14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Post Nord - mistet brev (pakke) Post Nord - mistet brev (pakke)
Sagen er at Post Nord har været på min adresse for at afleverer en pakke sendt som brev, men da jeg ikke er hjemme lægger de en seddel i postkassen.
Jeg tager på posthuset for glad at hente min pakke, men medarbejderen dernede kan ikke finde pakken og når han scanner min pakkeseddel, så kommer navnet TOBIAS op og ikke Anja. Medarbejderen vil prøve at lede lidt på lageret, når tiden er til det og så ringe til mig, når han finder pakken.
Jeg fik godt nok opringningen, men meddelsen var at der ingen pakke var og jeg kunne ringe til kundeservice.
Det gør jeg så, forklarer at jeg har købt denne her ting privat, som vedkommende har sendt til mig som brev og da den ikke kunne gå i postkassen, har jeg fået denne seddel, men som er på en pakke der ikke er til mig....hvad gør vi?????
Svaret er - DET ER BARE ÆRGERLIGT da tingen er sendt som brev.
Hvis og såfremt de finder den liggende og rode rundt på et tidspunkt, kan jeg være heldig at de sender mig den, men ellers er den gået tabt.
Jeg er klar over at man kan betale sig til trackingnr. osv., synes bare stadig at det er uretfærdigt, det er jo Hr. Postmand der har kvajet sig og det skal jeg bøde for, til trods for at jeg -som alle andre- har betalt en stadig stigende pris for at få sendt noget med deres firma.
Er der andre der har prøvet lignende og i sidste ende på lykkelig vis alligevel modtaget deres pakke/brev???
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.548
Medmindre der er tale om meget lette breve, kan det dårligt betale sig at sende som brev. Forsikret pakke op til 1 kg. koster 39 kr., hvis man bruger pakkesedler fra enten "dba" eller "gul og gratis". Og så kommer det også hurtigere frem.
Jeg sender en del breve afsted med tomatfrø i disse uger, jeg er meget spændt på, om de kommer frem. Men folk har selv valgt brev-løsningen, så det er deres eget ansvar.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Min kommentar hjælper desværre ikke Anja, men den gav mig lidt luft
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Fordi der var track and trace på, var den dog forsikret, men efter tre uger "arbejdede" de stadig på det - og pludselig dukkede pakken op, tre uger for sent!
Håber din pakke gør det samme
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Men det kan TS selvfølgelig ikke bruge til noget nu.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Det der tricker mig er at Postmanden har stået på min adresse MED pakken og så klokken HAN/HUN i den.....havde bedre kunne accepterer det, hvis den var forsvundet på deres lager eller hvad det nu hedder. Risiko eller ej....
Efter min mening bør den jo så ligge dernede hvor jeg skal hente pakken....for der læsser han vel pakkerne af, så HVIS han ellers havde lavet rigtige pakkesedler, så kunne folk hente den der.
Er det ikke sådan det foregår, Trine?????
maj 2008
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Min kæreste købte noget af en privat i USA, postmanden krydsede pakken af som leveret lige uden for vores dør, uden at ringe på. Derefted ved vi ikke hvad der skete med pakken. Om han tog den med eller evt er kommet til at ligge den også glemt den.
Vi ringede jo rundt til diverse pakke steder og sat dem igang med eftersøgningen, for post nord gjorde intet. Vi satte postbuddet igang også.
På trods af at pakken var sendt med track and trace så vi aldrig en krone, da det pludselig var det amerikanske postvæsen, set blev sendt fra, der skulle give pengene retur til sælger. Dette ville de selvfølgelig ikke når pakken var registreret som afleveret hos post nord(post dk).
Så heldigt at min kæreste havde betalt med Pay pal og kunne så være streng og trække sine penge tilbage, da han ikke havde krav på at få nogle penge, det var kun sælger der måtte få penge.
okt 2011
Hvis Postnord læser med ---> Jeg venter stadig på den chokolade, I ville sende som plaster på såret for jeres elendige skodservice!!!
aug 2008
Jeg har aldrig endnu haft problemer med GLS. De sætter pakken foran døren som jeg har sagt at de må. Aldrig endnu er det gået galt.
Men Post Nord? Jamen altså.
okt 2011
Jeg spurgte ellers kundeservice, om de ikke kunne sende chokoladen med et andet firma, så det ville komme frem i dette århundrede. Det gjorde de så ikke.
feb 2006
Jeg mener bare bør den ikke lande på det posthus de referer til på pakkesedlen?
Så man kunne hente den, hvis ellers alt var som det skulle være?
feb 2006
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 928
Men tror ikke der er meget andet at gøre, end håbe på det dukker op engang - og ta' det som lærepenge, om at næste gang, så brug en pakkelabel via fx guloggratis - og når pakken afleveres, få en indleveringskvittering!!!
Vi har prøvet at miste en mobil til PostDK
Men det er altså også lidt fjollet, buret står så enhver kan gå hen og ta' en pakke hvis han/hun lyster, selv med indleveringskvittering, får du den i kiosken og går så selv hen og smider pakken i buret - der er ikke meget sikkerhed/garanti over det, og synes ofte at de der track and trace koder aldrig når at virke undervejs.
Men i det mindste hæfter PostDK lidt mere for det, når der er T&T på.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.558
Den første uge i december ligger der en seddel i postkassen at der ligger noget til mig på posthuset.
Som afsender stod er retur.
Jeg troede at det var de der Kovaline vådservietter jeg havde sendt til Mette herindefra for lang tid siden som var kommet retur.
Da jeg kommer ned på posthuset dagen efter, så er det mit anbefalede brev som er kommet retur og topmålet er, at brevet er åbnet.
Jeg kontakter vedkommende som skulle have haft brevet. Vedkommende har aldrig fået besked om at der havde været et brev til hende.
Post Nord nægter at refundere mine 94 kr.
maj 2008
-??
Jo, ser du. De 5-10 gange om året jeg får breve, som retteligt skulle have været leveret til adressaten. De "nemme" koster blot en rask gåtur i byen. De "svære" kræver en køretur på 2x4km til nærmeste røde postkasse. Alternativet er 5m til nærmeste sorte skraldespand.
Jeg forstår fanme godt, at Chili hader postnord
feb 2016
Svar: 8
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Selv er vi ret glade for PostNord med vores internetbutikker og også med privatpakker. Når man sender så meget som vi gør, så har de faktisk en meget lav fejlmargin.Forsvinder der en pakke så ligger den som regel ude på et af udleveringsstederne, hvor medarbejderne der ikke har fået den scannet ordentligt ind - har du flere udleveringssteder i nærheden? For så vil jeg foreslå at du evt. også tjekker der.
DHL derimod. Jovist, pakkerne ankommer, men der ikke andet en bøvl. Jeg var dum nok til at give dem endnu en allersidste chance her inden jul (hvilket indtil videre har kostet 120 kr. ekstra og en masse frustration), men NU er det så også slut. Aldrig mere! Men jeg burde jo have vidst bedre.
aug 2008
De kommer også her i firmaet og de har ikke helt styr på tingene
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Post Nord - mistet brev (pakke)