463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen? Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen?

Som emnet nok beskriver meget godt, ville det være rart, at høre om erfaringer i har fået når to hunde skal mødes første gang. Min er efterhånden en ældre dame 5 (bliver snart 6) imens mine forældre får en lille ny hvalp snart. De to skal gerne kunne gå sammen når jeg er dernede i perioder, men hvordan gør vi det bedst? Min er ikke så glad for andre hunde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen?
  • #2   16. maj 2018 Min er en blanding af en kooiker og King charles cavalier spaniel - Hvalpen en Dsg.

• #3   16. maj 2018 det er vigtigt at de mødes et neutralt sted dvs ikk hos dig eller dine forældre hvor din hund føler sig på hjemmebane og evt skal "forsvare".. jeg ville gå en tur med dem så de laver noget fremfor at stå stilles presset ikk er så stort og hvalpen har.noget andet at fokusere på..

• #4   16. maj 2018 og sørge for at hvalpen ikk irritere den vokse er meget vigtigt!! Den voksnes grænser skal respektere og det skal i hjælpe med

• #5   16. maj 2018 Jeg ville også, som Pernille beskriver, starte med at gå småture på neutralt område og så vurdere hvor hurtigt I kan gå frem i forhold til at lade dem tage kontakt og være sammen hjemme. Småture fordi en hvalp jo ikke skal gå så langt.

Når den nye er en lille hvalp, vil jeg normalt bare sætte dem sammen, men når du nu ved, at din ikke er så glad for andre hunde, ville jeg sige hellere safe than sorry. En hvalp skal helst ikke starte livet med dårlige oplevelser med andre hunde.

En forholdsvis lille hund på 5 år er vel ikke ligefrem en ældre dame, måske vil hun finde glæden ved at lege med hvalpen, når hun først har lært den at kende. Ved du hvordan, hun har det med hvalpe ? Det kan jo være meget forskelligt også med hunde, der ellers ikke er så glad for andre hunde.

• #6   16. maj 2018 Ja.. Hun har været sammen med en hvalp for et par år siden, men hun gøede en del af ham. Siden dengang har hun ikke været sammen med hvalpe. Hun er meget dominerende og vil gerne bestemme hvis det hele stod til hende. Fiibi er mellem hund så ikke helt lille er hun ikke.

• #9   16. maj 2018 Husk nu på, at kært barn har mange navne.. smiley - Jeg kalder Fiibi for alt muligt, og nogle gange også gammel. Så lige den diskussion/Debat lader vi ligge. smiley

- Fiibi bestemte over mine forældres gamle hund, selvom det var den der boede der. Hun skal bare ikke blive for voldsom overfor den lille. Jeg ved hun kan gø sådan af en hvalp, og den skal jo nødig have en dårlig oplevelse med en hund, og da slet ikke min, da mine forældre passer min tøs nogle gange.

• #10   16. maj 2018 En hund, der har behov for at gø meget af andre hunde og især da af en hvalp, lyder for mig mere som en usikker hund. En dominant hund hviler i sig selv og har ikke behov for at "føre sig frem" eller gø meget af andre hunde.

Men jeg synes, du skal træne din hund med andre voksne hunde i at acceptere samvær med andre hunde, inden hun skal være sammen med hvalpen, så hvalpen ikke skal være forsøgskanin eller træningspartner. Som et par stykker af os har nævnt, er gåture i snor, hvor hundene har andet at koncentrere sig om end hinanden, et godt sted at starte.

Det kan være svært at rådgive præcist, når man ikke selv kender niveauet af hendes uvilje mod andre hunde. Der er jo en del forskel på, om hun kan acceptere andre hunde omkring sig, men bare ikke vil have fysisk kontakt, eller hun simpelthen gør af alle hunde. Men det lyder jo som om, hun har kunnet omgås dine forældres tidligere hund, så er hun jo ikke bare negativ overfor andre hunde, og det er da et skridt i den rigtige retning

• #12   16. maj 2018 Jeg træner med min tøs med andre hunde bare rolig.. Men hun gider ikke alle hunde, og det er der nogle mennesker der ikke fatter, så får man en hund der gøer og knurre af andre hunde.. Men hvis ikke hende og hvalpen kommer til, at kunne sammen skal jeg have hende passet et andet sted og det er jeg ikke vild med.. smiley - Ja hun har kunnet med min forældres gamle hund, men det tog også et par dage før de kunne gå sammen uden gøen og knurren. Men nu er det lidt anerledes med en hvalp.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #13   16. maj 2018 Følg rådene herover og husk at trække vejret smiley Måske elsker hun den bare smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #14   18. maj 2018 Albus og min søsters hund (dengang 5 år, nu 7 år gammel), mødtes ude foran deres hus, og var meget interesserede i hinanden. Så kom de ind i haven og fik lov at løbe lidt rundt sammen. Det er kun indenfor det sidste halve år at de har været sammen uden opsyn, fordi Albus er faldet så meget til ro, at jeg kan være sikker på at han ikke driver Basse til vanvid når jeg er væk.
    Ellers har det altid været under konstant opsyn, så jeg har kunne hjælpe Albus med at "forstå" hvad Basse sagde, og hjulpet Basse til at sige ordentlig fra når han ikke gider mere.

Det har alt i alt været en kæmpe succes, og de er idag de allerbedste venner. De hyler af glæde når de ser hinanden, efter de har været fra hinanden i længere tid smiley

• #15   18. maj 2018 Vores Walther på 1 år mødte svigerforældrenes 10 årigs lab for første gang ude i haven, det gik super.

Kommentér på:
Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen?

Annonce