{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Symptomer hos menneske {{forumTopicSubject}}

Nu prøver jeg at se, om der skulle sidde én af jer og kende til dette eller måske noget lignende.

Jeg oplever med mellemrum en følelse, jeg bedst kan beskrive som kløe i mit blod/knogler/led, oftest i mine arme. Det gør ikke ondt, og det er ikke smerte - det "klør" så jeg er nødt til at stå op og ryste mine arme/strække mig. Det er heller ikke kløe på huden, det er uden tvivl inde i min krop. Jeg oplever det kun, når jeg er i ro.

Så sent som i nat blev jeg vækket af det, og jeg kan IKKE sove videre eller lade det passere - jeg er nødt til at stå op og gå/ryste det væk.

Ingen, jeg beskriver det her til, aner hvad jeg snakker om smiley Men jeg har altså oplevet det så længe jeg kan huske, og det er ikke hver uge, men bare engang imellem, og nok til at det er ubehageligt og træls...

Jeg tænker en eller anden form for ubalance/vitaminmangel eller restless legs syndrome i armene, men jeg har haft det her i mange mange år alligevel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symptomer hos menneske
  • #1   30. mar 2019 Jep. Jeg har oplevet det før.
    For mig tror jeg det kommer af noget psykisk.


  • #2   30. mar 2019 Kender det alt for godt. Magnesium hjælper.

  • #3   30. mar 2019 Vildt, at I kender til det. Har aldrig snakket med nogen, der gør andet end at kigge underligt på mig smiley

    Jeg aner simpelthen ikke, hvad mit kommer af, og jeg er hunderæd for at gå til lægen og få taget blodprøver (udover at det også er ret vage og ubeskrivelige symptomer).

    Kan man godt bare prøve med noget magnesium, eller er det lidt ligesom med jern, hvor man ikke må tage det uden at være helt sikker?


  • #4   30. mar 2019 jeg vil også foreslå magnesium .. men ikke hvad som helst...

    det skal være magnesium citrat eller disse, de har virket godt for mine ben ;
    https://mecindo.dk/magnesium-diasporal-direkte-400-mg-appelsin-50x2-20gr-110g-da?dfw_tracker=21675-75467&gclid=EAIaIQobChMIwf6oysGq4QIVxOJ3Ch1QdwMiEAQYAiABEgLBbvD_BwE

    nogle matas har dem, jeg får som regel min matas til at bestille 2 æsker hjem af gangen ...

    derudover vil jeg sige at jeg nu har døjet med en stikkende kløe over hele kroppen, dog ikke overalt på samme tid ... tror det er noget medicin jeg reagerer på, eller nærmere samspillet mellem noget af min medicin ...


  • #5   30. mar 2019 https://www.matas.dk/magnesium-m3-purepharma-120-kap?gclid=EAIaIQobChMIkN3F4sOq4QIVzOeaCh1yVgTDEAQYASABEgKoZvD_BwE

    Min mor bruger dem her, og siger, at de skulle være gode. Kender I til dem?
    Jamen jeg tror da at jeg må prøve med noget magnesium så smiley


  • #6   30. mar 2019 kender dem ikke, men du kan jo prøve dem ... men hvis de ikke virker så opgiv ikke lige magnesium, der er som du kan læse flere forskellige slags med hver deres fordelene ...

    jeg har tidligere brugt Magnesium Citrat fra Solaray, men synes klart det der i pulver er bedre, man skal bare lige vænne sig til det skal ligge i munden og opløses, men det går stærkt ..


  • #7   30. mar 2019 Jeg får den følelse i benene. Magnesium har desværre ikke hjulpet mig smiley

  • #8   30. mar 2019 Kender godt følelsen! Magnesium hjælper her smiley Jeg bliver nød til at tage det om aftenen, for at det har effekt.

    Hvis magnesium ikke har effekt på dig, synes jeg virkelig du skal overveje at gå til lægen. Jeg hader også blodprøver, men det er hurtigt overstået og hvis de kan finde ud af hvordan du slipper af med det, er det så ikke det værd? smiley


  • #9   30. mar 2019 Tager det altid til natten ,,

    @ Krøllet har du prøvet flere typer ... den første almindelige magnesium hjalp heller ikke mig , måske skal du prøve det i kombi med b6 vitaminer


  • #10   30. mar 2019 Jeps det kender jeg alt for godt, hos mig kommer det altid når jeg er træt. Jeg høre altid lydbog når jeg går i seng, og pludselig kommer den der ubehagelige kløen/sitren , og så ved jeg at jeg skal slukke for lydbogen, for ellers bliver det så ubehageligt at jeg ikke kan falde i søvn.

  • #12   30. mar 2019 Jeg kender der godt. Det sker oftest mens jeg sidder i min stol og slapper af.. Og forekommer både i arme og ben.

    Det er aldrig rigtig faldet mig ind at det måske ikke var normalt.. Det sker ikke vildt ofte, men det sker af og til. Nogle måneder mere end andre.


  • #13   30. mar 2019 Okay, jeg tror jeg prøver magnesium og så må jeg simpelthen få oparbejdet modet til en blodprofil, hvis ikke det virker. Det ville jo nok under alle omstændigheder være meget fornuftigt at få taget...

    Hos mig kan jeg simpelthen ikke være i min krop, hvis ikke jeg "ryster" det væk. Og det er jo pænt besværligt hvis man vågner midt om natten og så må op og danse omkring, når man egentlig bare gerne vil sove videre smiley Heldigvis er det ikke ofte, det sker!


  • #15   31. mar 2019 Jeg er bange for nåle og meget bange for blod, især mit eget og især frygt for at besvime. Det er super fjollet, og irrationelt, og jeg ved at jeg en dag er nødt til at overkomme det smiley

  • #17   31. mar 2019 Ved mistanke om mangler, så må man en tur til doktoren.
    Det er det rene gætværk uden en konkret test.
    Problemet er dog, at læger ikke er ret glade for at lave en "bred søgning" og det har man altså brug for en gang imellem.

    Du bør som minimum få taget
    Magnesium, kalium, jern, ferritin, B12 og D.
    Det er det helt skrabede.
    Men læger reagerer sjældent positivt på sådan en bestillingsliste smiley

    En anden ting - man kan ikke altid regne med at blodprøverne er retvisende.
    De kan godt give falsk negative resultater.
    Magnesium er et godt eksempel. Viser blodprøven først mangel, så er det ganske alvorligt for kroppen trækker magnesium fra knogler til blod indtil depoterne her også tørrer ud.
    Derfor man det give god mening at tage magnesium uden konstateret mangel - noget man til gengæld ikke må gøre med kalk...

    Blodprøver er vejledende.
    For mig er næste skridt en vegatest hos de alternative behandlere, det er et meget bedre redskab.

    Men at behandle i blinde er ikke så fikst...

    Hvad angår magnesium - det SKAL ikke være citrat - der er flere former der faktisk er endnu bedre - men man skal gå langt udenom oxid, som er den mest brugte.

    Bedst optagelig er bisglycinat - og dermed den, der giver mindst hurtigmave smiley


  • #19   31. mar 2019 Det gør det - det er fordi det er det samme bare i forskellig dosis.
    Det mest brugte magnesiumprodukt er Mablet. Det er Magnesium oxid i depotform.
    Magnesia er også magnesiumoxid, bare ikke i depot og i højere dosis.

    Virkelig mange opgiver magnesiumtilskud fordi de får diarre.
    Det gode er at apotekerne nu sælger citrat også - men det er også halvsvært at fordøje og nogle får også diarre af det.

    Det er noget skidt - især fordi mange, der tager kalk så ikke får det magnesium, de bør.



  • #20   31. mar 2019 Hvis du er meget bange for at besvime, kan man finde nogle små tips og tricks til at undgå at besvime ved blodprøver på google/youtube.

    Jeg plejede også at besvime, når jeg fik taget blod. Jeg hader det stadig for et godt ord, jeg bliver irrationelt angst - Men jeg besvimer i det mindste ikke.


  • #21   31. mar 2019 Det kaldes "restless legs syndrom". Jeg har lidt voldsomt af det i mange år, og først da Batdog foreslog mig at tage en combi af zink, selen og magnesium gik det væk.
    Jeg tager det om aftenen, og ja det får gang i maven, men det er fint for mig, da jeg nemt bliver obstiperet.


  • #22   31. mar 2019 Tak for jeres kommentarer og råd smiley Jeg sidder lige og summer over lægen. For det er godt nok en meget, meget stor hurdle at komme over.

  • #23   31. mar 2019 Måske skal jeg lige nævne for en god ordens skyld, at jeg aldrig har tænkt, at HG kan udrede eller diagnosticere noget som helst smiley Det er selvfølgelig lægens job og kan slet ikke klares med råd over internettet. Men ville alligevel gerne høre, om nogen havde oplevet noget lignende

Kommentér på:
Symptomer hos menneske

Annonce