{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Må vi tage med? Udstilling {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg ville meget gerne ud på en udstilling hvor vi havde mulighed for at se nogle af de forskellige hunderacer live, og snakke lidt med nogle opdrættere om deres racer og lign. (dem der har tid og lyst til at snakke med os selvfølgelig). Vi har i den forbindelse kigget på DKK's hjemmeside, og fundet ud af at der er udstilling i Svendborg i slutningen af Maj hvilket jo er perfekt.

Vi er så i mellemtiden blevet i tvivl om vi egentlig gerne må tage ud og overvære denne udstilling en eller flere af dagene selvom vi ikke er medlem af DKK endnu? Jeg bliver personligt medlem i DKK i april, da det er min fødselsdagsgave fra min kæreste, og hvis alt går vel så er jeg jo så medlem inden vi skal af sted, men det er min kæreste jo så ikke... Har det noget at sige med hensyn til om vi må komme eller ej?

Og et lille tillægsspørgsmål; Skal man melde sig til nogen steder hvis man kun kommer som ''gæst/tilskuer''? Eller skal man bare møde op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må vi tage med? Udstilling
  • #2   21. mar 2013 Man behöver slet ikke vare medlem af DKK for at tage ud og kikke på udstillingerne smiley

  • #3   21. mar 2013 Det er ligesom dyreskuer og sådan, man betaler bare for at komme ind som tilskuer/gæst og kan VARMT anbefale det.

    Langt de fleste er simpelthen SÅ søde også er der jo massere af smukke vapser smiley


  • #5   21. mar 2013 Det lyder rigtig godt. Så regner vi med at tage med i Maj. Glæder mig allerede, for har jo lidt om måske planer at hygge lidt med udstilling også såfremt vi får en hund der er egnet til dette, så ville jo i samme omgang være dejligt lige at se hvordan sådan en foregår smiley

  • #6   21. mar 2013 I må altid gerne komme som tilskuer til ALLE udstillinger uanset om I er medlem eller ej.
    Og i øvrigt også selv udstille hvis blot hunden har en FCI-stambog.
    Lydighed, rally, agility kræver heller ikke medlemskab eller for den sags skyld papirer på hunden.


  • #7   21. mar 2013 Lotte N: Okay, det var jeg ikke klar over. Jeg troede faktisk at man skulle være medlem af DKK for at udstille smiley Ikke at det har nogen betydning for mig, jeg skal alligevel meldes ind da jeg meget gerne skulle tage både hundeholderuddannelsen og træneruddannelsen, og alle de kurser jeg ellers har råd og mulighed for at deltage i smiley Men det er da dejligt at vide at min kæreste så også kan komme med, skulle vi tage til nogle udstillinger med vores kommende hund smiley

  • #9   21. mar 2013 Undrer mig ofte over at folk tror DKK er lukket land for alle andre end medlemmer med DKK hunde.
    Det eneste i DKK der kræver medlemskab er kurser og træning. Så hvis du vil tage uddannelse til træner skal du ganske rigtigt være medlem.

    Hvis du har nogle spørgsmål om udstillingen i Svendborg så bare kom med dem. Jeg kender arrangørerne så kan få svar på alle spørgsmål.


  • #10   21. mar 2013 Pas på med at tage på udstilling...... Man bliver fanget af det!! smiley

    Vi tog også ud på udstilling og kiggede dengang vi begyndt at tale om hund. Det der udstillings noget, var ikke i vores intresse, faktisk var vi slet ikke sikre på vi ville have en med stamtavle.. Skulle bare ud og opleve racen.

    Men det var SÅ hyggeligt, der var så god stemning og folk og ikke mindst hundene havde det sjovt. Så vi købte selvfølgelig en med DKK tavle, og vi nyder at udstille ham - og de mange nye bekendtskaber det giver :O)

    Held og lykke med det. Hvad for nogle racer har i kig på?


  • #11   21. mar 2013 Og I kommer bare og betaler for at komme ind.

    En ting mere.
    Der er udstilling i Svendborg i 3 dage i Pinsen. Det er forskellige racer hver dag, så hvis I kommer for at se en bestemt race, så skal I lige finde ud hvilken dag den kommer.

    Se mere her:

    http://www.dog-show.dk/

    Hvis I kikker under dommerlister, så kan i se hvilken dag samt hvilken ring racerne er i.
    Husk at checke igen lige før udstillingen, så er de endelige lister lavet.


  • #12   21. mar 2013 Pia K: Det lyder godt. Regner også med at min kæreste i så fald vil tage med på udstillinger og lign. og hjælpe til hvis det bliver sådan, og det er da lidt rart at man må få lov at tage en hjælper med, så man ikke står med det hele selv smiley

    Lotte N: Jeg tror egentlig at grunden er at det er sådan i mange avlsklubber af forskellig art. Det var i hvert fald grunden til at jeg gik ud fra at udstillinger var lukket for ''ikke medlemmer''.
    Det lyder rigtig godt at du kender arrangørene for det kan jo tænkes at der måske melder sig nogle spørgsmål på et tidspunkt op til smiley

    En helt anden ting... Er der mulighed for at snakke med udstillere så de evt. kan fortælle lidt om deres race og lign. (selvfølgelig forudsat at de har lyst til at snakke med os), eller er det bare en stressfyldt dag, hvor udstillerne helst skal have ro til at gøre hunde klar og lign?
    Det er måske et mærkeligt spørgsmål, men ville ikke have det godt med at gå ned og forstyrre hvis folk egentlig helst var fri for det smiley


  • #13   21. mar 2013 Sabrine

    I kan sagtens tale med udstillere. Bare tag hensyn til når de skal i ringen - det kan være lidt stresset. Men de fleste er rigtigt søde.

    jeg har lavet en lille folder om hvordan en udstilling foregår. Den er for små hunde, men bortset fra at større hunde stilles op på græsset og ikke på bordet, så er det stort set det samme.

    Den kan findes her under Bedøm.vejledning 1 + 2.

    http://bigchoice.dk/show-shihtzu.htm

    Udskriv side 1 og vend papiret - skriv side 2. Så er der en folder.


  • #14   21. mar 2013 Og I får snakket et øre af. Udstillere elsker at tale om deres hunde

  • #15   21. mar 2013 Katrine S: Hehe smiley
    Jeg vil super gerne have en hund jeg kan udstille lidt fra tid til anden - for hyggens skyld, og for at møde nye mennesker og lærer nyt. Det er nok mere et spørgsmål om at der bliver holdt nogle udstillinger på Fyn, for jeg tror måske så længe det kun er et spørgsmål om at hygge sig, at vi ville fortrække at nøjes med dem der ligger lidt mere centralt for os (kan selvfølgelig være at det ændre sig hvis man bliver rigtig bidt af det), da vi også skal ud og låne bil grundet at vi p.t ikke har nogen selv (igen... man ved jo ikke om vi har en på det tidspunkt og i så fald kan tingene jo ændre sig smiley ). Havde det været til opdræt havde det selvfølgelig været noget andet.
    Vi har ikke sat os sådan helt fast på en bestemt race endnu, men har snakket om enten en Grand Danois eller en Broholmer.

    Peter F: Tak for det smiley Jeg har faktisk allerede kigget på det og kan se at vi skal møde på d. 19 (om søndagen) da de racer vi har snakket om er i gruppe 2 smiley Tusind tak for linket, det vil vi helt sikkert lige få læst igennem så vi er godt forberedt smiley
    Har sandelig ikke noget imod at få snakket et øre af, elsker selv at snakke om hunde, og så skader det jo aldrig at lære noget nyt og få nye indput smiley


  • #16   21. mar 2013 Det er præcis samme årsager vi udstiller, Sabrine smiley Vi regner ikke med at Joey skal være avlshund eller lignende, vi synes bare det vildt hyggeligt. Vi holder os også til de nærmeste, dog tager vi en tur til Børsøre i campingvogn i Kristi Himmelfarts ferien. Der er bulldoggens dag smiley

    Årh, GD er en fantastisk race. Den gad jeg virkelig godt at eje, vi har bare ikke forholdene til det!


  • #17   21. mar 2013 Katrine S: Det lyder også rigtig hyggeligt, og glæder mig så meget til at komme i gang. Jeg har undværet hund nu i 4 måneder og synes godt nok at det er hårdt, så kan slet ikke vente til vi skal have igen, men man bliver jo også nødt til lige at være klar til det både rent økonomisk og rent tidsmæssigt, så vi ville gerne lige være færdige med studiet først (bliver vi vist alt går vel ved denne tid næste år), og indtil da, skal vi jo så bruge tiden på at finde ud af hvilken race vi gerne vil have, hvilken opdrætter vi ønsker at få hvalp fra og ikke mindst så har jeg jo også tiden til at gennemføre en del kurser i løbet af det her år og begyndelsen af næste, så jeg er ekstra godt forberedt smiley

    Ja, jeg synes bestemt også at GD'en er en smuk hund og efter hvad jeg har hørt om den skulle det også være en race med et rigtig godt sind, hvilket er det vigtigste for os. Jeg kender dog ikke personligt nogen der har en, så glæder mig meget til at møde racen live, og håber jo der kommer nogen på udstillingen i maj smiley


  • #18   21. mar 2013 Sabrine
    Der er skue (uofficiel udstilling) udstilling i Årslev 2 gange om året. Vinterskue i januar/februar og sommerskue i maj/juni.
    Ringtræning er der i både Svendborg og Odense, begge steder er det tirsdag aften.


  • #19   21. mar 2013 Lotte N: Ved du hvor ringtræningen i Svendborg holder til? Kunne da være man skulle tage ud og kigge der også smiley Kan ikke finde rundt i Odense hehe, så det bliver nok primært Svendborg vi kommer til at træne i, når vi engang får hund hehe smiley

  • #20   21. mar 2013 Og jeg kan ikke finde rundt i Svendborg så der kan jeg ikke hjælpe dig.
    Du kan finde det på kredsens side www.dkk-kreds3.dk under ringtræning

    I Odense er det på Hjalleseskolen som ligger meget tæt på motorvejen.


  • #21   21. mar 2013 Lotte N: Tusind tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Må vi tage med? Udstilling

Annonce