{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Hunde angreb hunde- ejer slog ejer. {{forumTopicSubject}}

http://folketidende.dk/112/Hunde-angreb-hunde-ejer-slog-ejer/artikel/408586

Det er åbenbart sæson for at tæve hundeejere hernede på Lolland og Falster smiley Det er anden episode af den slags, på under 1 uge smiley
Måske man skulle tage boksehandsker på, når hundene skal luftes hernede ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde angreb hunde- ejer slog ejer.
  • #3   25. mar 2017 Nu har jeg trænet en kort overgang i Nr Alslev og jeg må vist bare konstatere, at folk dernede ikke er rigtigt kloge.
    Jeg har i alle de år jeg har trænet i diverse sch-klubber og luftet hunde diverse steder på Sjælland ALDRIG oplevet SÅ afstumpede mennesker, som dernede.

Det er helt vildt, det der !!!

• #4   25. mar 2017 Jan: Tak smiley Var ikke klar over at det var Michellas historie smiley

Martine: Er desværre tilbøjelig til at give dig ret smiley Mindes ikke at jeg oplevede helt så mange på Sjælland, der ikke gider at indhegne, og bare lukker hunden ud, som jeg oplever hernede smiley
    Men heldigvis findes de gode hundeejere da også hernede......mig for eksempel smiley smiley

• #5   25. mar 2017 Ja, jeg vil også som tilflytter til Sydhavsøerne, pippe op om, at vi jo ikke alle er sådan smiley

Jeg har boet hernede i mere end 30 år, og undrer mig jævnligt over alle de klager vi hører på HG om folks hunde, der løber frit og uden kontrol og altid hen til andre hundeejere, de fleste med tydelige aggressiv hensigt. Jeg har egentlig altid tænkt, at det måtte være værre andre steder, for jeg oplever det sjældent.
    Jeg bor på landet på Lolland, og de fleste her omkring har enten hegn til deres hunde, eller hunde, der er opdraget til at holde sig hjemme. Det virker heller ikke særlig acceptabelt, hvis nogen lader deres hund rende løs.

Idioter findes naturligvis alle vegne, men at det skulle være mere udbredt hernede, er ikke lige det jeg ser.

• #6   25. mar 2017 #4

Selvfølgelig mente jeg ikke dig smiley

Min opfattelse er dog helt klart, at der findes en overvægt af fjolser på den ø - men det er jo bare den erfaring jeg har fået smiley

• #7   26. mar 2017 Der er desværre en overvægt at socialt udsatte hernede på Lolland og Falster. Det kan nok være medvirkende til, at nogle ikke har det store overskud til at tage hånd om deres dyr smiley
    Og så er det udkantsområde, hvor udviklingen går lidt langsommere. På godt og ondt.

• #8   26. mar 2017 Ann-Marie, der er helt sikkert mange socialt udsatte hernede, men med hensyn til at tage hånd om sine hunde oplever jeg ikke Lolland-Falster som et uland i forhold til resten af DK.

Jeg kan jo godt have været heldig med de 2 steder, jeg har boet, og de mennesker jeg har kendt, men jeg oplever at rigtig mange hernede har hunde af interesse og tager sig godt af dem.
    Jeg ser da også folk på diverse træningssteder, hvor jeg undrer mig over deres måde at træne deres hunde, men der så jeg nu også i Nordsjælland, da jeg boede der.

• #9   26. mar 2017 Lene: helt enig i at de folk jeg omgås hernede, også har et ansvarsfuldt forhold, til det at have hund.
    Men jeg løber desværre også af og til ind i dem, der ikke burde have hund. Bl.a dem der ikke gider at indhegne grunden eller lære hunden, at den ikke må forlade grunden. Dem der er for hårde overfor hundene osv.
    Men ja, her hvor jeg bor, er folk heldigvis fornuftige, og hegner haven ind, og lufter hundene i snor, eller har 100 % styr på dem. Så de fornuftige hundeejere findes da heldigvis også hernede smiley

• #10   26. mar 2017 Ann-Marie, Desværre tror jeg, at de useriøse og dem, der ikke burde have hund findes alle vegne. Jeg har f.eks. et par venner ved Frederikssund, og derfra hører jeg sørme nogle saftige historier om løse aggressive hunde og bindegale ejere. Og tænk på hvad vi læser herinde om folks oplevelser rundt om i landet.

Måske er der folk, der mener, at på landet kan hunde bare rende fri. Jeg vil påstå, at de fleste af dem enten ikke selv bor på landet eller er tilflyttere. Bare se hvor udbredt holdningen mange steder er, at har man en hund man ikke kan styre, så skal den bare sælges til et hjem på landet, hvor der er masser af plads, så skal den nok få det godt. Mon ikke det mest er folk, der ikke selv bor på landet, der har den holdning.

Jeg har boet 20 år på Falster og nu 13 år her på Lolland. De sidste 30 år har jeg haft fertile tæver, og jeg kan tælle på en hånd de gange, jeg har haft liderlige hanhunde på besøg i forb. med løbetider. Det synes jeg viser, at folk, i hvert fald de steder jeg har boet, pænt holder deres hunde hjemme.

• #11   29. mar 2017 Lene: Jeg mødte også min del af useriøse hundeejere, mens jeg boede i København. Bl.a et par pigebørn, som mente at det var helt ok at lukke hunden ud, og lade den lufte sig selv smiley
    Har et par veninder hernede, som desværre bor i nærheden af folk der lukker hunden ud, uden at indhegne smiley En af mine veninder er holdt op med at lufte sine hunde på en bestemt vej, da hendes hunde flere gange er blevet angrebet af løse hunde, der løber frit på ejers grund smiley
    Støder desværre ret ofte på løse hunde langs landevejen smiley Og er desværre stødt ind i flere af de grumme, useriøse og hårde hundeejere hernede smiley

Måske jeg bare har været uheldig ? Det håber jeg sgu. Men ja, de gode hundeejere findes heldigvis også hernede smiley

Kommentér på:
Hunde angreb hunde- ejer slog ejer.

Annonce