Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan løser man snorke-problemer?
  • #1   19. mar 2017 Først skal man nok prøve at finde ud af hvorfor man snorker, og så tage den derfra smiley

Er det fordi man er overvægtig, så er et vægttab jo fx. første skridt smiley

• #2   19. mar 2017 Ja, man er nød til at blive udredt.
    Søvnabnøb kan man fx godt have uden at være overvægtig. Jeg siger ikke det er det, for det ved jeg jo af gode grundet ikke noget om. Det var bare et eksempel. smiley

Snorken kan, så vidt jeg husker, også skyldes polypper.

• #3   19. mar 2017 Og indtag af alkohol eller lign. Fx. sovepiller

Hmm rygning ...

Se der er mange årsager smiley Det er om at finde den rigtige, for at kunne handle mest hensigtsmæssigt smiley

• #4   19. mar 2017 Tak smiley

• #6   19. mar 2017 Hvis man vil udredes skal man være tålmodig, fra man henvises til man får en tid på et søvnlaboratorium kan der går flere år, det oplevede nogle af vores venner.

Havde jeg opskriften på problemet, så havde jeg gjort noget for længst. Min mand snorker og her går jeg ind og sover på et andet værelse, når det er værst ellers ligger jeg og dasker til ham hele natten, for at få ham til at stoppe smiley

• #7   19. mar 2017 Desværre er det ikke en mulighed med ørepropper

• #9   19. mar 2017 Min far og onkel har købt nedenstående, og vi har drillet dem meget med det.

Men utroligt nok virker det ihvertfald på dem.

http://silentsleep365.dk/shop/snorke-stopper-ur/

• #11   19. mar 2017 Beder ham sove på sofaen smiley

• #12   20. mar 2017 Hvorfor skriver alle ham, det kan vel ligeså godt være TS der snorker smiley

Min mand snorker som ind i bare pokker, og jeg er ret så sikker på det er pga. hans vægt. Af samme grund sover jeg ofte på sofaen, for har i forvejen svært ved at sove, og når han ligger der og lyder som et damplokomotiv får jeg slet ingen søvn.

Ozzy putter oftest inde i sofaen ved mig om aftenen, når min mand er gået i seng, og jeg forstår sgu godt han ikke gider ligge inde i den larm smiley

En periode sov jeg jævnligt med ørepropper, men mine ører kan simpelthen ikke holde til det. Og gider ikke ligge hele natten og skubbe, sparke, prikke osv, så hellere sove på sofaen og få min søvn smiley

Udover at snorke vender min mand sig også ekstrem voldsomt, har aldrig nogensinde mødt et menneske der vender sig sådan om natten, han nærmest skubber sig selv op i luften, vender rundt i luften og så kaster sig ned i madrassen igen, da vi havde en stor madras var det sgu lige før jeg fløj ud af sengen, og selv nu med 2 madrasser kan jeg altså mærke det, sådan 120 kg mand der kaster sig rundt er sgu ikke for sarte sjæle smiley

• #13   20. mar 2017 Jamen .. Derfor ville jeg da bede ham sove på sofaen alligevel smiley

• #15   20. mar 2017 JEG snorker så det kan høres langt væk smiley
    Af samme årsag sover Bent i stuen.
    Bent snorker sjældent, det er kun hvis han får lagt sig på en speciel måde at han gør det.
    Jeg har snorket hele mit voksen liv, både da jeg var tynd og tyk (gravid). Jeg drikker aldrig alkohol men ryger. Det gør Bent nu altså også., men rygning får så åbenbart ikke ham til at snorke smiley

• #17   20. mar 2017 Det første man skal gøre er at blive udredt så man ved hvorfor man snorker. Herefter kan det så behandles på forskellige måder. Det er vigtigt at være klar over at snorken medfører dårlig nattesøvn (for både snorkeren og evt partner). Dårlig nattesøvn giver i længden dårligt helbred.
    Min mand snorkede fuldstændigt åndsvagt og var træt i dagtimerne og faldt i søvn til møder osv. Jeg sov for det meste på sofaen fordi jeg ikke fik lukket et øje når han snorkede. Det der fik ham til at indse at den var gal var en helbredsundersøgelse på hans arbejde (det var åbenbart ikke nok at konen havde talt dunder til ham flere gange smiley ). Han kom søvnklinik og det viste sig at han led at meget svær søvnapnø. Han fik en cpapmaskine at sove med og et helt nyt liv. Han havde fx forhøjet blodtryk, der blev normalt efter en kort periode med maskinen. At han får en god nattesøvn har også gjort ham meget bedre i stand til at håndtere stress. Han skal bruge maskinen resten af livet og bruger han ikke maskinen så mister han kørekortet: Trætte bilister er lige så farlige som fulde bilister!

• #18   20. mar 2017 Som der er flere, der skriver, så er det vigtigt at finde ud af, hvorfor man snorker og "hvor meget" smiley .
    Både min mand og min søn bruger "snorkemaskiner" fra dette firma.
    Så det kan åbenbart også være arveligt!
    http://www.sovnapno.dk/visEmne.asp?emneID=38

• #19   21. mar 2017 @Inge r: Der er helt sikkert en arvelig faktor indvoleret i en hel del søvnabnøtilfælde. Efter at min mand fik sin maskine og hans søskende så hvor godt den virkede blev de også udredt og viste sig også at lide af svær søvnapnø. De sover også med cpapmaskiner nu. Hans mor lider også rigtig meget af søvnapnø, men har meget svært ved at få taget sig sammen til at få gjort noget. På trods af at hun har set hvor godt det virker og hvor meget livskvalitet det giver.

Kommentér på:
Hvordan løser man snorke-problemer?

Annonce