{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

AT
AT
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961

kalder alle forældre - dele værelse... {{forumTopicSubject}}

Jer med flere børn, har jeres børn haft dele værelse?
Med dele værelse mener jeg, et værelse hvor de sover sammen, også et fælles legerum?

Vi skal til at ordne mindstemandens værelse, og kom i den forbindelse til at tale om, hvorvidt det ville være smart at de havde et fælles soverum, og et fælles legerum.

Den største søn har en stor 2x3 meter gymnastik madres, som han gerne vil have op fra kælderen, men det kan kun lade sig gøre hvis de deler værelserne.

Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk kan fungere, i mit hovede ville det ikke være noget problem.

Derfor, har i nogle erfaringer med dette? fordele/ulemper?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kalder alle forældre - dele værelse...
  • #1   13. nov 2017 Det kommer helt an på alder og interesser, små børn som leger sammen kan fint have et lægeværelse sammen, når først børnene når en alder hvor de har kammerater med hjem så går den ikke længere, jeg vil sige under 8-9 år vil det kunne gå mange steder, der over vil det være meget få steder det kan gå;)

• #2   13. nov 2017 Jeg synes det kommer an på , hvor gamle børnene er ... smiley

#1 .... vi skrev samtidig ... smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#3   13. nov 2017 vi taler en dreng på knap 4 år, og et dreng på 6 måneder.

tanken er lidt, at når de bliver ældre, så vil de selvfølgelig få hver deres værelse (hvem gider have lillebror sovende når man har venner/kærester på besøg smiley )

• #4   13. nov 2017 Kan ham på 4 år ikke hoppe på madrassen nede i kælderen .... og så give dem hver deres værelse ..... smiley ... så er problemet løst .... smiley

Ellers lade ham på 4 ... bruge madrassen som seng også ... ( en rigtig flyder-seng ) ... og slå 2 fluer med eet smæk ....

Ja .... jeg ved det ... jeg ER smart ... *GG*

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#5   13. nov 2017 Nittib: ideen er god - uden tvivl. Men der er ikke plads til den nede i kælderen (den står pt op af væggen), og den er simpelthen for hård at sove på smiley

• #7   13. nov 2017 Når den ene er 6 mdr, så tænker jeg, om han kan komme til at forstyrre storebrors søvn? Hvis han vågner om natten, og du/I skal ind og trøste, evt. amme/give flaske/pusle.

Men ellers tænker jeg ikke at det er et problem, når de er så små. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#8   13. nov 2017 Caroline: den med sygdom havde jeg ikke overvejet - og det er jo egentligt ret relevant - tak.

CTS: den mindste sover ved os til at han sover igennem + lidt ekstra. (vi er for dovne til at rejse os om natten, for st skulle gå ind i et andet rum) smiley

• #9   13. nov 2017 Jeg tænker at det kan fungere fint hvis storebror har et “Helle” til hans F.eks LEGO osv. Lige om lidt er lillebror stor og nysgerrig nok til lige at skulle undersøge (ødelægge) storebrors ting. smiley

• #10   13. nov 2017 Så tænker jeg ikke at det er et problem, AT smiley

• #12   13. nov 2017 En jeg kender er opvokset 3 børn på 2 værelser hele deres liv. Største bror fik alene værelse indtil mindste søster blev tidlig teenager, for så skulle hun selvfølgelig ikke dele værelse med midterste der også var en bror. Det var første da ældste flyttede ud, at miderste og mindste havde hver deres værelse.

De tre søskende har et sammenhold i dag - jeg aldrig har set før. De står sammen i tykt og tyndt, og vil gøre alt for hinanden!

Jeg tror det er rigtig sundt for søskende at vokse op sammen. Jeg er vokset op på eget værelse, og ret meget af tiden har jeg haft to.

Apropro 2 værelser, synes jeg er relevant at nævne for jeg fik det for at have et legeværelse og et soveværelse for at hjælpe med god sund søvn. I soveværelset var AL elektronik forbudt - altid! Det hjalp utrolig meget på søvnen og koncentrationen. Jeg tror mange børn i dag, ville have rigtig godt af denne regel af hensyn til deres søvn - der så vil give bedre udvikling og koncentration.

Det styrker evnen til at udvise empati, respekt og bedre til at dele.

Jeg havde helt sikkert gjort det. I mine øre lyder det som en rigtig god ide.

• #15   13. nov 2017 Mine kan ikke sove sammen. De er 3 og 7 og laver mega meget pjat! Så her ville den ikke gå.

• #16   13. nov 2017 Ja mine har af flere omgange
    De to mellemste delte værelse til de var 9 og 11
    Nu er de 11 og 13 og sover faktisk de fleste nætter sammen, selv om de har hvert er værelse

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#17   13. nov 2017 jeres svar giver mig virkelig noget at tænke over - mange tak smiley

jeg ved ikke om man bare skal kaste sig ud i det, og gøre et forsøg når mindste manden sover igennem (forhåbentligt snart smiley )

• #18   13. nov 2017 mine ( 3 ) har altid haft hver deres værelse, men en overgang sov de 2 ældste i samme værelse, da den ældste havde værelse nedenunder og vi andre sov på 1. sal.. hun brød sig ikke om det, så fik alle ungerne værelser ovenpå og vi soveværelse nedenunder..

Der er 5 år mellem vores 2 første, og den ældste havde behov for et rum til hendes ting som hun jo passede bedre på end hendes lillebror passede på tingene da han var mindre .. desuden begyndt hun jo i skole og skulle ikke forstyrres om natten når han fx var syg eller vågende og skulle have sut osv ( han sov først ordentligt da han var 5 år ...

tænker når den ældste skal være frisk om morgenen kan det ikke nytte at de fx ligger og pjatter, eller finder på at lege når man mener de skal sove, men så længe de ligger sig til at sove når de puttes er det ikke et problem ...

Der kommer vel også en tid hvor den ældste måske kommer i seng lidt senere end den yngste osv ...

Kommentér på:
kalder alle forældre - dele værelse...

Annonce