kalder alle forældre - dele værelse... {{forumTopicSubject}}
Jer med flere børn, har jeres børn haft dele værelse?
Med dele værelse mener jeg, et værelse hvor de sover sammen, også et fælles legerum?
Vi skal til at ordne mindstemandens værelse, og kom i den forbindelse til at tale om, hvorvidt det ville være smart at de havde et fælles soverum, og et fælles legerum.
Den største søn har en stor 2x3 meter gymnastik madres, som han gerne vil have op fra kælderen, men det kan kun lade sig gøre hvis de deler værelserne.
Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk kan fungere, i mit hovede ville det ikke være noget problem.
Derfor, har i nogle erfaringer med dette? fordele/ulemper??
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.004
#1 .... vi skrev samtidig ...
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
tanken er lidt, at når de bliver ældre, så vil de selvfølgelig få hver deres værelse (hvem gider have lillebror sovende når man har venner/kærester på besøg
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.004
Ellers lade ham på 4 ... bruge madrassen som seng også ... ( en rigtig flyder-seng ) ... og slå 2 fluer med eet smæk ....
Ja .... jeg ved det ... jeg ER smart ... *GG*
apr 2017
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Men ellers tænker jeg ikke at det er et problem, når de er så små.
apr 2017
CTS: den mindste sover ved os til at han sover igennem + lidt ekstra. (vi er for dovne til at rejse os om natten, for st skulle gå ind i et andet rum)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
De tre søskende har et sammenhold i dag - jeg aldrig har set før. De står sammen i tykt og tyndt, og vil gøre alt for hinanden!
Jeg tror det er rigtig sundt for søskende at vokse op sammen. Jeg er vokset op på eget værelse, og ret meget af tiden har jeg haft to.
Apropro 2 værelser, synes jeg er relevant at nævne for jeg fik det for at have et legeværelse og et soveværelse for at hjælpe med god sund søvn. I soveværelset var AL elektronik forbudt - altid! Det hjalp utrolig meget på søvnen og koncentrationen. Jeg tror mange børn i dag, ville have rigtig godt af denne regel af hensyn til deres søvn - der så vil give bedre udvikling og koncentration.
Det styrker evnen til at udvise empati, respekt og bedre til at dele.
Jeg havde helt sikkert gjort det. I mine øre lyder det som en rigtig god ide.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.826
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
De to mellemste delte værelse til de var 9 og 11
Nu er de 11 og 13 og sover faktisk de fleste nætter sammen, selv om de har hvert er værelse
apr 2017
jeg ved ikke om man bare skal kaste sig ud i det, og gøre et forsøg når mindste manden sover igennem (forhåbentligt snart
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Der er 5 år mellem vores 2 første, og den ældste havde behov for et rum til hendes ting som hun jo passede bedre på end hendes lillebror passede på tingene da han var mindre .. desuden begyndt hun jo i skole og skulle ikke forstyrres om natten når han fx var syg eller vågende og skulle have sut osv ( han sov først ordentligt da han var 5 år ...
tænker når den ældste skal være frisk om morgenen kan det ikke nytte at de fx ligger og pjatter, eller finder på at lege når man mener de skal sove, men så længe de ligger sig til at sove når de puttes er det ikke et problem ...
Der kommer vel også en tid hvor den ældste måske kommer i seng lidt senere end den yngste osv ...
kalder alle forældre - dele værelse...