{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.835 visninger | Oprettet:

Jer der er ryger. {{forumTopicSubject}}

Dette emne er forbeholdt jer der er rygere.
Jer der er ikke-rygere må såmænd gerne deltage, men kom med mere end blot **rygere er ulækre og stinker** til debatten, tak smiley

Nå... til sagen.

Hvad synes I om de nye indpakninger vores cigaretter og tobak har fået ? smiley
Det ene mere grimt end det andet, får det jer til at holde op med at ryge ?
Jeg snakkede med en ung mand i Meny forleden dag, og han sagde at han synes det var forfærdeligt grimt, han havde det som om han gik rundt blandt billeder fra horror-film smiley Han synes godt de kunne have tænkt på sådan nogle som ham, der også var nødt til at tage tjansen i kiosken.
Det er frygteligt for de unge mennesker at de skal se på de billeder hele dagen smiley
For mit eget vedkommende, tja... jeg sætter bare ikke tobaksdåsen på bordet, hvem fanden gider glo på blod lig og udsplattet organer midt på spisebordet ? smiley
Ellers har jeg dåser der ingen billeder er på, som jeg hælder tobakken over i.
Jeg synes det er langt over grænsen for hvad man burde tillade at sætte på varens embalage.
Og når man netop vil sætte fokus på følgesygdomme af rygning, hvorfor kommer der ikke tilsvarende billeder på øl vin og spiritus ?

Kom frisk med jeres holdning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der er ryger.
  • #2   7. nov 2016 da jeg røg, lagde jeg ikke meget mærke til emballagen ... men af og til faldt mine øjne da på det der "rygning dræber" .... med tiden ramte det mig faktisk mere og mere .... jeg synes det er ok med den slags, men kan godt se at de billeder også rammer fx de der sælger varene, men som ikke selv ryger, men måske de har en mor eller far der gør, og dermed gør det dem bekymrede og kede af det ....

    kan godt se pointen med at der også kunne være skræmme tekster/billeder på øl, vin og spiritus, på den anden side set er det vel "kun" skadeligt ved overdreven brug, dette gør sig jo ikke gældende for røg, det er skadeligt selv ved megen lille forbrug ....


  • #3   7. nov 2016 Havde egentlig ikke tænker på dem der sælger dem smiley Men for mig betyder det ikke at jeg ryger mindre eller bliver motiveret til at stoppe smiley Det eneste er at det er lidt pinligt når ens 13 årige datter, kigger på pakken der ligger på båndet i Netto, og derefter meget højt spørger: Hvad betyder impotens, mor!! smiley Den stakkels pige der sad i kassen blev noget rød i hovede, det samme blev jeg smiley

  • #5   7. nov 2016 Jeg kan tage et billede af den seneste dåse, hvor der er et billede af et stort øje der glor på en smiley Med en tekst om at man bliver blind af at ryge smiley

  • #7   7. nov 2016 Nå, den dåse har Bent i bilen, men havde en der lige var smidt ud som er meget værre end et øje der nedstirre en smiley

    profilbillede
  • #9   7. nov 2016 Ok du synes det er fint, og så må det jo også være fint hvis den slags billeder kom til at pryde slikposerne ølflasker chipsposer osv der er nok at tage fat på.

  • #12   7. nov 2016 @ tante ... på en måde, men altså igen de øvrige ting er "kun" virkelig sundheds skadelige ved større/ eller meget stort forbrug ... rygning er det måske ikke fra første cigaret, eller de 10 første, men det er det ved forsat rygning af selv meget små mængder ... selv 1 cigaret daglig, eller selv bare selskabsrygning hvis det er om ikke hver dag så jævnligt, jeg ved faktisk ikke om der er en grænse hvor man kan sige så sjældent/lidt kan du ryge uden det er farligt .... så jeg synes ikke det er helt til at sammenligne

  • #14   7. nov 2016 Jeg kigger ikke på pakken, da jeg syntes en del af billederne er virkelig ækle!

    Men det får mig ikke til at tænke at nu må jeg hellere stoppe, det gør teksten heller ikke. Jeg VED for pokker godt det er usundt, og hvad det kan gøre ved kroppen, så jeg bliver altså ikke mere oplyst eller skræmt af de billeder og tekst.

    Jeg er så også typen der ikke kan tåle og se blod, skære jeg mig i fingeren besvimer jeg oftest smiley Så ja jeg lader være med at kigge på billederne.


  • #15   7. nov 2016 Som ikke ryger syntes jeg de pakninger er direkte uappetitlig..

    Min kæreste damper heldigvis mest nu


  • #16   7. nov 2016 Og jeg er nu ikke ikke-ryger pga pakningerne.. Har bare aldrig haft behovet for at starte, skønt jeg er ud af ryger-familie..

    Mine familiemedlemmer der stadig ryger, ryger da ikke pga pakken, men pga indholdet smiley


  • #18   7. nov 2016 Jeg ryger og arbejder på en tankstation. Så sent som igen, skulle jeg fylde cigaretter op - aldrig har jeg set så klamme billeder. Det lignede også fra en horrormovie. Har ondt af de små børn, som er med deres forældre ude at handle, og som ser pakker eller dåserne med de billeder. Det stopper ikke mig i at købe cigaretter. dog er jeg mega sur over, at de har lavet min pakke om, så den nu holder elendigt! Åbningen går i stykker, bare man tager papiret af jo smiley grr!

  • #21   7. nov 2016 Jeg ved at min bror nu ønsker sig sådan et gammeldags sølv cigaret etui, fordi han ikke har lyst til at se på pakkerne

  • #22   7. nov 2016 Nu skal man jo i forvejen være i slut teenageårene for at købe smøger... Der ved de godt det er farligt smiley

  • #23   7. nov 2016 altså i mange år tænkte jeg heller ikke over teksten (var det kun dengang) .... men da jeg begyndte at lege med tanken om at stoppe, så var det som om jeg lagde mere mærke til det og begyndte oftere at tænke " nåe ja man burde vel også ...." og så i sammenhæng med de andre ting, som at det blev sværere at være ryger når man var ude, selv på de udendørs caféer begyndte jeg at føle mig set skævt til ... jeg ved ikke hvad de var dråben, men pakkernes advarsler virkede konfronterende, selvom jeg jo godt vidste det hele ....

  • #25   7. nov 2016 De må ikke købe smøgerne der.. Og de ved godt at hvis man skal have andre til at købe, så er det nok ikke særlig godt..

    Jeg tvivler på der er nogen i 2016 der ikke ved det er usundt at ryge


  • #26   7. nov 2016 Jeg synes at det virker sådan lidt..... Fjollet..
    Bør der så ikke også være samme slags etiketter på sprut? Det er da godt nok også sundheds skadeligt.
    Og friture fast food....

    Altså, jeg kan godt se ideen i det, men synes også at det er lige voldsomt nok, de nye billeder der..
    Folk der ryger, ved jo nok godt at det er usundt, så vel som folk der drikker for meget, eller lever af junk food, ved at det er usundt, så mon ikke at folk ryger alligevel? Og så er det jo sådan set folks helt eget valg, hvad de vil udsætte deres egen krop for, og så længe det er lovligt, så kan jeg ikke se problemet i, at nogle mennesker vælger at ryge, selvom at det er møg usundt.
    Det er jo heldigvis ikke noget man bliver tvunget til at gøre.


  • #27   7. nov 2016 Jeg har ikke ondt af folk, der står i kiosk og er tvunget til at se på billederne - det kan/må man da lære at se bort fra ...
    jeg synes, at de er klamme, meeeen ...


  • #28   7. nov 2016 ....et eller andet sted tænker jeg at hvis man ikke er klar til at se konsekvensen af ens handlinger i øjnene så skal man altså lade være med det.
    Og jeg har røget siden jeg var 15 til jeg var omkring 30..og været festryger og periodisk ryger indtil 1½ år siden. Det der havde ikke rørt mig...for jeg kendte konsekvenserne af det.

    Chips og slik og alkohol er jo ikke skadeligt i store mængder...men vi er vel enige om der er væsentligt flere der ryger store mængder dagligt end der er folk der er ved at æde eller drikke sig ihjel? Man ser ikke nogen brokke sig over skræmmekampagner vedr. usikker sex....eller stoffer... ?


  • #29   7. nov 2016 Jeg tror at information er bedere end klamme billeder.

  • #30   7. nov 2016 Frk Jensen der tror jeg du tager fejl...alle rygere ER velinformerede, faktisk har de fået det at vide så meget det er blevet ligegyldigt baggrundsstøj...

    Dem den info skræmmer er børn og børnebørn..og de hører det jo, om man helst vil vende det blinde øje til den slags eller ej...så hører de det, billeder eller ej.


  • #31   7. nov 2016 Jeg tror nu også mange vil starte bare for at se om de billeder passer..

  • #32   7. nov 2016 Det tvivler jeg så på, frk Jensen

  • #34   7. nov 2016 smiley smiley Frk Jensen...seriøst?...ej men så er jeg altså lidt med Darwin der..survival of the fittest... men jeg tvivler kraftigt på at folk er SÅ helt specielt dumme..

  • #36   7. nov 2016 Jeg stopper IKKE med at ryge pga et par billeder der er mindre slemme end de ting jeg ser i gyser film.
    På godt dansk I DONT CARE.

    Hvis de kan stoppe nogen i at starte med at ryge fint nok.

    Men den hetz der er imod rygere er træls og en ting der rent faktisk kan få mig til at blive ved og være en Rasmus modsat.


  • #37   7. nov 2016 Jeg tror ikke at det hjælper med de klamme billeder.

    Lige nu er billederne klamme, men det er fordi det er nyt.
    Om er halvt år, så lægger man ikke mere mærke til billederne, for så har man vænnet sig til dem.


  • #39   7. nov 2016 "Men den hetz der er imod rygere er træls og en ting der rent faktisk kan få mig til at blive ved og være en Rasmus modsat. "

    Anika...men sådan reelt...hvem er det du "rammer" ved sådan en handling?!


  • #40   7. nov 2016 Kun mig selv men hvis jeg SKAL stoppe bliver det hvis jeg vil ikke hvis det er en hetz.

  • #41   7. nov 2016 Og mig endnu mere nu hvor det er blæsende koldt og jeg ryger KUN udenfor.

  • #42   7. nov 2016 Anika jeg forstår dig altså godt, det er ikke det, jeg forstår måske bare ikke helt den der tanke om trodsigt at skade sig selv for at protestere til nogen der aldrig opdager det... smiley

  • #43   7. nov 2016 Jeg synes det er svineri.. Man skal være mindre godt begavet efterhånden, hvis man skulle være gået glip af oplysningen om hvor skadeligt det er for en... I stedet for billederne, synes jeg bare prisen skulle sættes mere op..

    Lad være med at behandle rygere som om de er børnehavebørn.

    Som nybagt mor, får jeg det fysisk dårligt af den pakke med barnekisten på.. Synes virkelig det er usmageligt..
    Billedet ændrer ikke på, at jeg stadig ønsker jeg kunne være festryger uden at blive afhængig igen..


  • #44   7. nov 2016 Jeg har ikke røget i over et år, men min kæreste ryger stadig.
    Jeg køber jævnligt smøger med hjem til ham og den anden dag fik jeg kigget på et billede af en der hoster blod op i en hvid serviet.
    Det var simpelthen over min grænse!

    Måske rammer det mig værre, da jeg nu i en alder af 34 år har fået konstateret KOL - altså 6 måneder efter jeg VAR stoppet med at ryge!

    Det er seriøst ikke for sjov med de cigaretter... og det ved jeg fordi jeg savner dem HVER DAG alligevel.



  • #45   7. nov 2016 vil lige tilføje at jeg kun stoppede da jeg forsøgte at blive gravid, mine symptomer kom først efter de 6 måneder... føj skal jeg lige hilse at sige!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #47   7. nov 2016 Fedme er da et kæmpe samfunds problem. Det koster milliarder om året og modsat cigaretter /alkohol,er der slet ikke afgifter nok på til at det kan gå. Hvorfor ikke 40kr for en marsbar?. Selvfølgelig,pakket ind med grimme billeder af de sygdomme der kan følge med.

    Og det samme med macdonald. De unge kan jo ligeså godt lærer fra starten af hvad det er de spiser.

    Biler skal man også have grimme billeder på. Ham her kørte for stærkt,hende her snakkede i tlf. Nu ser de sådan ud.



  • #49   7. nov 2016 Og usund mad er ikke UDELUKKENDE skadeligt... smiley

  • #53   7. nov 2016 42 nu har jeg røget fast siden jeg var 11 og prøvede det første gang som 9 årig er altså 43 og ved godt det er usundt.
    Men det er mit temperament osse når jeg prøver at stoppe.
    Men jeg har sat mit forbrug drastisk ned ved at ryge udenfor og ryger endnu mindre når jeg er alene med børnene, og når der er gæster eller fest så ryger der nok lidt flere end godt er. smiley

    Men der er filmene INGEN der skal prøve på at tvinge mig til at stoppe.
    Og ja så skal der osse billeder på ALT usundt mad det er lige så skadeligt som rygning.
    Men jeg er ikke en der dømmer og spiser skisme osse chips eller mac d til tider.


  • #55   7. nov 2016 Jeg vil gerne have tandlæger på cola flaskerne, brrrrr, intet er mere skræmmende end tandlæger smiley De burde sætte tandlæger på smøgerne også, brrrr...

    Jeg holdt nu let op med at drikke sodavand og ryge uden der var nasty fotos på. Synes det er lidt... Ved ikke... Som at tale ned til folk at beklæde produkterne med den slags skræmme-ting?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #56   7. nov 2016 Kunne det tænkes,at man som et voksent menneske er træt af at samfundet skal blande sig. Et samfund som er sælger af de selv samme ting,de advarer imod.

    Hvis man virkelig mente noget med det kunne man jo gøre cigaretter og alkohol ulovlig. Hvorfor er det man ikke hæver prisen,så ingen har råd til at ryge eller drikke.

    For så køber folk et andet sted og pengene mangler i statskassen.


  • #57   8. nov 2016 det er skægt for jeg ligger helt sikkert mærke til billederne, men enten ignorere jeg eller så kommentere jeg på dem. fx er der et billede af en mand der har koldbrand i hans fod og mangler minds to tæer, hvilket er vildt klamt.. meeeeen man går jo gerne til lægen før foden ser sådan ud, så billedet er lidt misledende som om "hvis du ryger går der koldbrand i dine fødder" og lige det tilfælde må jeg sige han altså kunne have reddet foden ved at gå til lægen noget før! smiley

  • #58   8. nov 2016 hahahaha kiggede lige i sammenhæng med tråden på min pakke, der er et gammelt æble på min pakke, sikke en scarefactor hahaha smiley

    profilbillede
  • #60   8. nov 2016 hold da helt ferie?! smiley det da lige lovligt voldsomt, min tomme pakke har et billede af et skygge foster, heller ikke vildt ubehageligt at kigge på, men helt 100% sæt prisen op til 100 kr pr pakke, problemet er bare folk er da ligeglade vi ryger da stadigvæk, jeg kan huske da en pakke LA kostede en 20'er så prisen har i hvert fald ikke skræmt mig endnu!

  • #62   8. nov 2016 Hvorfor ikke bare lave en verden hvor, at der ikke var brug for skræmme billeder.
    Vi mennesker ser os selv, som intelligente, men en dag vil vi opdage, at vi ikke kan købe en ny jord.
    Vi høre så tit om, hvad vi skal gøre, hvis vi vil passe på vores jord, men hvorfor give folk et valg.
    Jeg ser en frugt og grønt afdeling for mig... Den brugs jeg nogen gange handler i har en stor frugt og grønt afdeling.
    I et lille bitte hjørne har de så det økologiske.....
    Hvorfor kan vi også i den afdeling vælge....der kunne også være fyldt med skræmme billeder, men nej for frugt og grønt er da så sundt...
    Eller er det?
    Jeg forstår simpelthen ikke ideen i skræmme billeder, men jeg ville forstå idéen i, at lave en verden hvor, at der ikke var brug for det smiley

    Jeg ryger ikke og jeg drikker ikke smiley
    Men jeg gør så meget andet fordi, at jeg har et valg og til trods for de ting jeg ved, så træffer jeg tit beslutninger der hverken er gode for mig eller for vores jord.
    Og jeg tager tit mig selv i, at tænke hvorfor!!
    Nogen gange er det bare nemmere, hvis man ikke havde valget smiley
    For selvom jeg gerne vil passe på mig og på vores jord så har jeg bare ikke altid rygrad nok til, at træffe de rigtige valg smiley


  • #63   8. nov 2016 Hvis jeg stadig var ryger, ville de skræmmebilleder på cigaretpakkerne ikke gøre nogen som helst forskel.
    Bevares, de billeder er da ikke særligt appetitlige, men efter et stykke tid, ville jeg ikke længere bemærke de ulækre billeder.
    Som ryger, er man ret godt oplyst om konsekvenserne af at ryge. Billederne på cigaretpakkerne viser jo ikke noget, som folk ikke var klar over i forvejen.
    Synes at det er ok med en tekst, der advarer om at rygning er sundhedsskadeligt. Men billederne burde de fjerne igen, for jeg tvivler på at det får folk til at stoppe med at ryge.


  • #65   8. nov 2016 Faktisk kender jer en del, som ikke var klar over konsekvenserne ved rygning. Jaja, lungekræft havde de da hørt om, men var der virkelig andre risici? Så de er i hvert fald blevet bedre oplyst gennem cigaretpakkernes uappetitlige billeder.


  • #68   8. nov 2016 Vi kan vel alle blive enige om, at rygning ikke er sundt?
    Det er overspisning og/eller indtagelse af usunde mad- og drikkevarer heller ikke, indrømmet.
    Men det kan vi da også godt gøre noget ved!
    For min skyld må "de" da gerne hæve prisen på slik, chips og sodavand. De må også gerne sende priserne på alkohol så langt i vejret, at man får øje på stjernerne før priserne.
    Men det ændrer da ikke på, at det er fint at gøre noget ved rygning.
    To andre sundhedsskadelige ting gør da ikke rygning mindre skadeligt.


  • #69   8. nov 2016 Jeg er i øvrigt af den holdning, at folk må ryge alle de cigaretter, de orker. Det er stadig helt op til den enkelte at træffe det valg

  • #70   8. nov 2016 jeg blev også meget oprørt over billedet af barnekisten, men kun fordi jeg mistede min lillebror da han var 3 mdr gammel og det mindede om ham. Jeg stopper ikke med at ryge pga de billeder, men føler lidt at staten tror jeg er dum siden jeg ikke ved at det er farligt at ryge åbenbart.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #72   8. nov 2016 Så rygere er nogle man skal skræmme og de fede skal man støtte op om. Hvorfor ikke skræmme de fede med grimme billeder. Som du skriver. Hvis bare en taber sig, er det vil ok.

    Jeg synes det viser det meget godt. Man skal oplyse og hjælpe folk. Ikke skræmme dem. Det uanset hvad man har af laster.


  • #73   8. nov 2016 Overspisning - eller underspisning - skyldes som regel noget psykologisk. En grundlæggende psykologisk disharmoni

  • #75   8. nov 2016 Jamen der er skam allerede mange rygestop-tilbud i det offentlige. Der er brugt penge på kampagner i den retning. Jeg har endnu til gode at se en storstilet kampagne for at hjælpe meget overvægtige

  • #77   8. nov 2016 Jeg begyndte først at ryge da det var blevet forbudt at ryge indendørs og den slags, så jeg er vant til at være "jaget vildt", tager virkelig meget hensyn til ikke-rygere osv.
    Billederne generer ikke mig personligt - men jeg synes, det er synd for fx små børn at skulle se det, samt personalet der sælger dem. En ansat i min lokale købmand sagde, at hun får det decideret dårligt af at se på dem. Det synes jeg er synd.


  • #79   8. nov 2016 Rørende enig med batdog smiley

  • #80   8. nov 2016 altså sidder sådan og læser som om hvor er det synd for overvægtig, de skal også have hjælp... altså nu er jeg selv overvægtig, har endeligt efter lang tid taget mig sammen og er startet i motions center, skal derhen hver anden dag og har heldigvis en god støtte! MEN ja mit stofskifte er nok dårligere end tynde menneskers, men for satan det er min kost også! kan gå 4 - 8km hver dag med mine hunde uden min vægt rykker sig en meter, og det er fordi min kost er lort, pænt sagt. jeg spiser max to gange dagligt flere gange en gang og så er det sovs kartofler gerne med fløde og så chokolade med flødeskum og frugt. min diæt er frygtelig! jeg spiser store potioner og gerne flere og amen det er pinligt min kost er så klam. det er helt 100% selvforskyldt jeg er overvægtig! og sorry to say sådan er det altså i mange tilfælde! ja jeg har ikke det store overskud til at sammensætte en sund kost fordi jeg har andet i mit liv at tænke på, meeeeeeeen det handler også om jeg lige må tage mig sammen en smule, ja jeg har nok lettere ved at blive tyk end andre mennesker og tjo måske skal jeg arbejde hårdere på at tabe mig og holde vægten, men må fandme også anerkende at jeg spiser som et svin og min kost er så usund jeg ikke kan andet end at tage på! gider ikke det der selv benægtende noget hvor der bliver sagt "jeg har også dårlige gener" "jeg lider af stress det gør mig overvægtig" osv. osv. ja det er ting der spiller ind over hvor god din krop er til at tage imod mad og komme af med affalds stoffer osv. men man bliver sq ikke overvægtig af at spise salat uanset hvor stresset man er, eller hvor dårligt stofskifte man har, det er man altså nødt til at anerkende, ellers taber man sig sq aldrig!
    undskyld mit lange lidt urelateret oplæg! smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #81   8. nov 2016 Selvfølgelig har kosten noget at sige. Se bare Usa. Flere lande med anden kultur har slet ikke de problemer med fedme vi ser i Norden. Og det er stærkt stigende.

    Det ikke fordi at der bliver flere og flere der er syge, men pga af indretning af samfundet. Der er ganske rigtigt folk der er det pga af sygdom,men det er en meget lille del af den store gruppe.

    Børn og voksne er ikke så aktive som man var tidligere. Det og så kosten, er den egentlige grund til vi ser den stigning.


  • #86   8. nov 2016 Isabelle: Der er da også store kampagner om at få folk til at sænke farten. Jeg kan fx huske de store 1:1-figuerer af børn helt ude ved vejkanten (og også "betjente", hvor det så er pengepungen, billederne appellerer til).
    Hvert år ruller kampagner imod høj fart på vejene, og der er da også fx "Kør bil, når du kører bil", altså fokusorienterede kampagner. Så der BLIVER jo netop ført kampagner mod andre problemer også.
    Men det ændrer da stadig ikke på rygnings sundhedsskadelige effekt, at vi også skal have den slags på alkohol/madvare/whatever


  • #87   8. nov 2016 Der følger formentlig en risiko for tarmkræft med at spise rødt oksekød. Jeg er nogenlunde bekendt med denne risiko og træffer en nøje kalkuleret beslutning om at æde een bøf mere. Naturligvis først efter at have sikret mig, at det ikke påvirker helbredet hos min borddame. Netop denne detalje er den, som rygerne ofte overser eller måske qua selvopholdelsesdriften har udviklet en selektiv blindhed imod

  • #91   8. nov 2016 Isabelle, nu påtager du dig en offerrolle på vegne af alle rygere. Meget DF'ish smiley

  • #95   8. nov 2016 "Søren, nu bruger du et kendt og uskønt trick, der preller af på mig."
    Arh, ikke helt, vel? smiley


  • #96   8. nov 2016 rygning er skadelig men der er os ret meget andet som kan skade.
    osv nomal piller cola og sukker. det kan os gøre en stort skade på tænderne og i halsen. men os for lungerne (: mine mor og far ryger osse jeg er ret ligeglad. syndes os den røg som du har på billedet er mere og mere stærkt duft


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #98   8. nov 2016 Du misforstår det. Vi ønsker ikke at nogen skal skræmmes. Når man så vælger at gøre det,hvorfor så lige hos dem der ryger.Her har man i forvejen gjort meget og ingen er vil i tvivl. Rygning er usundt

    Køber jeg alkohol står der intet på flasken?. Hvorfor er det en god idé at bruge det et sted,men endelig ikke det andet.

    Man skulle jo nødig miste appetitten,når man drikker snaps og spiser sin fede flæsk.


  • #106   8. nov 2016 "Jeg mener - hvem gider høre på et offer?
    Præcis smiley


  • #108   8. nov 2016 Så står verden ikke længere. Nu undervises dansklæreren i sætningsformulering og -analyse. Eller hvad det nu hedder. Jeg har, som det måske fremgår, ikke modtaget den store undervisning i nævnte discipliner smiley

  • #116   8. nov 2016 Jeg hader de billeder. Ikke fordi jeg biver skræmt af dem, jeg kender jo godt konsekvenserne. Men fordi min 6 årige søn bliver påvirket af dem. På trods af at jeg prøver at holde pakkerne i jakkelommen, ser ham dem alligevel engang imellem. Han er ofte med oppe at handle, og ofte bliver de lagt på bordet, når jeg pakker varer ud. Jeg bryder mig ikke om at mit barn skal se de billeder, han har ikke behov for at vide det endnu. Jeg gør hvad jeg kan for at skåne ham for røg, Jeg ryger udendørs.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #119   8. nov 2016 Batdog. Jeg er desværre ryger. Er vokset op i en tid hvor der ikke var den samme fokus som der er i dag. Jeg mener helt bestemt, man igennem oplysning,skal gøre hvad man kan for at afholde især unge mennesker fra at ryge.

    Jeg mener man er nået rigtig langt. Langt de fleste er med på at tage hensyn på restaurant,kontor,i nærheden af børn osv osv. For nogen kan det aldrig blive godt og det ser jeg som deres problem.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #122   8. nov 2016 Tiden var en anden. I dag er man meget mere oplyst omkring de negative konsekvenser. Selvfølgelig kan børn blive præget af det miljø de vokser op i. Ryge kulturen var en anden. Tilbage i tiden fik man gerne en pibe i konfirmation gave.

    Det er der nok ikke mange der bruger I dag.


  • #124   8. nov 2016 Min mor ser gerne Barnaby. Jeg kæmper hver lørdag med den forbandede sociale arv. Generelt er jeg slet ikke til actionmættet tv-underholdning.
    Det, jeg vil sige, er, at vi har alle lig i lasten. Vær stærk, kæmp imod!


  • #126   10. nov 2016 Rygere køres der hetz imod.
    Idealbilledet af en pæn krop er ikke str xxxxxxxl.
    Alkoholikere ses vist heller ikke som high class.

    Sæt prisen op og øg oplysningen om alle skadelige virkninger.

    Og jo, man kan altså godt sammenligne én kampagne med en anden. Fx "kør bil, når du kører bil", hvor mennesker mister livet i en kortfilm, fordi chaufføren ikke holder fokus. Det er da også stærke billeder


  • #127   10. nov 2016 Den reklame med dem der kører galt, synes jeg er meget værre.
    Fordi den også rammer andre, jeg tænker her børn der kigger med og som jo er passagerer der kan blive sat en skræk i livet.
    De kan hverken vælge fra eller til, som både billister og rygere kan


  • #128   14. nov 2016 Jeg syns at det er pisse klamt at se på! Og dybt åndssvagt, folk kender jo godt konsekvensen af hvad der kan ske ved at ryge!
    Personligt har både mig og manden fundet etuier til at sætte udenpå pakkerne smiley for gider simpelthen ikke glo på de billeder - det er virkeligt ikke særligt hyggeligt at sidde og spise sin mad og så få kigget på en pakke med et billed af f.eks et hul i halsen (som faktisk mest ligner et r*vhul) for at sige det ligeud! smiley
    Så jeg har købt dette etui smiley


    profilbillede
  • #130   14. nov 2016 Enig smiley

  • #133   14. nov 2016 mange steder ryger de voksne udenfor, men pakkerne er jo stadig indenfor

  • #135   14. nov 2016 lidt OT. men efter denne tråd blev oprettet må jeg indrømme jeg er glad for chesterfield, er begyndt at ligge mærke til billederne på mine pakker, men de er dælme milde, de sidste mange gange har det været rynket æbler og denne gang er det en mand og en kvinde der sidder og kigger væk fra hinanden, SIKKE UHYGGELIGE BILLEDER!
    og så har de en krone på ydersiden af deres pakker, så hvis man beholder plastikken på (kun fjerner hvor pakken skal åbnes) så er der slet ikke billeder at se, så ligger godtnok ikke mærke til dem!


  • #137   14. nov 2016 forskellen er at man som ikkeryger ikke skal gå i nicotindampe hele tiden...

    jeg er ud af ryger familie og der wr STOR foreskel på at komme i et hjem hvor der bliver røget udenfor og så på at ryge indenfor.



  • #138   14. nov 2016 og jeg skrev udenfor ikke ud af vindue, så er man stadig indenfor

  • #139   14. nov 2016 Frk Jensen men helt ærligt, hvis man er sart overfor ens unge opdager de barske realiteter ved rygning, så bør man nok bare stoppe....for et billede er altså langt fra så slemt som at skulle forholde sig til mors eller fars selvforskyldte sygdom og måske tidlige død...

  • #140   14. nov 2016 nu er det vigtigere for mig at man ikke skal gå og kigge på klamme billeder end at børn ser forældre ryger.

    man kan sige det uden ikkerygerne skal miste appetitten af det.


  • #141   14. nov 2016 Ja der må vi så bare være enige om at være uenige...jeg ville til hver en tid foretrække at blive spammet med billeder frem for at miste mine forældre smiley

  • #143   14. nov 2016 ens forældre skal man jo miste

  • #145   14. nov 2016 børn vænner sig altså også til grimme billeder? så de tænker de første 20 gange ad, men efter noget tid er det et syn man har vænnet sig til og så ignorere man det bare. lidt som første gang jeg var i sverige hvor der var nyheder om forsvunde personer overalt! har aldrig set noget ligende, men mine svenske venner lagde ikke mærke til det, for det var hverdag for dem

  • #147   14. nov 2016 Frk Jensen så man skal ikke gøre noget for at forhindre det bliver senere end tidligt?

    smiley :D smiley


  • #148   14. nov 2016 hvor mange lader deres børn sidde med smøgpakker? jeg ved i hvert fald jeg altid skjuler pakker for børn, så hvordan skal de vide det dræber deres forældre tidligt? de skal have pakken i hånden og læse før den realitet bliver åbenlys, eller så skal de have hørt nogle tale om det/ blive det fortalt

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #149   14. nov 2016 ? er om man skal blande sig når det er lovligt. Det mener jeg ikke man skal.

    At man gang på gang taler uden om når snakken går på fedme og alkohol forstår jeg ikke. Det kan nydes i moderate mængder men det er der så mange der ikke kan finde ud af.

    Skal de ikke skræmmes og have dårlig samvittighed over deres valg. Skal deres børn ikke se hvad der kan blive konsekvenserne af deres forældres fedme eller alkohol problem.

    Jeg dømmer ikke folk pga deres valg. Tværtimod mener jeg man kommer længst med forståelse for folk hvor de er. Så forventer jeg at folk gør det samme over for mig.


  • #150   14. nov 2016 misse jo pakken ligger ikke udenfor

  • #151   14. nov 2016 obster det er helt op tiæ forældrene.



  • #152   14. nov 2016 nanamusen min kæreste gemmer ikke hans pakker væk.

    barnet er nu ligeglad, men jeg syntes de er ulækre og unødvendige.


  • #153   14. nov 2016 Frk Jensen jeg har aldrig sagt andet, jeg synes faktisk folk skal have lov til at ryge, æde drikke eller indtage alt det halløj de har lyst til smiley

    .....hvad de ikke skal...er dog at være så hykleriske at de ikke kan tåle at se på konsekvensen af deres handlinger -for så bør de lade være.


  • #154   14. nov 2016 nu er JEG ikke ryger og har aldrig været det...

  • #155   14. nov 2016 altså det er selvfølgelig smag og behag, men jeg personligt gemmer pakker og askeberger væk og lufter ud, det er da både grimt og ulækkert at se på! og så gemmer jeg bestemt også smøger væk i hånden eller bag ryggen, på åben gade, på besøg og i hjemmet hvis der er børn. de skal dælme ikke kigge på mig og tænke det er sejt at ryge!
    men igen som du selv siger jeres børn/barn ligger ikke mærke til pakkerne eller hvad der står, så hvorfor skulle andre børn?


  • #156   14. nov 2016 nanamusen hans askebæger er på altanen, det er smøgerne ikke de ligger indenfor i tørvejr

  • #157   14. nov 2016 JEG har et problem med billederne... hvorfor skal det være børn der har problemet for at det tages alvorligt?

    jeg har i forvejen svært ved at få spist, så når jeg endelig er sulten er det træls min appetit skal ødelægges


  • #158   14. nov 2016 jeg ryger lidt hvor det passer mig, ude hvis vejret er godt, inde hvis det ikke er, askeberger og smøger ligger dog altid ude i skuffen i køkkenet så jeg skal gå frem og tilbage hvis jeg vil have en smøg, medmindre jeg terper og ved jeg ikke får gæster så står det fremme på sofa bordet.

    synes på dine vejne det er træls din appetit skal ødelægges af smøg pakker!! men bed din kæreste skifte mærke sådan her ser mine pakker primært ud


  • #159   14. nov 2016 eller det rynkede æble længere oppe

    profilbillede
  • #160   14. nov 2016 eller sådan her med emballage, ikke ligefrem klamt eller skræmmende

    profilbillede
  • #161   14. nov 2016 han ryger nogle menthol nogle.. som vidst er rimelig billige

  • #162   14. nov 2016 mine koster 37 og er dobbelt klik menthol, kan vælges fra hvis nu man ikke gider klikke, men ved faktisk ikke om der er billigere mærker? måske LA grøn?

  • #163   14. nov 2016 måske pakken siger dig noget?

    profilbillede
Kommentér på:
Jer der er ryger.

Annonce