{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Børn sælges/købes {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/danskere-leder-efter-nyfoedte-paa-nettet-det-er-dybt-chokeret/6939514

Må indrømme at jeg er forarget over at folk, via nettet, handler spædbørn illegalt smiley smiley smiley
Én ting er at det foregår i udlandet, det har man jo hørt om før, men at det åbenbart også foregår i DK, hvor der som regel er ret godt styr på papirarbejdet, det overrasker og forarger mig.

Det er meget muligt, at børnene får et bedre liv her i DK, men man kan godt have sin tvivl, da der jo så ikke er nogen som helst kontrol med hvem der får (køber) barnet.

Hvad mener du, skal der åbnes op for muligheden for at “adoptioner” kan klares privat, uden indblanding fra myndighederne ?


Kommentarer på:  Børn sælges/købes
  • #1   30. nov 2017 Jeg undre mig over at det kan lade sig gøre. Altså der må da blive stillet spørgsmål når barnet skal have et CPR-nummer, og forældrene til barnet ikke er de biologiske forældre....?

  • #3   30. nov 2017 Ja, lige præcis !
    Såvidt jeg husker, har det pågældende par fået lavet nogle papirer på barnet i Holland, som de så brugte på at få lavet danske papirer ?
    Utroligt at det kan lade sig gøre ?


  • #5   30. nov 2017 Rotterne: Enig !! Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan finde på at købe et barn ??? smiley

  • #6   30. nov 2017 Jeg forstår godt lidt dem, der forsøger at gå andre veje for at adoptere. Det er efterhånden en hel videnskab at blive godkendt som adoptivforældre, og mange fravælges på helt skøre ting. Jeg kender et par, som blev sorteret fra, fordi hun har for lavt stofskifte og derfor er lidt overvægtig.

  • #8   30. nov 2017 Har intet problem med at folk skal betale for at adoptere, og det er også ok med mig, hvis man f.eks kan betale en rugemor, eller en mor der bortadopterer sit barn. Men for mig er det bare ekstremt vigtigt at det går igennem de rette kanaler.
    Kan godt forstå at folk kan blive desperate, for der stilles store krav til adpotanterne, forstår bare ikke at man er villig til at tage chancen på det sorte marked ? Man aner jo ikke om det barn, som man køber, er sygt, stjålet eller ? Og dem der sælger barnet, aner ikke om barnet bliver solgt til en pædofil smiley


  • #9   30. nov 2017 Med meget lidt søgen på "dark web" kan man finde diverse markeder hvor man med bitcoins kan købe alt mellem himmel og jord.... Efter at skimme hurtigt fandt jeg både dokumentfalskere og salg af kvinder og den slags... Under services på dream market... Det sgu uhyggelig du... Mon ikke man kan få sig en valgfri farvet baby via den vej med alle papirer og stamtavle i orden? smiley Medierne holder det lidt tys, men slavehandlen i verden er helt ekstremt høj for tiden... smiley

  • #11   30. nov 2017 Det “herlige” internet har en ekstrem skummel bagside smiley smiley Ingen tvivl om at det er blevet lettere at lave den slags lyssky handler smiley
    Skræmmende og frygteligt !


  • #12   30. nov 2017 Selvfølgelig bør det gå af de rette kanaler, jeg mener bare, at kravene til adoptivforældrene efterhånden er urimelig store, og jeg forstår godt dem, der så bliver desperate. Og nej, det er ikke ok. Men hvad skal de gøre, når de så brændende ønsker dem et barn og myndighederne siger, næh du, du må ikke.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #13   30. nov 2017 Men hvorfor ikke akseptere naturens gang. Det er jo ikke ligefrem mennesker der er mangel på.

  • #14   30. nov 2017 Hvorfor lade så mange børn vokse op uden forældre, når der sidder så mange, der gerne vil?

  • #15   30. nov 2017 Kan sagtens forstå at man bliver skuffet, hvis ikke myndighederne vil godkende én til at adoptere.
    Jeg forstår bare ikke at man er villig til at gå så langt, som at købe et barn, på det sorte marked, for at blive forældre ?
    Der findes jo masser af andre muligheder for at have børn i sit liv, uden at adoptere. Man kan involvere sig i forskellige fritidsaktiviteter, blive dagplejemor, tilbyde folk at passe børn osv. Ved godt, at det ikke er det samme, som at have sit eget barn, men nogen gange er man bare nødt til at acceptere, at man ikke kan få alt, hvad man ønsker sig her i tilværelsen.


  • #16   30. nov 2017 Min veninde har fra naturens hånd ikke nogen kvindelige kønshormoner. Så hun har måtte have dem tilført fra helt ung. Hun har heller aldrig haft ægløsning, da hun aldrig har haft æg, der kunne løsnes. Men det betyder så ikke, at hun ikke ønskede sig børn. De fik lavet kunstig befrugtning, og de fik en dreng. Men da resten af æggene skulle sættes op, da var de gået til. Så drengen er enebarn, da man ikke bare lige kan få nye æg pga. reglerne. Og de blev kasseret som adoptivforældre.

    De satte huset i stand, de blev gift, hun gik på slankekur ja de gjorde rigtig meget for at blive godkendt. Men næh nej de var ikke "gode nok". Surt show så ifølge dig Max. Men endnu mere surt show for det barn, der kunne have fået en god og tryg opvækst.


  • #17   30. nov 2017 Jeg tror seriøst ikke, at man kan sætte sig ind i det, hvis ikke man selv har stået i situationen.

  • #18   30. nov 2017 Jeg kan sagtens forstå at det må være frustrerende, hvis man virkeligt gerne vil have børn.
    Jeg forstår bare ikke, når man er villig til at betale for et barn, på det sorte marked, uden nogle former for garanti/sikkerhed.

    Hvis ikke man kan få børn, må man jo prøve på at få det bedste ud af livet alligevel.


  • #19   30. nov 2017 Jeg har set kollegaer, der er brudt fuldstændig sammen, fordi de ikke lykkedes at blive gravide med kunstig befrugtning. Næh det er meget svært at sætte sig ind i, men jeg føler med dem.

  • #20   30. nov 2017 Det er nu ikke så svært at sætte sig ind i (synes jeg). Det er aldrig rart at få frataget et valg her i livet. Men nogen gange så er livet bare hårdt. Det gælder for os alle, at vi ikke altid kan få det, som vi vil have det.
    Jeg har veninde der blev steriliseret som ung, fordi hendes diabetes gav seriøse helbredsproblemer, og en graviditet ville være for farlig for hende.
    Vi kender alle mennesker, der af den ene, eller anden grund, ikke fik muligheden for at få børn. Men det er heldigvis ikke enden på livet, selvom det var det, som man ønskede sig allerhøjst her i livet.

    Det berettiger bare stadig ikke, at man bryder alle love og regler, for at købe sig til et barn.


  • #21   30. nov 2017 Hold da op, 5500 kr for et barn, det er jo billigere end en hund - også en polsk hund.

    Jeg synes at det er frygtelig at man køber babyer, men det er nok hellere ikke et nyt fænomen. Jeg tror at det er noget man har gjort i mange år.

    Men på den anden side, så synes jeg at man skal se lidt nærmere på adoptionsreglerne og lave nogle ændringer.
    Som Susanne skriver, så er nogle af reglerne jo mere eller mindre hul i hovedet.

    For nu at blive ved Susannes eksempel med overvægt, så kan man ikke adoptere når man er overvægtig.
    Men som overvægtig kan jeg godt få en kunstig befrugtning, endda med tilskud fra starten.
    Det hænger jo ikke sammen.


  • #22   1. dec 2017 Det er en fuldstændigt vanvittig pris. Kan slet ikke forstå at man kan købe et spædbarn for så lidt smiley

    Er enig i at man skal have rimelige krav til mulige adoptivforældre. Omvendt, så skal kravene heller ikke være for løse, da man jo skal vægte barnets tarv højest.
    Er enig i, at hvis den eneste grund til ikke at godkende et par til adoption, var kvindens overvægt, så er det fuldstændigt vanvittigt.


  • #23   1. dec 2017 Jeg ved slet ikke hvad jeg skal synes om den omtalte sag smiley
    Jeg fortalte kuba om den, og han sagde : stakkels kvinde, hun er sikkert i fængsel nu, hun har været fattig og så uheldig at blive gravid. smiley
    På en måde var det godt at barnet blev solgt og endte i Danmark, ellers havde det endt på et polsk børnehjem med udsigt til at sidde der og vente på at nogen ville adoptere ham smiley
    Og igen, hvem kan sælge sit lille barn?
    Adoption loven er alt for hård!

    (kuba, Fidel Castro, er en af mine ansatte fra Polen)


  • #24   1. dec 2017 Om 10 dage fylder jeg 32, og siden jeg var 22 år har jeg brændende ønsket mig et barn, men har endnu ikke haft held, trods jeg har været i fast forhold de sidste 9½ år. smiley
    Jeg er medlem af en barnløse gruppe på Facebook, og når jeg læser nogle af deres opslag, forstår jeg faktisk godt at nogle kan blive så desperate, at de tyr til så drastiske handlinger. Ikke at det på nogen måde er i orden, men jeg kan sætte mig i deres sted.

    Jeg synes at adoption er blevet ekstremt kompleks, og som arbejdsmarkedet ser ud for tiden, og har set ud i lang tid, er det for mangekomplet urealistisk at blive godkendt til adoption. Det er de mindste skavanker man skal have, før man får et no go, og i mine øjne virker det totalt stupid, at du gerne selv må sætte et barn til verden, med en lidelse der kan være arvelig eller skadelig under graviditeten, men som ingen effekt har på dig som forælder, men ikke må vælge graviditeten og generne fra, og så adoptere et barn der søger nye forælder. Istedet sidder der SÅ mange børn på børnehjem og i midlertidige familieplejer.

    Og så er der den med rugemødre. Vi har en veninde der gladeligt ville agere rugemor for os...der er bare lige dén ting, at det må hun ikke. Og selv hvis vi tog til udlandet og fik det ordnet, ville barnet være hendes, da loven siger at vedkommende der føder barnet er mor, med mindre barnet er lovligt bortadopteret. Mænd, derimod, må sælge deres sæd og tjene på det. Dobbelt standard much? smiley


  • #29   1. dec 2017 Karelermutti - det er nu ikke ulovligt at være eller benytte rugemor i DK. Rugemor må bare ikke få penge for det og skal være villig til at bruge egne æg (man m nemlig ikke få hjælp til at blive gravid med en andens barn). Alternativ tager man til udlandet og får sat æg op.
    Når barnet så bliver født er det noget bøvlet. Rugemor er juridisk mor til barnet. Hun kan så overdrage fuld forældremyndighed til biologisk får og efter nogen måneder kan hun tillade at biologisk fars samlever/ægtefælle adopterer barnet, og så vil det langt om længe være deres barn også juridisk.
    Så man kan god lovligt benytte en rugemor, men lovgivningen er ikke ligefrem lavet for at gøre det nemt.


  • #30   1. dec 2017 Ida - det er lovligt og nej man køber ikke et barnet, man lejer en livmoder... som rugemor så ikke engang må få penge for.

  • #36   1. dec 2017 Ida - jeg synes dælme der er forskel på at handle om et barn, der allerede er født og som man reelt ikke ved noget om (ER det moren til barnet man møder, er det frivilligt hun giver det fra sig osv) og hvor man slet og ret køber et barn og så på at lave en aftale om, at en kvinde bærer et barn for en anden, hvor man kan sikre at det foregår frivilligt og under ordnede forhold (i hvert fald hvis man gjorde det herhjemme og ikke betalte for en Rugemor i f.eks. Indien e.l.).
    Det jeg savner herhjemme Er, at man som rugemor må kompenseres for f.eks. tabt arbejdsfortjeneste o.l. og at man må ikke er tvunget til at bruge egne æg, hvis man vil være rugemor, samt at det blev nemmere at slippe af med barnet når det er født.
    Jeg undersøgte reglerne fordi min kusine ikke kan få børn selv pga kræft, men som reglerne et, ville jeg ikke turde kaste mig ud i det projekt. Og det er sgu da trist at loven gør det så svært at hjælpe, selv når der er tale om nære venner eller familie


  • #38   1. dec 2017 @24: Du rammer hovedet på sømmet med noget af problematikken, som gør at jeg faktisk også godt kan forstå den desperation som kan drive forældre derud.
    Jeg har et nært familiemedlem. Vedkommende fik som ung en højest uventet blodprop. Det viste sig at hun har en arvelig defekt der gør at hun har en forhøjet risiko for blodpropper. Men med kost, motion og behandling kan den risiko minimeres så den ikke er højere end for befolkningen som helhed. Dog er det farligt for hende at blive gravid og barnet risikere selvfølgelig at blive bærer af defekten (ikke syg, da hendes mand ikke har defekten og sen er simpel recessiv). De har fået nej til adoption pga hendes 'defekt'. Der er jo en forhøjet risiko for at barnet bliver moderløs. Tja bum bum; den er så nok ikke højere end for alle mulige andre som fx mig der kører med i det store stock car race på Køge bugt hver morgen og eftermiddag.
    De ønskede sig brændende børn og fik for nogle år siden nr 1. Det var en ret kompliceret graviditet og han blev født 2 mdr for tidligt. Nu er hun gravid med nr 2 og det samme gentager sig. Jeg forstår ikke at hun vil gå igennem det igen, men som hun siger så er det deres eneste mulighed for at få barn nr 2 (som også bliver den sidste).
    Man kan godt være kynisk og sige at de da bare må acceptere naturens gang og lade være med at få børn. For en som mig, der aldrig decideret har ønsket mig børn er det let nok, men hvis man virkelig brænder efter et barn, så må det være temmelig svært og man må få en voldsom følelse af at blive vraget når man så ikke engang kan få lov at adoptere et barn der er uønsket af sine biologiske forældre.


  • #39   1. dec 2017 Ida - det er jo netop det at det er ulovligt der er problemet her. Når det sker udenom de officielle kanaler et det intet tjek af familien. Nu skal barnet då vokse op med forældre i fængsel eller hvordan?
    Og biomor kan ikke sikre sig, at det faktisk ER et godt og trygt hjem baby sælges til.
    At et polsk barn kommer til DK har jeg ingen problemer med what so ever. At man handler børn på det sorte marked har jeg i høj grad problemer med.
    Til gengæld så jeg da gerne lovændringer til noget mere rimeligt.


  • #40   1. dec 2017 Fik de lov til at beholde barnet ?

  • #54   1. dec 2017 Men så er der jo lige det, at nu har dette par fået en utrolig mild straf og har fået lov til at beholde barnet.

    Vil det ikke være med til at opfordre andre til at lave det samme ? For med så godt som ingen en straf, kan det jo godt betale sig.



  • #55   1. dec 2017 Sofia A

    Det er ikke sikkert, jeg har som domsmand, oplevet at dommerne ikke ville høre andre lignende sager. Men dette var også en pædofili sag, og da han læste sagerne op var det simpelthen for meget, sagen var i så grov en karakter.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #59   1. dec 2017 Så man kan ikke se problemet i menneskehandel?. Skræmmende. Der er da fuldstændig ligegyldigt hvor desperat man er og andre undskyldninger.

    Alene den her handling viser da at det er godt at de er valgt fra. Helt ligeglade med loven og andre mennesker bare de selv får deres ønske opfyldt.


  • #62   1. dec 2017 Er fuldstændig på linie med Batdog indlæg.

    Og at det her ægtepar mener at de kan købe sig fri af den sorg de har som barnløs, siger i mine øjne en hel del omkring hvorfor de ikke kunne godkendes til adoption.

    Jeg synes det er fint at adoptionsreglerne er så snævre som de er. Et barn der er født i en sårbar situation har på ingen måde brug for at blive adopteret til endnu en sårbar situation, og her må barnets tarv veje meget tungere end følelserne hos det barnløse par.


  • #63   1. dec 2017 jeg kan nu godt forstå der er voksne der drives derud for at få et brændende ønske om at blive forældre derud, at det så er trist og ikke ok det er sådan er en anden sag ...

    har sværere ved at forstå der er nogen der tør sælge deres børn på den måde, netop fordi man ikke aner hvad de bliver solgt til ...

    jeg synes nu også man har hørt om tossede grunde til afslag på adoption, så mener også at loven som den er nu trænger til et service tjek ....


  • #64   1. dec 2017 Jeg så simpelthen rødt, da jeg læste det.
    Jeg hverken kan eller vil acceptere, at man kan KØBE et barn. Det tager en krig for de par/enlige, som skrives op til adoptioner via anerkendte OG godkendte bureauer.

    At folk så vil så være så desperate/nederdrægtige, at de vil betale sig udenom godkendte veje fordi de ikke blev godkendt den rigtige vej - det tænder mig helt af.

    Der er en god grund til de ikke bliver godkendt. Læste bl.a. at den kvindelige del i et par var psykisk syg, og hvis det har været bureauets grund til at afvise, jamen så er det KUN pga de tænker på barnets ve og vel.

    Jeg vil vove den påstand, at køb af spædbørn af barnløse er i samme boldgade som trafficking! Handel med mennesker SKAL aldrig være tilladt.
    Jeg har intet tilovers for de personer, der gør det.


  • #65   1. dec 2017 Touché, jeg fik ikke specificeret det helt. Men jo, rugemødre er lovligt, såfremt at vi bruger rugemoderens egne æg, og at hun ikke modtager betaling. Sidstnævnte er vi enige om, men problematikken ligger i, at det skal være egne æg. Så derfor er det ikke en mulighed for os, desværre.
    Og det er dét jeg synes virker komplet hul i hovedet. Om det er egne æg eller mit kan da vel være lige meget? Jeg kan slet ikke se det uetiske i det. Tvært imod kan jeg se problematikken i, at det skal være egne æg. Særligt når vi snakker familie eller nære venner.


  • #66   1. dec 2017 Og ang. dét med at købe et barn. I teorien køber du jo også et barn når du adoptere. Faktisk betaler du voldsomt mange penge for at få lov at adoptere. For en del år siden var det 75.000 kr. - Idag ved jeg ikke, men mener det er steget markant.

  • #67   1. dec 2017 Karelermutti: Du betaler jo ikke den biologiske mor en sum penge for hendes barn ved en adoption. Du betaler derimod nogle omkostninger, som går til at kunne opretholde bureauer, børnehjem mv. I mine øjne slet ikke i nærheden af at være det samme som at købe et barn.

  • #68   1. dec 2017 Karelermutti - du kan uden de store problemer få sat dine æg op i udlandet (mener faktisk det er muligt i England, men hæng mig ikke op på det). Men når barnet fødes, skal man jo så stadig igennem bøvlet herhjemme med at barnet er rugemorens indtil den dag adoptionen er gået igennem (og det kan ikke ske umiddelbart efter fødslen). Jeg synes det er hjernedødt, at man herhjemme SKAL bruge egne æg - men lige DEN del er forholdsvist nem at slippe udenom. Men det er naturligvis noget, der skal spares sammen til, for gratis er det jo ikke at få det gjort i udlandet.

    I øvrigt helt enig med Labsen, at der dælme er forskel på adoptionsudgifter og så at gå ud og købe et barn...
    Men jeg synes nu alligevel udgifterne til adoption er løbet lidt løbsk. Det samme er kravene til de, der må adoptere. Der SKAL så absolut være krav - ja ja, hvem som helst, der kan blive gravid, kan jo få et barn uanset arvelige lidelser, psykiske sygdomme osv. Men det skal vel forhåbentligt ikke være målestokken, når vi faktisk HAR muligheden for at vælge decideret uegnede forældre fra, og det er da tvingende nødvendigt at vi gør det.
    MEN man hører altså jævnligt om ret tåbelige krav til adoptivforældre. Og også at processen tager håbløst lang tid. Det giver da ingen mening, at vi har masser af gode hjem til rådighed (også hjem der kan leve op til de nuværende krav på ansøgningstidspunktet), masser af børn der mangler gode hjem, men at de gode hjem så ender med ikke at kunne adoptere, fordi processen tog så lang tid, at de ikke længere lever op til kravet om alder. Det er da en situation, hvor alle taber.

    At man kan blive så desperat, at man går ud og køber børn på den måde, det er beskrevet her er jeg til gengæld helt uforstående overfor. Jeg kan SAGTENS følge, at man kan have et meget stærkt ønske om børn, og at det gør ondt, hvis det ønske ikke kan opfyldes... men at man begynder at handle med mennesker, der ryger min forståelse altså.
    - hvad med istedet at komme ind i kampen om mere rimelige vilkår for adoption istedet?


  • #74   1. dec 2017 Ida og Figo. Det barnløse par har da ingen forudsætninger for at vurdere hvorfor den biologiske moder ønskede at sælge sit barn.
    De ønskede at købe hendes barn. Det kan i mine øjne på ingen måde sidestilles som en god gerning, men derimod som en kynisk og beregnende måde at få det man brændende ønsker sig.


  • #78   1. dec 2017 Du skriver at sagen tilsyneladende er win win for alle parter. Jeg har ikke stødt på noget i pressen omkring hvordan den biologiske moder har det med hele sagen ?

  • #88   1. dec 2017 Barnet var ikke født, da parret fik kontakt til moderen.

    Nej, men da barnet blev lavet, var det altså ikke med en bevidst hensigt om at give (ikke sælge) det til en person/et par - kvinden er så uheldig at bo i et land, der dels ikke tillader abort og dels ikke har et ret godt socialt sikkerhedsnet, og dermed er hun strandet i en temmelig uheldig situation for alle parter. I en desperat situation vælger hun så at sælge sit barn... det kan da aldrig nogensinde blive ok, at det bare er fint fint at sætte sit barn til salg.

    Jeg ville som sådan ikke have indvendinger imod privat adoption, hvis ikke det involverer handel med børn...

    Og helt ærligt kan jeg ikke undskylde menneskehandle med "de ville bare SÅ gerne have et barn" og det er helt uforståeligt for mig, at du kan.
    Ja, i dette ene tilfælde fik barnet tilsyneladende et godt liv - men tænk nu lidt udover den ENE sag, når nu det åbenbart er en næsten gængs måde at få et barn på... Tror du virkeligt, at det kun er gode danske familier, der stiller sig i kø til købet af en baby?

    Ang. borderline og at få børn - jeg synes faktisk det er en rimelig grænse at sætte... Ikke at der ikke findes nogen med borderline der samtidig kan være gode forældre, men et af problemerne ved borderline er jo netop ofte manglende evne til at behovsudsætte og sætte andres behov før egne foruden ofte humørsvingninger og tendens til vredesudbrud/aggression helt ude af proportioner. Ikke umiddelbart sundt for et barn at vokse op i... der er en grund til, at man i psykiatrien ganske ofte ser at flere generationer af samme familie går der.
    Sorry, hvis det træder nogen over tæerne. Jeg er ikke sådan pr. definition imod at folk med psykiske lidelser får børn. Men alt efter lidelse er det sgu ikke så skidt endda, hvis børn fravælges (eller fravælges for en af naturen)... så behøver man altså ikke sende børn der allerede har haft en skidt start afsted dertil.


  • #90   2. dec 2017 Èn ting der ofte kan undre mig, i forbindelse med adoption af børn er, at man hører at det ofte er svært at finde folk der vil adoptere ældre børn. Hvorimod folk stiller sig i kø, for at modtage spædbørn.
    Kan sagtens forstå, at man helst vil have et mindre barn, uden alt for mange lig i lasten, men omvendt, så har jeg sgu svært ved at forstå, hvordan man kan sige nej til et 7 årigt barn, der desperat mangler et godt hjem, når nu man så brændende ønsker sig et barn ????

    Og så må jeg også indrømme, at jeg undrer mig over, at parret her har fået lov til at beholde barnet ??? Det sender da i den grad et uheldigt signal om, at det er helt ok at tage til et “fattigt” land, og købe sig et barn smiley

    Aner ikke hvor stramme kravene er, for at få lov til at adoptere et barn, måsk skal der blødes op og slækkes på nogle krav ? Omvendt, så er man jo nødt til at sætte en del krav, for netop at sikre sig at folk kan tage vare på et barn.


  • #93   2. dec 2017 Maj-Britt: Ja, det er lidt pudsigt smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #97   2. dec 2017 Hvad skal vi så med love og regler. Selvfølgelig skal barnet fjernes og forældrene have en straf. Det er helt uhørt hvad de udsætter det stakkels barn for. Egoisme og intet andet.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #99   2. dec 2017 Det er jo ren menneskehandel. Så er det frit for alle at tage sagen i egen hånd. Det er da ganske alvorligt og burde straffes hårdt. Tidligere blev de ikke fundet egnet. Så burde de vil heller ikke nu.

    Hvordan tror du det påvirker barnet at finde ud af at det blev solgt for et beskedent beløb.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #106   3. dec 2017 Isabelle. Hvor mange fædre/mødre sidder ikke i fængsel?. Så må de vil også skulle slippe for straf af hensyn til deres børn.

    De er blevet opdaget og de burde have en hård straf. I stedet sender man det signal at kriminalitet betaler sig.



  • #118   3. dec 2017 j0hN-p
    Børn bør ikke smides på børnehjem hvis det kan undgås. Jeg har boet på en miniinstitution fra jeg var 8 til jeg var 18 år, og det har udelukkende været fordi mine forældre IKKE kunne tage sig af mig. Idag kan jeg se hvor heldig jeg har været, men, men selvom jeg idag kan se at mine første 8 leveår med mine forældre var et helvede, ønskede jeg så inderligt at komme hjem til dem igen som barn. Og sådan var det med rigtig mange af de børn jeg boede med. Og det var endda kun en miniinstitution, som minder mest af alt om en kombination af børnehjem og familiepleje - 8 børn, 8 voksne en leder og en maddame, så noget mindre end et almindeligt børnehjem.

    Jeg synes bestemt børnene skal vægtes højest i denne situation, og ja, så må forældrene slippe med en mild straf. Havde de fået hårdere ville det være banet der blev straffet, netop fordi de jo har vist sig at være en god familie.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #119   3. dec 2017 Isabelle. De er vil i fængsel fordi de har lavet noget ulovligt. Det skader børnene men det bliver man altså ikke straffri af. Derfor er det da også meget underligt at det her par gør.

    De har jo sadt barnet i en meget ulykkelig situation. Deres handlinger viser at det var en rigtig beslutning at de ikke blev funder egnet i første omgang.


  • #124   3. dec 2017 J0hN-p
    Ved du hvor lidt der skal til for IKKE at blive godkendt til adoption? Den mindste diagnose eller skavank, et job de finder "dårligt", en lille ting i den ene persons baggrund osv osv...Disse ting gør ikke nødvendigvis en person til en dårlig eller uegnet forælder. Moderen her har en borderline diagnose, og dermed ville det højest sandsynligt være et spildt forsøg fra start.
    Et barn der ikke har haft en god opvækst, går som regel igennem et helvede og får en traumatiserende opvækst ved at blive fjernet. Et barn der har det godt hjemme og så bliver fjernet, vil jeg slet ikke tænke på.
    At skære ting ud i pap for voksne mennesker, ved at straffe et barn, kan bare ikke være den rette løsning. Disse regler er der jo netop for børnenes skyld.


  • #125   3. dec 2017 Desuden så har flere politikerne allerede gjort opmærksom på, at de vil have skærpet reglerne på området. Det kunne jo så blive et vink med en vognstang, men nu er det jo ikke just noget man hører sker jævnligt, og ved, at selv ufrivillige barnløse tager afstand fra denne handling, hvilket jeg ser som positivt.

  • #126   3. dec 2017 Isabelle. Hvor mange fædre/mødre sidder ikke i fængsel?. Så må de vil også skulle slippe for straf af hensyn til deres børn."

    Det ved jeg ikke, Max. Men de, der gør, sidder der, fordi de har skadet deres børn.


    Mig bekendt, så er det kun en brøkdel af dem, som sidder i fængsel, som har skadet deres børn.
    Mange sidder der på grund af dokumentfalsk (hvilket disse forældre jo også har begået), tyveri vold og meget andet.
    Mange af dem so sidder i fængsel har også børn, og de er ikke fritaget for straf eller nedsat straf fordi de har børn.
    Hvorfor skal dette forældrepar ikke i fængsel lige så vel som alle andre som laver noget kriminelt ?
    Den her dom opfordrer jo ligefrem til menneskehandel, for hvis et par kan slippe af sted med både at begå dokumentfalsk og menneskehandel uden nævneværdig straf, så skal det samme gælde for alle andre som begår samme forbrydelse.

    Jeg synes så hellere ikke om, at barnet skal straffes, det er jo ganske uskyldig, har det godt hvor det er og elsker sin nye mor og far.
    Men derfor er der stadig blevet begået både dokumentfalsk plus menneskehandel og det skal straffes på lige fod med andre.
    Lad dem beholde barnet, men de skal da ins og afsone en straf lige som alle andre. Så må mor og far jo afsone efter hinanden.


  • #127   3. dec 2017 Ved du hvor lidt der skal til for IKKE at blive godkendt til adoption? Den mindste diagnose eller skavank, et job de finder "dårligt", en lille ting i den ene persons baggrund osv osv...Disse ting gør ikke nødvendigvis en person til en dårlig eller uegnet forælder

    Og det berettiger så folk til at overtræde loven med både dokumentfalsk og menneskehandel ???

    I stedet for at begå kriminalitet, så burde man arbejde på at få ændret loven.


  • #129   3. dec 2017 Synes godt nok der er en mærkværdig morale her.
    Hvis det drejer sig om listehunde, så bliver der råbt op, at uanset hvad, så skal loven følges, og det er kun hunde.

    Men drejer det sig om både dokumentfalsk og menneskehandel, er det helt ok, så finder man på alverdens undskyldninger for at disse mennesker ikke skal straffes......................


  • #130   3. dec 2017 Et godt eksempel på menneskehandel anno 2017 udført af vores egne overmennesker. https://www.altinget.dk/artikel/kommuner-tjener-penge-naar-arbejdsloese-flytter-vaek

  • #134   3. dec 2017 Anni
    Og det berettiger så folk til at overtræde loven med både dokumentfalsk og menneskehandel ???

    Det var til John's kommentar:
    Ved man at barnet vokser op hos "gode" forældre ?
    De er åbenbart ikke godkendt til adoption.


    ...og ikke for at undskylde deres gerning.


  • #135   3. dec 2017 Selvfølgelig skal man først og fremmest se på barnets tarv. Spørgsmålet er så bare om det er i barnets bedste interesse at blive hos et par, der tilsyneladende ikke har nogle moralske skrupler ved at købe et barn for 5.500 kr af en fattig, Polsk mor. Og som også har lavet dokumentfalsk, for at få barnet registreret ?
    Desuden har “moderen” åbenbart også diagnosen, Borderline. Hvor slemt er hun ramt ? Én ting er at barnet trives nu, man hvad sker der når barnet bliver ældre og mere krævende, magter de så stadig opgaven ?
    Jeg håber, hvis barnet får lov til at blive hos parret, at der bliver holdt særdeles godt øje med dem !!

    Men jeg må indrømme, at det sender et ekstremt dårligt signal til alle andre barnløse. Hvor man nærmest blåstempler at du kan tage til Østeuropa og købe et billigt barn.
    Er ikke i tvivl om at en forfalsket fødselsattest sikkert kan fremskaffes lettere, end et billigt spædbarn smiley
    Og for mig er der en KÆMPE stor forskel på om man har betalt en mindre formue i gebyr, for at adoptere et barn helt lovligt, fremfor et mindre beløb for at købe et barn af én eller anden tilfældig fattig kvinde, hvor ingen er checket for noget som helst.


  • #138   3. dec 2017 Og så ER parret altså blevet straffet. Deres straf er blevet mild fordi barnet netop har det godt og har fået en tryg og god opvækst

    Det er en lidt sær logik ?
    Så skal alle andre kriminelle der har børn, som har det godt jo også have mildere straf.

    Og hvorfor skal de straffes meget mindre end andre, som har begået dokumentfalsk og menneske handel ?

    Og selvfølgelig kan alle andre nu også tage til fattige østlande og købe sig et barn.
    Sådan en mild dom som de har fået afskrækker jo ikke, tværtimod, så er det jo nærmest en opfordring.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #140   3. dec 2017 Og du mener ikke den her forbrydelse er i den grove ende?. Straffen er jo latterlig. Tænk at man nu kan handle med børn over nettet. Bare barnet får det godt er der ingen problemer.

    Hvem gider så bruge tid og formue på at følge de regler der er. Hvem skal holde øje med hvem der køber og om de er egnet. Det er godt nok en glidebane.

    Radar. Hvis du ikke forstår hvad de har udsat barnet for kan jeg ikke hjælpe dig. Der var jo ingen garanti for at de kunne beholde barnet hvis de blev opdaget. Et stakkels barn der risikere at blive kastebold kan aldrig forsvares.


  • #141   3. dec 2017 Ida: Problemet med den her sag er netop, at ingen ved om det er en tilfældig polsk, fattig kvinde, der har solgt sit barn ? Eller om barnet er stjålet fra en kvinde der altid havde ønsket sig et barn ? Eller om den polske kvinde, og parret har gjort forarbejdet yderst grundigt ?
    Ingen ved det, men der er da ingen tvivl om, at den her milde straf åbner op for helt nye muligheder for at danske barnløse kan købe sig til Østeuropæiske babyer, uden at frygte for en særlig hård straf.
    Hvis jeg var nybagt mor i Polen, ville jeg godt nok ikke turde at vende ryggen til mit barn særligt længe ad gangen, for den her sag kan hurtigt inspirere andre skruppelløse mennesker smiley


  • #143   4. dec 2017 Selvfølgelig kan der forgå lyssky ting, selvom adoptionerne foregår via en organisation (det har der desværre været eksempler på). Men jeg mener klart at risikoen formindskes, hvis ikke forældrene, til de børn der skal bortadopteres, bliver tilbudt penge.
    I det øjeblik at fattige mennesker eller kriminelle, kan se en mulighed for at tjene penge på at sælge børn, er der alt for stor sandsynlighed for at det vil resultere i nogle rigtigt grimme sager. Et eller andet sted, risikerer man vel også, at kvinder vil gøre det til en levevej, at føde og sælge deres børn til rige udlændinge, og det er ikke en udvikling jeg ønsker.


  • #151   4. dec 2017 Jo jo, lad os da endelig gøre det omvendt, så man i stedet for at betale omkostningerne til et adoptionsforening, så betaler man til moren.

    Sikke en fest der bliver blandt kriminelle menneskehandlere.
    Jeg vil endda vove at påstå at der så bliver oprettet rigtige babyfabrikker.
    Men det ville jo være helt i orden, bare barnet får det godt.................


  • #153   4. dec 2017 Jeg tænker at det, for mig, beviser at det er mennesker der er impulsstyret og ikke forholder sig helt til den virkelige verden, ret typisk borderline, jeg tænker at det viser hvorfor de ikke blev godkendt i første omgang.


  • #155   4. dec 2017 Det næste spørgsmål er også, hvilken rollemodel vil de være for barnet ?
    I mine øjne vil de ikke være gode eksempler for barnet.
    Når deres moral er så dårlig, at de ikke engang viger tilbage for at begå dokumentfalsk OG menneskehandel, så er der vist ikke ret meget som kan holde sådanne mennesker tilbage..............


  • #156   4. dec 2017 De agerer begge uansvarligt og impulsstyret, hvad den uden diagnosen har af undskyldning, ved jeg ikke.

  • #161   4. dec 2017 Man har åbenbart fundet hende/ dem gode nok til den metode, men ikke til adoption?? for man kan vel ikke bare gå til lægen og bede om den behandling?

    Alle og enhver kan blive kunstig befrugtet uden at de skal godkendes.

    Og når hendes egne æg ikke holdt, så kunne hun jo få donoræg.
    Men det var selvfølgelig billigere at købe et barn til 5500 kr i et fattigt østland.


  • #163   4. dec 2017 Det må man så godt i rigtig mange andre lande, også som dansker.
    Mener også at Polen er et af de lande andre danskere tager til for at blive kunstig befrugtet.
    Men det koster jo noget mere end 5500 kr.
    Og hvorfor bøvle med både en graviditet, befrugtning, samt at lægge mange tusinde kroner, når man kan få det hele fix og færdig for 5500 kr.


  • #167   4. dec 2017 Naturligvis har de da været i Polen for at blive kunstigt befrugtet,

    Hvor ved du det fra ??

    I Polen koster en kunstig befrugtning med egne æg 4000 euro plus ekstra omkostninger, med donoræg er det nok lidt dyrere.
    Så det er da en pæn besparelse når man kan købe et fix og færdig barn for små 700 euro


  • #169   4. dec 2017 Nu prøvede parret i otte år at blive naturlige gravide, men ja inderst inde håbede de da sikkert at det ikke ville lykkedes, så de i stedet kunne købe et barn ulovligt og risikere at barnet blev taget fra dem igen.

    Hvor ved du fra at parret har prøvet med donoræg ?


  • #171   4. dec 2017 Manden havde dårlig sædkvalitet og kvinden æg der gik til grunde. Og eftersom det i Danmark ikke er lovligt at anvende både donoræg og donorsæd i fertilitetsbehandling, ja så har de jo ikke haft de bedste muligheder for at lykkedes.

    Nej, men det er fuldt lovligt at køre til Polen og blive befrugtet med donoræg, så den undskyldning med at det ikke er lovlig i Danmak er ligesom ikke rigtig gangbar.
    Mange andre danskere som brændende ønsker sig et barn kører blandt andet til Polen for at få en kunstig befrugtning med enten egne eller donoræg.

    Men jeg kan godt se, at det er betydeligt billigere at begive sig ud i menneskehandel.





  • #176   4. dec 2017 Jer der argumentere for at dette ikke er så slemt og nogle skriver ovenikøbet at I selv kunne finde på det samme. Hvor er jeres moral henne i forhold til, at her er der blevet handlet med et lille barn ? Hvordan kan det på nogen måde være ok ? Og hvordan kan det blive mere ok, fordi der er brodne kar med nogle adoptioner ?

    Undskyld mig, hvis jeg træder nogle over tæerne, men selvfølgelig skal mennesker med psykiske lidelser som feks borderline ikke kunne adoptere et barn. Det kan hverken forudsiges hvordan barnet udvikler sig med den bagage det har med. Og man ved ikke hvordan en psykisk lidelse evt kan udvikle med tiden. Så i mine øjne er det en brandfarlig cocktail, hvor barnet bliver den store taber.

    Straffen til det omtalte par er alt alt for mild. Jeg kan desværre bare ikke set ud fra barnets tarv, se hvordan det skulle kunne være gjort anderledes uden at skade barnet.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #177   4. dec 2017 Og det er jo det der er helt galt. Straften for at købe en stjålen designer lampe er større en at købe et barn på det sorte marked.

  • #180   4. dec 2017 Men John har vi ikke som samfund et ansvar over for dette barn ? Det synes jeg og jeg synes bestemt ikke at sende et barn tilbage til et land som det slet ikke har noget tilhørsforhold til, er ok.

    Men det er et super svært dilemma, for gøres der det bedste for barnet, belønnes parret for deres kriminelle handling. Jeg kan ikke se den ultimative løsning.


  • #182   4. dec 2017 Det er jeg simpelthen ikke enig i Mai-Britt. Ved en adoption udveksles der ikke penge imellem forældre og adoptanter. Forældre får ingen penge for at aflevere et barn til adoption. Ergo er der ikke foregået en handel.

    Din lethed omkring det at være barn med diagnose eller være barn af forældre med diagnose kan jeg på ingen måde være enig i heller. Jeg tror hvis du spørger hvilket som helst menneske med en psykisk lidelse, så er det ikke bare noget der lige tages hånd om og lever alle lykkeligt til deres dages ende.


  • #185   4. dec 2017 Ida og Figo: Du skriver at du ikke kan gå ind for menneskehandel, men samtidig skriver du længere oppe i tråden, at du kunne ty til ulovligheder hvis du var desperat efter et barn.
    Hvordan kan du moralsk stå inde for det ?
    Og så kan adoption da være nok så dårligt sat op, fyldt med brodne kar etc etc. Men lige præcis overstående, hvordan kan man moralsk sige det er ok ??


  • #186   4. dec 2017 Og ikke en kæft behøver fortælle det barn at det er adopteret, at det er købt for færre penge end via en adoptionsforening.

    Nej, det har du ret i. Hele Danmark ved det jo, så barnet skal nok få at vide, at moren har solgt det for at få et par håndører......og stakkels barn den dag det får det at vide.

    men heldigvis har vi et godt retssystem herhjemme, så dommen blev mild,

    Gad vide om du ville sige det samme, hvis en af dine børn blev overfaldet og banket til ukendelighed og overfaldsmanden kun fik en betinget dom på en måned


  • #188   4. dec 2017

    Hvis man ønsker sig nogen at have sex med nok, er det så også i orden at købe sig en af de kvinder, der handles med til prostitution? Hun får jo et bedre liv end hvor hun kom fra, og Onkel Ove ønsker sig hende så brændende. Han skal nok passe godt på hende. Og selv hvis hun ender med at holde af den gamle knark, gør det hele menneskehandel-aspektet ok? Virkeligt?

    SÅ rigtig beskrevet - Kunne ikke være mere enig!!


  • #189   4. dec 2017 Hvorfor gå til en prostitueret ? Hvorfor ikke bare voldtage den første den bedste ?
    Vedkommende ønskede sig jo så brændende sex, så vedkommende skal kun have en betinget dom på et par uger.............


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #190   4. dec 2017 Og folk der ønsker sig en af de forbudte hunderacer?. Den henter man da bare. Når man så bliver opdaget kan de se hunden har det godt og man tager hensyn.



  • #191   4. dec 2017 # 190

    Max, der tager du fejl, hundeloven SKAL jo overholdes uanset hvad. Det har vi jo læst rigtig mange gange.
    Menneskehandel er åbenbart ikke så slem som at overtræde hundeloven.


  • #198   4. dec 2017 Jeg har ikke set, at der er nogen, som er imod privat adoption.
    Det er jeg hellere ikke, men også ved privat adoption skal der foretages en vurdering af adoptions forældrene.
    Det skulle da nødig være sådan, at gud og hvermand bare kan adoptere et barn.

    Men der er altså en kæmpe stor forskel på private adoptioner og menneskehandel.

    Det der er foregået her, er ikke en privat adoption.
    Det som er foregået her er menneskehandel, hvilket er ulovligt, og forhåbentligt bliver ved med at være det.


  • #202   4. dec 2017 Jeg tror ikke at privat adoption uden en form for offentlig kontrol, godkendelse mv vil virke. Jeg tror derimod det vil være en glidebane udi mere handel med babyer/børn/æg
    Jeg synes det vil være meget bedre at arbejde med det adoptionssystem vi allerede har.


  • #203   7. dec 2017 Jeg har som sådan intet mod privat adoption, hvis ellers man kunne sikre sig med 100 % sikkerhed, at børnene der bliver bortadopteret, IKKE stammer fra en babyfabrik.

    Hvis først folk kan tjene penge på at sælge deres børn, så åbner det op for nogle rigtigt grumme indtjeningsmuligheder, både for kvinder, men også for kriminelle bagmænd. Og det ville bekymre mig.
    For i princippet kunne jeg sagtens leve med, at en ung mor, der ikke kan tage vare på sit barn, kunne bortadoptere sit nyfødte barn, mod at hun fik en pæn portion penge, der kunne bruges til en uddannelse eller lign.
    Men vi kan bare ikke sikre os ordentligt mod at en privat adoptionsorganisation, ikke bare ender op i at være en babyfabrik. Jeg mener at vi for enhver pris skal undgå at folk for betaling for deres børn. Det skal ikke kunne udnyttes som en levevej-


Kommentér på:
Børn sælges/købes

Annonce