1.793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Gode råd mod uro i benene/ RLS Gode råd mod uro i benene/ RLS

Oh vise hundegallerister, er der nogen af jer der har gode råd mod uro i benene, som ikke involvere parkinsonsmedicin eller andre medikamenter.
Jeg lider temmelig meget af RLS og jeg er ved at blive effing vanvittig! smiley

På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd mod uro i benene/ RLS
  • #2   22. jul 2016 Lider også af RLS - kan virkelig anbefale Magnesium (af mærket Biosym). Kan købes hos Matas. De hjælper meget!

• #5   22. jul 2016 Nej, jeg ryger ikke fast. I øvrigt gør den ingen forskel om jeg undlader at indtage sukker eller koffein.

Ok, jeg fiser i Matas i morgen og køber Magnesium. smiley

• #7   22. jul 2016 Men altså RLS er sguda noget fanden har opfundet i vrede, og hvis jeg ikke har det i benene har jeg det i armene....(hvad sker der for det?!) !

• #10   22. jul 2016 Sputnikbolde, hvor man kører dem op og ned af benene, inden man går i seng, har jeg set virke på mange.

Da jeg boede hjemme, hjalp jeg min mor med at bruge dem, og hun slap helt for uro og spasmer (hun har sclerose) i benene, de dage hun brugte dem.

Bonus er at de også fjerner affaldsstoffer fra fedtvævet.

Sputnik bold: https://www.presencosport.dk/sputnik-ballstik-massagebold.html?gclid=CjwKEAjwiMe8BRD0ts3Vtv-ohWgSJAAZurk1Jxe8NbolyXhryQNVLCV5HYJAM86a6gOphppDG_kUtRoC_K7w_wcB

Jeg lider selv at RLS, pga. medicin. Jeg har ikke fundet vidunderkuren, da medicinen jo sørger for, at der ikke er så meget at gøre ved det, i mit tilfælde, udover mere medicin, og det vil jeg ikke have.

• #11   22. jul 2016 Jeg ved ikke om det kan afhjælpe den slags uro - men jeg sover med kædedyne (man kan også bruge kugledyne), pga uro jeg har pga psykiske årsager. Kædedynen hjælper ok.

• #12   22. jul 2016 En kugledyne. Der er mange med restløse ben der sover med sådan en og sidder med en om aftenen..

Du kan måske låne en gratis til at prøve på det lokale hjælpemiddelcentral

• #13   22. jul 2016 Mineralvand ned Kinin siger min mor smiley

• #14   22. jul 2016 Nogen biblioteker har også kugledyner, puder mm. (og kædedyner i øvrigt).

Jeg døjede enormt meget med det som barn og teenager, men det er heldigvis aftaget med alderen, så nu er det ret sjældent og slet ikke i en grad så det kan svare sig at gøre noget ved det -jeg står bare op og går lidt rundt, af og til kan det endda gøre det bare at bevæge dem et stykke tid.

Men jeg husker at det dengang blev værre hvis jeg var aktiv om aftenen -en gåtur med hunden inden sengetid, og så var det stensikkert jeg ikke kunne få ro til at sove -lige så slemt var det at være inaktiv tidligere på dagen.

Og ellers har jeg, som andre også nævner haft ok effekt af magnesium, det tog det ikke helt, men lagde en dæmper på.

• #15   22. jul 2016 Hey, så er det måske en afart af det jeg har haft, når jeg har siddet i ro og mine ben så pludselig har gjort ondt og kløet "inde i blodet", så jeg bare var NØDT til at bevæge dem? (Jeg siger afart fordi det forekommer meget sjældent, men wow hvor kommer jeg bare i tanke om det for jeg har ikke oplevet nogen andre beskrive lignende gener overhovedet!)
    Jeg har også haft det om aftenen hvor jeg bare kan mærke at mine ben begynder at klø, altså sådan helt "inde" i benene som om mit blod klør, og så er der bare ikke andre udveje end at stå op og gå rundt eller bevæge mine ben.. det er ulideligt og kan slet, slet ikke koncentrere mig om andet..

Nå, jeg har desværre ingen råd, men hvor minder det mig altså bare virkelig om det jeg selv har døjet med, dog slet ikke så gennemgribende som jeg læser at RLS er smiley

• #17   22. jul 2016 Prøv magnesium og/eller kinin selv om det typisk er lægkramper det modvirker. Mange finder en ro ved et af de to muligheder. Hvis ikke du oplever det, skal du ikke blive ved at købe dig fattig.
    Hvis ikke det har virkning for dig, så få tjekket en blodprøve ved lægen. Om du mangler noget b12 eller jern.

• #18   22. jul 2016 Jeg fik taget en blodprøve for 6 måneder siden, og der var alt normalt. Bort set fra at mit stofskifte er en smule lavt.

• #20   22. jul 2016 Jeg mener det målte det hele og D-vitamin så fint ud. Ok, Magnesium og zink. Tjek. smiley

• #22   22. jul 2016 Selen, tjek. smiley

• #24   23. jul 2016 Baldrian

• #27   31. maj 2017 Nu hiver jeg lige den her tråd frem igen for lige at give en up-date.
    Jeg har nu taget Magnesium, Zink og Selen (Matas eget mærke) i knapt et år. Og hold nu op en forskel! smiley Jeg har stadig tendens til RLS, men slet ikke i samme omfang. Nu er det måske et par gange om måneden, hvor det før var hver dag, hver gang jeg sad stille.
    Så jeg er dælme en glad campist! smiley

• #29   31. maj 2017 Tak! jeg prøver det der b-complex ved lejlighed, smiley

Kommentér på:
Gode råd mod uro i benene/ RLS

Annonce