1.920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hemexcide mod flåter? Hemexcide mod flåter?

Er der nogen der har erfaring med Hemexcide med flåter?
Jeg ved det virker mod både blodmider, lus, lopper samt mave/tarm parasitter, så tænker at der måske er nogen der har erfaring med det i forhold til flåter?
Vi sidder inde med en masse Hemexcide pulver, så virker det vil vi gerne bruge det inden vi køber en masse andet, særligt fordi er et naturprodukt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hemexcide mod flåter?
  • #2   28. apr 2018 Er det også til hunde? - kan kun finde til høns..

• #3   28. apr 2018 Det bruges både til fjerkræ, krybdyr og heste, og vil også tro at det kan tage lopper på hunde, da det fint tager lus på heste. Har dog ikke hørt at det er brugt mod flåter.
    Det er egentlig til heste jeg søger, men en flåt er en flåt, om den sidder på den ene eller den anden smiley

• #4   28. apr 2018 Helt sikkert - kunne bare ikk finde noget om det til hund, så var bare nysgerrig smiley Man lære jo hele tiden smiley Tak for svar..

• #5   28. apr 2018 Mener ikke det er godkendt til heste, men det er brugt alligevel. Så tænker heller ikke det er godkendt til hund eller kat, da det oprindeligt er beregnet til fjerkræ smiley
    Men ja, jeg har heller ikke hørt om nogen der har brugt det til hund.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.610
    #6   28. apr 2018 Jeg ville ikke bruge det til dyr det ikke er godkendt til uden at dyrlægen har sagt god for det.
    Det er jo sådan, at der er forskel på forskellige dyrearter og hvad de kan tåle.
    Ring til din dyrlæge og spørg, så er du sikker

• #7   28. apr 2018 Jeg har brugt det til kaniner og gnavere i 5 år uden problemer smiley

Her står der "Anvendes og anbefales til alle husdyr"
    http://www.hk-hornsyld-shop.dk/images/editor//Hemexcide.pdf

• #9   28. apr 2018 Anni
    Flere dyrlæger bruger det selv til deres heste. Igen det er et naturprodukt der også kan puttes i foder for at tage mave/tarm parasitter.

Trine G
    Har aldrig brugt det til hund, og har kun brugt det til hest mod lus én gang. Jeg har selv kun hørt om andre der har brugt det til hest, fjerkræ og krybdyr.
    Det jeg selv søger det til er hest, men mod flåter og ikke lus.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#10   28. apr 2018 Fordi det er naturprodukter behøver det ikke at være uskadeligt.
    Advokado, vindruer, tulipaner kamille mm er også naturprodukter og de kan i værste fald slå et kæledyr ihjel.

Jeg kender overhovedet ikke produktet, men ville spørge dyrlægen. Hellere spørge en gang for meget frem for en gang for lidt.

Jeg kan forstå, at det er et produkt som skal gnides ind i pelsen.
    Vil det ikke give et værre svineri når nu man har hunden indendørs ?
    Og hvad med andre husdyr, de vil så også komme i kontakt med midlet, for eksempel, hvis også man har kat, og katte kan jo være meget sart med medicin. Det en hund kan tåle kan en kat mange gange dø af.

• #11   28. apr 2018 Lige ot men er kamille skadeligt?

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#12   28. apr 2018 Pernille, ja det er det, hvis du bruger det til øjne/øjenbetændelse som man gjorde i gamle dage.

• #13   28. apr 2018 Nå ja det vidste jeg godt man ikk må pga partiklerne der kan komme ind i øjet... Troede du mente ved indtagelse (altså for hund)

• #14   28. apr 2018 Men Anni, nu spørger jeg jo til heste, hvor jeg ved at det ikke er skadeligt smiley
    Jeg troede egentlig at jeg havde lavet tråden på HesteGalleri, men da bruger HundeGalleri mest var lidt en smutter - Men efter jeg havde postet tænkte jeg at det jo kunne være der var nogen der vidste det.

Vores tæve har en ståpels, så selv hvis det også er uskadeligt for hunde, ville den også være svær her, og vi vil også bruge en anden form for loppekur.
    Men lige til flåter ville det være rart at vide om det ville virke, da det så betyder at vi kan bruge det vi har.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#15   28. apr 2018 Ok, det er jo lidt svært at vide, at du vil bruge det til heste når ikke du skriver det.......

Og når du ved, at det er ufarligt til heste, så ville jeg da bare bruge det, så ser du jo om det virker.

• #16   28. apr 2018 Det var fordi jeg egentlig troede at jeg skrev på HesteGalleri da jeg postede, og skrev det i min 2. kommentar.

Har brugt det, men var der nu nogen der kunne sige "Ja, det virker" eller "Nej, det virker ikke", så vidste jeg hvad jeg havde at gå efter, og om jeg skulle ud at finde noget andet.

Kommentér på:
Hemexcide mod flåter?

Annonce