bag smiley

  • #32   13. feb 2016 det er rigtig rigtig øv med de folk som misbruger hjælpen og "nasser"
    og det kan være rigtig svært at skille dem fra engang imellem.
    det så øv når det ødelægger det for at hjælpe folk smiley



  • #33   13. feb 2016 Jeg støtter dyrenes beskyttelse, sclerose foreningen og Danmarks indsamlingen.
    Og så får børnene 20kr til diverse sportsforeninger når de sælger lodsedler osv og den lokale hus forbi sælger får når jeg har kontanter på mig.

    Vi overvejer pt om vi skal have et sponsor barn.


  • #34   13. feb 2016 Ginne - Jeg har også haft sponsorbarn en gang. Det er nu nogen år tilbage, men det har der ikke været økonomi til længe.

  • #35   13. feb 2016 Lige nu intet, fordi økonomien virkelig ikke er til det... Og tiden er ikke til at være frivillig heller smiley

    Normalt har jeg støttet Anima, Dyrenes Alliance, Go Vegan, Mad med Medfølelse, Sea Shepherd.
    Dvs. ting der hjælper både dyr, miljø og mennesker på en gang smiley

    I en periode havde jeg også en sponser-gadehund. Dvs. jeg betalte for dens mad på gaden og for dens ormekure. Den var allerede neutraliseret. Det var sådan et projekt med at forbedre vilkårene for gadehundene i deres hjemland, i stedet for at hive dem til Danmark. Det synes jeg er meget fedt smiley Men så begyndte organisationen at sende syge hunde til Danmark, og så ville jeg ikke være med mere smiley

    Hvis jeg kunne, ville jeg gerne støtte alle gode projekter i verden!


  • #36   13. feb 2016 "Hvis jeg kunne, ville jeg gerne støtte alle gode projekter i verden! "

    Einstein - med det jeg kender til dig, så ville det også være hvad jeg havde forventet smiley


  • #37   13. feb 2016 Men det er trist, med de organisationer, der sender syge hunde her op - det andet med at sørge for dem der nede, ville jeg også meget heller støtte.

  • #39   13. feb 2016 Loke er godkendt besøgshund igennem trygfonden, vi giver vores tid til de ældre der ønsker os på besøg. i øjeblikket kommer vi på to plejehjem, og vi nyder det lige meget begge to.
    udover det samler jeg ind til nordjysk dyreredning, og genbrugshund. ting som foder, skålem tæpper, seler, halsbånd, godbider. når jeg har samlet en bil fuld, kører jeg afsted.
    penge, giver jeg sjældent, men det sker jeg smider en tyver her og der, til de lokale spejdere der kommer og sælger lodder, står der en hjemløs får han også lidt små penge. men det sker ærligt ikke tit på bøhlandet , hvor jeg bor smiley smiley
    smil giver jeg masser af på min vej, prøver altid at efterlade folk bedre end da jeg fandt dem. hvis man kan sige det sådan. Måske man har reddet en eller andens dag, ved lige at være venlig. smiley man har lov at håbe !!
    har også sendt foder afsted til græskegadehunde, spanskegadehunde, og uha, bosnien, tror jeg det var. i og med jeg samler ind, får jeg engang imellem hele sække, og de ryger afsted så hurtigt som muligt så de ikke bliver for gamle smiley


  • #40   13. feb 2016 og , jeg har en abe jeg har adopteret, fjern adopteret altså, hun er simpelthen for kær smiley !

  • #41   13. feb 2016 CF - Så du støtter meget lokalt! smiley Sådan må det også være nogen gange.

    Ann-Christina - Den der med de små ting, det ved jeg som sagt at det kan gøre så meget!


  • #42   13. feb 2016 #40 Nuuur!

  • #44   13. feb 2016 Jeg støtter ingen som henvender sig uopfordret til mig, med undtagelse af hus forbi-sælgere.

    Hvis man belønner organisationer, der ringer eller stopper en på gaden, er det en strategi der virker og noget vi får mere af. Jeg vil selv bestemme hvem jeg støtter, det skal en eller anden sørgelig historie om børn der har det dårligt præsenteret i gågaden lørdag formiddag, som får mig overbevist.

    Jeg støtter dyrenes bekæmpelse og kræftens beskyttelse eller er det omvendt?





  • #47   13. feb 2016 Jeg støtter kræftens bekæmpelse, og hvis jeg har mønter på mig, Hus Forbi. Jeg har hentet et marsvin ved dyreværnet, så har også støttet dem - det blir nok ikke sidste gang.
    Jeg er dog på SU, så pengene er ikke til det store. smiley


  • #48   14. feb 2016 Well, jeg støtter Anima og Epona TV. Derudover er jeg medlem og bidrager til DSU og Socialdemokratiet smiley

  • #52   14. feb 2016 Jeg er medlem af temmelig mange ting - Dansk Vegetarforening, Dyrenes Beskyttelse, Hestens værn, Mad med Medfølelse, Dansk Naturfredningsforening, Foreningen til Svampekundskabens Fremme (vildt navn smiley )
    Desuden støtter jeg hver måned Anima og World Animal Protection med et fast beløb.
    Derudover støtter jeg ind imellem diverse indsamlinger vedr. enkeltsager, hvis jeg har råd - fx. Love a Stray.

    Men det er altid noget med dyr og miljø, jeg støtter. Og så køber jeg 95% økologi og altid plantebaseret, så det støtter jeg vel også.


  • #53   14. feb 2016 Hmm...

    Jeg er medlem af Dyrenes Beskyttelse.
    Selvom jeg ikke altid er enige i deres tiltag så gør de alligevel meget godt for dyrene i Danmark og så har jeg været medlem siden jeg var et lille barn -men overtog selvfølgelig regningen fra mine forældre i en passende alder.

    Jeg hjælper som sagt hvor jeg kan her rundt omkring pladsen, meget sjældent med penge, men gerne med mad og ting. (og ligeså tit en snak, lidt menneskelighed og bare lidt anerkendelse -både hos alkoholikerne og de hjemløse -det betyder rigtig meget for dem fordi de som regel bliver set ned på af "resten af os")

    Jeg holder øje på mine gåture og "mangler nogen" så får vi som regel lige sat netværket igang og sikret os de er ok.

    Eller ser jeg en hjemløs ude i byen som ikke opsøger mig, så løber mit hjerte tit over med mig.

    I min egen opgang så er der nogle gange en tegning på min dør som børnene kan grine af, jeg har lavet en julekalender, slik (og sukkerfrit til de helt små) til fastalavn og halloween og sådan noget synes jeg bare er hyggeligt.

    Jeg kan ikke gå forbi en gademusikant uden at give lidt -dog er der tryk på "musikant" og det skal lyde godt..

    Indsamlinger får også gerne lidt hvis jeg selv kan bestemme -og ikke bliver opsøgt smiley og jeg kan godt købe de der kræftens bekæmpelses "smykker og pins" Danmarks indsamlingens købte jeg også... osv. hvis jeg har pengene og det ikke koster en formue.

    Jeg smider også tit noget i Maxizoo's indsamlingsbure, jeg har ikke råd til store foderposer i den kvalitet jeg synes det skal være -ikke hvis jeg vil fodre min egen med det, men jeg bilder mig ind at en pose gode godbidder hist og her også kan gøre en forskel -i hvert fald for de hunde der kan gnufle.

    Jeg har ikke specielt meget -slet ikke penge smiley -dem jeg har bruger jeg helst på kræet...
    Men jeg kan godt lide at give..og jeg har en måske naiv tro på at hvis alle bare gav lidt...og gav videre...så bliver verden i det moment, lidt bedre smiley smiley


  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #54   14. feb 2016 Er du sikker på at det er tunge tasker de mangler mest dernede smiley

  • #55   14. feb 2016 Her er det julemærke hjemmene der får min støtte , dog altid engangsbeløb, når jeg synes jeg har råd til det , har desværre ikke pengene til at betale til det fast, også går jeg gerne med på julemærke marchen, ligesåvel som vi med Mc klubben altid køre hen et sted hvor de sælger kaffe til fordel for julemærkehjemmet.

    Der ud over giver jeg gerne en kop kaffe, en madpakke og lidt til hunden til de hjemløse. Er det vores "gammel kendte " vi har kendt i mange år kan der også sagtens blive til et bad og en overnatning. Når de er på vej igennem byen her


  • #57   14. feb 2016 Jeg støtter ikke med økonomi eller ting i disse år - når jeg støtter nogen eller noget, er det på det rent menneskelige plan og helt afstemt efter, hvor meget overskud, jeg kan finde frem.

    Helt generelt kan jeg sige, at jeg har stærkere meninger om, hvad jeg IKKE vil støtte end jeg har oversvømmende hjerte for ting, jeg VIL støtte. Jeg kan slet ikke få mig selv til at støtte de store organisationer mere - Kræftens bekæmpelse, Røde kors, osv.

    Forsøger at opføre mig ordentligt i min dagligdag og ikke grisse for meget til - men lever ganske almindeligt som dansk borger med det gris, der nu følger med der smiley



  • #58   14. feb 2016 Jeg havde nok en mistanke om at der måtte være flere ildsjæle her inde og det må man da sige at der er, det godt nok skøn læsning - uanset om det er stort eller små, så varmer det med alle de gode tanker og ikke mindst handlinger!

    Steffen - jeg er ikke helt med på hvad du refererer til?


  • #60   14. feb 2016 Nååååå - sorry, det var bare mig der var langsom.........

    De var fyldt med både noget der skal der ned ( briller, tegne/skriveredskaber og lign.) og så noget, der kan bruges til aktiviteter, der måske kan være med til at få lidt penge i kassen, så der er noget et bygge for.


  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #61   14. feb 2016 du er vist stadig for langsom smiley vi lader den bare ligge der smiley

  • #62   14. feb 2016 Store tasker... kom nu de damer smiley

  • #63   14. feb 2016 Nååååårrrrrr! For helvede!

    *GG*

    SÅ langsom plejer jeg sgi ikke at være..........


  • #65   14. feb 2016 Når spejderpigerne eller knejterne fra håndboldklubben kommer og sælger julekalendere så køber jeg.

    Jeg støtter normalt ikke diverse projekter en eller anden alt for overfrisk københavner ringer for at samle penge ind til... Det være sig Red barnet, Røde kors, Dyrenes beskyttelse, hjerteforeningen, kræftens bekæmpelsr mv.
    Telefonsælgere irriterer mig.

    Jeg giver somregl en 20'er når der er landsindsamling for Kræftens bekæmpelse og der er nogen der går rundt og samler ind.

    Folk der gør noget.. Spiller, synger, optræder, dem giver jeg hvis jeg synes de er gode og jeg har ikke dårlig samvittighed over at gå forbi.



  • #66   14. feb 2016 De der overfriske Københavner-sælgere er nogen værre nogen ....... smiley smiley smiley


  • #67   14. feb 2016 Jeg er forresten medlem af masser af foreninger, men dem 'får' jeg et eller andet fra: DKK, dch, Danmarks kaninavlerforening, foreningen til svampekundskabens fremme og et par stykker mere smiley

  • #70   17. feb 2016 Spændende emne!

    Altså udover hvad man støtter, når man køber dagligdags ting som mad osv. hvor vi her i huset forsøger at leve op til titlen "den bevidste forbruger" er jeg medlem af og betaler til en del foreninger: DKK, KHKG, Dansk Politihundeforening, Danmarks Naturfredningsforening, Dyrenes Beskyttelse (som får et mindre beløb hver måned) og Hjerteforeningen (+et par medicinske faglige selskaber og lægeforeningen). Men selvom man støtter foreninger, så får man jo også noget igen, så ved ikke helt om det tæller. smiley

    Jeg støtter gerne, når jeg falder over noget, som jeg synes giver mening - f.eks. fundraising for at hjælpe et projekt på vej (det er en fed måde at købe bøger på!) eller hjælpe nogen ud af en uforudset knibe. Af større projekter har jeg støttet George Takeis arbejde for det japansk/amerikanske national-museum og Mayday.us, som er en græsrodsbevægelse der forsøger at få "big money" ud af amerikansk politik. Og hvis der er en fornuftig forening eller en hjemløs, der banker på min dør eller spørger pænt, får de også gerne lidt (selvom det efterhånden er sjældent jeg har kontanter på mig). smiley Egentlig gad jeg godt gøre mere, for jeg synes jeg har så meget her i livet, mens andre har så lidt, men lidt her og der hjælper jo også. Jeg prøver gerne at hjælpe folk eller projekter, der kan sætte mere i gang i stedet for at støtte ting, der egentlig ikke ændrer noget.

    Nårh ja, Læger Uden Grænser, som min tidligere vejleder har været afsted med nogle gange, synes jeg også er værd at støtte. De gør så stort et arbejde og får så lidt for det og risikerer endda deres liv. smiley


  • #71   17. feb 2016 Genbrugen der giver kaffe til de hjemløse.


  • #72   18. feb 2016 Læger uden grænser kunne jeg godt finde på at støtte, hvis jeg havde bedre økonomi, det er noget af det, der gør en forskel for mange.

  • #73   20. feb 2016 Jeg har nogle år været medlem af Danmarks Naturfredningsforening, fordi de havde sådan et godt projekt her, hvor jeg bor, hvor de plantede skov på udsatte landbrugsarealer for at beskytte grundvandet - det gav mening for mig, for jeg kunne se, at pengene blev brugt til noget fornuftigt.

    Så giver jeg lidt når der er store indsamlinger 50-100 kr, eks Kræftens Bekæmpelse eller lignende.

    Jeg har også lige meldt mig ind i en hundeskovsforening her hvor jeg bor, for at støtte op omkring det kæmpestore arbejde vores lokale dyrlæge har lagt i det. Hundeskoven er heldigvis ikke så kendt, så den er ikke overrendt og folk er fornuftige med deres hunde. Mange hundeskove gider jeg ikke, men lige denne støtter jeg, fordi så mange mennesker lægger frivilligt arbejde i at få den op at køre.


Kommentér på:
Hvad støtter du?

Annonce