7.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Post Nord - mistet brev (pakke) Post Nord - mistet brev (pakke)

Sagen er at Post Nord har været på min adresse for at afleverer en pakke sendt som brev, men da jeg ikke er hjemme lægger de en seddel i postkassen.

Jeg tager på posthuset for glad at hente min pakke, men medarbejderen dernede kan ikke finde pakken og når han scanner min pakkeseddel, så kommer navnet TOBIAS op og ikke Anja. Medarbejderen vil prøve at lede lidt på lageret, når tiden er til det og så ringe til mig, når han finder pakken.

Jeg fik godt nok opringningen, men meddelsen var at der ingen pakke var og jeg kunne ringe til kundeservice.

Det gør jeg så, forklarer at jeg har købt denne her ting privat, som vedkommende har sendt til mig som brev og da den ikke kunne gå i postkassen, har jeg fået denne seddel, men som er på en pakke der ikke er til mig....hvad gør vi?????

Svaret er - DET ER BARE ÆRGERLIGT da tingen er sendt som brev.
Hvis og såfremt de finder den liggende og rode rundt på et tidspunkt, kan jeg være heldig at de sender mig den, men ellers er den gået tabt.

Jeg er klar over at man kan betale sig til trackingnr. osv., synes bare stadig at det er uretfærdigt, det er jo Hr. Postmand der har kvajet sig og det skal jeg bøde for, til trods for at jeg -som alle andre- har betalt en stadig stigende pris for at få sendt noget med deres firma.

Er der andre der har prøvet lignende og i sidste ende på lykkelig vis alligevel modtaget deres pakke/brev???

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Post Nord - mistet brev (pakke)
  • #4   12. jan 2017 Uanset hvem der har klokket i det, hvad skal Postnord så sige? Man har jo netop kendt risikoen, når man har sendt som brev.

Medmindre der er tale om meget lette breve, kan det dårligt betale sig at sende som brev. Forsikret pakke op til 1 kg. koster 39 kr., hvis man bruger pakkesedler fra enten "dba" eller "gul og gratis". Og så kommer det også hurtigere frem.

Jeg sender en del breve afsted med tomatfrø i disse uger, jeg er meget spændt på, om de kommer frem. Men folk har selv valgt brev-løsningen, så det er deres eget ansvar.

• #5   12. jan 2017 Så længe at skiftende regeringer mener, at postvæsenet skal være en overskudsforretning, så får vi aldrig en god og brugbar service. I stedet burde man se postvæsenet som en lige så vigtig del af infrastrukturen som vejnettet, der i øvrigt heller ikke isoleret set giver afkast.
    Min kommentar hjælper desværre ikke Anja, men den gav mig lidt luft smiley

• #8   12. jan 2017 Jeg har oplevet lidt af det samme.. Det var dog en pakke med track and trace, men den forsvandt alligevel.
    Fordi der var track and trace på, var den dog forsikret, men efter tre uger "arbejdede" de stadig på det - og pludselig dukkede pakken op, tre uger for sent!

Håber din pakke gør det samme smiley og du har sikret dig, at afsender har skrevet rigtige navn?

• #9   12. jan 2017 Jeg sender igennem Gul og gratis, koster rigtig nok 39 kr. for pakker op til 1 kg og så er der track and trace på.

Men det kan TS selvfølgelig ikke bruge til noget nu.

• #10   12. jan 2017 Pia: Den er selvfølgelig adresseret til Anja og Postmanden har os været på adressen, men den pakkeseddel han så smider i min postkasse, er til en pakke til en Tobias når de scanner den.

Det der tricker mig er at Postmanden har stået på min adresse MED pakken og så klokken HAN/HUN i den.....havde bedre kunne accepterer det, hvis den var forsvundet på deres lager eller hvad det nu hedder. Risiko eller ej....

Efter min mening bør den jo så ligge dernede hvor jeg skal hente pakken....for der læsser han vel pakkerne af, så HVIS han ellers havde lavet rigtige pakkesedler, så kunne folk hente den der.

Er det ikke sådan det foregår, Trine?????

• #11   12. jan 2017 Trine, den holder da helt fint. Det viser blot at bunden ikke er nået endnu. Postvæsenet skal måske koste 3 milliarder for at være funktionelt.

• #12   12. jan 2017 Post nord er noget værre rod.
    Min kæreste købte noget af en privat i USA, postmanden krydsede pakken af som leveret lige uden for vores dør, uden at ringe på. Derefted ved vi ikke hvad der skete med pakken. Om han tog den med eller evt er kommet til at ligge den også glemt den.
    Vi ringede jo rundt til diverse pakke steder og sat dem igang med eftersøgningen, for post nord gjorde intet. Vi satte postbuddet igang også.
    På trods af at pakken var sendt med track and trace så vi aldrig en krone, da det pludselig var det amerikanske postvæsen, set blev sendt fra, der skulle give pengene retur til sælger. Dette ville de selvfølgelig ikke når pakken var registreret som afleveret hos post nord(post dk).
    Så heldigt at min kæreste havde betalt med Pay pal og kunne så være streng og trække sine penge tilbage, da han ikke havde krav på at få nogle penge, det var kun sælger der måtte få penge.

• #13   12. jan 2017 Jamen, der er elendig service i samtlige pakkefirmaer. Vi sender temmelig mange pakker og en del breve. Lige nu er det f.eks. DHL der sylter en pakke, der er sendt fra Sverige. I sidste uge var der problemer med GLS. Sidste år havde jeg et hav af problemer med Postnord. Postnord forsøger jeg så vidt muligt at undgå, for de topper dog listen over ringe service - og det er ikke noget, der bare er kommet indenfor de sidste år pga. nedskæringer.

Hvis Postnord læser med ---> Jeg venter stadig på den chokolade, I ville sende som plaster på såret for jeres elendige skodservice!!! smiley

• #15   12. jan 2017 Post Nord er virkelig ringe.
    Jeg har aldrig endnu haft problemer med GLS. De sætter pakken foran døren som jeg har sagt at de må. Aldrig endnu er det gået galt.
    Men Post Nord? Jamen altså.

• #16   12. jan 2017 Hehe....ja, det ene skal jo passe til det andet smiley

Jeg spurgte ellers kundeservice, om de ikke kunne sende chokoladen med et andet firma, så det ville komme frem i dette århundrede. Det gjorde de så ikke.

• #18   12. jan 2017 Trine:
    Jeg mener bare bør den ikke lande på det posthus de referer til på pakkesedlen?
    Så man kunne hente den, hvis ellers alt var som det skulle være?

• #19   12. jan 2017 Jeg MÅ ringe til dem igen....

• #22   12. jan 2017 Det er skide ærgerligt, og der er bare ikke meget at gøre når det er sendt som brev smiley Posten må jo have skrevet et forkert nummer ned, eller - der er vel intet pakkenr at skrive ned?! Altså, den har været i bilen og kan vel ikke forsvinde fra bilen og til posthuset?!

Men tror ikke der er meget andet at gøre, end håbe på det dukker op engang - og ta' det som lærepenge, om at næste gang, så brug en pakkelabel via fx guloggratis - og når pakken afleveres, få en indleveringskvittering!!!

Vi har prøvet at miste en mobil til PostDK smiley Smider den i buret derovre, og puff, siden blev den ikke set. Den er aldrig scannet ind eller noget... Postbutikken ville ikke kendes ved det. Posten ville heller ikke. Var en mobil som skulle til rep. og tog firmaet en evighed at meddele dem vi har mobilen via, at den var væk. Vorherre til hest!!!

Men det er altså også lidt fjollet, buret står så enhver kan gå hen og ta' en pakke hvis han/hun lyster, selv med indleveringskvittering, får du den i kiosken og går så selv hen og smider pakken i buret - der er ikke meget sikkerhed/garanti over det, og synes ofte at de der track and trace koder aldrig når at virke undervejs.

Men i det mindste hæfter PostDK lidt mere for det, når der er T&T på.

• #23   12. jan 2017 Den 5 maj sendte jeg et anbefalet brev - det kostede 94 kr.
    Den første uge i december ligger der en seddel i postkassen at der ligger noget til mig på posthuset.
    Som afsender stod er retur.
    Jeg troede at det var de der Kovaline vådservietter jeg havde sendt til Mette herindefra for lang tid siden som var kommet retur.

Da jeg kommer ned på posthuset dagen efter, så er det mit anbefalede brev som er kommet retur og topmålet er, at brevet er åbnet.

Jeg kontakter vedkommende som skulle have haft brevet. Vedkommende har aldrig fået besked om at der havde været et brev til hende.

Post Nord nægter at refundere mine 94 kr.

• #24   12. jan 2017 Jeg arbejder lejlighedsvis som postbud - danske vist ulønnet.
    -??
    Jo, ser du. De 5-10 gange om året jeg får breve, som retteligt skulle have været leveret til adressaten. De "nemme" koster blot en rask gåtur i byen. De "svære" kræver en køretur på 2x4km til nærmeste røde postkasse. Alternativet er 5m til nærmeste sorte skraldespand.
    Jeg forstår fanme godt, at Chili hader postnord smiley

• JMM
    JMM Tilmeldt:
    feb 2016

Svar: 8
    #25   12. jan 2017 Syntes generelt Post dk er blev så dårligt vdr Breve og Pakker. / de senest år

• #26   12. jan 2017 Der er desværre ikke meget andet at gøre end at håbe på den dukker op. smiley

Selv er vi ret glade for PostNord med vores internetbutikker og også med privatpakker. Når man sender så meget som vi gør, så har de faktisk en meget lav fejlmargin.Forsvinder der en pakke så ligger den som regel ude på et af udleveringsstederne, hvor medarbejderne der ikke har fået den scannet ordentligt ind - har du flere udleveringssteder i nærheden? For så vil jeg foreslå at du evt. også tjekker der.

DHL derimod. Jovist, pakkerne ankommer, men der ikke andet en bøvl. Jeg var dum nok til at give dem endnu en allersidste chance her inden jul (hvilket indtil videre har kostet 120 kr. ekstra og en masse frustration), men NU er det så også slut. Aldrig mere! Men jeg burde jo have vidst bedre.

• #27   12. jan 2017 De er virkelig faldet af på den.
    De kommer også her i firmaet og de har ikke helt styr på tingene smiley

• #28   13. jan 2017 Det samme skete, sidste gang jeg fik en pakke, men den søde unge mand i postbutikken i vores lokale Brugs, gav ikke op, så han gik i gang med at kigge pakkerne igennem, og kigge efter min adresse, i stedet for pakkens nr. Det hjalp, for sørme om han ikke fandt den smiley

Kommentér på:
Post Nord - mistet brev (pakke)

Annonce