{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Foredrag med Lise fra SOR hundeskole {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare nysgerrig om nogen herinde fra var med til Lises første foredrag i Vejle i torsdags d. 14. november?
Jeg var med, og det var super godt. Hendes metode er simpelthen så logisk og simpel så man tænker det er utroligt der ikke er flere der har taget det til sig.
Hun kommer til Vejle igen med anden del af foredraget torsdag i næste uge, og jeg glæder mig allerede!
Rigtig mange af de problemer folk skriver om herinde kunne løses med hendes metoder, og altså løses så det ikke er et problem mere, ikke bare sådan tilnærmelsesvis løses.
Hun er dælme god!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foredrag med Lise fra SOR hundeskole
  • #2   19. nov 2013 Linda - det gør hun heldigvis, der kommer to heldagskurser i april næste år, de bliver også afholdt i Vejle eller omegn.

• #3   19. nov 2013 Jeg var med sidst.
    Vi kan sagtens bruge hendes metode, men det mener jeg bestemt ikke alle kan.
    Hendes metode er for voldsom til blide racer/individer og usikre hunde.
    Til gengæld er den god til mentalt stærke racer/hunde, som skal dæmpes lidt.

• #5   19. nov 2013 Malene - jeg ser slet ikke hendes metoder som hårde eller voldsomme, hun bruger ikke magt eller vold og ikke mere grænsesætning end nødvendig for den enkelte hund.
    Jeg er selvfølgelig ny indenfor hendes retning, så jeg har givetvist ikke set det hele endnu, men jeg mener klart at der er tusindvis af hundeejere med hunde der trækker og/eller ikke kommer når der bliver kaldt, der vil kunne få stor glæde af hendes metoder hvad enten de har Pekinger, Puddel eller Pitbull.

Linda - kig på hendes hjemmeside www.hundeskole.dk

• #6   19. nov 2013 Hvad er det for metoder??

• #7   19. nov 2013 Vi fik demonstreret både fastholdelse, råb, pinning, irettesættelse, smertepåvirkning via "mavebælte" osv.
    Og her hopper kæden af for mig.
    Hendes teori er god nok, men nogle af teknikerne var helt fejlvalgte i situationerne. Hun tolkede desuden flere hunde forkert, efter min - og flere andres - mening.

Så man må sortere en del fra. Men sådan er det jo generelt i adfærdsjunglen. Rene bløde metoder kommer man heller ingen vegne med ved mentalt stærke racer. Jeg tror på at mellemvejen er løsningen, så grænserne ikke overskrides for hverken ejere eller hunde.

• #8   19. nov 2013 ;(

• #9   19. nov 2013 Malene - som sagt har jeg ikke set hende i aktion særlig meget, men det jeg har set og hørt indtil videre har ikke været fortaler for det du beskriver.
    Det du beskriver ligger langt fra det hun forklarer, så det ærger mig da lidt hvis det er sådan det praktiseres.
    Bodil - jeg synes du skal gå ind på hendes hjemmeside og se dig lidt omkring, der er flere ting at blive klog af.
    Og det hun har forklaret omkring pack bonding og fælles kommunikation ligger langt fra det Malene beskriver.
    Hun forklarede bl.a en simpel ja/nej øvelse, og kom med meget simple virkemidler i forhold til at lære sikkert indkald og gå pænt i snor, ikke noget vold og magt der overhovedet.
    Jeg er spændt på at dykke dybere ned i stoffet, og ja, man må tage det med man kan bruge og sortere det andet fra.
    Faktisk sagde hun nøjagtig det du siger Malene, at man må finde den gyldne middelvej, for hverken kæft, trit og retning eller "blødt med blødt på" virker på alt og alle.

• #10   19. nov 2013 Hvor så du det henne Malene ? På et kursus med hende ?

• #11   19. nov 2013 Jeg har hørt godt om hende flere steder fra.

• #12   19. nov 2013 Jeg deler oplevelse med Malene. Dog synes jeg så bare heller ikke teorien er helt i orden hos hende...

• #13   19. nov 2013 Einstein
    Har du været på kursus hos hende ?

• #14   19. nov 2013 Timing og præcision - og korrekt værktøjskasse

At min(e) hund altid kan stole på mig - og få hjælp fra mig; at arbejde MED sin hund og undgå fejl indlæring.

Simpelt og logisk - og virksomt på alle hunde bestemt også de "bløde" racer. Det handler om tydelighed og afpasse efter sin hund.

Jeg har en voksen Shar Pei - en rigtig svær race - og i den grad nydt og fået et fantastisk hundeliv efter mødet med Lise Lindegaard Andersen.

Da jeg fik min lille Formel 1 labrador hvalp efter ret "bløde" linjer - så det var en blød med blød hund - brugte jeg Pack Bonding lige fra han blev hentet.

Helt igennem tryg, glad og sikker hvalp - han mødte hele verden trygt; han vidste, hvordan han skulle agerere; få ting, som aldrig blev hans valg - hilse på andre hunde og mennesker UDEN min "værsågod at hilse" - og indkald SKAL efterkommes.

Ufattelig mange problemstillinger - som jeg læser dagligt om her og på diverse sider på facebook - kunne undgås ved brug af disse enkle værktøjer.

Trods det simple kræver det en konsekvens=ensartet agering fra ejers side - og det kræver øvelse.

SOR Hundeskole - min varmeste anbefaling

• #15   19. nov 2013 Jeg deltog på det kursus i Vejle, som Marlene og huskierne deltog i - og så vidt jeg husker, deltog du kun på Pack Bonding 1, Marlene; men du retter mig, hvis jeg husker forkert.

Pack Bonding 1 + 2 er en sammenhængende kursus forløb.

Nå - men på det heldagskursus kom flere hundeejere med hunde med svære problemstillinger - og helt helt utroligt at se hundene på næste kursus, hvor ejerne hvad brugt disse metoder.

Hundeejere med stor erfaring og viden

Sådan en hundetræner og adfærdsbehnadler har jeg rigtig stor respekt for. Det er der ikke mange, som kan

• #17   19. nov 2013 Bella: Nej hundetræningshold.

• #18   19. nov 2013 Det er super spændende at høre jeres erfaringer hver især, og som før nævnt så glæder jeg mig meget til at dykke ned i Lises metoder og drage mine egne erfaringer.
    Som du beskriver det Helle, så er det simpelt og logisk både for hund og ejer, og der findes så mange tilfælde af uendelige træningslektioner på diverse hundepladser der IKKE har virket, så jeg hilser en metode der virker velkommen.
    Når man som Lise har det som sit levebrød at adfærdsbehandle hunde vil jeg tro at man ikke kan undgå at komme ud i ekstremerne indenfor rammerne, jeg har fuld tiltro til at der bliver brugt det nødvendige, hverken mere eller mindre, i den givne situation til den enkelte hund.
    Derudover vil der stadig være ufattelig mange af os helt almindelige hundeejere der vil kunne få glæde af at have en hund der går pænt i snor og kommer når man kalder - HVER gang, og det er der desværre ikke mange hundeskoler, foreninger osv. der kan prale af at præstere med deres hvalpehold og lign.

• #19   19. nov 2013 Ok Einstein.

Jeg kender ikke så meget til hendes metoder. Så har svært ved at udtale mig om det.

• #21   20. nov 2013 Jeg kender ingen som er mere fair over for hundene end Lise, så det du beskriver, Malene, kan jeg på ingen måde genkende. Og hvad mavebæltet angår er det langt mere skånsomt for hundens krop end ryk via halsbånd eller sele. Og så er hun kanon god sin i timing og præcision. Hun er ikke bange for at sige sin mening, hvor andre hundetrænere nogle gange holder deres mening tilbage af frygt for at miste kunder. Der hvor Lise ser uretfærdigheder begået mod hunden reager hun, og det respekterer jeg hende for!

• #22   27. nov 2013 Lad det være sagt med det samme: Kender intet til Lises metoder og har derfor ikke noget at udsætte på dem. Faldt bare lige over en enkelt sætning længere oppe, som jeg ikke kan lade være med at kommentere på.

Malene, du skriver i indlæg #7
    "Rene bløde metoder kommer man heller ingen vegne med ved mentalt stærke racer. Jeg tror på at mellemvejen er løsningen, så grænserne ikke overskrides for hverken ejere eller hunde. "

Her må jeg erklære mig uenig, man kan komme vegne udelukkende med positive metoder (positive metoder = positiv forstærkning og negativ straf).

Er lige lidt på arbejde, men vil prøve at komme på nogle gode eksempler til jeg kommer hjem smiley

• #23   28. nov 2013 Den der mavebælte metode har jeg ikke set før.
    Af ren nysgerrighed
    Kan nogen forklare hvordan og hvornår det bruges ?

• #24   28. nov 2013 Til Anja b hvorfor mener du at alternativet til mavebælte er ryk i halsbånd???

Når du ser de film der henvises til på hundeskolens hjemmeside ser du tydelig hvordan det såkalde mavebælte fungerer;( det er simpelhen en tynd Line som er ført som en lykke rundt om hundens lyske, når der strammes i linen vil lykken stramme i lysken hvor hunden er aller mest følsom;( man kan sige det fungerer som en kvælerkæde bare sat rundt om hundens lyske i stedet for om halsen;)
    Hvis det var for at skåne hunden for de kraftige ryk der kan ske hvis den fx laver udfald, så ville en god sele kunne gøre det;) men faktisk har også hunde iført sele et mavebælte på;(

Kommentér på:
Foredrag med Lise fra SOR hundeskole

Annonce