{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode vinterdæk.
  • #1   30. nov 2017 Continental laver gode dæk

• #2   30. nov 2017 Vores Peugeot 208 har Goodyear Ultragrip 9 88T dæk, de er meget gode og vinder af en eller anden dæktest i 16

• #3   30. nov 2017 Falken dæk er kanon til prisen smiley

• #5   30. nov 2017 Smag og behag.
    Men lad være med at spare for meget, de billigste som er på markedet, er virkelig noget skrammel.

• #6   1. dec 2017 Continental er gode og vinder ofte i test, men personligt sværger jeg til Michelin Alpin, der virker mere støjsvage. Køb ikke for billige dæk. Dækkene er din eneste faste forbindelse i kritiske situationer smiley

• #7   1. dec 2017 Jeg kører også på Goodyear Ultragrip, og har gjort det så længe jeg har haft Skoda'en. Nu bor jeg på landet, og herude er der altså virkelig glat til tider. Det der med saltvogn er ikke noget vi bruger smiley

Da jeg flyttede for mig selv, skulle bilen have nye dæk, og jeg blev overrasket over hvor lidt gode dæk egentlig koster. Jeg troede de var skide dyre, men små 400 kr pr. dæk inkl. montering er ikke galt.

• #8   1. dec 2017 Vi bruger Continental.
    Ikke at det er et bevist valg. Vi bad bare om noget der kunne holde til at man trækker ud i sølet Her ude på landet hvor vejen er i ca. Samme brede som 1,5 bil.

Vi var vist ret træt af at bilerne hele tiden fik højreforhjuls kvalme.

• #9   1. dec 2017 Jeg har altid brugt Continental eller Michellin. Har en enkelt gang fået sat et par low-cost vinterdæk på en bil. Dem endte jeg med at skifte igen i løbetaf kort tid; bilen stod simpelt ikke fast og selv lidt vand på kørebanen fik mig til at 'sejle' afsted. De dæk var slet og ret farlige at kører på.

• #10   1. dec 2017 Jeg har fået anbefalet Nokian dæk ved en mekaniker og Hankook ved en anden mekaniker, men hvad jeg kan læse mig til, så er det continental der ligger som nummer 1 i de forskellige test.
    De dæk jeg har kigget på, koster 600-750 kr stykket.
    Er der nogen der har prøvet Hankook og Nokian?

• #12   1. dec 2017 Lens - Kan du huske hvad i havde før og kan du mærke forskel, når der er is på vejen?

• #14   1. dec 2017 Jeg har haft adskillige Goodyear dæk, som jeg har været glad for. Jeg punkterede dog 2 gange på ultragrip 8, men det tror jeg var rent uheld, da vi var 4 kolleger der købte samtidigt og jeg var den eneste der punkterede på dem. Jeg kører på Continental nu, de har indtil videre været tilfredsstillende, men der var ikke meget vinter at vurdere dem på sidste år. En kollega har skiftet fra Ultragrip til Nokian i år, og er indtil videre tilfreds, med de få dage med glat føre, der har været. De eneste dæk jeg har været utilfreds med var fra Pirelli, men jeg har en mistanke om, at de havde været forkert opbevaret, da de ikke var så dårlige i test.

• #15   1. dec 2017 FDM test 2017 smiley
    https://fdm.dk/alt-om-biler/test-anmeldelser/test-af-udstyr/daektest-vinterdaek-2017-19565-r15-t

Lad være med at spare på dækkene. Du spare måske 800kr ved at købe budget, men på 2-3 år er det altså så lille en besparelse at det er ligegyldigt smiley

• #16   1. dec 2017 Ud fra FDM testen, ser det ud som om, at Nokian klarer sig bedst på is/sne. Så jeg tror jeg vil gå videre med dem. Continental er et godt bud, hvis Nokian ikke er til at få fat på.
    Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #17   2. dec 2017 En ting er dækkene. Goodyear og Continental er de åbenlyse valg, men i bund og grund er hovedreglen bare, at jo billiger dæk, jo hurtigere bliver de slidt, og du risikerer at du ikke står ordentlig fast.
    En anden ting som netop du skal være opmærksom på, er at du kører i en meget let bil. Den vil derfor ikke stå nær så godt fast, som os der er noget mere "tunge i røven". Dette kan til dels afhjælpes ved at lægge noget tungt i bunden af bilen. Dog skal du være opmærksom på, at det er centralt placeret. Lægger du det i bagagerummet (hvis sådan et forefindes), risikerer du at forskyde bilens balancepunkt bagud, og så er du næsten garanteret en snurretur med efterfølgende salto ude i rabatten.

• #18   2. dec 2017 Malene - Jeg ville prioritere dæk der er gode i vådt føre, da det er det underlag vi primært køre i, i Danmark.
    Google det dæk du skal bruge og størrelse evt, så kan du finde ud af hvor de er billigst smiley

Lars -Det er nu ikke helt sandt, jeg er ihvertfald uenig smiley Gode dæk har også en høj slitage, da bedre greb naturligt vil øge friktion. Selvfølgelig er fabrikanterne i dag dygtige til at lave dæk der har lille rullemodstand, men stor friktion når dækket trykkes fladt i en undvige eller bremse situation.

Og at øge vægten på bilen, er aldrig en fordel når man vil bremse eller undvige, uanset hvor man placere det smiley

• #19   2. dec 2017 De vinterdæk jeg har på nu, fungere super fint på tør og våd vej, problemer opstår, når der er en smule is på vejen, så kan den ikke stå fast smiley
    Jeg har tit tænkt på, om det er fordi det er en meget let bil. Jeg har bare ikke en masse kilo og smide ind i bilen og jeg ved heller ikke lige, hvor sikkert det er.
    Hvis det er fordi bilen er for let, vil det jo nok ingen forskel gøre, at jeg begynder at skifte dæk?

Kommentér på:
Gode vinterdæk.

Annonce