{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Online Tilmeldt:
2. maj 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 52 Svar: 285

Når hunden lærer noget andet end det hunden skulle {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte om vi skulle have en tråd hvor vi fortæller om hvor træningen gik galt, altså at hunden lærte noget andet end det der var formålet.

Jeg har Chutney som er en Chihuahua, han gør når han ser andre hunde og dette skulle han lære som unghund, at det måtte han ikke.

Da jeg i forvejen havde en hundetræner som kom hjem til os i stedet for at gå på hold, så fik jeg god hjælp.

Så vi gik i gang, chutney gøede, blev stille og fik godbid. Så der gik ikke lang tid, før resultatet kom. Chutney gør, kigger på mig og er klar til godbidden smiley . 8 år efter vil han stadig have godbid når han gør smiley

En anden ting som jeg ikke helt ved hvor det kommer fra, chutney er meget glad for mennesker, og vil allerhelst lære alle at kende. Når han så har hilst, så kommer han lige så stolt hen til mig og skal have godbid smiley . Jeg kan forstå hvis det var Ozzy som havde den adfærd, for han er netop blevet rost meget når han har kunne hilse på mennesker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden lærer noget andet end det hunden skulle
  • Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 52
    #3   7. aug 2020 Hi-hi der kan vi være med.
    Når Hera skal ind fra haven skal jeg sige "se her" smiley
    100% fejlindlært, men da hun var mindre og ikke lige ville ind, lokkede jeg med godbidder og har åbenbart lidt for ofte sagt "se her!"

    Udenfor matriklen virker "kom" og "her" fint men i haven gælder der andre regler smiley


  • #5   7. aug 2020 Louie kan ikke aflevere noget i min hånd uden også at give pote. Så det er genstand og højre pote i min hånd hver gang. Sådan går det, når man er lidt ny i det klikkertræning

  • #7   7. aug 2020 Baby gøede meget i haven da han var lille... Så jeg tænkte jeg kunne kalde ham ind, og give en godbid.
    Det har resulteret i, at han gør RIGTIG meget, især i haven. Og så kommer han luntende ind i stuen, som om han er dagens helt smiley

    Melanie har, af en eller anden grund, lært at "sit" betyder "dæk" smiley

    Thea? Ja hvis hun bare ville lære et eller andet ville det være fedt...


  • #8   7. aug 2020 Marley and me, oh yes! Det kender vi godt herhjemme smiley

    Herhjemme betyder ordet "Nå" at der skal ske et eller andet. Det siger jeg åbenbart, når jeg har lavet overspringshandlinger og endelig får taget mig sammen til at komme videre smiley så hver gang der bliver sagt "nå", så er Lobo bare klar til hvad end der så skal ske smiley


  • #9   7. aug 2020 Ordet "så" betyder også at der skal ske noget herhjemme..

    Og hvis man siger "halløj" eller "hej hej" så betyder det altså der kommer gæster!


  • #10   7. aug 2020 Den med at bruge "hov" eller "prø'li og se her" den virker også hver gang smiley

  • #11   7. aug 2020 Jeg havde verdens sødeste silky terrier, hun havde en frygtelig vane med at gø hver eneste gang jeg skulle tale i telefon, gæt hvordan jeg fik hende til at være stille smiley jep, godbidder på gulvet hver gang telefonen ringede;) jeg fik lært min hund at gø hver eneste gang telefonen bliver berørt smiley det var egentlig ikke det jeg ville smiley

  • #12   7. aug 2020 Den der med “se her” den kender jeg også smiley

  • #13   7. aug 2020 Krøllet, her betyder "Halløj" også, at vi møder en vi kender lige om lidt. Så der bliver spidset ører og trukket fremad, hvis jeg bruger det på en tur smiley

    "Så" betyder slip, når der leges trækkeleg, mens "Slip" ingen betydning har for hunden.


  • #14   7. aug 2020 Min kæreste HADER at snakke i telefon, når hundene er i rummet.
    Hvis han siger Hej eller Halløj på en bestemt måde, så gør de helt vildt smiley

    Han er holdt helt op med at bruge de ord ??????


  • Helle A
    Helle A Online Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 52 Svar: 285
    #15   7. aug 2020 Ozzy har lært "angrib", så når han får kommando en, løber han i fuld fart hen til en person og vil hilse smiley Dette bruger vi så kun til dem der kender ham.

    Begge hunde ved, at når jeg siger "nå" på turen, så vender vi om smiley


  • #16   7. aug 2020 Hehe jeg kan også pudse Baby på min kæreste, og Baby syntes det er der fedeste!

    Det har han lært helt tilfældigt smiley Mig og kæresten slåssede og jeg råbte på Baby efter hjælp og begyndte sige "puds ham Baby, puds ham!" og så gav Baby sig til at løbe efter kæresten, mens han gøede smiley
    Baby har en fest når han går det, og kæresten og Baby har den sjoveste leg bagefter!


  • #17   7. aug 2020 Når Maggie trænede feltsøg i DCH programmet, fik man jo noget lækkert, når man kom med en genstand.

    Den har Maggie så vendt om til, at hvis jeg sidder med noget lækkert, som hun godt kunne tænke sig at smage, så finder hun noget, hun kan bytte med. Det kan være sko, gamle næsten-færdigtyggede ben, legetøj, små stykker papir, hårelastikker - altså alt hvad hun lige kan finde, som kan udgøre en værdi som svarer til en bid af min mad.



  • Helle A
    Helle A Online Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 52 Svar: 285
    #18   7. aug 2020 De er sjove de hunde smiley smiley



  • #19   7. aug 2020 Dorte, det er Atlas også slem til! Måske det er en retriever ting? smiley
    Herhjemme er det fordi vi altid byttede med Atlas, når han stjal noget, da han var lille, samtidig med at vi begyndte på apporteringstræningen. Hvis jeg spiser noget, han gerne vil have, så går han i min kasse med huer, handsker osv. og stjæler et eller andet. Hvis jeg giver efter og bytter med ham, så går han over og stjæler noget nyt, så snart han har tygget af munden smiley


Kommentér på:
Når hunden lærer noget andet end det hunden skulle

Annonce