{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578

Tre hunde bortført og sluppet løs på motorvejen. {{forumTopicSubject}}

Hvordan i alverden kan man finde på at bortføre tre hunde og slippe dem løs ved en motorvej ?
Det var heldig, at et ikke kostede menneskeliv.

Jeg kan godt forstå, at vedkommende har været røv træt af at have hundene rendende, men frem for at slippe dem ud ved en motorvej er er utilgiveligt.
Han kunne have kørt dem til politiet eller afleveret dem til et internat.

Man fatter så hellere ikke ejeren, som ikke kan sørge for at holde sine hunde hjemme.

https://www.jv.dk/haderslev/Tre-hunde-blev-bortfoert-den-ene-blev-draebt-paa-motorvejen/artikel/2681723?fbclid=IwAR3e1E57toy6xe56Qxv876jSH9cOC-bE72JTaVv0-b8tRMeu46-M6xhW-lo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tre hunde bortført og sluppet løs på motorvejen.
  • #1   27. jan 2019 smiley smiley smiley

Imponerende at der kan være SÅ meget idioti i en lille landsby. Jeg ved ikke hvem der er dummest, ejeren eller manden der kørte hundene væk.

• #2   27. jan 2019 Uha, jeg læste også den originale tråd på facebook. Det er fuldstændig sindsygt.

• #3   27. jan 2019 Det facebookopslag jeg læste sagen om er her:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=750999538598959&id=100010667584637

• #4   27. jan 2019 Jeg vil give A med... ret.
    Både ejer og bortfører er lige blæst. Hvordan de hunde kan slippe væk SÅ mange gange, det forstår jeg slet ikke - og den båtnakke, der har kørt hundene væk burde have en bøde af en slags. Han har reelt sat menneskeliv på spil.

• #5   27. jan 2019 " samtidig skal hun så også bo ved siden af den idiot der har slået hendes bedste ven ihjel !!"

Dén der...den ligger altså også på en selv... jeg bliver simpelthen dobbelt så forarget som over selve handlingen her...når forældre så i deres harme ikke kan finde ud af at skærme deres børn for unødvendig lidelse.
    Og jeg går faktisk ind for man er så ærlig som mulig overfor børn. Men man må også lige se på hvad de realistisk kan indtage og bør...

...edit...og idioten tagger datteren i opslaget... -.-

• #7   27. jan 2019 Hold din hund på en måde, så den ikke generer andre mennesker.
    Hvor svært kan det være?

Jeg får det på samme måde, når "stakkels misser er blevet kørt ned af væmmelig bilist" - hold din kat inde, som loven iøvrigt foreskriver, så får du ikke den slags problemer

Men hold da op en samling retardoer i samme by. Stakkels hund, der døde, stakkels bilist, der kørte den ned .....

• #8   27. jan 2019 JOhN, nogen du kender ? Det er jo i dit nabolag.

• #9   27. jan 2019 enig både ejer og nabo virker til ikke at have opfundet den dybe tallerken...

men jeg plejer at sige at hvis man synes en opfører sig idiotisk så bliver man jo ikke selv mindre idiot af at opføre sig lige så tosset ...

køre hundene på internat så havde det vel kostet ejer at få dem igen ... og gad vide om an har haft anmeldt ejer, op til 20 hunde, nu 8 ... hvor mange må man have hvis ikke det er et opdræt ?? er det ikke 4 ...

har ikke læst fb delen endnu ..

• #10   27. jan 2019 Hvis det er SÅ fuldkommen traumatisk for pigen at miste hunden, og utænkeligt hvad der kunne være sket på motorvejen, så skulle ejer måske lade være med at udsætte sine hunde for PRÆCIS den risiko.....

Ja, det er naboen han kritiserer, men han sætter da selv hundene i præcis samme situation hvis de gang på gang slipper ud og render rundt.

De er begge snotdumme, og de bringer begge to menneskeliv i fare.
    Når datteren græder snot og det hele bare er fuldkommen traumatisk, så burde man måske også lige vende blikket mod sig selv smiley

• #11   27. jan 2019 Hanne, hvis man skal have flere end 4, så skal man have en tilladelse, det gælder uanset om det er avl eller ej.

• #12   27. jan 2019 Jeg har sgu også ondt af pigen, som mister sin hund, fordi den ene mand er en båtnakke, der ikke tager sit ansvar på sig og den anden mand er en båtnakke, som overreagerer totalt.

• #14   27. jan 2019 JOhN, hundeejeren bor Vestre Byvej 1 i Vojens

• #16   27. jan 2019 …. og hvor må det være skønt at have sådan et naboskab.
    Ironi kan forekomme.

• #17   27. jan 2019 Her er facebookdelen for dem som ikke er på facebook

Kristian Ringgaard Møller føler sig rasende.
    5. januar kl. 00.24 ·

JEG TROEDE DET VAR EN DÅRLIG GYSER MEN NEJ !!!!
    Kunne ikke skrive dette før Nathalie Haxhøg var kommet hjem i trygge rammer smiley
    Hejsa Allesammen
    Først og fremmest godt nytår for dem der havde det
    Det fik vi dog ikke her på
    Vestre byvej 1
    6500 Vojens
    Ja mine hunde slipper af og til ud og løber rundt i haverne hos naboerne og det er IKKE i orden
    Jeg har dog altid betalt hvad de har ødelagt ! Og undskyldt !
    Den 30 december 2018 havde vi åben i butikken om eftermiddagen og hundene var indenfor i denne anledning vores lille dreng på 4 år gik ud af døren men fik desværre ikke lukket døren ordentligt og 3 hunde løb ud min kæreste Gry råbte efter dem men de løb ned mod min nærmeste nabo som også sagde at der var kommet 3 hunde løbende forbi så vi ledte videre men kunne ikke finde dem og jeg ved den ene ville altid komme hvis jeg kaldte på hende men nej det gjorde hun ikke ??
    Finder ud af at sporene stopper nede ved HAM naboen og kan ikke finde sporene igen andre steder
    Han sagde de var løbet forbi ham men virkeligheden var en helt anden for han havde indfanget mine 3 hunde også imens han fortalte mig at de var løbet forbi havde de være spærret inde et sted hos ham hvor jeg ikke kunne høre dem
    Jeg går oppe fra ham og ser lidt efter at han kører afsted med en lukket trailer og det undre mig at han ikke kører retning lossepladsen
    Nej nej den efter MIN mening syge person har simpelthen smidt mine hunde ind i den lukkede trailer og kørt dem til rasteplads Lillebælt Syd hvor han bare har smidt dem af og kørt hjem igen personalet på rastepladsen får lokket to af dem til sig og kontakter os og fortæller mine hunde opholder sig på rastepladsen de havde godt set 3 hunde men den ene havde de ikke haft held med at kalde til sig det viser sig så at den nok har forsøgt at finde hjem men det resulterer i at den løber ud på motorvejen hvor den bliver kørt ihjel og derved bliver en bil totalskadet så vidt jeg ved er der ikke sket person skader HELDIGVIS
    Jeg fatter simpelthen ikke hvad fanden der sker i hovedet på sådan en mand men er kommet frem til at der må ske absolut INTET i hovedet på den mand for tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket på motorvejen og da slet ikke hvis alle 3 havde valgt at løbe derud !!!!
    Nu sidder vi så oven i købet med en lille pige på 11 år som kommer hjem fra sin far her den 4 januar som vi så skal forklare at hun desværre aldrig får sin aller bedste ven at se igen, Princess som hunden hed var en meget vigtig brik i Nathalie´s liv da hun havde den som terapi hund og var meget tæt knyttet til Princess, samtidig skal hun så også bo ved siden af den idiot der har slået hendes bedste ven ihjel !!
    Bare opgaven at fortælle hende den triste nyhed var et helvede for Nathalie brød grædende sammen og lå utrøstelig i fosterstilling hos sin mor Gry som gjorde alt for at trøste sin datter og man sidder bare der og kan ikke gøre det mindste andet end at trøste
    Enhver med en smule fornuft i hovedet havde eks: kontaktet politiet og bedt dem hente hundene eller kørt dem til et internat eller lign men at køre ud og sætte dem af hvor det med 98 % sikkerhed ender med de bliver slået ihjel det er efter min overbevisning en meget gennemtænkt handling hvor man også kender resultatet med 98% sikkerhed så har man et helt klart mål med gerningen !!!!
    Ja jeg mener manden er syg i hovedet da han 2 gange tidligere har været hernede og true os pga hundene havde været inde i hans have, den ene gang stod han med en stor hammer / flækøkse i hånden den anden gang sagde han til den ene af vores piger at hvis hun ikke kunne holde sine hunde hjemme så ville han skyde dem for øjnene af hende ”pigen er 11 år gammel”
    Jo mine hunde skal blive hjemme ingen tvivl der men den handling han har lavet og derved slået en af mine hunde ihjel, knust en lille pige samt sat en masse liv og lemmer på spil på motorvejen den bliver ALDRIG tilgivet og heller ALDRIG glemt længere er den ikke !!
    Har virkelig ondt af hans familie at de skal leve under samme tag som denne mand / person vil nok foretrække person for mand er der sgu intet af !!
    Politiet er i gang med sagen og ja der er en sigtet i sagen så kan folk jo selv regne resten ud da jeg på nuværende tidspunkt vælger ikke at sætte navn på andet end på dem jeg kan stå inde for det er okay med
    Jeg håber han dømmes efter en paragraf 252 da han efter min fulde overbevisning med fuldt overlæg har forsøgt at volde skade på såvel dyr som mennesker for ellers havde han valgt et alternativ !!
    Havde ALDRIG troet jeg skulle hade et andet menneske men blev klogere !!!!!
    Mandens eneste svar da han blev konfronteret med det han havde gjort var følgende
    ” jeg havde ikke regnet med at de ville blive kørt ned ” ??? hmmmm Altså det vil sige at hvis man smider en person i havnen med 50 kg bly om benene så skal man bare sige til pårørende at jeg havde ikke regnet med personen ville drukne ??
    Kan man ikke selv regne resultatet ud så trænger man seriøst til hjælp efter min mening !!!
    Så LORTE afslutning på 2018 og LORTE start på 2019 !!!!!!
    PS dette er ikke en opfordring til ballade af nogen art men ud skulle oplevelsen
    Mvh Kristian Ringgaard Møller

• #19   27. jan 2019 Og læg lige mærke til:

"Jo mine hunde skal blive hjemme ingen tvivl der men den handling han har lavet og derved slået en af mine hunde ihjel, knust en lille pige samt sat en masse liv og lemmer på spil på motorvejen den bliver ALDRIG tilgivet"

Åh, hvor er det ironisk på en virkelig virkelig trist måde...

• #20   27. jan 2019 Kæft en ansvarsfralæggende idiot.

Nej kammerat, grunden til at pigen ligger i fosterstilling kan du gå ud på badeværelset og kigge i spejlet for at få øje på!!!

• #21   27. jan 2019 Stakkels pige, stakkels hund og stakkels billist smiley
    Resten har jeg overhovedet ikke ondt af.
    Håber de får passende hårde straffe

• #23   27. jan 2019 Jeg tør slet ikke læse det smiley jeres reaktioner overbeviser mig at jeg ikke kan holde til det. Puhha.
    Utroligt hvad dyr og børn skal udsættes for...

• #24   27. jan 2019 Jeg ville blive SINDSYG, hvis naboens hunde rendte herovre hele tiden. Det er sq da HANS ansvar at holde styr på sine hunde.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #25   27. jan 2019 20 hunde.... wow

• #26   27. jan 2019 Lens
    De var nede på 8 stk og nu altså 7 stk.
    De 20 var incl hvalpe.
    Men 7 stk voksne hunde er vel også for mange?
    Medmindre man har særlig tilladelse. Eller er det mon kun i byzone der er max på 4 stk.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #27   27. jan 2019 Det må i hvert tilfælde kræve en del tid...

• #28   27. jan 2019 Næ, da ikke hvis man bare åbner døren og lukker flokken ud for at underholde sig selv smiley smiley

• #29   27. jan 2019 Bekendtgørelsens anvendelsesområde for dyrehold
    § 1

Bekendtgørelsen fastsætter regler om forebyggelse og imødegåelse af forurening og uhygiejniske forhold fra ikke-erhvervsmæssige dyrehold.

Definition af ikke-erhvervsmæssigt dyrehold
    § 7

Ved et ikke-erhvervsmæssigt dyrehold forstås dyrehold, der ikke overskrider nedenstående størrelsesgrænser eller andre dyrehold af tilsvarende størrelse.

1) 30 høns og

2) 4 voksne hunde med hvalpe under 18

Høns og hunde har en særlig status, idet vurderingen af antallet af hunde og høns foretages uden hensyn til det øvrige dyrehold på ejendommen. Det er altid muligt at have op til 30 høns og 4 voksne hunde evt. med hvalpe uden dyreholdet bliver omfattet af husdyrgødningsbekendtgørelsens regler som et erhvervsmæssigt dyrehold. Ejendomme med over 30 høns eller 4 hunde vil således altid betragtes som erhvervsmæssige uanset det øvrige dyrehold. Ved ordet ”høns” forstås både høner, haner og kyllinger, og det omfatter alle hønsefugle.

I byzone, sommerhusområde og områder i landzone, der ved lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig- og erhvervsformål er det tilladt at have et dyrehold bestående af 30 høns og 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger eller et dyrehold af tilsvarende størrelse.

I byzone, sommerhusområder og områder i landzone, der ved lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig- og erhvervsformål, er svine-, kvæg-, fåre-, gede- og hestehold ikke tilladt. Kommunen kan dog dispensere fra forbuddet mod hold af svin, kvæg, får, geder eller heste, særligt til ejendomme med bestående stalde, møddinger m.v. Der skal ved dispensation stilles vilkår om særlige krav til dyreholdet, til indretning af stalde og lignende samt møddinger m.v. ud over miljøaktivitetsbekendtgørelsens krav.

https://husdyrvejledning.mst.dk/vejledning-til-bekendtgoerelserne/miljoeaktivitetsbekendtgoerelsen/4-ikke-erhvervsmaessigt-dyrehold/

• #30   27. jan 2019 Men det kan man vel nemt komme om ved når der bor flere personer på adressen.
    De kan jo bare stå for 4 hunde hver.

• #32   27. jan 2019 Ok, men så er det jo blot erhvervsmæssigt. Der er så nogle lidt andre krav og tilladelser.
    Men nu kan jeg ikke lige tyde om det også gælder i almindelig landzone. Eller om der er andre regler i landzone.
    Vi ved jo heller ikke om de bor i landzone eller har særlig tilladelse.

• #33   27. jan 2019 Det gælder også i landzone

• #34   28. jan 2019 Reglen er ret simpel.
    Hvis man vil have mere end 4 voksne hunde, skal man bosætte sig så der er over 100 meter til andre huse.

Har undersøgt det, da jeg jævnligt har mere end 4. smiley

Jeg bor heldigvis sådan at mine naboer ikke har et problem med at jeg har lidt flere hunde nogen gange, men jeg gør også en dyd ud af at mine hunde ikke skal genere andre.

• #35   28. jan 2019 Vil du have mere end 4 hunde skal der tilladelse til, uanset hvor du bor, det er ofte lettere at få tilladelsen hvis du bor med god afstand til naboer, men der skal ansøges uanset hvor du bor!

• #36   28. jan 2019 Hvis man skal have erhvervsmæssig hundehold, så kræver det man bor mindst 100 meter fra nærmeste nabo, og det er ikke skel eller matrikel, men fra væg til væg.
    Desuden skal der søges ved kommunen, og det skal i høring.

Der SKAL være tilknyttet en dyrlæge, samt føres protokol over samtlige hunde med vaccinationer, løbetider osv.

Og erhvervsmæssig hundehold regnes det for, når man har mere end 2 kuld årligt og mere end 3 avlstæver.
    Er man erhvervsmæssig opdrætter, kræver det også man har taget Hundeholderuddannelsen, den udbydes af DKK - men er lovpligtig, så den er godkendt af Staten.
    Og så er der en hulans masse krav man skal opfylde med opholdsrum til hunde, adskilt rum til syge hunde, hunde i løb, samt en bunke andre krav med adgang til vand, mulighed for rengøring osv osv - så vedkommende, der ejer disse hunde har næppe overholdt gældende lovgivning på området - med mindre vedkommende bare er uheldig/tager let på reglerne.

• #37   28. jan 2019 #35

Det var nu ikke det jeg fik at vide hos teknisk forvirring i min kommune.

Hvis du har over 100 meter til nærmeste nabo må du have flere end 4 hunde.
    Og hvis ikke du avler så skal man ikke søge tilladelse.

• #38   28. jan 2019 Dorte, der er du forkert på den.
    Det Ejer af DDK skriver er rigtig.

• #39   28. jan 2019 Ja, hvis man avler..

Da jeg spurgte havde jeg 8 hunde. 5 hanner og 2 neutraliserede tæver og en fertil tæve, og derfor skulle jeg ikke søge tilladelse hvis bare afstanden var overholdt. smiley

Men det kan snildt være kommunen der ikke har styr på reglerne, det er jo set før. smiley

• #40   31. jan 2019 Lige så snart du har et hundehold over 4 hunde, så skal man søge om tilladelse.
    Loven siger max 4 hunde pr bygning, også i landzone.

Kommentér på:
Tre hunde bortført og sluppet løs på motorvejen.

Annonce