{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

Ydmyget af egen hund {{forumTopicSubject}}

I dag på stranden stod jeg og snakkede med et par om Sally og rottweiler generelt.
De spurgte og rottweileren krævede mere end andre. Næhh og Yada yada. På et tidspunkt snakker jeg om hvor vigtig indkald er. Ud af øjenkrogen ser jeg at Sally har spottet et par fugle der flyver langs stranden, vel 20m ude på vandet. En sjælden gang i mellem ynder hun at jagte måger - og kun dem.
Sally sætter i let løb, først 50m den ene vej. Den anden vej kan jeg godt se på halen og farten at nu er temperementet noget andet. Jeg når kun at pifte en gang og så er hun væk smiley Kalder ikke igen, fordi nu er hun for langt væk, og jeg fremstår allerede som en idiot smiley

Hun har aldrig gjort det før, men denne gang tog hun en tur på godt 1,5km ned af stranden i fuld fart, så langt at hun stort set er ude af syne smiley og jeg fremstår nu endnu mere som en inkompetent idiot smiley

De går videre og jeg kigger efter Sally, der kommer hun i fuld fart tilbage igen, glad og tilfreds smiley

Jeg tænker at andre må have andre anekdoter hvor ens perfekte hund ikke agerede efter bogen?

Ps. Der var modvind, og Sally bar langt væk fra indkald, sikkert gammel små døv, var i fuld galop og har hænge øre smiley ellers var det aldrig sket smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ydmyget af egen hund
  • #1   10. jan 2019 Only you smiley

  • #3   10. jan 2019 Så kan du lære at stå og kloge dig kan du smiley
    Reiki var meget leveringsdygtig i ydmygelser. Jeg fik ham, da han var 10 måneder. Da jeg havde testet hans indkald i diverse situationer, tænkte jeg at han fint kunne løbe lidt løs på stranden. Jeg tog snoren af, og reiki piskede afsted ud over stranden, jagede måge, plaskede i bølgerne og havde INGEN intentioner om at blive fanget igen.
    Jeg måtte hoppe i bilen og følge efter ham længere ned af stranden og så ud at kalde (og brøle eder og forbandelser) efter ham. Dette gentog sig et par gange før han stoppede med at løbere længere ned ad stranden og i stedet ræsede frem og tilbage efter mågerne.
    Det tog 1,5 time (!) Før det lykkedes mig mere eller mindre at kaste mig over ham, da han susede forbi, gribe fat i pelsen og få slæbt ham hen til bilen.
    Alt dette blev naturligvis overvåget af turisterne fra campingpladsen ved stranden... behøver jeg sige, han aldrig igen var uden snor ved vestkysten smiley

    Samme vovse havde i øvrigt for vane at lægge sig næsten på siden og så krybe hylende hen mod bilen, som om man lige havde sparket ham, når vi havde været i skoven, men han ikke syntes vi var færdige med gåtur - spørg lige hvor mange onde blikke det medfører, når andre hundeejere ser det smiley


  • #4   10. jan 2019 Haha, så får man da et smil på læben når man læser indlæggene smiley

    #3: Jeg kender godt det der med når hunden ikke synes gåturen er færdig, Sam kryber og hyler dog ikke, men han gør ALT for at fortælle mig at han i hvert fald ikke gider ind i bilen, og det er seriøst det samme show hver dag, også selvom vi har været 2 timer i skoven... Ak ak , stædig Ridgeback. smiley


  • #5   10. jan 2019 Mathilde - sådan en RR er uheldigvis også liiige stor nok at tage under armen og tvinge med hjem smiley

  • #6   10. jan 2019 hvis jeg ikke tager min Boston på det rette tidspunkt er han over alle bjerge ?? fedt som hundetræner og man skal vise sine elever hvad et sikker indkald er ??

  • #7   10. jan 2019 i efteråret til jagttræning stikker Ziva af fra plænen bag gården hvor vi træner. Jeg venter lige med at kalde for hvis der er en fasan skal den lige nå at lette for at jeg er helt sikker på indkald. jeg fløjter to gange og tonsende igennem mark skellet kan jeg høre gode artige lydige Ziva komme med fuld fart til sin mor som der blev bedt om. god pige. i munden havde hun trænerens flotte hvide hane som går og passer på gården og hønsene - eller den gik og den passede for den havde tydeligt brækket nakken. hele jagtholdet var flade af grin, havde en meget sød træner og en meget upopulær hund.

  • #8   10. jan 2019 Jeg ved, at mine velopdragen prakteksemplare aldrig gør sådan noget smiley

    Men vi havde da en lidt sjov oplevelse på vores nytårs tur.
    Vi var 8 hunde på nytårs tur, og alle ungerne går fri. Vi går i en stor skov i Ålbæk hvor vi ellers aldrig møder nogen.

    Ud fra en sidevej kommer der en ung aussie, den er glad for den har fået øje på hunden Lucas der går forrest. Men der gik ikke lang tid før dens glade fjæs blev lidt forskrækket, for Lucas havde jo altså noget af en opbakning med sig!
    For dælen hvor så det sjovt ud, da den opdagede hele flokken.
    Men flokken hilste pænt, ejerne til aussien sagde pænt hej og vi skiltes uden sure miner smiley

    Vi mødte dem igen senere på turen og de hilste igen pænt og gik forbi hinanden smiley


  • #9   10. jan 2019 Da jeg havde Robin, havde han det med pludselig at trække, også på træningspladsen..

    Det havde regnet og plænen var glat..

    jeg landede på maven og blev trukket en meter og så opdagede Robin at jeg lå ned smiley

    Jeg har arbejdet med kvæg og haft fjordhest, så der giver man ikke bare slip smiley

    Vi skulle med bussen hjem, heldigvis måtte vi trods mudderpynt gerne komme med smiley


  • #12   10. jan 2019 Louie lavede noget af det samme nummer.
    Vi går rundt om Egå Engsø, som har en del sumpede områder bag hegnet. Og en masse forskellige fugle - blandt andre grågæs. Louie er uden snor og går ALDRIG væk fra stien (man er vel en byhund). Men jeg ser det bare på ham og når kun lige at sige “Lou...”, før han er under hegnet og bare løber i fuld galop ned mod vandet og de her gæs. Fugle som jo vejer det dobbelte og fylder fire gange mere end mit lille pjok af en hårbolle. Jeg råber som en gal men han er bare gone. Den eneste indikation på, hvor møgdyret er, er at vi kan se fugle flyve op forskellige steder. Så jeg må kravle under hegnet og løbe igennem det her sumpede vådområde, råbende og spruttende, imens jeg bare kan høre “vovvovvovvovvovvovvovvovvovvovvovvovvovvov” og skrappende gæs. Da jeg ENDELIG får fat i ham, er han og jeg FULDKOMMEN smurt ind i mudder og gennemblødte. Jeg er SÅ hidsig og hunden er SÅ glad. Øj en fest at jage rundt med sådan nogle store hunde med vinger...
    Min kæreste har imens stået oppe på stien og filmet det hele og snakket med forbipasserende om, hvor ringe det er, at den, for ham TOTALT fremmede, pige ikke har styr på sin hund.


  • #13   10. jan 2019 Julie - jeg tror jeg er en smule vild med din kæreste smiley smiley smiley

  • #14   10. jan 2019 Julie min kæreste havde gjort det samme ??

  • #15   10. jan 2019 En af mine venner stod engang rigtig stolt og sagde at nu havde hans hund lært at sætte sig og han gjorde det ALTID når han blev bedt om det. Da jeg så skulle se det, stod den bare og gloede dumt på ham. Han prøvede og prøvede men ligelidt hjalp det. Jeg var færdig af grin xD

  • #16   10. jan 2019 Nåår ja og så da jeg i sin tid var nede og kigge på 4 mdr gamle Lucky, for at se om han skulle med hjem, stod de også glade og stolte i haven og ville vise mig at han kunne hente bold (og aflevere den igen) og han løb da godt nok efter bolden, men tilbage kom den altså ikke. Så jeg tog den lille uduelige hund med hjem smiley smiley

    Jeg prøver generelt ikke at blære mig med at de kan ting eller påstå at de kan, for jeg ved at hundene ville modarbejde mig haha


  • #17   10. jan 2019 Er du sindssyg nogle møghunde i har og ikke mindst uansvarlige ejere smiley
    GODT min hund gør sådanne ting hvert 8.år smiley


  • #18   10. jan 2019 Julie - har han stadig videoen? smiley

  • #19   10. jan 2019 For et års tid siden var jeg ude og lufte Iroh sammen med en veninde. Vi går på en stor mark, og Iroh er løs. Et stykke væk er en kæmpe stor vandpyt i en fordybning i marken, med 3-4 ænder i.
    Iroh kiggede lidt på ænderne, men fulgte egentlig pænt med os. Jeg når lige at sige til min veninde, at han hader vand, hvorefter hunden tager den i fuld galop i retning af vandpytten og ænderne, tager 4 gode store spring med sin lille krop, og står pludselig i vand til midt på maven smiley
    Jeg var fuldstændig ødelagt af grin over hans meget chokerede ansigtsudtryk over pludselig at være ekstremt våd, men var samtidig klar til at gå ud og bjerge min hund op af vandpytten smiley
    Han kom dog selv op efter et par sekunders betænkelighed, men for fanden hvor så han sjov ud smiley


  • #20   10. jan 2019 Ja den 31. dec om dagen. går med kræet i snor på en mark da en nabo kommer forbi.

    hvorfor er han i snor på marken?

    det er jo nytår og man skal have snor på. jeg går aldrig med ham løs i denne tid.

    aha.

    vi snakker lidt

    din hund er gået.

    what...

    han er helt nede i den anden ende af marken... gad ikke vente så var smuttet ud af sit halsbånd!

    jeg lignede en idiot.

    og næste gang vi gik ud var han i sele

    aslan gør den slags mod mig dagligt. jeg elsker ham for det smiley


  • #21   10. jan 2019 Haha, elsker den her tråd!!

    Jeg har ikke en episode med Atlas, som fremstår som ekstra pinlig, men Queenie derimod, hun var en ballademager.

    Den værste oplevelse var en gang, hvor vi var på vores lokale hundemark. Queenie havde hilst på en chihuahua, og så var vi gået videre. På tilbagevejen får vi øje på chihuahua og ejer igen et godt stykke fra os. Ejeren sidder på hug med ryggen til os og er ved at sætte snor på hunden. Pludselig sætter Queenie i fuld galop ned til dem, hopper op på ryggen af ejeren og begynder at humpe, indtil ejeren vælter om på siden. Jeg har aldrig i mit liv været så flov!! Ejeren tog det heldigvis meget pænt.


  • #24   11. jan 2019 Hahaha MB! Jeg kan lige se det for mig smiley

    Baby har flere gange opført sig uprofessionelt på udstillinger... Uanset om vi er tilskuer eller deltager, så stjæler han!
    Det er ikke så galt mere som da han var hvalp... Og han gør det aldrig medmindre vi er på udstilling!

    Jeg har flere bamser herhjemme, som han har stjålet som tilskuer til DKK udstillinger.... Han stjæler dem, siger intet og går videre... Så jeg ANER ikke hvor han har taget dem! smiley


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 36
    #25   11. jan 2019 Jeg stod engang og talte med en udenfor min have. Efter lidt tid kom min daværende hund, Figo, løbende ud i haven med et særdeles brugt dameprodukt, han havde fisket op af badeværelsesskraldespanden smiley Han kastede lidt med det og begyndte at splitte det ad.

    Det var f..... pinligt!

    Vedkommende spurgte... "Var deeeeet?" Jeg svarede "Jep. Nå men jeg skal også ind igen, vi snakkes" (måske aldrig igen).


  • #27   11. jan 2019 Kender godt fornemmelsen af ydmygelse når kræet, som ellers er pænt lydigt - vælger at give en fingeren og blæse højt og flot på diverse kommandoer foran andre mennesker.
    Fx var Perle og jeg blevet sat til at demonstrere en eller anden øvelse foran et hold nyoprykkede hundeførere. Det gik også fint lige indtil der kørte en cykel forbi uden for hegnet. Så skred Perle og fulgtes meget larmende med cyklisten helt ned i bunden af træningspladsen (det er pænt langt). "Den sidste del af øvelsen skal i så bare se bort fra.... "
    Eller fx i onsdags til træning. Egentlig skulle vi lave apport og Perle løb fint ud til apporten. Så spottede hun at der lå en bold på et låg til en fremadsendelse ca 50 m fra apporten. Den bold ville hun så hellere have. Så hun sprintede målrettet mod fremadsendelse. Så var det hun fik en fantastisk fært i næsen og forsvandt ud i mørket på markerne rundt om sportspladsen for fuld skrue. Nå, hun kom da heldigvis ret hurtigt tilbage. Perle var det A-hund du var ????
    Nå, ville gentage apporten og sørme om hun så ikke satte kurs med bolden igen. Denne gang var jeg jo så forberedt og hun stoppede promte på det 'STOP SÅ DET FIS' jeg fik hentet frem af gemmerne. Hun så ud somom hun trak lidt på skuldrende og hentede så sin apport (uden yderligere kommandoer). Altså nogen gange smiley
    ... min træningskammerater stod nok så fint og grinede.


  • #28   11. jan 2019 Nej, det har jeg aldrig prøvet ....

    profilbillede
  • #32   11. jan 2019 Ej men nu dukker der jo mange sjove minder op, hvor Baby har taget røven på mig... Jeg mindes ellers han var sådan en dejlig hvalp!

    Vi gik til træning i den lokale maxi zoo, da Baby var hvalp... Her havde de af en eller anden grund valgt, at der skulle være gulvtæppe i butikken....

    Damen ved kassen siger "husk at få dem tisset af, da de ikke må tisse i butikken!"
    Jeg nikker og forklare at Baby er tisset af, og han tisser ikke inde... Bag mig står køteren i tøse stilling og pisser midt på gulvet....

    Når vi er i maxi zoo, den dag idag, holder jeg skarpt øje med ham! Han tisser ikke i hjørner eller der hvor andre har tisset. Næh. Han tisser på hunde foder og godbider der er røget? smiley


  • #33   11. jan 2019 Nogle gange bliver man også ramt af nemesis når man har sådan nogle firbenede kræ: Sidste efterår - Clinton var her 2½ år gammel - på en morgentur bemærkede gemalen at Clinton (som jo er 'fars hund') at Clinton havde været en ren engel og faktisk slet ikke ødelagt noget og det var jo ret flot for nu var han jo ude over den alder, hvor den slags sker ......
    Da vi kom hjem fra den morgentur gik Clinton direkte ind i stuen, fandt fjernbetjening (en ret dyr fjernbetjening, der var programmeret til at kunne styre hele huset arsenal af hi-fi udstyr, TV osv), og tyggede den i stykker smiley smiley smiley Jeg må tilstå at jeg var ved at omkomme af grin da jeg kom ind i stuen og så det - gemalen not so much....
    Clinton forstod da godt nok også at gøre mig totalt til grin i udstillingsringen da jeg havde ham på udstilling her i efteråret. Mit ellers nogenlunde velafrettede kræ klarede det sådan set rimeligt pænt indtil vi nåede til bedste han. Dommeren havde egentligt oprangeret os og sat os som nr 2, men flyttede os en plads ned, da Clinton totalt sprang sikringerne og flegnede helt ud på alt og alle. Spruttede og væsede og blev sågar temmelig sur på dommeren da denne lige skulle nærstudere de 4 hanners hoved en ekstra gang ('DU SKAL IKKE PILLE MIG I SKÆGGET !!!!!!'). Normalt er han jo temmelig tilforladelig og vil hjertens gerne nusses på af fremmede.
    ... han er vel ikke en rød irsk kolbøtte for ingenting smiley


  • #35   11. jan 2019 Ja, man kan hurtigt komme til at føle sig dum, og da vi nu er i gang med at afsløre os selv, så: Vi havde herinde for ganske nylig en tråd om ulvekløer, og mine hunde er jo ganske veludstyrede i den retning med dobbelt på bagbenene. Og jeg sagde glad og fro, at jeg ikke synes, de var et problem. Der var sjældent problemer med dem.

    Sådan noget skal man holde sin kæft med. Jeg har haft Sunshine hos dyrlægen i dag og fået fjernet en flækket ulveklo smiley

    Jeg mener så stadig, at det er sjældent, der er problemer. Når jeg tænker over alle de hunde med ulvekløer, jeg har haft rendende over en mangeårig periode, så er det stadig kun sket enkelte gange, at jeg har måtte til dyrlægen med en ulveklo. Men det kan da godt være, at jeg skal passe på hvad jeg siger, for ikke at friste skæbnen alt for meget.


  • #36   11. jan 2019 Nogle af de mest pinlige episoder, jeg har været i med mine hunde, har gudskelov været uden publikum eller det bilder jeg mig i hvert fald ind.

    For mange år siden på en lang gåtur med Koko og Izoure blev jeg bare enormt tissetrængende. Jeg gik på en lille sti langs med kanten af en pløjemark, og der var ingen folk at se, så jeg valgte at bakke ind i noget krat, hive bukserne ned, og skulle lige til at sætte mig til rette, da der springer en hare op ganske tæt på. Hundene sprang frem og jeg fulgte med ud på den åbne mark og med bukserne nede om anklerne. Og der stod jeg bare. Jeg kunne godt holde hundene, men jeg kunne ikke få så meget ro på dem, at jeg kunne komme til at trække bukserne op smiley
    Jeg kunne bare vente i den pinlige situation til hundene faldt til ro, og ellers håbe på, at der ikke kom andre forbi, jeg kunne jo ses langt væk.


  • #37   11. jan 2019 Ja halvkvæl er løsningen smiley de banditter!

  • #38   11. jan 2019 Jeg har jo Ridgeback så jeg har et utal af ydmygende historier.
    Basse var i fuld gang med en udstillings karriere. Han stillede i åben klasse og hans opdrætter skulle stille ham. Erik er indsatsleder og en stor mand. Ind i ringen med en hund der intet ville. Når andre gik til højre ville Basse til venstre osv. Ikke på vilkår om han ville løbe. Erik var gennemblødt af sved og dommeren var færdig af grin. Erik skældte ud med Basse var fuldstændig ligeglad. Det endte med en very good og slut på udstillings karrieren. Indtil den udstilling troede opdrætter ikke på, at Basse var så stædig, efter den affære måtte de give mig ret.


  • #39   11. jan 2019 Stod engang og snakkede med naboen om hvor søde og artige vores hunde var og at de aldrig jagtede vildtet eller naboens katte osv.
    Så kommer vores greyhoundblanding nok så fint spankulerende med en levende høne i munden. smiley
    smiley smiley smiley

    Hønen overlevede faktisk med lidt kærlig pleje.
    Men man skal passe på med hvad man siger smiley


  • #40   11. jan 2019 Hahaha, Martine, det billede, altså smiley smiley smiley

    Da jeg flyttede herud og havde fået hilst på nogle af naboerne, dukkede den ene nabo op en dag. Hundene var ude i haven. Jeg spurgte om han bare kom for at sige hej? Næh, han kom og afleverede Bella smiley Jeg havde ellers prædket om at Bella var ih og åh så velopdragen, og aldrig forlod matriklen, så hegnet var kun til for Dorit.

    Der var så kommet en kat løbende forbi, så Bella hoppede elegant over hegnet, fik jagtet katten op i et træ og skyndte sig så hjem tilbage over hegnet. Var det ikke for naboen der sladrede, havde jeg aldrig opdaget det smiley

    Der var også da jeg havde pralet om at Dorit altid kunne stoppes hvis hun satte efter vildt. Indtil hun en dag besluttede sig for at forsøge at løbe en hare op, og forsvandt ud af syne. Dorit er så typen der ikke nødvendigvis gider komme når man kalder, men synes det giver mere mening at sætte sig ned og vente. Så jeg måtte jo blæse halvanden kilometer ned af en stubmark efter trunten, der sad og ventede på at jeg hentede hende smiley Min veninde var halvdød af grin over det smiley


  • #41   11. jan 2019 Min mor har Jack Russell.... Den hund er pinlig på alle tidspunkter.

    Skulle passe hende i en periode, mens mutti var i Spanien. Efter en laaaang gåtur (I snor, ellers havde jeg endnu flere pinlige episoder at fortælle), skal vi hjem. Hunden er ikke tilfreds og viser det ved at gå fuldstændig balalajka på mine sko på vej over på den anden side af vejen, så jeg er ved at falde over køter, snor og mig selv, mens kræet bider (legebid), og råber af mine fødder... I myldretiden... På en af de mest trafikkerede veje i Roskilde. Hun havde gået lige så fint indtil vi nåede vejen. Lorte hund smiley smiley

    Og så var der selvfølgelig dagen hvor hun sked midt på gulvet i venteværelset hos dyrlægen. Den største bæ jeg nogensinde har set. Det var så mest pinligt for min mor, for det er sgu ikke min hund. Slet ikke når hun selv er med smiley


  • #42   11. jan 2019 Ved ikke engang hvor jeg skal starte...
    De første der falder mig ind:

    Til hvalpeprøven hvor han midt i første øvelse løber ind i skoven for at sætte sig og skide. Under indkalder løber han direkte til mig, stopper en meter før og løber så i cirkler om dommeren.

    Til mentalbeskrivelsen hvor han går hen klods op ad dommeren/beskriveren, letter ben og tisser på hende.

    Hvor han lang pokker i vold under et photoshoot med sit "nu æder jeg jer"-halsbånd stikker efter en bil.

    Hvor han skrider på puddeldame jagt.

    Eller hvor han smutter ud af bilen og tager turen gennem samtlige haver på vores parcelhus vej med mig i hælene og hele vejen tilbage igen... smiley


  • #43   11. jan 2019 Zenta tissede på måtten i venteværelset hos dyrlægen.
    Jeg kiggede rundt, undskyldte og sagde at det havde hun altså ALDRIG gjort før!
    Man kunne tydeligt se på de andre kunder at de tænkte ja ja, det havde jeg også sagt smiley


  • #45   11. jan 2019 Hvor er jeres hunde PINLIGE....... Jeg kan kun smile og glæde mig over at mine hunde ALDRIG har gjort noget, som kan gøre mig pinligt tilpas smiley smiley smiley

  • #46   12. jan 2019 Mette jeg husker nu nogen historier om nogen søer xD

  • #47   12. jan 2019 hov Nina den kan jeg ikke huske smiley ?

  • #48   12. jan 2019 Tænk, det husker jeg INTET om...... smiley smiley

  • #49   12. jan 2019 Var der ikke også noget om noget ligslæberi? smiley

  • #50   12. jan 2019 Mette, der var bestemt et eller andet om noget vand, skrænt og en ligslæber i bad standing smiley


    Bumle, ligslæber, det kommer fra en debat, hvor en ikke kunne argumentere et eller, og endte med at kaldes mettes hunde for ligslæbere


  • #51   12. jan 2019 Jaaa Mette, jeg mindes også en tur med noget vand... og et meget flot billede der Illustrerede turen!

  • #52   12. jan 2019 Vand? Mine hunde var da ikke glade for vand?? smiley smiley smiley smiley

  • #53   13. jan 2019 Walter slap ud af selen og jagtede en fåreflok rundt, og jeg kunne ikke kalde ham til mig, eller indfange ham fordi han løb rundt og rundt om flokken og var lykkelig. Jeg tyrede til sidst flex-Line holderen efter ham på 4-5 meters afstand og ramte ham utroligt nok, først da fik han rigtig øje på mig, og kom da jeg kaldte næste gang. Det var meget svært ikke at blive sur på ham. Folden lå op af et villakvarter og var bange for om nogen havde set der og ville belære mig. Og stakkels får også... og dumme hund!!!

  • #54   13. jan 2019 Jo mere jeg læser i denne tråd, jo flere af de pinlige episoder dukker op i erindringen. Denne var med Manilla og derfor en af de nyere:

    På det tidspunkt gik jeg til træning skiftevis med Manilla og Sunshine, og vi trænede rundt om på forskellige offentlige steder omkring Maribo. Manilla var stor hvalp/unghund og for første gang med til træning på plænen overfor Frilandsmuseet. De har åbent lørdag formiddag, og der står altid en kustode eller hvad sådan en nu hedder ved indgangen med fuldt udsyn til vores træning.
    På et tidspunkt stikker Manilla af, og render direkte over til museet, forbi kustoden og ind af lågen. Jeg kommer selvfølgelig spænende bagefter mens jeg kalder og undskylder. Manden tager det ganske afslappet og forsikrer mig, at hun ikke kan komme noget til derinde. Jeg var nu også mere optaget af, at hun ikke skulle til at ødelægge noget, vælte et eller andet kostbart eller skræmme andre gæster.

    Nå, men hun kommer da heldigvis hurtigt tilbage og intet er sket, og da jeg går, kommer jeg med den typiske undskyldning: "hun er ny i træning, hun er ung og kan ikke så meget endnu".
    Efterfølgende kommer jeg til at tænke på, at hvis det er den samme mand, der står der hver lørdag, så har han set mig træne Sunshine den ene gang efter den anden, og selv mine træningskammerater, som ved jeg kommer med forskellige hunde, kan ikke kende forskel. Gad vist hvor meget, han har troet på den godt nok sande bemærkning smiley


  • #55   13. jan 2019 Nyx er verdensmester i at gøre mig til grin. I sidste måned skulle vi besøge min nye kærstes farmor. Vi sidder i sofaarrengementet og Nyx ligger i den anden ende af stuen. Farmor sidder og snakker om hvor dejlig en hund han er, så velopdragen, ham kan jeg vel tage med mig alle steder? "Ja han er heldigvis rigtig dygtig til at være med i byen"
    Nyx ser det som hans stikord, sætter sig op, køre røven henover det lyse gulvtæppe og hele vejen hen til mig for at hoppe op i sofaen, tage en sofapude i munden, kaste den af helvede til henover sofabordet og slutte af med at stikke sit hovede helt hen i mit og sige VOV.
    *Smiler akavet over til farmor*


  • #56   13. jan 2019 Nå, jeg bryder sammen og tilstår. Mine tøser har sat mig i SÅ mange pinlige situationer. Mærkeligt nok alle sammen noget med vand...... Det havde denne også (kan ikke huske om jeg har skrevet den før, så bær over med mig).

    Manden og jeg besluttede at NU var tøserne forhåbentlig til at styr i nærheden af vand. Undtagen svømmeren hver onsdag aften. De var begge over 10 år. Så vi valgte en dejlig sommeraften at køre på stranden. Selvfølgelig i flexiline, så vi havde styr på dem.

    Vi satte kursen mod stranden. Vi tænkte at vi ville gå et stykke vej, så vi kunne nå at få styr på dem. Tøserne spottede MED det samme at vi var på vej mod vand. Så de hylede og skreg hele vejen ned på stranden. Der var masser af mennesker og INGEN var i tvivl om at NU skete der noget. Fattet og håbefuld gik vi mod vandet. Jeg tog sko af og mobilen op ad lommerne. Og manden gav mig begge liner (tøserne skreg stadig højt og vedvarende og vi havde hele strandens opmærksomhed). Jeg gav dem et lille tegn til at nu måtte de godt gå i vanden....... Det næste jeg husker er at jeg blev trukket afsted, med hovedet under vand og munden skovlede vand, tang og sand ind i farten under vandet. Jeg holdt fast i snorene (eller rettere Kaidos). Da jeg dukkede op til overfladen igen var Lotus LYKKELIG, for hun var svømmet ud til en flok børn i vandet. Kaido var HYS, fordi hun ville længere ud. Så vi svømmede ud after Lotus og hentede hende ind...... Og husk at ikke EN på stranden var i tvivl om at vi var der. Og ikke EN havde misset hele showet.

    Jeg prøvede at smile på vej op til bilen. Men det lykkedes vist ikke rigtig, tror jeg. Manden min var væk........ Han var SÅ flov over at følges med Valborg smiley smiley smiley

    Her er endnu en tur (med vand)

    https://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/24513-lotus_paa_udflugt_i_oeresund__

    Og den sidste:

    https://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/48796-lotus_og_kaido_paa_kirkegaarden_


  • #57   13. jan 2019 Jamen lad os da bare tage aftenturen for sådan ca. et kvarter siden;

    Vi er på vej hjem efter vores korte aften/natte tissetur da kræet spotter en tyk pind under plankeværket til børnehaven som vi går forbi.

    Dyret VIL bare have denne her pind med og sætter sig tungt ned og med et be-om-blik.

    Jamen okay da, men problemet opstår da denne her pind sidder godt fast og da jeg selv bøjer mig ned for at hjælpe hende med at få den ud, går det op for mig, at den her "pind" er en stor og lang gren! smiley

    Nå, men jeg får da bøvlet denne her gren ud, og dyret tager imod og går nu stolt afsted med en gren som er ligeså lang som fortovet, så vi banker både ind i lygtepæle og hegn. Kræet anser intet og er lykkelig - man er vel retriever. smiley

    Vi skal så over et kort fodgængerfelt for at komme hjem, da kræet så beslutter, midt på vejen, at narj, den gren er sgu ikke så vigtig, så den bliver da lige droppet så de biler der kommer kørende efterfølgende nu skal køre en stor gren over så det giver et ordentligt KNÆK!

    Det stopper ikke her; smiley

    Da vi så er kommet over stopper kræet så op, vender sig om, sætter sig, er ikke til at rokke ud af stedet og kigger endnu engang, med bedende øjne mellem mig og den påkørte gren.

    Vi skal da ud og hente den igen, selvfølgelig! smiley

    Så ud med os igen, men det er altså ikke nok med at få den korte del af grenen med, nej, dyret skal da prøve om ikke vi kan have begge dele i munden på én gang, med det resultat, at vi endnu engang må lade bilister vente til madammen har bøvlet begge grene i munden.

    Spoiler alert; det ender med, at jeg endnu engang må bukke mig ned, tage den lange del af grenen med, imens kræet går med den korte, til stor morskab for, til dels, dem der sidder i bilerne og de forbipasserende. smiley

    Ja, og nu er i stormvejret vil dyret absolut nu ligge udenfor og nyde præmien, og vil rigtig gerne have mig med ud, med det resultat, at kræet gør, venter på jeg kommer, spurter tilbage til grenen, lægger sig ned og bider i den, og ser meget uforstående til imens jeg lukker døren igen.

    Get a Golden they said, it'll be easy they said...



  • #58   13. jan 2019 Mette, jeg er meget glad for, at du brød sammen! Det er simpelthen nogle geniale historier. Jeg er flad af grin smiley

  • #59   13. jan 2019 Vi skulle en tur ned i fårefolden, inden jeg skulle i aftenvagt. Folden var tom for får troede jeg. Jeg slipper hundene løs da vi kommer ind ad lågen og hundene spurter afsted, i det samme ser jeg en flok får, det har hundene også spottet og den vilde jagt går. Jeg får heldigvis rimelig hurtig fat i hundene. Vi går en tur ud på engen istedet. På vejen tilbage tænker jeg vi går da bare langs hegnet, så sker der ingenting. Pludselig sætter Laurids i løb og jeg råber på ham, men han er totalt døv, ud af øjenkrogende ser jeg ham springe over lågen ind til fårene. Jeg får dækket Walther af og mig ind og få fat i “ møghunden” Han er fuldstændig døv og har en fest. Jeg ser overskrifterne for mig i avisen næste dag. Efterhånden er der kommet flere mennesker til der står og kigger. På dette tidspunkt er han meget billig til salg. Endelig langt om længe får jeg kontakt og får ham stoppet og til at dække og jeg kan få fat i ham.




  • #60   14. jan 2019 I lørdags kl 8:55 vækkede Clinton dem, der måtte sove endnu i Ølsemagle smiley Vi skulle træne i et lille skovområde derude og skal parkere bilerne et godt stykke derfra, så vi tager hundene med derned og binder dem af (ellers bruger vi det meste af træningstiden på at fise frem og tilbage med hundene). Vi går i en gruppe og Clinton skal så sk*de. Jeg stoppe for at samle op og vi sakker derved bagud. Kræets verden brød TOTALT sammen smiley Han kæftede op; hylede og skreg og gøede og kastede sig frem i linen. Dette fortsatte hele vejen gennem byen og det var umuligt at få ham til at tie stille (og lydmæssigt er Clinton helt på højde med enhver 'bjæfer'). I et par huse dukkede der ansigter op i vinduerne for at se hvad der dog skete udenfor.
    ... de har så kunnet se en dame komme gående med en lortepose i den ene hånd og en hund i snor i den anden hånd. Hunden trak fuldstændigt afsindigt, kastede sig rundt i snoren og hoppede rundt i små cirkler mens den skiftevis hylede og gøede hidsigt smiley Måske de har tænkt at den dame burde nok gå til noget træning med den hund.....


  • #61   14. jan 2019 Her i sommers passede jeg min venindes hund i tre uger, mens hun var på ferie i Frankrig. Sigga er en lille hund på 5 kg, blanding af DSG og alle mulige slags terrier. Hun er noget af det sødeste - men ikke nødvendigvis altid lige lydig, man er vel terrier smiley
    Nå men, i løbet af hendes ferie hjemme hos mig opdagede jeg, at hun syntes det var skide skægt at cykle sammen med mig, så vi cyklede mange gode ture, og hun var så lydig og dygtig til det, at jeg hurtigt begyndte at lade hende løbe løs ved siden af cyklen, og så cyklede vi ellers bare nogle gode lange aftenture på den måde. smiley

    Det havde jeg så lige sendt en video af og "pralet" med til min veninde, da vi en aften cyklede forbi en mark med sådan nogle store langhårede okser, og det bare sagde wruuuuuum og så var hunden væk smiley Først løb hun rundt imellem de store dyr og havde en FEST, og efter at have kaldt forgæves på hende gentagende gange, måtte jeg cykle væk med hjertet i halsen og simpelthen bare håbe, at hun fulgte med og ikke kom til skade derinde. Hun kom så heldigvis løbende - men nu havde hun jo fået smag for friheden og ville absolut ikke fanges! Så hun løb over alle bjerge ned igennem et villakvarter, og jeg cyklede så hurtigt jeg kunne efter hende og var ved at dø af stress, angst og ekstrem vrede smiley

    Vi kommer så til en villa, hvor der sidder et par homoseksuelle mænd på deres terasse og spiser aftensmad. De har så en lille jack russel terrier, og der er ikke noget hegn i deres have, så selvfølgelig løber Sigga derind -_- Først havde de to hunde en fest og løb rundt og legede, og bagefter løb Sigga ind af deres åbne terassedør og spiste deres hunds mad smiley Alt imens stod jeg bare derude på vejen og turde ikke gå ind på grunden og gøre noget, så stod bare dér og kaldte som en idiot og skammede mig så meget, at jeg bare havde lyst til at cykle væk og "glemme" Sigga dér for altid smiley

    GUDSKE TAK OG LOV får den ene mand så fanget Sigga og kommer ned med hende til mig, og han var seriøst bare SÅ sød og flink - er stadig helt rørt og lettet over, hvor pænt han tog det! smiley Han startede med at rose Sigga til skyerne og sige, at hun godt nok var en sød og flot og charmerende hund, og at hun og deres hund da havde haft en fest. Jeg undskylder omkring 50.000 gange og er virkelig flov, men han bliver bare ved med at sige, at det er helt ok, at de godt kender det fra deres egen hund af, og at man jo ikke kan forvente andet med en terrier HVALP smiley Jeg smiler så og takker pænt og får Sigga i snor igen, og går så smilende derfra med hundehvalpen, som altså er en 4 år gammel tæve haha smiley

    PS: Hverken okser eller hunde kom til skade i denne episode, og jeg lærte naturligvis af min fejl og cyklede ikke løs med hende igen ^__^


Kommentér på:
Ydmyget af egen hund

Annonce