{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning af hest
  • #1   24. mar 2016 Hmm nu har jeg løsdrift. Men hende der står her giver 350kr pr md og betaler så selv foder og wrap. Men det er så også meget billigt. Fik hende ind så min egen havde selskab. Det var en nødsituation så skulle have fat i en hurtigt.
    Var det nu ville jeg tage 500kr


  • #2   24. mar 2016 Det kommer meget an på stedet syntes jeg..

    Men de steder hvor jeg har haft opstaldet i selvpas har det dyreste været 500 kr for en pony og 800 kr for hest i måneden. Derudover btalte man selv for foder og evt. halm og/eller hø forbrug.

    Det billigste var 3 kr for en shetlandspony pr. dag og 5 kr for en fjordhest pr dag, det sted var med foder og strøelse, men var på den gård jeg arbejdede smiley


  • #4   24. mar 2016 Altså forholdene er ikke prængende. Der er to bokse i en lille stald. Der er tæt og tørt, og drikketrug i hver boks. En stor græsfold, og min søster vil som sagt gerne hjælpe med lidt pasning hvis tiden er kneben.

  • #5   24. mar 2016 Hos naboen kst det 3200kr der er lækker stald, ridebane, rotunde og opvarmet sadelrum.
    Min kusine giver 3000kr for sin hest et andet sted, der er ridehus men hun muger vidst selv ud.
    I min verden er det vanvittige priser men vidst meget normalt her i Nordsjælland


  • #6   24. mar 2016 Hvordan med ridefaciliteter?
    Egen ridebane (tvivler jeg nu på smiley ), i nærheden af bane/hal man kan leje sig ind på?
    Det har stor betydning for prisen hvorvidt der kan trænes


  • #7   24. mar 2016 Der er ingen ridefaciliteter, der er kun fold.


  • #8   24. mar 2016 Tæt på skov?

  • #9   24. mar 2016 Til sammenligning betaler jeg 1000,- måned for opstaldning af min hest.
    Heri er indregnet: fodring 2xdagligt, ind/udluk, fri adgang til wrap og halm, samt foder.
    Vi har egen ridebane, der (forhåbentlig) snart får lys på.

    Det eneste jeg skal, er at muge min egen boks.
    Og ja - det er meget billigt smiley

    Hesten er opstaldet i Nordjylland, nærmere betegnet Vrå/Hjørring


  • #10   24. mar 2016 Okay, så ville jeg ikke give mere end 300 kr, men jeg bor også i sydjylland og der er priserne vidst generelt billigere end i nordsjælland smiley


  • #13   24. mar 2016 det kommer nu også MEGET an på hvor i landet.. min kæreste boede i nordsjælland da hun læste i KBH. og det er hjernedøde priser der er der..
    nu giver hun 1300 i løsdrift men wrap og roepiller. hun køber selv mash osv. der er ridebane og der bliver fodret osv. ved låsby i jylland


  • #15   24. mar 2016 Super Tak for svar, tror de tilbyder 500kr.

  • #16   24. mar 2016 Jeg giver 1100 kr. for opstaldning, inkl. foder, hø/wrap, strøelse, fuldpas og 20*40 ridebane.

    Så for en boks og fold i selvpas, ville jeg ikke give mere end 2-300 kr.


  • #19   24. mar 2016 Lis A - Nej, det synes jeg bestemt ikke, at det betyder. :o)
    Når man selv skal stå for ALT, så betaler man i realiteten kun for vand og strøm. Er det selvpas, så står man nok i forvejen selv for vand på foldene. Tilbyder man opstaldning, så sørger man også lige for, at forholdene er til det. Det betyder også, at man sår græs på marken - og jeg synes egentlig også, at det betyder at man sørger for at hegnet er i orden. Og hvor lang tid tager det EGENTLIG at gå hegnet efter? Ikke lang tid, med mindre vi snakker kæmpe fold. Man forventer jo heller ikke, at opstalder selv lige bygger boksene eller reparerer taget. ;o)

    Det kommer også an på, om de selv har en hest gående. For så er der ikke meget forskel på en eller to heste ift. strøm og vand, og markerne skal jo gåes efter uanset. Har de ikke selv heste gående, kunne jeg godt gå med til 4-500 kr.


  • #20   25. mar 2016 Jeg ville nu overhovedet ikke have nogen rendende og have det bøvl hestefolk tit og ofte medføre for 2-300 kr. Hvor kommer det beløb fra?? Jeg er egentlig overrasket. Jeg har selv haft en del med heste at Gøre og har haft venner og bekendte i hestekredse så langtid jeg kan huske . Jeg har godt nok aldrig hørt 2-3-4-5-600 kroners opstaldning nogen steder

  • #27   25. mar 2016 er det selvpasser, så vil 400 være fint.

  • #28   25. mar 2016 Nu ville jeg slet ikke have hest opstaldet under de forhold... Jeg ville ikke kunne bruge et sted uden minimum ridebane til noget... Men jeg ville maks give 500 for det, hvis det skulle være.

    Jeg betaler 1400,- om måneden for løsdrift inkl. foder og wrap. Der er ridebane, ovalbane, trail-bane, gode staldforhold og store bokse (hvis man har brug for boks nogle dage), gode folde, og tæt på skov. Det er sydsjælland.

    Da jeg havde hest i KBH, for 5 år siden, betalte jeg 1250,- for løsdrift inkl foder og wrap, fuldpas, to ridebaner, 10 minutters skridt til stranden.


  • #29   26. mar 2016 Lis A - Det er fint, at du synes det. Men det synes jeg jo så bare ikke. :o)
    Hvis det er 100% selvpas, og de eneste faciliteter der er, er boksen og folden - nej, så ville jeg faktisk ikke betale mere end 2-300 kr. Jeg kunne MÅSKE gå med til 4-500 kr., men jeg kunne ikke drømme om at gå længere op.
    Jeg har haft min hest på sommerfold for 500 kr. - inkl. vitaminer, fri wrap når hun var i boks, samt alle faciliteter på stedet (hal, bane, vaskeplads, rytterstue osv.) - det kostede 2500 kr. normalt, inkl. alt. For MIG ville det ikke være rimeligt, at betale samme pris (500 kr.) for en boks og en fold.
    Jeg skriver jo bare ud fra de erfaringer jeg har, og de priser min hest har stået opstaldet til. Du/I må gerne mene noget andet, men det ændrer jo ikke på MINE erfaringer. Hun spørger hvad VI ville tage for det - og det er jo bare det, jeg svarer på, ud fra de forhold hun beskriver. Så er det jo i virkeligheden ret irrelevant for mig og min holdning, om du har heste gående, om du vil ordne hegn osv. Det er jo ikke dig og dine forhold, jeg har taget højde for. :o) Så medmindre du er TS's søster, så KAN det jo være, at omstændighederne ikke er helt ens. Det KAN jo være, de selv har en hest fx, og at de derfor i forvejen har vedligehold på folden.

    Isabelle - Nej, men det skriver jeg jo heller ikke.
    Jeg skriver, at har de ikke selv hest, kunne jeg godt gå med til at betale lidt mere for det.


Kommentér på:
Opstaldning af hest

Annonce