1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hunde valg Hunde valg

Hejsa, vi er en familie på 4 der har bestemt os for at få hund. Vi har ikke haft hund før så den må gerne være ikke alt for svær at have.
Vi bor i hus med stor have, uden trapper. Vi bor tæt på en lille skov og vil gå 3-4 ture med den om dagen. Vi vil gå til træning med den en gang om ugen. Den skal kunne være alene hjemme. Det vil vi selvfølgelig træne.
Den yngste datter, mig, er 14. Den ældste er 17.
Den skal helst være stor (golden retriever størrelse).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde valg
  • #1   23. mar 2019 Hunde skal først lære at være alene hjemme, det er ikke noget de kan fra starten.

Hvor aktive er i?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #2   23. mar 2019 prøv at kigge på havaneseren. Jeg synes det er en skøn lille hund

hov så lige størrelsen.

den er sværere. måske en golden retriever? Jeg synes det er en god hund i en del familier. den kræver jo noget men i lyder opsat på at lave noget med hunden. en labrador af den gammeldags type tænker jeg også kunne være værd at undersøge

er der nogle racer i selv har overvejet?

børn i den alder kan tit hjælpe til fx træne lidt, lave spor osv med hunden. gå med den når man er 17 år. Du kan måske også. Vi har en dansk spids som en 13 årig går med. så det kommer meget an på modenhed.

en dansk spids med DKK bog kunne i sikkert også blive glade for. se selskabet for dansk spids for info. den er dog lidt mindre

http://danskspids.dk/

Det er en utrolig ukompliceret race og sund

• #3   23. mar 2019 #1 Hvad mener du?
    Min far løber tit og hele min familie elsker gå ture. Vi kan sagtens tage bilen og køre ud til en skov og gå et par timer, men nok kun i weekenden.
    Hunden vil få ca en halv time/en times motion hver dag.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#4   23. mar 2019 Det er for lidt.... I skal forvente 1,5 time plus minus med træning undervejs... så kan der være en dag med mindre men især en ung lab eller golden eller dansk spids vil ikke kunne nøjes med en halv time dagligt. det kender jeg ingen racer der kan desværre

• #5   23. mar 2019 #2
    Både mig og min søster har fra vi var omkring 10 år gået med hunde der boede på vejen en Golden Retriever, der nogle gange godt kunne være svær at gå med så det kan vi godt. smiley
    Lige nu overvejer vi Hollands Kooikerhondje og Stabyhound.

• #7   23. mar 2019 Jeg har lidt svært ved at forstå det med gåturene, og skal måske lige være sikker på, om det er mig, der misforstår noget.

Hunden vil dagligt få en halv times/en times gåtur, fordelt ud på 3-4 ture.

Ikke, at mængden af gåture skal være nøje udregnet og minuttal skal være fastlåst - men jeg kender ingen hunde, der ville trives bare med de der små 10 minutters tisseture; altså, oprigtigt trives og ikke bare nøjes.
    Det er fair, at man har mere frihed i weekenden, men det er også hverdagen der tæller.

Jeg tror I skal tænke over (hvis jeg har forstået det rigtigt), om I reelt har tiden til at have hund og aktivere den.

• #8   23. mar 2019 Fünker
    Nej, undskyld det var vidst mig der var uklar der.
    Vi vil gå 3-4 ture med den om dagen, 1 af dem vil være 30 minutter eller 1 time. De fleste dage vil det nok være 1 time men de dage hvor tiden er lidt klemt bliver det nok bare en halv time. Resten af turene vil være mellem 15 og 30 minutter. :))

• #9   23. mar 2019 Okay, ja, så er det jo anden sag smiley

Har I snakket om, hvilken slags type i godt kan lide - en samarbejdende eller en mere selvstændig? Det har jo både noget at sige ift. træning og hvad man foretrækker i hjemmet.

• #11   23. mar 2019 Fünke
    Vi vil gerne have en samarbejdende men den skal jo helst også være selvstændig fordi den skal kunne være alene hjemme fra 8 - 15.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#12   23. mar 2019 Tak for uddybning ts. jamen så holder jeg fast i mine første forslag

koiker er bestemt også en mulighed tænker jeg. Jeg kender ikke mange Staby men kun et par stykker. det er enorm dejlige hunde men kræver mere end dem jeg nævner

I kunne overveje at besøge nogle opdræt uden hvalpe og høre om hundene

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#14   23. mar 2019 ang alene hjemme. det handler om træning. det lærer de.

dog er det mange timer dagligt og i skal være indstillet på at bruge resten af dagen sammen med hunden.

tag en god lang ferie når i får hvalpen hjem og lær den at være alene. hvis dine forældre tager 4 ugers ferie på skift så har i ca 8 uger til at lære den i fx
    så er ferien det år projekt hund. det er godt givet ud til senere når i skal bo sammen med hunden de næste 15 år

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#15   23. mar 2019 ang Staby har jeg vist samme gode indtryk som kennel h. Jeg er normalt ikke til jagthunde men den race faldt jeg for pladask

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#18   23. mar 2019 Sofia den er så smuk! har aldrig mødt en

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #19   23. mar 2019 Hvilken del af "Golden retriever størrelse" er det man ikke helt fortår her? smiley

De oplagte valg er vel netop Golden eller Labrador retrievere af de mere rolige typer.

Har man ikke noget imod en lidt mere udfordrende hund, er Hovawart såmænd også en mulighed. Den er ikke så krævende m.h.t. motion, men den skal til gengæld gerne aktiveres mentalt i rimelig grad. Man skal så passe på med hvor man får den fra!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#21   23. mar 2019 Ja Kim jeg kom til at overse det smiley men jeg rettede også smiley havaneseren er nu stadig en dejlig lille hund smiley

• #23   23. mar 2019 Husk at jeres forældre også skal være med på det

• #24   23. mar 2019 Frk Jensen
    Vores forældre er 100p med på det.

• #25   23. mar 2019 Jeg tror vi går efter Golden Retriever alligevel.
    Hvilke ting skal man have købt, altså jeg ved kurv, tæppe og legetøj og sådan noget. Men er der andre ting der er gode at få til en hvalp? smiley

• #26   24. mar 2019 Rodalon og et massivt lager køkkenrulle smiley smiley
    Til tis-pytter de første uger

• #27   24. mar 2019 Forsikring er vigtigt, derudover er der i starten behov for Rodalon til at vaske gulvet med ved uheld og maizena majsstivelse til når tispletten lander på gulvtæppet. (Drysser det på, lader det suge til stift pg støvsuger så væk, perfekt til jobbet!)

• #28   24. mar 2019 Første vigtige punkt, inden køb af kurv ect.

Find en opdrætter, som avler ansvarligt.
    Dvs forældredyr er tjekket, for diverse arvelige sygdomme, som hd og ad, og hvad der ellers er relevant for den race, man har kastet sin kærlighed på.
    Samt, at hvalpene bliver præget og miljøtrænet.

F.eks noget så simpelt som halsbånd, der er det en kæmpe fordel, hvis hvalpen allerede er bekendt med det, fra opdrætter af, også meget gerne, den første spæde tilvænning til snoren i halsbåndet.

• #29   24. mar 2019 Ja, ordenligt opdræt og en DKK tavle er vigtig, og brug nu tid på god research, så i ikke ender med at købe hund med hovedet under armen.

• #30   24. mar 2019 Med en race lavet til at arbejde, skal I have mere mental stimulering på programmet.
    Ud og find de gode opdrættere i specialklubben, og så besøg dem for mere indblik i racen.
    Glem alt om dba og Guloggratis!
    Stambog er alfa og omega, idet I så kan kigge bagud i linjerne for resultater, sygdomme mv.

• #32   24. mar 2019 Købhund.dk
    https://www.dansk-retriever-klub.dk

• #35   24. mar 2019 # 34
    Enig, endvidere, så er Rodalon giftig for hvalpe.

• #36   24. mar 2019 Sorry for in put, jeg hopper bare videre;)

• #37   24. mar 2019 #35 det er jo også derfor at der skal vaskes grundigt med rent vand efter brug af Rodalon smiley

• #38   24. mar 2019 Vi har kigget efter en kennel som ser rigtig god ud.
    Kan i forklare mig hvad HD: A/A, AD: 0/0, Pra1: fri, Pra2: fri, ICT: fri, øjne: fri betyder?
    Tusind tak for al den hjælp i har givet indtil videre smiley

• #40   24. mar 2019 Kennel Hearthitter
    Ihh, det lyder fantastisk. :))))

• #41   24. mar 2019 Altså hør nu her!
    Hvalpetis på gulvtæppe = køkkenrulle, dansk vand, køkkenrulle, kartoffelmel, tid og til slut støvsugning. Ja, det har da virket her smiley

Kommentér på:
Hunde valg

Annonce