Ældre mennesker og "det offentlige" Ældre mennesker og "det offentlige"
Sidder og tænker, hvad gør ældre mennesker, der er alene, hvis børn fx bor i en anden by, eller et andet land ... eller de bare ikke har nogen...
Tænker også på ham den 82-årige der er i medierne nu, som ikke efter at langt liv kan få en ældrebolig, ja han er ikke voldsomt syg, eller begrænset, men for hulen manden er 82 og har aldrig ligget samfundet til last, burde han ikke alene på det, og på sin alder kunne få en ældrebolig ... skal han virkelig måske flytte 2 gange de sidste år af hans liv, for der kan jo hurtigt ske noget i den alder ... synes simpelthen ikke vi kan være det bekendt...
Grunden til jeg summer, er at jeg selv har en mor på 88, hun bor med min bror der er 64, og handicappet, og så drikker han lidt, nogle dage mere end lidt....
Hendes helbred har været svigtende de sidste års tid ... specielt fra sidst februar, hen over påsken og nu bededagsferien .... rent mareridt.... Hun har ondt i ryggen, og så har hun haft 2 lungeinfektioner .... dvs. hendes læge mener ikke den sidste er det, mens vagtlægen mente det, fredag morgen ....
Hun har i vel 1½ måned været dopet med varierende held, med smertestillende, nu hedder det Panodil og morfin 3-4 gange i døgnet ... samt noget mod uro ...
Egentlig er det helbredsmæssige ikke det jeg vil skrive om, men ingen af dem kan kontakten med den omkringliggende samfund, de er ikke verbalt stærke, og de forstår slet ikke hvordan verden er derude anno 2016...
Jeg har kæmpet med hendes læge om at få lunger og ryg røntgen fotograferet, det sket så endelig i dag .... jeg har været til vagtlæge, og haft vagtlæger ude, den ene skyder det videre til den anden, "nå egen læge er inde over, vi kan ikke gøre så meget så. Indlægge nej de sender hende bare hjem igen osv" ..jeg har kontakt med Borgerkonsulenter, først omkring rengøring, bækkenstol (som vi nærmest ikke kunne få, da den kun kunne rekvireres af hospital efter indlæggelse, det har hun ikke været, men fik den da tilsidst da jeg ellers sagde de så måtte få hjemmeplejen omkring flere gange dagligt), møde om mulig ældrebolig til dem begge .... Ringen til vagtlæge for yderligere medicin, for morfin kan give kvalme, og forstoppelse (hvorfor fanden siger de ikke det med det samme) .... kørsel til apotek i weekender, ud og sætte det i gang ...
Gøre rent, for rengøringen kom ikke i helligdagene, og glemte da lige at få hende sat på efter .... igen kontakt til dem ...
min bror var tilbudt bolig i 2012 som han desværre takkede nej til ( dengang holdt jeg mig lidt ude af familien, en anden nu afdød bror var den der tog beslutningerne) .... nu er beskeden, at de måske ikke kan tilbyde ham bolig, for rammerne er anderledes i 2016 ....
Og ingen af dem kan klare sig selv ....
Uanset jeg gerne havde set dem fra hinanden for mange år siden, så synes jeg det er helt hen i vejret, der har aldrig været hjælp i hjemmet til ham, eller aflastning, han fik Polio i starten af 50´erne, og en bristet Aneurisme i 2011 gav ham en hjerneskade, derudover har han selvfølgelig alkohol skader, og en angst udviklet af forskellige årsager ... nu ved vi ikke om han kan tildeles en beskyttet bolig, og hun kan ikke mere, og beder om hjælp, hun kan nok komme i en bolig, men en del af det for hende er selvfølgelig at han også bliver taget sig af .... og det kan vi ikke regne med ...
Alt dette og undskyld for længden, kræver så meget overskud, overblik og kontakt til myndigheder ..... jeg kæmper .... men så var det jeg tænkte, hvad gør de der ikke har nogen der kan tage sig af alle de ting .....
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
PS. Godt at du har meldt dig syg, også selvom det kun er et par dage. Du trænger i den grad til at have tid til at koble af, og hvile dig.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.965
dec 2010
feb 2011
min bror skulle jo vide det med min mor og det skulle være her til morgen inden han går og inden han går over til hende.... ringede til vores onkel, min mors lillebror .... joe han kunne da skrive en mail om at han lige kom forbi (min bror tager ikke altid tlf ) .... vi aftalte jeg skulle ringe til onkel i dag kl 8 .. bror har svaret " har haft urolig nat, så helst ikke " så kan jeg jo ikke siger onkel .... nemt
så mit snottede legeme der ikke har sovet meget i nat samlede sig sammen og kørte ud og fik taget snakken..... holdt mig på afstand så håber ikke han bliver smittet .... han sad lille og sammenkrøbet og gør alt for ikke at belaste mig yderligere selvom han tydeligvis har det af H til..... tror jeg vil se om ikke jeg kan sove...
hundene har ikke været udenfor haven siden onsdag .. manden har passet sit arbejde og så de unges hus, og der går han hele weekenden .... det er fint ro ..men synd for hundene .....
feb 2011
men jeg kunne ikke få mig selv til at sige det i telefon .... jeg følte man skulle være der for at se, ikke kun høre hans reaktion .. for at få fornemmelse af og bedre føling med hvad der skulle og kunne siges efter beskeden for at berolige....
har ringet til et hospice i dag .... den jeg talte med sagde at hun ikke helt følte at man blev tilsidesat bare fordi man boede på plejehjem, at alle der var visiterede kom op til vurdering, når der var en plads og at den der så skønnedes at have mest behov for lide den pleje de gav fik pladsen ... så det må komme meget an på lægens visitation .... der er så lidt tid mandag, har faktisk behov for at plejehjemmet giver udtryk for at de ikke kan give rette pleje.... og at lægen kan tage det med ...
hun sagde også at man ikke kunne sige hvor mange pladser de har ... i morgen har de måske 3, eller 0, mandag 5 osv .... håber så meget ...for nattens manglende søvn var bekymringen om hendes tid på plejehjemmet ... de er bare ikke gearede til det ... tænk sig at ligge i en seng, ikke kunne røre sige særlig godt grundet enten smerter eller bare manglende kræfter, måske trykke på en knap og så der går lang tid inden nogen kommer ... det må være rædselsfuldt ... eller ligge der om dagen, og bare for ikke at føre sig helt alene, at døren er åben og de der demente vandrer ind og ud ... det er ikke værdigt i en situation hvor man uanset tidshorisonten faktisk er døende
feb 2011
skal til møde i Aarhus ... og skal helst på arbejde bare et par timer .... og skal have snakket med plejehjemmet .... vil forsøge at få dem til at sige/skrive at de ikke er istand til at løfte opgaven .... hvis ikke den går skal jeg have hende tilbage dertil .... og er jeg rask og de nybagte forældre er klar, så skal jeg vel på barselsbesøg...
Huset er ikke helt ryddet endnu .... og så skal plejeboligen jo ryddes på et tidspunkt ....
Håber virkelig på Hospice .... min mor havde spurgt min yngste datter i går, om jeg tog orlov
feb 2011
ville bare gerne, det blev jo aftalt før alt det her, og da passede det fint og ville være hyggeligt .. gør det heller ikke hvis ikke jeg har det meget bedre
dec 2010
Og lad din mand køre til Randers på mandag. Du skulle jo nødigt smitte nogen.
God bedring
feb 2011
feb 2011
jeg tager jo derud i morgen til møde, med afspritning og mundbind...
dec 2010
Lad være med at bebrejde dig selv, at lægen har overset din mors kræft. Det er ikke din skyld/fejl, det er lægens !!
Stort kram her fra
dec 2010
feb 2011
min mor er tilbage på plejehjemmet og torsdag skal jeg til møde med paliativ team derude ... ringede lige ud for at de skulle sige til min mor jeg nu havde fået behandling og at jeg kom torsdag og skulle til at sige de skulle fortælle om oldebarnet men det nåede jeg ikke, den ansatte siger .. " din mor spørger om hun er blevet oldemor igen, hun er bange for i skjuler noget for hende" .... så hendes hjerne har det ikke sat sig på....
feb 2011
kigge
Svarede Ja for søren, og han er helt som han skal være, helt fantastisk, en lækker lille prop 52 cm til 3830 gr .... med marcipanhud så blød og lækker ... var der i aftes 1 time i ført mundbind, havde taget piller, dobbelt næsespray og noget at sutte på hele tiden så jeg ikke hostede, og kiggede mest på afstand med rørte lige lidt ....
ja kejsersnit, og forklaringen på hvor han ikke kunne vendes kom frem, hun har en ikke defekt, men ATYPISK livmoder, den ene æggestok ligge atypisk og gør at der er meget mindre plads i hendes livmoder end normalen er, så da han nåede den fase hvor fostret normalt vender sig , så har der simpelthen ikke været plads .....
feb 2011
dec 2010
Og god bedring til dig. Håber at medicinen snart virker !!
feb 2011
mødet med Paliativt gik ok, men de kan jo ikke fjerne ulemperne, heller ikke øge ressourcerne, det er som jeg frygter, min mor har et par gange været oppe i kørestol og henne i fællesområdet, men hun orker det ikke og ligger så alene for lukket dør en stor del af tiden .... frygter for weekenden .... teamet vil være sparring for personalet og hjælpe med fx smerte dækning og måske senere med hospice, men som hun er nu ville hun ikke få plads ... lægen sagde også at der er der jo ikke mere liv, men nej trods alt ville hun kunne ligge med åben dør grundet der ikke går demente rundt ... han forstod problemet, sagde man kunne åbne døren og ligge en måtte der alarmerende personalet når der gik nogen ind ... fint men da jeg så spurgte personalet om de så også kunne garantere de lige kunne komme og hjælp vedkommende ud og sørge for at vedkommende blev ude var det jo et klart " nej" ... Min mor har til flere sagt hun er så ked af at alle der kommer, personale eller besøgende går igen ..... teamet talte med hende, og til dem siger hun hun føler hun er det rigtige sted, men det er min mor og bror i en nøddeskal de tror de skal være så rare/perfekte overfor officielle personer ....
jeg ved ikke hvad jeg gør, føler jeg bør være der meget mere, og helst hver dag, men igen ingen kender tidshorisonten, og jeg er ved at brække mig, samtidig med jeg synes det er så synd og ikke værdigt/rimeligt .... det er for tidligt at få fast vagt på hende, man skal være der hvor nogen mener der er meget kort tid tilbage for det ...
bror er SÅ træls .... han ringer tiggende om ikke jeg vil vaske hans tøj, han har uheld, sandsynligvis når han ligger fuld og ikke når ud, er flov overfor den ergo der skal hjælpe ham i gang med vaskeriet ... hun ringede til mig i går, fordi han er svær at få fat på, og han undslår sig aftale, jeg sagde det som det var at det er fordi han er flov over tøjets tilstand , sagde hun skulle ring tidlig morgen.... i dag da hun så endelig havde fået fat i ham ringer han og tigger, så siger jeg nej, det er det hun er uddannet til du skal vaske selv, det er jo ikke hende, hun skal vise dig vaskeriet ..... "bare de bukser, og det lagen" ok ender det med da han er rystende og tudende, men jeg tager ikke det andet, du skal selv vaske, du har 24 timer der kun er dine, det har jeg ikke ....
men det er ikke en rar følelse indeni at være hård, eller ikke sidde meget ved min mor, men jeg orker bare ikke , så igen fanget mellem hvad jeg orker, vil og så følelsen jeg får når jeg følger hvad jeg ved er rimeligt, naget i maven over at jeg kunne jo godt lige lidt mere, tage det vasketøj, sidde ved min mor hver aften fx .....
dec 2010
Kan godt forstå at du synes, at det er træls, at din mor skal ligge alene på plejehjemmet. Men du er altså kun et menneske, og du hverken kan eller skal være der 24-7. Du ender med at køre dig selv i sænk, og så er du slet ikke til nogen hjælp.
Måske det kunne hjælpe dig at afsætte 1 eller 2 faste besøgsdage om ugen ? Du har jo også dig selv og din mand og børn, som du skal passe på. Lige i øjeblikket passer ikke særligt godt på dig selv
feb 2011
@ Birgitta, nu var det ikke en personale som sådan, men lægen i det paliative team der spurgte hende .... men jeg havde slet ikke talt hospice med min mor, så er ret sikker på hun egentlig ikke vidste at hun måske kunne have sagt det .... og jeg ved dybest set heller ikke om hun vil det ....
Dagen dag ... jeg kørte faktisk ud efter det vasketøj, for at konstatere jeg ikke havde nøgler med, og han var ikke hjemme ...
Kørte hjem igen, for jeg er ikke meget på arbejde, har været af sted 2 dage i denne uge, af 2-3 timer hver.....
Sad og slappede af, drak te ... så kom yngste datteren med vasketøj, fik sat noget over og da jeg havde besluttet at tage ud til min mor, så ville hun godt med .... vi kørte af sted, og skulle lige ind og handle på vejen .... scenarie :
Hanne står kl. ca. 15.15 i Kvickly, telefonen ringer der står bror på displayet ... tænker allerede Åh Nej, på den tid plejer han at sove, altså må han være bøvlet og små fuld .... tager den alligevel " Hej det er bror " " hej hvad så ??" " Vil bare sige du ikke behøver at hente vasketøj, det er i maskinen "
nå men har siddet ved mor fra ca. 15.30 og til kl 19 .... fik hende ud på gangen i kørestol hvor vi sad og talte med en anden beboer der ikke er dement og hendes datter, noget vi har gjort før .... datteren gav min mor noget Ris i Frutti, og så kom personalet med noget protein drik .... vi forsøgte at sidde roligt og få en hyggetid, men i dag var 2 af demente helt umulige, nærgående, snakkede, påtrængende og ja pisseirriterende, og der er det bare det viser sig at stedet ikke er gearet til bare ældre, og så slet ikke så syge ældre som min mor nu er blevet ....
datteren skulle gå, og så skulle min mor have piller ( hun har for øvrigt fået blærebetændelse) .... de piller kom også ned, men i løbet af få minutter kastede hun op i kaskader, i alt hvad vi lige kunne gribe fat i .... der var lidt kaos, og vi kunne ikke rigtig se om pillerne var med oppe eller ej .... men vi fik gjort hende ren, og klædt i nattøj og lagt i seng, og jeg gik så og ryddede lidt op, så lidt tv og talte med aftenvagten .... kørte derfra 19.15 ....
Tror jeg i stor stil kommer til at være der fra midt eftermiddag til først aften ... der er mindre personale end om dagen, så der er behovet størst, og når aftenvagten har fået fodret de andre af bliver der mere ro på til min mor, sådan der ved 19-20 tiden, så kan hun måske nurses lidt af dem til hun skal have sine natpiller, heriblandt en beroligende, og så kan hun sove .... der er lys ved hende hele natten ....
hyppigheden vil jeg ikke ligge mig fast på ... og måske er der andre nogle eftermiddage, så kan jeg springe over .... nu må vi se ....
feb 2011
jamen tror simpelthen presset på hospice er enormt .... så ja de kriterier du beskriver er dem der står officielt, men derudover så er de første i køen dem uden plejemuligheder der er meget syge, som fx folk der bor alene tænker jeg, dernæst i det hele taget folk der er tæt på, men som bor i eget hjem måske med en ægtefælle .... har en veninde der arbejder i hjemmeplejen, hun siger at man helst ikke ser indlæggelse på hospice på over 3 måneder ... det er ikke officielt, men kendt i sundhedskredse ....
mener nu det er ham der skal lære at slippe mig
feb 2011
dec 2010
Det er sgu en skodsituation med din mor
feb 2011
Forældrene er lidt trætte ..
ugen har bestået af meget plejehjem, møder og bare at sidde der .. formiddage og i tiden 16-19
et par aftener har vi kørt op og lavet mad ved de unge og har sendt mor ind og sove og også far et par gange ..
i dag har far og morfar været i huset der jo heller ikke bliver færdig af sig selv ..
datter og barnebarn har været her ..... men megen søvn blev det ikke til... så begge mine døtre og jeg kørte ud for at oldemor skulle se baby ... i aftes var jeg der med min søn ... ved hans Hej Mormor smilte hun . men i dag var der nærmest ikke kontakt ... piller gives nu som stikpiller, i går fik hun vist lidt protein is .... i dag har hun ikke villet åbne munden andet end for ganske lidt vand på sådan en lyserød svamp ....
Der kommer fast vagt på fra i aften og nat ... så må vi se hvor mange af dem der bliver....
tudende godt nok noget da bettemand lå ved siden af oldemor og fik da taget billeder ... lillemand blev skiftet på sofabordet .... kort tid efter blev oldemor smertebehandlet, vasket og skiftet i sengen .... følelsesmæssigt er det godt nok den store skala vi bevæger os på ------ samtidig med vi er trætte .....
min mors læge har for øvrigt givet personalet sit private nummer .. det var de meget overraskede over ...
feb 2011
jeg ved ikke om hun så ham...billederne er lidt morbide på en måde ..
dec 2010
Stort kram her fra
PS. Dejligt at I i det mindste har en skøn lille prins at glæde jer over....selvom prinsen kunne blive bedre til at sove
feb 2011
feb 2011
feb 2011
Min mor sov ind kl. 20.15 i aften .... jeg sad med hende i hånden, min mand var der .... mine døtre havde lige været der, vi vidste ikke at det gik helt så stærkt, jeg troede jeg skulle være der i nat....
Min bror ville ikke derud, vi ringede til min onkel kl ca 17 for at sige hvad vej det gik, og han kontaktede min bror .... da det så var overstået måtte vi så kontakte ham igen og sende ham ud til min bror med beskeden, han ville stadig ikke ud og se hende .... han vil heller ikke have med noget af alt det praktiske at gøre, nogen gange er det sgu nemt at have drukket sig til så mange skader at man ikke kan rumme andet end sig selv .... kan mærke at min rumme bror kapacitet er stort set væk .....
I morgen starter så alt det praktiske ... synes det er uoverskueligt, og mig som plejer at kunne bedst når jeg skal handle ... lige nu ville jeg ønske jeg kunne sove fra det hele ... Lillemanden som jo selvfølgelig er verdens 8. vidunder sover stadig helst kun 2-2½ time af gangen, og nu er far syg .... så ældste datter slides, jeg ved godt alle spædbørnsfamilien har det hårdt, men det gør mig alligevel ondt at min datter er så hårdt prøvet .... og så oveni alt det andet der nu sker ...
feb 2011
søvn, nix endnu ikke så meget... tager hul på de praktiske ting step by step .. bedemanden kommer kl 10
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1440 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.074
Jeg kondolerer mange gange, og jeg håber, at der nu kommer den ro på, som du har brug for. Stort kram.
feb 2011
dec 2010
Er ked af at høre, at din mor er død. Men glad for at du var der, da hun døde. Håber at det giver dig trøst at hun ikke skal igennem et meget smertefuldt og langvarigt sygdomsforløb.
Og så håber jeg at det giver dig en mere rolig og fredelig hverdag fremover, så du kan begynde at leve igen, uden at have så mange forpligtigelser og bekymringer hele tiden.
Fokuser på det positive: Din bror har fået passende bolig, din datter har fået en dejlig søn, og har forhåbentligt også snart et dejligt hus
Stort kam her fra
feb 2011
så er der alt det praktiske ... har efter bedemandens anbefaling taget advokat med på sidelinien, har så fået af vide at jeg skal have en fuldmagt overfor skifteretten at de andre arvinger er med på jeg er kontaktpersonen, de så at sige praktiske gris .... svaret fra den ene niece var " hvad er det for en fuldmagt" ved godt man skal passe på med det skrevne ord ... men jeg læser jo mistroen ud af ordet " hvad skal hun nu snyde os med" .... det kan godt være hun bare spørger for at vide, men jeg læser det jo ikke sådan efter alt balladen ...
ville også så gerne i gang med at tømme plejeboligen, og det kan jeg heller ikke, det ender med det hele klumper sig sammen ... der er bud på huset og i så fald skal det ryddes 31.12.16, formelt overtages det 1.3.17, men de skal have nøglerne og overtager alt omkring hus, forbrug of forsikringer pr 1-1-17, alt undtagen ejendomskatten .. ville gerne have haft lidt mere, men på den anden side så skal det væk .... buddet skal selvfølgelig nu betinges af skifterettens accept, dvs. niecerne skal vel acceptere det .... tænk sig hvis de ikke gør
Nu kan jeg sidde og fortryde jeg lod det stå møbleret, tænk hvis det var tømt så var den hurdle væk ....
dec 2010
Er enig med Birgitta, få et firma til at rydde huset, når arvingerne har taget det som de ønsker.
Du har brugt rigelig tid og energi på det hus !! Du trænger til at slappe af, og nyde dit barnebarn
feb 2011
Har skrevet mail til niecerne om købstilbuddet på huset, så nu må vi se om de siger noget til det ...
feb 2011
Bedemanden sagde jo jeg skulle få en advokat til boet, en som skulle hjælpe, men hvor jeg stod for det selv .... = skulle have fuldmagt fra de øvrige arvinger ..
det vil niecerne ikke, de har bedt skifteretten sætte en bobestyrer ind, dvs. udgiften til opgørelse af boet vokser så vidt jeg lige kan se til det 3 dobbelte...
nu skal jeg så lige finde ud af i morgen og de kan kræve det, hvis bror og jeg mener det skal køre på den anden måde, men de har jo penge nok så for dem betyder det intet om de får 10-20000 mindre i arv ....
de har dog tilkendegivet at de vil støtte budet på huset .... og i dag har jeg med deres accept, inden skifteretten har "talt" været på plejehjemmet og har fået ryddet op ... alt tøjet, alle toiletartikler og alle madvarer fra skabene er smidt ud , nogle lamper er kørt ind til bror..... alt dims er samlet på sofabordet, blomsterne er givet til en anden beboer .... så nu skal vi bare derud og pille et fjernsyn ned, så kan jeg ringe til nogen der rydder dødsbo og bede dem komme og tage resten ....
så er det jo spændende hvem der skal tømme huset, jeg har det sådan at er det ikke mig der skal have overblikket, hvorfor er det så mig der skal få det tømt ....men det ender det selvfølgelig nok med....
er sgu begyndt at få ondt af dem, specielt den yngste er gået helt i baglås, hun må have det svært med sig selv med alle de negative følelser der må være i hende siden de tager sådan et skridt bare for at det ikke er mig der skal have fuldmagten ... jeg kan jo intet tage fra boet, den dag der skal regnestykker skal gøre op skal der redegøres for hver en krone der er gået ud af boet siden hun døde ...
Jeg glæder mig så usigeligt meget til de er ude af mit liv for denne gang ....men lever jeg længere end bror og onkel så skal jeg jo nok have med dem at gøre igen ....
dybest set har jeg ikke noget imod bobestyrer, men synes det er tosset at vi kan ende med at betale op mod 100.000 af boet for at vedkommende skal varetage lidt kommunikation og evt. sende nogle breve ...
I sidste ende når huset er solgt og nettoprovenuet er udbetalt så er det et regnestykke om det beløb, + indestående i bank, - udgifter ... en gang omkring skat mht. beregning af arveafgift, og så skal det resterende beløb deles i 3 lige store dele, hvor de skal dele den ene .... hvor svært kan det være.....
men uha da .... som ordlyden var " for vores alles bedste har vi bedt Skifteretten udpege en bobestyrer" for øvrigt lige det bedemanden sagde vi for guds skyld ikke skulle gøre, da hans erfaring er at de der udpeges trækker sag og tid for at tjene penge ....
Det pinlige er jeg jo så nu skal ringe til advokaten og sige at jeg ikke "må" bruge hende, hvis de virkelig kan bestemme det .....
og ellers står den på arbejde og så skal jeg have styr på bårepynt og blomster fra mig og mine i morgen .....
dec 2010
Men det lyder da i det mindste som om at du tager det hele rimeligt roligt, og kan få slappet mere af nu. Det er i det mindste positivt. Håber at huset bliver solgt nu, at boet hurtigt bliver opgjort og fordelt, så der kan falde ro på.
feb 2011
for fanden hvor jeg ikke gider ....
feb 2011
Problemet er jo at de ikke mangler penge, så penge er ikke et incitament for dem til at gøre noget som helst .... de 2 almindelige i det her er mig, som er almindelig lønmodtager, og min bror der er førtidspensionist .... jeg ville da gerne have pengene til at kunne gøre noget rart med min børn inden jeg blev for gammel...
men de er hhv. 40 og 48, de er "unge" og har lige arvet et eller andet beløb på MINDST 2-3 mill. hver, (mindst) så de har ikke travlt med at få flere .... dette handler om magt, ingen tvivl om det .... det må have været en utrolig traumatisk oplevelse for dem at de ingen magt havde over pengegaverne, heller ikke over hvordan og hvornår jeg valgte at rydde op i huset da min mor og bror flyttede ....
feb 2011
da min far døde, ejede han stadig bygningerne i den virksomhed, min bror betalte husleje ..... da så min far døde, så købte min bror bygningerne af min mor, jeg vil til min dødsdag mene at der aldrig lå en vurdering på de bygninger, hverken jeg eller den anden bror var inde over prisen, og kort forinden havde min bror skiftet både den advokat og den revisor min far og dermed firmaet ellers havde brugt i mange år ..... min bor har tænkt at de penge var nok til at sikre min mor, men jeg er helt sikker på at han på ingen måde tænkte at han havde forpligtigelser overfor sine søskende, og jeg er 100% sikker på at den pris har været aldeles gunstig i hans favør ....
Kan huske noget om at svigerinden( hans kone) som jeg talte meget med, forsøgte at sige noget til mig om at skulle prisen være højere så kunne det ikke løbe rundt ,,gu´kunne det så, men bare ikke så godt som han ønskede, han var eminent til at skabe sin egen definition på hvad der var rigtigt .... svigerinden var ved at få "spat" han havde et princip i mange år at regninger først skulle betales ved sidste rykker, licens ville han ikke betale, når indsamlere ringede på døren, sad de begge og dukkede sig, den slags gav han, og dermed heller ikke hende til (ja hun var lidt undertrykt) han styrede også hendes løn, og det til den dag hun døde ... i mange år ville hun gerne rejse, eller bruge flere penge, men der skulle spares op, så det måtte hun vente med til de gik på pension, hun døde så ½ år før ....
Hans opfattelse af verden var virkelig så mands gammeldags så man tænkte i mange år at det var løgn .... at han havde fundet et match der accepterede det var så heldigt ... selv hans døtre specielt den ældste havde det meget svært med ham og hans facon ......
så ja, eftersom jeg står med hele lorten, så selvom det bare er penge, så synes jeg så meget jeg fortjener dem, når nu de er der ....
feb 2011
dec 2010
Men et eller andet sted, så tænker jeg altså også: "Det er bare penge". Lad sagen gå sin gang, og glæd dig over, at du nu har mere tid at bruge på dit nye barnebarn.
Hvis det var mig, ville jeg ikke forvente, at der var noget som helst tilbage at arve, når bobestyreren en gang er færdig. Skulle der mod forventning komme lidt penge, jamen så er det da bare dejligt.
Lad det ligge Hanne. Det gavner ingen at gå og være så frustreret over noget, som du alligevel ikke kan gøre noget som helst ved.
Du har tag over hovedet, regningerne bliver betalt, du har en dejlig familie og nogle skønne hunde. Hvad mere kan man forlange
feb 2011
@ Ann-marie ... jo jeg kommer også til at lade det fare, som jeg har tænkt i nat, havde min mor ikke rendt ind i den sygdom kunne hun have været her i mange år .....
Men på en eller anden måde misforstår I lidt, det er ikke pengene men principperne, og ja følelsen af uretfærdighed .... vi kan sagtens leve fint, vi arbejder begge og da jeg jo sådan set er den der har klaret mig selv mest hele mit liv, så er vi jo vant til at arbejde og spare op ... jeg har jo aldrig fået mit arbejdsliv og dermed eksistensgrundlag af min far, eller boet gratis med 24 timers service det meste af mit liv.....
Jeg har bestemt tænkt at lade det gå sin gang, men tænker så lidt på bror, han får det nok skidt hver gang der skal tages stilling til nok i boet, så rippes der op, han får det ikke lukket og slukket, desuden får han til foråret en anden økonomi da han skal på folkepension, og så er der lige hans tilstand ... ingen ved hvornår vi skal herfra, men statistisk set er han nok mere udsat en jeg er, måske han aldrig når at arve sine forældre, og se kapitlet lukket .... men så meget for deres pseudo bekymring for ham i foråret .... det var jeg jo aldrig i tvivl om det var, det var bekymring for dem selv og deres arv ..... men jeg var trods alt 100% ærlig overfor min bror mht hvad de pengegaver betød for ham ... de er ikke ærlige og fortæller ham hvilke konsekvenser deres beslutning kan ende med at få for ham ..
Jeg har det sådan at den bobestyrer der udpeges tager den tid der skal til, fred være med det, har læst at er boet ikke færdig indenfor 2 år så kan man klage ... så det har jeg det fint med .... Men hvad sker der hvis fx en arving trækker fx en underskrift på en udgift ud ??? er der en deadline hvor selv en bobestyrer kan sige at nu er det ikke længere rimeligt ??
og så er jeg jo nu lidt spændt på om de ting min mor gav min inden hun døde nu kommer på bordet .... har jo kun min bror til at bevidne at sådan var det .... de eneste ting der er noget værd er et tæppe, og så nogle smykker, og så hendes gamle bil som jeg fik netop for at kunne være så fleksibel , så vi som familie kunne få det til at hænge sammen ...
Smykkerne er jeg aldeles ligeglad med, jeg går aldrig med smykker ... bilen er jo kun en omkostning og taber i værdi .... men tæppet er jeg møgglad for... men lad os nu se om de ting kommer op ...
@ ann-marie .... selvom det tager år, så håber jeg da godt nok ikke at det koster så mange penge at opgøre et simpelt bo ...der er pengene for huset, pengene i banken minus udgifter ... og de udgifter stopper jo snart, der er bisættelsen, så er der lidt husleje på Plejehjemmet, og så kommer der energiudgifter en kort overgang, så skal den indefrosne ejendomsskat og arveafgift betales .... Forsikringer er betalt til 31-01-2017, men som det ser ud nu så overtages huset jo 1. januar så der kommer ikke flere udgifter til forsikring ... så håber da virkelig ikke det regnestykke for en bobestyrer koster 4 millioner , så tror jeg godt nok der må være basis at Skifteretten, eller advokatrådet, eller andre skal se på pågældende ...
feb 2011
dec 2010
Mht. din bror, så kan han vel få hjælp af kommunen/socialrådgiver, til at finde ud af om han kan få det til at løbe rundt på folkepension ? Ellers må han jo i en billigere bolig. Mon ikke at de også kan hjælpe med det ?
Husk at passe på dig selv søde Hanne.
feb 2011
så overvejer at foreslå bror til at sælge det måske næste år, men det er så imo heller ikke fedt at han drikker pengene op ( han er der aldrig og vil ikke være der) .... men så ville der bare være penge hvis altså nogen den dag han dør, så det ville være en del enklere ...
har læst nogle gode bøger på det sidste ...
om 52 dage er alt ryddet, og det er kun papirarbejdet der er og det kører så af sig selv formoder jeg, det glæder jeg mig til .... jeg har på det rent praktiske plan på ingen måde noget imod bobestyrer, synes det er dejligt at slippe, det er ene og alene den lange tidshorisont på at få lukket og slukket den del af mit liv ... men ja det går nok, når alt er på skinner, så må det tage den tid det tager, men så er jeg fri for at have kontakt med dem ...
feb 2011
alt det der med boet, og bud på huset osv er jo foregået på mail....
alt om boet, bobestyrer og skifteret kommer fra den yngste .... alt omkring huset, budet og overtagelse kommer fra den ældste ...med hinanden som CC naturligvis ...
Budet på huset var jo med nøgler 1. januar men formel/økonomisk overtagelse 1. marts ..
Jeg skriver så en mail lørdag om de er med på at gå 50.000 ned mod at alt overtages pr. 1. januar ....
De svarer at ja det er de med på, at de selv kontakter mægler med accepten, det lyder jo meget fornuftigt, ellers kunne det jo være noget jeg havde fundet på ... den ældste har selv for mange år siden arbejdet hos en ejendomsmægler ... hun skriver så at hun har talt med ejeren af mæglerfirmaet (ikke ham der er kontakt for mig) ... han siger til hende at han lader den mægler der har sagen tage kontakt til køber, og vi vil høre nærmere ...
Mandag kommer der så en mail fra hende, køber har accepteret, skriver under tirsdag ... dette var så aftalt mellem mig og mægler allerede i sidste uge så det vidste jeg godt ... men jeg begyndte at undre mig over hvordan korrespondancen var endt rent hos hende ....
I går kommer så en mail med vedhæftet underskreven købsaftale, samt noget info om jeg kunne finde en bestemt tegning og give mægler ....
I dag ringer jeg så til mægler, må fortælle at jeg ikke har, eller har set den tegning nogen steder .... siger så pænt " jeg undrer mig altså over hvordan korrespondancen er endt hos XX som så informerer mig " han svarer så, jamen det havde hun da sagt den skulle, for jeg havde jo så travlt
ja kunne jeg da sige, men jeg har aldrig bedt dem overtage "opgaven" omkring huset, bare svaret ja til at de selvfølgelig selv skulle give jer besked om at prisen også for dem var ok ....
Han blev helt mundlam .... nå sagde han, så ved vi da det ... jeg bad ham blot sende efterfølgende mails til os begge ....
for øvrigt har de nu flyttet sig fra bobestyrer udpeget af skifteretten, til en de har ønsket .... da jeg foreslog at det kunne være den advokat jeg havde fået anbefalet, mente de at bobestyrer skulle udpeges af skifteretten, det har de så fundet ud af at vedkommende ikke nødvendigvis skal .... Det er så nok den advokat der har været inde over deres fars bo, og mægler sagde at vedkommende var kompetent og han mente ikke det var en der trak tiden... men nu må vi se...
mine følelser/reaktioner er Tragikomisk .... sådan ØH er det ikke sådan noget der sker i tv-serier af lav kvalitet ....
feb 2011
nu ved vi jo ikke hvornår han får sin arv, men ingen tvivl om en del vil komme bryggerierne til gode...
feb 2011
feb 2011
min bror må drikke dem op jeg er ligeglad .....
jeg ved ikke om han vil sælge ... han ville en gang men det måtte han ikke for mor .... hun elskede det sommerhus, og ønskede det skulle være familiens, så de seneste år har han ligesom sagt at det jo skal være børnebørnenes en dag, altså de 2 niecer og mine børns ..... men dør han før mig er jeg jo lige et led imellem .....
jeg tager emnet op med ham en dag lige så stille så må jeg fornemme hvad han tænker ... han har jo udgifter på det, de almindelige og så en mand der slår græs der om sommeren ... sidste sommer 2015 lånte vores kusine det, men i år har der ingen været ....
Tror bare jeg vil foreslå ham at vi får en mægler til at give et bud på hvad det kan sælges for, om ikke andet så måske for at få den off. vurdering ned på det niveau der er det korrekte ..... hvem ved måske jeg så køber det .... der er vist noget med at man må sælge til familie for off. vurdering minus 15% ...
nu må vi se, men skal da lige have talt med ham om det ...
feb 2011
men kommer der ro på, får vi boet afsluttet og får en normal dagligdag i familien som vi havde en gang, altså mig og min lille familie, så bekymrer jeg mig ikke mere end normalen...
MEeeen yngste datteren skal selvfølgelig til Japan til fra marts til august med jordfaldshuller, jordskælv og Nordkorea tæt på
dec 2010
Kan godt forstå at du spekulerer, og synes at det hele har været, og bliver ret meget op ad bakke ! Håber at bobestyreren er reel og hurtig, så I kan få det hele afsluttet hurtigt.
feb 2011
dec 2010
Tænker at din bror kan testamentere hele sin arv til kattens værn, hvis det er det han vil, da han ikke har børn. Men måske jeg tager fejl ? Har ikke undersøgt det.
feb 2011
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Men tvivler på at de har ret til at arve noget som helst fra din anden bror. Men undersøg det.
feb 2011
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
feb 2011
nå nu må vi se ... jeg vil tale med ham en dag han er nogenlunde normal, og så forklare hvad muligheder der er og høre hvad han tænker ... jeg vil under alle omstændigheder bede ham om ikke han vil være med til at gøre noget der gør at jeg ikke står og skal være enige med dem omkring det sommerhus, enten det sælges snarest til fremmede, eller han skriver testamente ....
dec 2010
Han ved vel at der har været ballade mellem dig og niecerne ? Og burde derfor have forståelse for at et testamente vil være en rigtig god idé !
feb 2011
men ja må få taget snakken .... ved bare jeg vil få skudt i skoene at jeg har manipuleret ham hvis han fx skulle ende med at testamentere det til mig....
dec 2010
Hjælp ham de at finde en god advokat, der kan skrive det testamente. Eller få hans støttepersoner til at hjælpe med det. Det vil lette situationen gevaldigt, hvis han skulle dø før dig (hvilket han jo højst sandsynligt gør, med de misbrugsproblemer han har).
dec 2010
feb 2011
nå må se på det en gang efter alt det andet er overstået. men må jo i hvert fald få sagt til ham at jeg forventer han ikke sælger det til andre i familien uden jeg er inde over, det tror jeg så heller ikke han kunne finde på .... og selv sætte en ud af familien salgsproces i gang kan han ikke ...
Fredag i det smukkeste vejr, havde vi en smuk bisættelse ... der var nogle af hendes veninder, min lille familie, flere fra min svigerfamilie, min gamle faster med 4 af hendes 5 børn, min onkel ... og så niecerne med deres mænd, børn og den yngstes svigerforældre ...
Alle på nær niecerne og deres børn ( de har et hver) ... var søde, rare, hilste og sagde pænt farvel .... niecerne hverken sagde goddag eller farvel til hverken mig eller min mand, heller ikke deres imo uopdragne børn .... de hilste ret overfladisk på mine børn, som selvfølgeligelig hilste, for det gør man imo .... ja undskyld med en søn på 17 og en datter på 11-12 år seriøst hvis mine børn ikke i den alder hilste på folk, så ville jeg godt nok påtale det overfor dem om jeg så var aldrig så sur og indebrændt .... den yngste datters mand og hans forældre både hilste og snakkede med os ....
Og nej jeg tog heller ikke initiativ, for jeg mener helt ærlig, det var min mor, det var mig der stod for hele arrangementet , jeg mener det goddag, skulle være kommet fra dem ...
vores gode venner fra Kbhv kom også så vi har haft en hyggelig weekend med kort spil ...
i morgen skal jeg mødes med en genbrugsmand på plejehjemmet, håber det er tømt midt i kommende uge... og så håber jeg snart jeg får af vide hvem bobestyreren er så jeg kan komme af med nogle af de papirer der er sendt til mig efter hendes død .... og at jeg kan få et bud på hvornår det store hus kan ryddes, evt en snak om hvem der skal gøre det .... jeg vil så vidt muligt det kommer til at gå igennem ham, jeg vil ikke have mere med dem at gøre hvis jeg kan undgå det fra nu ...
feb 2011
det er virkelig ikke til at vide med ham .... det har mellem linierne ligget at det skal blive i familien, det ønskede min mor, men måske han ændrer mening ...
feb 2011
dec 2010
feb 2011
Fornuft og følelse kan komme til at strides i mht noget af det andet .... jeg vil under ingen omstændigheder, hvis jeg får noget at skulle have sagt, lade de 2 få det sommerhus (det er kun den ene der er interesseret, den anden har altid sagt det ikke siger hende noget) .... skal det ende ved den ene så skal det koste hende det som huset ellers ville indbringe, om det så er til ham, eller ved at købe mig ud af min ½-del hvis det er efter en arv hvor jeg har overlevet ham ... er jeg død er det så min 3 børn der står med opgaven ....
men nu må vi se ... kan mærke jeg skal henover jul og hen på foråret, så kan der komme en naturlig anledning til at tale om det hvis man lige skal over og se til det ...
feb 2011
ingen kender dagen før den er ovre .... men det ville godt nok mere end overraske mig ....
det eneste sted han kommer udover hjemmet, og den café hvor han henter mad (han spiser det ikke der), det er det værtshus han er kommet på i uendelig mange år ...
Hans hverdag består i at stå op, ryge, gå en lille tur, tage på værtshus til omkring middag, tage hjem, hente mad, sove om eftermiddagen og så se tv om aftenen .... nogenlunde sådan går dagene ....
Men det er da muligt han opdager netdating siderne....
dec 2010
Kan sagtens forstå at du er bitter over den opførsel, som de har lagt for dagen. Men hvis sommerhuset kunne blive solgt til en god pris (ingen siger at han behøver at give dem rabat
Lyder som en god idé at tage en snak med ham i løbet af foråret.
Ps. Er for øvrigt enig med Birgitta. Det er ikke utænkeligt at han finder sig en kvinde nu, hvor han er blevet alene. Desværre bliver det jo så nok indenfor misbrugsmiljøet
feb 2011
dec 2010
feb 2011
feb 2011
feb 2011
ved ikke lige med gaver til deres børn .... normalt ville vi give til de er fyldt 18 ... men på et eller andet punkt synes jeg det er latterligt, specielt til den ældstes søn på 17, for det første har han garanteret selv pænt med penge, for det andet vil jeg vædde med at han får en bil af sine forældre når han bliver 18 til april, eller selv køber en, mener der slags kan man jo ikke matche på nogen måde ... har end ikke talt med drengen i 1½ år ...
feb 2011
nu er mor og lillemand indlagt ... hans tager ikke den mængde mad han skal mere, og hans mave er irriteret, voldsomme afføringer og opkast ....
jul 2012
feb 2011
feb 2011
men nu må vi se håber der kommer lidt styr på det og hendes amning kommer op og køre igen, det vil hun så gerne, jeg er en helt anden type, jeg havde nok sagt ok det gik super i ca 5 uger, så må der mere flaske på ... men hun vil gerne så det støttes hun selvfølgelig i...
jul 2012
Jeg havde selv lidt problemer ved nummer to. Han blev ikke mæt længe nok af gangen til, at han kunne sove igennem om natten. Så enden på det blev, at jeg tog ham op, lige inden vi gik i seng, og så fik han en flaske. Så kunne bettemanden sove helt til klokken 8 uden problemer.
feb 2011
de første flasker var med udmalket mælk .... men her til sidst var det erstatning, 1 flaske i døgnet ... der skal jo også søvn til at producerer mælk ....
ja amning er smukt og fredfuldt når det kører, det har jeg også oplevet, men ham her den bette var til en del af amningerne så urolig at det blev en kamp, og så var han også efter urolig ½-1½ time, så ryger hyggen altså ...
jeg har haft 1 flaskebarn, 1 kombi barn, og 1 hvor det lykkedes mig at amme i 3 måneder, så skulle jeg desværre opereres for galdesten ....
jeg vil sige man skal vælge det der fungerer, men pointen at amning er bedst, nemmest og billigst .... men er det en kamp og mor/forældre køres i sænk, så er det imo ikke det værd ....
vores har alle når de har haft en rytme omkring 3-4 måneders alderen fået en flaske mellem 23 og midnat, og de blev vækket til den hvis de sov, netop for at der så kom en nattesøvn på 5-7 timer .... men nu er lillemand jo kun godt 5 uger, og det er hans rytme der bestemmer, det er mor også 100% med på, men bare han så ellers var rolig og tilfreds, men det er han altså ikke, det er bedre, men der er noget der tricker ham ...
men i dag har vi sunget meget, det elsker han , så sov han på min mave godt 1 time og fik så mad... og så har jeg gået rundt på gangene på Randers Centralsygehus, til han så fik en skrigetur .... gik tilbage til mor som er VOKSET SÅ meget med opgaven, og er den bedste til at få ham til ro, han fik cyklet med benene og slået nogle gedigne prutter, og så badede vi ham for at trække tiden da det var for tidligt at made igen .... det gik fint ....jeg var der fra 12-19, og nu er far og morfar der nok til ved 21-21.30 tiden .... da jeg gik sov han ... han har sådan en ting når han skal sove, sådan ca 20 minutter inde i søvnen er det som om han vågner og skal hjælpes ind i den dybere søvn, lykkes det ikke så er der næsten 100% dømt skrigetur
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
Jeg spiser heller ingen mælkeprodukter, da laktosen giver mig uro i maven men der findes meget godt plantemælk og yoghurt, det kan du nævne for datteren.
God bedring med den lille fyr
feb 2011
hvilke yoghurt er god, og hvor køber du det ??? for det spiste hun tit til morgenmad og vil savne ...og så ost ....hvad plantemælk bruger du ??
nov 2008
jeg bruger rismælk i maden, havremælk på havregryn, mandelmælk i bagværk.
Jeg er ikke god til de veganske smøreoste, men de findes! Ofte i helsekost, ellers i Meny.
Vegansk skiveost findes blandt andet i mærket VIOLIFE den smager som en mild cheasy, så den kunne måske gå an hvis det kun er mens hun ammer hun skal undgå mælk.
Vikler er skønne til de babyer der kan acceptere dem. Jeg har vandret over 250 km med min datter de sidste måneder, i viklen. Hun sover næsten med det samme jeg tager den på.
feb 2011
Ved hun har brugt viklen hjemme for at få hænderne lidt fri, og far har haft den på ude ... men det eneste der jo er, er at hun skal jo altså også sove bare nogle få sammenhængende timer indimellem .....og far skal både arbejde, lave hus, aflaste og sove ... ved godt at sådan er kriterierne for mange spædbørnsfamilier, det er ikke for at pive, men når så bettemand ikke er så tilpas en baby så gør det det lidt træls...
@ Birgitta : ja men det er "bare" et langt stykke lettere elastisk stof der skal vikles på en bestemt måde ..
Dagene er gået med arbejde, ting omkring boet, og så Randers fra middag til først aften ... så lige nogle timer for mig selv mens manden er i Randers, søvn (heldigvis) og så forfra .... her til morgen er jeg lidt "kvalm" træt, sådan nu må det altså godt ende, nu må vi snart få gode tider ... er sådan lidt "metal" træt af det hele .... men det er mor jo også "vil bare så gerne have en normal barsel" .... hun er altså hverken pylret eller sart ...
Nu kører jeg ud og får urnen sat ned ... så står der Randers på dagen, har taget en feriedag, manden og faren skal arbejde på huset fra middag i dag, drømmen er at der er lagt færdig tag på når weekenden er omme .... så ja for mig står der nok Randers på hele weekenden ... måske både dag og aften ...
godt hundene er gode, rare, voksne og velafbalancerede, turene er korte pt. hvilket jo så passer godt til at Nova skal skånes lidt, men passer skidt til krudtuglen Ipsen, som for øvrigt snuser mig overalt og dybt når jeg kommer hjem fra bettemand, "hvorfor har du ham ikke med synes hun skuffet at signalere" ... selv ikke når jeg dufter af andre hunde er undersøgelses så grundig .... hun er vild med ham ...
feb 2011
er blevet indkaldt til bomøde ved advokat, havde ellers sagt at jeg helst ville være fri, og havde fået opfattelse at det hele kunne klares uden jeg skulle sidde til bords med de 2, nu kommer jeg nok til at sidde der alene med de 2 ... vil ringe på mandag og høre om ikke det er muligt at undgå det ...
dec 2010
feb 2011
vil forsøge om det kan undgås, ellers må jeg bare kommer og lytte og så gå hurtigst muligt ...
dec 2010
Lyder som om at det er bedst, hvis din mand bliver hjemme.
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
feb 2011
Bettemanden er med stor sandsynlighed det der hedder Re-fluksbarn
feb 2011
det er ikke det med vurderingen, det har vi fået på mail ...
der er fx at formular man skal udfylde om man er vidende om at der er givet eller modtaget gaver af afdøde som er afgiftspligtige .. men der står ikke noget om fx en petitesse grænse ... dvs jeg kan ikke finde ud af om der nu skal rodes i hver eneste lille lysestage eller skål .... det giver mig ondt i maven, jeg har jo fået en gammel bil af min mor, et ægte tæppe og nogle smykker, udover gamle kagedåser osv .... jeg har slet ikke tænkt over det, men den bil skal der selvfølgelig betales en gaveafgift af, da hun jo ikke må give nogen mere end 61.700 årligt, og det fik vi jo der i foråret ... men kan virkelig ikke forstå hvis de små ting tæller med, ting hun bare gerne ville jeg fik ... tæppet fx, jeg tænker skal det vurderes (aner ikke hvad det er værd) så skal de tre mindre tæpper min bror fik samt alle hans møbler vel også, det var jo ting fra hjemmet, det var jo ikke ting han havde købt .... men den dag stod han, jeg og min mor bare og talte om hvilke tæpper de hver især ville have, og spurgte jo så mig med den sidste ... ikke en af tænkte så langt som at der kunne være noget med gaveafgift .... ligeledes tænker jeg om det stel bliver bragt på bane, som min yngste fil EFTER den yngste niece havde sagt hun ikke ville have det osv ... jeg får ondt i maven af følelsen om jeg skal til at stå til regnskab
dec 2010
Så længe din mor var i live, kan hun vel frit disponere over sin ejendom, og give gaver til dem hun ønsker ? Der er grænser for hvor meget hun må give for om året, uden at der skal betales afgift af det. Men har svært ved at forestille mig, at finkerne kan gøre noget som helst vedrørende den bil ?
Men spørg advokaten, for jeg har absolut ikke styr på reglerne. Det er bedst at spille med åbne kort, specielt med de 2 finker der er involveret
God bedring med lillemanden. Godt at der er stillet en diagnose nu !
feb 2011
Jeg startede med at bruge bilen i februar da det hele eksploderede, netop for at kunne være max fleksibel, således jeg kunne komme uanset hvornår de ringede på døgnet ... min mand arbejder jo nogen gange om aften/nat ... og han skulle også bruge vores egen bil når han arbejdede i den ældstes hus .... så netop for at kunne komme, kunne køre til vagtlæge, på apotek, køre til alle de møder der var osv, så brugte jeg den, da så min mor af sin læge får at vide at hun ikke kommer til at køre bil igen bliver vi enige om, med brors accept at jeg skal overtage den helt når hun flytter på plejehjem ... men da der så jo lige var 1000 andre vigtigere ting der skulle ordnes i sommeren, så blev den først omregistreret 1. september i forbindelse med den alligevel skulle synes, et syn vi selvfølge tog os af og betalte...
det der er i det, og som jeg IKKE har tænkt på før nu, er at værdien af den jo også tæller som gave eller arveforskud, dvs at da jeg IKKE må få over de 61700 uden der skal betales afgift, så skal der selvfølge betales afgift af dens værdi .... har lige i dag fået vurderet hvad den kunne give i ren handel og det er 40.000, det indberetter jeg selvfølgelig til skat, og betaler den afgift det medfører ... skal bare lige være sikker på om det er måden at gøre det på ...
@ Ann-marie .... jeg vil spørge om ikke det kan blive separate møder, det koster så selvfølgelig med på bobestyrer regningen, da han helt sikker skriver timeforbrug på, men hellere det end at skulle mødes med dem ...
ja det er godt der er en diagnose, der er bare ikke så meget at gøre ved det, refluksbørn sover generelt mindre da de generes af den sviende smerte i spiserøret, og nogle endda så lidt at det truer deres trivsel, de har jo brug for søvn næsten lige så meget som mad for at vokse og udvikle sig på den gode måde ... for de børn hvor det fortsætter længe ender det ofte i spiseproblemer fa nogle når de bliver ældre jo ender med at forbinde mad med smerte, opkast og ubehag, derfor stopper de med at spise nok ... men lad os håbe det ikke ender så galt og han er en af dem hvor modningen af hele systemet samt den mere faste mad har en god effekt ... lige nu er det noget med at den første ½-1 time efter amning der må han ikke ligge ned, og en del af hans søvn foregår på maven op af mor, far eller en anden voksen der er der .... altså op natten fx, stabler hun sig op så hun kan "sove" med ham på maven så han også ligge skrå opad ...
feb 2011
som min mor ville have sagt en gang hvis hun var frisk " når skidt kommer til ære" eller i det her tilfælde " når skidt kommer til penge" , er sikker på det bevidst eller ubevidst er en form for misundelse over at jeg "skaffede" mine børn nogle penge, mens da deres far var den der tog sig af min mors ting så ville han ikke tage den , ved i hvert fald den ældste også mente det var dumt når nu man kunne spare en masse arveafgift, det har hun og jeg talt om mange gange .... men han mente "pengene havde det bedste i banken" ganske tåbeligt, hun har nærmest ingen renter fået de sidste år, og nu skal vi så i stedet betale 15% i afgift ... det er også fint nok, det er vel med til at holde samfundet kørende, men hun kunne måske da hun var mere frisk have haft mere ud af at se hvad nogen af pengene var blevet brugt til ... og de penge der kommer som afgift alene fra huset er vel i omegnen af ½ million så det er jo ikke fordi der ikke kommer noget til staten .... så om hun havde givet nogle større pengegaver en par gange, så havde der stadig været nok tilbage ....men det ville den nu afdøde bror ikke være med til, men det ville jeg så, så nu har mine så fået noget før jeg er død, den sveg .... som den yngste sagde i en af diskussionerne i sommer, inden de fandt ud af de ikke blev snydt " det er jo mere til din del af familien" ... kan mærke jeg bliver småvred, de arver mange penge fra deres far (en formue min far skabte grundlaget for), og så under de ikke deres kusiner og fætter 61.700 kr ....
dec 2010
Håber at I kan få delt møderne op, så du ikke behøver at være i samme rum som dem !
God idé at indberette bilens værdi til skat, så kan de da ikke gøre noget ved det !
God bedring med lillemanden. Refluks lyder ikke rart, men mon ikke at der snart kommer styr på det, så alle kan få sovet ordentligt.
feb 2011
har talt med den advokatfuldmægtig der havde sendt indkaldelsen her til morgen, for det førte undskyldte hun at den var sendt til min bror trods jeg torsdag havde indleveret fuldmagt fra ham om at jeg skal handle på hans vegne ...
dernæst sagde hun at det var et almindeligt standard møde. med informationer om hvordan en bobestyrer greb tingene an, og en samtale om der var testamente, og om hvad der var af aktiver og passiver, og selvfølge om nogen mente noget omkring tingene, evt. ting osv ... det var frivilligt om man ville deltage, hvilket jeg så sagde jeg ikke ville, men at jeg gerne ville informeres om hvad der skete evt. telefonisk eller på mail, og gerne mødte op til separate møder .. hun sagde at det kunne vi jo tage alt efter hvad der kom frem, hvis overhovedet noget ...
Om bilen skal indberettes til skat ville hun lige drøfte med ham der er den deciderede bobestyrer og så vende tilbage ...
Som hun sagde, måske der ikke kommer noget på "bordet" fra de 2 onsdag (hvis altså de kommer til møde) måske der gør og så må vi jo tage den derfra ..
feb 2011
jo hun var rar og ok, men jeg ryster indeni, har det virkelig skidt, kan slet ikke finde ud af hvor meget af sommerens historie de vil bringe op mht. alt det jeg kørte på lossepladsen så de ikke så hvad der var, deres mistillid til at det ikke kun var gammelt ubrugeligt skidt osv ...
feb 2011
det er bare uvisheden .... også fordi hende advokatsekretæren skrev ud allerede i sidste uge for at få tilkendegivet om arvingerne kunne acceptere det bud der lå på tingene på plejehjemmet så den kunne ryddes, den mail har de ikke svaret på, eller jo det har de så med ønsket om bo-møde, dvs man får tanken at de har noget i ærmet .... det svier i maven, tanken om man skal stå til regnskab for noget der bare er gjort ud fra den bedste mening, min mors ønske og så det at der jo bare skulle ordnes en masse praktiske ting på en gang ....
ja jeg ved jeg ikke har smidt andet en ragelse ud, og at der stadig er meget derude .... og så at jeg har taget de ting min mor sagde "vil du ikke have det, det skal hverken bror eller jeg have" .. det er det tæppe, en vase, 2 lysestager, nogle retro kagedåser, en karaffel osv ting i den du´r smykker hun ville forære mig som jeg takkede ja til, har jeg efterfølgende kørt tilbage i huset da jeg tænkte at tog de nu ud og kiggede der i sommer, så kunne de bare tage dem, smykker betyder intet for mig ... og værdifulde er de ikke ... der er også smykker på plejehjemmet, vurderet til nærmest intet, hun havde virkelig ikke dyre ting ....
det er også bare som om drømmen om en snarlig rydning og afslutning på dette fortoner sig i muligheden for at det trækker ud ... og trænger til at ligge alt bag mig ...
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 297
feb 2011
dec 2010
Tænker at bobestyrer og advokat godt kan gennemskue dem. Og det værste, der kan ske, er at de evt. arver lidt ekstra penge.
Tag det roligt Hanne, og tænk på at det forhåbentligt snart er overstået !!
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
feb 2011
men håber at bobestyrer kan følge lidt hvad og hvordan tingene er foregået hvis de farer frem .... min søn "kender nogen som kender nogen", så han fik en advokat fra et andet firma til at ringe til mig i dag, og hun sagde som så mange andre at bobestyrer er en redelig mand, stille rolig og varm, så håber det viser sig han kan føle hvordan tingene har været skruet sammen ...så selv om han måske siger at tingene kunne være gjort smartere, så alligevel kan se at tingene skete som de nu en gang gjorde fordi situationen var som den var...
dec 2010
Og trøst dig med at finkerne er ude af dit liv, når det er overstået
feb 2011
ja det er de, i hvert fald nogle år forhåbentlig ... måske jeg dør før bror, så er det mine børn der skal "danse" med dem ... men ellers kan det jo blive mig igen ... hvem ved måske når jeg er godt oppe i firserne
dec 2010
feb 2011
har stadig on and off mavesug .... frygter et træls referat fra mødet der lander i min mail sidst på dagen fredag så hele weekenden igen ødelægges .... tror hvis den kommer fredag, så læser jeg det ikke før mandag morgen ... måske hvis jeg kan lade være ...
dec 2010
Håber at der er godt nyt på fredag !!
feb 2011
feb 2011
Ja det var ok nyt ... det viser sig at det kun var den yngste niece der var tilstede, sammen med hendes mand som så havde fuldmagt fra den anden niece... men det svarer så også af mit billede af, at den ældste egentlig som mig bare vil have alt dette lagt bag sig .... referatet var bare en masse praktiske ting, og jeg blev ringet op at jeg måtte sætte tømning af plejehjem i værk, samt få opgjort om der var nogen der ville give noget for det der var tilbage i huset ....
Så søndag var vi ude og tage det sidste vi gerne ville have fra huset ....
I dag tirsdag er plejehjemmet tømt, og der er syn den 13. december ....
Jeg havde møde med den samme der tømte plejehjemmet i huset ... for det første er der forsvundet 2 lamper fra plejehjemmet, og de var altså store (og jeg har ikke taget dem, de er slet ikke min stil, marmor med guld og kæmpe store skærme)......for det andet havde der været indbrud i huset siden søndag
havde mægler derude og så på det, men der var jo ikke noget af værdi, så der var ikke taget noget, men et vindue var ødelagt i et hængsel, men mægler mente heldigvis ikke det betød noget for køber .. har ringet til plejehjemmet og sagt det med lamperne, men jeg gider ikke gøre mere ved hverken det ene eller det andet ....
men huset tømmes i weekenden, buddet var ingen penge, men rydning for det løsøre der er .... derefter tager mægler kontakt til køber for aflæsning af energi, samt overdragelse af nøgler, så inden december er slut så er jeg ude af begge boliger... det er en helt fantastisk følelse ...
dec 2010
Er sikker på at lillemanden snart er helt på toppen, så alle kan få sovet, og få en hverdag til at køre fornuftigt
feb 2011
Den lille mand er så generet af hans reflukslidelse ... mor har været her hjemme i weekenden så far kunne ligge tag på huset ... og min mand arbejdede lørdag aften/nat...
Lille mand er så ked det meste af hans vågen tid, han har helt klart smerter i hals/spiserør ... man kan se/høre hvordan mavesyrer kører op i hans hals/mund ... han lugter syrligt .. kan næsten ikke ligge og sove i vogn eller seng .... lørdag aften skreg han i flere timer afbrudt af powernaps enten ved en, eller en lille time i vogn hvor han måtte vugges ... om natten sov han 2 timer sammenhængende, men ellers var det det samme, gråd og små søvn ... han er SÅ træt ... mor er helt færdig .... søndag formiddag sad vi og græd sammen ...
Moster kom og hun havde den lille i vikle på maven først 2 timer, så blev han ammet og mor sendt i seng, og så kom han i vikle igen på moster ... hende og jeg gik en tur på 1½ time, og da vi kom hjem små vågnede han nogle gange, men det lykkedes hende med sutten og lidt camille te at strække ham og få ham til at sove igen, så mor endte med at få 3 timers søvn ...men han skal simpelthen være helt oprejst for at sove ...
da han havde fået mad igen blev han ked og græd og man kunne se hvordan det der syre begyndte at genere ham ... det er simpelthen så synd, og det er tydeligt at han har ondt, at syren "ætser/irriterer" hans spiserør .... i få øjeblikke lørdag på puslebordet er han glad og i gang, pludrer lidt til nissen jeg har hængt over hans pusleplads, men det er så kortvarigt ....
i dag skal hun forsøge at få fat på læge/hospitalet og få udskrevet medicin, håber så meget hun får og det hjælper ham. men det er desværre ikke, når man læser andres erfaringer, en mirakel medicin .... men håber så meget han er en af dem der får hjælp af den , inden han når til at forbinde mad og smerter, for så er hans trivsel truet, allerede nu er det klart at hans trivsel ikke er optimal grundet den manglede søvn ....
jeg kan mærke at jeg hurtigt bliver meget ked og frustreret ... har ikke lyst til at stå op, I ved bare sove, og så er alt ok når jeg vågner ....
Nova har det heldigvis meget bedre ...
dec 2010
Håber sådan at alt flasker sig i det nye år !! Tænk hvilken luksus det vil være, at nyde synet af en sund og rask, lille glad dreng, en frisk og veludhvilet datter, sunde og raske hunde, og aldrig nogensinde mere bekymre sig om de 2 frygtelige niecer. 2017 SKAL bare blive året, hvor det hele vender !!!
feb 2011
er så stresset, gider slet ikke julen, kan hverken få fat på det med maden, eller de sidste gaver ...
Har dog fået juletræet i hus...
Har været til kandidatfest i København ved min venindes datter fredag .. over med færgen til middag og hjem over Fyn om sidst på aftenen...
Natten til fredag kom vi i seng kl 2 .... mor og lillemanden var her torsdag, far var snot forkølet ... lillemand skreg og skreg, ville slet ikke spise ... vi endte ved vagtlægen, videre til børnemodtagelse på Skejby og indlæggelse igen, for at hun så mandag skulle tale med en læge om refluks ... indlæggende læge kunne ikke forstå man ikke bare prøver behandling, behandlende læge da hun endelig kom fredag kl 14 er ikke tilhænger ... mente ikke det var så slemt, men at han er overstimuleret og derfor urolig og så kolik .... dette bl.a. udfra sygeplejerskernes observation
vi kørte til kbhv alligevel .... senere tales vi ved, der er fundet hvide blodlegemer i urinen, så de laver steril prøve ved at stikke ham fra maven ind i blæren ... lillemand ... men der var heldigvis ikke noget ...
I seng natten til lørdag kl 2 ... moster havde været med i Kbhv, hun stod op og tog lillemand og gik en 3½ times lang tur med ham i viklen ... vi tog derop om eftermiddagen, far skulle til julefrokost .... om aftenen skreg han igen, og jeg skriver skriger, for han græder ikke .. han skriger ... men det lykkedes os med afledning på puslebord, og senere bad at få lidt ro indimellem .... mor har købt en af de der store GYM bolde, den sidder hun på og vipper når han er værst ... den kan hjælpe lidt .... jeg fik det skidt lige i løbet af 5 minutter, hovedpine, ondt i halsen utilpas, men kl 22.30 gik hun i seng og ammede, og så mente hun hun kunne få ham til at sove ... ved ikke hvordan natten er gået, men sikkert som sædvanlig, han har som regel et stræk fra ca 23.30-24 til kl 2 ... derefter er det som regel efter maden med 1-1½ times interval til kl 5 hvor han så ikke kan finde ro mere ... morfar er nu taget derop for at gå tur med ham ... far er i huset med håndværkere for at få det sidste tag på....
Nå jo ... fik dårlig øre forleden, ikke øret med huden i øregangen, og den hævede, kunne intet høre ... lægen mener det er Rosen og jeg er på penicillin
mor skal til en børnelæge i morgen, jeg skal nok med, men har så meget arbejde der venter ... skal finde tid til at hente den sidste nøgle til huset hos min bror, have aftalt tid med køber og mødes .... jeg ved godt de enkelte ting ikke lyder af meget, men kan ikke få samlet puslespillet inde i mit hoved og kan ikke rigtig få tingene gjort ... juleaften, 1. juledagsfrokost ....
har det virkelig sådan Count Down 13-14 dage til 2017 ..... er bange for mine forventninger til årsskiftet er for store ...
Nova har det ok ... hun virker tilpas, men hun kan ikke gå langt, så bliver hun uendelig langsom ... hun fik sprøjte nr. 2 for ledbåndet i onsdag ....
vi skal også mellem jul og nytår havde ryddet et værelse, skabe og skuffer ..yngste datteren har lejet sit værelse ud fra 1. januar til midt i august, da hun jo rejser til Japan midt i marts, så hun flytter lige hjem i 2½ måned, det er godt og hyggeligt, men også meget, og så hvis mor og lillemand stadig er her så meget, vi har heldigvis pladsen rent fysisk ... men kan godt mærke mit 56 årige hoved ikke har det helt ligesådan, selvom jeg er dybt taknemmelig for at vi i det hele taget har mulighederne
Mor skammer sig over at hun er en belastning, hun synes jo slet ikke det skulle være sådan ... hun føler sig utilstrækkelig, og lidt en fiasko for ikke at kunne klare sit barn selv ( får simpelthen tårer i øjnene mens jeg skriver det) ... det er så synd for ham og hende, og ja vi er alle trængte og trætte ... men som jeg siger til hende ... hun skal droppe de tanker, vi skal igennem det, og vi skal igennem det sammen .... vi har jo ikke noget valg ... eller jo som jeg siger vi andre kan gå, vi kan køre hjem og gå i seng ... men jeg kan dybt inde i min mave mærke hvor hun er, nemlig der hvor jeg var med min mor .... alle andre kan nemlig trække sig .. mor er sidste bastion, hun kan ikke trække sig som den sidste, hun kan få pusterum når andre byder ind, men gør ingen det, så har hun intet valg .... kan så meget mærke og huske hvordan det var .... hun forsøger med smil, hun forsøger med overskud (hun ikke har), hun er så taknemmelig og ydmyg .....
dec 2010
Det eneste jeg kan byde ind med, må være at uanset om du får købt alle gaver, mad, klaret oprydning/rengøring osv. Så bliver det jul, uanset hvad.
Så slå bremserne i, tag smutveje hvor du kan (køb færdigretter, bestil mad udefra, drop rengøring, giv pengegaver eller whatever), er sikker på at lige netop din hårdtprøvede familie vil tilgive dig, hvis julen ikke bliver helt som den plejer
Og så håber jeg at du snart har juleferie, og forhåbentligt kan få slappet bare en lille smule af !
feb 2011
det er jo det med ham skrigemanden ... man kan ikke orke at være nogen steder med ham ... er også spændt på juelaften ... det bliver lige lidt stressende med alt når han skriger i baggrunden, og ja her kan de gå ovenpå med ham, men det er jo heller ikke fedt for dem ... men det bliver de nok nødt til .. og så må de have hoppebolden med. ..
ja yngste datteren er meget selvhjulpen ... men hun ved jeg ikke hvor hun skal flytte de ting vi har hen .... hun pakker og flytter helt sikkert det meste selv... og hun er forstående, man får bare lidt dårlig samvittighed når al hjælpen går mest til det ene barn ... en stor del af tiden før lillemand gik jo i huset, og ved min mor og bror ... og hun har også haft hendes at slås med i år .. hun fik jo angst/stress i sommer omkring noget eksamen, heldigvis er hun vist i anden omgang kommet til en god psykolog
dec 2010
Mon ikke at hun har forståelse for at det lige nu er din ældste datter, der har mest brug for din hjælp ?
Mon ikke at din ældste datter havde forståelse for at din yngste datter havde brug for hjælp i sommers pga angst/stress ?
Husk at passe på dig selv Hanne
feb 2011
for øvrigt fatter vi ikke det overstimulerings halløj ... han ser mor, far, os og moster .... mor går med ham det meste af tiden i en lille lejlighed, eller på ture udenfor mest i viklen ... og så er de her .... når han bliver træt og umulig, dæmper vi lys, synger stille for ham og ligger en nulleklud/ble over hans hoved ... alt foregår roligt og afdæmpet ... vi pusler roligt, masserer og nusser, passer på med alt for mange indtryk, ingen tvivl han er meget obs på bevægelser, kigger efter folk allerede ... til gengæld er han ikke lydsvag, farer ikke sammen ved pludselig lyde ret tit. hundene gør fx pludseligt osv ..
synes det hele er lidt sært, selv efter egne 3 børn ...
dec 2010
Kan sagtens forstå frustrationen over at have et ulykkeligt barn/barnebarn, det må være frygteligt at uanset hvad man gør, så har barnet det bare skidt
aug 2013
feb 2011
dec 2010
aug 2013
feb 2011
og vi har lige haft Bilka maraton.. så alle ikke frisk varer er nu i hus .
har også fået afleveret nøglerne til mors hus i dag
nov 2008
feb 2011
i aftes ringede min datter da hun gik en tur, og græd, hun var så træt i hovedet af hans gråd .... men så var aftenen alligevel endt godt efter amning, og natten var ok ... mad kl 23, sut kl 2, og så mad kl 3 og 5, men så var det morgen kl 6 ....
I dag er han så pyller ... . der er ikke meget mønster i hans dage, så det er svært at planlægge .... men men hendes veninde fik tvillinger i går, 4 uger før tid, så mon ikke min datter alligevel nyder at være der lidt længere, og så kun have en .... kommandanten, som hun kalder ham ....
dec 2010
feb 2011
datter og dreng har nu været her uafbrudt siden 22.12, der har været ok døgn og mindre gode døgn ... det værste var et døgn hvor han på intet tidspunkt sov over 40 minutter før han som det mindste skulle op og vippes i søvn igen, man kan ikke få ham vippet i søvn bare i i barnevognen hvis først han skriger ... han vågner stadig altid i et skrig, fra stilhed til mega skrig på et splitsekund ....
ellers har det hele været et langt puslespil med juleaften, og 1. juledag, men det gik....juleaften var han ok ... 1. juledag var far her og farmor, man kan godt mærke han ikke er så vant til dem, han tager længere tid om at trøstes ... far var både syg og stresset, og fra den 22.12 og til i fredags var han her kun 2 dage, så vi andre fik jo ligesom en rutine han ikke var en del af ....
Det er lykkedes os at få ham til at sove mellem 2-3 timer i vognen om dagen, 1 x formiddag, 1x eftermiddag ...men altså med at han er oppe og trøstes 2-3 gange ..en enkelt dag gik der 2 timer uden ... det er det samme om natten, max 2 timer uden man skal trøste ham, eller han skal spise .....
nå men far blev endelig mere rask, men havde så arbejde og deadlines ... efter den forfærdelige nat kom Moster med en slyngevugge, den har de ellers uden held prøvet, men hun lånte en ... sov med mor og baby natten til fredag og det gik noget bedre ... han fik stadig mad hver 3. time, men mor sov ellers og moster havde ham vist til trøst 1-2 gange ...
fredag aften kom far og farmor igen, endelig blev far og sov, så han hjalp om natten ... men han skulle så tidligt afsted fordi flere ting med arbejde og hus skulle ordnes ...mor er klart mere brugt når det er ham der støtter, da han selv skal støttes ... moster kan bare det der ... jeg var også brugt, så lørdag morgen havde mor og jeg et mindre sammenstød ...jeg gik i seng igen ... aflyste nytårsaftens gæsterne .... stod op til middag og der talte vi lidt om nogle ting, men det endte så med at manden og jeg skændtes .... jeg kørte væk med hundene i 4 timer ... da jeg kom hjem var far kommet, men jeg magtede ikke familien, så jeg tilbragte det meste af aftenen i min seng og læste, manden kom op, men vi skændtes bare videre, jeg fik ingen aftensmad, var nede og pusle drengen en gang, men tog hundene og gik op i seng igen ... det var så også det bedste lige der til midnat .....
næste dag stod jeg op ... ligeledes manden, men da jeg så far stadig var der gik jeg i seng igen så de kunne få lidt tid alene, sagde til manden at det skulle han også ... da jeg stod op igen til middag var han oppe ... men jeg synes simpelthen de skal selv .... og specielt skal far bare mere på banen .... det er han så også kommet i weekenden, det går bedre med ham og drengen ...i aftes skulle min mand møde på arbejde, og far skulle køres hjem da han også skulle sove til han skulle møde i dag .... så mor har været alene i nat ... det resulterer så i at jeg ikke nænner at køre på arbejde, så nu sidder jeg barnevognsvagt mens hun sover ... så må afsted bagefter ....
han er virkelig lækker, sød og smilende, og det er en speciel mulighed at vi er så stor en del af hans liv og tidligere prægning, tror bestemt det er godt han har nogle med lidt overskud omkring sig, for gik mor derhjemme alene med ham tror jeg det var så så så med overskuddet til det leg og stimulering der nu skal til, i dag er han 11 uger og det er tydeligt at han ikke længere bare skal spise og sove .... han skal øve sig, og han skal stimuleres alderssvarende ... det er også tydeligt han sover bedre når han bliver det ....
men nytårsaftens dag viser med al tydelighed jeg er slidt, familien er slidt .... og vi kæmper for at have de positive øjne på hele tiden .... jeg elsker mit barnebarn, men endnu har jeg ikke fundet den helt store mormorglæde frem .... det er mere som om han har 1½ mor og 1½ far ....
Hundene irettesættes mere, irritationstærsklen nås meget hurtigt ....men vejret er da smukt ....
jeg glæder mig virkelig til de kan flytte i huset .... jeg ved hun tager hjem i lejligheden så snart hun kan overskue det, og det er også fint ... jeg ved også at det er en stakket frist før hun er helt slidt ned igen ...her kan han stå ude, vi kan tage trøsteturene og få ham til at sove igen om dagen, når vi ikke arbejder, og der vaskes tøj, laves mad osv , man skiftes om at skifte ham .... også fordi hun for øvrigt igen føler mælken er på vej væk, så vi var også lige ude i sidste uge og leje maskine, så nu malker hun ud igen efter hvert måltid i dagstiden ...
han er lidt doven, og han tager MEGET langsomt på, han gider ligesom ikke sutte igennem efter det sidste, så den sidste stimulering får hun ikke, og ja jeg tænker også at hvis ikke snart han begynder at tage mere mad af gangen, så kommer de længere søvnperioder om natten altså heller ikke .....
men ja håber I alle har haft en dejlig jul, og er kommet godt ind i det nye år ....her i julen måtte jeg da tænke det var godt min mor ikke også stadig kræver mig ... min bror var her juleaften og det gik fint .....
dec 2010
Håber sådan at 2017 lige så stille og roligt bliver et fantastisk år, selvom det ikke starter alt for godt. Stort knus og godt nytår her fra
feb 2011
for lang tid siden prøvede de flaske om aftenen, det var inden refluks diagnosen, men det gav ikke rigtig nogen effekt .. og så er problemet at der vist kun er én, hvis nogen af dem der IKKE er med komælksproteiner, og det må han ikke få .... den der vist er uden, sagde lægen dengang ved indlæggelsen, at den smagte af H til ..(hvordan hun så ved han vil synes det), men den blev prøvet dengang, og han spiser aldrig meget af flaske ...
birgitta, far er her i weekenden begyndt at byde mere ind, og det gik hurtigt meget bedre med kontakten ...
feb 2011
@ ann-marie .. jeg vil ikke kalde det helvede, men der har været passager, hvor man følte sig mere en udfordret på sin energi og sit overskud .... de almindelige dage er helt sikkert gået bedst .....
jeg har lige sagt til mor at når nu han om 2 uger er 3 måneder, så skal hun altså til at overveje det med en flaske til natten, hvad den så end skal bestå af ... hun er bare så bange for at hendes mælkeproduktion så går ned, men der er altså andre der har kunnet amme længe selv med en flaske til natten, og også når der så småt kommer fast mad på programmet .... så det skal hun nok lige overbevises om .....
hans refluks er blevet en del mindre, eller dvs. det er der nogle dage, men andre næsten ikke, jeg tror det er en blanding af at hans mavemund er modnet = lukker bedre, og så måske den mælkefrie diæt ....
dec 2010
Hvis hun er bekymret for at mælkeproduktionen går ned, kan hun vel malke ud, så produktionen fortsætter umindsket ?
Er ked af at I havde en så hård "ferie", men det lyder da som om at I også har haft nogle gode dage hist og her. Åh, hvor jeg håber at det snart bliver bedre !!
feb 2011
vi har en udfordring med at få hende til at stole helt på det der med at der er mælk nok og det bliver det, pt. malker hun ud efter hver amning om dagen hvor hun ikke er alene.....
@ batdog, jo må have hende sporet lidt mere i retning af den flaske, arbejder på sagen om at det sker når han er 3 mdr
nov 2008
feb 2011
men det ved hun godt, og jeg ved godt det lyder tosset, men hun er SÅ taknemmelig at det næsten er for meget .... og er sikker på hun nærmest er flov indeni fordi hun ikke bare klarer det med bravour, jeg har det så sådan, at i det hun kan og vil tage imod hjælp og støtte, så er hun en god mor, for hun gør det bedste for sit barn ...
andre ser jo så nemt ud som super Moms, men mon ikke det er mere almindeligt at være træt og slidt, specielt når man ikke lige har trukket et af de børn der på noget tidspunkt af døgnet tager en 4-6 timers uafbrudt søvn
nov 2008
Ingen af mine har sovet mere end 2,5-3 timer af gangen før de blev vænnet fra omkring 1 års alderen jeg troede det var meningen.
Godt du selv har lært at sige fra nu, når du kan mærke det bliver for meget
feb 2011
Men for det første har han haft dårlige dage side tirsdag, bøvler og møvler ..og så den kulde .. så han har ikke kunnet komme ud og sove ..han har ligget i vognen inde i et køligt værelse, men om det har været udslagssgivende ved jeg ikke ... men han sover max 1 time, og vi kan ikke få ham til at sove igen ..... 2 af nætterne i denne uge har været ligesådan, vågen hele natten igennem med 1-1½ times melemrum ... 2 andre har været med 2½ time først på natten og så 1-1½ time efter kl 2 .... ved snart ikke hvad man skal gøre .... nu taler jeg jo med mange der har forstand på børn da jeg arbejder i daginstitutioner ... i den først tid sagde mange, "det er jo normalt, sådan er babyer" osv ..... men nu er det sådan at de fleste medgiver at en baby der er 12 uger på mandag, burde altså kunne tage en søvn på flere timer uden at vågne, bare 1-2 gange i døgnet ....mor kunne sagtens klare at give mad med 3 timers mellemrum om natten, hvis så bare han sov de timer i mellem uden at vågne og skulle trøstes .... og det er sådan at om natten, der er de kun hende der kan trøste ham ... Moster har prøvet at sove med dem 2 nætter (ikke i træk), den ene var så en af de gode nætter, den anden en virkelig dårlig, og der kunne hun ikke trøste ham ....
Man får virkelig alle de forbudte følelser .... mor sagde forleden at hun virkelig savner at gå på arbejde .... jeg har jo i sidste uge forsøgt at tage sent på arbejde for at have ham til søvnen om formiddagen .... for det første kan jeg ikke blive ved, for det andet er jeg altså bagud med nogle ting .... men derudover er det sådan at man føler det er ens "Helle" ... ligesom i tiden med min mor .... det skal jo ikke være sådan at ens arbejde er ens fristed fra ens barnebarn .... og man vil jo heller ikke det er sådan ...men uden det skal læses forkert, så er det bare "meget" at ens liv som mormor og morfar består af mange timers babypasning, sammen med mor, og ens hjem er invaderet af babytøj, legetøj, vugge, barnevogn, tøjvask hele tiden ... roen er ikke eksisterende .....der er babygråd ... der skal købes ind til flere mennesker hver eneste dag end vi har været vant til i flere år og laves mad ..... det er bare sært, anderledes, som en stor bobbel af et andet liv man pludselig går i .... og NEJ vi kan ikke trække os ud og sende hende hjem ... kunne aldrig gøre det, men hvor vi dog glæder os til den dag vi kan gøre det fordi vi ved hun kan overleve i det ....det er jeg 100% sikker på hun også gør ....hvem synes det er fedt at bo hjemme ved sine forældre som snart 33 årig med sin nye baby og ikke mange timer med far/kæreste i døgnet som den nye familie man nu er ... det er ingens drøm ... men det handler om overlevelse ....
jeg vil ikke sige jeg er træt, sover ikke optimalt, men sover er da trods alt i seng fra omkring 23 til ca. 8 hver dag .... så jeg er ikke søvnig træt, men mentalt træt .... træt af der aldrig er stunder hvor der man bare kan sidde og tænke at der ikke er noget man kunne eller burde gøre i stedet for bare at sidde .... hundene har ikke været på nogen reel tur siden 31.12 kun småtterier ....
Nu er han på medicin 3 x i døgnet for sin refluks, men det giver så uro og luft i maven, men da han ikke fik det, havde han nærmest diarré agtig afføring flere gange i døgnet, så det gav også uro .... det er som om intet er godt for noget uden det er skidt for noget andet ..
bare man vidste hvornår det blev bedre .....
feb 2011
når ikke lige der kan måles en feber, eller ses noget meget konkret, så har de ikke meget at byde ind med .... prøv det her i 2 uger, nå det hjalp ikke, så prøv det her osv .... tilsidst er tiden jo gået og barnet måske vokset fra en del af tingene ... det er det jeg ser ske ....
feb 2011
feb 2011
ja i dag har han sovet lidt bedre, men "bare" som han gjorde i ugen mellem jul og nytår ..... stadig ingen søvn uden opvågning ....
dec 2010
Har absolut ingen erfaring med spædbørn, så jeg kan desværre ikke byde ind med nogle gode/dårlige råd. Men jeg kan sende positive tanker og store kram i jeres retning
Og så krydser jeg fingre for at det hele snart bliver bedre !!
feb 2011
han har nu været i fast behandling med Gaviscon nogle dage, og han virker lidt roligere, og de sidste 2 dage er det, med opvågninger igen lykkedes at få 2 lange barnevogns søvn ind, og natten har været med en 2½ times søvn fra kl 23.3o og derefter med hver anden time til det er morgen ...men nu må de se om de kan få det til at køre ... den store forskel kommer til at være at hun ikke kommer hen og sover uden afbrydelse om formiddagen ..og så er alle skiftninger og al underholdning i den vågne tid jo hendes egen opgave ... der har vi jo også været meget på ...alt andet lige har der jo været mellem 2 og 3 hold arme, nogen gange 4 ... nu i dagstiden er der kun hende
men håber han snart begynder at droppe det med at vågne 1 x i timen på dagssøvnen ...
det er så ambivalent, man kommer jo til at savne ham vildt .... men det er også dejligt at få sit hjem igen .....
dec 2010
feb 2011
og jeg er fandme blevet god til at skifte bleer ....
feb 2011
Lillemanden, det går op og ned ... han sover ikke bedre, tværtimod er han gået i det der åbenbart er kendt som ammestrejke, han vil nærmest ikke spise om dagen, men gerne om natten, og helst hver til hver anden time ... det er åbenbart normalt at de babyer der ammestrejker kun vil spise i små-søvne ... han vokser men langsomt knapt ½ kg på den sidste måned .... dagssøvnen er pt heller ikke så god, sikkert fordi han egentlig ikke er ordentlig mæt .... men ammeforsøg om dagen ender pt, oftest i skrig og skrål....
I går var mor og jeg i svømmehal med ham, og det var virkelig hyggeligt, bortset fra der var MANGE i bassinet, men han elsker det ... jeg troede alle de andre var taget til Kulturby åbning så vi ville have god plads, men sådan var det ikke ....
i dag har vi haft en dejlig normal søndag, for første gang i gud ved hvor lang tid, kan virkelig ikke huske det .... rolig morgenmad, vasket gulv, børstet hunde, samlet hundelorte op i haven, været til åben hus i et mindre hus end det vi har, ryddet op i flasker og fået den afleveret, handlet ind, og nåede så en tur i skoven med tøserne .... det har været virkelig dejligt, selvom der har været mange sms´er med mor om amningen .....
Ja, vi kigger på anden bolig, er lige begyndt og om det tager måneder eller år er lige gyldigt, men vi har 169 kvm og i 2 plan ... jeg vil virkelig gerne ned i et plan, og i en str. på 120-130 kvm ....
vores behov er et stort køkken alrum og en stor stue, ikke så mange værelser ...
Dilemaet er om man skal købe til det samme som man kan sælge for, altså den daglige økonomi holdes som nu, eller man skal finde noget mere attraktivt/bedre og så sidde lidt dyrere .... der er en bolig 5 minutter fra de unge ( eller der hvor de kommer til at bo når huset er færdigt), de vil gerne vi kommer tættere på så lillemanden kan komme nemt til os, og vi kan vældig godt lide området, men den bolig er 1 mill. dyrere end det vi kan sælge for, og det er ikke fordi den er så meget bedre, men den ligger i et langt mere attraktivt postnummer .... så der er ting at tænke over hele tiden ...
jeg ser meget frem til at lillemanden kan få ske mad og drikke af en kop, det kan startes op om en lille måned, og jeg håber sådan det løser nogle at alle de evindelige problemer de løber ind i ... selvom de bor selv nu, så er hele familien stadig dagligt involverede .... og typisk er enten moster, morfar eller jeg der i løbet af hverdagen ....
Onsdag skal mor til Randers til samtale om den atypiske livmoder ... torsdag skal den lille vaccineres
Nåe jo, så var bror indlagt fra torsdag eftermiddag til fredag for at få overvåget sit åndedræt i søvnen ... man havde mistanke om senfølger af Polio, men desværre ( eller det ved jeg ikke) mente de derude at det ikke var det der driller, men måske nærmere en KOL ... så nu skal vi til lægen og få en samtale og nok en henvisning til lunge-afd .... det er lidt svært, for hans hjerneskade gør altså at han ikke forstår alt ... han bliver sådan lidt små sur når der ikke er løsninger .. og det er ikke hans "sind", men hans hjerneskade der har gjort at han ikke rigtig forstår tingene normalt ....
Kan ikke huske om jeg har fået skrevet at vi nu har bestilt og betalt turen til Japan .... så den 10.marts rejser vi med yngste datteren, rundtur i Japan ... skal sove i kloster ude i skoven med stilhed som fokus ... og se de der sjove aber der ligner nogle der har frost i pelsen ... og ja så meget mere, ender i Tokyo hvor hun jo så bliver til midten af august ....
Pasning af hundene var mit store problem, men vores venner der har Golden skal til Thailand lidt senere, så vi bytter pasning, det er en stor lettelse ...
dec 2010
Håber at der snart er godt nyt om lillemanden ! Men det lyder også som om at mor, far og barn, på trods af alt, får hverdagen til at fungere. Selvom det ikke fungerer optimalt pt. Håber at det snart bliver bedre, for alles skyld !
Uha, tanker om flytning, det lyder spændende, men også noget af et projekt at kaste sig ud i
Bliver helt misundelig ved tanken om en tur til Japan, det lyder som en spændende tur, specielt den del med roen på et kloster, det kan I vist godt trænge til
feb 2011
Den lille mand har jo tidligere været til kiropraktor da han var lidt skæv ... det synes vi, efter en tid hvor han ikke synes skæv, nu er blevet værre .. efter han er blevet god til at holde hovedet selv, vil han tydeligvis helst holde det lidt til den ene side ... vi/mor har valgt en anden denne gang, en der efter sigende skulle være meget god til babyer, hun synes faktisk han var ret skæv, så han har fået behandling og mor er instrueret i øvelser, og har fået en vejledning i hvordan han helst skal bæres .... han skal have flere behandlinger, men hun mente det ville hjælpe i løbet af et par uger ... han er skæv i nakken, og det har skabt spændinger ned i den øverste del af ryggen ... vi håber dette kan hjælpe på søvnen, for som hun sagde at man jo selv ved hvor svært det kan være at finde hvile hvis man har ondt i ryggen ... håber så meget det er vejen frem denne gang ...
er ret sikker på det går fint med den Golden, vi har passet den flere gange, dog ikke så længe .. men min yngste og den er bedste venner ... alle er tæver og alle steriliserede ....
feb 2011
dec 2010
jul 2012
feb 2011
feb 2011
men kan nu stadig ikke forstå han ikke kan sove nogle timer i sammenhæng ... om dagen sover han ALDRIG mere end 40-45 minutter før han skal vugges i søvn igen ....
om natten er der pt. som regel 1 søvn på 2 timer, derefter er det same men mønster, han vågner med ca. 1 times mellemrum og skal enten vugges, eller spise ... når man søger på søvn og hans alder (14 uger), så burde han kunne sove bare et stræk på 4-6 timer bare 1 gang i døgnet ....
nov 2008
Så jeg har babytiden i frisk erindring.
Ingen af mine - ingen! - sov 4-6 timer i streg om natten før et års alderen.
Jeg vil tro det yngste skud på stammen sover 1-1,5 time i træk om natten før hun skal havr mælk igen. Jeg ser ikke hvad klokken er for vi ligger i ske så jeg ammer bare og sover videre.
Det er helt normal babysøvn
jul 2012
feb 2011
Nr 2 fik da også mad om natten, men han var altså ikke vågen så tit, da han var 4 måneder hed det 23-07, dog gav vi sut nogle gange hver nat længe ...
nr 3 sov igennem fra 23-07 også ved 4 måneders alderen, hun havde til da spist en gang hver nat, men hun sov altid hurtigt videre, og ikke kun en time af gange ...
jeg har aldrig selv, eller blandt omgangskreds og familie kendt en baby der sover så lidt og så afbrudt som ham her ....
nov 2008
feb 2011
nov 2008
Aflevere i dagpleje 06.15 når hun åbnede, vakle hjem i seng tiæ klokken 08.30 og så arbejde til kl 14 hvor jeg hentede hende.
Men man kommer igennem det og ud pp den anden side
Selvom det føles ulideligt når man står midt i det. Jeg er glad for at have min datter i sengen, jeg vågner meget men jeg skal ikke op efter hende og det hjælper mig meget
feb 2011
jeg håber så meget at den mere faste føde løser nogle af de her ting så en større mæthed giver en bedre søvn
feb 2011
mor er jo mest alene med ham om dagen, og nej hun laver ikke alt muligt ... får vel noget at spise, fylder eller tømmer en opvaskemaskine, i den du´r ellers forsøger hun og slappe af, men en ekstra søvn for hende bliver det jo ikke til, hun ved jo at hun typisk skal ud og vippe ham hvert 40. minut, dvs nogle gange 2 gange, andre gange 3 gange på de 1½-2½ time formiddagssøvnen i bedste fald varer ...men hun når jo ikke at få en søvn på den måde.... om eftermiddagen sover han mellem1-2 timer stadig med vippeture ... det er ikke hver gang han sover men HVER ENESTE gang det er sådan, man kan nærmest sætte uret efter den rytme....
far er på arbejde, og i weekenden er han i huset enten den ene eller ofte begge dage, det hus skal jo også være færdigt ...
Den absolut længste og eneste søvn uden opvågning er fra omkring kl 23, og så mellem 01, og i meget sjældne tilfælde 02 ( det er ved at være nogen tid siden han tog 3 timer, og det er kun sket få gange) ... efter den søvn skal han enten vugges, eller spise med 1-1½ times mellemrum frem til de står op ved 8 tiden ...
dec 2010
Det er bare så frustrerende, når ingenting fungerer, og det værste er at børnene jo ikke kan fortælle hvad der er galt
Håber at hun, på trods af manglende søvn, finder en nogenlunde fornuftig rytme, så der kommer ro på. Måske det også kunne hjælpe hvis faderen droppede husbyggeri i en periode, så han kunne aflaste mere i weekenden. Det lyder som om at din datter kunne bruge en ordentlig lur.
feb 2011
I går (dagen efter kiropraktik) havde været ret træls, men det tænker jeg er normalt efter manipulation, der har nok været ømhed ... Moster og mor var afsted til babysvømningen da far var i huset ...Moster er jo som tidligere skrevet god til børn .... talte med hende i dag hvor hun fortalte at han havde været noget nær utrøstelig efter svømningen (hun mener overstimuleret) og mor kunne ikke amme da mælken, som normalt løber hurtigt, slet ikke løb da hun blev stresset, virkelig en ond cirkel... Moster havde endt med at ligge ham i barnevogn og ved vedholdende vugning fik ham til at sove 1 time ...
I dag skulle mor så til kontrol i Randers, efter kejsersnit og for undersøgelse/scanning af den atypiske livmoder der er grunden til han ikke kunne vende sig ....Til den atypiske livmoder hører at den slags defekt også har en tendens til at der kan være defekt med nyren ..... Hende der scannede indrømmede at hun ikke var rutineret ... MEN hun kunne ikke se den venstre side af livmoderen
En væg i huset er rejst forkert, 5 sølle centimeter, men det skal flyttes fordi et eller andet ellers ikke kan være der ....
Jeg har haft MEGA travlt på job, er også ved at rydde op i ting der har været syltet i efteråret, og der var IT problemer, alt drillede de første timer... kom først hjem kl 16.30, og normalt er onsdag fridag, men jeg skylder for al den fleksibilitet jeg har mødt...
Moster havde passet drengen mens mor var i Randers, og hun havde med de vugninger der nu en gang er, fået ham til at sove 3½ time, og i eftermiddag 2 timer, disse gode søvn medførte gode amninger så juhuuuu, håber så ikke mor og far ødelægger den gode dag i dag med deres frustrationer .... er ikke meget for labels, men han er en sensitiv dreng, tager alt ind, mange mennesker dvs. bar 4-5 i samme rum med snak gør ham nemt urolig, og han er meget obs på fjernsyn, hvilket ikke er godt, men far synes det er så dejligt at han ser tv for så græder han ikke .... så lige nu er det også en opgave at få far til at forstå sin søns behov ....
da Moster kører derfra ender hun nede i byen, hvorefter hun må konstatere at hendes (vores) gamle bil er punkteret, så nu er manden kørt for at yde bilen 1. hjælp ...
Hu hej hvor vi synes det går ....
Moster har i dag fået bolig i Tokyo, et godt sted, og hun har fået sit første legat på 10.000 til hjælp til turen, men hun skal også betale for hele tiden i boligen i næste uge, en udgift på 20.000 så legatet faldt på et tørt sted .....
Sønnen ringede også og skulle have lidt psykisk 1. hjælp i dag, han er voldsomt træt at "ledelses-ånden" på det arbejde han startede på i juli .... dem han arbejder med at ok, arbejdet er hårdt med ok, men de 2 nærmeste ledere forgifter kulturen .... folk er decideret bange når de skal til møder med dem .... han er tidligere vant til ledere der udøver anerkender ledelse, og sparring, og er selv sådan overfor hans nærmeste medarbejdere .... her er der altid mere pisk, aldrig nogen der siger " det gjorde du godt" ....når han gør noget godt, så er tilbagemeldingen vi havde forventet mere, eller tavshed .... det er slet ikke min sociale søn ... så han skulle lige have en sparring om at han skulle fokusere på hans kolleger som er rare, og så at han skulle lære at se de 2 ledere som de fjolser de er, og ikke tage dem så tungt .... og så ellers til at se sig om efter noget andet ....
kom ikke og sig mit liv er kedeligt .... det måtte det sgu godt være en gang i mellem .....
feb 2011
der er ikke mange praktiske ting mor gør, slet ingen hun skal gøre ... de har et elendigt vaskeri, så jeg vasker alt deres vasketøj .... farmor gør rent .... og det er forskelligt med mad nogle gange laver vi, andre gange far, og nogle gange mor, for som hun siger ellers bliver hun vanvittig .... men der er ingen skal ting der kan stresse .... men vil have muligheden i baghovedet ...
@ Isabelle ... hvor gammel er han i dag, og hvordan har han udviklet sig, og ikke mindst hvornår holdt det op med at være i en sådan grad at man tænkte over det .... det er også det der sker for ham her, selv det vi andre synes er meget lidt, kan nemt være for meget for ham ....
feb 2011
@ Birgitta .. tro mig der er ikke plads til vaskemaskine og tumbler i den lejlighed, og de skal jo forhåbentlig snart i huset, så så kommer der styr på alt ...
farmor gør lidt rent når hun alligevel kommer på besøg, hun er førtidspensionist og har tiden til det og vi alle ved at vi ikke skal blive for længe ...
dec 2010
At din datter måske kun har en nyre, er ikke noget problem. Masser af mennesker er kun født med en nyre, og lever fint hele livet, uden at finde ud af det. Så det ville jeg overhovedet ikke være bekymret for. Hvis man rammes af sygdom i nyrerne, er det som regel begge nyrer der bliver ødelagt, så der gør det ingen forskel om man har én eller 2 nyrer.
feb 2011
feb 2011
Mht til navn er der så mange ting der skaber stress og af og til diskussion ved forældrene, både omkring drengen, men også omkring huset .... navnet er de mega uenige om ... mor foreslår et kompromis, dobbeltnavn, men far har det med at blive Rasmus modsat så hans svar for nogle uger siden var at så ville han hellere undlade det navn han vil have, og de så måtte finde noget helt trejde, men uden at kommer med et forslag .....
desuden vil mor gerne at moster er gudmor, og de kan slet ikke overskue barnedåb nu, så det ender nok med navngivning på et eller andet tidspunkt, og så dåb til august når moster er hjemme igen ....
feb 2011
ørelægen sagde der var lidt undertryk på det ene øre, så han nok har haft væske der, men ikke så meget mere, hvilket passer godt med at han i weekenden og først på ugen sov af H til, men de sidste 2 nætter har været bedre .... så sagde han at han ikke mente hørelsen fejlede noget, og så sagde han lige noget efter mormors holdning, at forældrene skulle lade være at Google så meget
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Og bare rolig, man vænner sig til navnet, selvom man måske ikke er fan
feb 2011
feb 2011
i sidste uge sov han jo bedre ... fra sidste weekend gik det lidt fløjten igen og han har haft nogle dage med decideret diarré .... så prøvede mor at spise noget med mælk i onsdag og torsdag, dette medførte kraftig gylpen, grænsende til opkastninger (han var ikke ked) ..... i dag kom hun så i tanke om at hun fredag i sidste uge fik en salat med gedeost .. så nu er vi ret sikre på at dette er skyld i både diarreén og den mere urolige søvn ....
så nu er det tilbage til 100% mælkefri .... vi har læst på AstmaAllergi siden, og 5 ud af 10 børn kan tåle mælken inden de er 1 år, 9 ud af 10 inden de er 3 år, så alt andet lige er det næppe en livstids "dom" ....
men han reagerer prompte må man sige....
feb 2011
ellers bliver han 4 måneder i dag , han er begyndt når han ligger på maven at ville have det der ligger lige foran og så samle knæene op og skyde numsen i vejret som når man skal kravle, og han bliver møg sur når det ikke lykkes
I går var han med i Bilka, og det var en succes, han blev hverken ulykkelig eller urolig, som han ville være blevet for bare kort tid siden .... og så er han begyndt at kluk-le når vi "prutter" han under alle hagerne ....
så ja alt i alt, det eneste der stadig driller lidt (mor mener meget, men hun er også den trætte) det er søvnen ....
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
feb 2011
feb 2011
det hun har spist er lørdag en salat med gedeost, og så onsdag en burger med almindelig bolle = bagt med mælk, og torsdag en gammeldags fastelavnsbolle ligeledes bagt med mælk .... det er efter det han har haft hhv, diarré og opkast, så vi håber virkelig det er det der har provokeret og det derfor stopper snart igen ....
feb 2011
nej han skal ikke ammes til evig tid, tror når nu der er ro på maven så begynder hun med grød, det kan laves uden mælk, og grøntsags mos, der kan man bruge den mælkefri smør som lidt fedtstof ....
men de ting har færre vitaminer og mineraler, og selvsagt ingen kalk, så skulle worst case være ude at han længe eller slet ikke tåler mælk så skal man jo finde måder at erstatte de ting på, og det varer jo lidt tid inden man kan give ham en vitamin/kalk pille ....
feb 2011
feb 2011
har også stadig været ved Hugo, både mig og manden, synes stadig det er hårdt at rejse fra hende, tror hun har en snert at fødselsdepression .... orker end ikke fortælle alt der stadig driller ....
men i morgen rejser vi til Japan ... vi skulle rejse fra Billund kl 12 ... i eftermiddag kl 14 fik vi så af vide at Finnair som vi skulle med strejker fra kl 8 i morgen tidlig, så nu skal vi køre kl 4 i nat, flyve fra Billund kl 6.20 til København og så derfra til Helsinki hvor vi så skal vente i 6 timer i stedet for de oprindelige 2, inden vi så har 11 timer til Tokyo
håber mit indre kan sige til mig selv at når jeg sidder i flyveren så kan jeg lige så godt slappe af ....
men der er SÅ meget der har drillet op til den her ferie at jeg er blevet lidt paranoid .... enten er det fordi det bliver en fantastisk ferie, eller også så er det sådan at der fortsat bliver udfordringer ... håber på det første ....
nu håber jeg så ikke jord personalet får nogle sympati strejke ideer ... datteren der skal med har talt med rejse arr, i dag og der er åbenbart problemer i flere lufthavne bl.a i Tyskland også .... tju Hej hvor det går ....
dec 2010
Håber at datteren herhjemme snart får fundet ro på i sin nye rolle som mor, så hun kan nyde den lille Hugo fuldt ud
feb 2011
dec 2010
feb 2011
Turen til Japan var god og spændende, men meget hård .. jeg blev mega træt og havde meget ondt i mine muskler og led .... og vi har begge haft meget og langvarigt jet-lag da vi kom hjem ....
Vi rejste jo rundt med bus ... de første dage var vi i Tokyo, og så rejste vi rundt i 9 dage ... mange morgener skulle vi op 5.45-6 nå at spise morgenmad, så lige op på værelset pakke og ud i bussen ved 8 tiden, så kørte vi og stoppede undervejs, så enormt meget og mange ting, Buddhistiske templer, og buddhaer, eller steder hvor de dyrker deres anden tro Shiinto ... mange slotte og paladser med historie tilknyttet Shoguns og Samuraier .... kom så til en ny by mlm 17 og 20 om aftenen, nyt hotel, skulle så ud og finde mad og så lige slappe af inden det startede næste morgen igen .... der var for mig lidt for meget historie, og lidt for lidt tid i byerne ... overnattede også et sted hvor vi fik en traditionel Japansk middag og morgenmad og sov på Futons, i et værelse traditionelt indrettet, med lave møbler, måtter på gulvet osv ...
så Mont Fuji, og besøgte et udendørs museum med bygninger som i gamle dage ... meget smukt og roligt sted ...
vejret var ret koldt de første dage, men midt i nede ved Hiroshima var det dejligt forår ... så skulle vi i bjerge og der var der snevejr, vi syntes jo ikke det var noget, men der var en del sydamerikanere med på turen, og de var helt vilde, nogle havde aldrig set sne før ....
Mit helbred driller lige nu, mange smerter, dårlig søvn, og så har jeg mega travlt på arbejde, en af dagene med jet-lag kunne jeg bare ikke komme afsted så vendte mig om og sov, havde så lige glemt et møde med min 2 chefer
Vi kæmper med de unge i huset, de skal flytte om godt en måned, og er langt fra færdige, men vi må fokusere på de ting der skal være klar for at man kan bo der, og så må resten komme hen af vejen ....
Der blev installeret toilet i sidste uge...
Køkken elementerne kommer op inden påsken er slut, derefter kommer der en og måler op til bordplade, den er der så 4 ugers levering på ... låger/fronter har de ikke bestemt endnu ....
Trægulvet kommer sidst i April, det skal så ligge en uge inde i huset, inden det må ligges på ... så det er forhåbentlig på i starten af maj .... indvendige døre er der ikke endnu, og de er ved at bygge vindfang, samt få lagt dræn hele vejen rundt om huset, dvs min mand har stort set gravet det ud med håndkraft ( 1 meter ned), lagt drænet og dækket til igen ... i dag får de det vist tilsluttet til kloak .... det var nødvendigt da der kom lidt fugt op inden på badeværelset grundet der langt ned stod nogle gamle mursten fra en væg, ingen havde fortalt at fugt kan kravle op af sådan nogle, for så havde de jo hakket den væk ... men løsningen er dræn hele vejen uden om huset, så det er der nu kommet, det har ellers været gravet på før da de ydermursisolerede, så det kunne have været gjort dengang
Grunden som sådan ligner jo en byggeplads rundt om hele huset, og ham der elleres ville grave jord af, køre sand på og ligge fliser har lige sagt at han tror det er for stor en opgave, så måske skal de til at finde en anden, i det hele taget har det været præget af håndværker svigt nogle gange ....
Hugo sover lidt bedre, dvs vågner ikke altid med 40-45 minutters mlm rum ... men spiser stadig 3 gange om natten, dvs i tiden fra 21-07 .... han er begyndt at få fast føde, det går godt, men mælk kan han ikke tåle, mor prøvede lige da vi var kommet hjem nogle dage at indtage produkter med lidt mælk i, bare sådan 1 x dagligt, han begynder hurtigt at gylpe, og efter få dage har det karakter af opkast, så nu er det mælkefri igen 1 måneds tid, og så forsøge igen ...
Vi passer ham en del, forleden herhjemme ... eller jeg gør nede i huset, så de andre, også mor kan arbejde ....
jeg glæder mig til de er flyttet ind og til sommeren som forhåbentlig bare bliver god, varm og hyggelig, og hvor flere ting falder på plads, til august når moster kommer hjem fra Japan skal der være barnedåb, og til september skal mor så på arbejde igen .... fatter ikke hvor tiden bliver af ...
sønnen skifter job 1. maj skal tilbage til den koncern han kom fra (Dagrofa), han blev kun 10 måneder i Bestseller, men han er så træt af at rejse, de kom ellers med et mega godt mod-jobtilbud til ham da han sagde op, og sagde at de havde store planer med ham i Bestseller, men han holdt fast, han kunne komme til at tjene virkelig godt der, men hans rejseaktivitet ville ikke blive mindre, og det var det han var kørt sur i .....
så nu håber jeg vi ser ham lidt mere fra maj af, og når så den mindste kommer hjem fra Japan må de unger godt "grounde" sig lidt nogle år, så vi kan få noget ro på ....
aug 2013
Jeg siger ikke at I ikke skal hjælpe, for som familie hjælper man selvfølgelig hinanden. MEN du skal altså også have et liv udover dem, og du skal ikke være med i alt i deres liv og alle deres dilemmaer. Det er jo tydeligt det stresser dig helt vildt og går udover dit helbred, i sidste ende vil I alle være meget gladere for en mere frisk og rask mor/mormor/svigermor/kone.
Pas så på dig selv , ellers kommer jeg sgu forbi og banker i bordet , om jeg så skal lede hele parken igennem
feb 2011
I dag blev manden færdig med at grave drænet med, og der blev samlet kabinetter til køkkenet, ryddet lidt op udenfor og vasket lidt af indenfor på vinduesrammer ... og støvsuget grundigt ... datteren har renset noget mursten væg der står synligt, og den skal så bare "primes" dvs rulles over med noget der beskytter og lukker af for stenene .... I løbet af påsken sættes køkkenelementerne på sokkel, drænet sluttes til brøden og så lysner det bestemt
dec 2010
Jeg stemmer for at du og manden planlægger en uges ferie i sommerhus, sidst i maj. Bare jer 2 og hundene, så I kan få slappet af, sovet længe, og koblet af. Det trænger I vist til !
feb 2011
feb 2011
Hans søvn er stadig ikke den bedste, lidt bedre nogle dage, og han er da i seng fra ca 20.30 til 7, men med amning 3 gange, så sammenhængende søvn er stadig max ca. 3 timer for mor ... Og far er gået hjemmefra om morgenen og er kommet hjem de fleste dage hen af 21-22 tiden om aftenen .. så håber virkelig det at de nu endelig er det sammen sted hele døgnet giver lidt mere ro på alt, selvom far og morfar stadig skal lave meget i huset ...
Mor har 3½ måned tilbage af barsel, så håber der snart kommer en bedre rytme, bare en søvn fra fx 23-4 og så amning og så til kl 7 ville gøre underværker...
feb 2011
dec 2010
feb 2011
Har jo stadig bror .... han er nu blevet folkepensionist, har så søgt forhøjet boligstøtte. Han fik afslag, grunden er at hans ældrebolig er en han fik tilbudt, fordi han jo søgte en sådan, og ikke fordi han var visiteret til den ... altså nok ud fra at han var bedømt til at have behov for den ....
Ja som den engelske dronning sagde Anno Horribllis .... på en eller anden måde...
feb 2011
vi kanprøve at tage fat i lokalområdet/borgerkonsulent igen er beskeden, men det orker bror ikke ... så lige nu gør vi ingenting ... passer mig så fint ... har undersøgt sagen, givet ham beskeden og han har selv truffet valget ...
nu er der så et sommerhus salg vi (jeg) skal have gang i henover sommeren ...
feb 2011
det er hans sommerhus, som han for mange år siden købte af mine forældre, for en latterlig lille sum (ved ikke helt hvordan det er foregået) , den ene niece har været interesseret, men har sagt til ham at det er hun ikke alligevel ..
Nu er der så bare ikke noget er er bare lige, åbenbart .... det er en længere forklaring, og jeg bruger til det fiktive tal....
Grunden er en dobbelt grund, der står et hus, der er meget lidt værd ...
Hvis han sælger det samlet bliver han beskattet af hele beløbet, tror indkomstskat (men er først ved at sætte mig ind i det) ... dvs sige at sælges det for 1 mill, så skal han nok betale omkring 400.000 i skat .... udstykkes der derimod en grund, så kan han sælge grunden med hus på uden at skulle betale skat, og så skal han betale skat af grundens salg .... dvs sige sælges delen med hus på til 700.000 så er de skattefri, og så grunden til 300.000 så skal han betale omkring 120.00 i skat .... det vil jo alt andet lige give ham nogle flere penge ved salg .... men skal have det ordentligt undersøgt ...
men det kræver en landmåler og en udstykning, og det er der selvfølgelig omkostninger til ... mægler mente omkring 30.000
feb 2011
han vil ikke beholde sommerhuset, det koster i ejendomsskat hvert år, og der er en mand på i sommer halvåret der slår græs ... der er nogen der skal over og se til det 1-2 gange om året (og det bliver mig) .... og huset vil bare stå og forfalde mere og mere ....
der skal mægler på, jeg gider ikke stå for at skulle over og vise frem, så ja der kommer en udgift ....
Nu er der jo ingen der ved hvor gammel han bliver, men vi skal have lavet et testamente (når lige jeg får overskud) da han siger jeg skal arve ham .... kan jo så håbe han ikke har nået at bruge det hele inden da ....
Mit indtryk er ikke at han drikker mere jo flere penge han har, han får de øl han sådan nogenlunde fast får hver formiddag og det er det ...
feb 2011
feb 2011
dec 2010
Hav en rigtig dejlig ferie, både med og uden børn
feb 2011
dec 2010
Skal bare lige have "taget livet" af nogle flere af mine gamle dyr, så jeg kan tage på bilferie, med hunde, til Frankrig
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Jeg skal bare ligge og ligne en hval hele sommeren og undgå at smelte
feb 2011
lige nu øver jeg mig i ting omkring at spørge efter produkter uden mælk så vi kan få handlet det rigtige ind ....
dec 2010
Jeg kan kun ganske få ord og sætninger på fransk, men satser på at det er nok ? Om ikke andet, så kan jeg bede om at få brød og ost, så kan det ikke gå helt galt
dec 2010
PS. ironi kan forekomme
aug 2013
Så kan det vel bruges som denne, når folk spørger om jeg så kan snakke spansk ( pga. mit efternavn) :
dec 2010
dec 2010
Er hund ikke noget a la cien/chien ?
dec 2010
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Hav en rigtig dejlig tur
feb 2011
og så " je cherche la pain san produit de lait" ... vi håber meget på at de der er godt med på veganske produkter ... deres supermarkeder i det område er i hvert fald meget velassorterede ...
mor tager rugbrød med og jeg tager hvidtøl og puddersukker, og så koger mormor øllebrød til ham til morgenmad, han er vild med min øllebrød ... og så er han vild med vores grydestegte kylling hvor han får mos af kartofler og grøntsager med sovs uden mælk ... så må han leve af det i en uge
feb 2011
@ Birgitta ... han tåler alt på nær mælkeprodukter ... men til gengæld reagerer han også prompte bare mor har spist en bolle/kage der er bagt med den mindste smule mælk eller smør, og han ammes altså ikke meget mere, tror der er en større amning midnat og morgen, ellers er det nogle hvor det mere er at slukke tørst ... men har hun spist noget med mælkeprodukter og ammer så er det helt sikkert han efter 6-8 timer nærmest kaster op ...
men det med kniv og gaffel kommer nok til at tage sin tid, han spiser som en lille gris, og han vil bruge fingrene .... så mens har kæmper med at få fat i det glatte mad må vi andre se at få puttet noget på en ske og ind i munden på ham når den åbnes .... han er ikke den store spiser, det med ske mad har været noget af en opgave .....
dec 2010
Håber at I får en fantastisk dejlig tur
feb 2011
dec 2010
feb 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
dec 2010
Nå men forhåbentligt kommer jeres nye mobilhome til at fungere, yngste hunden falder til ro og Hugo samt mor og far ankommer i det franske, kun lettere forsinket, men i højt feriehumør
Håber at resten af ferien bliver fantastisk og problemfri
feb 2011
dec 2010
feb 2011
der er desværre kommet vand ind på en væg i vores hus, nok grundet skybrud, men det må vi se på med forsikringen på mandag ...
hold nu op hvor den der lille fyr kommer under huden på en ...han og jeg svinger bare rigtig godt ... datteren er også rigtig glad for de kom afsted, forældrene fik helt klart slappet af og fik tid til at holde lidt i hånd og fik sover lidt mere end de plejer ... han vågner stadig om natten flere gange, men så fik de lov at stå senere op og fik en lur når han sov om dagen ...
vi skulle bare have haft en uge mere
aug 2013
Godt I havde en dejlig ferie og fik slappet lidt af. Øv med væggen i huset, så meget syntes jeg nu altså ikke det har regnet her i byen, men måske jeres hus har vendt uheldigt i forhold til vinden og dermed regnen
feb 2011
Mht til Frankrig og dine hundes pels, så kunne en forårsferie være en ide, der er klimaet dejligt og frodigt og ikke så varmt ...
dec 2010
Det lyder som om at I alle har hygget jer
Men surt at komme hjem til en vandskade. Håber at I hurtigt får styr på det !
feb 2011
gode ferier er jo altid for korte, men har faktisk ikke haft det sådan i en del år, eller dvs, det har jeg næsten altid når vi har været i det område .... drømmer om at vinde en masse penge, så køber jeg bolig der .... ellers takte manden og jeg om, at når en gang vi går på efterløn så vil vi undersøge noget langtidsleje der, kunne godt tænke mig at prøve at være der fra april til juli en gang .... tror foråret er forrygende smukt der ... og elsker de sydfranske bjergbyer med deres stejle gader og stenbyggede huse .... torve med små springvand og de smukke blomster der groer overalt ...
dec 2010
Jeg vil også vildt gerne på bilferie i Frankrig, er sikker på at jeg vil elske det
feb 2011
dec 2010
dec 2010
Du må få manden til at køre, og lukke øjnene imens
feb 2011
feb 2011
kan næsten ikke overskue det .... der er en væg hvor tapet skal skrabes af .. der skal nok en affugter på en tid, der er loftsplader der skal af, eller i hvert fald males ... der er gulvbrædder der har rejst sig, de har dog lagt sig igen, men der er jo vandmærker så det betyder afhøvling, og da det er i stueområde der hænger sammen med køkken alrum så er det vel et område på ca. 50 kvm ... og når man tager tapet af et sted, ja så tager det jo det hele med for at det kommer til at se pænt ud, igen hele området på ca 50 kvm .... manden skal ringe til forsikring, men hvem tror på man kommer nogen vegne ... skaden skyldes der er kommet et lille hul i en inddækning ved et skråvindue på 1. sal, et hul tømrer siger bare kan komme af vind og vejr ... skrivelsen fra forsikringen indikerede at var det en skade der var kommet fordi vi havde glemt at lukke vinduet så havde de dækket ... synes det er grotesk ...
efter vi er kommet hjem, og jeg er startet på arbejde har min fibromyalgi skabt sig, jeg har ondt, og da jeg kom fra arbejde i går sov jeg nærmest hele eftermiddagen, gik i seng kl 19.30 og sov igen, med opvågninger, men til kl 9 i dag .... bør tage på arbejde men orker ikke ...
er rigtig træt af det hele lige nu, og synes sgu altid vi er der for andre, men når vi selv har brug for tingene går lidt vores vej, så virker det som om vi bare ikke skal have det bare lidt nemt ..
undskyld det sure opstød ...
feb 2011
egentlig er det ikke det håndværksmæssige arbejde, afskrabningen, reparationen og malingen ... men det er det at var det en forsikringsskade så var der en tovholder i form af håndværker hele vejen igennem der sørgede for hvornår hvad skal ske, der sørgede for at de rigtige håndværkere kom i rigtig rækkefølge ... at den ene proces var helt ok inden den næste skulle i gang ... det er faktisk det jeg ikke orker vi selv skal stå for ....
dec 2010
Håber at det hele flasker sig, så I ikke skal bøvle med det selv !
feb 2011
manden har i dag skrabt tapet af og det viser sig der er svamp på væggen, og det kan ikke komme SÅ hurtigt ifølge en tømrer vi kender, og vi er forsikrede mod råd og svamp, så nu kommer der en anden tømrer ud og kigger igen på tirsdag ... forsikringen sagde da manden igen ringede, at så kunne det være de måtte dække noget af det ... så håbet er endnu ikke ude .
dec 2010
Ældre mennesker og "det offentlige"