8. aug 2007 Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.543
De er ikke farlige.. {{forumTopicSubject}}
Igår var mig og tasso ude og træne på et grønt græsareal der er lige ude for vores hus. så kom vores nabo forbi med hendes labrador og de fik lov til at snakke da de er vokset op sammen nærmest..
vi står lidt og snakker om at schæferen har det der ry med at den er så farlig osv. lige i det kommer der en fra min vej der har en puddel.( han har ikke snakket til os lige siden vi fik tasso) og stirre ondt på mig og løfter så den puddel da den bestemt ikke skulle udsættes for tasso. da labradoren så var gået kommer der en dame med en blandings hund.. den var ikke ret stor.. 100 meter før hun møder os tager hun så den hund op i armen,. Tasso står lige så stille og kigger på damen som bare nærmest løber forbi os..
Hvorfor er det schæferen er så "forfærdelig"?
ved godt at en fremmed hund kan være lidt voldsom. men når man ligefrem løber afsted med sin hund i armene tænker jeg bare?
er det fordi det er mig der står med ham, jeg er jo snart 15 men det er jo mig der er lederen for Tasso,, og mig der styrer ham bedst. det ved folk jo ikke. men stadigvæk.
Hvad synes i om schæferen?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
Terkel har det med at gø af andre hunde hvis han vil snakke med dem, og samtidig rejse børster... De fleste trækker straks deres hund til sig, også store hunde, og kigger vildt ondt på mig som m jeg ikke kan styre min hund.... Jeg kan jo ik gøre for at han reagerer sådan, og folk skal jo bare høre npr jeg siger han ik gør noget... Der var netop en ældre dame der i dag træk sin lab. til sig og gloede ondt..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg tror det er en kombination af mange ting.. Det er en stor hund, som kan lyde meget farlig. Og så er det nok også det som Fie skriver, at den jo bliver brugt som politihund.. Jeg ved ikke om det også kan tricke angsten.
Jeg er ikke selv bange for schæfere..
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
men det bunder vist i at vores nabo havde to (fra da jeg var lille)
og de var MEGET Agressive (hey jeg kan ikke stave i dag)..
De løb altid ind til os, og bed os knurrede af os osv. Og politiet ville intet gøre
De var ikke for sjove de to hunde..
og tror det er derfor jeg er blevet "bange" for dem ..
men fordi nogle er det, er det ikke ensbetydende med alle er det jo..
maj 2007
Hvis en hund står overfor min og knurrer og rejser børster, kan ejeren sige nok så mange gange at den ikke gør noget. MINE hunde skal ikke hen til den. Uanset om det er fordi den er usikker eller ej. HER stoler jeg kun på min egen hund og ikke på andre. Så folk kan "ikke bare høre, når du siger at han ikke gør noget". Det ville JEG heller ikke høre efter:-). Men jeg kigger heller ikke ondt på ham. Jeg ville bare gå forbi:-)
sep 2006
jan 2005
Det kan jo være personen har kigget lidt nervøst/skræmt og ikke ondt????
sep 2006
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jeg har ikke selv nogen problemer med at møde schæfere.
og så alligevel
I vores klub går dem mange forskellige folk med forskellige hunderacer.
min erfaring er at det ofte er Schæfere (og labben, ja mette) folk har problemer med med temperamentet. og der er en del, der ikke er blevet så gamle.
så jeg tænker da lidt, når jeg møder en schæfer - gad vide hvordan dens temperament er.
jeg kunne måske godt være lidt utryk ved en løs schæfer der står sammen med en pige på 15 (hvis jeg ikke kendte jer). om du kunne styre schæferen, der jo er stærk, hvis den gik til angreb.
jeg ville dog ikke være så bange jeg begyndte at tage mine hunde op og det er jo også en fysisk umulighed med 3.
rent faktisk er vi holdt lidt op med at gå af en bestemt markvej, da der går en dame med en bidsk schæfer (det siger hun selv) og hun kan næsten ikke holde den.
dette bliver da vist lidt langt, for jeg er ikke færdig endnu
mange schæfere har en vigende bagkrop og det kan på mange virke forkert. give nogle forkerte signaler.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
synes det er synd det er sådan
maj 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Jeg bryder mig bestemt ikke om schæfere
Jeg synes de er utilregnelige og ustabile.
Ud af de 15 schæfere jeg kender er der 1 der ikke laver udfald og skaber sig når man går forbi
feb 2006
ikke så sært mange af dem får adfærdsproblemer, hvis man kun ser hyggehunden i dem.
en lab og en schæfer er begge dejlige hunde, men i begge tilfælde skal der opdragelse til
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Det er en stor hund med et bid der vil noget.
En schæfer med gode drifter i hænderne på en der "bare" vil have en hyggefamiliehund og ikke aner hvad han/hun står med vil jeg da have stor respekt for.
Også a den grund går jeg personligt stærkt ind for man deler schæferne i udstillings og brugshundelinier og ikke som idag har dem som en type.
jan 2005
Enhver ved jo at når man keder sig, så er det let at fide på noget ballade *S*
feb 2006
maj 2007
Ja, opdragelse og mental stimulering (dette gælder ALLE hunde uanset race).......Ellers får man en hamrende frustreret hund. Men det er ulig noget nemmere at styre en hamrende frustreret hund, der vejer 10 kilo end en der vejer 35 kilo, som vores gør:-))
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
manden kan godt men det er næsten kun damen der går med dem (i begge tilfælde)
ig sidst vi mødte hende den ene der kom med sine to schæfere der rejste de børster og viste tænder osv da de så lille shelly og nic tænkte oh my good (har set min onkels schæfer flyve over og aflive en stakkels puddel lige for øjene af mig, og en anden der jagter en hest) så bliver let panikken når jeg ser dem, hun står og hiver hundene i den anden retning men nej
de begynder at søge over mod os og hun råber nej og stop så og dasker dem med læder snoren men intet hjælper
til sidst ligger hun sig over dem for at de står stille og tænker bare WHAT
hvis der skal så meget til før man kan styre dem burde de efter min mening ja enten ik ha den race eller lufte dem et andet sted, og det var ikke hvalpe, den ene var unghund og den anden en total gammel en
nå så kom vi forbi og mig jeg har næsten skidt i mine bukser..
så ser hun en der minder lidt om en beethoven hund bare i sort og lidt mindre
så siger hun åh nej og skynder sig ned af en sti mens hun prøver st slæbe hundene efter sig..
hvad sker der lige.. det gjorde mig bare endnu mere sikker i min sag om jeg ik tør stole på dem
min farfar har haft schæfer stort set hele sit liv og far jeg blev født og til nu har han haft det, han har en dejlig en nu venus.. det er kun hans jeg stoler på fordi jeg ved og kan se han har kontrol over dem.
selv i løs tilstand eller hvad man kan sige.
ja nu ved du hvorfor jeg gør det hehe ved godt at ikke alle er sådan men tager aldrig chancen når jeg ikke kender hunden
jan 2005
Hun hyler op over det mindste og mødte de en hund, når de var nede, kunne jeg høre hende oppe i lejligheden *GG*
Jeg har desværre mistet kontakten med dem, efter de flyttede og hun fik et job med skiftende arbejdstider..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
For det første har den ikke det bedste ry - før muskelhundenes ankomst var det den, sammen med doberman og rottweiler, der prydede EkstraBladets forside. Det skaber selvfølgelig noget afstand.
Samtidig er den en hund med mange lyde og et kraftigt og tydeligt kropsprog. Den har et udpræget flokinstinkt og er meget beskyttende overfor sin flok.
Den kan være intens - vi meget gerne have øjenkontakt og viger ikke gerne.
Den ligner en hund med hår på brystet. Og lyder som en.
Når den leger med andre hunde er det med meget brummen og gøen...
Og så har den et temperament, som så absolut skal tøjles - man kan hurtigt og nemt skabe en farlig hund med en schæfer, hvis det er det, man vil.
Den har et følsomt gemyt, som kan bringes i ubalance, og det er ikke til nogens fordel.
Jeg synes det er i orden, at folk er betænkelige ved racen. Men er også bevidst om at den er bedre end sit rygte ;o)
nov 2005
jeg syntes det er en lækker hund og hvis jeg havde evnerne til at opdrage en ville det klart være min farvorit hund.
men der er som jeg også ser her ude hvor jeg går med hundene, mange som køber en schæfer til at beskytte hjemmet osv, og så tænker de ikke mere over det, og når man ser en schæfer eller anden art i den retning hvor man kan se ejeren ik har kontrol over hunden ja så er jeg den der er skredet..
det er ik hunden skyld men ejeren, men det hjælper ik mig jo..
aug 2006
De skal være så ultra lydige...
jun 2006
Alle andre schæfere har et kæmpe drive, som ejeren ikke kan håndtere.
( Ved godt det ikke gælder alle.. Overdrivelse fremmer forståelsen)
Det er sådan lidt som at sige " Jeg har set en border collie og den var bare SÅ dygtig, så sådan en vil jeg også have"... Jo... Men der ligger også en del arbejde bag at hunden er blevet så dygtig, og hvis den ikke bliver brugt er det en ren tyran...
aug 2006
Man skal nok bare lade være med at købe en hund, der er ud af linje med de høje drifter, hvis man skal have en sofa-pejse-skødehund, der ikke skal lave andet end at være familiehund :o)
Men klart, det er der da mange, der vælger at ignorere...
Og så har schæferen også et smukt appeal ved sit udseende - det kan være, det frister nogen, der ikke har evnerne til at opdrage hund.
jun 2006
Lidt tyndt grundlag at vælge race ud fra.. Og ja... Det gik galt... Sådan en hund egener sig ikke som pyntegenstand
nov 2005
tænker tit tænkt hvis jeg havde taget en anden race hvor galt det kunne ha gået pga det.
chihuahuaen passer lige til mig.. lynene intilligent, masser af energi, men hvis man ikke lige får det brændt af sker der ik det helt vilde ved det. super opmærksom på sin ejer, og ja en total hyggehund der helst skal sidde helt oppe på skødet hehe.
lige en hund der passer til mig
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
men vi møder jo tit fordommen om hun er kamphund, men på træningspladsen er hun lege tanten, hun er nemlig den eneste hund, der kan med alle de andre *GG'
aug 2006
jun 2006
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.543
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 587
En schæfer kræver en fast og koncekvens hånd, men samtidig meget kærlighed.
Jeg ved godt at det er lidt af en klice at sige, men min schæfer er noget af det roligste og glade hund man kan tænke sig.... men den er også fra dag 1. blevet trænet og har være med mig alle steder (Vi er sammen 24/7, arbejde osv) det gør jo også at hunden er utrolig rolig for der er næsten ikke nogle uvante situationer for den.
Den kan godt finde på at rejse børster hvis vi møder en anden hund som kommer lige tæt nok på for hurtig, men de ligger sig oftes efter 20 sek. og så vil den bare lege og snakke....
Men forstår ganske godt folk der er bange for en Schæfer, jeg er f.eks selv utryk ved de fleste muskel/kamphunde, da jeg 2 gange har haft en grim oplevelse med sådanne racer....
Jeg ser det som min pligt at holde min hund på sikker afstand af folk der giver udtryk for at de er utrykke ved hunden, der er jo ingen grund til at presse folk der er utrykke...
Stavefejl er gratis....
De er ikke farlige..