{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

de 4 magter i verden... {{forumTopicSubject}}

man siger at der findes 3 magter..... 1 : den lovgivene. 2 : den dømmende, og 3 : den udøvende.... så er der den Uofficielle 4. der hedder den skrivende, altså pressen.... personligt føler jeg den er stærkt undervurderet, for idag har pressen så meget magt, at det er skræmmende, den former efter forgodtbefindende hvordan hele befolkningen tænker, på både godt og ondt.
Det der bekymrer mig er at ingen (eller meget få) stiller spørgsmålstegn ved det pressen skriver, vi sluger nyheder råt, uden at betvivle sandheden.
Pressen har i denne magt et enormt ansvar, som jeg ikke føler de lever op til, og heller ikke bliver draget til ansvar for.... hvorfor er det sådan, og hvordan kan vi ændre det?
nu sidder i sikkert og tænker " hva har det her med hunde at gøre?" og i skal få svaret...
I de sidste par år, har pressen været hovedårsagen til at muskelhunde idag er ekstremt upopulære, jeg har set mange "angrebs historier" hvor journalisten ikke har lavet sit arbejde ordentlig, og kaldt en Rottweiler for en Amstaff.....en blandingshund for en Mastino Napolitano....altså ikke haft en skid styr på hvilken type racehund, der i historien var tale om.... derudover bliver der altid vist billeder af muskelhunde, med blottede tænder og fråde om munden, altsammen med til at give befolkningen et indtryk af at muskelhunde er rene monstre, parat til at dræbe den første og bedste på åben gade.....
Pressen`s omtale af disse racer, de sidste par år, har fået befolkningen ind i en urealistisk panik tilstand, der vil få ubehagelige koncekvenser for disse racer.... nu bliver det sikkert lovmæssigt vedtaget, at alle muskelhunde skal bære mundkurv offentligt, og det er i mine øjene at skyde gråspurve med kanoner, man laver en helgardering i stedet for at ramme de brådne kar, med den udemærkede lovgivning vi allerede har på området.....
Dette minder i skræmmende grad om, gamle dages kætteri, hvor masse hysteri griber for volsomt om sig, og rammer en masse uskyldige.....

men hvad gør vi ved det..... hvordan får vi bremset denne stormagt, som pressen jo er, i at udrydde vores elskede hunde ???

giv jeres mening om dette indlæg, enige som uenige....

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de 4 magter i verden...
  • #1   27. feb 2007 Det er nok en umulig opgave, men du har helt ret, de har for meget magt, desværre.

    Og det er netop sjovere for dem, at fremhæve i overskriften, hvis det var en rottweiler, amstaff eller lignende, der har bidt, frem for hvis det er et gadekryds, der har bidt, så skal man lede længe mellem de små bogstaver for at finde ud af, hvilken hund det drejer sig om.

    Og man kan da godt forstå at folk går i panik, , men probelmet er jo nok, at der ikke er salg i historier, hvor et barn sidder og holder om en amstaff, og de er bedste venner, nej det ville sikkert blive omdøbt til, at det var lige inden hunden fløj i hovedet af knejten.

    Sad but true.....


  • #2   27. feb 2007 heyyyyy navne søster....

    ja du har nok ret i det med historier der sælger....

    synes nu stadig det er meget sørgeligt, at pressen ikke stilles til ansvar for noget som helst....

    Lykke


  • #3   27. feb 2007 Det har du helt ret i:-) Man kan jo bare se, hvor galt det gik med Lady Diana, da hun kørte galt, med pressen i hælene. Selvom de vist sidenhen har fundet ud af, at det var planlagt.

    Ja, de burde stå til ansvar for ukorrekte oplysninger om racer, der i forvejen er "belastede". For det er bare at puste til ilden, og folk sluger det jo råt.


  • #4   27. feb 2007 ja Caesar.... og den type historier er der også, men sjovt nok aldrig om muskelhunde....

    Lykke


  • #5   27. feb 2007 Jeg skal da være ærlig at indrømme at jeg ikke lægger så stor vægt på racen som på størrelsen af hunden..

    Når jeg læser en artikel er det eneste der falder mig i øjnene TYPEN af hunde der oftest er problemer med..

    Mellemstore energiske hunde med tendens til dominans..

    Jeg føler for ofret, og græmmes over hvor lidt folk undersøger om en given race inden anskaffelse..

    Og det er amstaffen, schæferen, rottweileren bla bla bla..

    Hunde er ikke bare smukke og hengivne - det er levende væsner med instinkter og territorier, nogen hunde skal have en tydeligere leder end andre, men problemet er, at hverken ejerne (til problemhundene) og oftest pressen ikke har den viden - og derfor bare skylder skylden på hunden..

    Og uanset race - synes jeg at KAMPhund er en fin beskrivelse af en hund der uden varsel angriber en anden hund!


  • #6   27. feb 2007 Godt skrevet Nina..

  • #7   27. feb 2007 men Nina så skal du jo kalde mange hunde for kamphunde....da det så absolut ikke kun er muskelhunde der angriber andre hunde....

    i mine øjne er der 2 begreber, dom folk desværrer blander sammen.

    Kamphund : hund der bruges i kamp mod feks. andre hunde, bjørne, tyre og andre dyr.

    Muskelhund : racer af samme type og kategori.
    Bull Terrier, Amstaff, Pit bull, STB osv.

    Lykke


  • #8   27. feb 2007 men det er jo heller ikke folk som dig, der bekymrer mig, for folk i hundekredse kan som regel skældne mellem skidt og kanel i de historier....
    det er sq Hr. og Fru. Danmark( den alm. dansker), der ikke har en dyt begreb om hunde... for de læser om noget de ikke ved noget om, og tror så bare uanfægtet på alle de grimme historier om muskelhunde.... og drager så den konklusion at de hunde er farlige og bør udryddes....

    Lykke


  • #9   27. feb 2007 Kamphunde er i den elmene danskers øjne en betegnelse af Staffordshire terrier, napolitano's..

    Eller generelt bare hunde med en bred kæbe og veludviklet nakkemuskulatur..!!

    Hvordan i alverden vil i få hr og fru. danmark til at forstå at der er race forskel når de end ikke er oplyste nok til at kunnekende forskel på Kellogs Cornflakes og en skål Kaptajn knas..!?


  • #10   27. feb 2007 Lykke - Jeg nævner da ingen steder at en amstaff eller muskelhund er en kamphund??

    Skriver, at jeg synes at kamphund er en god beskrivelse for ALLE hunde der uden varsel angriber andre hunde..

    Jeg bryder mig personligt ikke om amstaffen, dog med et par individuelle undtagelser..
    - Jeg ved hvad hunden er i stand til, og skal have tiltro til ejeren før jeg kan stole på hunden..

    Jeg er lige så bange for dobermans og rottweilere, så det er skam ikke skræmmebilledet KAMPHUND jeg reagerer på, men hundens atitude og udstråling..

    Jeg siger på ingen måde at alle hunde af de racer VIL angribe og bide mig eller min hund, men ikke desto mindre bryder jeg mig ikke om at være i nærheden af dem (vel vivi)..


  • #11   27. feb 2007 mht. til det fænomen at hunde angriber hunde.... jeg tror ikke det er naturligt for en hund (generalt) at skulle kunne enes med ALLE fremmede hunde den møder (det ka vi mennesker jo heller ikke).... ser man på andre flokdyr i naturen, kan de enes med flokmedlemmer, mens fremmede jages på flugt, det er os mennesker der vil at de skal kunne med fremmede, men har vi spurgt os selv om vi ikke presser vores forestillinger ned over vores hunde, i stedet for at se på hvad der er naturligt for hundene...????

    Lykke


  • #12   27. feb 2007 Dennis du har sq fat i noget der.... godt skrevet

    Lykke


  • #13   27. feb 2007 Dennis - Er det pressens ansvar at oplyse om det da?? Pressen skriver de nyheder der sælger og pynter gerne lidt på det..
    Jeg nægter at tro, at den almene befolkning uden hund ikke ved det.. Vi er jo ikke en flok mer-oplyste helgende med en line i hånden jo..


  • #14   27. feb 2007 århhhh Nina...jeg vil nu nok påstå at jeg ved mere om hunderacer end fru. Jensen.... sårn er det jo at være nørd....he he he

    Lykke


  • #15   27. feb 2007 det kræver intens oplysning til folket, der er så mange mennesker som i forvejen ikke kan lide hund og disse *skræmme* historier gør det ikke bedre og slet ikke når uvidenede journalister ikke selv ved hvad de skriver om, andet end det er en hund, alle hunde kan jo se farlige ud, det bare et spørgsmål om at tage billedet korrekt,

    jeg mener dog at før alle disse historier sendes ud, BØR en journalist tjekke hvad han skriver om og hvilken race og så ikke undlade alle de historier hvor familiens danmarkshund har bidt


  • #16   27. feb 2007 Nina Politiet kan sku ikke engang se forskel.... hvordan forventer du så at den almene dansker ska kunne det

    Lykke


  • #17   27. feb 2007 Jeg er enig i, at amstaffen har sig et noget blakket ry.. Men er det virkelig pressen der bærer hele ansvaret??

    I mine øjne er det da bestemt ikke pressen der forbyder muskelhundeejere om ikke at sætte sig ind i racen..

    det er ikke pressen der beder folk om at aktivere deres muskelhund med et højthængende ræb i haven - hvorefter så at filme hvordan den har bidt sig fast og med sine stærke kæber kan blive hængene mens den bliver gynget højt op i luften..

    det er ikke pressen der beder muskelhundeejere om at lukke øjnene for de pitbulls de VED er i landet..

    Pressen lyver ikke, men pynter ja...
    - Historierne skal jo komme et eller andet sted fra, ikk?


  • #18   27. feb 2007 jeps Karina....
    ka nu heller ikke lade være at tænke på at Golden Retriver i mange år har ligget som klar nr. 1 på "biderlisten" men jeg husker ikke at ha set avis overskrifter om dem....

    Lykke


  • #19   27. feb 2007 *GG* måske man i skolen skulle lave et fag, der hed: genkend racen/gæt en hund *GG*

  • #20   27. feb 2007 Lykke - Ja du ved mere om hunde måske, men jeg kan ikke tro at vi hundeejere er de eneste der ved at pressen pynter på de fleste historier..

  • #21   27. feb 2007 Lykke

    der var for nogle år tilbage en lab, der bed en lille pige, og så har der været en episode med enten rotweiler eller dobberman(kan ikke huske hvilken) det er de eneste jeg kan huske indenfor de sidste par år som har nået avisen, men det jo intet i forhold til hvad der har været af historier med muskelhunde alene bare i år, for dømt på historierne burde en golden ikke længere ligge nr et


  • #22   27. feb 2007 Nina...det er meget naivt at påstå at pressen ikke lyver....
    og det er netop sådanne holdninger, jeg er bekymret for.... at man ikke stiller ? ved hvad pressen serverer....

    skulle man tro på pressen, skulle man også tro :

    - At ALLE i Gellerup parken er dybt krimenelle.
    - At Prinsesse Alexandre er en pengegrisk og beregnene kvinde.
    - At alle rige unge i Gentofte er på stoffer.
    - At alle læger misbruger deres magt til at få behandlet pårørende bedre på hospitalerne.

    osv osv osv.

    Lykke


  • #23   27. feb 2007 ja måske folk ved at pressen pynter på historierne.... men de tror sq stadig på det meste af hvad der skrives.... ellers ville det massehysteri der nu er opstået ikke eksistere...

    Lykke


  • #24   27. feb 2007 Ej Lykke - du misforstår da med vilje...

    Jeg tror ikke at pressen LYVER (finder på noget og trykker det), men derimod PYNTER på historien (et bid fra en breton sælger ikk så godt som fra en bulldog)


  • #25   27. feb 2007 Lykke.. det er muligt at goldens bider flest og de ikke når pressen.. det er der flere racer der ikke gør og måske er grunden hertil,at de laver ikke den samme skade,når de bider,som visse andre racer..

    Jo mere voldsomt og blodigt det er,jo bedre sælger det aviser og jo mere opskræmte blir folk,men er det ikke de dumme tåber der ejer hundene, og ikke ved hvad de har med at gøre skyld ??


  • #26   27. feb 2007 nina
    *gg* jeg har en genbo som var skide bange for naboens hund(en bullterrie) fordi det var en kamphund, men han var helt vild med Lilo, og nægtede at tro hun også var den type hund de skrev om i aviserne, han går utrolig meget op i hvad der står i aviserne og holder 4 forskellige aviser, jeg har endnu ikke kunne overbevise ham om at det ikke hedder kamphund, for det er jo det navnet på hunden det står i avisen

    så der findes mennesker der kun tror på det de læser, men jeg vælger da at tro at danmarks befolkning er kloge nok til at vide at aviserne pynter på historien, desuden kan folk dårligt nok kende forskel på hunde her hvor jeg bor, de fleste muskelhunde herude bliver kaldt for bokser *GG*


  • #27   27. feb 2007 Folk har altid og vil altid tro hva de selv ønsker, eller idet mindste det der ligger tættest på deres verdensbillede.

    Pressen rapporterer, efter bedste evne, hvad der sælger. Det tror jeg ikke der er mange der vil modsige.

    Derfor er det at man som hundeejer har et kæmpe ansvar, over for sig selv, sin hund, sin race og den almene befolkning.

    Så længe enhver idiot (forstå mig ret) kan anskaffe sig en hvilken som helst hund til et hvilket som helst formål, vil denne opblæsning af begræbet kamphund eksisterer.

    Hvis nu enhver køber var sine evner bevidst, enhver avler sit ansvar bevidst, så ville DK være et dejligt sted at have hund.




    Igen idag blev Monique omtalt som værende farlig.

    Vi sad i bussen, forreste sæde og 2 ældre damer kommer ind, klipper deres kort - smiler til chaufføren og mig - ser Monique og er ved at vælte baglæns ud af bussen - spørger chaufføren hvordan han tør tage en sådan hund med ??

    Pressen har magt, ja det har den vidst altid haft, og det vil den fortsætte med.

    Folk tror hvad de vil tro...


  • #28   27. feb 2007 stavefejlene må I leve med...

  • #29   27. feb 2007 Karina - selvfølgelig er der da nogen der sluger alt råt og ikke tænker mere over det, men det er bestemt ikke alment, det kan jeg ikke tro =)

  • #30   27. feb 2007 Nina
    det tror jeg heller ikke, har nu kun mødt ham, som er sådan, alle andre ser på pressen med kritiske øjne og heldigvis da


  • #31   27. feb 2007 ved altid kun at bringe den ene side af en historie, kan du forme hvordan folk skal tænke om den.....
    og vi ved alle at der ALTID er 2 sider af en historie (eller flere) og at sandheden tit ændrer sig drastisk når man får begge sider (har da personligt måtte sluge en del kameler igennem tiden, ved at ha dannet holdning til noget jeg ikke kendte begge sider af)

    Pressen burde i mine øjne, se det som deres fornemmeste pligt, at formidle nyheder, uden at medgive deres egen holdning, altså oftere stå som passiv formidler... altid undersøge om en historie har flere sider
    og derefter bringe dem begge....

    jeg har hørt masser af historier om hundebid....bla en hvor en familiehund "umotiveret" havde bidt familiens 7 årige barn.... alle var forfærdede og hunden blev straks aflivet.... da man undersøgte hunden nærmere, opdagede man at der sad knappenåle, boret ned i hunden flere steder.... ved lidt udspørgsel at barnet, fandt man ud af at det var grunden til det voldsomme bid....

    Lykke


  • #32   27. feb 2007 Stine den holder sq ikke.... du kan ikke gøre det op i voldsomheden at selve biddet.... for jeg har ikke set statestikker over om muskelhunde bider mere voldsomt end andre racer....hvilket jeg heller ikke tror på....

    Lykke


  • #33   27. feb 2007 skal lige ud med hundene... tjekker ind senere....

    Lykke


  • #34   27. feb 2007 lige en anden lille historie fra mit eget liv (inden jeg går ud)....
    for nogle år siden havde jeg en stor blanding, han hadede naboens unger, hvilket jeg ikke forstod.... indtil en dag hvor jeg tilfældigt opdagede, at de sad oppe på deres hegn og kylede sten efter ham.... jeg kan ikke udelukke at han ville ha bidt en af de (pis) unger hvis han havde haft mulighed for det.... hvordan tror i den overskrift havde set ud - Stor sort hanhund bed 3 børn umotiveret ....
    fik jeg sagt at jeg ved et TILFÆLDE opdagede deres stenkasteri....og at det ikke var første gang de havde gjort det.....
    (jeg var rimelig øm i halsen, et par dage, efter at have råbt eder, forbandelser og trusler efter de unger)

    Lykke


  • #35   27. feb 2007 Lykke.. hvor finder du den "bideliste" henne ?? jeg har nemlig ikke kunne få et tydeligt svar fra forsikringsselvskaberne,om hvilken race der bider mest..


  • #36   27. feb 2007 hmmm ja... Stine det er et godt spørgsmål.... for jeg ved ikke hvor den findes henne....

    Lykke


  • #37   27. feb 2007 Lykke..der findes vist ikke sådan en liste i DK,efter hvad jeg har kunne finde ud af smiley

Kommentér på:
de 4 magter i verden...

Annonce