824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

MacBook hjælp!! MacBook hjælp!!

Hej!
Er der nogle der er gode til MacBooks der kan hjælpe?
Jeg har en MacBook air, vidst nok 13 tommer.
Den bliver ved med at sige at min startdisk er fuld. Jeg har slettet alle mine billeder, har kun 152 emner tilbage (før havde jeg omkring 1300), slettet meget inde i iMovie og noter. Men den siger stadig at der ikke er nok plads, så jeg kan ikke overføre billeder/videoer smiley er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få mere plads på startdisken? Tak på forhånd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MacBook hjælp!!
  • #1   8. apr 2016 Har du slettet i papirkurven også ?

• #2   8. apr 2016 Ja

• #3   8. apr 2016 Det lyder mærkeligt ! Hvis du har slettet alt indhold inde i selve papirkurven .. Kan du ikke se hvad det er der optager pladsen ?

• #4   9. apr 2016 Du kan gå ind på "Om denne Mac", derefter "lagringsplads". Her kan du se, hvad det er, der fylder meget.

Man kan risikere, at det er mappen "Andet", som fylder meget, og så er det - ud fra min erfaring - lidt sværere, at få skabt mere plads. Man kan evt. rydde lidt op i de programmer man bruger, og ikke bruger - det hjalp ved min.

Jeg har en veninde, hvis Mac var helt fyldt op pga. mappen "andet", hun ringede ind til Apple, og fik at vide, at der ikke var meget hun kunne gøre. Der var nogle få ting, som man kunne prøve, men det hjalp ikke på hendes. - Dette er dog ikke noget, som jeg selv har prøvet.

• #5   9. apr 2016 Du kan hente programmet OmniDiskSweeper..
    Den inddeler tingene efter hvilke mapper der fylder mest og ikke bare i "foto/videoer/programmer/Andet" som "Lagringsplads" gør..
    Jeg fandt ud af at jeg have 43GB spil liggende i en mappe jeg ellers ikke troede de ville ligge i.. og det var blot kategoriseret i "andet" i mac's egen inddeling smiley
    Ud med dem og så var der plads til det jeg skulle bruge smiley

Kommentér på:
MacBook hjælp!!

Annonce