848 visninger
|
Oprettet:
13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Hunde angreb hunde- ejer slog ejer. {{forumTopicSubject}}
http://folketidende.dk/112/Hunde-angreb-hunde-ejer-slog-ejer/artikel/408586
Det er åbenbart sæson for at tæve hundeejere hernede på Lolland og Falster
Det er anden episode af den slags, på under 1 uge
Måske man skulle tage boksehandsker på, når hundene skal luftes hernede ?
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.824
Jeg har i alle de år jeg har trænet i diverse sch-klubber og luftet hunde diverse steder på Sjælland ALDRIG oplevet SÅ afstumpede mennesker, som dernede.
Det er helt vildt, det der !!!
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Martine: Er desværre tilbøjelig til at give dig ret
Men heldigvis findes de gode hundeejere da også hernede......mig for eksempel
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.519
Jeg har boet hernede i mere end 30 år, og undrer mig jævnligt over alle de klager vi hører på HG om folks hunde, der løber frit og uden kontrol og altid hen til andre hundeejere, de fleste med tydelige aggressiv hensigt. Jeg har egentlig altid tænkt, at det måtte være værre andre steder, for jeg oplever det sjældent.
Jeg bor på landet på Lolland, og de fleste her omkring har enten hegn til deres hunde, eller hunde, der er opdraget til at holde sig hjemme. Det virker heller ikke særlig acceptabelt, hvis nogen lader deres hund rende løs.
Idioter findes naturligvis alle vegne, men at det skulle være mere udbredt hernede, er ikke lige det jeg ser.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.824
Selvfølgelig mente jeg ikke dig
Min opfattelse er dog helt klart, at der findes en overvægt af fjolser på den ø - men det er jo bare den erfaring jeg har fået
dec 2010
Og så er det udkantsområde, hvor udviklingen går lidt langsommere. På godt og ondt.
maj 2008
Jeg kan jo godt have været heldig med de 2 steder, jeg har boet, og de mennesker jeg har kendt, men jeg oplever at rigtig mange hernede har hunde af interesse og tager sig godt af dem.
Jeg ser da også folk på diverse træningssteder, hvor jeg undrer mig over deres måde at træne deres hunde, men der så jeg nu også i Nordsjælland, da jeg boede der.
dec 2010
Men jeg løber desværre også af og til ind i dem, der ikke burde have hund. Bl.a dem der ikke gider at indhegne grunden eller lære hunden, at den ikke må forlade grunden. Dem der er for hårde overfor hundene osv.
Men ja, her hvor jeg bor, er folk heldigvis fornuftige, og hegner haven ind, og lufter hundene i snor, eller har 100 % styr på dem. Så de fornuftige hundeejere findes da heldigvis også hernede
maj 2008
Måske er der folk, der mener, at på landet kan hunde bare rende fri. Jeg vil påstå, at de fleste af dem enten ikke selv bor på landet eller er tilflyttere. Bare se hvor udbredt holdningen mange steder er, at har man en hund man ikke kan styre, så skal den bare sælges til et hjem på landet, hvor der er masser af plads, så skal den nok få det godt. Mon ikke det mest er folk, der ikke selv bor på landet, der har den holdning.
Jeg har boet 20 år på Falster og nu 13 år her på Lolland. De sidste 30 år har jeg haft fertile tæver, og jeg kan tælle på en hånd de gange, jeg har haft liderlige hanhunde på besøg i forb. med løbetider. Det synes jeg viser, at folk, i hvert fald de steder jeg har boet, pænt holder deres hunde hjemme.
dec 2010
Har et par veninder hernede, som desværre bor i nærheden af folk der lukker hunden ud, uden at indhegne
Støder desværre ret ofte på løse hunde langs landevejen
Måske jeg bare har været uheldig ? Det håber jeg sgu. Men ja, de gode hundeejere findes heldigvis også hernede
Hunde angreb hunde- ejer slog ejer.