{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Nyt kamera - Canon {{forumTopicSubject}}

Jeg står og vil til at gøre noget så ufornuftigt, som at låne penge til et nyt kamera smiley Ej, mit gamle Canon EOS 500D er efterhånden ved at have en 9 år på bagen, så det er vitterlig ikke hvad det har været, og jeg vil gerne op i noget andet, som kan klare og har lidt højere ISO at lege med, uden at der kommer støj ved en ISO på 800-1200 smiley

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal kigge efter. I forhold til objektiver er det fuldstændigt, for de objektiver jeg har er lige så gammelt som kameraet smiley Jeg har et budget der hedder 10-14000 og det er kun til huset. Jeg har gået og savlet lidt over Canon EOS 6D Mark II og har meget kraftigt overvejet, at det skal være min nye følgesvend, men er stadigvæk lidt i tvivl smiley

Hvilke kan I anbefale? Jeg kan lige Canon og synes det er utrolig nemt og har helt styr på indstillinger osv. så derfor tænker jeg at det er fornuftigt nok at fortsætte i det mærke smiley

Jeg har nu heller ikke kigget/undersøgt andre mærker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kamera - Canon
  • #2   26. maj 2018 Hvad har du af objektiver?

    Jeg er til Nikon, så jeg kan ikke hjælpe med at finde mærke.

    Jeg kan til gengæld garantere dig at du bliver lykkelig for at kunne fyre en ISO 3200 af uden billedet er totalt ubrugeligt.
    Og hvis du tager actionbilleder, så glæd dig til forbedret AF og lynhurtig motor smiley



  • #3   26. maj 2018 Nogle objektiver der ikke passer til, men da de er lige så gamle som kameraet og min zoom ikke længere kan fokusere automatisk, ja så er det sgu lidt lige meget dem med ?? Jeg har også lidt kigget på et 7D mark ii, men kan ikke helt gennemskue hvad der er bedst. Prismæssigt ligger de næsten på det samme.

    Og hvor lyder det fedt! Altså min 500d der er det jo lige før at man begynder at se støjen når vi bare kommer op på en ISO PÅ 800/1200 smiley


  • #4   26. maj 2018 På denne side kan du sammenligne kammeraernes funktioner og tekniske data. Valget er dog stadig dit eget smiley
    http://snapsort.com/compare


  • #5   26. maj 2018 Vi havde et tudsegammelt Nikon, der ikke kunne tage brugbare billeder over 400 ISO.
    Det var ubrugeligt til det meste.
    Nøøøøj, hvor var lykkelige da vi fik det nye!!



  • #6   26. maj 2018 Jeg kan desværre ikke finde 6D mark ii på listen smiley

  • #7   26. maj 2018 Jeg undgår også bevidst at ruge ISO'en på over 400 og så bliver man altid lidt handicappet smiley

  • #8   26. maj 2018 Jeg vil anbefale dig at hoppe på Youtube og se nogle af de sammenligninger af huse, der ligger der.
    Det er til stor hjælp. Det er jo lidt forskelligt hvad de har af styrker og svagheder og at se de videoer afklarer en masse.



  • #9   26. maj 2018 6D er vidst fullframe, det er 7D ikke.

    Jeg har selv 7D i (Ikke mark ii), og det er super på alle områder, bortset fra at det heller ikke håndterer ISO særlig godt. Jeg ved ikke om det er det samme med mark ii.
    Det er virkelig et kæmpe spring fra 500D til 6D fx., jeg gik selv fra 450D til 7D og det er bare noget af det bedste jeg har gjort! Der er virkelig en forskel!

    Mit næste kamera skal være 6D mark ii eller 5D mark iii tror jeg. Så dem ville jeg gå efter hvis jeg var dig - jeg har ikke helt sat mig ind i hvad forskellen er på de to endnu.
    Den eneste grund til jeg vil skifte fra 7D er for at få bedre ISO håndtering, og så nok bare for at prøve FF. Så derfor haster det heller ikke for mig endnu.

    Hvis man gerne vil have råd til objektiver også, så kan man jo overveje at købe brugt. Det gjorde jeg med mit 7D og mit 70-200 f/2,8 objektiv (som jeg desuden synes du skal købe hvis du skal fotografere hunde, det er så godt til det!). Jeg har haft mit udstyr i 2 år nu.
    Desværre har man så bare ingen garanti hvis det går i stykker, så man må lige gøre op med sig selv om det er det værd smiley
    Jeg gav fx. 2800 for et objektiv der koster 6.900 fra ny (der var jeg så også virkelig heldig!).


  • #10   26. maj 2018 Vi går på kompromis med blænden på vores zoom-glas.
    Det er SÅ ustyrligt dyrt at komme under 4.5-5.6.
    Vi ønsker os dog en vidvinkel, måske 28 mm med F2.8.
    Lige nu prioriterer vi dog zoom.
    Vi fik for nyligt et 50-300 mm.
    ENDELIG kan vi tage ordentlige billeder af hundesport!
    Der kører jeg alligevel helst 7.1 eller 8, så der behøver vi ikke de helt dyre glas.


  • #11   26. maj 2018 Og ja, det er jo det næste - det er rent faktisk muligt at bruge blænden ordentligt, når skidtet ikke er så ISO-følsomt!!
    Det er fabelagtigt!


  • #12   26. maj 2018 Jeg var nede i Photo Vare af den grund at jeg ønsker at kunne gå ned i en butik, hvis der bliver nogle problemer smiley fik spurgt om både 7D ii og 6D ii og han mente at jeg ville få mest ud af 6D ii. Jeg er stadigvæk lidt i tvivl, men den er bestilt med et 24-105 mm smiley

  • #13   26. maj 2018 Han argumenterede blandt andet med at ISO'en var noget bedre på 6D ii'eren og end 7D ii'eren. Men nu må vi se, uanset så glæder jeg mig til at det bliver tirsdag, når kameraet ankommer i butikken smiley

  • #14   27. maj 2018 Jeg har et 6D mk I og den er jeg rigtig glad for smiley


Kommentér på:
Nyt kamera - Canon

Annonce