Hygge emne -Hvad har din hund været igennem? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Jeg tænkte det kunne være sjovt at lave sådan et emne hvor man fortæller om hvilke ting de hund har været igennem altså fx at din hund har været opereret.
Min historie:
Min Hund Nanna er jo blevet steriliseret, som hun hurtigt kom sig over og nu kunne lege med alle han hundene, uden der skete en ulykke
Hun har jo underbid så hun har fået trukket 3 tænder du så hun nemmere kan lukke munden uden det gør ondt!
Og min Hund er meget uheldig så en da da vi skulle til stranden, lå Nanna og sov på gårdspladsen bag vores bil og det havde min mor ikke set så hun KØRTE Nanna over!
Hun fik trukket alt sit hår af oppe på hovedet, fordi at dækket fik fat i det og trak det af! Samtidig blev Nanna så forskrækket at hun bed hul igennem sin tunge! Hun klarede det uden nogen varige men!
Hun er helt normal og glad nu, så når enden er god er alting godt!
Må jeg høre jeres hunds historie?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
Hun har dog haft lidt muskel låsninger i efteråret, men efter 3 gange hos magtor var det som det skulle være.
i vinters fik hun så problemer med ører spidserne, de revnede og havde svært ved at hele, blodbad igennem et par måneder, nok pga. kulde, så hun fik hue på, og det var nok det mest traumatiske i det, for Tessa
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Han har fået opereret en byld i røven. Og haft en byld/betændt dimmer på læben. Så har han været i munden på en rottweiler og fået et vrid i ryggen af det. Han har også fået fjernet 14 tænder. Og haft en prostata på størrelse med hans nyre. Et par maveinfektioner og parasitangreb er det også blevet til. Så har han slidgigt i hans løse knæskaller og i ryggen pga vridet. Men han er også t
10 år, så der kan jo nå at ske meget.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
D. 30/1-2015 blev Paya opereret for cherry-eye.
D. 10/04-2015 blev Paya steriliseret.
D. 26-02-2016 blev Paya opereret for løs knæskal i venstre knæ, og d. 25-03-2016 i det højre knæ.
My:
D. 9/5-2016 fik My fjernet tilbageholdte mælketænder og fik samtidig tjekket knæ, hofter og lænd, da hun har vist smerter i bagpartiet. Der var dog intet at se, så vi tog hende til kiropraktor, og det viste sig, at hun var låst og spændt ved korsbenet og var så øm, at hun ikke kunne gå normalt. Det fik Magtor rettet op på.
D. 19/7-2016 skulle My havde været opereret for løs knæskal, men blødprøver viste at hun muligvis har en virus og operationen er derfor udsat 3 uger.
Hun skal også neutraliseres efter 2. eller 3. løbetid.
Hun har før alt dette også været i røntgen (dog uden narkose) for at få tjekket lunger og hjerte pga. hosten, og fik en antibiotika behandling.
Boss:
D. 10/04-2015 blev Boss kastreret.
D. 11/1-2016 og 25/2-2016 blev Boss opereret for løs knæskal i knæene.
Han har også været i narkose for at få tjekket luftvejene, kan ikke huske hvornår, men mindes at det var sommeren sidste år.
Boss og Paya har gået i waterwalker 20 gange og har været til fys 4 gange.
My har også været til fys/kiropraktor 3 gange.
Derudover har Boss og Paya haft en omgang tarmbetændelse som er kureret med skånekost og kvalmestillende hos dyrlægen.
Kato:
Kato blev kastreret for 4-5 uger siden, andet ved jeg ikke, da jeg har fået ham som 3 årig for 10 dage siden.
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Men derud over synes jeg at hendes historie er spænenede.
Hende og hendes søster blev fundet på gaden i Sarajevo (Bosnien) af en dame. Da de kun så ud til og være omkring 4 uger gamle, valgte damen og holde lidt øje med dem et døgns tid på afstand, eftersom hun ikke kunne se deres mor nogen steder. Og da hun viste at de lokale ofte lagde mad ud med gift i til gade-hundene i området og moderen ikke var vendt tilbage, tog hun dem med hjem, efter der var gået et døgn.
Hun opflaskede dem, og begyndte og lede efter en løsning, da hun ikke selv kunne beholde dem. (hun havde 3 hunde i forvejen)
Månederne gik, og de to søstre havde udviklet sig til sunde og legesyge hvalpe. Men hun blev mere og mere fortvivlet over manglende hjem.
Men da de var ca 4 måneder, vendte lykken. Hun fik kontakt til en medarbejder på internatet : Dawn Nest 2.
De sagde ja til og hjælpe dem ud til Plejefamilier eller permanente hjem.
Månederne gik endnu engang, og de var begge stadig to velfungerende hvalpe. Efter 4 gange dyrlæge + Pass og de var blevet gamle nok til og blive steriliseret, fik de begge grønt lys til og forlade landet. De blev sat til adoption på deres hjemmeside som henvendte sig til en del andre lande.
Og kort tid efter takkede en plejemor i danmark ja til dem. Så de blev gjort rejseklar og ankom til danmark D: 21-08-2014 som ca 8 måneders.
Og mindre end en uge efter, var jeg ved denne plejemor for og se på en anden hund. Denne hund var dog alt for energisk til min livsstil. Så efter at have set 3 andre hunde, inklusiv Jessie´s søster, som alle sprang rundt på stue og køkkenbordet, var jeg på nippet til og køre igen. MEN så kom Lille fantastiske Jessie luntende i min retning. Hun stoppede lige foran mig, sendte mig et blik som var total uimodståelig, og nærmest væltede om på ryggen, for og kræve nus
Jeg var solgt på stedet. Så hun kom med mig hjem.
Og her næsten 2 år efter er hun stadig denne fantastiske hund, som stjal et stykke af mit hjerte den dag.
Det første billed er af Jessie og hendes søster efter nylig ankomst til Dawn Nest 2, som ca 4 måneders.
Og billed 2 er taget i Lørdags, da de 2 søstre blev genforenet efter næsten 2 års adskillelse
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Der ud over har hun har en infektion med hjerteorm. Som hun fik ormekur mod. Hun har aldrig fejlet andet. Måske en diarré en gang eller to.
Asger har haft kennelhoste. Og urinvejssten. Hosten gik over af sig selv. For stenene fik han tømt urinrør og blære med kateter. Skyllet efter. Og blev sat på antibiotikakur samt specialfoder.
Audi er en mandags hund. Hun har allergi. Hun får en striks diæt, og er hypnosensibiliseret samt steriliseret for at få styr på allergien. Som bivirkning til steriliseringen er hun nu inkontinent og får medicin mod dette. Hun får aftog til kur mod allergien. Typisk får hun ørebetændelse.
Kiwi Hun har haft skåret det ene forben op på en sten. Så hun akut måtte i narkose og syes. Og sidst i går har hun forsøgt at hoppe gennem et vindue og slået et forben i processen. Tossede hund.
Jeg synes faktisk vi har været ret forskånet med vores hunde og deres helbred.
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Han har haft ørebetændelse et par gange.
Så har han haft hotspot én gang.
Og så en omgang udslæt på maven pga. allergi, som ikke har drillet siden.
En enkelt tandrensning kan puttes oven i.
For min skyld må han gerne holde sig på disse "småting"
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.508
I hvert fald ikke endnu... 7-9-13.
Han har haft maveonde en enkelt dag, en øjenbetændelse, et ømt ben efter en forkert landing, og så skulle jeg lige have tjekket hans øje efter gårdens mor-mis fløj på ham inden nogen af os kunne reagere
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 2 Svar: 27
Lillegutt: Han plejer at være ekspert i at være syg. Han har haft kennelhoste, næsemider (ved ikke om det hedder det på dansk), været syg en del gange, været inde og få skyllet halsen og næsen efter en godbid sad fast, og det er vidst det jeg det jeg kan komme i tanke om. Han har været rask længe, så håber på han fortsætter med det! Han har dog et bagben han hopper lidt på, så det er noget vi holder øje med
Bacon: Mit lille syge barn... Epilepsi, fået trukket 10 mælketænder, lige opereret for løse knæskaller i 2 ben, og så mangler han stadig at kastereres pga kryptocid, og så har han blodprøver som han skal have en del af, pga epilepsi medicinen.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle have brugt alle mine penge på, hvis ikke jeg havde haft Lillegutt og Bacon, haha! Jeg havde nok været millionær så.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Penny har på de seks mdr vi har haft hende præsteret at få en ridse i øjet, skære en pote op, knække en blivende tand og få en nerve i klemme :-S
Hun er overalt og har en enorm energi, så det giver nogle skrammer!
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.993
Blondie 11år, 2 kejsersnit (flere år siden) og en flænge i poten, fejler aldrig noget....
hendes datter Jessieka det første kuld taget ved kejsersnit, aldrig fejlet noget , er nu 8 år og blev mor for sidste gang d.29 april iår
Mille aldrig været syg er 7 år nu.
Kewin vores dejlige hannert har haft forstoppelse og fik medicin for det ellers aldrig syg.
Mulle fra 2011 (Kewins halvsøster) har aldrig fejlet noget, men egner sig ikke til avl er for stor, har underbid og mangler to tænder, så hun er hyggehund, den plads udfylder hun til fulde! er såååå nem......så er der Prinsessen hun er kun 12 uger gammel så har i sin unge alder intet fejlet.
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 970
Som 7-8 måneders blev hun opereret i begge albuer for ledmus
For en uge siden blev hun steriliseret grundet livmodervetændelse , hvilket gav komplikationer og det kæmper vi stadig med.
Det var vidst de ting, der har krævet at hun røg under kniven. Dertil kommer alle de andre dumme ting, som hun har oplevet
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.900
Så her snakker vi forstrukket korsbånd, korsbånd revet halvt over, 2-3 knækkede tænder fjernet og hun har faktisk endnu en nu der skal ud, negl revet af og i den dur.
Derudover er hun steriliseret.
Med Laika er det flere ting. Udover at hun har gigt i ryggen og albuerne, og det i sig selv kræver en del undersøgelser, dyrlæge besøg osv, så er hun også steriliseret.
Derudover har hun fået fjernet en tå, fået fjernet et modermærke der væskede, fået fjernet en knude på baglåret osv.
Laika er stamkunde hos dyrlægen, mens Zenta kommer der så sjældent at der ofte går 2 år imellem hun bliver vaccineret, fordi hun bare bliver det når hun alligevel er der.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Biip! Fortrængt var ordet, du ledte efter
Hygge emne -Hvad har din hund været igennem?