{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Jytte B
Jytte B
Tilmeldt:
27. nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Pral {{forumTopicSubject}}

For et stykke tid siden fik jeg at vide herinde, at min hund en Norrbottenspids ikke var egnet til Dch programmet, og at den ikke nåede en Border collie til sokkeholderne, det har jeg nu heller aldrig påstået.
Men min hund opnåede alligevel 171 point i en B-konkurrence i september. Det var hans anden konkurrence, og han er to år.
Han fik 9 i spor og 10 i genstande, og 10 i fri ved fod.
det er efter min mening ikke så ringe smiley .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pral
  • #1   30. nov 2019 Tillykke med det smiley

  • Jytte B
    Jytte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   30. nov 2019 Det sjove er, at jeg ikke selv har forventet noget af ham. Da min schæferhund måtte til de evige jagtmarker, ville jeg have en mindre hund, som jeg kunne hyggetræne lidt med. Jeg blev positivt overrasket, han er faktisk rigtig dygtig og meget arbejdsivrig smiley

  • #4   30. nov 2019 Ej hvor flot!!! Tillykke med det smiley

  • #5   30. nov 2019 Uegnet er der vel næppe nogen der har kaldt den - måske bare ikke så ligetil som mere gængse, træningsmindede racer? smiley

    DCH - programmet er i øvrigt ikke så domineret af BC som DKK-programmet. Men ja, vejen til tops er der for en fornuftig hundefører npk mere ligetil med en labbe, schæfer e.l. end med en spids - det er ikke = at en spids er uegnet, blot at vejen til succes måske er længere eller mere snørklet.

    Uanset, så er det sgu flot arbejde, tillykke med det smiley


  • Jytte B
    Jytte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   30. nov 2019 Michelle, jo det blev sagt her, også det med border collierne.
    Jeg ved godt, BC erne ikke er så dominerende i DcH, men at især labradoren gør det godt. Flere af mine træningskammerater, der fik ny hund samtidig med mig, har allerede oprykningen til A med deres labrador.
    Jeg ønskede ikke oprykningen i år, da jeg er oppe i alderen og ikke magter det fysisk mere krævende program. Men jeg håber, vi klarer det godt i B-klassen næste år.
    Han er en meget nem hund at arbejde med smiley


  • #7   30. nov 2019 Jytte - ok, jeg er bare slet ikke stødt på den type udsagn herinde... typisk er det mere påpegning af, at man kunne gøre det nemmere for sig selv træningsmæssigt ved at vælge race X eller Y... og det kan jo så evt være rigtigt, men det nytter jo ikke, hvis ikke det er den type hund, man ønsker smiley

  • #8   30. nov 2019 Tillykke smiley

    Selvfølgelig er en norrbotten ikke ikke en BC. Men det skal den vel heller ikke være?

    Jeg vil tro at nær sagt alle racer, kan komme igennem C-klassen, og de fleste gennem B-klassen. Og så begynder det at blive svært i A. Men det er da ikke ensbetydende med, at der ikke er racer, som måske nok ikke er oplagt, men som klarer sig fint. En samojede, der blev danmarksmester i A, en gravhund i E osv.

    Man skal ikke kimse af dygtige hundeførere, og sådan en lyder du til at være smiley Tillykke med jeres flotte resultat!


  • Jytte B
    Jytte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #9   30. nov 2019 Jeg tror ikke, jeg kunne have valgt en nemmere hund. Han lærer hurtigt, hvad jeg ønsker af ham, og han husker godt smiley

  • #10   30. nov 2019 Stort tillykke smiley

  • #11   30. nov 2019 Flot arbejde!

    Vi blev også fortalt af flere, at huskierne ikke kunne lære gængs lydighed. De ord har jeg vist modbevist til fulde.


  • #13   30. nov 2019 Jytte - tror du ikke også det handler om, at dig og din hund bare passer rigtigt godt sammen? Det gør jo alt andet lige træningen både sjovere og dermed også nemmere smiley

    Uanset hundens egnethed i andres øjne, så har i jo i hvert fald bevist, at sammen kan i få det til at fungere smiley


  • #14   1. dec 2019 Hej - er ny her på HG, men vil også rigtig gerne ønske dig og din dejlige hund tillykke med jeres fine resultater, og det gode arbejde I sammen udfører smiley

  • #15   1. dec 2019 flot!

  • #16   1. dec 2019 Skønt og stort tillykke ! smiley

  • #17   1. dec 2019 Hvor er det fedt! Stort tillykke smiley
    Jeg husker tydeligt da jeg var 16 år og gik til lydighed (DKK's LP-klasser) med familiens første hund. En Kerry Blue Terrier.
    Jeg ville så gerne til prøve og min træner blev ved med at sige at vi ikke var klar. Stædig som jeg er, tilmeldte jeg mig kreds mesterskaberne som den første konkurrence. Jeg endte som 1. Vinder med 98 point og min træner stod som nummer 4. Kunne hun ønske tillykke? Næh hun drejede vare rundt og gik. Jeg stoppede med at træne dér...
    Året efter blev vi nummer 1 igen og deltog i kreds-DM. Jeg så tydeligt folks skulen da jeg som teenager kom med en terrier. Sisse og jeg endte som nr 8 ud af 20 ekvipager. Var jeg stolt?
    Begge vores Kerries blev LP1 og vores han manglede 1 point i en LP2.
    Keep up the good work!


  • #18   1. dec 2019 Tillykke - sejt gået !

    Og husk altid


    profilbillede
  • Jytte B
    Jytte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #19   1. dec 2019 Felix og jeg siger tak for de pæne ord, nu må vi se, hvad næste år bringer

    profilbillede
  • #20   2. dec 2019 Stort tillykke 171 point i B er sørme da et ganske fint resultat smiley Jeg har jo selv en race, som 'ikke er velegnet til DcH programmet'. Clinton og jeg skal ud i B-klassen næste år. Jeg glæder mig til at komme afsted med min lille kanonkugle, der er en ørn på spor, elsker frit søg, er ret habil til rondering (faktisk er han jo så småt startet op på løbearbejdet til A-klassen smiley ). Det sværeste for os er stå, sit og dæk. Han kan bare ikke holde sin krop i ro i samme position så længe smiley
    Vi har haft en Norbotten spids i klubben. Den var da sin egen, men bestemt ikke helt dum til DcH programmet smiley


  • Jytte B
    Jytte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #21   2. dec 2019 Hej Mette. Det er mange år siden, vi trænede sammen i Ringsted.
    Jeg kan desværre ikke mere klare en A-eftersøgning, jeg ved af erfaring, man kan komme ud for lidt af hvert.
    Men jeg glæder mig til at komme i gang med konkurrencerne med Felix næste år. Han er rimelig god til det hele, men rundringen er hans yndlingsøvelse, han er jo en gøende fuglehund smiley . Det værste, han kan finde på, er at lette ben i feltet smiley .
    Hvor langt nåede den Norrbottenspids, I havde i klubben?
    Held og lykke med begge dine hunde smiley


Kommentér på:
Pral

Annonce