{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Unghunde champion eller lignende? {{forumTopicSubject}}

Håber der er en der kan hjælpe mig:-)

Jeg kan ikke rigtig greje DKK´s regler angående certer og titler og situationen er den at jeg har en unghund i gruppe 7 altså stående jagthund som jeg skal på udstilling med i Vejen midt i september. Vi har været på 3 andre udstillinger og har fået så gode resultater man nu kan med en jagthund;-) Og er derfor interesseret i at hører om man kan opnå en titel med de unge hunde selv om de ikke har været på nogle brugsprøver? For så vil jeg tilmelde begge dage i Vejen, gider bare ikke "spilde" 350 kr;-)

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghunde champion eller lignende?
  • #2   13. aug 2012 Tusind tak for det hurtige svar:-) Hvis jeg må tilføje et ekstra spørgsmål, hvor finder jeg information om de tyske udstillinger?

• #3   13. aug 2012 Han er kun udstilliet i hvalpeklassen? Jeg ville da tage nogle flere danske udstillinger og få nogle officielle resultater på ham smiley

• #4   13. aug 2012 Hvad skal der så til for at få et unghunde titel? Cert? Og hvor mange?

• #7   14. aug 2012 Der skal 2 junior certer til for at blive Tysk junior champion i Tyskland, du ser udstillingerne på vdh.de

Desværre har DKK ingen junior titler, og netop derfor gider jeg ikke stille så meget i DK for tiden

• #9   14. aug 2012 Det var nu ikke for at køre til Tyskland og ikke stille ham her hjemme, bare af ren interesse og til senere brug:-)

Tak for hjælpen:-)

• #11   14. aug 2012 Udstiller man kun for at få championtitler nu?

• #13   14. aug 2012 Jeg kan ikke sige hvad "man" gør;-)

Men jeg selv udstiller får på sigt at få min hanhund avlsgodkendt og få nogle resultater på ham så han bliver atraktiv får tæveejere at bruge:-) Og så er der alle de andre gode ting ved udstillinger, hygge, samværet med hunden osv:-)

Interessant diskussion, hvorfor udstiller I andre?

• #14   14. aug 2012 Nu udstiller jeg jo ikke mere. Har ingen hunde der kan begå sig og de vil hellere en tur i vandet end de vil på udstilling smiley

Men da jeg havde min "storhedstid" i udstillingsringene, var det både for at vinde, men så sandelig også for at være med og møde de andre hunde og ejere og hygge og snakke smiley

• #15   14. aug 2012 Jeg har hørt en fugl synge om, der måske bliver indført unghundetitler i DKK. Men spørg da DKK, så får I et rigtigt svar, end vores gætterier. Det er bare at ringe til DKKs udstillingsafdeling. De er til at tale med, så "grib knoglen" og ring til dem.

• #17   14. aug 2012 Så er vi der jo af de samme årsager, dejligt:-)

Tror ikke min hund kan opnå nogle unghunde titler hvis først det skal til at indføres nu så ser ingen grund til at forstyre dem med sådan et spørgsmål.

• #18   14. aug 2012 Krumme, det er I jo flere der svarer på. Folk kan bruge min oplysning til hvad de vil. Men det var for at påvise, at der sker noget på den front, bare hvornår vides ikke.

• #20   14. aug 2012 Det kunne muligvis også gøre konkurrencen lidt større i juniorklassen, hvem ved?

Skal man have en brugsprøve, for de hunde hvor det ellers er krævet, for at få et juniorcert?

• #21   14. aug 2012 Krumme, det kunne jeg godt have brugt på Bianca, eller rettere sagt mine medkonkurrenter. For Bianca løb med alt som junior og blev BIR mange gange inden hun blev champ.

• #22   14. aug 2012 I Beagle Klubben er der indført KLBJCH Klub junior champion. Man skal vinde 4 junior CERT'er dvs vinde juniorklassen med CK eller evt nr.2 med CK hvis nr. 1 allerede er KLBJCH. Det gives ikke til 3. eller 4. vinder - kun på Beagle Klubbens udstillinger. Da man jo kun er junior fra 9 til max. 18 mdr. - så er det ikke helt nemt. titlen registreres i DKK - hundeweb, stambøger m.m. Ved ikke hvor mange andre racer der kører med det. Synes det er en fin ide. Har selv een KLBJCH.

• #24   14. aug 2012 De 2 var en taste fejl der sgu stå 3 junior certer smiley

Og jeg må da indrømme at ja selvfølgelig stiller jeg for at vinde og få nogen titler, hvis jeg altid stod nr chok så gad jeg sikkert ikke smide så mange penge ud efter det. Selvfølgelig er det super hyggeligt og man er sammen med en masse dejlige mennesker, men det kan man jo også som tilskuer som er noget billigere smiley

Kommentér på:
Unghunde champion eller lignende?

Annonce