{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.916 visninger | Oprettet:

De er ikke voldelige fordi de er muslimer - de er bare voldelige {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/ehab-de-er-ikke-voldelige-fordi-de-er-muslimer-de-er-bare-voldelige/6175571

Faldt over denne artikel i EB, og kan kun give manden ret.

Nederst i artiklen har man mulighed for at stemme på om Ehab har en god pointe, eller ikke.
Hele 45 % sagde nej smiley Det skræmmer mig lidt (meget), hvis danskere sådan generelt bare mener at muslimer er voldelige psykopater, pga. at de er muslimer ? smiley

Hvad mener du, er EB's lille undersøgelse retvisende for den generelle danske holdning ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De er ikke voldelige fordi de er muslimer - de er bare voldelige
  • #1   6. jul 2016 Altså hvis man skal danne indtryk udfra nettet og diverse debatter, så tror jeg desværre tallene er meget rigtige. Der er SÅ mange der skære alel muslimer over en kam, og bare mener de er nogle voldelige kriminelle psykopater.

    Men hvis man kigger i min omgangskreds , så passer det i hvert fald ikke. Men jeg er også opvokset et sted med mange muslimer, og opvokset med ikke at dømme folk udfra religion, hudfarve, seksualitet osv , og sådan er mange andre fra min omgangskreds jo netop også opvokset, plus jeg også er i familie med muslimer , så ja det siger jo sig selv smiley



  • #2   6. jul 2016 Det tror jeg desværre, at den efterhånden er. Lytter jeg på f.eks. min arbejdsplads, er der dæleme skræmmende mange, som kommer med hadefulde kommentarer om muslimer helt generelt

  • #3   6. jul 2016 Danielle: Og det går jo meget godt i hånd med diverse debatter osv på nettet smiley

    Altså det er sgu blevet så slemt at er blevet bedt om at skride ned til mine venner, fordi man udelukkende på mit efternavn dømte mig som " fremmed" . Altså for pokker kig dog på mig, jeg er jo ligbleg, det bliver da nærmest ikke mere nordisk smiley Ikke at jeg syntes det er okay at bede muslimer og andre om at skride ned til deres venner, men det giver bare et godt billede på HVOR slemt det faktisk er blevet med fremmedhad og uvidenhed smiley


  • #7   6. jul 2016 Ikke som: Er det så ikke nærmere fordi deres forældre har misforstået det her med at være muslim, og bruger religionen som undskyldning, for at retfærdiggøre intolerance og had, mod noget man i bund og grund ikke forstår ?

  • #10   6. jul 2016 Langt de fleste muslimer her i Dk er jo velintegrerede og velfungerende. De er jo også muslimer, og burde således også være voldelige psykopater smiley
    At dømme et helt folk/en hel gruppe ud fra at de har en muslimsk baggrund, synes jeg er voldsomt. Der ligger mere bag en dårlig adfærd, end blot religion.


  • #13   6. jul 2016 Jeg indrømmer gerne - en gang havde jeg også et anderledes syn på muslimer. Efter jeg flyttede til en by, hvor der er mange af dem, og har lært en del at kende, er mit syn blevet ændret fuldstændigt. Og hvor er jeg dog glad for det! .. Det er ret trist, at man skal dømmes på religion. Jeg skammer mig over, at jeg selv gjorde det..

  • #17   6. jul 2016 Elton: jeg er helt enig i at vi ikke skal indrette "vores liv og værdier" efter et muslimsk mindretal. Jeg forlanger også leverpostejen tilbage i børnehaven/skolen smiley Danskerne har helt klart været for blødsødne og berøringsangste i forhold til at forlange bedre integration.
    Men når det så er sagt, så mener jeg absolut at kristne, muslimer, hinduer, buddhister osv. kan leve i fredelig sameksistens, så længe at vi respekterer hinanden, og giver plads.

    Mht. asiater, så mindes jeg flere artikler som omhandlede asiater, der var dygtige til at dyrke skunk smiley Brodne kar findes indenfor alle folkeslag/religioner.


  • #19   6. jul 2016 Ikkesom: danskere chikanerer da jævnligt muslimer. Måske ikke direkte målrettet efter Eid-festen. Men racisme er jo ikke et helt ukendt begreb.

  • #24   6. jul 2016 Sjovt nok er jeg blevet spyttet på af danskere, har fået smidt øl i hovedet af en dansker, er blevet truet og svinet til af danskere, er blevet slået på af en dansker. Jeg er også blevet slået på, spyttet på, truet og svinet til af folk med muslimsk baggrund. Dumme svin findes indenfor alle kulturer og religioner.
    Men at klandre en bestemt religion for nogle få fjolsers opførsel er ikke fair.

    Jeg er helt enig i at de utilpassede unge 2. g'ere fylder meget i gadebilledet, og at der burde blive taget bedre hånd om problemet. Men når det så er sagt, så kan vi jo så også lige tage de utilpassede, småkriminelle danskere med. Så alle lærte at opføre sig ordentligt.


  • #32   6. jul 2016 Ikkesom: vi har da nynazister, som går specifikt efter muslimer.
    Og muslimer, som går efter muslimer.

    Jeg er absolut ikke i tvivl om at der sidder alt for mange med muslimsk baggrund i de danske fængsler, og det er skræmmende læsning. Ingen tvivl om at der findes mange utilpassede unge, med muslimsk baggrund. Spørgsmålet er jo så om det skyldes deres religiøse baggrund, eller om det nærmere skyldes en kulturel baggrund ? Jeg føler mig overbevist om at det er den kulturelle baggrund, som er problemet, ikke religionen.


  • #45   6. jul 2016 Lenschow: Det er fandme skræmmende altså!! Er det i en debat du er blevet talt sådan til, eller i en pb? Jeg er godt klar over det sker mange steder, mit eksempel var egentlig mere bare for at vise HVOR slemt det efterhånden står til. Blev også kaldt landsforræder, øøøh okay smiley

  • #48   6. jul 2016 Lenschow: Jeg skal lige for god ordens skyld tage afstand fra alt, hvad elton ytrer sig om. Bare så du ikke får fornemmelsen af, at alle "danskere" er sådan.

    #notinmyname
    https://www.youtube.com/watch?v=GscoOWe7NSI



  • #50   6. jul 2016 Debatten (om de "fremmede") styres af en hellig treenighed.
    1 Tilpasset information fra medierne.
    2 "Nyttige" statistikker og
    3 Almindelig og smålig brødnid.


  • #53   6. jul 2016 Færdes af og til i området, omkring Istedgade, og har heldigvis aldrig oplevet nynazister jagte muslimer derinde smiley Til gengæld har jeg så heller aldrig oplevet at blive jagtet af muslimer derinde smiley

    Ved godt at nynazister normalt ikke jagter rundt i gaderne og tæsker muslimer, men det ændrer ikke på at muslimer af og til bliver overfaldet af etniske danskere. Hvorvidt disse så er nynazister, racister, eller ? Skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Når man ser hvor mange, med muslimsk baggrund, der findes i f.eks Ishøj, Vollsmose og på Nørrebro, så er det forbavsende hvor få problemer der rent faktsik er de steder, set i forhold til at så mange muslimer er nogle "værre nogen" smiley

    Jeg har en del kollegaer med muslimsk baggrund, og ALDRIG har jeg oplevet at det har givet problemer, eller har krævet særbehandling.


  • #57   6. jul 2016 Jeg oplever det generelt sådan ikke i dagligdagen, nej. Men jeg synes nogle af de kommentarer man ser, når man scroller ned over startsiden på Facebook, er voldsomt hadske, fordømmende og snæversynede: "De er muslimer og det kan man ikke komme uden om." - "Det er ikke nogen undskyldning. Islam er afskyelig i sig selv." - osv osv.

    Jeg synes mest af alt det trælse er, at folk nægter at reflektere over tingene. De anerkender overhovedet ikke andet end deres egen lille sandhed og kan ikke finde ud af at gå i en ordentlig dialog med andre. Det synes jeg at jeg oplever en del på internettet - især på Facebook. Jeg synes det er meget, meget sundt i nogle situationer at kunne sige "okay, jeg anerkender DIN holdning - hvorfor mener du, at det forholder sig sådan her?"


  • #58   6. jul 2016 elton: Når nu der snakkes om, at muslimer offentligt skal tage afstand fra både terror, utilpassede unge, IS og pingviner, så tænker jeg, at den også må gå den anden vej.



  • #61   6. jul 2016 Jeg kan da også af og til blive stram i masken, når man oplever asylansøgere, som snyder og bedrager, og opfører sig som egoistiske, overforkælede børn smiley Der tænker jeg da også: Er det her takken for at hjælpe dig og din familie ?
    Ingen tvivl om at mange etnisk danskere bliver frustreret, når gæstfriheden bliver misbrugt.
    Jeg kan også sagtens følge at nogen kan blive fristet til at lægge et helt folk/en hel religion for had, hvis man har været udsat for vold eller lign.

    Men at Hr og Fru Danmark kan hade muslimer så meget, uden nogensinde at have mødt en muslim. Det forstår jeg ikke ?



  • #62   6. jul 2016 Lenschow. Den debat har jeg ikke set, øv hvor bliver jeg trist over at høre du skulle have smidt sådan en omgang i hovedet!! smiley

  • #63   6. jul 2016 Mangler vi så også folk fra Tønder i debatten om pædofili? Populisme.dk

  • #66   6. jul 2016 Elton: det er fra en tidligere tråd smiley

  • #67   6. jul 2016 "og hvad er der så galt ved at være en dansker som mig????"

    "nå, det er jo igen det der at man er jo racist hvis man våger at sige muslimerne lidt imod er det der du vil hen, men ikke tør sige det højt. FLOT ".

    - Synes faktisk du gav svaret her ganske fint. Den der opfarende og nærmest ophidsede attitude vil jeg sgu ikke forbindes med.


  • #68   6. jul 2016 Lige præcis Lenschow, og det ER jo muligt at snakke om tingene på en ordentlig måde selvom man er uenige, det kræver bare at begge parter respekterer hinanden - og man kan sagtens skilles og stadig være fuldkommen uenige, samtidig med at man respekterer den andens ret til at have en holdning.
    De eneste gange, hvor jeg dog selv har svært ved at sige "okay det er helt finno", er når folk fx. har meget meget ekstremistiske holdninger eller helt generelt starter ud med at være meget racistiske, sexistiske o.l.
    Men starter man begge ud med at respektere den anden part og være åben over for andre individer, så kan man altså nå rigtig langt...


  • #69   6. jul 2016 Der findes da mange almindelige muslimer i billedet, det er bare ikke dem medierne blæser frem med historier om smiley

    Jeg er opvokset i den vestlige del af Århus, hvor der bor mange mennesker med anden etnisk baggrund end dansk , og der bor folk fra nærmest hele verden. Og ikke en eneste af dem jeg har gået i klasse med eller parallelklasse med, ja eller bare dem jeg generelt vidste/ved hvem er, har på noget tidspunkt været kriminel , grim mod danskere eller andet. Ja okay vi havde et problem med at der kom en meget lille gruppe fra nabobyen og ødelagde vores fester i ungdomsskolen, men det var som sagt en meget lille gruppe på 5-10 personer, og det er den eneste negative oplevelse jeg igennem 18 år havde med folk med anden etnisk baggrund, og som ja tilfældigvis var muslimer.

    Til gengæld var der en del danskere man bevidst undgik, som man ikke havde lyst til at møde en mørk aften osv.

    Det har hverken fået mig til at dømme muslimer, folk med anden etnisk baggrund, eller danskere. Skulle vi så også skære alle over en kam hvis de hedder Anni, ja så har de et bordel, hvis de hedder Peter så myrder de deres kærester og børn og partere dem, hvis de er danskere er de rockere, hvis de er rige begår de skattesvindel, hvis de er på kontanthjælp snyder de? Nej vel for sådan kan man sgu ikke dømme mennesker.

    Der findes idioter med alle hudfarver, religioner, navne, seksualiteter og aldre smiley


  • #70   6. jul 2016 Elton: Hvis du nu læser hvad vi skriver om, så handler det om en anden tråd, og en måde Lenscow der er blevet behandlet på, udelukkende fordi hun er muslim smiley

  • #73   6. jul 2016 "nissen og jeg er så racist fordi jeg tager en debat med Lenschow. prøv at slå ordet op. du er sgu noget lam i roen.
    det er netop sådan en som dig, der så spliden mellem muslimer og danskere
    og føre en god og sober debat ud på et side spor."


    Jeg siger ingen steder, at du er racist. Det er noget, du selv konkluderer.

    Btw: Synes du, det er at føre en god og sober debat at kalde mig "lam i roen"?


  • #76   6. jul 2016 Det såmænd bare i forhold til stave -og grammatikfejl.

    Jeg har ikke stemplet dig i forhold til noget som helst. Det er dig selv, der himler op med, at jeg kalder dig racist, hvilket jeg absolut ikke gør.

    Jeg har blot ytret, at jeg ikke ønsker at blive sat i samme bås i dig, som værende et svar til det krav, som mange muslimer (som jeg også kender) møder tit med, at de "skal tage afstand fra det der foregår, så man ikke tror, at de er ude på noget".


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #79   6. jul 2016 Ser vi på indvandre fra muslimske lande er det noget i stil med: røveri og voldtægt. 6-7 gange højere i forhold til danskere. Vold.3 gange højere.

    Om det så er kultur eller tro kan man så diskutere. De to ting hænger tit sammen. Det er for let at bare affærdige det med, at de ikke er rigtige muslimer.



  • #81   6. jul 2016 Lenschow: Det gør jeg såmænd også, og det var også lidt pointen i mit første indlæg + de videoer, som DR2 sammen med Abdel har lavet.

  • #83   6. jul 2016 Med indvandrer forventer jeg altid det værste først og så må tvivlen komme dem til gode. Men dårlig opførelse er hvad jeg forventer af dem og hvad jeg får 99% af gangene.
    Mit førstehånds indtryk af vores nye naboer var ikke det bedste. De kom kørende i en gammel varevogn, med siderne malet over og tape på bagruden. Vi var overbevist om st det var indbrdstyve på jagt efter et nyt bytte, så ud med alle 3 schæferhunde og lade dem puste sig op.
    Indtil de forklare at de er de nye naboer og vil invitere til grillfest smiley xD
    Da jeg så finder ud af at de også har en schæferhvalp (som jeg nu skal passe de næste 5 dage smiley ), så var de næsten blevet bedste venner xD


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #84   6. jul 2016 Som jeg husker en tidligere undersøgelse er det noget i stil med. Vi har 5 procent muslimer. De udgør næsten 20 procent i fængslerne. Det samme ses i resten af Europa.



  • #85   6. jul 2016 Men det betyder jo stadig ikke at størstedelen af muslimer så er kriminelle og dårlige personer.

    Det der virkelig tæller, er da hvor mange procent af muslimer i dk der rent faktisk er kriminelle, derfra kan man så drage konklussioner. Man kan da ikke dømme udfra at de udgør 20 procent i fængslerne, for så mange fængselspladser har vi altså trods alt ikke i dk. I 2015 sad der i gennemsnit 3632 indsatte i landet, hvis vi så tager 20 procent af dem, så er der altså MANGE flere muslimer der ikke sidder i fængsel, end der er muslimer der gør. Så man kan da på ingen måder bare skære alle over en kam på det grundlag.

    Og ja jeg ved godt at ikke alle kriminelle sidder i fængsel, men det gælder jo altså for ALLE kriminellem og ikke kun muslimerne smiley

    Tallet er forresten sakset fra denne artikel : https://www.information.dk/indland/2015/03/faldende-kriminalitet-lukker-faengselspladser


  • #88   6. jul 2016 Ahahaha, den kommentar havde jeg overset. Så en af mine barndomsveninder der var muslim dengang, men i dag er kristen, hendes gener har simpelthen ændret sig ? Ahahaha kæft det er sjovt smiley

  • #92   6. jul 2016 Emma:

    Man kan simpelthen ikke andet end at grine af sådanne udtalelser, og samtidig få ondt af personen smiley

    Sgu utroligt jeg ikke er blevet banket, voldtaget, slået ned, stukket i ryggen osv, når jeg har hængt ud med 10+ muslimer som endda er fra arabiske lande og Afrika smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #95   6. jul 2016 Det gør man i feks England. Tallene taler også der for sig selv. I Frankrig må man ikke,men et godt gæt vil være,at det står skidt til. At du ikke vil anerkende det gør det ikke mindre sandt.

    Der er andre forhold en religion. Hvor bor man,økonomi,manglende uddannelse mm.


  • #96   6. jul 2016 Lenschow
    Jeg blev overfaldet af 10-15 muslimer, mange skældte mig ud bagefter, for at bruge ordet muslim og det ikke er noget man kun kan vide fra udseende og jeg var sikkert bare racist smiley

    Men når de råber op om koranen og kalder mig et svin fordi jeg drikker (jeg var på vej hjem fra byen), så må man gå ud fra at der var tale om muslimer smiley


  • #97   6. jul 2016 Emma: De muslimer jeg gik i klasse med, deres familier var også vanvittig gæstfrie. De insisterede også altid på at forældre kom ind og fik et stykke kage og en kop kaffe, når vi blev hentet fra fødselsdage osv, hvor det ved danskerne bare var farvel og tak .

    Jeg tror det er noget kulturelt, jeg kan f.eks også mærke KÆMPE forskel på min danske familie, og så min spanske familie. den spanske familie er MEGET mere sammen, og MEGET mere sociale osv, men igen det er jo fordi sådan er deres kultur.


  • #101   7. jul 2016 Lenschow, jeg har lige haft om Islam i et halvt år, så jeg havde en masse at forklare dem smiley
    Problemet med især unge muslimer er at de bruger islam, for at tilhøre en "sej" gruppe der er frygtet og siger danskerne imod. De er fuldstændig ligeglade med Allah og de 5. søjler, de tager det fra Islam som de kan bruge i deres jagt på danskere og resten ignorere de bare.
    Udtalelser som "vollah min koran" og lignede er på ingen måder tilladt i Islam. Jeg går i en klasse med 30 muslimske elever, en af dem er en sød dame på 45 år. Hun gik grædende derfra, da hun så de unge muslimers opførelse. En af dem overfaldt en kvindelig lære, fordi hun ikke kunne udtale hans navn.


  • #104   7. jul 2016 Emma se nyhederne. Politikerne har opgivet de muslimske bander. Hvis de gør noget ved de er det fordi de er racister. De eneste der gør noget er Dansk Folkeparti og det er fordi de alligevel er vant til at blive kaldt racister xD

  • #108   7. jul 2016 Emma
    Nazisme vil jeg kalde en religion, så jo det har alt med religion at gøre smiley


  • #111   7. jul 2016 Emma
    Og hvem gjorde han så den ugerning med? smiley


  • #113   7. jul 2016 Det er det samme fænomen der motiverer yderliggående islamister, som også motiverer nynazister, rockermedlemmer og lignende.
    De tilbyder et fællesskab til personer, som har haft svært ved at passe ind i det samfund, der er omkring dem.
    Og de har det til fælles at de har en voldelig baggrund, og de fleste har også domme.<
    De finder så sammen i et fællesskab, hvor de tror på et alternativt set af værdier, der ikke respekterer landenes love.


  • #119   7. jul 2016 Lendchow, ja men hvad kan vi danskere gøre, når problemet skyldes dårlig opdragelse? Forbyde muslimer at får børn? Forbyde Islam? Tage deres børn fra dem og opdrage dem i danske hjem (det gjorde man i Australien).

  • #128   7. jul 2016 Min ide er at fjerne ghettoerne, have et minimum antal af mellemøstisk herkomst i hver by, de må ikke bo i samme område og maks 1 elev i hver klasse.
    Få kvinderne ud i uddannelse eller arbejde, uden tørklæde.
    Lær mændene om kærligheden til grillaften og øl smiley
    Lær dem at det er ulovligt at slå på børn og hvordan men kan opdrage sine børn på anden måde.
    Få dem til at indse at islam ikke høre til i DK og livet er meget bedre som ateist smiley
    I Danmark gælder loven før alt andet smiley


  • #130   7. jul 2016 Jeg tror man skal fokuserer på mentale sygdomme, og kigge meget mere på at rehabilitere unge med voldsdomme

  • #134   7. jul 2016 Emma hell no xD du må ikke tage øllen fra os smiley
    Der er bare ikke noget bedre end en is kold øl efter en hård dags arbejde på marken smiley
    Jeg siger ikke at man skal drikke sig fuld smiley Men at nyde en øl med vennerne over grillen, det er bare livet smiley


  • #138   7. jul 2016 Der findes skam også grupper der går efter at overfalde udlændinge og folk der tydeligt tilhøre venstrefløjen smiley

    Her i Århus har vi f.eks white pride, som kalder sig selv fodboldfans, men som netop ofte går efter udlændinge eller folk der tilhøre venstrefløjen, og de tilhøre selv den yderste højrefløj smiley

    Og udfra hvad jeg kender til flere hooligan grupper, så er de netop oftest meget fremmedhadske, og tilhøre oftest den ydre højrefløj.



  • #142   7. jul 2016 Emma
    Jeg har også rødder fra Rusland, Polen og Holland. Min morfar er fra Polen, resten er lidt længere tilbage i stamtræet smiley
    Min morfar er rasende på snyltere der kommer hertil for at udnytter den danske velfærd. Han har arbejdet og betalt skat siden han var gammel nok til at få job. Han er strengt katolsk opdraget, men nægter selv at have noget med religion at gøre.
    Jeg har en kæmpe respekt for min morfar smiley
    Det er sådan man bliver en del af det land man flytter ind i smiley


  • #148   7. jul 2016 Emma, hvis man ikke kan lade sin religion blive på hylden, når man går ud af huset. Og direkte overtræder loven pga sin religion (fx modsætter sig maskeforbudet i Danmark). Så har den religion intet at gøre i det offentlige rum.

    Vi har religionsfrihed, ikke religionsligstilling. Kristendom - protestantisme, er stadig en del af grundloven smiley


  • #151   7. jul 2016 Selv inde for mit parti, Socialdemokratiet, synes jeg, at man ser skræmmende tendenser til, at tale dårligt om både flygtninge, asylansøgere, indvandrere osv, bare fordi man vil gå DF i bedene og køre populismen ud for at bevare vælgerne.

    Jeg bryder mig ikke om udviklingen, og egentlig er jeg mere bange for hvordan den, hvad skal man sige, generelle "hygge-racisme" har bredt sig mere og mere, end jeg vil være for nogen højre-ekstremist eller islamist, da de, selvom der er kortere fra tanke til handling hos dem, trods alt er i mindretal.


  • #152   7. jul 2016 Hvis børn kan forbydes at have elefanthue på, når de handler i supermarked. Så skal muslimske kvinder også forbydes, hvis de går med ansigtet tildækket. Det samme gælder i undervisningen.

  • #153   7. jul 2016 Ydre højrefløj siger sig selv, man stemmer på den yderste side af højrefløjen, hvilket vil sige DF og Danskernes parti.

  • #155   7. jul 2016 Det er egentlig ikke noget, jeg tænker over, som sådan, det kommer ret naturligt, hvis jeg bliver spurgt, eller som nu, hvor jeg bare lukker det ud, hehe.

    Hvis det påvirker folk i en negativ retning - om det er i en debat, et selskab eller i anden kontekst, og de så ikke kan lide mig pga det, jamen så synes jeg egentligt, at det siger mere om dem end om mig.


  • #156   7. jul 2016 Det sjove er at de fleste jeg kender, der stemmer DF. De er enten selv indvandre eller efterkommere af indvandre smiley

    Rigtig mange polakker er trætte af at blive set ned på, pga kriminelle øst europæere der kommer til Danmark for at begå indbrud og rejse hjem igen. Så de vil have grænsen lukket, så fordommende om polakkerne forsvinder.
    Det forsøgte jeg at forklare min muslimske klasse, men det kunne de slet ikke forstå smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #159   7. jul 2016 Nu er der så tal som viser,at det er et problem med kriminalitet i forhold til muslimer i hele Europa.

    Så kører den der ud af. Jeg kender en skidt fyr der hedder Brian,jeg mødte engang en sød muslim og hvad med alle de nazister. Aldrig om man vil forholde sig til de problemer det medfører.

    En ting er sikkert. Det løser slet ingen ting


  • #160   7. jul 2016 Btw. Jeg stemmer også DF, hvis nogle skulle have overset det i mine holdninger xD
    Jeg elsker deres politik, vi skal passe på Danmark, vi har et helt vidunderligt land. smiley
    Vi skal passe på vores ældre, der har gjort Danmark til det, det er i dag smiley
    Og vi skal passe på vores dyr smiley Kan man ikke vise kærlighed og respekt til et dyr, så er der noget galt med ens mentalitet.
    Vi skal hjælpe de unge og lære dem at ære danske værdier smiley
    Og vi skal sørger for den danske borger har et tag over hoved og mad på bordet smiley
    Vi skal skabe tryghed og tillid til vores medmennesker smiley


  • #163   7. jul 2016 Tjae før danskernes parti kom til, der var DF altså den ydre højrefløj, der var for pokker ikke et parti der var mere ude i højre siden. Det har intet at gøre med fordomme, det har noget at gøre med at inddele partier i hvor på skalaen de ligger, det er facts ikke fordomme eller uvidenhed. Præcis som enhedslisten tilhøre den ydre venstrefløj smiley



  • #168   7. jul 2016 Lol, En Rigtig Hund, tror jeg kunne komme med mange grunde til, hvorfor DF netop ikke står for de ting, du remser op, men det høre nok en anden debat til.

    elton: Yeah, right....At kalde folk for "lam i roen" hører med garanti til "god tone"....


  • #171   7. jul 2016 Er jeg ubehagelig? Det er da ikke mig, der kalder andre mennesker for "lam i roen" i et offentligt forum.

    Prøv egentlig også lige at læse, hvad du selv skriver "jeg regner dig ikke for noget overhovedet i denne her debat"....

    Emma, her:


    profilbillede
  • #174   7. jul 2016 Tænker at integrationen vil komme stille og roligt i takt med at der bliver født børn, som vokser op i Danmark, og får demokratiske værdier og uddannelse ind med modermælken. Hvis vi alle gør hvad vi kan i vores hverdag, for at byde folk med anden kultur og hudfarve velkommen, samt stiller krav og betingelser for dem der skal bo her, så kan det vel ikke gå helt galt ?

    Kan ikke lade være med at tænke lidt på mit eget område (Lolland). I "gamle dage" importerede man en masse arbejdskraft fra Polen, som arbejdede i markerne. Mange af disse arbejdere blev i Danmark, og er i dag velfungerende danskere, med "sjove" efternavne. Ingen ser skævt til dem i dag. Men mon ikke det var anderledes dengang de kom til Danmark ?


  • #176   7. jul 2016 ....Asiater...de er gode indvandrere...! smiley

    Det ligger til deres natur at indordne sig og aldrig brokke.... bare spørg Mao Zedong, Pol Pot. Kim jong Il. Kim Il Sung, Chiang Kai-Chek, Ho Chi Mihn, HidekiTojo -og hans forgængere...
    Om det er ægget eller hønen der kommer først...så er ret store befolkningsgrupper blevet styret gennem helt afsindigt irrationelle, skadelige og dødelige regimer...og oprør har der været relativt lidt af.
    Man ærer sin familie og man sætter ikke andre asiatere i dårligt lys...

    Og nej jeg ændrer ikke nogens mening med mine oplevelser...men jeg kan da forklare MIN mening ud fra den..

    MEEEN Jeg kender faktisk en del asiatere der har trukket racismekortet...men på en lidt mere uoffentlig men måske endda lidt mere skadelig facon:

    En klagede over en censor....-ikke fordi han var racist, men fordi h*n dumpede sin sidste eksamen på sin uddannelse, og tog "chancen" for at slippe for at tage et år ekstra... smiley

    En anden dumpede sin køreprøve og beskyldte køresagkyndig for det samme...

    Det kan altså have konsekvenser hvis det bliver taget alvorligt...

    Så må jeg indrømme at jeg også kender en del kriminelle asiater, med domme der rangerer lige fra vold til besiddelse af skydevåben...sprængning af et par offentlige toiletter, indbrud, dynamit-put and take sø...osv.

    Min udenlandske veninde og jeg, sendte engang to identiske ansøgninger afsted..akademisk uddannelse..gode karakterer...men med et dansk navn og hendes eget...i gætter selv hvem der blev kaldt til samtale...

    Jeg var en nat på H.Tåstrup station ved at blive angrebet af to ret så nærgående modbydelige fulde og sikkert værre danske unge mænd, og jeg har en rimelig ide om hvor det bar henad...da der heldigvis kom en gruppe -8 stks.. 16 årige indvandrere forbi på scootere..."HEY hvad har i gang i??!" og det kom til en mindre konfrontation men de to danske klammerter skred...jeg blev nærmest krævet op bag på en af scooterne og kørt sikkert hjem.


    For ikke mere end 1½ måned siden væltede jeg på cykel på vej hjem fra indkøb...jeg blev hjulpet op af en gruppe kjortelklædte, fuldskæggede og hovedbeklædningsbærende mænd, der INSISTEREDE på at hjælpe, løfte og bære....de samlede alle mine varer op, på nær mine tamponer smiley men det er så også fair nok...og jeg fik godt nok ikke lov til at køre før jeg var helt ok...

    Jeg tabte engang min indkøbspose..(jep jeg er klodset) og en flok indvandrefyre...rimeligt sikkert bande relaterede, skyndte sig at hjælpe mig med at samle dem op og bar dem de sidste 100 meter hen til min hoveddør for mig.

    Jeg har kun haft EN virkelig ubehagelig oplevelse med en af anden etnisk baggrund herinde og han var godt nok lidt for mørk smiley til at være af mellemøstlig herkomst...

    Og mit største problem må være gruppen af ...måske lidt for højlydte og lettere attitude prægede teenage piger, der vælger at ryge ude i den del af baggården hvor jeg bor...men da jeg både har været teenagepige...og smugryger, så er det næppe det religiøse aspekt der spiller ind der....og til forskel for de andre i min opgang ....så kan tøserne og jeg faktisk fint med hinanden.
    (og ok...når bandekrigen raser...så er der da ballade, men på INGEN måde som medierne skriver det....og som det ser ud her fra første parket...det er ikke lyserødt, men det er dælme heller ikke kulsort)

    Og udover det så nyder jeg altså det multikulturelle herinde, vi holder en del "gadefester" herinde hvor der helsteges lam til folkekøkken for alle, alle laver madboder, børn sælger mors samosaer eller baklava til ingen penge, der er damecykel løb (noget drengene i alle aldre går EKSTREMT op i) Fodboldt turneringer, vandpibe telt og og og
    I dag var her EID fest...alle er i deres fineste puds og alle er glade, smiler og hilser på hinanden.
    Pigerne viste deres hip-hop dans midt på pladsen...med høj musik...

    Kirken...den kristne, der ligger midt på pladsen er også del af de her arrangementer, plus de har deres egne og der er heller aldrig ballade..de holder åben jazz festival koncerter tre dage endnu -hvor alle kan komme, købe grillmad og sidde i gården og høre live musik gratis...der er ikke nogen...ej heller banderne der rør kirken eller har noget mod den.

    Men her ER bander, og ja der er ballade...og der er utilpassede unge mænd der ikke er dummere end de godt kan se at hvis de vil have de store biler og pengene...så er kriminalitet vejen frem...

    Men ikke værre end at danskere fint kan bo her, børn lege på pladsen, og vi er indvaderede af hipstere konstant...


  • #177   7. jul 2016 Har også flere kollegaer, som er efterkommere af polske arbejdere. Tiden ændrer som regel folks opfattelse af hvad der er fremmed/utrygt.

  • #179   7. jul 2016 Emma: Åh ja ! Det er etniske danskere der er problemer med her på Lolland. Har kun oplevet velintegrerede folk med muslimsk baggrund hernede.

  • #181   7. jul 2016 elton: Hvad vil jeg ikke indrømme?

    Jeg skrev, at jeg ikke vil sammenlignes med dine ytringer - og her skulle det forstås som værende i samme kontekst, som man beder alm. muslimer om at tage afstand til ekstremister m.m.

    Du mener så, at jeg stempler dig som værende racist, hvilket jeg ikke gør, og som jeg heller ikke har skrevet nogen steder. Det er ene og alene dig, der kommer med den konstatering.


  • #182   7. jul 2016 Ikkesom: Må indrømme at jeg ikke er enig i at det ALTID går galt og ender tragisk for landenes oprindelige kultur og befolkning, når muslimer flytter ind.
    I hvilke vestlige lande er det gået galt ? Ja,ja bevares, der har været uroligheder og ballade hist og her. Men det er jo ikke sådan at vi, i de vestlige lande, altid ha levet i fredelig sameksistens smiley Vi kan sagtens lave masser af problemer selv, uden muslimsk indblanding.


  • #186   7. jul 2016 Emma: Der tror jeg egentlig kort og godt, at jeg vil fortælle dem, at det ikke er i orden at sige sådan om andre og så egentlig stoppe legen og tage en alvorlig snak om, hvordan man taler om hinanden.

  • #189   7. jul 2016 Det kan jeg godt forstå. Man forventer ikke lige, at den kommer fra børn på den måde, men egentlig ikke, at det er ondt ment, men mere en "trial-error"-kontekst, og hvis de andre har set hende som værende "den seje", så følger de jo bare med.

  • #190   7. jul 2016 Syntes altså visse udtalelser i denne tråd er ret skræmmende. For mig virker det så afsindig paranoid, og det kommer fra en der har scoret toppoint i en paraniod test i psykiatrien smiley

    Jeg kan ikke komme i tanke om EN eneste ting muslimerne har ødelagt i mit liv/hverdag. Der kommer ind imellem nogle fuldstændig vanvittige udtalelser, men det gør der også fra etniske danskere. Jaja så er der taget svinekød af menuen visse steder, men altså det overlever alle parter nu nok, børnene kan for pokker bare få svinekød derhjemme, de overlever nok ikke at få svinekød til frokost. Jeg syntes det fjollet det er fjernet, men altså igen det er ikke ligefrem noget der ødelægger folks liv, og har kæmpe betydning for folks livskvalitet, sikkerhed osv smiley


  • #191   7. jul 2016 Ikkesom. Men der er immervæk forskel på om en flok muslimer flytter til et fattigt, uudviklet afrikansk land, eller om de flytter til et velfungerende, demokratisk og uddannet land.

    Historisk set har vi "kristne" danskere opført os som svin ude i den store verden. Bl.a med slavehandel og ejerskab af de vestindiske øer.

    Er vi virkeligt så forskellige fra muslimer ? Vi mener jo alle at lige præcis vores "model" er den bedste. Der findes groteske, magtliderlige egoistiske svin, som udnytter, manipulerer, snyder og bedrager sig til at få magt, indenfor alle kulturer og religioner.

    Seneste eksempel er den danske frikirkepræst, som står anklaget for at misbruge børn, både her og i USA. Han er kristen, og præst. Hvordan passer den opførsel lige sammen med såkaldte kristne værdier ?


  • #194   7. jul 2016 Rikke det mest komiske var dog at...ehm...svinekød ikke har været i de københavnske institutioner siden 2002 så vidt jeg har forstået på min veninde ansat indenfor børneområdet i kbh.... det blev nemlig regnet for for stor en udgift at købe flere slags kød hjem....og da børnehaverne i forvejen er underlagt fortsatte store besparelser...så har man nok valgt at prioritere en zootur hist, og en ny gokart her...i stedet..

    Ti år senere...synes jeg måske det er lidt sent at forarges...

    Og så må jeg indrømme jeg synes det er unfair hvis man skal betale for mad...til et BARN!!...som barnet ikke kan spise... så må de jo sætte prisen ned...(med det resultat at børnehaven mister flere ressourcer) eller de må lave noget alle kan få....

    Og så overlever barnet og danskheden nok at få frikadellerne til aftensmad istedet...eller hvis man synes det er så fair at man skal skille børn ud fra de andre, og man selv kan dække særlige behov indenfor fødevarer OVEN i den pris man allerede betaler...så kan man jo passende selv sende en madpakke med ungen smiley

    Sorry men min danskhed sidder ikke i flæsket på et svin smiley ...slet ikke når vi snakker børn!


  • #196   7. jul 2016 Det kan altså heller ikke sætte mit pis i kog Obster smiley

    Jeg føler mig heller ikke mindre dansk, når jeg f.eks laver kyllingfrikadeller , fremfor svinedeller , og JO jeg spiser også svinekød, men det er altså ikke det som gør mig dansk smiley

    Ikkesomdeandre: Vi lever nok bare ikke i den samme virkelighed skal du se smiley Udfra denne tråd og tidligere tråde er der ingen tvivl om at vi to er MEGET uenige om bla. dette emne, og derfor ser vi også vidt forskelligt på emnet. Jeg syntes du er ekstrem paranoid,, du syntes jeg er afsindig dum, og fred være med det smiley


  • #199   7. jul 2016 Ej hvorfor skal vi nu snakke om mad, nu er jeg herre sulten, ahahahahaha. Mmmm mojosauce med brød, savle savle savle smiley

  • #203   7. jul 2016 Ikkesomdeandre: Du får ret og jeg får fred smiley Jeg har bevidst undgået at debattere med dig i denne tråd, da jeg netop husker det intet førte med sig i tidligere tråde. Som sagt vi lever i to HELT forskellige verdener og virkeligheder , og du er så overbevist om at islam og muslimer er de dumme og farlige, at uanset hvad der kommer på bordet af argumenter, udtalelser, artikler osv, så fastholder du at din mening er den korrekte og andre ikke fatter en dyt.

    Igen du får ret, jeg får fred. Sov skønt når du kommer dertil smiley


  • #206   7. jul 2016 Emma -ENIG... vi holdt sammenskudsgilde som julefrokost på mit studenterkursus...vi var ca 50-50...

    Og da timerne var ved at være ovre, og vi andre brugte mikroovnen, ovnen på skift eller serverede ting der var pakket godt ind og stadig små lune...så blev der fra alle de udenlandske piger og drenge ringet til forældre ...og gryder så store at et barn sagtens kunne stå i dem, fad på fad på fad af de lækreste varmeste og fantastiske ting blev leveret friske og varme og så smuttede de ellers igen..

    Der blev ikke spist så meget smålunkne frikadeller eller flæskesteg...

    Vi mæskede os i samosaer -en mor havde været vågen hele natten og lavet over 90...gryderetter..hummus...falaffel med masser af krydderurter i..og og og smiley det var fantastisk...

    Lige som vores studenterkørsel hvor vi ventede med alkoholen til vi havde været forbi den muslimske del af vores medstuderende -vi planlagde ruten så de lå først...det var helt seriøst hele buffeter...og de var så glade og stolte over at få besøg af "xxx's danske venner" og jamen det var bare skønt.. smiley


  • #214   7. jul 2016 Højreekstremister er omend ligeså farlige som ekstremisterne fra Daesh - egentlig har jeg svært ved at se forskellen - de vil begge udrydde dem, som ikke passer ind i deres hoveder omkring den perfekte verden...

  • #223   7. jul 2016 Isabelle: Kan ikke svare dig på, hvorfor så få med anden etnisk baggrund, vælger ikke at stemmer til vores folketingsvalg. Men jeg regner da med, at det ændrer sig med tiden, bl.a i kraft af at vi får flere politikere ind i folketinget, som har baggrund i indvandrer/flygtningemiljøet. Ting ta'r tid, og bliver ikke ændret på så kort tid.
    I 60'erne og 70'erne fik vi en masse tyrkiske gæstearbejdere til Dk. Mange af dem blev i Dk. og er rimeligt integreret i dag. Men de havde jo så også den fordel, at der var job til dem.
    Ingen tvivl om at det er op ad bakke at integrere, når man ikke kan tilbyde job.

    Ikkesom: Tyrkiet, som er et muslimsk land, er da ret så venligt stemt overfor den vestlige verden smiley Så jeg vil ikke mene at man aldrig oplever et muslimsk land bliver mere moderat, tværtimod. Måske muslimerne i virkeligheden burde frygte "os kristne", for internettet giver enorme muligheder for at uddanne og påvirke undertrykte muslimer, som måske kan få et billede af, at demokrati og Islam godt kan følges ad.
    Kald mig bare naiv, men verden er ikke så stor, fremmed og mærkelig, som den tidligere har været, så jeg frygter ikke at "vi bliver overtaget" af muslimer.
    Vi har en masse udfordringer mht. integration og terror, så det bliver ikke problemfrit at leve sammen. Men jeg håber at viden/uddannelse, kan være med til at skabe større forståelse og respekt for hinanden, uanset religion og hudfarve.


  • #228   7. jul 2016 "Importere" er for mig varer eller dyr der bliver fragtet i bokse osv. til landet, på ordre fra andre..
    Hvis et selvstændigt individ rejser over landegrænsen, så bliver han da ikke importeret... Jeg kan ikke se, hvor ordet er brugt, men jeg synes også det er vanvittigt nedladende. Det er da aldrig noget vi siger om mennesker


  • #231   7. jul 2016 Godt brølt, Imran!

  • #232   7. jul 2016 smiley

    profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #233   7. jul 2016 Sikken en gang vrøvl.

  • #236   7. jul 2016 hmm ... min tanke er nok lidt at der ikke kan ske en vellykket integration, uden en vis form for assimilering, eller måske mere korrekt sagt, at de der assiliminerer sig lidt har det nemmere end de der er meget tro/radikale, og de accepteres nemmere....

    sker det slet ikke tror jeg der er grundlæggende værdier/holdninger der er for forskellige .... altså igen er hvor holdningerne er de mest "yderliggående"


  • #237   8. jul 2016 Nice to hear from you, Imran ! smiley

  • #239   8. jul 2016 Ikkesomdeandre
    I de radikaliserende nationalistiske grupper er det sikkert synspunktet.
    Men det viser så også at I i disse grupper ikke fattet noget so simpelt, som hvad en opholdstilladelse betyder legalt.
    Men det er sundt for jer at lufte jeres ekstreme synspunkter i fora, hvor I ikke bare kan bekræfte hinanden.
    Måske kan det få nogen af jer til at tænke uden for den boble som facebook grupper og lignende desvære skaber.


  • #242   8. jul 2016 Jo I vil måske melde jer ud af Verden og bygge en mur om Danmark? smiley

    Det er lidt sjovt, hvordan I bruger det at ikke være "politisk korrekte", til at forsvare Jeres racisme og had


  • #243   8. jul 2016 Ikkesom: Hvor mange vestlige lande er blevet tvunget til at skifte religion, og konvertere til Islam ?

  • #246   8. jul 2016 Ja jeg ved hvad de ord betyder Ikkesomdeandre.
    Og jeg er netop ikke så "politisk korrekt", at jeg ikke kalder det, hvad det er smiley


  • #248   8. jul 2016 Ikkesom: Jeg har skam læst indlæg #184, og det ændrer jo ikke ved at det du går og frygter, næppe nogensinde sker. Muslimer er ikke anderledes end kristne. Hverken værre eller bedre. De er kun mennesker.
    Og ja, der er sikkert nogen muslimer, som ville ønske at hele verden konverterede til Islam, lige så er der kristne, som ville ønske at hele verden blev kristne. Men det er kun et ønske, fra nogle små minoriteter. Størstedelen af os mennesker, ønsker at leve i fred og ro, uanset religion.

    Og din påstand om at Islam ikke har ændret sig, det passer simpelthen ikke. Der findes mange forskellige grene af Islam, ligesom der gør af kristne. Nogle er mere moderate, med moderne demokratiske værdier, andre er mere ekstreme og intolerante.
    Men jeg vil give dig ret så langt, at Koranen ikke er blevet omskrevet (moderniseret), så den passer ind i en moderne verden. Men det er den kristne bibel så heller ikke.


  • #251   8. jul 2016 At jeg har læst og forstået dit indlæg, er ikke ensbetydende med at jeg er enig smiley

    Selvfølgelig er der forskel på kristne og muslimer, det er 2 forskellige trosretninger. Men i bund og grund er vi "bare" mennesker allesammen, uanset hudfarve, religion osv.

    Biblen og Koranen minder meget om hinanden, og prædiker mange af de samme ting. Så I min verden er der ikke voldsomt stor forskel på de 2 trosretninger.

    Men jeg er da helt enig med dig i, at det bliver en udfordring at få flygtningene ordentligt integreret pga. de kulturforskelle der er. Det bliver ikke klaret på en formiddag.

    Men mon ikke at det lykkes ? En del af flygtningene (migranterne) der er kommet til Dk. og Sverige i den senere tid, er begyndt at rejse sydpå igen. Måske netop fordi de har indset at træerne heller ikke vokser ind i himlen her nordpå. De der bliver, og som får lov til at blive her, må jo lære at indordne sig unde dansk lov.


  • #254   8. jul 2016 Lidt sjovt/paradoksalt er det, at når racister beskriver muslimer, så lyder det mest af alt som en selvbiografi. Hvor kommer den had fra? Opvæksten måske?
    Under alle omstændigheder må det være frygteligt at skulle leve et liv i konstant angst.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #260   8. jul 2016 Gode forslag. Alligevel undre det mig lidt. Hvorfor er det nødvendigt med alle de tiltag. Vi hører gang på gang,at det er få der er problemer med. Har vi andre i de nordiske lande der giver så store udfordringer?.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #262   8. jul 2016 Få?. Flere af de du nævner er jo på grund af religion. Hvorfor mener man kvinder ikke må arbejde med mænd. Hvorfor skal man uddanne imamer og hvem skal betale. Hvorfor overvåger man borgere for at de ikke rejser i krig osv osv.

    Meget falder tilbage på religion.


  • #263   8. jul 2016 ""Hvorfor mener man kvinder ikke må arbejde med mænd.(?)""
    Hvem er det der mener det?

    Med hensyn til krav om statsautoriseret uddannelse af forkyndere i andet end folkekirken, så er jeg ret sikker på at det strider mod grundloven, da det begrænser religionsfriheden.
    Men man kunne lave en dansk uddannelse af imaner, som man kraftigt kunne opfordre til at moskeerne så bruger


  • #264   8. jul 2016 "" Har vi andre i de nordiske lande der giver så store udfordringer?. ""
    Ja den stigende nationalisme i ikke bare de nordiske lande, men i store dele af Verden er en alvorlig trussel mod Verdensfreden. Faktisk kan man se på islamisme som en slags nationalisme, bortset fra at der ikke er et statsborgerskab bag, men en ekstrem fortolkning af en religion.
    Det er samme fænomen, og begge er lige farlige


  • #266   8. jul 2016 Hvad er den procentdel Isabelle?
    Og hvis de er gift, så må manden jo også være på offentlig forsørgelse. Ellers gælder forsørgerpligten jo


  • #268   8. jul 2016 Isabelle du bruger nogle forskellige ord, som sikkert dækker over noget forskelligt.
    Først skriver du "kvinder med ikke vestlig baggrund" og så skriver du "nydanske kvinder over 30"
    Er den sidste gruppe danske statsborgere, der ikke er født som danskere?
    Og har du kilder til at underbygge det hele?


  • #269   8. jul 2016 Og hvis dine tal for "nydanske kvinder over 30" ikke betyder mellem 30 og 65 så er der vist et problem med det tal smiley

  • #270   8. jul 2016 Ikkesom: Jeg så 10 min. af "din" video, og så orkede jeg ikke rigtigt at se mere smiley Men jeg gætter på at videoen viser en eller flere Imamer med ekstreme synspunkter ?
    Hvis ikke, må du lige forklare mig, hvad meningen med videoen var, for jeg orker simpelthen ikke at bruge tid på at se det hele.


  • #272   9. jul 2016 Så lykkedes det smiley

    Jamen jeg er da helt enig med dig i at når folk sympatisere med stening af f.eks homoseksuelle, er det ikke kun er langt ude, men også forkasteligt og ulovligt. Og den slags opfordringer/holdninger ikke skal foregå i et demokratisk samfund. Helt enig !!
    Der findes masser af eksempler på at Imamer er kommet med nogle ret så uheldige (for at sige det mildt) udtalelser/opfordringer.

    Af samme grund, giver Lenschows forslag omkring uddannelseskrav til Imamer også rigtig god mening.

    Det er ikke uden problemer at integrere folk med en meget anderledes kultur i Dk. Det benægter jeg ikke.

    Men jeg mener stadig ikke at man kan skære alle muslimer over én kam. Nøjagtigt som man heller ikke kan skære alle kristne over én kam.


  • #274   9. jul 2016 Jeg kiggede med fra ca. minut 57, og ca 10 min. frem ?

    Hvad er det helt præcis du mener at jeg ikke har forstået ?


  • #276   9. jul 2016 Er helt på det rene med at tilhørerne i salen ikke er Imamer, men "almindelige muslimer", og jeg giver dig helt ret i, at det er NO GO at være tilhænger af stening osv. Og den slags holdninger/opfordringer skal vi selvfølgelig bekæmpe med næb og kløer, for det hører ikke hjemme i et demokratisk land. Helt enig !!

    Netop derfor at jeg også skriver at Lenschows forslag om uddannelse til Imamer er en rigtig god idé, så vi kan sikre os at den slags ikke foregår.
    Imamer er jo et eller andet sted en form for lærer. Så hvis de står og fortæller deres menighed at stening af homoseksuelle, flerkoneri osv. er vejen frem. Så vil det selvfølgelig give problemer, i og med at det er imod dansk lovgivning.

    Når det så er sagt, så ville jeg sikkert kunne blive lige så stødt/forarget over at se et møde afholdt hos Jehovas vidner, Indre mission eller lign. Der foregår mange ting i religioners navn, som jeg hverken forstår eller sympatiserer med.

    Heldigvis er de fleste kristne og muslimer mere moderate i deres holdninger.


  • #278   9. jul 2016 Fair nok, vi må bare være enige i at være uenige smiley

    Jeg kan sagtens se dine pointer. Som et ikke-religiøst menneske, har jeg også svært ved at forstå hvorfor nogle mennesker vier deres liv til at følge en bestemt trosretning. Islam er en lov-religion, så selvfølgelig vil de fleste muslimer svare at Koranen skal følges. Heldigvis tolkes koranen forskelligt, så det er ikke alle muslimer, som følger den slavisk. Hvis det var tilfældet, ville vi jo have oplevet steninger osv. herhjemme i lille Dk. Vi har desværre oplevet æresdrab, så de ekstreme muslimer findes, ingen tvivl om det, men det er heldigvis et mindretal der er så ekstreme.

    Jeg kan sagtens forstå din bekymring for de ekstreme muslimer, for de findes jo også her i Dk. Jeg vælger dog at tro på at demokratiet vil bestå. Jeg tror ikke på at den vestlige verden nogensinde bliver muslimsk. Men i sidste ende kan ingen af os vide hvad fremtiden vil bringe, vi kan kun gætte på det, og håbe at lille, gamle Danmark vil bestå. Samt selvfølgelig gøre vores til at bevare vores danske værdier, så som demokrati, ligestilling, ytringsfrihed og religionsfrihed.


  • #283   9. jul 2016 ....nu bliver jeg simpelthen nød til at pippe omkring den video...

    For det gør en del for kildekritikken at kigge på kontekst...og når Yusha Evans er med -en tidligere kristen prædikant...

    Som er kendt for offentligt at slå meget hårdt ned på "moderate muslimer" og muslimer som på nogen måde tænker på sine medmennesker udenfor religionen...

    Så skal man måske LIGE tage med et gran salt hvem der dukker op til sådan et arrangement for at høre på ham...hvem der støtter ham...og hvem der er tilbøjelig til at give ham ret (plus folk der bare rækker hånden op fordi "alle andre gør" -fesent ja, men meget normalt gruppepsykologisk)


    Og selvom det er grimt...så kan man ikke bare tage et møde, beværtet af en kendt ekstremist, for pålydende og som eksempel for den gængse muslim..... heller ikke selvom ham og hans tilhængere prøver at normalisere og dermed selvvalidere deres rabiate holdninger smiley

    ...og hvis man ikke tror der findes "moderate muslimer"....så kan man da i hvert fald konkludere at de i den grad indenfor egne rækker anerkender at der gør smiley og at det i den grad er noget som de ekstremistiske muslimer anser som noget af en trussel...



    profilbillede
  • #290   9. jul 2016 ...Euroislam går også ind for at leve meget efter koranens ord? Jeg vælger at tro det er derfor det tal er steget blandt de unge smiley der trods alt synligt også gør oprør mod de kulturelle traditioner...

    Sådan er det i hvert fald her i den her ghetto smiley

    "Som muslim må jeg sige, at alt i den europæiske kultur, som ikke strider mod islam, er en del af mig. Det er i overensstemmelse med islamisk lære." Sådan siger den schweiziske islam- og filosofiprofessor Tariq Ramadan, der er en af hovedkræfterne bag den nye strømning 'euro-islam'. Hans udtalelse er værd at lægge mærke til, fordi en del europæiske politikere og debattører har en helt anden opfattelse af islam. De opfatter islam som en religion i direkte modstrid med europæisk kultur og europæiske værdier, og de mener derfor, at islam er en forhindring for integration af indvandrere og flygtninge. Denne holdning har især fået vind i sejlene efter terrorangrebene i USA den 11. september 2001.

    Flere og flere muslimer i Europa - også i Danmark - giver Tariq Ramadan ret. De arbejder målrettet på at udvikle en tolkning af de islamiske skrifter og en levevis, der kombinerer islamiske principper med europæiske og danske værdier og praksisser. Det gælder især den unge generation af muslimer, der ønsker at skille islamiske principper fra de traditioner, deres forældre eller bedsteforældre har med fra lande som Tyrkiet, Pakistan og Marokko.

    (...)

    Mange unge muslimer ønsker at frigøre sig fra nogle af forældrenes kulturelle normer, der opfattes som en hindring for integration. Når de studerer islam, opdager de, at mange af deres problemer skyldes ikke-islamiske traditioner, som forældrene ofte fejlagtigt regner for islamiske. Det gælder for eksempel tvangsægteskaber, omskæring af kvinder og modstand mod at unge kvinder tager en videregående uddannelse og så videre. Ved at organisere sig på tværs af nationale skel i organisationer med euro-islamiske tendenser kan unge muslimer gøre op med dele af forældregenerationens normer og engagere sig i deres omverden uden at gå på kompromis med et islamisk grundlag.

    Hvad vil euro-muslimer opnå?
    Euro-muslimer, det vil sige muslimer der går ind for euro-islams grundprincipper, ønsker sig fredelig sameksistens mellem muslimer og ikke-muslimer, og de ønsker at bevare deres muslimske livsgrundlag. De ønsker altså hverken isolation fra samfundet eller assimilation (total tilpasning). De ønsker, at der bliver skabt en markant muslimsk stemme (eller flere forskellige) i offentligheden, der ikke har det samme uforsonlige og hadske præg som for eksempel den ultra-religiøse organisation Hizb ut-Tahrir (se kildeliste) og andre ekstreme islamiske grupper. Det ønsker med andre ord at give islam et moderat, menneskeligt, moderne og tolerant ansigt i offentligheden, og de ønsker at gøre deres ikke-muslimske medborgere opmærksomme på, at mange muslimer har et stærkt tilhørsforhold til Danmark og den vestlige verden, og at mange ikke opfatter Vesten og islam som modsætninger. Euro-muslimerne tror og håber, at det vil blive nemmere at være muslim i Danmark, hvis deres budskab når igennem til den brede befolkning.

    Mange muslimer, der bakker op om euro-islamiske grundtanker, ønsker sig desuden et mere sikkert teologisk fundament at leve deres liv i den vestlige verden på. Muslimer, der ønsker at indgå aktivt i samfundslivet uden at gå på kompromis med deres muslimske tro, møder ofte problemer og tvivlsspørgsmål i dagligdagen: Hvordan kan de daglige bønner og den årlige fastemåned tilpasses normerne og arbejdsrytmen på et studium eller en dansk arbejdsplads? Hvordan kan Koranens kønsmoral kombineres med de ofte frie omgangsformer mellem kønnene i Danmark? Og hvordan skal man forholde sig til Koranens påbud om at give en del af sin indtægt til de fattige, når man lever i et velfærdssamfund med højt skattetryk? Euro-muslimer mener typisk, at kun islamiske lærde, der kender den europæiske virkelighed og er parat til at nyfortolke de islamiske grundtekster på den baggrund, er i stand til at svare på den slags spørgsmål.


  • #293   9. jul 2016 Isabelle, står den "undersøgelse" i dit link? Jeg er lige på mobil så der er meget tekst at scrolle frem og tilbage igennem, jeg kan bare huske at vi har haft den med de 77% før, som jeg syntes var formuleret så det ikke var helt ligetil at udlede den konklusion..

  • #294   9. jul 2016 "viser blandt andet, at 77 procent i dag mener, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud"

    Der står ikke noget om, at 77% mener, at koranen skal følges ordret?
    Der er ret stor forskel på at mene, at koranens anvisninger skal følges fuldt ud, og så at koranen skal følges ORDRET

    Det er ikke fordi jeg vil stå og jappe rundt i det hele, men jeg tror du har nævnt undersøgelsen før og jeg synes ikke rigtig man kan udlede det af den, du gør


  • #295   9. jul 2016 Noget helt andet er, at de vel kun har udspurgt x antal personer til den undersøgese, de har jo ikke spurgt hver eneste muslim i landet .

  • #298   9. jul 2016 Tak, Ikkesom, for linket smiley Jeg tænker nu mere på selve udformningen og formuleringen af interviewet, men hvis den har været der før, kan jeg sikkert finde det et eller andet sted blandt mine gamle svar

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #301   9. jul 2016 Det er tydeligt,at uanset hvad der må være af undersøgelser, statistikker og fakta,er der mange der vil benægte det. Kun det der passer i ens egen verden får lov at stå. Der er en undskyldning for alt. Hvorfor det er så vigtig for nogen,at ikke forholde sig til virkeligheden,forstår jeg ikke.

    Hvis det nu var kristendommen der var tale om,tror jeg ikke der var mange, der vil benægte sammenhæng imellem krige og drab begået af kristne. Her kunne man ellers bruge de samme undskyldninger.


  • #306   9. jul 2016 Min personlige erfaring, på min arbejdsplads, er at ingen af mine muslimske kollegaer har problemer med at arbejde sammen med kvinder/mænd.

    Alle undersøgelser viser at en meget stor del af de unge muslimske kvinder klarer sig super godt på de videregående uddannelser. Jeg gik bl.a. på HF med en muslimsk kvinde, som ville læse til læge bagefter. Hvis disse kvinder "bare" skulle "holdes hjemme i køkkenet", og udelukkende fungere som kogekoner og fødemaskiner, fik de nok ikke mulighed for at studere overhovedet.

    Jeg er ikke i tvivl om at de fleste muslimer her i landet er mere moderate, og at de kommende generationer også bliver det. Og jeg nægter at dømme en hel religion, ud fra nogle få ekstremister.

    Vi har integrationsproblemer her i DK, og vi får også en kæmpe opgave med at få integreret "de nye" flygtninge/migranter. Men jeg føler mig overbevist om at det nok skal lykkes med tiden.


  • #308   9. jul 2016 Personligt så er den muslim jeg har kendt der var mest religiøs...hun overvejede Niqab...ved at uddanne sig til læge og så kirurg smiley

    Hun var iøvrigt netop hverken undertrykt -faktisk fandt familien hendes religiøse interesse og hendes valg at gå med tørklæde ret...for meget. Men hun fandt støtte og glæde i sin tro...og var iøvrigt noget af det venligste og mest næstekærlige du kan finde...

    Udover det så er nogle af de mænd der har behandlet mig bedst...og uden bagtanker!! muslimer...venner!
    Den omtanke der er i at man bliver fulgt hjem hvis det er sent, at der bliver hjulpet med at bære tunge ting, og så at den lokale slagter altid giver mig ben til Minion og jeg selv får kød til god pris...det samme med den lokale grønthandler...der altid bliver glad for at se en, som ofte giver rabat, ligger lidt ekstra i ens pose osv. (og inden nogen skulle få den ide at gøre det til noget lavt, klamt og lign. så var de lige sådan overfor min eks. )

    Og "Firkantens festival" ....og især damecykelløbet...trækker LANGT flere frem...end da Hizb ut-Tahrir holdt demonstration på pladsen... og de femten gutter der stillede op til fællesbøn på pladsen i forhold til Eid-ul Adha sidste år...(ja ja de skal nok dukke op til Eid festerne...men hey jeg fejrer også jul, men går ikke i kirke..)
    Og der var ikke nogen fællesbøn under Eid-ul Fitr her for et par dage siden...

    Jeg oplever ikke folk er blevet mere religiøse, eller fjendske overfor danskere...
    bandekrigen jo..den er optrappet...men det er vist ikke noget med religion...

    https://www.facebook.com/firkantensfestival/photos/a.134564963285261.32421.127646540643770/1074765235931891/?type=3&theater

    https://www.facebook.com/firkantensfestival/photos/a.128914447183646.29969.127646540643770/879283365480080/?type=3&theater





  • #309   9. jul 2016 Man ser jo tydeligt her...hvordan de ikke vil blandes med de vantro....hvordan de slet ikke vil være sammen med kvinder...der ikke må bestemme noget..hvordan de ser ned på dem...

    https://youtu.be/nAAXeAsA5js

    Men det er SELVFØLGELIG bare et skalkeskjul til den dag de overtager verdensherredømmet...


  • #311   9. jul 2016 Vark....hvad mener du?

  • #313   9. jul 2016 Dem har jeg også ondt af....men de er heldigvis i så ekstremt undertal smiley Og stadig...når langt størstedelen af dem i "klædedragten" er danske konvertitter...så tror jeg ærligt talt du skal revurderer hvor meget mændene tvinger dem til at blive "stavnsbundne" smiley

    Udover det så alle jeg kender der har overvejet den har selv bestemt det...igen UDEN familiens støtte og med familiens misbilligelse -det gør sig også gældende for sløret.

    DU må gerne have din holdning....og selvfølgelig er der da få idioter -det er der ALTID....

    Men forskning er mere validt end folks subjetive holdninger, fordomme og meninger smiley og den siger noget ganske andet smiley

    "Fælles for kvinderne i undersøgelsen fra Københavns Universitet er, at de er unge og selv har valgt at bære tørklæde ved en personlig religiøs omvendelse. En kvinde var endda parat til at forlade sin mand, hvis han bad hende om at fjerne tørklædet. Forskerne vurderer, at den største gruppe blandt de 100-200 kvinder, der bærer niqab i Danmark, er etnisk danske konvertitter."

    (...)

    "Samtalerne giver et helt andet billede af tildækningen, end at kvinderne skulle være tvunget af deres mænd, familiemedlemmer eller muslimske miljøer," skriver forfatterne Birgitte Schepelern Johansen, Margit Warburg og Kate Østergaard, som forsker ved Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier på Københavns Universitet.

    Konklusionen, som går imod det politiske flertals hidtidige fortolkning, får støtte fra Connie Carøe Christiansen, der er lektor ved Roskilde Universitet med speciale i islam og muslimsk mode i Danmark:


    – For kvinderne er det et tegn på viljestyrke at gå med niqab. De opnår en bedre selvfølelse i forhold til deres religiøse tro, som kun forstærkes, når de møder modstand, siger hun og fortsætter:

    – Når politikere påstår, at niqab blot handler om undertrykkelse, viser det, at de tilsyneladende ikke interesserer sig det fjerneste for de kvinder, men blot bruger diskussionen til at fremme deres eget politiske projekt, siger hun."


    Og jeg nægter altså at have ondt af kvinder der netop finder styrke i mod deres families og ægtemænds vilje smiley ...sorry...

    ....så hvorfor er det du tilsyneladende har noget imod jeg giver credit til de "moderne" muslimer?? egentlig??


  • #316   10. jul 2016 Det er ret nemt man mener der er mellem 150-200 kvinder i Danmark der bærer niqab ....-svimlende tal ik? gad vide om vi kan finde 150-200 etnisk danske undertrykte kvinder og magtliderlige ægtemænd? smiley


    Nå men hvis op til 80 af dem er danske konvertitter...og der kun er 150...så er de i overtal...men det er også komplet ligegyldigt... der ER om der er overtal eller ej...en ret stor del af dem, der er danske konvertitter...så skal du også lige trække den procent del fra som har valgt det selv, hvilket forskerne mener er langt størstedelen -det er også mit indtryk og indtrykket blandt de muslimske kvinder jeg kender om omgåes smiley

    Så er vi tilbage på en meget lille procentdel ud af et i forvejen sindsygt lille antal..selv hvis vi tager det "store" tal på 200....

    Alt i alt vil jeg tro der er flere narkoludere der får bank...end der er "kvinder i Niqab" i Danmark der bliver undertrykt og stavnsbundet smiley ...men førstnævnte er der selvfølgelig OGSÅ for mange af ...

    Men dine fordomme, egne holdninger og meninger har du ret til smiley

    Men ellers kan du læse rapporten lavet af forskerne fra KU ...og du kan jo skrive til dem at du er uenig smiley jeg refererer bare...jeg har ikke lavet den smiley


  • #321   15. jul 2016 Har ikke læst hele tråden.

    Men ser en stigende grad af mennesker, som opbygger et had mod muslimer, fordi folk som IS går rundt og kalder sig muslimer.
    Hvis de var muslimer, så ville de ikke have bombet et muslimsk helligsted i den mest hellige tid, nemlig Ramadanen. Men det gjorde de.
    Hvorfor folk ikke hører mere om den side af sagen, det ved jeg ikke. Men jeg ved, at det er uhyggeligt, at så mange linker religionen med vold og psykopater. Der er altså rigtig mange muslimer, uden tvivl de fleste af dem, som aldrig ville gøre en flue fortræd. De ønsker bare at have deres tro i deres eget daglige liv, ligesom alle andre religiøse.


  • #353   15. jul 2016 Ikkesom: Synes faktisk, det er MEGA upassende, at du vender min kommentar mod Lenschow. Hun er ikke terrorist, og hun skal på ingen måde forsvare deres handlinger.
    Helt ærligt, så ville den mere passende være rettet mod dig.

    - Og når du piller små dele af koranen ud, så ja, så er den forfærdelig - Men samme skræmmebillede kan skabes af biblen. Koranen er ikke lov. Der står i den, at er dine skikke eller omgivelser forandrede eller anderledes skal du tilpasse dig deres love, og holde religionen tæt på dig selv. Yderligere står der i koranen, at du skal følge den tid, du lever i.
    Islam er ikke problemet. Terrorister er problemet.


  • #356   15. jul 2016 Jeg har endnu til gode at høre om, at religion har noget at sige, når man dømmes.
    "Hvilken religion er du tilhænger af, Hr? Det er vigtigt for vores statistikker"
    Nej vel?

    At man har indvandrerbaggrund er ikke lig med, at man er muslim, hvilket åbenbart er noget, der kan være svært at overbevise folk om. Det oplever jeg i hvert fald.


  • #360   15. jul 2016 Man kunne næsten forledes til at tro, at det borgerlige Danmark (soc dem inkl.) har en agenda gående ud på, at spille samfundets svageste ud imod hinanden. På den måde fjernes fokus fra, at en relativt lille elite tilraner sig stor magt og store værdier. Ding Dong. Tilsyneladende en succesrig fremgangsmåde - gambit med bønder som ofre smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #361   15. jul 2016 Hold nu op. Alle statistikker viser at muslimer begår mere kriminalitet. Det har mere med kultur en religion at gøre. At de to ting tit og ofte hænger sammen gør det ikke bedre.

    Hvad er det man vil opnå ved at benægte kendsgerninger. Religion har alle dage skabt død og ødelæggelse. Man skulle tro man var blevet klogere af historien,men det bliver man nok aldrig.

    For mig har religiøse tosser ikke noget at gøre i et moderne samfund.


  • #371   15. jul 2016 Ikkesom: I Danmark er Islam ikke lov. Uanset, hvordan du vil tolke det. Det er det, jeg mener. Sharia er heller ikke kun slemt. Det er regler, som muslimer lever efter, såsom at de skal bede 5 gange om dagen. Ikke alt påvirker andre og handler om stening.

    Og ja, jeg kan godt finde det - Se det hele.
    https://www.youtube.com/watch?v=fCQ0svB0UUU

    Igen, ikkesom - Du skal følge den tid, og de skikke, du lever i. TID. Du skal altid være lærd og oplyst. Vi har ligesom lært, at man ikke skal stene folk ihjel - Det hører fortiden til. Følger man koranen, så sletter man også den del af religionen.


  • #372   15. jul 2016 Der er også denne.
    https://www.youtube.com/watch?v=STz2FrpZnpw


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #373   15. jul 2016 Alexandria. Det undre mig ofte,at se især kvinder forsvarer undertrykkelse. Det er også meget lettere, når man ikke selv er underlagt de love og regler,der gælder i mange lande.

    Man kan læse den på hovedet for min skyld. Hvis alle kun så det gode i deres tro,ville der ikke være noget problem. Den dag kommer aldrig. Derfor mener jeg, at det bedste vil være at begrænse det mest muligt.


  • #376   15. jul 2016 Det undrer mig, at folk ikke læser koranen. Der står i koranen, at en kvinde ikke kan tvinges til noget. Så den del med undertrykkelse står ikke noget sted i koranen. Til gengæld skal kvinder nærmest være mænds slave i biblen, men det glemmer folk åbenbart glædeligt.

    Koranen er ikke problemet. Problemet er de imamer, der laver deres egne ekstreme fortolkninger.


  • #379   15. jul 2016 Tag bare selve julen, men lad mig beholde fridagene smiley

  • #390   15. jul 2016 Sødeste Macklemore. Julen, påsken og pinsen er også selvbetalt fri for dig. Du optjener blot søn- og helligdagsbetaling over lønnen. NÅ smiley

  • #396   15. jul 2016 Gider I ikke stoppe al den snak om mad?
    Der er nogen der ingen aftensmad har fået smiley


  • #397   15. jul 2016 Hvem?

  • #398   15. jul 2016 Miiig!

  • #399   15. jul 2016 Janni...ned efter en Durum... -hvis det da ikke tolkes som landsforrædderi og støtte til terrorisme...

  • #400   15. jul 2016 Jamen jeg gider ikke køre smiley
    Jeg har det hårdt.
    Men fandt nogle boller nu smiley


  • #401   15. jul 2016 Krisen afværget.
    Fandt også nogle toast, en banan og nogle vingummier. Total bonus smiley


  • #404   15. jul 2016 Han lyder som en flink fyr smiley

  • #406   15. jul 2016 Er det nødvendigt at konvertere, for at importere sin helt egen private kok fra Pakistan ? smiley smiley
    Hils Imran og sig at det ser lækkert ud.

    PS. Hvor lang tid før man evt. Kommer til Jylland, skal man bestille bord hos Imran ? smiley


  • #408   16. jul 2016 Lyder godt, har vist aldrig smagt Pakistansk mad, så det kunne jo være et eksotisk indsalg, som en del af en Jyllandstur smiley

  • #412   17. jul 2016 "Radigale elle Elendighedslisten"

    Hahahaha, så du kan også være frivillig sjov. Sikke en humor smiley :D smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #413   17. jul 2016 Isabelle. Og det har også kostet krig og liv. Religion har altid været årsag til elendighed. Hvis man i dag har brug for,at leve efter noget som er skrevet for x antal Tusind år siden, er der gået et eller andet galt.

    Du får ikke mig til at lukke øjnene for hvad kristendommen også har været brugt til. Derfor undre det mig,at så mange benægter de negative følger der også er i islam. Der er så mange,at man kunne skrive tykke bøger om det.


  • #414   17. jul 2016 Som sagt står der i koranen, at en kvinde ikke kan tvinges til noget. Der står yderligere at man skal holde sig lærd og oplyst, samt følge tiden, man lever i. Altså bliver rigtig mange regler og påbud irrelevante, så snart man gør dette.
    Men den del sprang du vel bare let og elegant over.

    Det samme er sket med biblen. Der er jo ingen, der gør det, som Isabelle nævner - mere.
    Problemet i nogle muslimske lande er, at det ikke er sekulariseret, og derfor bruger de netop koranen, som de øverste bestemmer det.
    Der er MANGE i de lande, der forsøger at få dette ændret, fordi de netop har holdt sig lærde.
    Men det er svært at ændre noget, når du har en hel stat imod dig.

    Og så er der ekstremister - Folk som kalder sig muslimer, men i oprigtighed bare bruger islam som em undskyldning. Fx IS.
    Som jeg nævnte ovenover; De bombede et helligsted i den helligste tid for muslimernes tro. Så er man satme ikke muslim.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #417   17. jul 2016 Mennesker har altid været årsag til elendighed. Hvem har påstået andet. Gør det religion mindre farlig. Som altid undgår man, at forholde sig til emnet.

    Hitler var forøvrigt katolik til sin død. Han brugte både gud og Jesus i sine taler. Manden var udmærket klar over kirkens magt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #425   17. jul 2016 Han anså ikke Jesus som en svagpisser. Han så kristendommen sådan. Jesus,brugte han netop til at vise,at jøderne allerede den gang var et problem.

    Som du nok hører var religion ikke uvæsentlig i den krig. Der var en grund til,at han undlod offentlig at give sin mening til kende.


Kommentér på:
De er ikke voldelige fordi de er muslimer - de er bare voldelige

Annonce