{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

Hvor er xxxx og 111 millioner? {{forumTopicSubject}}

64-årig kvinde, iflg nyhederne lidt kraftig bygget, hidtil boende i Hvidovre i Fort Knox lignende bygning, fritidsbolig er ødegård i Sverige, interesseret i heste, har åbenbart hunde, har pendlet til Odense ... og har angiveligt både børn og børnebørn ...

jeg er sgu nysgerrig efter hvem hun er og hvor hun er ....

Kommentarer på:  Hvor er xxxx og 111 millioner?
  • #1   9. okt 2018 Det er simpelthen så pinligt for dem!

Vi har netop fået 5,5 mio af socialstyrelsen til et projekt, og vi vil da høre om vi ikke kan få lidt mere, når nu 111 mio kan forsvinde uden at de lige lægger mærke til det smiley

• #2   9. okt 2018 Pas, men hvis du har internetsnilde burde du kunne finde hende ud fra oplysningerne om at hun har en profil på hestenettet og deltog i VM i springridning i Belgien i 2012 og ejer en hest der hedder Pure Heart

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.744
    #3   9. okt 2018 God humor smiley

Jeg skal love for det offentlige system har styr på sagerne.

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 560
    #4   9. okt 2018 Altså hendes navn var vanvittigt nemt at finde.
    Ved dog ikke om man må skrive det herinde.

Men hestens fulde navn er : Hayat's Pure Heart

Og dens opdrætter er ret nem og finde..... wink wink nodge nodge

• #5   9. okt 2018 Selv jeg, som ikke er den store detektiv, kan finde hendes fulde navn ud fra oplysninger der er givet i sagen.

• #6   9. okt 2018 Og adressen. Det jeg ikke forstår er hvorfor man stjæler 111 mio kr og vælger at bo i HVIDOVRE (no offense, men er vokset op i Hvidovre)

• #7   9. okt 2018 det er godt nok mange penge.... Hun har da gjort det ordentligt må man sige..... Hun sidder vel i sydens sol et sted blottet for empati

• #8   9. okt 2018 ha ha ... I er så gode ... men synes bare det billede man viste af hende i nyhederne (et billede hvor en del af hende var dækket) viste en ret kraftig kvinde, er det hende ... kan godt finde navn ud fra hesten, men ikke billede af opdrætter ..

• #9   9. okt 2018 Og hun har simpelthen fået ridderkorset sidste år smiley

• #10   9. okt 2018 BT-artiklen nævner, at hendes onlinetilstedeværelse er meget diskret tæt på ikke-eksisterende. Så jeg tror ikke, du finder billeder af hende

• #11   9. okt 2018 Hvordan så mange penge kan forsvinde over så forholdsvist mange år, uden at nogen opdager det er mig en gåde. Når man tænker på, hvor meget krudt politikerne har brugt på, at alt fra lærere til sygeplejersker skal dokumentere alt hvad de foretager sig og kontrolleres i hoved og r*v, så bruges der åbenbart forbavsende lidt tid på dokumentation og kontrol hos de, der rent faktisk sidder med pengekasserne...
    Dette er jo ikke engang et enkeltstående tilfælde, der er da de seneste år set flere eksempler på, st pengene fosser ned i svindleres lommer, og at der går flere år før det opdages... Og pengene kommer jo sjældent retur til statskassen.

Hvem hun er, rager mig langsomt, hun er jo bare det seneste eksempel på den slags.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 11 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 246 Svar: 8.408
    #12   9. okt 2018 Jeg har det som Michelle, hvem hun er rager mig en papand, jeg behøves ikke et billede eller noget navn, jeg er lige forarget uden.

Syntes simpelthen det er direkte pinligt hvordan pengene fosser ud af systemet og der svindles igen og igen. Og jeg vil æde min gamle hat på at de aldrig ser de penge igen, ligesom alle de penge der er sendt i skattely og hvo der ellers er fosset penge ud!

Det kunne være ret så fedt hvis de brugte energi på at undgå sådanne situationer, og på at få pengene tilbage der pludselig mangler, men jeg vil æde min hat på at den energi bliver brugt på at jagte Hr og Fru Jensen der vist nok skylder 5000 i skat og 500 kroner i busbøde.

Og nej jeg siger ikke det er okay at snyde når man er en normal borger, men de burde dælme bruges mest energi på de KÆMPE beløb der sendes i skattely og svindles for i systemet!

• #13   9. okt 2018 Tænker også, at der skal em del biblioteksbøder og manglende licensbetalinger til for at komme op på 111 millioner... Men den slags kan SKAT jo i reglen godt finde ud af at inddrive.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#14   9. okt 2018 Michelle: Præcis, og jaja selvfølgelig skal folk betale det de skylder, men jeg syntes bare det er pinligt hvordan de "store fisk" undslipper gang på gang, og man opgiver at få de penge tilbage, når man samtidig jagter den almindelige dansker der skylder et småbeløb. Tænker f.eks på ham manden , hvis hus de ville sætte på tvang for et fuldstændig latterlig lavt beløb.

• #15   9. okt 2018 Har hellere ikke behov for at sætte ansigt eller adresse på hende.
    Kender hende ikke alligevel smiley

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.263
    #16   9. okt 2018 Hvad i alverden snakker vi om? smiley

• #17   9. okt 2018 jeg laver faktisk diverse udbetalinger i det off. nogle har i sjov sagt send nu rigeligt ... hvorefter jeg har sagt at skulle man gøre det skulle det være så stort man kunne rejse til at sted uden udleveringspligt tilbage til DK og hvor man kunne leve godt resten af livet for pengene ... alt sagt i en joke( har ikke muligheder i den str, orden smiley ) .... men måske er det det hun har gjort ..

• #18   9. okt 2018 det tror jeg Hanne smiley

• #19   9. okt 2018 Samme her, Ida smiley smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

• #21   9. okt 2018 Nå nå, nu skriver DR, at en eller anden ekspert giver hendes bank skylden - de skulle have undret sig og undersøgt tidligere, hvor de store beløb kom fra. Og det skulle de da helt sikkert - men øøh... skulle hendes arbejdsplads måske ikke have lidt af skylden også? Jeg mener, hun overfører flere hundrede tusinde af gangen, og ingen mangler pengene eller undrer sig over hvor de blev af? Og det i 16 år?

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#22   10. okt 2018 Vi vil med garanti se mere "vasken hænder" i denne sag.

• #23   10. okt 2018 I min verden, når en betroet ansat, gennem 16 år kan fuske 111 millioner til sig selv uden at en kæft opdager det, det er 400.000 hver 3. uge, så skal der rulle hoveder, og det er IKKE hendes hoved, jeg tænker på, for hun skal bare bare nyde livet der, hvor hun nu er.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.434
    #24   10. okt 2018 Vi må se hvor sjov det er nu hvor man er på flugt og væk fra familie og venner. Selv om hun er uden moral håber jeg ikke hun får nydt noget som helst. Tænk at stjæle fra de svageste for at selv kunne have et overforbrug.

Hun skal selvfølgelig findes og stilles til ansvar. Om der er andre der har et ansvar må tiden vise. Det ser ud til at der er nogle områder der skal strammes op på.

• #25   10. okt 2018 ""Tænk at stjæle fra de svageste for at selv kunne have et overforbrug""

Hun har haft gode læremestre i regeringen.

• #26   10. okt 2018 Maj-Britt, ved du godt at hvis man vil ændre på noget her i livet, skal man selv lette sin popo og smøge ærmerne op? At læne sig tilbage og pege fingre, viser at man ikke har evnerne til at udrette noget selv.

Ja, damen er sluppet afsted med at stjæle virkelig mange penge, men det er altså ene og alene HENDES manglende moral der er skyld i det, hjulpet på vej af et mangelfuldt kontrolsystem i en styrelse. Hvad "regeringen" har med det at gøre, må stå hen i det uvisse (måske fordi nogen ikke ved at der er langt fra styrelse til minister?).

• #27   10. okt 2018 A, den forstod du ikke, det er også ok smiley

• #28   10. okt 2018 Jo, jeg forstår godt den gamle klagesang med at "regeringen stjæler fra hårdtarbejdende folk", og det er til at få lange patter af at man gider blive ved og ved med at pive over hvad andre gør eller ikke gør, i stedet for selv at lette røven og udrette noget.

Sure menneskers brok er ikke andet end tidsspilde. Hvis du mener at "regeringen" (som mig bekendt faktisk skifter lidt af og til) er skyld i alt, så gør noget - stil op i politik, hav en mening der er andet og mere end at de andre er dumme, udret noget!

• #29   10. okt 2018 Det er stadig ok at du ikke helt forstod den smiley

• #30   10. okt 2018 Det er også helt ok at du ikke orker at forklare din ellers så gennemtænkte holdning smiley

• #31   10. okt 2018 A, har du lange patter? Er de lige lange? Har debatterne på hg gjort dem lange? Og sidst men ikke mindst, må jeg se dem næste gang, der er stegepandedask på programmet?

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.263
    #32   10. okt 2018 Men fordi der er "banditter i habitter" på Borgen behøver man jo ikke selv fornedre sig til at bedrive svindel mod de der har mindst.

Det er svinsk og forkert opførsel uanset hvem der gør det.

• #33   10. okt 2018 Hun kædes sammen med et tysk stutteri, hvor hendes datter har boet i en årrække..

Så er der da i det mindste mening med galskaben, sådan et sted kan velsagtens godt sluge en krone eller to over tid...

• #34   10. okt 2018 Søren, de er temmelig lange. Den ene lidt længere end den anden, men det ses kun når jeg læner mig forover, og samtidig klaskes med en stegepande. HG, særligt enkelte perletænder, har gjort dem længere end de var før. De fremvises gerne. Mest når jeg er fuld smiley

• #36   10. okt 2018 Hvis hun er efterlyst i hele verden, hvorfor må man så ikke vide hvad hun hedder? INGEN steder står hendes navn nævnt.

• #37   10. okt 2018 A, hvad må jeg byde på? Noget med masser af vodka i til eksempel. Ingen grund til at spilde kostbar tid med tynde drinks smiley

• #38   10. okt 2018 @36: Ja, det lød i mine ører også lidt spøjst smiley
    Der må være noget revision gennem årene, der er foregået med lukkede øjne.

• #39   10. okt 2018 Vi må bare konstatere at dokumentationskrav ikke er implementeret i alle lag...
    Helt væk nogle steder, helt rigide andre..

• #40   10. okt 2018 Der er ikke navneforbud og damen hedder: Anna Britta Troelsgaard Nielsen.

Billede i aviserne idag

• #41   10. okt 2018 Det var også det navn jeg fik luret mig frem til, men undrede mig over at det ikke stod nogen steder. Og at billeder af hende er slørede.

• #42   10. okt 2018 En del medier har en politik om først at sætte navn på, når der er faldet døm, så måske derfor navnet ikke er nævnt alle steder

• #43   10. okt 2018 De ventede til det var afgjort om der var navneforbud.
    Det er nu afgjort, det er der ikke og nu er der både billede og navn på.

• #44   10. okt 2018 Hun har anket det med navnet mig bekendt men får næppe medhold mon dog

tilføjelse det er ikke anket så vidt jeg kan finde. måske de sagde forsvar overvejede men afslog. Jeg har i hvert tilfælde hørt forkert

• #45   10. okt 2018 Hvorfor anke det, når det er ude? En million mennesker læser det jo inden hun får medhold eller ej
    ( spørger fordi jeg ikke kender til systemet smiley )

• #46   10. okt 2018 Lige nu sidder lille Lars fra Græsted og tænker 'wauw, hun kan sit kram'. Så er et par gratis boxershorts og en uge i sommerhus alligevel lidt amatøragtigt smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#47   10. okt 2018 Ahahaha, tak for et godt grin Søren smiley Han dulmer nok det hele med en kande fadøl smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.744
    #48   10. okt 2018 Hihi

• #49   10. okt 2018 Jeg har ikke tjekket op... hørte det i radioen på vej hjem.

tilføjelse kan ikke finde det. tror jeg har misforstået det så. dr bringer ikke navnet fordi hun kun er sigtet

her hænges datteren ud

https://www.bt.dk/samfund/britta-betalte-datters-rideeventyr

uanset er hun ikke dømt. dr har en vigtig pointe

men i en efterlysning er det etisk svært hvad man som medie skal her

• #50   10. okt 2018 her står lidt mere.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-10-advokat-har-vaeret-i-kontakt-med-svindelmistaenkt-kvinde-der-er-efterlyst?cid=tv2.dk:Advokat%20har%20v%C3%A6ret%20i%20kontakt%20med%20svindelmist%C3%A6nkt%20kvinde%2C%20der%20er%20efterlyst%20internationalt:article

Jeg må have hørt forkert på radioen. det beklager jeg. sad ikke alene i bilen

men umiddelbart er det ikke anket

men hun er stadig ikke dømt naturligvis

vild sag...

• #51   10. okt 2018 Det må ikke være sjovt at være familie smiley

• #52   10. okt 2018 nej det er unfair at udstille datteren....

• #53   10. okt 2018 Ikke at jeg synes det er fair at lægge billeder op af datteren, men tænker, at hvis hun er voksen, så burde hun måske også have undret sig lidt over, hvor en offentligt ansat mor får flere hundrede tusinde til at købe heste for og sponsorere hendes ridning med... Om ikke andet ville jeg da nok liiiige spørge en gang, hvis en af mine forældre købte en hest til et par hundrede tusinde til mig.

• #55   10. okt 2018 *Host host* man kan anke en dom, og kære en kendelse. En kendelse er en del-afgørelse, som fx om hvorvidt der skal nedlægges navneforbud. Der er afsagt kendelse om at der ikke nedlægges navneforbud, og i den artikel der linkes til i #50 står der oven i købet: “Forsvarer Nima Nabipoura vil nu kære til landsretten.”

Men nej, selvfølgelig er der ikke anket, når der ikke er afsagt dom smiley

• #57   10. okt 2018 Minion - selvfølgelig er datteren i politiets og myndighedernes søgelys, men det betyder da ikke, at man behøver smide hendes billede op alle vegne, så længe intet tyder på hun har del i svindlen.
    Men jeg undrer mig gevaldigt over, at et voksent menneske ikke liiiige overvejer, hvordan mor fik råd til heste af den kaliber uden at vinde i lotto e.l.

Nå, men uanset så bliver de penge jo aldrig kradset ind igen. Damen er jo åbenbart gået konkurs, pengene er væk (eller sikkert fordelt pænt på andre konti) osv. Jeg vil blive noget overrasket, hvis de ender retur i statskassen.

• #59   10. okt 2018 Er der vist billeder af datteren? Er det ikke kun dem hvor man ikke kan se hendes ansigt?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#60   10. okt 2018 Man skal da ikke hænge folk ud som måske slet ikke har med sagen at gøre. Man er ikke ansvarlig for hvad resten af familien laver.

Gård i Sverige kunne jeg læse var beslaglagt og måske der er andre værdier. Hvordan man kan overføre pengene til banken er mig en gåde. Mange andre bliver undersøgt som var man kriminel for langt mindre beløb

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#61   10. okt 2018 Jeg forstår heller ikke, at banken ikke har undret sig på et tidspunkt. Hvis man f.eks kommer med 15.000 og vil sætte dem ind i banken , skal man nærmest igennem et forhør omkring hvor de penge stammer fra. Så at man kan overføre SÅ mange penge, SÅ mange gange, det undre mig virkelig.

Og så forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan stjæle penge gennem så mange år, og ja s stort et beløb, uden at det bliver opdaget . Jaja nu er det opdaget, men altså kvinden har stjålet over 16 år.

Alt det kontrol de har påtvunget længer, sygeplerjersker, pædagoger osv, skulle de måske indføre hos dem der sidder på pengekasserne i stedet for!

Jeg må så også erkende jeg ikke syntes det er fair at hænge resten af familien ud.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#63   10. okt 2018 Jo det er ikke ligefrem fordi det går særlig godt for dem smiley

• #65   10. okt 2018 Danske Bank er utrolige... kan deres ry blive værre... det er tragikomisk

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#66   10. okt 2018 Jeg er sgu spændt på hvad der sker med danske bank. Nå men altså har da heldigvis familie der har anden bank, i tilfælde af det går helt galt, så sulte skal vi vel ikke smiley

• #67   10. okt 2018 Det er simpelthen bare fuldstændigt uforståeligt, at hun har kunne slippe afsted med det ?? 111 millioner, det er satme mange penge ! smiley
    Håber at hun bliver fundet, og at vi får bare en del af pengene retur. Hun skulle skamme sig smiley

• #68   10. okt 2018 Mine kolleger er overbevist om at jeg har en finger med i spillet, fordi jeg igår sagde at jeg troede at hun svindlede med SATS-puljemidler ved at udlodde til fiktive projekter. Heldigvis fik jeg samtidig fortalt at jeg slet ikke er klog nok til at begå økonomisk kriminalitet.

Det er crazy at det overhovedet kunne lade sig gøre, men endnu mere crazy at hun har haft samvittighed til det.

• #69   10. okt 2018 Jeg undrer mig satme også over, hvordan hun har kunnet overføre så mange penge igennem så mange år, uden at nogen tilsyneladende opdagede noget som helst ???

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#70   10. okt 2018 Det er komplet vanvittigt at det ikke er blevet opdaget for LANG tid siden. Det er selvfølgelig hende der har begået det kriminelle, og det skal hun straffes for, pengene tror jeg aldrig vi ser igen.

MEN jeg syntes dælme også der må være andre der også skal stå til ansvar, der mangler jo tydeligvis MEGET kontrol på det område!

• #71   10. okt 2018 Jamen, det er sgu et gennemtænkt nummer hun har lavet - se “opskriften” i intet jeg lagde ind i dag omkring middag. Det er ret imponerende, faktisk. Og jeg er bare nødt til at sige, en medarbejder (afdelingsleder), som har været ansat i 40 (FYRRE!!!!) år, vil man aldrig mistænke for urent trav (høhø smiley ). Som i at ingen nogensinde havde set det komme! Det er helt vanvittigt.

Tja, kontrollen har måske haltet, men det er sgu svært at opdage, når hun laver det så gennemtænkt. Og så skal man huske at 111 mio, selvom det er mange penge, er småpenge i hendes afdeling. Alene det projekt vi søgte penge fra, som bare er ét af 15-20 stykker om året, havde en samlet pose penge på 50 mio.

• #72   10. okt 2018 Meget kan man sige om hende, men dum er hun sgu ikke !!
    Og i det her tilfælde, er frækhed helt klart blevet belønnet.

Så lige en opgørelse over, hvor mange penge hun har snuppet pr. år. Såvidt jeg husker, er hun startet med at snuppe 300.000 kr. Og da det gik godt, så er hun fortsat, og har hævet beløbene løbende.

• #73   10. okt 2018 Jeg har en kollega der ligner hende på en prik... havde det været min kollega, var jeg blevet skidesur over ikke at være tilbudt at rejse med til Mexico !

smiley

Men pyt - jeg får en million dollars nu. Har et spøgelse på film på den PC jeg skriver fra smiley Der er en mille på højkant til den, der beviser et paranormalt fænomen

smiley

Men der er en uforklarlig film - og mere om det senere smiley

• #74   11. okt 2018 så er der måske hælere. de var sidst jeg tjekkede op dog kun afhørt

• #75   11. okt 2018 Synes det er mærkeligt, at Rigsrevisionen ikke har fanget det for længe siden.

• #76   11. okt 2018 Linda, Rigsrevisionen laver jo kun stikprøvekontrol, og det gør de ud fra hvor der er stødt risiko for fejl eller svindel.

Men som tidligere skrevet, har hun virkelig gennemtænkt det:
    http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-10-11-retsdokumenter-afsloerer-saadan-svindlede-kvinde-for-111-millioner

• #77   11. okt 2018 Det er selvfølgelig rigtigt...undrer mig bare stadigvæk smiley

• #78   11. okt 2018 jeg er vist underlig, det undrer mig ikke at det kan lade sige gøre, slet ikke når det er en så gammel i gårde og betroet medarbejder, der kender systemerne indefra og til bunds .. hvis man har haft rent mel i posen i 30 år, er man nok ikke den første der mistænkes de 10 der er uregelmæssigheder ...

jeg er faktisk heller ikke mega forarget ... jo synes det er for ringe man stjæler, snyder og bedrager, men der er så mange der har så rigeligt i forvejen der har gjort og gør det og dem kan de ikke få stoppet, eller finde ud af at få pengene tilbage fra ... så en fra eller til ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#79   11. okt 2018 Det er vil de færreste der snyder for så mange penge. Hun er jo ud over den her svindel en normal borger. Hun gør det igennem sit arbejde hvor hun er ansat til at hjælpe svage grupper.

Det er igennem mange år og det er borgernes penge hun tager. Hun har gjort det uden nogen har haft mistanke. Et dobbelt liv.

Det er da en usædvanlig sag. At man som ansat til at hjælpe,stjæler fra samme mennesker for selv at have en luksus tilværelse,kan jeg nu godt blive forarget over.

• #80   11. okt 2018 tja ... man kan jo sige at de der snyder og unddrager i skat, de snyder os alle ... omformuleret så, jeg er ikke mere forarget end jeg er over andre der snyder og bedrager ... fik skattevæsenet alle de penge de skulle have, eller havde ingen snydt og spekuleret i skat, så skulle der måske ikke skæres her og der så der går jo også ud over de svageste ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#81   11. okt 2018 At nogle gør det gør jo ikke det her mindre forkert. Her er der tale om en som har et job hvor man burde forvente en anden indstilling.

Men er ikke selv overrasket. Der vil være mange penge at hente hvis man får kigget nærmere efter.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#82   12. okt 2018 I min optik er der ingen undskyldning for det hun har gjort, og jeg mener at både hun OG andre burde stilles til ansvar for at der kan svindles for SÅ mange penge.

Der burde være mere kontrol i det system, og der burde være t eller andet system med at når man skal overføre over X antal kroner, så er der flere der skal godkende det.

• #83   12. okt 2018 Modtaget i dag på nyhedsredaktionen :

Foreningen Far orienterede politiet / SØK

Foreningen Far orienterede politiet / SØK den 22. juni 2016, da det ikke var muligt ved aktindsigt at se hvem der havde modtaget midler i Socialstyrelsen og vi blev afvist med offentlighedsloven. Vi havde på det tidspunktet oplevet rigtig meget i det sociale puljesystem »Vi taler om milliardbeløb, og så kan man ikke engang trække modtagerne ud af et økonomistyringssystem«.

Foreningen Far har gennem flere år undret sig over administrationen af satspuljen, siger de til Politiken. Landsformanden Jesper Lohse fortæller, at han i 2015 bad om aktindsigt i alle ministeriets puljer, fordi foreningen fik afslag på støtte.

»Vi får venlighed og regneark retur, men vi kan se, at man simpelthen ikke kan få overblik over, hvad er der af puljer, og hvem har fået pengene«.

Foreningen spørger efterfølgende, om det er muligt at trække en liste ud af styrings systemet på, hvem har fået penge det år?

»De sagde, at det ville tage mindst 12 timer at trække ud, og det havde de ikke pligt til ifølge offentlighedsloven. Det virkede, som om der sad få mennesker og delte meget store beløb«, husker Jesper Lohse.

Foreningen Far gav informationen om de manglende data videre til Statsrevisorerne (og orienterede politiet/SØK).

»Vi taler om milliardbeløb, og så kan man ikke engang trække modtagerne ud af et økonomistyringssystem«.

KRONOLOGISK OVERSIGT: DE SOCIALE PULJER

Her er nogle af hovedpunkterne i vores oplevelser i perioden 2012-2018.

Der er mange velkendte personer og organisationer, der bør kigge sig alvorligt i spejlet i og omkring det sociale pulje system og social systemet i Danmark, som har medvirket til at opretholde og skabe en tilstand ude af kontrol.

Det vi spørger os selv om i Foreningen Far, er om der var sket noget som helst med Statsrevisionens og Rigsrevisionens kritik, hvis ikke vi havde bedt om aktindsigt og givet besked til politiet/SØK. Alle tidligere rapporter er druknet i snak og ingenting.

Det opleves som fortællingen om kejserens nye klæder.

2018-09-10 Kæmpesvindelsag afsløret
    https://mailchi.mp/ea4a0fd7f039/kmpe-svindelsag-afslret

2018-09-09 Minister om massiv svindelsag
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-om-massiv-svindelsag-kontrollerne-har-svigtet-i-en-uhoert-grad

2018-09-07 Nordisk ligestillingsfond indklages for kammarratten
    https://mailchi.mp/bb1da99d7a2e/nordisk-ligestillingsfond

2018-09-05 Foreningen Far orienterer de nordiske Rigsrevisioner, Statsrevisionen om Ministre om de danske erfaringer med sociale puljer og manglende indsigt ligeledes hos nordisk ligestillingsfond.

2018-01-24 Foreningen Far orienterer Statsrevisionen, Folketingets børne-, social og ligestillingsudvalg samt børne og socialministeren samt ligestillingsministeren om forskellen mellem kontaktfladen til borgerne og tildelingen af sociale støttepuljer, hvilket illustrerer et system der ikke virker.

2018-01-22 Statslig støtte til børneorganisationer 2018
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/106954

2018-01-18 Foreningen far har fundet en alvorlig regnefejl hos Socialstyrelsen
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/106945

2018-01-18 Børne- og socialministerens redegørelse vedrørende beretning nr. 6/2017 om viden fra puljer på socialområdet
    http://www.rigsrevisionen.dk/media/2104770/6-2017-sm.pdf

2017-11 Rigsrevisionens beretning: viden fra puljer på socialområdet rejser kritik af manglende synlighed
    http://www.rigsrevisionen.dk/media/2104709/sr0617.pdf

2017-06-26 Statsrevisionen og Nordisk Ministerråd
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/105575

2016-07-07 Bliver ombudsmanden nu inviteret på Michelin restaurant
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/101011

2016-06-22 Foreningen Far orienterer Politiet/SØK
    Foreningen Far giver SØK besked om at der ikke udleveres information over projekttildelinger og hvem der har modtaget penge ved aktindsigt i Socialstyrelsen.

2016-06-22 27 Offentligt ansatte anholdt for bestikkelse
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/100701

2016-03-15 Offentlighedsloven skjuler hemmelige puljer
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/99008

2016-03-04 Danske embedsfolk inviteret på rejse og Michelin restaurant af privat fond med fondens egne samarbejdspartnere forud for lovændringer
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/98852

2015-11-26 Telefon samtale med socialstyrelsen og besked om offentlighedslovens begrænsninger på max 12 timer for en undersøgelse

2015-11-18 Foreningen Far rykker for aktindsigt i alle sociale puljer

2015-08-23 Foreningen Far anmoder om aktindsigt i alle sociale puljer

2015-08-20 Foreningen Far: hemmelige puljer er lukket land
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/forening-hemmelige-milliardpuljer-er-lukket-land-os-der-ikke-kender-de-rigtige

2015-08-20 Flere milliarder gemt i hemmelige puljer (300 lukkede puljer af 681 puljer og 5.8 mia.)
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-milliarder-gemt-i-hemmelige-puljer

2015-07-15 Foreningen Far har orienteret rigsrevisionen
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/94973

2015-02-27 Var Zorning den eneste. Nej, hun blev bare filmet
    https://mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/92192

2014-08-22 Statsrevisionen vil have offentlige puljer undersøgt
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/statsrevisor-vil-have-lukkede-puljer-undersoegt

2014-08-22 Embedsmænd håndplukket modtagere til millioner af statsstøtte
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/embedsmaend-haandplukker-modtagere-til-millioner-af-statsstoette

2013-02 Rigsrevisionen
    http://rigsrevisionen.dk/media/1812591/6-2012.pdf

2012-06 Statsrevisionens beretning om statslige tilskud (udkommer 2013-02-26)
    https://www.ft.dk/statsrevisorerne/dokumenter/samling/20121/beretning/sb6/bilag/1/1220280.pdf

2012 Foreningen Far begynder at sende pressemeddelelser til samtlige folketingets politikere og medierne hver uge. Et af de faste temaer er de sociale støtteordninger. Det har været gjort helt frem til 2018.

Relevant information
    Politiken om svindelsagen i Socialstyrelsen
    https://politiken.dk/indland/art6761880/Enkeltpersoner-i-ministerier-har-for-stor-magt-over-milliarder-til-udsatte

Udsendt af
    Foreningen Far
    Fruebjergvej 3
    2100 København Ø
    http://www.foreningenfar.dk

• #84   12. okt 2018 hold da op ...

#81 ... for lige at uddybe ... her tænkt lidt over det. da jeg var ung, eller bare yngre kunne voldsomme slagsmål trække overskrifter i mange dage, for slet ikke at tale om episoder hvor våben var indblandet, og drab trak overskrifter i ugevis... og jeg/folk var chokerede ..

nu om dage, ja jeg kender ingen der taler om det når der er en notits om endnu et knivoverfald, eller skyderi og drab ..

jo spetakulære sager som Ubådssagen, men min pointe er nok at mine grænser for hvornår jeg får reaktioner er rykket meget de senere år, der har jo været mange større sager med snyd, bedrageri og hvidvask de senere år, så for mig er det lidt sådan, nå bare endnu en i rækken...

med en anden tråd in mente (den om mobiltelefoner), så sidder jeg bare med den følelse at jo mere teknik, digitalisering, edb jo nemmere er det åbenbart for nogen at få snydt og bedraget i stor målestok ...

• #85   12. okt 2018 Taget i betragtning af at der har været begået millionsvindleri og underslæb i lige så lang tid, korrupte mennesker har administreret penge, vil jeg erklære mig uenig. Det er hverken lettere eller sværere. Nej problemet er quis custodiet custodes. At man betragter henvendelser som f.eks. den fra Foreningen Far som en uvelkommen indblanding i stedet for at reagere på den.

• #86   12. okt 2018 Umiddelbart tror jeg ikke det " kun " er 111 millioner hun har " snuppet " …

Jooo … 111 millioner ER mange penge …. meeeen

Hus i Hvidovre ….. ejendomme i Sverige …. farm i Syd-Afrika med pool og diverse …. store jordbesiddelser i Syd-Afrika … dyre heste herhjemme og i Tyskland... ( alene at købe bare én hest til 175.000 kr. ) ….. investerer i et ferie Reservoir i Syd-Afrika.

Sønnen har også købt jord arealer i Syd-Afrika …. flere dyre biler … spiser på gourmet-restauranter ….. og datteren indlogeret på dyrt heste-stutteri i Tyskland i flere år til ca. Kr. 10.000 om ugen. smiley .

Osv … osv … osv .

Så jeg tror ikke de 111 millioner dækker det hele ….. mon ikke der er et par ekstra millioner , som myndighederne endnu ikke har opdaget mangler ?? smiley

• #87   12. okt 2018 ja det har været der i en eller anden målestok altid ... men nu er det nemt på tværs af grænser osv ....

• #90   13. okt 2018 "derfor vides det ikke om de er blevet passet af andre" ... det må man da så sandelig håbe der er blevet smiley

Kommentér på:
Hvor er xxxx og 111 millioner?