463 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen? Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen?
Som emnet nok beskriver meget godt, ville det være rart, at høre om erfaringer i har fået når to hunde skal mødes første gang. Min er efterhånden en ældre dame 5 (bliver snart 6) imens mine forældre får en lille ny hvalp snart. De to skal gerne kunne gå sammen når jeg er dernede i perioder, men hvordan gør vi det bedst? Min er ikke så glad for andre hunde.
0 synes godt om
maj 2018
Følger: 27 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 153
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Når den nye er en lille hvalp, vil jeg normalt bare sætte dem sammen, men når du nu ved, at din ikke er så glad for andre hunde, ville jeg sige hellere safe than sorry. En hvalp skal helst ikke starte livet med dårlige oplevelser med andre hunde.
En forholdsvis lille hund på 5 år er vel ikke ligefrem en ældre dame, måske vil hun finde glæden ved at lege med hvalpen, når hun først har lært den at kende. Ved du hvordan, hun har det med hvalpe ? Det kan jo være meget forskelligt også med hunde, der ellers ikke er så glad for andre hunde.
maj 2018
maj 2018
- Fiibi bestemte over mine forældres gamle hund, selvom det var den der boede der. Hun skal bare ikke blive for voldsom overfor den lille. Jeg ved hun kan gø sådan af en hvalp, og den skal jo nødig have en dårlig oplevelse med en hund, og da slet ikke min, da mine forældre passer min tøs nogle gange.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Men jeg synes, du skal træne din hund med andre voksne hunde i at acceptere samvær med andre hunde, inden hun skal være sammen med hvalpen, så hvalpen ikke skal være forsøgskanin eller træningspartner. Som et par stykker af os har nævnt, er gåture i snor, hvor hundene har andet at koncentrere sig om end hinanden, et godt sted at starte.
Det kan være svært at rådgive præcist, når man ikke selv kender niveauet af hendes uvilje mod andre hunde. Der er jo en del forskel på, om hun kan acceptere andre hunde omkring sig, men bare ikke vil have fysisk kontakt, eller hun simpelthen gør af alle hunde. Men det lyder jo som om, hun har kunnet omgås dine forældres tidligere hund, så er hun jo ikke bare negativ overfor andre hunde, og det er da et skridt i den rigtige retning
maj 2018
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
Ellers har det altid været under konstant opsyn, så jeg har kunne hjælpe Albus med at "forstå" hvad Basse sagde, og hjulpet Basse til at sige ordentlig fra når han ikke gider mere.
Det har alt i alt været en kæmpe succes, og de er idag de allerbedste venner. De hyler af glæde når de ser hinanden, efter de har været fra hinanden i længere tid
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 196
Erfaring med, at sætte ældre hund og hvalp sammen?