{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Ensomhed + en masse ligegyldig vrøvl {{forumTopicSubject}}

Engang imellem så kommer jeg i en periode hvor jeg føler mig ret ensom.
Jeg har det som regel godt i mit egen selskab, men jeg kan ikke komme udenom, at jeg jævnligt savner en at dele hverdagen med og specielt nye venner.

Siden mig og kæresten gik fra hinanden har jeg følt mig ret alene i perioder. Hun var min bedste ven, og det savner jeg sindssygt meget.
Men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.
Jeg vil rigtig gerne møde nogle nye mennesker.
Jeg har derudover lige begivet mig ud i datinglivet haha. Ja det er så helt nyt for mig, og shit mand hvor jeg bare føler mig lost *lol*

Er der mon andre som har det på samme måde?
Generelt har jeg det fint alene, men engang imellem så sker der et eller andet, som gør at jeg stiller mig selv spørgsmålet, om jeg er tilfreds med mit liv.
Det må jeg nok endnu en gang svare nej til.
Gode råd modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensomhed + en masse ligegyldig vrøvl
  • #3   20. maj 2019 Ved ikke om jeg er decideret ensom, for der er nok også noget kedsomhed i det.
    Ville bare gerne engang imellem have en at dele f.eks vores ture med smiley


  • #4   20. maj 2019 Jeg har haft stor succes med at spørge i en facebook gruppe for brune labber, om der mon er der vil mødes til at træne sammen eller fælles gåture for at styrke Ziva i at gå pænt rundt om andre hunde.

    Jeg har fundet endnu flere i grupper for vandreture jeg er tilmeldt, om nogle har lyst til at mødes at træne op sammen. Jeg gik en fantastisk tur igår inkluderet en sort blanding han havde med på turen.

    Det er en god mulighed for at lære nye mennesker at kende, jeg ellers aldrig ville være faldet i snak med. Det har taget min ensomhed, for så ved jeg at jeg har aftaler med andre end mine kollegaer at se frem til.


  • #5   20. maj 2019 Nu er jeg godt nok lige blevet single, og har ikke den store erfaring med at være det.

    Men jeg har da allerede flere gange følt øv. Ja, ensom på en måde.

    Det sker hver gang jeg har været til en masse møder, og når så jeg kommer hjem, plejer begejstret at fortælle hvor gode de var, og hvilke muligheder de muligvis giver på sigt og bla. bla. bla....

    Nu kommer jeg hjem, og bang. En eksplosion af stilhed. Kun køterens glæde ved at se mig, gør det tåleligt.

    Nu er jeg ikke særligt god til at være alene, da mit liv altid har været fyldt med børn og en kæreste/kone, så naturligvis er det en omvæltning.

    Omkring dating, så er jeg ikke lige nået dertil endnu som sådan. Oplevede det sjove, at en kvinde inviterede mig hjem og spise, og mit svar var.

    "Nej, altså jeg er ikke god til at lave mad, men jeg skal da nok få noget at spise".

    Hun svarede:

    "Det var ikke det jeg mente".

    Så kan man selv tygge på den... smiley


  • #6   20. maj 2019 Jeg har faktisk mødt flere gennem HG, men ellers er Facebook et fantastisk redskab!
    Jeg har fået flere gode veninder her inde, den ene flytter her til liiiige om lidt, og så skal der findes tid til at ses! smiley
    Der findes mange grupper på Facebook med socialtsamvær, både hundegrupper, fritidsinteresser, på baggrund af seksualitet har jeg også set flere eksempler på folk, der er kommet og møde nye mennesker. smiley
    jeg er ikke selv ensom, da jeg både har det super dejligt i mit eget selskab, og i kærestens og vennernes selskab.

    Martin - øv at blive single, håber du er ok.


  • #7   20. maj 2019 Jeg har både datter og kæreste men kan sagtens få den følelse ind i mellem. For mig er en del af det dog helt sikkert kedsomhed. Jeg har ikke længere de samme interesser som da jeg mødte min kæreste, så vi har nogle gange nærmest hvert vores liv hvilket godt kan føles lidt ensomt.

    Hvor bor du henne af?
    Min oplevelse er at man nemmere skaber nye relationer hvis det er noget man har lyst til og i et miljø man kan lide at være i.

    Martin - Det var da træls.


  • #8   20. maj 2019 Her kommer det lidt i perioder også. Generelt har jeg det fint med eget (og hundens smiley ) selskab, men ind imellem kunne man godt bruge en god veninde at lave nogle ting med.
    Jeg har et par gange bevæget mig ind i nogle facebookgrupper, men er som regel hurtigt smuttet igen, jeg synes ikke helt dét er vejen for mig.

    Dating har jeg det lidt anstrengt med, jeg vil på en måde gerne forsøge, men jeg tør samtidig ikke helt at springe ud i det smiley Og det er netop det, at jeg for det meste har det fint som tingene er, men ind imellem kunne en shoppingtur, filmaften, ud at spise, et eller andet være hyggeligt med lidt selskab.


  • #12   20. maj 2019 Sender alle et kæmpe kram smiley

    Skulle I en dag bevæge jer op i det Nordsjællandske er jeg helt sikkert klar på at mødes til en kop kaffe eller en gå tur med hund...men kun hvis I kan kapere en herre-hidsig low-rider smiley

    Jeg kan også godt lokkes til København eller omegn smiley

    Og hvis I ikke tør mødes ansigt til ansigt, jamen så er min indbakke altid åben smiley


  • #13   20. maj 2019 en del af mit 'netværk' kom fra da jeg startede med marsvin... når man kom til udstilling og mødte alle de andre tosser. Så teknisk set får jeg dækket en del af mit socialbehov.
    Ellers kan jeg klart anbefale at begynde at spille pokemon go - så kender man pludselig den halve by.


  • #14   20. maj 2019 Erika- Ja det er præcist sådan jeg har det smiley

    Martin- Ja jeg savner også det at have en af dele dagen med.

    Tak Isabelle smiley

    Linda- En skam Sjælland er så langt væk smiley

    Har forresten haft held i hundegrupper på facebook smiley Men nogen gange synes jeg det er svært når folk har mand og børn. De har jo 1 mill andre ting at se til


  • #15   20. maj 2019 Ja især inden vi fik Conrad, min kæreste er væk mellem 180-200 dage om året, så på et tidspunkt boede jeg næsten nede ved min veninde og hendes mand om aften, for kunne ikke holde ud at sidde hjemme alene igen. Og så begravede jeg mig i hundetræning, trænede gerne 5-7 dage om ugen, for ikke at skulle sidde hjemme alene.

    Men når jeg ser tilbage, så var jeg ikke ensom, for har en masse gode mennesker omkring mig, og nogen gange, skal man bare springe ud i nye ting og se hvor det føre hen smiley så istedet for tænke på man skal date, så hyg dig med de venskaber og bekendtskaber du har i forvejen smiley


  • #16   20. maj 2019 Ansofie- Problemet er jo at udover familie, og et par veninder, så har jeg ikke nogen smiley
    Og tænker jeg at jeg engang i fremtiden gerne vil have en kæreste, og så nytter det nok ikke noget at sidde i sofaen og håbe på, at hun kommer og banker på min dør


  • #17   20. maj 2019 Jeg er ikke tilfreds med mit liv..

    Men ensom er jeg ikke, jeg kan dog føle det hvis jeg ikke har noget dyr hjemme (fx hvis en hamster er død og jeg skal finde en ny)


  • #18   20. maj 2019 KJ - Facebook er altså et super godt redskab til at møde mennesker smiley

  • #20   20. maj 2019 Christina- hvis man så ankommer med mutter, kan du så love at de ikke bliver hundehvalps aftensnack? smiley

  • #22   20. maj 2019 Altid rart at vide, hvis man en dag er på de kanterne.. selvom jeg ikke plejer at tage mutterne med på tur smiley

  • #23   20. maj 2019 Christina- Pas på jeg ikke tar dig på ordet smiley

    And- Ja jeg er enig.

    PS. Skal nok lade mine marsvin blive hjemme smiley


  • #24   20. maj 2019 KJ, nu ikke så sart. mutterne vil da elske en tur ud og lege med hundehvalp og hans kæreste. eller smiley

  • #26   20. maj 2019 Jeg har været ensom en stor del af mit liv, og er det også nu.
    Men jeg har også MEGET svært ved at starte nye relationer.

    Jeg har heldigvis nogle mennesker jeg kender online, som hjælper med at holde ensomheden lidt væk, men jeg savner det der med bare at kunne få et kram, eller tage ud og se en film, snakke med hunde, gå en tur eller hvad man nu ellers kunne lave..

    Jeg har boet i Valby siden marts sidste år, og de eneste mennesker jeg kender herinde er den lokale kioskmand (som I, vi kan genkende hinanden), min kæreste, en af vores fælles venner og min bror og hans kæreste, som bor 300 meter væk.


  • #27   20. maj 2019 Udadtil vil folk højst sandsynlig tro at jeg er ensom. Altså jeg er 32 år og bor alene i mit eget hus ude på landet og jeg ser mine hunde mere end jeg ser min familie.
    Sandheden er bare at jeg ikke er ensom. Jeg er utrolig god til at være alene en stor del af tiden. Tit ender jeg med at sige nej tak til diverse ting fordi jeg hellere vil være herhjemme og få lavet en hel masse eller ja, flyde på sofaen en halv dag, eller bare være hos hundene.
    I perioder hvor jeg er single kan det da godt ramme mig en lørdag aften på sofaen at jeg er her alene men alligevel ikke nok til at jeg gør noget ved det.

    Til gengæld har jeg en god familie og rigtig mange venner. Der er altid nogen der er klar på at lytte, også selvom jeg er typen der klare mig selv.
    Det er både godt og skidt at være det.


  • #28   20. maj 2019 Ikke have ondt af mig, jeg har selv valgt situationen.

    Jeg kan bare godt lide, at nogen sætter ord på det at være alene. For jeg synes da det er vildt underligt, og jeg er med garanti ikke den eneste.


  • #29   20. maj 2019 Puuh det kender jeg alt for godt. Jeg fandt heldigvis vejen frem der virkede for mig, men jeg havde så også mange andre ting at bøvle med udover at være ensom. Og det der virkede for mig, virker måske ikke for andre.

    Jeg boede jo så oveni købet med min daværende kæreste, men jeg var meget isoleret. Han var den eneste jeg rigtig snakkede med og faktisk var sammen med størstedelen af tiden i 4 år. Jeg var bund ulykkelig, men havde angst og var sikker på at han var manden i mit liv. Når jeg ser tilbage nu, kan jeg godt se at jeg overhovedet ikke havde det godt i det forhold eller det liv jeg havde på det tidspunkt, og at jeg skulle have sagt stop lang tid før.
    Det der rykkede for mig, var at jeg fik en rigtig god mentor der hjalp mig til at tage tyren ved hornene. Jeg spiller computer, men spillede altid med mig selv, fordi jeg ikke havde nogen at spille med og ikke troede at jeg var god nok til at andre ville have mig med.
    Men en dag blev jeg simpelthen så træt af bare at sidde alene, at jeg skrev på en Facebook gruppe for et spil jeg spillede, om der ikke var nogen der havde lyst til at spille.
    Den ene besked, hvor jeg rækte ud efter nogen, har resulteret i min bedste ven, som introducerede mig for min nuværende kæreste, og oveni i det er skyld i at jeg har fået det arbejde jeg har nu, da vi arbejder samme sted smiley

    Det sidste halve år, har for alvor været en kæmpe omvæltning for mig på det sociale, da jeg også kom ind i hamster verdenen og på den måde har mødt en masse nye mennesker, og pludselig fandt jeg mig selv i bestyrelsen og som opdrætter, så nu går der sjældent en dag hvor jeg ikke har skrevet eller snakket med en eller anden om hamstere smiley

    Så her har det klart været mine interesser og det at blive træt nok af at være ensom der har gjort at jeg har fået et meget bedre socialliv. Når ja og så hjalp det selvfølgelig også at flytte tættere på min familie. Med min ex boede jeg i Århus. Nu bor jeg i askov lige udenfor vejen, det er Maks 30 minutter fra min mor, og jeg elsker at kunne besøge hende når jeg lige har lyst en eftermiddag smiley


  • #30   20. maj 2019 KJ, du er også velkommen her!

    Det er 2,5 år siden jeg flyttede fra min eksmand. Det var ret turbulent til sidst, og de første mange måneder herude gik jeg bare og nød stilheden. Jeg tog på arbejde og til hundetræning, men ellers var jeg bare alene med hundene. Og jeg NØD det!

    Siden har jeg skruet lidt op for det sociale, men jeg nyder stadig at være alene. Om lidt flytter jeg, og målet med at flytte er, at jeg dels får mindre transporttid=mere alenetid, dels at jeg får muligheden for at være tættere på de venner jeg faktisk ses med jævnligt. Jeg er så heldig at en af mine aller dejligste veninder, flyttede herud omkring hvor jeg bor nu, for et års tid siden, og sørme om ikke hun flytter med den anden vej, når jeg rykker.

    Jeg venter stadig på at jeg en dag føler mig ensom. At jeg får lysten til at finde en kæreste. Men jeg trives bare så meget med at være alene, at jeg ikke er sikker på at jeg kan finde ud af at gøre plads til et andet menneske. Selvom jeg godt ved at jeg kommer til at gøre det, når det en dag er tid.

    KJ, jeg håber at du finder ud af at være i at være alene. Og lærer at sætte pris på dit eget selskab smiley


  • #32   20. maj 2019 KJ kom ud med de veninder og mød mennesker igennem dem, byg relationer den vej. Prøv nogle nye hobby sammen med dem.

    Nej en kæreste kommer desværre ikke ved at sidde på sofaen. Kan fortælle min kæreste kom faktisk af nogle af mine kammerater venners venner. smiley


  • #33   20. maj 2019 Jeg fandt min kæreste så romantisk et sted som på happn. smiley
    Hvis nogen er i Kolding området og gerne vil lave ting, så er jeg altså også frisk! Jeg har dog til tider en fyldt kalender, så tingene skal lige planlægges lidt. Jeg har bil, så kører også gerne efter det smiley


  • #35   20. maj 2019 Hvis i kommer på disse kanter så kig forbi. Det er ekstra seng og hund velkommen med smiley

  • #36   20. maj 2019 Jeg kan sagtens følge dig TS!
    Jeg kan også sagtens føle mig ensom, trods jeg har en dejlig kæreste jeg bor sammen med nu.

    Vi mødte hinanden over en dating app, meget romantisk, i know smiley
    Men fortryder intet og elsker hans selskab noget så højt.

    Men jeg er fra Silkeborg og han fra Sjælland, og han er flyttet fra alt og herover for at være sammen med mig, hvilket jeg sætter meget stor pris på.

    For selvom min omgangskreds er utrolig lille så har han bare ingen herovre.
    Og dog... Han fisker... Og det er hans helt store hobby, så han er med i diverse fiskegrupper på facebook, møder nye mennesker ved de forskellige søer og er så småt ved at danne sig en lille omgangskreds, som faktisk allerede er større end min!!

    Jeg har min mor, som jeg er utrolig knyttet til og vi bor nu 5 min. fra hende.
    Så har jeg en veninde igennem 12 fra da jeg havde hest.
    Og 1 anden veninde som jeg af og til en sjælden gang ser til en gåtur.
    Men de har selvfølgelig også travlt med deres, arbejde, børn, dyr, hobbyer, osv.
    Men det er faktisk dem der lige er mit liv.

    Og jeg arbejder desværre ikke.
    Så møder meget sjælendt nye mennesker.
    Kan sådan set godt få tiden til at gå, da nogle dage desværre kun er til gåtur med hunden, da jeg ikke altid kan overskue så meget andet.
    Men de dage jeg kan, ville jeg elske at jeg havde andre veninder at ses med, snakke med eller bare skrive med smiley

    Så kender godt til følelsen af at være ensom, desværre.


  • #37   21. maj 2019 Tror at alle, af og til, kan få følelsen af at være ensom, at ingen rigtigt forstår én.

    Men jeg tror, at du gør det helt rigtige: Nemlig at stoppe op, af og til, og overveje, om man er tilfreds med tilværelsen, eller om der er plads til forbedring. Alt for mange luller bare derudaf, uden rigtigt at overveje, om man er lykkelig, eller om der skal forandringer til.

    Jeg tænker, at et godt sted at møde nye mennesker må være en fritidsinteresse. Meld dig til madlavning, hækling, svejskursus, kor, bogklub eller hvad der end måtte interessere dig.
    Krydser fingre for, at du snart vil møde nogen skønne, nye mennesker, og sender dig en krammer smiley


  • #38   30. maj 2019 Jamen sikke nogle fine tilbud smiley

    Christina- Har faktisk længe overvejer at tage en tur på de kanter smiley
    Er der ikke en virkelig fin natur omkring Thy?

    HL- Hvor er det I bor henne?


  • #40   30. maj 2019 Christina- Det kan være I kan give os en guided tur så? smiley

  • #42   31. maj 2019 En gang imellem kan jeg godt rammes af følelsen af ensomhed. Mit problem er at jeg er super introvert, og jeg bruger den sociale energi jeg har, når jeg er afsted på studiet. Så når jeg kommer hjem, har jeg sjældent overskud til venner.

    Men for det meste er jeg nu godt tilfreds ved bare at have dyrenes selskab smiley

    Men det lyder da til at der er mulighed for en del HG-relationer! Jeg har også fået en super god ven herinde smiley

    Hvis nogen nogensinde er i Næstved og gerne vil hænge ud med mig og mine rødder af nogle hunde, siger de også bare til. Hundevenner har jeg næsten altid overskud til smiley


  • #43   31. maj 2019 Christina- Super fedt smiley Jeg overvejer lige om vi kører en weekend eller venter til uge 28 hvor vi har ferie. Men tænker umiddelbart, at vi gør det før ferien smiley
    Må jeg skrive, når jeg har fundet ud af det?


Kommentér på:
Ensomhed + en masse ligegyldig vrøvl

Annonce