{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøgenbadning - børn
  • #1   17. jul 2018 Er der en grænse, hvis vi taler små børn? Folk er sq snart så kropsforskrækkede!!

  • #3   17. jul 2018 Eh, pas.. Måske når kroppen begynder at udvikle sig?

    Jeg voksede op med en far der nøgenbadede året rundt, dog på vores egen strand, det samme gjorde jeg, indtil jeg var 10 og vi flyttede.. Min far var meget large, og vi havde endda en glasdør ud til vores badeværelse, mange undrede sig over det..


  • #5   17. jul 2018 Hvorfor skal de ikke have lov at opleve "friheden" ved at få lov at rende rundt med bar røv??

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #7   17. jul 2018 Mette: Nogle er.
    Og der er vel en eller anden "uskreven regel", for hvornår børn, ikke bare kan smide bukserne og underbukser og hoppe i vandet.

    Hippie: Har du børn?


  • #8   17. jul 2018 Hvorfor ikke bare kigge væk?

    Jeg glor da heller ikke på de pelsbamser i speedo's der kommer forbi os smiley


  • #9   17. jul 2018 Min søn nøgenbadede for et par uger siden. Han er snart 19. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #10   17. jul 2018 Jeanette: så du ville blive "forarget" hvis der kom en 4-årig løbende på stranden, uden tøj på kroppen?

    Hvis ja, hvorfor?


  • #13   17. jul 2018 Det er billigere smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #14   17. jul 2018 Hippie: Hvorfor ikke?

  • #15   17. jul 2018 Så længe de selv vil.
    Herregud, jeg gør det jo selv. Og det er så fedt når mennesker som Hippie forarget kigger på og ikke kan få øjnene væk. smiley


  • #17   17. jul 2018 synes ikke der er nogen grænse, og synes vi er meget hysteriske og kropsforskrækkede i Danmark. jeg finder stadig på at bade nøgen hvis der ikke er nogle i nærheden at genere eller der er socialt accepteret nudist strand inden for rimelig nærhed.

    børn skal selv kunne vælge men for mig gør det ingen forskel om de er 2 eller 12.


  • #18   17. jul 2018 #17

    .. og følelsen af at svømme nøgen er fantastisk smiley


  • #19   17. jul 2018 En barnekrop er noget af det mest naturlige....... Hvorfor skal den gemmes væk?
    Hvad så med Trunterne i bikini, hvor barmen er kreeret af diverse plastikkirurger??


  • #21   17. jul 2018 Det er lovligt at bade nøgen for både børn og voksne på alle offentlige strande i DK, medmindre andet er angivet.
    Så nej, der er ingen grænse.


  • #22   17. jul 2018 Vil mene at det er når de begynder at udvikle sig. Har virkeligt aldrig tænkt over det, og har aldrig oplevet det som et problem i praksis.

    Hverken ved mine unger eller andres.

    Men Kvinder fra cirka 25 år og op, der synes jeg også at det er ok, at de smider tøjet igen. Det har jeg godt nok heller ikke oplevet, men jeg ville ikke blive sur hvis de gjorde.


  • #23   17. jul 2018 syntes at jeg har et ansvar for at beskytte mine børn mod klamme personer der sidder og får et 'kick' over at se nøgne børnekroppe på stranden.

    Så du tvinger dine unger i tøj og berøver dem glæden ved at være ublufærdig af alder, pga at nogle få promille af befolkningen ikke må få sig "et kick"? smiley
    Flot prioritering..


  • #24   17. jul 2018 18 - touche og der kommer ikke noget træls sand i bikinien.

    21-Sanne ret sikker på at det er en skønsmæssig sag for hver gang med mindre der er angivet nudist område. hvis folk føler sig krænket er det pludselig blevet ulovligt. loven er desværre så skræmmende at jeg kan krænke folk nøgen i min egen have....


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #25   17. jul 2018 min søn får ikke lov at bade nøgen, han er 1½ men det fordi jeg ikke stå med at skider i havet, plus han er mega lys i huden så en UV dragt bedre en solcreme. her hjemme i egen have er en anden sag. jeg er ligeglad hvad folk synes deres børn må, min søskendes har også altid badetøj eller undertøj på i offentlig baderum.
    men det genere mig ikke med nøgne børn, så længe de ikke forlanger min skal være det????


  • #27   17. jul 2018 I min by var der en kvinde, der lavede et debatindlæg, fordi det ikke kunne være rigtigt, at hun skulle se på nøgne gamle rynkede mennesker, når hun havde ungerne med ved stranden. Det ødelagde hendes appetit. Hendes børn ville jo også blive ødelagt for livet, lød det som.
    Der var pædagoger, der ikke mente, de kunne tage børn med til stranden, for sæt nu de så sådan en helt naturlig nøgen krop smiley

    Det er synes jeg er mere problematik. Børn i dag har et ekstremt forvredet billede af, hvordan mennesker ser ud nøgne. Det er kun de "smukke" unge mennesker, der skal være plads til, og ser man ikke sådan ud, så er man forkert.

    Hvorfor ikke lære dem fra små af, at kroppe er forskellige, og det er okay?

    Men det er så noget helt andet ...

    Heldigvis var der over 90% af borgerne, der mente der skulle være plads til nøgenbadere, og havde man et problem, kunne man vende blikket væk, eller vælge en strand hvor nøgenbadning ikke er tilladt ... Det var alligevel positivt smiley


  • #29   17. jul 2018 Børn må bade nøgne ligeså længe de lyster smiley
    Folk er squ for emsige hvis de kan blive generet af et barn der bader uden tøj smiley


  • #30   17. jul 2018 Alt det de vil smiley Tänker slet ikke på den slags. Det er børn jo

  • #31   17. jul 2018 Trine: Tværtimod skulle reglerne blive yderligere slækket, lige på dette område ... som jeg tolker det http://www.naturister.dk/lovgivning/ Netop så man kan være nøgen i sin egen have smiley

    "Politimesterforeningen stadfæstede i 2006 at det generelt er tilladt at bade nøgen på stranden, og at der ikke kan stilles krav om, at nøgenbadning kun må finde sted indenfor bestemte områder. Denne fortolkning er en videreførelse af Justitsministeriets beslutning fra 1976 om at nøgenbadning og solbadning på stranden uden tøj ikke i sig selv kan anses for at være uanstændig opførsel. Alle strande i Danmark kan således opfattes som nøgenbadestrande i juridisk forstand."


  • #33   17. jul 2018 "Lovgivning om blufærdighedskrænkelse
    Hvis man forsætligt ønsker at krænke eller forarge med sin nøgenhed kan man blive straffet efter Straffelovens § 232 om blufærdighedskrænkelse.

    Straffeloven
    Kapitel 24. Forbrydelser mod kønssædeligheden

    § 232. Den, som ved uanstændigt forhold krænker blufærdigheden, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år eller, hvis forholdet er begået over for et barn under 15 år, med bøde eller fængsel indtil 4 år

    Anvendelse af denne paragraf kræver, at der skal være tale om “et uanstændigt forhold”, hvilket forudsætter, at handlingen er seksuelt præget og er af nogen grovhed. Paragraffen kan fx anvendes på en ekshibitionist, som fremviser sin erektion eller personer der har seksuelle aktiviteter på et sted med almindelig adgang. Straffeloven kan derimod ikke anvendes på en person der blot er nøgen. I juridisk forstand kan der altså aldrig være tale om blufærdighedskrænkelse alene fordi en person er nøgen."


  • #34   17. jul 2018 JOhN: Jeg er fra 60`erne og jeg ELSKEDE at gå rundt med røven bar....... Og jeg fik lov til det!! Lige indtil jeg ikke synes at det var sjovt mere........ Og nej, jeg går IKKE med røven bar, når der er andre mennesker mere....... smiley smiley

  • #35   17. jul 2018 MIn datter på 9 år får ikke lov til det mere, hun er begyndt at udvikle bryster..

    MIn venindes dreng på 8 år har heller ikke lyst til det.

    For mig kommer det an på barnet og hvem der er i nærheden.

    Hvis der er en der står og glor ville jeg ikke engang lade en 1 årige bade nøgen (Ja jeg har oplevet det nogle gange, ikke behageligt, men det er jo et offenligt sted)


  • #36   17. jul 2018 Malia på to render gerne rundt med røven bar og det skal hun satme have lov til.

  • #37   17. jul 2018 En jeg kender må ikke kläde om med sin fire årige datter i svømmehalen mere fordi en anden voksen mand har klaget over at pigen 'kigger' på ham.... Jeg ved godt hvem jeg synes er syg i roen her....


  • #38   17. jul 2018 Gu Ska hun så zenta smiley

  • #39   17. jul 2018 Sanne meget interessant. loven er mere loose end jeg havde en forventning om. smiley

  • #40   17. jul 2018 Ja! Igår sendte min søster en video. Malia var klar til at skulle i vuggestue. Hun havde taget sine sandaler på og drønede ud til døren.. Hun havde så bare ikke andet end sandaler på smiley

  • #41   17. jul 2018 Lens - smiley Hvem har sagt det? De fleste svømmerhaller her i byen er grænsen for hvor børn må gå ind i det modsattekøns omklædningsrum mellem 6 og 8 år (Min datter ville allerede fra 6 års alderen hellere ind til tøserne end at far skulle gå med ind til herrene smiley )

  • #42   17. jul 2018 Må sgu være hårdt at blive forarget over at se et nøgent barn...

    Med voksne er der alle mulige forskellige kontraster og seksuelle undertoner man kan lade sig provokere af... men et barn?!

    Nå men jeg er stor fan af to ting...

    1) ikke at lade den promille af befolkningen der tænder på små børn -ødelægge børns naturlighed og frie vilje. Et liv med fornuft men uden frygt... og en lærdom om at mænd generelt ikke kan styre deres lyster i forhold til små børn og nøgenhed -som jeg synes er ved at sprede sig. Jeg bliver fagligt bekymret over hvad frygten for pædofili gør ved børn...

    2) folks frie ret til at gøre og se ud som de har lyst til... så længe de ikke bevidst og aktivt prøver at ødelægge noget for andre... tolerance og accept går begge veje... og vi har alle selv steder vi gerne vil have vores frie ret. At lukke sig selv af..at lukke samfundet ned... det er den forkerte vej for mig.


  • #43   17. jul 2018 ja min svømmehal har desværre også mere travlt med 6 års reglen i modsatte køns omklædningsrum end de har med reglen om at man skal vaske sig uden badetøj på. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #44   17. jul 2018 Spørgsmålet kommer egentligt fordi at min søn pludselig ville bade da vi var på stranden idag.
    og fordi at han normalt HADER saltvand, så havde vi ingen badebukser med til ham.

    Men når nu at han endelig ville, så skulle han fanme også have lov, så han smed tøjet og hoppede i vandet.

    Han er 4.

    Vi har ingen problemer med det, og vi har heller ingen problemer med at andre er nøgne, uanset køn og alder. - det er forhel.... bare en krop.

    Jeg var egentligt nervøs for hvad andre tænkte, for nogle er jo tydeligvis MEGET sarte, og kropsforskrækkede.


    Jeg syntes det er så befriende at folk kan og vil være nøgne, og det klæder bare børn så godt at lege rundt uden tøj på, for det giver sådan en særlig frihed.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #46   17. jul 2018 Indica: Er det ikke bare voldsomt befriende, og bekræftende at folk kan hvile så meget i sig selv??

  • #47   17. jul 2018 Børn må bade nøgne lige så længe, de lyster. Sidste år badede jeg på en kunstig strand, hvor et par bedsteforældrene havde deres børnebørn på omkring 2, 7 og 10 år med, og alle børnene badede uden tøj. Det generede mig slet ikke, når det er på en strand.

    Til gengæld tænker jeg over det, når min nevø på 10 år stadig gerne vil med sin søster og mig ind i kvindeomklædningen, når vi er i svømmehallen.


  • #48   17. jul 2018 Jeg tror også min datter i den alder var nøgen på stranden, ellers havde hun bare underbukser på, og så på vej hjem havde hun bar numse i de alm. bukser smiley

    Sidst soppede vi kun:

    På bredden var min nabo, der havde fået lidt meget at drikke, og han er generelt ret skummel, så hun fik ikke lov til at smide mere og gå ud og bade..

    For mig handler det om at hun ikke skal være samtale emne for hendes krop mellem min nabo og hans fulde-kammerater


    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #50   17. jul 2018 Jeanette: Ja, lad os fjerne børn fra alt, hvor der er 1% chance for at det kan gå galt..

    Min søn elsker at rende nøgen rundt, så jeg vil ikke fjerne den glæde fra ham, fordi at der er en næsten usandsynlig chance for at der tilfældigvis er en eller anden pervers stodder.


  • #51   17. jul 2018 Kris - Nu ved jeg selvfølgelig ikke om han er lidt bagud, men ellers så er 10 år ALT for gammel til det modsatte kønsomklædningsrum..

    I den alder er damer blevet interresante, selvom de ikke helt ved hvad de skal gøre med dem smiley


  • #52   17. jul 2018 ''For mig handler det om at hun ikke skal være samtale emne for hendes krop mellem min nabo og hans fulde-kammerater ''


    Wow! Her i min by havde næsten brændt hans hus ned hvis ordet kom ud..

    Tror også at jeg føler at det er mere sikkert i vore lille by samfund vi har...


  • #54   17. jul 2018 Haha Batdog smiley
    Enig!


  • #55   17. jul 2018 hahaha Batdog smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #56   17. jul 2018 Frk: Ved du at hun var samtale emne, eller tror du at hun var, fordi du har en forud indtaget forestilling af ham?

  • #57   17. jul 2018 Frk. Jensen: Han er slet ikke bagud på nogen måde. Og vi bader altid i et aflukket rum, så egentlig er det begrænset, hvad han når at se af de andre kvinder. Det handler mest om min (og evt. de andre kvinders) akavethed ift. det. Han vil gerne med, fordi han ikke er tryg ved at skulle klæde om alene ...
    Svømmehallens regler siger, at børn under 12 år gerne må være med i modsatte køns omklædningsrum smiley


  • #58   17. jul 2018 Fredsfyldt - Her er de ret ligeglade, de japper om om alt de ser.. Jeg bliver også overbegloet hvis de sidder udenfor og jeg har stropbluse på..

    De er ret belastende, men de skal jo også have lov at være der.. Så længe de ikke gør andet end at glo og snakke..

    Hvis han ikke havde været på stranden havde hun fået lov til at smide blusen også (Hun har ikke selv lyst til at bade HELT nøgen :D)


  • #59   17. jul 2018 Man efterlader jo ikke et nøgent barn på stranden Jeg å indrømme at jeg er lidt rystet over at folk kan blive forarget over at små børn ikke har tøj på....

    Jeg er pædagog og jeg har været i svømmehaller (og omklædningsrum) med utallige børn. jeg er da lykkelig for at deres kropsidealer ikke har været forvrænget af deres forældre, for ellers ville de have nægtet at bade sammen med mig. De synes at det var SÅ dejligt at fede mig ville gå i bad og i vandet sammen med dem smiley

    Som pædagog er der heller intet jeg foragter mere end pædofili....... Men hvis der skulle (hvor ofte sker det?) ligge en mand i en gryde og tage en spiller, så SKER der altså ikke børnene noget, for mor/far/pædagog/whatever er der til at passe på dem.


  • #60   17. jul 2018 AT - Jeg har hørt de sidder og japper om hvis de har set et barn uden tøj på på stranden (Ikke at de snakker om at de vil gøre noget), de sidder tit ude ved vejen på en bænk og min nabo er en af dem der har det hele i munden..

    Han mener også at jeg HVERTFALD har stjållet en kat fra ham, og jeg HVERTFALD har rotter og alle mulige andre dyr i min lejelighed..

    Jeg har på ingenmåde stjållet en kat, og har altså kun en guldhamster smiley

    Han er generelt meget mærkelig.


  • #61   17. jul 2018 AT

    Jeg tror at det er en angst der ligger hos alle forældre, om den så er rationel eller ej, så ligger den der og forældre vil agere udfra det..


  • #62   17. jul 2018 Kris - Okay, det syntes jeg personligt er en høj alder de har sat smiley Men det er også fordi min datters kammerat der er 8 allerede er blevet meget facineret af bryster smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #63   17. jul 2018 Fredsfyldt: Jeg kender intet til den angst, eller frygt.

    Men jeg ved godt, at nogen fjerner deres børn fra alle situationer, fordi at der er 1% chance for at det kan blive farligt, eller ubehageligt.


  • #66   17. jul 2018 AT - Hun må skam gerne være nøgen hvis hun vil, når der ikke er mærkelige fulde og evt. skæve (Og ja han ryger hash) i nærheden..

    Nu vil hun så min gerne have underbukser på, da hun efter hun er begyndt at få bryster er blevet mere kropsbevidst.


  • #67   17. jul 2018 Ja - børn i alle aldre er jo meget fascineret af det modsatte køns krop. Jeg havde en samtale med min nevø om menstruation midt i Fakta (jeg havde foretrukket, at han havde spurgt mig om det derhjemme, men okay!)

    Jeg synes også, at 10 år er en høj alder at være med i modsat køns omklædningsrum, og 12 år begynder at være lidt grænseoverskridende for mig ...

    Men jeg er lidt splittet, for jeg vil heller ikke tvinge min nevø til at klæde om alene, når han virkelig ikke har lyst. Det kan hans forældre øve med ham - når jeg "låner" ungerne, vil jeg gerne have, at de bare er glade og trygge smiley


  • #68   17. jul 2018 Kris - forståeligt nok smiley

  • #69   17. jul 2018 Jeg synes, at lige så længe, at barnet har det godt med at være nøgen, lige så længe skal det have lov til det. Vi bliver desværre mere og mere kropsforskrækkede, og jagten på den "perfekte" krop bliver mere syg, så det kan kun være sundt for børn at lære, at hvile i deres egen krop.

  • #71   17. jul 2018 Nu tror jeg så også, at de fleste børn er som din datter - naturligt blufærdige, jo ældre de bliver. Så de færreste 12-årige har vel lyst til at bade med det modsatte køn (temmelig mange har ikke engang lyst til at bade med samme køn)

  • #72   17. jul 2018 Man kan altså godt hvile i sin krop uden at flashe den for andre mennesker smiley

    Jeg har det fint med alle mine deller, men det er altså MINE og de eneste der må se dem alle er min datter og min kæreste.. For mig er bryster osv noget privat..

    Jeg har det fint med hvis andre er nøgen (Eller hvertfald topløs) smiley Men derfor behøver jeg jo ikke være det smiley


  • #73   17. jul 2018 Hippie: Men det ville du ikke gå så meget ud af, hvis reglerne siger 12 år, tænker jeg smiley Selvom jeg delvist godt forstår dig

  • #75   17. jul 2018 Det er ikke alle børn på 6 år der kan koncentrere sig om at klæde om selv i svømmehallen..

    Min datter havde det i den alder med at stå og snakke med de andre piger, så hvis min kæreste ikke spurgte en af mødrene om de lige ville skubbe til hende kunne han vente i næsten 2 timer på hende smiley


  • #77   17. jul 2018 Frk. Jensen, selvfølgelig, det var heller ikke ment som, at alt skal vises frem smiley . Men mere, at hvis man fra meget ung føler, at man skal gemme sin krop væk, så kan man godt få den ide, at der er noget galt med en.

  • #78   17. jul 2018 Jeg gør meget ud af at fortælle min datter hun er fin som hun er, men at man samtidigt skal passe på hvem man viser hvad til..

  • #81   17. jul 2018 Hvis man ikke vil vise sig uden tøj på foran andre, hvordan går man så i svømmehallen med sine børn?

  • #83   17. jul 2018 Mette - Det gør jeg ret sjællendt, ikke fordi jeg ikke vil klæde om, men fordi jeg ikke kan se det sjove i at plaske rundt i en svømmehal smiley

    Datteren går til svømning og kan godt gå med hende ind når hun klæder om.


  • #84   17. jul 2018 79 men det fikser badetøj ikke nødvendigvis smiley

  • #89   17. jul 2018 årh så meget et sidespor men kunne ikke være mere enig.

    Hvorfor har forældre brug for at deres små piger lærer at skjule deres brystkasse?

    hvorfor er bikinien allerede til salg i så små størrelser?


  • #90   17. jul 2018 Det kan jo også være ungen selv vil smiley

    Min datter har haft en periode hvor hun gerne ville have bikini, jeg bruger det ikke.. Og jeg tænkte det nok var pisse koldt, men far og farfar købte gladeligt hvad ungen bad om smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #91   17. jul 2018 Trine: jeg hadede at have badedragt på som barn - det var FORFÆRDELIGT!
    Så jeg har altid brugt bikini, også som lille.

    Hvad er der galt i en Bikini? Det er badetøj på lige fod med en badedragt.


  • #93   17. jul 2018 Jeg er også enig mht. bikini til små børn.
    Min ene nieces mor købte engang en bikini til min niece på dengang 6 år. Hun havde købt en bikini i str. 2 år ...
    Både selve bikinien og det faktum, at den var så meget for lille, "forargede" mig


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #96   17. jul 2018 Linda: Men nu er en bikini ikke en BH?

    Og Der er imo forskel på drenge og pige badetøj..
    Jeg ville da aldrig smide min dreng i badetøj til piger, ligesom at jeg heller aldrig ville købe badebukser til min niece


  • #97   17. jul 2018 Jeg tænkte ikke at de bikinier kunne være så slemme, indtil jeg googlede det...

    https://www.aliexpress.com/item/2017-kid-swim/32812813592.html

    Hvor gammel er hun lige???


  • #98   17. jul 2018 Man får altså bryster før man er voksen smiley

    Min datter på 9 år er så småt begyndt at bule ud, og har siden juni gået med hvad vi kalder "stor pige toppe" som er en slags sportsbh til "starterbryster"

    Hun ved godt tamponer er til når man bløder "dernede" (Som hun selv kalder det) og at man ikke bruger dem før.


  • #100   17. jul 2018 Fredsfyldt - Det der syntes jeg ligner for meget undertøj i forhold til at det skulle være en bikini smiley

    Det er sådan nogle i denne dur min datter fik af hendes far og farfar: https://www.morango.dk/shop/frost-bikini-med-anna-elsa-skoert-flaeser-lyseroed-3745p.html?gclid=CjwKCAjwp7baBRBIEiwAPtjwxKjyrIc-JOymFQnObzbz1JJk0EDJfeEnrZ06OXskvZk-8AUArK0l1hoCOgEQAvD_BwE


  • #104   17. jul 2018 Rotterne - Er det ikke sportsundertøj?

  • #109   17. jul 2018 Okay, ligner bare noget af det jeg brugte da jeg spillede fodbold nedenunder om vinteren.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #110   17. jul 2018 Linda: Der er stor forskel på en BH og en bikinitop.

    En Bh er undertøj, en bikinitop er badetøj.



  • #112   17. jul 2018 Jeg synes, at de toppe, som rottrerne deler, kan gå som badetøj/bikini. Men det sidste billede - den "rigtige" bikini - bryder jeg mig ikke om til børn

  • #113   17. jul 2018 99 rotterne hahaha den har jeg smiley den er min yndlings for den er rigtig god til vandrutsjebaner så man kan køre stærkt og den virker også til hovedspring

  • #115   17. jul 2018 AT : de viste bikinier er mange af dem gode til børn men jeg har aldrig set dem på børn. dem jeg ser er meget mere seksuelle og jeg synes det er et problem at bikinien allerede fra 3 år i nogle modeller skjuler de ikke eksisterende bryster. de små piger vises allerede at de har noget seksuelt de skal gemme væk for andre. jeg er ikke begejstret for signalværdien at de gøres til yngre seksuelle kvinder med en krop med bryster i stedet for at signalere barnekrop.

  • #116   17. jul 2018 Enig, Trine

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #118   17. jul 2018 Trine: jeg ser intet seksuelt i en bikini - jo, hvis det er sådan en ala hvad pornostjerner bruger.

    Men det er jo en smagssag.

    jeg ville aldrig tillade et pigebarn at gå i g-streng, fordi at jeg ser det som noget seksuelt. mdn der er med garanti forældre med en anden holdning smiley


  • #119   17. jul 2018 rotterne - sexet smiley . billedet er fra maj. det er en fantastisk bikini.

    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #120   17. jul 2018 Linda: badedragt er da også lavet til at dække bryster?

  • #121   17. jul 2018 årh ja. g strenge sælges også i virkelig små størrelser og har svært ved at forestille mig at nogle oprigtigt synes de føles mest behagelige at gå i. i min optik kræver de jo lidt tilvænning

    ja du har ret i at badedragter også skjuler. lå godt og tænkte på det. hmm ja.


  • #122   17. jul 2018 arh.... ARH!!!... en 13 årig er sgu ikke noget barn og kan have bryster som skal bruge mere støtte end en "top" kan give...

    Og de har altså en seksualitet.... i modsætning til børn.


  • #123   17. jul 2018 Du har ret i, at en badedragt også er lavet til at dække bryster (og mave), men personligt synes jeg, at det er en forskel. Jeg tror, at det er, fordi bikinier virker mere seksualiserede ...

  • #125   17. jul 2018 Min datter har også brugt våddragt, både i svømmehal og på stranden, især om vinteren (Der bader hun dog ikke på stranden :D)

    https://www.kids-world.dk/arena-vaaddragt-neopren-fuchsia-p-102724.html


  • #126   17. jul 2018 For mig skiller det ved skolealderen. Derfra synes jeg børn bør have tøj på i offentligheden. Det passer meget godt med deres egen naturlige skyhed og behov for tildækning.

  • #127   17. jul 2018 Obsternasig: En 13-årig er altså et barn. Om en 13-årig bør eller ikke bør have en bikini på, ved jeg ikke ... men et barn er en 13-årig altså.

  • #128   17. jul 2018 En 13 årige er en teenager

  • #130   17. jul 2018 Kris...nej en 13årig er en teenager og skal ikke behandles som et lille barn... de skal have lov til mere frihed..mere ansvar og lov til at udforske, til at lave oprør og til at udvikle deres egen vilje og mening....værdier og holdninger til livet.

    Selvfølgelig skal de have støttende forældre at falde tilbage på... men de er ikke, og skal ikke behandles som børn.

    Hvis man kvæler en teenager som et lille barn -så har man først opskriften på en forskruet ung der bliver nød til at udadreagere... og man har beskyttet dem for bjælde...


  • #131   17. jul 2018 er ikke sikker på jeg synes en 13 årig er et barn. de har bryster og de har seksualitet. til forskel fra de rigtige børn.

    de er en teenager og en særlig kategori hvor jeg faktisk synes de skal udvikle sig og eksperimentere.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #132   17. jul 2018 Trine: jeg har set den med til str. 5 år smiley

  • #133   17. jul 2018 at g strenge?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #134   17. jul 2018 Trine: jeps...

  • #136   17. jul 2018 forstår ikke forældre tillader deres små piger at gå i g streng. jeg er sikkert for kritisk men jeg synes 13 er tidligst for den slags undertøj.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #139   17. jul 2018 trine: jeg forstår det heller ikke.
    men mon ikke at de har et andet syn på dem.

    også forstår jeg ikke at piger ønsker at gå med dem - det er jo dybt ubehageligt..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #140   17. jul 2018 Holly: eller har de bare et andet syn på det end dig.

    folk har jo forskelloge holdninger til ting. det har intet med for meget fritid at gøre


  • #141   17. jul 2018 @70 så håber jeg dælme svømmehallen giver dig et godt spark bagi og beder dig om at finde en anden svømmehal for de sarte.

  • #142   17. jul 2018 Linda - Det gør de meget sjællendt på "min" strand, tror det er fordi det er så tæt på byen smiley

  • #143   17. jul 2018 En 13-årig er altså et barn. Det er OGSÅ en teenager, som skal have lov til at udforske og eksperimentere (hvilket mindre børn jo sådan set også skal, blot indenfor snævrere rammer).

    I sætter vel også grænser for jeres teenagere? smiley

    Om de grænser går ved bikini, g-streng, makeup og/eller alkohol er jo super individuelt, og jeg har ikke umiddelbart en holdning til det på nuværende.


  • #147   17. jul 2018 https://www.google.dk/maps/place/%C3%98sterstrand/@55.5659569,9.7670371,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x464c913c7eced08b:0x6e4d66a9756a0590!8m2!3d55.5659569!4d9.7692258

    Hvis linket virker ordenligt kan man se at stranden ligger op af byen, den er på en måde en del af Centrum, da centrum i Fredericia er "Inden for voldene" skønt de ikke er midt i byen smiley


  • #149   17. jul 2018 Af ren nysgerrighed: Hvornår mener I, at børn er for gamle til at gå med ind i det modsatte køns omklædningsrum i svømmehallen, hvis barnet er mentalt alderssvarende?

  • #150   17. jul 2018 Jeg syntes 7-8 år, så kan de somregl selv tage tøj af og på..

  • #154   17. jul 2018 Jeg er enig i, at barnet skal være klar til det på flere områder. Fx er min nevø utryg ved at skulle klæde om selv, selvom han fysisk er i stand til det (naturligvis). Men alligevel synes jeg, at 10,5 år er sent at klæde om sammen med modsatte køn.

    Som ekstra info vil jeg lige tilføje, at min nevøs tvillingesøster ikke tilsvarende går med sin far ind i herreomklædningen - både fordi hun ikke har det behov og ikke har lyst, men også fordi forældrene ikke synes, at hun skal ... det er tankevækkende, at der er sådan en forskel


  • #155   17. jul 2018 Pyha, kompliceret emne. I min lille dysfunktionelle kernefamilie hørte den slags beslutninger ind under "mor-ting". Jeg er/var nemlig sådan omtrent ligeglad. Dvs, lad børnene bestemme, mm ens partner er af en anden holdning. I så fald lad hende bestemme. Kom ikke og sig, at jeg er konfliktsøgende.

  • #157   17. jul 2018 Haha, Søren - vælge sine kampe med omhu, så du har kræfter til at være konfliktsøgende i de tilfælde, hvor det giver mere mening for dig? smiley

  • #158   17. jul 2018 Haha, Linda. Tro du blot på det. Nej, jeg vælger mine kampe, og denne her var så ikke een af dem. smiley

  • #159   17. jul 2018 I knew it! smiley

  • #160   17. jul 2018 Det er også tilladt at være nøgen i statsskovene: http://www.naturister.dk/blog/naturstyrelsen-bekraefter-at-det-er-tilladt-at-vaere-noegen-i-skoven/

    Jeg kommer flere gange om ugen i en stats-hundeskov, måske jeg skal prøve konceptet af. smiley
    Ej jeg tror lige jeg springer over, for de fleste vil nok tro jeg er tosset. smiley

    Medmindre der er en HG'er der vil med? smiley


  • #161   17. jul 2018 IkkeSom: Der var en tråd for ikke så længe siden, om en HG'er der var rendt ind i en skov, der blev brugt til "sex i det fri", hvor hun var stødt på nogle nøgne mennesker, som jeg husker det. Der var endda en hjemmeside hvor man kunne se hvor disse træf fandt sted smiley

  • #162   17. jul 2018 I fredags besøgte jeg Malia.
    Hun var i badebassin da jeg kom og hun var som altid nøgen. Vi havde jo 30 grader.
    I løbet af de timer der gik, der skulle hun skiftevis bade, løbe rundt og lege og op til mig, enten og sidde på skødet eller op på armen.
    Udover at jeg blev våd hver gang hun ville op, så løftede jeg hende selvfølgelig op, trods bar røv og nøgen krop og det vil jeg blive ved med, så længe jeg kan bære hende. Tøj eller ej. Kan simpelthen ikke have at man er SÅ kropsforskrækket.
    Lad dog ungerne.

    En sjov ting fra i fredags.
    Jeg havde en børnemilkshake fra Mcd med til Malia.
    Så i pauserne fra badebassin, der kom hun rendende hen til mig og skulle op og sidde på bænken ved siden af mig og have en tår.
    Hun satte så milkshake mellem sine ben når ikke hun lige drak og så sad hun der og hyggede og snakkede .. Indtil hun fik sat milkshake mellem ben så den ramte lige ind på .. Ja .. smiley
    Hun skreg op i et grin og råbte "Kooooold!!!" smiley
    Vi andre var ved at brække os af grin smiley


  • #163   17. jul 2018 Det ved jeg ikke.. 5 måske? Jeg er ikke særlig optaget af om der render en unge rundt med røven bar på stranden, jeg tror ikke jeg lægger mærke til det.. Det er bare et barn, de har ikke lært at skamme sig over deres nøgne krop endnu..

    Selvfølgelig findes der syge mennesker derude, der lurer på børn. Så må man vel som forælder vurdere situationen om man synes man har lyst til at lade sit barn være nøgen eller ej.. At man kan blive forarget over et lille barn der springer rundt uden tøj på, det forstår jeg ikke.. Jeg ser langt mindre galt med en nøgen unge end 275 kg dame i bette bikini eller mand med pels i speedos.. Men jeg kan bare lade være med at glo, vi skal alle være her.

    Jeg ville heller ikke tage mig af at en mor tog sin 5 årige dreng med ind i omklædningsrummet i svømmehallen..


  • #164   17. jul 2018 Ej det passer altså ikke helt Kris. Normalt siger man barndommen stopper ved 12års alderen og man går ind i teenageårene som 13 årig. Det er også der man psykologisk og udviklingsmæssigt laver en skillelinje...

    Medmindre man tager den juridiske version, men så skal man grænsesættes til man fylder 18... hvor man er VOKSEN... men jeg synes der er en mellemstation hvor man givet -ikke er voksen, men man er godt nok heller ikke et barn længere...

    Som 13årig havde jeg altså -og det har mange unge i dag...så stor en barm at der skal støtte til... og det virker da komplet "fjollet" på mig at forklare mit barn at hun er udviklet nok til at behovet for en bh er der... men bøjlen gør sig ikke gældende når det kommer til badetøj...

    Ej ok jeg forstår slet ikke skillelinjen der... er det fordi den lyserøde bikini med bøjlen viser en smule kavalergang? det gør badedragter med bøjler også for det meste... eller er det navlen vi er så bange for vores unge ikke kan administrere at vise? mænd ikke kan administrere at se?


  • #165   17. jul 2018 Når de ikke selv har lyst mere.

    Mine store har ikke gjort det i en del år (de er 12, 14 og 16)
    Den lille gør det nærmest dagligt, hun bliver 3 i morgen og vi bor ved vandet og går der tit uden planer om badning, men hvor hun så gerne vil i, det kunne jeg ikke drømme om at forbyde hende


  • #166   17. jul 2018 #161
    Ja den tråd så jeg godt.
    Det er dog ikke et sted jeg har lyst til at gå nøgen, det er vist udelukkende mænd til mænd de steder. Har jeg hørt. smiley


  • #167   17. jul 2018 De bikinier fik mig til at huske denne fantastiske scene smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=oRSUS4WZO5Q


  • #168   17. jul 2018 Obsternasig: Jeg opfatter 13-årige som (store) børn. De er teenagere, ja, men også børn, som man derfor sætter grænser for.
    Og jeg siger ikke, at grænsen skal handle om bikini/ikke bikini - det er ikke dét, mit argument handler om. Nogle 13-årige - mig selv inklusiv i sin tid - kan have brug for støtte til barmen, det er klart. Hvis det endelig kommer dertil, kan man altså godt få det i en badedragt også smiley

    Min indvendig drejer sig kun om, hvorvidt 13-årige er børn eller ej - og det mener jeg i høj grad, at de er. Selvom de også er teenagere smiley


  • #170   17. jul 2018 Nemlig indica smiley

  • #174   18. jul 2018 Jamen du er da sammen med dine børn ved stranden, er du ikke Charlie? Så hvad i alverden skulle der kunne ske? smiley

    Du lader dit ondt-i-røven gå ud over dine unger. Jeg garantere at de er totalt ligeglade med om en pedo skulle få sig et "kick" eller ej.


  • #175   18. jul 2018 2 af dem har som voksne nøgenbadet..

    Måske de følte der var noget de skulle indhente. smiley


  • #178   18. jul 2018 Men det er jeg ikke
    Nej.. Du er en af dem der gør at enlige mænd på stranden, ikke kan se i nogen som helst retning uden at blive overvåget og mistænkt uanset hvad de kigger på. Badetøj eller ej.
    Tag dig sammen..


  • #180   18. jul 2018 Jeg ved sgu godt hvad du tænker om enlige mænd på en strand. smiley

    Og min normal er badebukser på. Kan tælles på een hånd hvor mange gange jeg som voksen har nøgenbadet. Men jeg har nydt det alle fem gange. Overvejer at gøre det noget oftere..


  • #182   18. jul 2018 Tilføjelse til #180: ...nu da jeg har nået en alder hvor den kun stritter, hvis jeg giver den lov.. smiley

    Nej kvinder kan også.
    Men prøv du som mand at tage alene til en velbesøgt strand, og kig dig lidt omkring. Så mærker du det nok selv..


  • #184   18. jul 2018 Gamle nok til at have udviklet deres blufærdighed..

    Du berøver dine ungers velsignede uskyld, pga. risikoen for at en pedo skal få en stivert.
    Det mener jeg til hver en tid er forkert prioritering!
    Men ok, du er vel sagtens paranoid pga. dit arbejde med domsanbragte. smiley

    Det er dog ingen undskyldning for den almindelige dansker.


  • #186   18. jul 2018 Nej.. det kommer med alderen.

  • #188   18. jul 2018 Det er da fint at advare om pædofile når de er gamle nok til at forstå, at det er meget få som har de tilbøjeligheder. Indtil da undlader man selvfølgelig at lade dem alene på stranden. Badetøj eller ej.

  • #191   18. jul 2018 Nej det skal man ikke, men det hjælper. smiley
    Men man skal lade børn være børn, uanset den minimale risiko for at en skulle få sig en stivert i sine bukser. Og lade være med at mistænke gud og hver mand som potentielle pædofile.

    Jow jow, lidt enige er vi vel.


  • #192   18. jul 2018 Nu behøver børn jo ikke være frihedsberøvede, tvangsblufærdige stakler, blot fordi de ikke har badet nøgne på en strand ... I min familie giver vi også ungerne badetøj på, men det er da sket at undertegnede nogle gange som førskolebarn har badet nøgen i vores egen have og kun iført trusser på stranden, fordi det var en spontan badetur.
    Mine føromtalte nevøer og niecer bader altid iført badetøj, men de er absolut ikke blufærdige. Min nevø på 10 render gladeligt både halv- og helnøgen rundt i naturlige situationer - fx efter et bad derhjemme. Ærligt, så tror jeg, at unger tænker langt mindre over det her, end voksne gør.

    I øvrigt har min mor fået børn ad to omgange: Mine ældre søskende var små i 80'erne, og vi har flere billeder af dem i bar røv i baggården, end af min tvillingebror og mig, der er født i 95. Min mor forklarer det med, at det førhen var mere naturligt at lade ungerne rende uden ble.
    Hun har to gange oplevet, at det var et problem med pædofile og nøgne småbørn: Mine to ældre søskende legede i haven, og en genbo/overbo/nabo-et-eller-andet gav sig pludselig til at fotografere dem på afstand. Ungerne fik tøj på og kom ind.
    Anden gang havde hun taget mig med ud at købe nyt tøj, og jeg stod i prøverummet, da hun bad mig følge med hende ud af butikken. Bagefter fik jeg at vide, at en mand havde sat sig ved siden af prøverummet og kigget ind bag gardinet, mens hun havde ledt efter mere tøj.
    Hverken mine søskende eller jeg kom selvsagt noget til, men jeg forstår fuldt ud, at min mor trak os ud af de situationer.

    Derudover er det jo desværre ikke kun nøgne småbørn, som tiltrækker pædofile, hvis vi skal diskutere ud fra det argument for ikke at lade poderne rende nøgne rundt. Personligt har jeg oplevet pædofile og halvpædofile gøre tilnærmelser, mens både iført badedragt og fuldt påklædt


  • #193   18. jul 2018 Jeg kommer til at tänke på min gode ven Kurt som har skrevet bogen barndommens nat i dagens lys. Interesserede kan Google den selv.

    Han siger at en tredjedel af overgreb begås af kvinder men at det er et Stort tabu.

    Jeg tror man skal passe på med at putte klammoerne i en kasse med køn på. Også ved stranden hvis man har dem i sine tanker. I øvrigt sker de fleste overgreb af folk barnet desværre kender.

    Det er näppe på stranden risikoen er størst. Gid den slags var så let at undgå at man bare kunne give barnet tøj på ....


  • #194   18. jul 2018 Kris det gør jeg så ikke, jeg opfatter dem som små voksne, der selvfølgelig også skal have grænser sat -men ikke på samme måde som man gør med et barn. Det er en mere ligeværdig relation. Dermed ikke sagt de er helt som voksne -og uden grænsesætning. Men de er teenagere -termen barn finder jeg faktisk nedsættende i den sammenhæng.

    Og det er altså bikini tingen jeg startede med at stejle over -at en 13 årig ikke må gå i den lyserøde bikini i #105-det finder jeg simpelthen absurd.

    Den er ikke vulgær.... det er bare en alm bikini. Og den fik min imaginære 13årige lov til at bruge... forhåbentlig har hun også oplevet spontane bh og trusse ture i vandet... og forhåbentlig har jeg lært hende at respektere sig selv nok til at sige fra....uden at gå i stykker over at finde ud af at nogen kan give hende uønsket opmærksomhed -for det kommer hun til at opleve igen og igen fra nu af...
    En 13 årig har nemlig nået den alder hvor jeg synes man som forælder træder mere i baggrunden. Man er der som støtte, men man tager ikke med dem på stranden hver gang længere. De skal have mere frihed og ansvar... og det er sgu svært at skabe et selvstændigt stærkt menneske når man fortæller dem at man ikke stoler på deres dømmekraft og sætter grænsen ved en helt alm. bikini....
    Vælg kampe og lad dem udforske, eksperimentere og vokse smiley

    Og nej -Imaginære datter fik ikke lov til at være vulgær...


  • #195   18. jul 2018 nej og når vi er ved teenagere er det ikke med ret stor betydning om de har den lyserøde eller den sorte bikini på overfor deres jævnaldrende på stranden. veninderne skal nok sammenligne alligevel og den kan alligevel stritte ret meget på eget initiativ på teenageknægten der er med p stranden. desuden skal de selv lave erfaringer og blive overrasket på godt og ondt.

    årh meget sjov tid men er ret lykkelig for den er en engangs fornøjelse


  • #196   18. jul 2018 Som et ægte '70'er barn med adskillige Ø-lejr ferier i bagagen er jeg altså nødt til at trække lidt på smilebåndet, når man kalder sig selv 'hippie' og så ikke kan acceptere nøgenhed hos hverken børn eller voksne smiley
    Det er så pokkers trist at mange i samfundet er blevet så ny-puritanske. En nøgen krop er da ikke noget at blive foragede over; vi har alle sammen en smiley Og nej, de ligner ikke alle sammen det besynderlige kunstigt skabte ideal man ser i film, tv og reklamer. Og ja, der er nogen der har en lidt 'atypisk' sexualitet og tænder på fx børn. Men så længde de kun kigger, så er der jo ikke sket nogen skade på nogen. Og de er jo en ret lille promille af befolkningen så sansynligheden for at rende på en er jo forsvindende lille.
    Det er altså lidt pudsigt at det opfattes, som mere provokerende, hvis en voksen kvinde eller mand vælger at bade komplet, som moder natur har skabt os, end hvis at en totalt glatbarberet og oppustet silikonebabe vælger at bade iført en bikini, der kun lige dækker nødtørftigt smiley
    Vi trænger sgu til et mere afslappet forhold til vores kroppe i dette land smiley


  • #198   18. jul 2018 Bikini til en 13-årig har jeg som sagt ikke en holdning til. Jo, jeg synes, at det ser fjollet ud, hvis ungen er helt uden bryster, men lad det nu ligge ...

    Det jeg reagerede på, var, hvorvidt en 13-årig er et barn eller ej. Og der ser vi jo så forskelligt på sagen smiley

    Børns udvikling er jo så individuel, at det selvfølgelig er svært at være helt kategorisk, men jeg mener stadig overordnet, at 13-årige er børn. Jeg har boet sammen med efterhånden adskillige 13-årige, og ja, de kan håndtere mere frihed end en 3-årig, men de har stadig brug for hjælp til så mange ting, at jeg vil vove at kalde dem børn lidt endnu smiley

    De fleste har stadig brug for at få at vide, at de skal huske at gå i bad hver dag, at de skal spise og drikke noget på regelmæssige tidspunkter og ikke mindst har de brug for en venlig reminder om at spise noget, som ikke kun er junkfood og slik. Der er desuden et hav af andre ting, teenage-hjernen glemmer fuldstændig, men ovenstående var bare lige de mest åbenlyse.

    Og nej, det er klart, at de ikke skal "styres" på samme måde som yngre børn, men når man dårligt nok kan huske så dagligdags ting, så klassificeres man i min bog slet ikke som voksen endnu. Selvfølgelig ville jeg over for dem ikke kalde dem for børn, og jeg ville lade dem vide, at der er mere og mere ansvar, jeg tiltror dem, men det betyder jo ikke, at de skal kastes ud på det dybe vand lige med det samme. Og nej, her taler vi ikke om en bikini - for som sagt var min kommentar bare en reaktion på din kommentar om, at 13-årige ikke er børn smiley
    Jeg tror, at det bare er definitionen, vi er uenige i, og det er jo helt fair smiley


  • #199   18. jul 2018 Der hvor kæden hopper af for mig det er når man vil forsøge at diktere andre at de ikke må være nøgne fordi man ikke selv bryder sig om at være nøgen smiley En nøgen krop er ikke noget at skamme sig over, det er en påklædt heller ikke. Som jeg siger så har vi alle sammen en og der er mange der ville få det bedre hvis de fik et lidt mere afslappet forhold til den smiley Jeg kender faktisk ret mange eksempler (kollegaer, venner, familie) på unge mennesker (20-35 smiley ), der har et mærkeligt forkvaklet forhold til hvordan de synes deres krop skal se ud og de har det mega dårligt mentalt fordi deres krop ikke ser sådan ud; det er den store sorte skygge i deres liv. Hvis nu at forholdet til kroppen sådan helt generelt var noget mere afslappet så tænker jeg at det måske ikke ville være sådan ??????

  • #201   18. jul 2018 Linda
    Jeg gætter på at der menes en anden end dig smiley


  • #204   18. jul 2018 Jeg er heller ikke helt med på hvem hippien er smiley

  • #210   18. jul 2018 Lol, havde ikke opfattet det var brugernavnet smiley

  • #212   18. jul 2018 Har ikke det fjerneste imod nøgenbadning, sålænge jeg selv har lov til at holde mine knælange baden-hosen på smiley

  • #213   18. jul 2018 @205: Nemlig John smiley Og det var hende/ham (???) jeg hentydede til smiley

  • #214   18. jul 2018 Som hippie barn må jeg straks opfordre til at det brugernavn laves om... smiley

  • #215   18. jul 2018 Jeg syntes børn skal have badebukser/badetøj på, på stranden. Der findes syge mennesker overalt, der "tænder" på nøgne børn, og den mulighed skal de f..... ikke have. Så på med badetøjet, også til de helt små poder smiley
    God sommer til alle smiley


  • #217   18. jul 2018 Og som forældre er man der jo og passer på sine børn.

  • #222   18. jul 2018 Helt enig med jer.

  • #224   18. jul 2018 Har en på 7, han regulerede det selv ved at sige at han ville have badebukser på, han var vel 5 dengang.

  • #225   18. jul 2018 Jeg synes at grænsen for at gå med det modsatte køn ind i omklædningen er til og med 10 år. Fra 11. år og fremad begyndte der i hvert fald stille og roligt at være seksuelle tendenser i min klasse / omgangskreds, så jeg tror også jeg ville undre mig lidt, hvis der stod en 12-årig dreng i kvindernes omklædning smiley

    Jeg tror godt at børn/teenagere selv kan styre, hvorvidt de har lyst til at have badetøj på eller ej - og jeg tænker overhovedet ikke over, hvis en 4 årig bader nøgen på stranden. Ligeledes synes jeg også det er fint, at en 6-årig har bikini top på.

    Personligt bruger jeg badedragt, da jeg ikke er komfortabel i bikini, men jeg brugte bikini fra jeg var... 6-7 år tror jeg, og så frem til ca. 15 års alderen hvor jeg stoppede med at bade offentlige steder, indtil nu, hvor jeg er 20 smiley


  • #226   18. jul 2018 Vi har 5 unger i famillien, men risiko for at møde en pædofil, det render vi da aldrig rundt og bekymrer os om.

    Synes strengt taget det er en mærkelig præmis at tage ind i debat. Risikoen for den slags mennesker er normalt ualmindeligt lille. Desuden skal de få stakler ikke definere hvordan børn i DK lever i mine øjne.

    Så er der de mellem til store børn. 10 til 18 år, der er det mere stakler bag computerskærmen man skal holde øje med.

    De få sager der er i DK om året, der synes jeg det i 95 % af tilfældeene er noget internt familie der begår overgreb. Lyder tosset, men det er det jeg synes at vi hører mest om.


  • #228   18. jul 2018 Martin, det bliver i familien. smiley

  • #229   18. jul 2018 #227 Helt enig, for mig er en bikini ikke mere seksuel end en badedragt - og for mig er en bikini på et barn SLET ikke seksuelt. Jeg foretrækker bare badedragt, fordi jeg ikke har lyst til at vise min mave smiley

  • #231   18. jul 2018 Bikini ser i mine øjne tosset ud til små piger. De har jo ikke bryster, og kan da lige så godt bare have bar mave eller badedragt på.

    Men hvis ungen vil have en bikini på, i guder, så giv hende da det. Det er altså så ligegyldigt i mine øjne.


  • #235   18. jul 2018 Jeg kunne ikke drømme om at begrænse mine børn, pga en eller anden irrationel frygt for at der opholder sig en pædofil på stranden.
    Det kommer barnet jo ikke til skade af, jeg forlader dem jo ikke.
    Så skulle jeg heller aldrig lade min 14 årige datter ude af syne, det er jo trods alt mere sandsynligt at nogen (gud forbyde det) forgriber sig til hende, med tøj på, når hun går alene. End på min nøgne 3 årige, når jeg står ved siden af.


  • #236   18. jul 2018 For mig handler bikini-snakken ikke om at forbyde andres børn at gå i det, men mine børn ville ikke få en bikini på, medmindre deres far ligefrem insisterede på det. Jeg har det underligt med at dække børns ikke-eksisterende bryster til, uanset hvad barnet lægger i det. Min søsters pige ville gerne have bikini på, da hun var mindre, fordi hendes mor havde det ... så nej, intet seksuelt i det fra hendes side, men jeg synes stadig, at det så dumt ud til en pige på 5-6 år.

    I øvrigt lige en sidebemærkning ift. børn og seksualitet ... børnene bliver bestemt bevidste om seksualitet meget tidligt, selvfølgelig i forskellige tempi, men stadig tidligere end 13-årsalderen


  • #239   18. jul 2018 Jeg var mere uskyldig.. Jeg gik med en hvid cowboy hat hele min barndom... smiley Jeg ved ikke om jeg havde andet på for der er ingen foto af mig fordi jeg egentlig ikke var så ønsket

    Jeg savner dog den hat lidt lool


  • #241   18. jul 2018 Jeg bryder mig ikke om at underlige mænd skal snakke om min datters nøgne krops..

    Når den tid kommer hvor hun bliver teenager vil jeg heller ikke syntes det er iorden hvis der bliver delt nøgenbilleder af hende..

    For mig handler det ikke om pædofili, men om at rygter altså render hurtigt.


  • #242   18. jul 2018 Frk Jensen hvis det sker synes jeg du skal gå videre med det. Det er ikke en acceptabel adfärd og det er ikke jer men dem der skal ändre sig



  • #244   18. jul 2018 Det er muligt du ville stille dig op og diskutere med fuld voksne stive og muligvis skæve mænd, men det ville jeg ikke..

    Så ja jeg sørger for det ikke er min datter de snakker om og slipper for at ricikere at få et par på kassen og efterfølgende ikke turde bevæge mig udenfor..


  • #247   18. jul 2018 Kennel det er noget jeg ved, som jeg skrev højere oppe..

  • #248   18. jul 2018 Minion - Jeg skriver om flere episoder.

  • #251   18. jul 2018 Jeg hqr skrevet de skal have lov at være der ja..

    Jeg ejer hverken strand eller vejen vi bor på..

    Jeg syntes ikke det er acceptabelt, men det er der så meget jeg ikke syntes er.


  • #253   18. jul 2018 Kennel - Dem jeg hørte om sagde de at de havde set et nøgent barn på stranden og det var ved at få bryster..

    Jeg opfattede det ikke som at de nu ville ned og gokke til barnet, men det er alligevel ubehageligt at hører på..

    Fulde kan være meget ubehagelige og når man så smider hash oven i er det ikke bedere..


  • #254   18. jul 2018 Minion - Som sagt vil jeg ikke ricikere at få et par på kassen, så er at ignorerer bedre ja.. Politiet kan ikke gøre noget, for jeg kan ikke bevise det..

    Jeg kender ikke det barn de omtalte, hvis jeg gjorde ville jeg fortælle det til forældrene.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #256   18. jul 2018 frk. så du har faktisk ikke hørt dem have samtaler, som er med en seksuel bagtanke?

    det virker lidt som om at di forestiller dig en masse ondt om hsm/dem, uden at der egdntligt er hold i det.


  • #257   18. jul 2018 Jo jeg har hørt samtalen, jeg har ikke sagt den var seksuel.

  • #259   18. jul 2018 Jeg har flere gange startet på indläg om det Frk Jensen men må slette dem... Jeg havde godt nok ikke ladet dem i fred... Jeg er helt enig med minion her.

    Jeg er ret sikker på politiet ville både komme og tage det meget alvorligt. Den slags skal slet ikke accepteres..


  • #260   18. jul 2018 Jeg syntes forældre skal gøre, hvad de selv er komfortable med. (Punktum smiley )


  • #262   18. jul 2018 Aflive dem. Drukne dem og sige de døde ved en ulykke fordi de var fulde.

    Og når det så blev opdaget med stolthed tage min straf...

    Det var min umiddelbare reaktion men forhåbentlig kunne jeg reagere mere roligt hvis jeg en dag oplever den slags.

    Jeg ville forhåbentlig i stedet konfrontere dem. Gå hjem med barnet og gå retur og holde i min bil, tage konfrontationen. Og kontakte politiet derefter fra min bil på stedet

    Jeg er ikke bange for den slags typer. Og jeg har med succes gjort den slags før


  • #263   18. jul 2018 ah det er træls de er fulde og skvadrer løs, men hvis de reelt bare er dumme og høre på og kommenterer internt at pigen er pæn er situationen heller ikke værre.

    det er en fornuftig signalværdi at gå hen som forældre og sige at den slags er uacceptabelt omkring ens datter der er mindreårig. det viser også barnet at der bliver handlet på situationen hvis der bliver fortalt om noget der er ubehageligt.

    men den er et godt stykke fra at være fuld og dum på en bænk og være pædofil og oprigtigt have dårlige hensigter.

    at de slår tror jeg ikke. min erfaring med fulde mænd på bænken er at de er dumme at høre på men jeg har aldrig følt de var en trussel. og synes ellers jeg har haft min portion møder med dem.

    jeg er mere bange for ham den creepy hjemme bag skærmen der skriver "hej zøde. hvordan har skolen været i dag? knuzzz"


  • #264   18. jul 2018 Jeg har ingen bil, og ville heller ikke kører derned hvis jeg havde når man bare skal over volden og så er man på stranden

  • #266   18. jul 2018 Jeg har en nul tolerance og jeg er sikker på at politiet ville komme. Jeg har aldrig oplevet andet end at de også har nul tolerance

    Jeg er dog klar over at det ikke er alle der kan det. De fleste lader også en spritter kører videre og sådan er folk forskellige

    Så det kan jeg godt forstä er Svärt Frk Jensen. Men nu blev der spurgt indtil mig. Og jeg er en handler. Også når det ikke er skide smart for min egen sikkerhed smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #269   18. jul 2018 Hvis de vitterligt har samtaler, som grænser til pædofili, så melder man det sgu da..

    Jeg må ærligt sige, at jeg har min tvivl på hvor slemt det egentligt er, hvis man ikke gør noget ved det ..


  • #270   18. jul 2018 Hvad vil du melde?
    Mig bekendt er det ikke ulovligt at tale om den slags i Danmark


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #271   18. jul 2018 Housebuster: Hvis jeg oplevede at mennesker var overvejende pædofili i deres omgangstone, fremtoning eller lign. Så ville jeg prompte kontakte politiet.

    Uanset om de kan gøre noget eller ej, så Syntes jeg at det er dybt uacceptabelt ikke at foretage sig noget, og bare vælger at lade det stå til.


  • #272   18. jul 2018 jeg har også 0 tolerance overfor pædofili!

    men jeg har et realistisk forhold til at reagere på alle Danmarks idioter. ham klaphatten der nær havde bakket mig ned på stationen fordi han skulle sms'e er en større iidiot i mine øjne end den fulde på bænken der skvadrer.

    jeg kunne ringe og politiet skal nok komme. politiet kommer også hvis du ringer og siger at ham overfor dig spiller p.k uden at trække gardinerne for og du føler blufærdighedskrænkelse når du ser ind i hans stue.. jeg overlader politiet til vigtigere ting som at finde de to klaphatte der røvede mig og røvede min forretning 4 gange på en måned.

    der er væsentligt forskel på at være en klaphat der er for nærgående (findes altså i begge køn ) og reelle pædofile. lige så vel som der findes metoo og reelle seksuelle overgreb.


  • #275   18. jul 2018 Det er sandelig noget andet når det er børn.

    Har I der er så sikre på at politiet ikke reagere nogensinde prøvet at anmelde noget af den slags? Med børn altså

    Jeg har. Og de reagerede med det samme.

    Jeg er helt sikker på at hvis de blev ringet op om at der sad en gruppe mänd på en strand og kommenterede på børns bryster ville de dukke op. Det baseret på mine erfaringer.

    Lige nu kører der en grim sag fra vinderup mors... . Her reagerede de allerede da han kørte rundt i bil ved skolen men desværre var han väk. Han kom så desværre igen som nogle ved... Men de var der straks og ude og advare mod bil og det hele via pressen. Og lige nu har der väret afhørt en mand i skive der stoppede og tiltalte nogle børn og tilbød dem kakao. Der reagerede de også straks

    Naturligvis ville de tage ud og tage en alvorlig snak med de her. Måske tage dem med og måske kigge lidt på deres pc osv som de gjorde i skive nu her.

    Hvis du får sådan en omgang for at tilbyde kakao så overvej lige hvad politiet mener om at du sidder og taler om et barns bryster


  • #276   18. jul 2018 Nøgenbadning er helt okay for mig uanset alder. Her illustreret på smukkeste vis smiley

    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #277   18. jul 2018 Ida: I følge gyldendal: pædofili, (af gr. pais 'barn, dreng', gen. paidos, og -fili, se -fil), seksuel fascination af og tiltrækning mod børn. De fleste pædofile har en bestemt alders- og kønspræference, mens en mindre gruppe tiltrækkes af begge køn i et bredere aldersspektrum.

    Voksne der laver sexovergreb på børn, er også pædofile - men pædofile laver ikke nødvendigvis sex overgreb.

    Same same, pisse klamt, og de mennesker burde bures inde.


  • #278   18. jul 2018 Det er ikke ulovligt at tale om, og det er ikke ulovligt at være pædofil. Desuden behøver manden jo ikke være pædofil for at kommentere på et barn, som er ved at få bryster - selvom jeg også synes, at det lyder enormt grænseoverskridende og ubehageligt, når det kommer fra en fremmed, påvirket mand.

    Holly: Jeg har ikke selv børn, men jeg har skam ageret ekstra"mor" for en skøn håndfuld unger de seneste mange år, så jeg vil mene, at jeg alligevel har grundlag for at udtale mig smiley smiley


  • #279   18. jul 2018 Kris men det ville politiet sikkert synes det var. Det er jeg helt sikker på.

    Er pädofili ikke ulovligt? Så taler vi ikke om det samme.


  • #280   18. jul 2018 Lens: Nej, overgreb er naturligvis ulovlige, men selve tiltrækningen er ikke ... politiet ville måske køre ud og tale med mændene, men meget andet kan de ikke gøre

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #281   18. jul 2018 Kris:
    Jeg tænker ikke at manden er pædofil, jeg tænker at Frk. Jensen overdriver situationen (med udgangspunkt at man intet vil gøre.. Beklager Frk. Jensen)

    Men hvis det virkelig er så slemt, at man ikke vil lade sin datter tage tøjet af, og bade - så mener jeg at man klart og tydeligt bør tage affære, og kontakte politiet, eller tage kontakt til manden.

    Skidt med om politiet intet kan gøre - men så længe at man selv gøre noget.


  • #283   18. jul 2018 Det ser ikke sådan ud når du ser på sager der anmeldes. Politiet reagere i aller højeste grad.

    For mig er der intet at skelne imellem. Folk der Tänker sådan er for mig ens


  • #284   18. jul 2018 AT. Du vil "bure folk inde" for deres tanker?
    Det minder om noget vi har hørt om i historien.
    Uanset hvilke tanker det måtte være, så er det ikke noget det er en god ide at lovgive omkring


  • #286   18. jul 2018 Det ville jeg uden at skamme mig når det handler om pädofili ja

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #287   18. jul 2018 Ida: Jeg skylder ikke pædofile noget som helst.

    Beklager, med det er nogle af de mennesker, som ikke burde være født.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #288   18. jul 2018 HouseBuster: Ja, det ville jeg hvis jeg kunne.

    Børn skal ikke være baggrund for en klam stodders tanker.

    jeg har ingen respekt eller tolerancer over for individer, der kan have sådanne tanker om børn.


  • #292   18. jul 2018 .....man er født med en seksualitet, det er ikke en man vælger.

    Man vælger derimod trods sin seksualitet ofte ikke at handle. -Om man forstår tiltrækningen (forstår man overhovedet til fulde hvorfor man har sin egen seksualitet?) så må man sgu da anerkende det ikke kan være helt nemt at leve med de lyster...

    Det her minder om hetz der også var/er på homoseksuelle...


  • #293   18. jul 2018 nej jeg er altså med Ida her. man styrer ikke selv sine seksuelle præferencer men man styrer selv hvad man gør med dem. ens egne fantasier er kun ens egne. flere lande slår homoseksuelle ihjel men det kurerer heller ikke de homoseksuelle.

    mange pædofile er oprigtigt kede af det og går frivilligt i behandling og får hjælp. nogle af dem lader sig få en kemisk kastration.



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #294   18. jul 2018 Ida: På det punkt, er der nul tolerance overfor sådanne mennesker.

    At du sidder og holder hånden over dem - det er dit valg, men jeg kommer aldrig til det


  • #295   18. jul 2018 Pædofile - altså klinisk pædofile - er faktisk markant forskellige fra dem, der typisk begår overgreb mod børn. Dem, der typisk forgriber sig på børn, gør det oftest, fordi de selv har været udsat for et traume - fx overgreb. Det er snarere magtforholdet og kontrollen, der tænder dem, hvorimod pædofile netop tænder på børnene og ikke (nødvendigvis) den skæve magtbalance.

    Dem, der ikke er klinisk pædofile, men som forgriber sig på børn, er derfor også ofte mere brutale/rå over for børnene. Pædofile bilder ofte sig selv ind, at børnene er lige så interesserede i forholdet.

    Der er selvfølgelig afvigelser fra ovenstående, og nej, jeg sympatiserer hverken med den ene eller anden gruppe.


  • #296   18. jul 2018 hvis vi endelig skal reagere på voksne der er fulde på bænken skal vi måske mere overveje deres børn. 122.000 børn i Danmark har forældre der er misbrugere. de fleste er omsorgssvigtet, mange af dem går ofte sultne i seng, størstedelen har svært ved de sociale regler og deltage socialt på lige fod med de andre børn.

    nogle af disse børn har aldrig nogen sinde prøvet at en voksen griber ind. spørger i netto bag den fulde far om de har brug for hjælp. undrer sig over hvorfor de ikke kommer i bad. får madpakke. får pakket gymnastiktøjet.

    vi ved ikke hvad vi skal gøre og er bange for at gøre det forkert. derfor gør vi som alle de andre.... ingen ting.


  • #298   18. jul 2018 Ida: Ja, det er skræmmende mange, som begår overgreb mod børn af helt andre årsager end pædofili

  • #300   18. jul 2018 Jeg har altså hverken overdrevet eller set dem som pædofiæe, blot dybt underlige individer.

  • #301   18. jul 2018 Jeg har taget et valg om at jeg hverken kan eller vil forsøge at forstå pädofili.

    For mig er det ikke en seksualitet men en syg afvigelse. Det viser sig ved at normale mennesker ikke kan färdiggøre tankeräkken om sex med et barn fordi ens hjerne et eller andet sted stopper. Dvs ikke mentalt fremkalde de billeder. Folk der kan det afviger

    Jeg er ligeglad med årsager og dit og dat. Kan du tänke det, kan du sige det kan du gøre det er der en gammel sandhed der siger og den tror jeg på

    Uanset hvor mange studier der laves på den slags afvigelser kan intet flytte mig


  • #302   18. jul 2018 Det er nemlig overraskende, Ida, og det giver god mening at skelne.

    Jeg er også helt på din side ift. de der klamme fyre, frk. Jensen.


  • #303   18. jul 2018 Jeg tror på, at jorden er flad; uanset hvor mange studier, der viser, at jorden er rund, er der intet, det kan flytte mig.

    smiley


  • #304   18. jul 2018 Ens tillid til, at politiet gør noget, den kan ligge på et meget lille sted.

    Jeg har anmeldt vold mod min søn for nogle år siden begået af en lærer på hans skole. Politiet mente, at det blot var selvforsvar. Havde han så da bare klappet kællingen en først, men det havde han faktisk ikke.

    Og min venindes datter har anmeldt sin far for at befamle hende, det gad politiet ikke engang skrive en anmeldelse på.


  • #307   18. jul 2018 Det er jo alment kendt, at folk forstår og tolker begreber forskelligt ... mange tror, at pædofili er lig med overgreb mod børn, hvilket jo så ikke er sandt, men jeg forstår godt begrebsforvirringen

  • #310   18. jul 2018 AT. Helt uden at forholde mig til emnet, så får din holdning alle mine alarmklokker om retssikkerhed til at ringe.

    For at forholde mig til emnet, så ville jeg gerne se en stramning af fortolkningen af loven omkring lavalderen, og hvornår den er 15 og hvornår den er 18.
    Men at gøre tanker strafbare, er bare helt uspisseligt for mig, uanset hvor utiltalende disse tanker måtte være.
    Og hvis man skulle gøre tanker ulovlige, så ville det ikke forhindre een eneste tanke smiley


  • #311   18. jul 2018 Jamen, Minion, det er jo ikke noget, man som samfund kan diktere - hvordan folk forstår og fortolker et ord. Det er jo netop derfor, ord indimellem ændrer betydning - fx "bjørnetjeneste", der pludselig betyder det stik modsatte.

    Så samfundet kan ikke gøre forståelsen af ordet skarpere - vi har jo allerede en definition


  • #313   18. jul 2018 Der er vel ingen grund til forvirring. At have lyst til sex med børn er pædofili og vist ikke ulovligt. At rent faktisk have sex med børn er et overgreb og temmelig ulovligt.
    Tanker er stadig toldfrie.


  • #314   18. jul 2018 Mange der forgriber sig på børn fødes ikke pædofile. Mange af dem skabes af andre pædofile, eller andre der forgriber sig på dem, voksenseksualiserer dem, mens de stadig er børn.
    Mange af dem er voksne, som som børn blev udsat for seksuelt misbrug, og aldrig fik hjælp.
    Der er 2½-3 års ventetid, hvis man som voksen beder om hjælp til at få behandlet senfølger af seksuelt misbrug i barndommen. Og det kom først på Finansloven sidste år, ellers har det skullet betales via satspuljer.

    For dem der erkender, at de er pædofile, og søger hjælp, er der heller ikke meget hjælp at hente.
    Hele systemet rundt, inkl. behandlerne i DK, erkender de ved for lidt om pædofili, til at vi aktivt kan forhindre vildt mange overgreb ... det synes jeg er problematisk. Men det giver mening, i og med, vi ikke tilbyder optimalt behandl.

    Vi tilbyder at behandle dem der HAR begået overgreb, som alternativ til fængsel ... dem som ikke mener, de gør noget forkert, og ikke den gruppe, som ved de er forkert på den, og ikke ønsker at begå overgreb, og har brug for hjælp til at sikre, at det ikke sker.

    Der er IKKE tilstrækkeligt med hjælp til de pædofile, der for alt i verden ikke ønsker, at begå overgreb på børn.

    Det er noget der bør komme såå meget mere fokus på. Hvis vi vil forebygge overgreb på børn fremadrettet, skal vi sørge for, at indsatsen sker i nutiden, og vi kan starte med at give de pædofile, der endnu ikke har forgrebet sig på børn, frit lejde til effektivt hjælp.

    Der skal ikke være nogen som helst lempelig straf til dem, der HAR forgrebet sig på børn, dem som udnytter det, at kunne få behanding, for at slippe for fængselstraf.


  • #318   18. jul 2018 Mediernes sprogbrug er jo en helt anden sag (og ja, vi påvirkes meget af dette).

    Medierne bruger ord, der sælger, og pædofili rammer (ikke umærkeligt) noget i folk, som pludselig har en interesse i og en holdning til emnet. Medierne som bred betegnelse er da ikke interesseret i noget så kedsommeligt som fakta


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #319   18. jul 2018 HouseBuster: Men så må du jo forklare hvorfor at dine alarm klokker kommer til at ringe??

    Og hvad har min holdning med retssikkerhed at gøre?

    Slap af, med at overtolke på en persons holdning om en målgruppe. smiley

    Jeg ved godt at det ikke er forbudt at tænde på små piger uden tøj på - og jeg ved godt at tanker ikke kan straffes - derfor kan jeg godt mene at disse mennesker at så klamme, og umenneskelige, at jeg mener at de burde spærres inde - og jo, jeg ved godt at det ikke er realistisk.


  • #323   18. jul 2018 Klinisk pædofile er mennesker, som tænder på børn (altså en seksuel orientering). Pædofile oplever at føle sig tiltrukket af børn seksuelt og i nogle tilfælde også decideret forelsket i barnet (hvilket dog typisk vil være en stakket frist, eftersom barnet på sigt jo bliver "for gammelt").

    Sexovergreb er de ulovlige seksuelle overgreb, som blandt andet begås mod børn, men også mod voksne. Det handler bl.a. om magt, kontrol, ydemygelse og selvhævdelse.


  • #324   18. jul 2018 Godt beskrevet Kris.

    Og en lille procentdel af de seksuelle overgreb på børn begås så af pædofile ... Vi er bedst til sort/hvid tænkning, ingen nuancer. Intet er sort/hvidt.


  • #326   18. jul 2018 Jeg opfattede det ikke somom de sad og blev tændte, blot at de konstaterede det..

    Jeg er jo heller ikke lesbisk hvis jeg i fuldskab fortæller en kvinde hun har gode kasser.


  • #327   18. jul 2018 Ida: Den film er der linket til, tidl. i tråden.
    Og Daniel har forelsket sig i et vennepars 4 årige søn. Det ved dette vennepar ikke.
    Daniel kan ikke se noget galt i sin forelskelse, når det kommer til stykket, så er der stor forskel på hvad Daniel udadtil lader til at erkende og forstå, og hvad hans pædofili, forhindrer ham i at forstå og acceptere ...


  • #328   18. jul 2018 Jeg ser pædofili som en seksuel orientering, men også som en brist/lidelse

  • #329   18. jul 2018 AT.
    Din ide om at tanker skal være strafbare, får alle mine alarm klokker til at ringe, fordi historien er grim.
    Når man har forsøgt at dømme folk for, hvad de måtte tænke, og ikke på deres faktiske gerninger, er det grimt historisk
    Og det er også derfor at intet civiliseret land her sådanne love i dag, selvom vi sagtens kan finde eksempler på vi nok har haft dem en gang smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #330   18. jul 2018 Housebuster: Slap nu af med det overfortolkning...

    jeg ved godt at det ikke er realistisk, og at tanker ikke kan bevises - ergo kan man ikke straffes.

    Du behøver ikke begynde at inddrage historie, bruge kræfter på at dine alarmklokker skal ringe.
    Du holder hånden over pædofile, det gør jeg ikke.

    Man ser mennesker forskelligt, og har forskellig tilgang til hvad man mener der burde ske med dem - denne tilgang, er ens holdning, og den behøver ikke nødvendigvis være baseret på realisme, men kan være baseret på ren og skær kvalme over en målgruppe.
    i dette tilfælde den kvalme, og ubehag jeg får ved at hører ordet pædofil, fordi at jeg tager så lang afstand fra det, da det er så afskyeligt og umenneskeligt som det overhovedet kan være - i min verden.

    Jeg mener også at folk der holder hånden over sådanne mennesker, uanset om man så mener at pædofili er en hæklefejl, eller selvlært, eller what ever - så meget jeg også at disse er enormt umenneskelige.

    Det er min mening, ikke noget man behøver sidde og analysere på, og blive nervøs over.

    Og egentligt, så burde man jo godt kunne blive straffet for det, for man kan også straffes (i større eller mindre grad) for trusler.


  • #333   18. jul 2018 Og hvad mener du helt præcist med at holde hånden over pædofile? Det læser jeg ikke, at nogen herinde gør?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #334   18. jul 2018 Ida: Jeg syntes ikke at man er uskyldig hvis man sidder og har seksuelle fantasier om børn, og tænder på dem.

    Nu ved du åbenbart så meget om pædofili, og pædofile - ser de børneporno?

    Jeg ved ikke om du ved det, men en kemisk kastration, er ikke ensbetydende med at man ikke kan lave seksuelle overgreb på børn.

    Men det er klart at du syntes at min holdning er umenneskelig, for vi har tydeligvis to helt forskellige holdninger til pædofile og pædofili.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #335   18. jul 2018 Kris: At sidde og "godtgøre" deres syge tanker ved at sige: De fleste er klar over det, og går derfor i behandling.

    eller: De gør jo ikke noget fysisk ved børn, de fantasere kun om dem.



  • #336   18. jul 2018 ahh hvad så med alle dem der har haft onaneret til tanken om at udnytte, blive udnyttet, belure ind af naboens vindue mens de er i gang eller at blive hemmeligt beluret.

    der er også en del ulovlige elementer og så mange fængselsceller har vi slet ikke i Danmark.


  • #337   18. jul 2018 Men det handler jo ikke om at holde hånden over pædofile - men at oplyse om forskellen mellem sexovergreb og pædofili ...

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #338   18. jul 2018 Jeg er stort set ligeglad med hvad folk tænder på - STORT sæt, Men jeg har nul tolerance når det kommer til børn.

    En Jens på 30, tænder på at oda og Poul på 90 har hed SM - jeg kunne ikke være mere ligeglad.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #339   18. jul 2018 Kris: Øh nej?
    Mig bekendt er der faktisk ingen som har sammenlignet pædofili og sex overgreb.
    sammenligningen kom bare pludselig på baggrund af .... ingenting.


  • #340   18. jul 2018 Hvis vi nu siger, at Jens ikke tænder på Oda og Poul, men deres barnebarn Lise ... Han rører hende ikke, han end ikke taler med hende, men han synes, hun ser ualmindeligt sød ud, når hun vinker til ham over hækken. Han fantaserer om hende, men han kommer aldrig til at gøre hende noget og han siger aldrig et ord til hende ... skal Jens bures inde?

  • #342   18. jul 2018 Nej, Ida forklarede forskellen, og jeg gjorde det samme lidt senere ... det var en afklarende uddybning, og det blev jo netop nævnt, at fx Minion ikke kendte til forskellen.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #343   18. jul 2018 Kris: Hvis han er seksuelle tanker om hende - så ja, det mener jeg faktisk.


  • #345   18. jul 2018 Også selvom han aldrig nogensinde taler til hende eller nærmer sig hende på nogen måde? Eller nærmer sig et andet barn for den sags skyld?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #346   18. jul 2018 Ida: Men den pædofile kan sagtens begå overgreb, og den pædofile kan også sagtens ligge og gokke den af, til synet af et barn.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #348   18. jul 2018 Kris: Hvad er det der er så svært at forstå??

    Jeg afskyer pædofile og pædofili så MEGET at jeg syntes det burde være strafbart.
    Længere er den ikke.


  • #349   18. jul 2018 De fleste mænd kan da også voldtage en kvinde, men heldigvis afstår de fleste fra at gøre det

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #350   18. jul 2018 Ida: Det ved du faktisk ikke.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #352   18. jul 2018 Kris: Jævnt dårlig sammenligning.

    Vi taler om fantasier, lyster, og hvad folk tænder på - ikke hvad man kan.


  • #353   18. jul 2018 Nå nå da, du må da meget undskylde, at jeg forsøgte at blive klogere på dit perspektiv på sagen ...

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #354   18. jul 2018 Ida: Det har jeg ikke taget stilling til.



  • #355   18. jul 2018 Okay, men der er immervæk mange, som fantaserer om voldtægt. De fleste begår dog ikke voldtægt. Så lad os bruge dét som sammenligningsgrundlag

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #356   18. jul 2018 Kris: Du kan jo ikke sammenligne det at have en lyst og en fantasi, med noget, "bare fordi at man kan".

    Jeg kan også fantasere om børn - men jeg gør det ikke, og kommer aldrig til det.


  • #357   18. jul 2018 Nej, derfor lavede jeg mit eksempel om til, at der også er mange mennesker, som fantaserer om voldtægt, men som aldrig begår voldtægt IRL. Skal de også spærres inde?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #358   18. jul 2018 Kris: Jeg gider ikke sidde og tage stilling til 5000 forskellige ting, bare fordi at brugere på et site ikke er enig med mig i en enkelt holdning.

    Det handler og BØRN, ikke alt muligt andet.


  • #359   18. jul 2018 Det er selvfølgelig svært at argumentere, hvis ens holdning er irrationel, og det er mange af vores holdninger jo smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #361   18. jul 2018 Kris: Det har jeg aldrig taget stilling til - og det er heller ikke noget jeg gider tage stilling til lige nu.

    Du behøver ikke kunne forstå min holdning eller være enig med mig.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #362   18. jul 2018 Ida: Hvem siger at man ikke også har rettet sin vrede mod overgrebsmænd/kvinder?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #364   18. jul 2018 Ida: Det er jo netop der at folk er forskellige.

    Måske syntes du ikke at pædofili er forkert - for "de gør jo ikke noget ved barnet".

    Men jeg syntes at det er dybt uacceptabelt, forkert vammelt, umenneskeligt, ækelt, usselt, ... indsæt selv mange flere ord..., uanset om personen forgriber sig på børn eller ej - bare tankerne i sig selv er så forkert.


  • #365   18. jul 2018 Ida, spot on!
    Og ved at skelne sådan vil krænkere blive straffet for deres overgreb, mens fantasier og tanker forbliver ikke-strafbare


  • #366   18. jul 2018 Jeg skal lige være sikker på jeg forstår debatten korrekt

    Kris: "Hvis vi nu siger, at Jens ikke tænder på Oda og Poul, men deres barnebarn Lise ... Han rører hende ikke, han end ikke taler med hende, men han synes, hun ser ualmindeligt sød ud, når hun vinker til ham over hækken. Han fantaserer om hende, men han kommer aldrig til at gøre hende noget og han siger aldrig et ord til hende ... skal Jens bures inde? "

    AT: "Hvis han er seksuelle tanker om hende - så ja, det mener jeg faktisk"


    Det håber jeg misforstået det


  • #367   18. jul 2018 Du forstår umiddelbart debatten korrekt, Housebuster

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #368   18. jul 2018 Housebuster: Selvfølgelig forstår du det ikke, for du ved godt at vi ikke er enige, og jeg ved godt, at du syntes min holdning til pædofile er sindsyg, en trussel mod menneskeheden, en trussel mod friheden, og helt forkert. smiley (overdrivelse fremmer forståelsen)

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #369   18. jul 2018 Okay, jeg stopper her.

    Vi er ikke enige, fair nok - og det regnede jeg heller ikke med at vi skulle være..
    Men nægter simpelthen at blive ved med at forklare det samme igen og igen og igen. smiley
    Vi kan blive enige om at være dybt uenige.

    Jeg vinger af nu smiley


    Tak for en super spændende og belærende debat.


  • #370   18. jul 2018 OK
    Hvis vi så følger AT's tankegang, så skal personer med fantasier om voldtægt også bures inde.
    Vi får godt nok brug for mange bure, hvis vi gør seksuelle fantasier strafbare


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #371   18. jul 2018 Housebuster: Lad være med at opdigt smiley
    Hvis du læser med, så vil du vide at det er noget jeg aldrig har taget stilling til.

    Folk der lyver, ødelægger bare debatter rigtig meget.


  • #372   18. jul 2018 Housebuster: Det spurgte jeg om, men det er stadig uklart. Logisk set burde det være sådan, men som tidligere nævnt er holdninger jo ikke altid rationelle

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #373   18. jul 2018 Og for at gøre det klart for de brugere som ikke kan forstå det.

    Der er ingen fornuft i, at jeg vil have dem spærret inde, og jeg vil aldrig kunne give en klar argumentation for det, for det er mod hele retsvæsenet i Danmark.

    Men det er det følelser og tanker JEG har omkring pædofile og pædofili, og noget jeg tager så meget afstand til, og JEG mener at det burde være ulovligt.


  • #374   18. jul 2018 Måske skulle du sove på det
    For det er godt nok noget rod, hvis vi skal leve med den slags love


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #375   18. jul 2018 Housebuster: Det er ret simpelt, det skal vi ikke, for det er ikke realistisk i den virkelige verden.

    Men det ville du også vide hvis du faktisk læste hvad der blev skrevet.


  • #376   18. jul 2018 Endnu engang må konklusionen vel bare være, at ens holdninger ikke altid er rationelle - det er jo også derfor, der både er domsmænd og jurister til stede ved en retssag, og at der skal mange mennesker til i det hele taget at vedtage en lov ... smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #377   18. jul 2018 Kris: Og jeg har hele vejen igennem, sat at mine tanker, ikke vil være realistiske. I har bare ikke læst det, eller ville læse det smiley

    For jeg ved godt at det er mega urealistisk. Men skidt med det, læs i bare hvad i vil, og skab jeres egne konklusioner ud fra det. Det giver så spændende lange debatter, hvor alt ting bare bliver gentaget igen, og igen, og igen, og igen x 1000


  • #378   18. jul 2018 OK jeg troede vi talte om den virkelige verden.
    Ellers ville jeg ikke have brugt tid på det smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #379   18. jul 2018 En ting er hvad jeg ville ønske, en anden ting er hvad der er realistisk.

    Men igen, det havde du også vidst, hvis du læste alt hvad der blev skrevet smiley


  • #380   18. jul 2018 Du tolker nogle ting ud fra mine svar, som jeg ikke kan stå inde for ... jeg har faktisk forhold mig teoretisk til debatten i mine spørgsmål til dig smiley


  • #381   18. jul 2018 Jeg vil godt lige understrege, at jeg gerne må have en meget klar holdning til ting uden for mit job uden at det påvirker mine evner i mit arbejde. Jeg kan se at folk misforstår - jeg både kan og magter at læse og forstå - jeg vil bare ikke rumme pädofili og finde en masse forklaringer. Som at de havde en Svär barndom osv Og det er som privatperson. Og den holdning deler jeg med rigtig mange. Det betyder ikke, at jeg tror jorden er flad... det synes jeg faktisk er ret flabet at skrive i en ellers sober debat. Men kan man ikke argumentere så kan man jo altid forsøge at ramme folk personligt - på deres intelligens eller evner i deres job - får man et kick ud af det, så giv los smiley

    Når medier kalder nogen pædofil i en artikel er det fordi retslægerådet har sagt de er. En journalist er budbringer. Formidlingen er objektiv.

    Jeg har endnu til gode at dække sager med overgreb på børn, hvor retslægerådet i sine mentalundersøgelser ikke har sagt det var pædofili eller skelnet på denne måde dvs mellem overgreb og pædofili. Kan I linke til nogle eksempler på danske sager, hvor der er sket overgreb af en ikke-pædofil?

    Det er rigtigt, at voldtægt ikke handler om sex. Det gør pædofili sandelig heller ikke. Det handler om en forskruet opfattelse af børn, om magt og om frygt for afvisning blandt andet. Og ganske som voldtægt er en afvigelse og ikke en seksualitet, er pædofili det heller ikke. Sodomi er i øvrigt heller ikke.

    At der kan findes studier, der gerne vil vise at det er overrasker mig ikke. Men er det noget, der er bred enighed om eller noget nogle mener? Jeg siger det sidste. Ellers ville vi høre andre afgørelser oftere fra retslægerådet mfl og den tankegang ville præge debatten hos fagfolkene i højere grad end nu. Det sker ikke

    Det svarer til at en domstol afsiger en dom for et seksuelt overgreb med påtvungen samleje mod en voksen - uden at anerkende det som voldtægt. Det har jeg heller aldrig hørt praktiseret.

    Der findes studier om alt muligt. Men det gør det sandelig ikke til en sandhed eller praksis.

    En hurtig søgning på google kan du kan finde det modsatte.

    "Er pædofili en sygdom?
    Ifølge bogen ”Klassifikation af sygdomme” (se kilder) angiver det internationale psykiatriske klassifikationssystem ICD-10 pædofili som:

    · Psykiske lidelser og adfærdsmæssige forstyrrelser (inklusiv psykiske udviklingsforstyrrelser)

    · Forstyrrelser i personlighedsstruktur og i adfærd i voksenalderen

    · Seksuelle afvigelser (perversioner)

    Det betyder altså, at pædofili af behandlingssystemet betragtes som en psykisk sygdom, der giver sig udslag i en seksuel orientering mod børn.

    Hvad er de diagnostiske kriterier for pædofili?
    Ifølge undersøgelsen ”Seksuelle overgreb mod børn i Danmark” (se kilder) defineres pædofili ud fra følgende kriterier:

    · Over en periode på mere end 6 måneder at have tilbagevendende, intense, seksuelt ophidsende fantasier, seksuel tiltrækning eller seksuelle handlinger med børn, som regel 13-årige eller yngre børn.

    · Fantasierne, den seksuelle tiltrækning eller opførsel fremkalder betydningsfulde psykiske problemer hos personen eller vanskeliggør sociale, erhvervsmæssige og/eller andre vigtige funktioner.

    · Personen er ældre end 15 år, og der er mindst en aldersforskel på 5 år mellem ‘krænkeren’ og barnet"

    https://faktalink.dk/titelliste/fili

    Jeg har ikke kildetjekket men der er masser af den slags at läse rundt omkring plus det matcher mine oplevelser med retslägerådet ret godt

    Så lidt flad er jorden måske alligevel hva? smiley



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #382   18. jul 2018 Kris: Jeg kan ikke se hvor at jeg tolker på dine svar.
    For jeg svare ud fra hvad du skriver smiley

    Det du konkludere i #376, giver jeg dig ret i, i #377, og tilføjer at det sådan set er det jeg har skrevet hele vejen igennem.


  • #384   19. jul 2018 Lens: Jeg vil gerne lige have afklaret, at jeg ikke forsøgte at angribe hverken din intelligens, person eller profession - men det var lidt pudsigt skrevet, at du gerne viger fra fakta, fordi intet kan rykke ved din holdning til pædofili (eller overgreb mod børn).

    AT: "I har bare ikke læst det eller ikke villet læse det" - jo, jeg har læst det; jeg har tilmed forstået det. Og skulle vi nu ikke lade den ligge der? Det giver ikke rigtig mening at diskutere videre, når du ikke ønsker at debattere bredt (jf. en af dine tidligere kommentarer) smiley


  • #385   19. jul 2018 Så hg ved bedre end retslägerådet... Jamen så Håber jeg retten indkalder jer to näste gang smiley

    Det er fint med en teori men når overgrebene sker virker det lidt lige meget for så får de diagnosen. Som det er. Ikke en seksualitet. Men en diagnose.

    Se mit citat. Der står tanker, fantasier ELLER overgreb.

    Jeg har tilgode at se en der dømmes for disse overgreb der ikke får diagnosen og derfor forholder jeg mig da netop til fakta.

    Indtil da kan man så undrer sig over at de der dømmes får en diagnose som ellers kun rigtig rare mennesker burde få fordi de der iflg jer burde få den i 90% af tilfäldet aldrig skader børn.... Og de der gør derfor närmest kaster smuds over diagnosen på disse 90% flinke folk... For de er hvad... Overgrebspersoner? Hvad vil I kalde dem? For pädofile gør jo nästen aldrig børn noget så hvad mon disse 10% er og hvor i alverden kommer disse procenter fra

    Post lige linket igen. Så vil jeg gå ind i det


  • #387   19. jul 2018 Ida gider du lige poste de links igen. Så vil jeg gå ind i det. Kan ikke søge dem frem på mobil og er ikke ved pc

  • #388   19. jul 2018 Forskere? Jeg forholder mig til både forskning og retspraksis herover. Jeg anerkender ikke alle teorier i verden. Gør du?

    Igen har min personlige holdning som jeg har lov til at have intet med medierne tilstand at gøre. Hver gang i ikke kan argumentere kommer den?
    Jeg kender ikke alle. Men jeg kender praksis ja.

    Du he viser til undersøgelser der viser hvad? Det står lidt uklart herover? At der er folk der begår overgreb på børn som ikke er pädofile? Og at de der er i 90% af tilfäldet ikke begår overgreb? Hvad kalder du så de der 10%?

    Jeg henviser til en praksis der viser noget andet

    Men jeg vil undersøge sagen. Hvis du vil genposte de links


  • #390   19. jul 2018 Jeg kan forestille mig alle mulige ting. Det er ikke relevant. I henviser jo til en anerkendt teori som jeg måske ikke er den ene der aldrig har mødt i praksis og det er interessant

    I sådanne sager har jeg aldrig oplevet at der ikke laves en mental udredning. Jeg vil derfor gerne se en udredning hvor man er kommet frem til at personen ikke er pädofil. Indtil da kalder medierne dem det fordi de har diagnosen via deres sag. Kan i ikke vise mig sådan en sag når det er i så mange tilfalde? Det undrer mig. Er det retslägerådet der ikke gør arbejdet godt nok så?

    Hvad kalder man så de 10%?

    En skam i ikke kan finde links nu. Men jeg vil gerne have dem hvis muligt senere


  • #396   19. jul 2018 Tak jeg går ind i det.

    Jeg har fundet forskeren. Hun kalder dem børnekränkere og det er lidt mere blandet end det er fremstillet i denne tråd. Fx er studier lavet med folk der har fået en behandlingsdom.

    Hvilket bør besvare dit spørgsmål om medierne Ida ikk? De dømmes netop med diagnosen og derfor kalder man dem det


  • #397   19. jul 2018 dagens nyhed er en mand, der piller på piger ned til 7 år men er ikke pædofil. https://ekstrabladet.dk/112/32-aarig-anholdt-for-kraenkelser-mod-smaa-piger/7238775

  • #399   19. jul 2018 Jeg har svaret Ida. Er lige ude.

    Jeg forstår ikke hvad det er du mener der er den store forskel på at blive kaldt pädofil og børnekränkere i en avis? Når en person dømmes i disse sager har jeg aldrig oplevet at der ikke laves en mental udredning og herefter får de diagnosen og derfor kalder man dem pädofile.
    Er det retslägerådet du vil have skal ändre praksis?

    Eller tror du at folk dømmes i disse sager uden mental udredning?


  • #400   19. jul 2018 #301 Jeg er ligeglad med årsager og dit og dat. Kan du tänke det, kan du sige det kan du gøre det er der en gammel sandhed der siger og den tror jeg på

    Ellers flot nok skrevet af én der kort forinden har truet med at drukne nogle fulde mænd der måske/måske ikke har sagt noget smålummert. !!!!!!!



  • #402   19. jul 2018 Ja dorte pas på smiley det kan man da kalde at misforstå et indläg

    Ida jeg er ude. Når jeg er ved pc kan jeg svare. Som jeg skrev er det ikke muligt for mig fra denne mobil. Jeg kommer nok på pc fredag. Er ved at gøre en stor rejse klar med min mand så det er ikke modvilje smiley

    Tak for hvad Ida? Jeg er ikke med. Sidder på en virkelig dårlig mobil i ingenting... Jeg skrev allerede herover at jeg ikke kan søge links og derfor heller ikke lägge dem ind

    Men jeg kommer igen smiley


  • #403   19. jul 2018 Der er da godt nok et par stykker herinde der må have tabt sutten smiley
    Der er himmelvid forskel på at være pædofil og så at begå sexuelle overgreb mod børn. De to ting er meget meget langt fra hinanden. For ikke så mange uger siden var der en ret interessant udseendelse i P1 om det. Der var en ung mand der blev interviewet. Han var pædofil. Det havde han det ganske forfærdeligt med. Han havde aldrig haft nogen som helst former for sexuel omgang med børn og han kunne aldrig i sin vildeste fantasi forestille sig at have det. En sexuel præference, der ikke er som flertallets, er altså ikke en sygdom. Det er ikke noget man kan behandle eller straffe sig ud af eller blive kureret for. For ikke så forbandet mange år siden blev homosexuelle anset for syge. Synes i også at de er syge ? Hvad med gruppen af asexuelle mennesker er vi også syge ? Sin sexualitet er ikke noget man selv vælger. Hvordan tror i egentlig man har det, når man skal holde sin sexualitet helt skjult fordi man ellers bliver udstødt ? Man har ikke en 'afvigende' sexualitet fordi man har haft en hård barndom i en dysfunktionel familie. Det er sådan man fødes. Men ja, det kan nok være lidt svært for nogen at forstå at verden ikke er sort-hvid.
    At man acceptere at der er nogen, der er pædofile er på INGEN måde det samme som at holde hånden over sexualforbrydere, der begår overgreb på børn.
    Man kan da heldigvis ikke dømme folk for deres tanker - kun deres handlinger. Og gud-ske-tak-og-lov for det !


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #405   19. jul 2018 mette: igen en der ikke har læst hslvdelen

  • #406   19. jul 2018 AT: Jeg tror, du indimellem forveksler uenighed med, at vi ikke læser, hvad du skriver smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #407   19. jul 2018 Kris: der er forskel på at være uenig, også st spørge om ting som der er spurgt om 5000 gange, eller kører i den samme smøre smiley

  • #408   19. jul 2018 Men det kan være, at nogen her i tråden bare oprigtigt har lyst til at debattere og forstå baggrunden for andres holdninger, uden at det betyder, at de ikke har læst smiley

    Det er selvfølgelig fair, at du ikke personligt har lyst til at uddybe/fortsætte med at "forsvare" din holdning, men så kan andre med en tilsvarende holdning måske gribe bolden smiley


  • #409   19. jul 2018 Så er jeg på fra pc smiley Jeg tror ikke vi bliver enige, men jeg vil gerne forsøge forfra at forklare det bedre nu jeg trods alt kan skrive. Det kan jeg ganske lidt fra min mobil desværre da den er i stykker.

    Det er hende her jeg tænker på - https://videnskab.dk/kultur-samfund/kun-hver-femte-bornemisbruger-er-paedofil

    Jeg gik ud fra, at det er de studier I henviser til? Mig bekendt er hendes teorier ikke udbredte, og som I kan se, er det ikke sådan retssystemet virker. Hun kalder dem børnekrænkere. Jeg har svært ved at se, hvordan det ord skulle gøre at læsere modtager en sag om et overgreb på et barn anderledes end hvis man bruger ordet pædofil. Jeg tror heller ikke, at det er et bedre ordvalg...

    Som det fremgår er der altid mentale vurderinger inde over disse sager plus behandlingsdomme osv osv - Medierne refererer derfor begreber, der anvendes i forbindelse med en dom. Jeg har ikke kendskab til artikler om ikke-dømte, der kaldes pædofile. De medier jeg kender til, er meget varsomme med at bruge ord generelt om ikke-dømte. Men når det i en retssal dømmes som pædofili så bruges den diagnose også i artikler. Der er brodne kar alle vegne, så måske kaster nogle om sig med begrebet, men jeg har ikke kunnet finde de indslag i dag. Måske andre kan?

    De sager jeg kender, er det retten der giver diagnosen før et medie ved en sag om overgreb på børn. Jeg har heller ikke kunnet finde sager, hvor der er sket overgreb og hvor der ikke er foretaget mentale undersøgelser mm af gerningsmanden. Måske andre kan? Så vil jeg gerne se dem. Jeg undrer mig over, hvad retten så kalder de folk så nemlig? Jeg mindes ikke at have set ordet børnekrænker anvendt af retten...

    Jeg savner jeres svar på, at der i def. jeg postede står ELLER mellem fantasi, tanker ELLER overgreb (frit efter hukommelsen ganske som resten i dette indlæg, for jeg orker ikke at gå igennem en hel tråd igen - I må derfor lige spørge, hvis noget står uklart. Det er ikke hensigten) - gælder det så ikke at bare en af de tre skal være til stede, før du er pædofil? Eller betyder dette for mig. At en af tingene er nok til at du er pædofil. Findes der en nyere forklaringen til denne diagnose så vil jeg gerne se den.

    Jeg undrer mig over, hvor det kommentar med, at jeg kender en masse folk osv kommer fra. Og det med kildekritik. Og angrebene på mig jobmæssigt. Jeg tilbyder at gå ind i dette, er åben for at høre, undersøge det og mødes med lidt af en sviner. Det er meget lidt motiverende. Og nej jeg har ikke tabt sutten heller. Men tak for bekymringen.....

    Og

    Ja der er kliniske diagnoser, naturligvis, men er det ikke det, de får i retten? Ellers så er det jo retssystemet, der skal laves om. Eller retslægerådets praksis. Kan I se det?

    Hvad vil I gerne have at medierne kalder disse folk i stedet? Når de får denne diagnose og en behandlingsdom, hvad skal de så kaldes? Hvornår må et medie bruge ordet pædofil?

    At man ikke kan lovgive om folks tanker er korrekt, men alligevel må man gerne behandle disse tanker alene imens de er tanker. Det er interessant.... Denne Daniel kan endda få en kemisk kastration alene pga sine tanker.... Det var lige godt pokkers, som vi siger, der hvor jeg er fra

    Mine erfaringer er, at den pædofile eller børnekrænkeren ikke selv kan vurdere om vedkommende er til fare for børn eller ej. Ofte kommer de med nogle lange forklaringer om, at børnene gerne vil, spiller op og forføre dem.. ja endda elsker dem som en partner.... jeg håber alle kan høre, hvor sygt det er, og når man er syg, kan man ikke nødvendigvis se sig selv klart. Jeg tager derfor alt, der kommer fra den kant med et gran salt. Det samme med denne forskers interviews....

    Jeg tror mere på rettens specialister end på disse mennesker.

    Og i sidste ende, så er mit fokus ved barnet. Ikke den voksne - uanset hvad vi kalder dem. Jeg har svært ved at se, hvad forskel det gør for det barn, der rammes af overgreb, at den, der står bag kaldes en børnekrænker i stedet for pædofil. Og hvorfor det er så vigtigt. Kan I forklare mig, hvorfor er det vigtigt med ord? Er det synd for de rigtige klinisk pædofile, at de kommer i bås med disse børnekrænkere eller? Kan I uddybe det?

    Og jeg kommer aldrig til at se det som den forsker, jeg linker til her - at nogle børn ikke ser det som overgreb. Det synes jeg er en syg tankegang. Og jeg har kun hørt den et sted før - ja to steder faktisk - og de fik begge senere deres straf og en behandlingsdom for pædofili senere sjovt nok... Jeg har til gode at høre børn som voksne senere fortælle, at de ikke oplevede overgreb som overgreb. Det er i min verden et helt forskruet udsagn, som gør, at jeg taber en del tillid til den forsker.

    Og jeg er glad for, at hver femte ikke gør det, men så må vi håbe, at de helt holder sig i skindet altid, og heller ikke ser porno eller foto af andre, der har gjort det. Jeg tillader mig at have mine tvivl.

    For mig er det en diagnose, og en afvigelse. Og alle mennesker har deres grænser af forskellige grunde. Jeg har min her og jeg kommer aldrig til at se omtaler eller domme for pædofili som en heksejagt som udstiller nogles seksualitet. Jeg synes det er helt fint, at samfundet slår hårdt ned her. I den bedste verden fandtes de slet ikke. Det gør de så - også hvis vi kalder den børnekrænkere.

    En lille bøn...
    En sober debat ville være rart i stedet for personligt mudderkast. Jeg har forsøgt at forklare mig. Jeg bliver nemlig så træt. Og jeg håber, at vi kan få en debat om dette på et plan, hvor alle kan have det godt. For mig er der nogle stærke følelser involveret, og hvis jeg angribes igen, så forlader jeg derfor debatten, kan jeg mærke. Jeg er ikke misbrugt men har venner der er

    Lige som I kan sidde og finde det meget vigtigt, hvad et mennesker, der mener, at børn er seksuelle objekter uanset motiv, kaldes, så finder jeg det nemlig helt lige meget hvad de kaldes. Det er det, de gør, når de gør det, der fylder hos mig.

    Jeg håber dette besvarede nogle af tingene. Jeg er ked af det med min mobil. Men jeg vil forsøge at deltage





  • #410   19. jul 2018 Du skriver, at det er dét, som mennesker gør, når de gør det, som er af betydning for dig - det samme siger vi jo? smiley

  • #411   19. jul 2018 Og ja, pædofili er netop en psykisk diagnose og en afvigelse, hvilket jeg også synes, vi er enige i længere oppe i tråden smiley

  • #412   20. jul 2018 @AT: Jeg har skam læst hvad du skriver og du kommer med nogle temmelig 'hidsige' udtalelser. Og jeg har svært ved at tolke det du skriver som om du selv mener at der er en forskel på at være pædofil og så at begå overgreb mod børn. Det er meget svært at læse det du skriver på anden måde end, at du mener at det skal være forbudt og helst være strafbart at være pædofil. Og dermed skulle man straffe den unge mand jeg hørte i radioen uden at han nogensinde havde gjort noget. Det er sådan jeg opfatter det du skriver. Men det er måske forkert opfattet ?

  • #413   20. jul 2018 Mette ang denne unge mand I øvrigt

    mener du at man selv altid kan vurdere sin situation korrekt som syg? Når han siger han ikke er til fare for børn stoler du så på det? Jeg gør ikke må jeg indrømme. Jeg tror det er derfor at man alene pga tanker her kan behandles mon ikk?



  • #414   20. jul 2018 Lens: Jeg er faktisk enig med dig i, at den syge ikke nødvendigvis selv kan vurdere, om han er til fare for nogen. Jeg læste en bog engang om en journalist, der infiltrerede Danmarks pædofiliforening, og nogle af dem forstod det ikke rigtigt ... det her med, at der er aldersforskel og at børnene ikke selv ønsker den relation.

  • #415   20. jul 2018 Jeg tror måske vi er ret enige

    Men måske retslägerådet skal opdateres.

    Jeg tänkte på det da jeg skrev om sagen fra mors før. Vi kalder ham ikke pädofil men en mistänkt for voldtägt af ni årig eller den 34 årige formodede gerningsmand....


  • #416   20. jul 2018 Lens: Ja, netop - det lagde jeg også mærke til, at der skrives i medierne for tiden. Han er heller ikke udredt endnu, går jeg ud fra?

  • #417   20. jul 2018 Nej han er nemlig varetägtsfängslet

    Men

    Tidligere dømt for lignende ....

    Så jeg var faktisk i tvivl men valgte at kalde ham det herover da jeg ikke kender den Første sag og ved hvad diagnose der eventuel er eller ikke er


  • #418   20. jul 2018 Ja, jeg forestiller mig også, at han faktisk er pædofil - netop fordi han er dømt for lignende og så netop har den præference ... men det er jo noget, man skal være varsom med at gisne om. I hvert fald er hans handlinger modbydelige.

  • #419   20. jul 2018 En homoseksuel mand kan sagtens voldtage en kvinde.
    Således kan en ikke-pædofil også voldtage et barn.
    Det er jo fordi at den type overgreb sjældent er motiveret af seksualitet, men en masse andre ting - også selvom overgrebet har seksuel karakter.

    Derfor: En krænker af børn er ikke pr. automatik pædofil ligesom en pædofil ikke pr. automatik er krænker.

    Jeg synes det er helt essentielt at det er handlinger, man straffer, ikke tanker.


  • #420   20. jul 2018 Ch jeg er også imod sindelagskontrol. Men man medicinere disse tanker af en grund...

  • #421   20. jul 2018 Sådan tænkte man også om homoseksuelle.
    Folk troede jo - nogle gør stadig - at bøsser ikke kan kontrollere deres drift og derfor hopper på hver en mand.

    Hvorfor skulle pædofile være anderledes end folk med anden seksualitet?
    Have sværere ved at kontrollere seksualdriften?


  • #422   20. jul 2018 Det er nok der badevandet deler os. Jeg skelner mellem diagnose og seksualitet. Homoer skader ikke andre. Jeg anser også sex med dyr for en afvigelse. Hvorfor står Längere oppe

    Er det et problem ch og hvis hvorfor? Det er trods alt en anerkendt diagnose og ikke overtro det er baseret på


  • #423   20. jul 2018 Jeg er ligeglad med hvad andre tænker og mener, så længe dette ikke går ud over andre.


  • #424   20. jul 2018 For helv**** da manden var pædofil ikke syg (og ja, her er vi lidt ude i et definitionsspørgsmål) ! Han har en sexuel tilbøjelighed, som han bestemt ikke var stolt af. Han var fuldt ud i stand til at kontrollere det og det må jeg da tilstå at jeg stoler på når jeg får det at vide. Jeg føler på ingen måde at jeg har grund til andet. Der går formegentlig en del andre rundt og er som ham, men du opdager det aldrig fordi de aldrig nogensinde handler på det ! Man skal da ikke behandle folk for noget, der ikke er et problem; det er i mine øjne sygt ! Som CH påpeger hvorfor skulle lige præcis en pædofil have sværere ved at kontrollere sin sexualitet end alle mulige andre, der ikke er totalt straight hetero ?????
    Tankepoliti forekommer mig at være det mest uhyggelige ever. Det der med at dømme folk - herunder tvangsbehandle - uden at de har gjort noget er sådan noget man gjorde i det gamle Østtyskland og gør i Rusland eller Nordkorea. Det hører simpelt ikke hjemme i et moderne vestligt demokrati.


  • #426   20. jul 2018 Minion, sammenligningen er fuldstændig oplagt fordi homoseksualitet for ikke alt for mange år siden også var en psykiatrisk diagnose i DK og meget omgærdet af myter og fordomme om moral og promiskuitet.

    I Rusland kan homoseksuelle og pædofile fuldstændig sidestilles og det har den også kunnet her.
    Vi er blevet klogere.




  • #427   20. jul 2018 Ch tror du vi bliver klogere om pädofile på samme måde? For mig ser det ud til at jo mere viden der kommer jo mere tager man det alvorligt. Og jo mere afstand

    Det er en diagnose Mette. Det er en sygdom en lidelse. Men mente Daniel ikke også det selv? Hvorfor ellers lade sig kemisk kastrere frivilligt? Jeg fik det indtryk at han led.

    Jeg er helt enig minion.


  • #428   20. jul 2018 Jeg håbet da vi bliver klogere så kun dem, der begår noget ulovligt bliver udsat for dom og fordømmelse.

    Det er en sygdom fordi vi bestemmer at det er det.
    Hvis WHO vælger at tage de ud af en af de kommende ICD'er, så er det ikke længere en sygdom


  • #430   20. jul 2018 John, hvem er "de"?


  • #432   20. jul 2018 Endnu et ord..

    Man sætter kun pædofile i fængsel hvis de forbryder sig mod landets love.


  • #433   20. jul 2018 Men det er en sygdom. Det er ikke noget vi opfinder. Jeg kan ikke forestille mig det ändrer sig. Kan du ch?

    Jeg kan ikke forestille mig pädofili som anerkendt i verden som en seksualitet. Kan du? Eller handler det bare om ord?

    Man kan jo også godt mene at nogle tanker er syge uden at mene at alle tanker skal straffes eller gøres syge. Det sidste er en stråmand


  • #434   20. jul 2018 John de får behandlingsdomme i de sager jeg har fulgt

  • #435   20. jul 2018 Der er vel en del handlinger der kan føre til fængsel, selv om de bliver begået pga en eller anden lidelse/sygdom

  • #437   20. jul 2018 De kan straffes. Men ofte ender de med en behandlingsdom som kan indeholde lidt forskellige tiltag. Der står lidt i mit link med forskeren

    Joh John det gør de da netop...


  • #440   20. jul 2018 Hvis man påstår at folk der ikke mener at seksuelle tanker om børn er I orden, ønsker straffe for alle tanker og dermed går imod en grundläggende ret i vores samfund.

    Det er der ingen der har skrevet at de mener. Alligevel farer folk op og skriver de er imod tankekontrol osv. Og jeg mener at man sagtens kan have frihed til at väre imod disse tanker uden at väre imod frihed til at tänke generelt hvad man vil


  • #442   20. jul 2018 Så har man vel vurderet dem egnet til Den straf. Er de så ikke klinisk pädofile john? Hvad kalder man dem så?

    Jeg har aldrig oplevet en sag nemlig hvor de ikke fik diagnose og behandling samtidig så jeg vil rigtig gerne høre om dem og hvorfor


  • #443   20. jul 2018 Radar der må du lige selv gå tilbage I tråden. Hvis jeg skal finde de steder bliver det Først fra pc senere men du kan da fx se house busters. Tror det var #370 alle seksuelle fantasier... Det er ikke det AT siger.

  • #444   20. jul 2018 Samfundet, pt repræsenteret af WHO, afgør hvad der er sygdom og hvad der ikke er.
    For 25 år siden kom homoseksualitet ud af ICD klassificeringen. Med ICD 11 kommer transkønnethed ud og betragtes ikke længere som en psykiatrisk lidelse.

    Hvad der sker med pædofili ved ingen, men nej, det bliver næppe i nær fremtid at det sker.

    Det forandrer dog ikke på, at en pædofil først er kriminel, når han har brudt loven.
    Ligesom den transkønnede, der lige i dette øjeblik betragtes som syg af samfundet.


Kommentér på:
Nøgenbadning - børn

Annonce