{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Afføring {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min gravhund Maximus er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt..
Min far tror at Max ikke kan lave afføring. Jeg har på fornemmelsen er det er noget med hans bagpart, så det kan godt være det med han ikke kan lave afføring.

Han piver når han kommer indenfor, gør af mig eller min far.

Jeg ved ikke specielt meget da jeg først lagde mærke til at han opførte sig mærkeligt i går, men troede bare det var fordi han ikke havde set mig i 7 dage.

Så:
Underlig opførsel (han stresser når han kommer ind og lunter lidt rundt med halen mellem benene og piver).

Har tænkt mig at sige til min far han skal tjekkes hos dyrlægen hvis det fortsætter.. Min far er muggen og fik mig til at græde fordi han sagde "Jeg er ligeglad"-"Gider simpelthen ikke mere"-"Skulle aldrig have gået med til at købe hund" mm.
Tror ikke han vil betale for Max skal tjekkes.. Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afføring
  • #1   29. apr 2015 Hvorfor tror din far ikke at Max kan lave afføring? Altså, er det bare fordi hunden gør og opfører sig "underligt", eller har hunden ikke lavet afføring som den plejer?
    Hvad med din mor? Er hun inde over noget her? Det må være en træls situation du står i. Kender selv lidt til problemet. Har du ikke nogle andre voksne, du kan trække i, som kan hjælpe dig? smiley


  • #2   29. apr 2015 Ej, men for faen! Når man vælger at anskaffe et dyr, så vælger man også det ansvar der følger med. Ergo må din far komme ind i kampen, være den voksne og sørge for Max kommer til dyrlæge!
    Hvad Max fejler er umuligt at sige noget om , det kan være alt fra stoppede analkirtler til problemer med ryggen.


  • #3   29. apr 2015 Går I ikke tur med hunden, så i observerer hvad den laver?
    Du skal vide om den kommer af med afføring eller ej.

    Gravhunde har tit problemer med ryggen. Det kan give store smerter og vanskeligheder med bl.a. afføring. Så afsted til dyrlægen med jer.


  • #4   29. apr 2015 Hvis din far ikke vil tage den til dr.læge så skal du sørge for at den kommer det , nu ved jeg ikke hvor gammel du er ,men en hund der har smerter, og måske ikke kan komme af med sit afføring skal til dr lægen

  • #5   30. apr 2015 Inger N-
    Er kun 14, men har pengene. (Tak konfirmation!)
    Tror sagtens jeg selv kan, men tror min far bliver sur (hvilke jeg er lidt ligeglad med nu).

    Malene- og huskyerne-
    Vi går tur med hunden jo, men det er udensnor i skoven så vi ser ikke rigtig hvad han laver. Han løber for sig selv, og sørge for selv at følge med.
    Snakker stadig med min far om dyrlæge hvis han nu bare gad og høre efter, og lige finde pengene frem.

    Anne Julie F-
    Kunne sige det samme.
    Tror også lidt på det er ryggen nu,for han har problemer med at sidde, lægge sig og løbe.

    Fünke-
    Han opføre sig ikke som han plejer. Han plejer være rolig, sove og være stille. Men nu er han urolig, piver og stresser. Vi har ikke set ham lave afføring i lidt tid nu.
    Har ikke nogen mor, desværre. Men min far har en bror som tit er her, og bor inde ved siden af. Kan spørge ham næste gang jeg ser ham.


  • #7   30. apr 2015 Det er dyrplageri hvis du ikke får din lille hund til dr.lægen Tænk på hvor ondt han har
    Han kan dø for dig, hvis der er noget alvorligt i vejen. En hund går ikke og piver og halen ned mellem benene, hvis den ikke har det dårligt Så vær sød at ringe til dr.lægen og få en tid til ham


  • #10   30. apr 2015 Kan du ikke gå ind til din farbror og så kan i sammen tage til dyrlægen? Du kan sagtens bare ringe til dyrlægen nu og få en tid smiley

  • #11   30. apr 2015 Min gamle hund havde lignende symptomer, det viste sig at være diskusprolaps. Så ville helt klart få den til dyrlæge

  • #13   30. apr 2015 Kors, hvor har jeg ondt af din hund, Vanessa, og kors, hvor har jeg ondt af dig smiley Det må være en forfærdelig situation at stå i for dig.

    Ville din farbror kunne tage med dig til dyrlægen? Du har ikke en veninde, hvis mor, du måske nogle gange betror dig til, som evt. kunne hjælpe?

    Jeg tænker, at du ikke skal stå alene ved dyrlægen og træffe beslutninger. Det kan gå hen og blive nogle meget dyre undersøgelser, hvis der fx skal scanning til. For slet ikke at tale om en evt. operation.

    Jeg håber, du finder ud af noget, for der er INGEN tvivl om, at din stakkels hund skal til dyrlæge.
    Held og lykke og hold os gerne opdateret.


  • #15   30. apr 2015 Ringede til dyrlægen og fik en her over.
    Hun sagde Max har diskusprolaps (tror jeg det staves). Han har ondt lige over hans lårknogler, og han skal opereres.

    Pt må Max kun være i et lille bur så han kan være i ro.

    Max burde være tilbage om 5 dage, so god som ny, man nu kan være efter operation.
    Jeg mener at han har ondt i ryggen fordi han har maset sådan med min anden hund Bertram. Det er typisk Max selv at starte maseriget.

    Forresten:
    Galleriet der hvor man kan se Max springe: det var den gang jeg var dum. Da jeg lærte Max at kende læste jeg nærmere på gravhunde, og ved godt i dag at gravhunde ikke må springe.
    Den gang troede jeg det var godt for ham, da jeg tænkte at han kunne bruge det til hjælp i jagt.

    VH, Vanessa


  • #17   30. apr 2015 Min far ved ikke noget endnu

  • #21   30. apr 2015 Rigtig mange tak I tre.

    Min far vil nok sige at jeg har kastet penge ud af vinduet eller lign. Ved bare jeg har gjort det rigtige.

    Men er nu lidt nervøs nu, for skal på efterskole efter sommerferien og stoler ikke rigtig på at min far vil passe Max ordenligt. Han vil jo ikke engang betale dyrlæge.


  • #23   30. apr 2015 Sejt, at du gjorde det! smiley Det her er dog alligevel ikke noget du skal stå med alene - kan du ikke hive fat i din farbror eller andre voksne omkring dig?

  • #24   30. apr 2015 Ja du er bare så sej og go ,det er bare så flot det du har gjort
    Håber det bedste for dig og den lille hund smiley


  • #25   30. apr 2015 Godt gået at du tog aktion - Du er super sej smiley

  • #26   13. maj 2015 Beklager ikke at have fået opdateret smiley
    Men det er fordi Max blevet aflivet 3 dage efter dyrlægen, da han ikke kunne bære smerterne - Her betalte min far for regningen for aflivning smiley


  • #30   13. maj 2015 Åh det er jeg ked af at høre Men husk altid, at sige til dig selv, at du gjorde det rigtige for din lille hund Det at give ham fred Du er bare så go og sej
    Stor kram til dig herfra smiley


  • #32   13. maj 2015 Stort trøste knus her fra.
    Max sover sødt nu.


  • #33   14. maj 2015 Mange tusind tak for jeres støtte og fine ord, det betyder virkelig meget smiley

Kommentér på:
Afføring

Annonce