4.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Nogen der kender til nordvestkvarteret? Nogen der kender til nordvestkvarteret?

Ville lige høre om der er nogle af jer HG'ere der har erfaringer med Nordvestkvarteret i København? Min veninde og jeg har mirakuløst fået mulighed for en lejlighed der befinder sig i Nordvest, men folk virker til at være lidt skeptiske om området. Kan det passe at Nordvest er kendt for kriminalitet og generelt bare utryghed? Synes jeg finder virkelig spredte holdninger på nettet, så ville lige høre om nogle af jer er bosat i Nordvest eller har erfaringer med området?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der kender til nordvestkvarteret?
  • #1   28. dec 2016 jeg har boet der nær Hillerødgade ved Nordre Fasanvej....fra 1998 til 2000 efterår da flyttede vi her til Vestjylland....før da voksede jeg op på Frederiksberg nabokvarter til nordvest kvarteret..... Howitzvej.
    Jeg synes ikke der er specielt meget kriminalitet, men Mølnerparken er meget etnisk "besat".....er meget glad for at være her i udkantsdanmark....

• #2   28. dec 2016 Min kusine bor i nordvest kvarteret, og hun er rigtig glad for det. Hun skal dog flytte fordi de bor 4 mand i en to-værelses. Hende og kæresten, samt deres 2 børn..

• #3   28. dec 2016 Jeg ville helst ikke bo der... men det er jo svært at finde boliger pt.

Pas på mht fusk... der er rigtig mange som bliver snydt med fiktive boliger, hvor de overfører penge uden at lejlighed findes.

• #4   28. dec 2016 Generelt er boligområder bedre end deres ry (ifølge min erfaring). Men det kommer selvfølgelig an på hvor "sart" man er smiley
    Har man tendens til at være utryg/angst, er Nordvest måske ikke det bedste sted at bo.
    Jeg har boet 10 år i Sydhavnen, og dagligt cyklet hjem fra city, via Vesterbro, kl. sent om natten. Har kun oplevet småepisoder, men er så heller ikke typen der let bliver skræmt smiley

• #7   28. dec 2016 Jeg føler mig ikke utryg i NV eller på Nørrebro... men bo der gad jeg alligevel ikke smiley

• #8   28. dec 2016 Jeg har boet i NV i 3 år lige ved siden af Mølnerparken og altså det er ikke som Østerbro hvor jeg kom fra. Men utryg var jeg ikke og oplevede ikke mere kriminalitet end andre steder jeg har boet. Så hvis lejligheden er reel nok så var jeg helt klart sprunget på.

• #9   28. dec 2016 Det er noget helt andet når man bor der, når man finder ud af hvem, hvad, hvor og hvorfor.

Jeg bor lige ved blågårds plads og før jeg flyttede dertil og skulle besøge min fætter og hans familie, skulle! han følge mig til bussen og vente med mig...det kan jeg godt grine af nu. Man lærer folk, omgivelserne og kulturen at kende og jeg kunne ikke ønske mig bedre lille "landsby i kbh" at bo i.

Da jeg startede med at arbejde på Vesterbro tænkte jeg også...hvem vil da bo her...men man ser det fede SÅ meget mere i takt med man næsten kommer på fornavn med de elementer der kan gøre en usikker smiley

Selvfølgelig sker der også ufede ting og belastede områder er...belastede. Men det bliver nemt blæst op og man frygter langt over realiteten, når man ikke har oplevet det på egen hånd men kun læst aviser, der iøvrigt har det med at overdrive rimeligt meget. smiley og visse ting, skal prøves smiley

• #12   28. dec 2016 Nu er det "klamme" Vesterbro ret nemt at undgå... området fra Gasværksvej og ned til Hovedbanegården gider jeg ikke bevæge mig i, og jeg ville heller ikke bo der... resten af Vesterbro er ikke at sammenligne med det område ...

• #13   28. dec 2016 I og med at der er boligmangel ville jeg ikke betænke mig.

• #14   28. dec 2016 Jeg boede inden ved Borups Alle. Jeg har aldrig oplevet noget. Fantastisk sted at bo. Men kan huske at, jeg sad og så TV avisen - hvor de så fortalte om et skyderi på Hillerødgade. Der fik jeg lige en klump i maven. Men ellers synes jeg det er et dejligt sted - og ikke langt fra Grøndalsparken smiley

• #15   29. dec 2016 Nordvest er ikke "værre" end mange andre steder i København smiley
    Mange gang afhænger det af naboer, overboer osv. om man føler sig godt tilpas.

• #16   29. dec 2016 Tak for jeres svar! Det lyder da rimelig positivt! Det er på en vej der hedder Sokkelundsvej. Vi skal i hvert fald ud og kigge på det i morgen, og vi er blevet rimelig enige om, at områdets ry ikke skræmmer os, og der virker heller ikke til at have skræmt mange af jer, så det er jo fint smiley

Kristina, det lyder ikke rart smiley Hvordan mærker i kriminaliteten? Og hvor i NV bor din mor?

• #17   29. dec 2016 Alle områder i Kbh har steder med dårligt ry... men hvis man vil til Kbh så kan man ikke være kræsen pt, da lejligheder er svære at finde.

Jeg er hverken bange eller utryg i NV, men det område ved Rentemestervej, Dortheavej og Birkedommervej synes jeg dagen er præget af mega trælse typer, som bare ville gøre min hverdag træls, hvis jeg skulle se på det.

• #18   29. dec 2016 Ah øv, kan se det er en sidevej til vores vej. Men hvordan trælse typer?
    Og ja, har også fået lidt opfattelsen af, at så længe man ikke blander sig, har man ikke noget at bekymre sig for. Men det er selvfølgelig heller ikke fedt at skulle leve i midten af andres problemer...

• #19   29. dec 2016 Som sagt så ville jeg heller bekymre mig... gider bare ikke se på sådanne typer hver dag...

Typer er unge adfærdsvanskelige og kriminelle typer..

• #21   29. dec 2016 Jeg ville tage ud og kigge på området og så tage den derfra. Da jeg kiggede på lejlighed i KBH, ville jeg gerne undgå Nørrebro og særligt Blågårds Plads, for der var meget ballade osv. (Bandekrigen var på sit højeste på det tidspunkt) Jeg fandt så en billig lejlighed, der lå lige ved Blågårds Plads og nøj en positiv overraskelse, jeg fik. Cafeer, små butikker, liv og glade dage smiley Og jeg var glad for at bo der i de tre år - jeg kunne ikke genkende det billede, der blev skabt af området. Jo, der var typer og ballade, men følte mig ikke utryg eller lignende.

• #24   29. dec 2016 Hundene bliver hjemme hos forældrene smiley

• #25   29. dec 2016 Det er lidt sjovt at der hele tiden nævnes det at man ikke er utryg... jeg ser ingen grund til at være utryg overhovedet i Danmark... der er dog bare områder, hvor man dagligt vil blive konfronteret med nogle personer, og det er disse personer som jeg ikke gider kigge på, hver gang jeg forlader min lejlighed.

Igen så kan det være eneste mulighed for at få lejlighed i Kbh, og så kan man ikke være så kræsen.

• #27   29. dec 2016 CVR... noget så ekslusivt som 6 km uden for Odense.

• #29   29. dec 2016 Hvorfor er NV problematisk i forhold til hunde?

• #31   30. dec 2016 Hmm jeg bor som sagt på Nørrebro...og her er en del hundejere. Jeg har ikke mødt udelukkende positive ting med min hund og der er mange der er bange for ham og tydeligt viser det.

Men direkte negative hændelser har vi heller ikke haft...og der er langt flere positive.

• #32   30. dec 2016 Et eller andet sted, handler det vel også i bund og grund om, hvordan man selv opfører sig ? smiley Hvis man selv er åben, venlig og nysgerrig, så går tingene som regel lettere, når man flytter ind et nyt sted, uanset stedets rygte smiley

• #33   30. dec 2016 Ja, det har i selvfølgelig ret. Gik en tur med min veninde og vores hunde i området tidligere i dag. Der var en gruppe udenlandske fyre der fyrede krudt af midt på vejen, samtidig med at fortovet var fyldt med både pensionister der luftede hunde og børn der færdes uden forældre, som fuldstændig ignorerede drengene og gik udenom. Der virkede rart, så længe man undgår "balladen", men det er jo også det i siger smiley Og ja, sådan er det jo nærmest over det hele!

• #34   30. dec 2016 Held og lykke med det smiley Sara

• #35   30. dec 2016 Mange tak smiley

• #37   30. dec 2016 Ann-Marie : Det tror jeg du har helt ret i. Vi er selv lige flyttet til en by ( forstad til Århus), som ret mange mennesker har fordomme om , og altså jeg er jo opvokset herude og har boet her størstedelen af mit liv, og jeg kan slet ikke se det billede. Ja der sker da nok lidt ballade, men hvor gør der ikke det efterhånden ?

• #38   30. dec 2016 Jeg synes NV er et fint område, vil ikke kalde det hyggeligt, men jeg er heller ikke det store bymenneske - jeg skal ud til noget skov smiley Det er dog ikke så man er utryg eller noget overhovedet, min søster har boet der i 3 år og jeg har boet i udkanten (bor egentligt på østerbro, men det er lige i skellet smiley ) i 2 år, jeg tør gerne gå ture om aftenen/natten osv.

Kommentér på:
Nogen der kender til nordvestkvarteret?

Annonce