{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Kat
Kat
Tilmeldt:
27. okt 2018
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 42

Bange for andre hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har det problem at hun er meget angst for andre hunde ligegyldigt størrelse, selvfølgelig udover vores anden hund. Fik hende i februar og hun var kun lige faldet til så kom corona, og man skulle holde afstand til alle.
(Men selvom hun i starten så heller ikke mødte mange forskellige mennesker, ELSKER hun alle vi møder)
Møder vi dem på afstand er det fint nok, men de skal ikke komme tæt på. Har aldrig lavet noget stort "nummer" ud af det, løftet hende eller lign.
Nogen der har et trick hvordan jeg kan træne det med hende, eller skal jeg bare acceptere hun ikke gider andre hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for andre hunde
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #1   19. jul 2020 Hun behøver bestemt ikke komme tæt på andre hunde - hvis hun ikke ønsker det.

    Hold hele tiden afstand til andre hunde, så hun ikke føler sig truet, med tiden vil det formodentlig aftage. Brug belønning.


  • #2   19. jul 2020 Det er til tider bare svært når folk lader deres hunde løbe løs, og ikke kan kalde dem til sig smiley
    Som vi så sent som her til morgen oplevede.
    Eller folk der med lang flexiline mener at deres skal snakke med alle, og ikke forstår at det har hun altså ikke lyst til.
    Opmuntrer hende altid med glad stemme til at vi skal bare videre på vores tur smiley


  • #3   19. jul 2020 Så må du råbe ejerne op.
    Hvis din hund ikke er glad for andre, så skal den ikke mødes med andre. Det giver et setback i udviklingen hver eneste gang hendes grænser brydes.
    Sørg i stedet for planlagt leg med de hunde hun kender og er glad for. Det dækker rigeligt hendes sociale behov.


  • #4   19. jul 2020 Det bare utrolig nok ikke alle der forstår smiley
    Og her til morgen var der også en hund der løb lige op i hoved på hende, og en ejer der stod og råbte og skreg uden reaktion fra hunden. Gir hende altid plads når jeg på afstand kan se der kommer hunde, så hun kan passere på en afstand jeg ved hun syntes er fint. Men folk der ikke har styr på deres hunde kan jeg jo desværre ikke forudse.


  • #6   19. jul 2020 Ida og Figo: ok det må da prøves smiley
    Ja det har mange folk underligt nok svært ved at respektere, og specielt ved sådan et lille fnug som hende.
    Har heller ikke på noget tidspunkt påduttet hende at hun skal snakke med andre hunde, for kan jo mærke på hende hun ikke har lyst. Men ja det er svært med hensynsløse hundeejere, og alle de hundeejere der mener at alle hunde skal hilse på hinanden.
    Vil bare gerne lære hende at hunde på afstand kan vi tage helt rolig, men oplevelsen her til morgen hjælper jo ikke det i den rigtige retning smiley


  • #7   19. jul 2020 2 ud af 3 af mine, gider heller ikke fremmede. Deres grænser er blevet brudt så ofte, at de ikke længere opføre sig venligt, overfor fremmede hunde der kommer blæsende i hovedet på dem..

    Jeg kender udmærket dit problem!
    Jeg undgår så vidt muligt at gå i byen. Vi kan ikke undgå det helt, så når vi går i byen, går vi på tidspunkter hvor folk oftest ikke er ude.
    regnvejrs dage er vores favoritter! for der kan vi være i fred, næsten alle steder smiley
    Ellers går vi tit ved aftensmads tid, så møder vi sjældent nogen.

    Men vi køre oftest ud, hvor vi kan gå uden at møde andre. Vi har nogle faste, hemmelige steder smiley

    Så hvis du har mulighed for at køre ud, ville det være skønt for jer begge!

    Og ellers stemmer jeg i med Ida, det med at råbe om syg hund, det virker bare smiley


  • #8   19. jul 2020 Vi har også et sted hvor vi kører ud næsten hver dag, da møder vi mere eller mindre aldrig nogen. Men hun gider helst ikke køre bil smiley
    Men vi går jo flere ture hver dag og bor midt i en lille by, så ikke nemt helt at undgå. Prøver at undgå de tider hvor alle er ude som lige efter aftensmaden. Og har "vores" mark i nærheden hvor vi træner og hun kan få løbet, men da skal vi også igennem boligområde for at komme hen.


  • #9   19. jul 2020 ræveskab... jeg skriger altid DEN HAR RÆVESKAB... og er jeg tilpas harm over idioten på to ben der følger med -så tilføjer jeg "i skal køre direkte til dyrlægen nu! det smitter som sindsygt -også til mennesker og i vil IKKE have det ind i jeres hjem -og bilen skal damprenses! -det er jeg ked af, men jeg har min hund i snor og tæt på af samme grund...."

    ...jeg er træt af tåber der udsætter min hund for deres...


  • #10   19. jul 2020 Det har også været anbefalet hetinde, at have en paraply med, som man kan slå op, hvis man bliver generet af løs hund smiley

  • #13   19. jul 2020 Isabelle: det er nu også en forskel om der sker en fejl som jo kan ske for alle smiley Eller om man bevidst går med en hund uden snor man ingen kontrol har over.
    Slipper kun Saga fordi hun kommer så snart jeg fløjter altid ligegyldigt hvad smiley
    Vores anden hund bliver i snor, han har lidt sin egen mening med om det er nødvendigt at komme smiley og så elsker han ALLE og mener alle han ser på turen vil nusse med ham.


  • #14   19. jul 2020 Jeg er enig med Katrine... der er væsentlig forskel på om entusiastiske "Buller!!!!!" slipper væk i forsøget på at få en ny ven... og en bødebetynget ejer der kommer halsende og råbende efter (for et eller andet sted er det dyr og man kan aldrig være 100% sikker, og "Buller" skal da også have det frirum han kan få)... selvom man er forsigtig så kan der hurtigt komme en hund rundt om hjørnet -det som er vigtigt for mig det er at man tager forbehold normalt og giver plads til alle... så er der sgu også plads til man jokker en smule i spinaten selv -synes jeg smiley bevares...

    Og så den der ligegyldige idiot som nonchalant råber "den gør ikke noget..." mens h*n slentrer videre i sin egen lille ego-verden. -For min gør altså noget... han er blevet angrebet af flere "den gør ikke noget"... hunde og man får ikke engang en undskyldning -mere, "nå det er nok fordi din hund ser forkert ud... " Så Minion har besluttet at angreb er det bedste forsvar når det kommer til dominerende hunde eller hanhunde generelt.
    Den slags typer kan rende og hønse... de sætter to hunde i risiko for unødvendigt overlast og jeg ønsker dem derhen hvor peber(frugt) gror... smiley smiley


  • #15   19. jul 2020 Og på min tur her til aften kan jeg så mærke resultatet af episoden her til morgen smiley
    Så frygter vi starter på nulpunktet igen øv altså.
    Hun er jo en lidt forsigtig pige, så hun reagerer ikke ved at blive agressiv men bange istedet.


  • #16   19. jul 2020 Hver gang jeg bliver mødt med den der "Den gør ikke noget"-bemærkning, så råber jeg meget konsekvent tilbage "NEJ, men det gør MIN"!!
    Det plejer faktisk også at hjælpe, men mine er selvfølgelig også en del større.


  • #17   19. jul 2020 Da Buster var lille og der kom en løs hund så tog jeg ham op på armen.
    Jeg gjorde ikke noget nummer ud af det og han var vant til at blive løftet.
    Jeg lærte ham faktisk selv at springe op på kommando.

    Dermed ikke sagt at løse hunde ikke er et problem, for en gang måtte jeg faktisk sparke let til en løs vred hund, der ville have fat i Buster, selvom jeg havde taget ham på armen og vendt ryggen til den løse hund.
    Buster fik kun lov til at lege med søde hunde han kendte i forvejen. Og de første gange gik vi bare tur sammen med hundene i snor. Så vi kunne se hvordan de reagerede sammen.
    Selvom Buster alligevel er blevet overfaldet flere gange af andre hunde, så er han aldrig blevet bange eller gal.
    Jeg har mange gange hørt det med at man ikke må tage sin hund op.
    Men for det første så gjorde det hele situationen mere overskuelig og jeg kunne bedre beskytte og forsvare min lille hund.
    Og det har helt sikkert hjulpet med til at jeg har en tryg hund på nu 9 år, der overhovedet ikke reagere på andre hunde.
    Og ja han kommer stadig på armen hvis det skønnes nødvendig.


  • #18   19. jul 2020 Efter gentagende dårlige oplevelser for Tucker, er jeg også begyndt at hive ham på armen hvis en fremmede løs hund kommer løbende. Lader jeg ham blive på jorden, så bliver det en situation hvor han snerrer og bider ud. Men når han ryger på armen er det ligesom bare det - han reagerer ikke noget videre og når jeg kort efter sætter ham ned igen, så går han bare videre.

  • #20   19. jul 2020 Karina og Møghundene: nej tvivler på den virker særlig godt ved hende, med hendes ikke engang 4 kg smiley

  • #21   19. jul 2020 AG = Erika med Tucker : ja man har altid hørt at man aldrig skal tage hunden op på armen for så bekræfter man den i det er farligt, og gør det kun være.
    Det er første gang jeg har så lille hund, ved vores anden hund holder folk deres hunde væk. Har aldrig haft så mange problemer med at folk ikke kan forstå de skal holde afstand med deres hunde.


  • #22   19. jul 2020 Når jeg har passet små hunde, er de røget på armen, hvis der er kommet en løs hund.

    Mine egne, en corgi på 16 kg og en schæfer på 36 kg, er egentlig rigtig søde i mødet med løse hunde - hvis jeg lader dem komme frem og hilse, og hvis den anden hund er sød. Men folk får fart på, når de ser deres hund rende hen imod mine smiley Hvis jeg holder schæferen tilbage, vil hun automatisk gø og puste sig op - men er såmænd sød og venlig alligevel (det ved folk jo ikke).

    Jeg har en enkelt gang måttet løfte en rottweilerblanding væk. Schæferen var skadet, og skulle have ro. Corgien bliver hurtigt sur på store, unge hanhunde, og så bakker schæferen hende selvfølgelig op. Trunten med rotten havde ikke travlt med at komme hen og hente sin hund, og efter at have forsøgt at gå imellem den og mine, smed jeg mine hundes liner, og løftede rotten væk i hoved og røv. Smart? Nix! Men mine hunde slap for den!

    Trunten sagde ikke engang undskyld, og måske kom jeg til at råbe en lille smule af hende smiley

    Med det sagt - man kan lige pludselig meget, når det gælder. Gør alt hvad du kan for at skærme din hund! Dén med at råbe at den har skab, er ret genial, for så kan du lige sige til ejer, at hvis hunden begynder at klø inden for de næste 4-6 uger, så skal de straks tage til dyrlæge smiley

    Og ellers ville jeg simpelthen bare tage hunden op, og så fysisk skærme den fra de løse hunde. Gerne med et spark ud mod den løse hund, så ejer måske forstår, at du mener det. Ejer vil sikkert blive sur, og så skal du bare tage det helt køligt, og sige at din hund har fået så mange dårlige oplevelser, med hunde som den du lige har vippet væk. Og hvis folk ellers gad holde styr på deres hunde, ville der ikke være nogle problemer.

    Hvis det ikke virker, må du lige få min schæfer på ferie i et par dage, så skal folk nok få fart på smiley


  • #23   20. jul 2020 A med Bomstærk og Tykke: ok så vil jeg da løfte hende op næste gang smiley
    Ham her er hendes bedste ven, stor glad og med selvtilliden iorden smiley han er endda blevet angrebet af lille løs hund hvor min mand og søn var på tur med dem, han stillede sig selvfølgelig forrest så min søn og Saga kunne gå væk.
    Men generelt går folk stor bue om den store glade dreng smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Bange for andre hunde

Annonce