{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

Dalmatiner??? For og imod {{forumTopicSubject}}

Hej alle, går med drømmen om at anskaffe mig en dalmatiner engang.

Og har læst side op og side ned om dem, men vil gerne have folks egne erfaringer med dem.

Hvordan er de i en stille familie,
Hvor meget træner i dem? Og med hvad?
Hvilket foder bruger i?
Fryser de om vinteren pga den korte pels,

Gennerelt hvordan i syntes de er?:)
Billedet er lånt fra Google smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dalmatiner??? For og imod
  • #1   29. dec 2018 Jeg kender en tidligere opdrætter. hun laver virkelig gode hunde i sind og sundhed eller gjorde. hun siger man skal se sig virkelig godt for med sundhed og psyke i dag. hun er dyrlæge og ser mange med allergi og nervøs sind

    mere ved jeg desværre ikke om racen. har kun et godt indtryk pga jeg kender kun hendes og de er fantastiske.

    lad os håbe der kommer nogle på banen der har dem. Det er sgu en smuk hund også


  • #2   29. dec 2018 De jeg har kendt til, har ikke været sofakartofler, det har været hunde der gerne ville aktiveres både mentalt og fysisk.

  • #3   29. dec 2018 har kun kendt en

    den var sød,men havde en "nervøs" energi,der gjorde mig usikker



  • #4   29. dec 2018 Jeg kender til en enkelt, som jeg har undervist på hundeskolen.
    En ung dalmatiner dreng med masser af energi og som meget gerne vil bruges og aktiveres. Ellers tager han bare kræfterne i brug og trækker afsted med ejeren.


  • #5   29. dec 2018 Mit indtryk er en aktiv og stærk hund, som skal aktiveres en hel del for at være i balance. Jeg nikket genkendende til det med potentiel problematisk sind, desværre.
    Dem der aktiveres og har et godt sind er super hunde:)

    Jeg tror ikke den vil fungere i en "stille familie", som jeg opfatter "stille". Der skal I nok over i nogle mere rolige, hyggehunde - flere af selskabsracerne ville nok passe bedre:)


  • #6   29. dec 2018 Hvordan er de i en stille familie,:
    Jeg er ikke selv ligefrem stille, men meget aktiv, og min pige er en aktiv plet. Hun elsker at bruge hovedet, men du bliver nødt til at være kreativ, da de fleste (inkl min egen), slår fra ved for ensformigt træning.
    Jeg har en fast regel om en fri løbetur om dagen på minimum 15 minutter (lige pt i indhegning grundet nytår)

    Hvor meget træner i dem? Og med hvad? :
    Med alt muligt lige fra nosework til balance sjov..
    Det skal som skrevet være kreativt.

    Hvilket foder bruger i? :
    Jeg bruger Olivers kornfri kylling. Det fungerer hun godt på, og er absolut super sund i pelsen. Uden allergi 7-9-13

    Fryser de om vinteren pga den korte pels, :
    Min gør, så hun har en vindtæt regndækken med fleece.

    Alt i alt en fantastisk hund, med masser af liv og glade dage. Den kan også slappe af og være rolig indendøre, så længe den er godt aktiveret, med diverse mental stimulering og aktivering.
    Jeg elsker dalmatineren fordi den knytter sig til sin familie, og du skal gøre dig fortjent til dens opmærksomhed. Forstået på den måde, at råber du af den, lukker den ørene og går.
    Min pige er utroligt følsom, på den gode måde.

    Er der mere du vil vide, så spørg endelig smiley


    profilbillede
  • #8   30. dec 2018 Jeg må så have haft en atypisk Pletpølse, for han var godt nok en puttehund og helst under tæpper og dyner smiley Han var skide doven på trods af, jeg virkelig kæmpede med at få ham på dupperne, ha ha.
    En skøn familie hund, som mine unger kunne gøre alt ved ( hvis de altså fik lov smiley )
    Kors, hvor jeg savner ham smiley


  • #10   30. dec 2018 Pletpølse, nu gik jeg lige ind på din profil og så din gamle "pletpølse" smiley

    Han er rigtig fin, men kan se, han er uden stamtavle, og på billederne kan man se, at han i kropsbygning ikke heeeeelt ligner en almindelig dalmantiner, så jeg tænker, en mulig grund til, at han var atypisk kan være, at hans sind måske lå mere op ad en anden race, måske:)

    På den anden side, ingen regel uden undtagelse smiley


  • #11   30. dec 2018 Jeg vil bakke pletpølse op. de dalmatinere jeg kender er mere rolige end aslan... de trives i en almindelig aktiv familie med børn. dog med den buffer på mit møde med dem at de går frit på landet altid. Det er jo en enorm stimulering at have den mulighed

  • #12   30. dec 2018 A-S, han var ikke en blanding. Han fik dog en meget alternativ kropsbygning efter han blev kastereret smiley Da vi fik ham i en alder af 3 år var han en meget slank og fin dalmatiner smiley

  • #13   30. dec 2018 Ok smiley

  • #14   30. dec 2018 Jeg har gået til træning med en dalmatiner i en årrække nu, så hun er ved at være en lidt ældre dame.

    Jeg synes, hun er en dejlig hund, ikke super med andre hunde, men ikke sådan, at hun slet ikke kan med nogen hunde, hun har altid fungeret godt med mine hunde.
    Hun er en livlig hund og stadigvæk med et behov for at kunne strække ud hver dag. Hun gør det udmærket træningsmæssigt, men virker som en hund, hvor det at få mulighed til at løbe er vigtigere end træning.


  • #15   30. dec 2018 min søsters gad ikke andre end min søster. det var ikke fordi han var bange for dig - du var bare langt under hans niveau for interesse.

    Men han var vild, en bisse og en intelligent tyv med utrolig mange kræfter.


  • #16   30. dec 2018 Hvordan er de egentlig i forhold til vildt/katte/jagt?

  • #17   30. dec 2018 Min venindes bor med katte og no problem. tror det handler om læring

  • #18   30. dec 2018 tænker mere på tendensen til at jage feks. kat i løb mm

  • #19   30. dec 2018 Jeg ved det ikke... kender for få af dem... Min venindes virker ikke som om de vil jage noget. Der er masser af staldkatte også og de går løs. Da moren boede der, gik de to løs sammen.

    Jeg har dog kendt en der gjorde det, men den er død i dag af alderdom smiley Det var Rikke Svenssons, som hun overtog fra et skrækkeligt hjem og jeg tror mere miljøet var årsagen end racen.


Kommentér på:
Dalmatiner??? For og imod

Annonce