{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pemmikan eller?
  • #1   19. sep 2020 Vi bruger af og til Hike's flydende energitilskud, når ikke vi bruger pemmikan.

  • #2   19. sep 2020 Hvad er du mest glad for, Malene?

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   20. sep 2020 Jeg har prøvet Hike, UNIQ MAX ENERGY, nutri-plus og calo-pet..

    Jeg synes ikke noget af det kan måle sig med pemmikan. Hike er okay, både flydende og deres små pakker med dåsefoder..
    jeg synes dog de skal have en for stor mængde af det der dåsefoder ( tror de er 150 g) fremfor pemmeikan som kun er en lille bid.


  • #5   20. sep 2020 Det kommer an på hvad formålet er. Hvis det er for at give energi til arbejde lige om lidt, kan en portion røræg med Uniq Max Energy virke.

    Hvis det er for vægtøgning, kan RC 4800 være et alternativ.

    Der er bare ikke noget af det der er lige så nemt og effektivt som pemmikan smiley


  • #6   20. sep 2020 Pemmikan virker over tid. Ulempen er, at mange hunde ikke gider æde det.
    Hike's er flydende, så alle kan få en squeeze i munden. Det virker hurtigere.
    Så derfor afgør situationen, om jeg bruger det ene eller andet.


  • #7   20. sep 2020 Hvad med Oralade?
    Vi bruger det under fødslerne og det giver et boost her og nu. Vi brugte dog Pemmikan sidste gang, da Maja havde svært ved at holde huld efter et stort kuld.


  • #8   20. sep 2020 Det ser jo ud til at Pemmikan stadig render med sejren smiley
    Godt gået, egentlig, at ingen har kunnet lave noget ligeså godt.

    Jeg har bestilt nogle pakker - det er til Bels, som både har svært ved at holde huld og mister luften i træning. Vi har været turen igennem hos dyrlægen og der er intet at finde, så nu kommer hun som 7 1/2 årig på aktiv foder og så må hun i skarp konditionstræning hjulpet af pemmikan.

    Tusind tak for jeres gode svar, det var hjælpsomt!


  • #9   20. sep 2020 Jeg tænker at der også må være en årsag til at Sirius patruljen har brugt det i så mange år smiley

  • #10   20. sep 2020 Mange i løbe klubben Nordsjælland bruger den gel fra virbac, hundene lapper dem i sig smiley

    https://butik.netdyredoktor.dk/virbac-nutri-plus-gel-120-g


  • #13   20. sep 2020 Kenzie, det er jo ikke foder, det er bare et energitilskud.

    Vi brugte oksfedtpulver til Cassius og det var også rigtig fint.


  • #14   20. sep 2020 Vi skal bruge et tilskud til sportsudøvelse, som varer 2x15 minutter. Det er en energieksplosion, sprint, ikke marathon. Og det er den slags tilskud genialt.

  • #15   20. sep 2020 CH
    Ved du om Bels har haft anaplasmose?
    For det kan bevirke at hunden aldrig opnår samme kondition.


  • #17   20. sep 2020 AG, nej vi ved det ikke, men jeg har tænkt det. Og hvis ikke vi får effekt af de her tiltag, så må hun antistoftestes for det og andre flåtoverførte sager.
    Naturligt er det ikke, det er helt sikkert.


  • #18   20. sep 2020 Jeg tænker også sådan noget som anaplasmose eller hjerte/lungeorm.


  • #19   21. sep 2020 Ingen hjerte/lungeorm, det var naturligvis den første tanke.
    Og eftersom hun er schæfer, blev hun tjekket for pancreasinsufficiens, hvilket de første blodprøver faktisk understøttede, de næste afkræftede.

    Afføringsprøver viste ingenting, alt normalt.

    Så nu sætter vi hårdt ind med energigivende foder og konditionstræning. Er der ikke mærkbar forskel om en måned, så tager vi næste skridt i forhold til udredning.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #20   21. sep 2020 Min hund havde forrige år sådan en periode hvor han mistede pusten. Han blev tjekket for ting ved dyrlægen hvor alt var negativt. Han kom forbi en kiropraktor som trykkede noget ud og så gik det over.. ved ikke om det måske kan hjælpe dig at sende hunden til en der kan sådan noget?

    Uanset, hvis den ellers ikke fejler noget.. er hunden lidt for slank kan det jo altså ogsågøre at den mister pusten og bliver i "dårlig form".. men ved ikke om det kan være det.

    Håber det går over snart så hun kan træne og præsentere som hun plejer


  • #21   21. sep 2020 Ved Archie har det vist sig at være permanent skade efter anaplasmosen. Så han kommer aldrig op i fuld kondition igen. smiley Lortesygdom
    Håber Bels snart er i topform igen smiley


  • #22   21. sep 2020 Mathias, det er lidt den l8gik, vi følger PT, meeeen.. jeg ved ikke helt om jeg tror på den.
    Vi kan slet ikke holde huld på hende lige nu, men hun har været forpustet længe - det er dog værre nu en før.
    Vi har mærket det nogle år, men her henover sommeren er det blevet meget udtalt.
    Direkte indløb til fig i skjul, en kort bevogtning, et bid, en kort trængning, et slip og så kan hun næsten ikke mere. Hun puster og pruster og kan ikke gø uden pustepauser.
    Det er voldsomt.
    Almindelig leg og lydighed går fint, hun er bare forpustet længe efter.

    AG, ja, det er sgu en lortesygdom!!
    Jeg håber på, at det ikke er der, den lander!

    Tusind tak for input, alle smiley


  • #23   21. sep 2020 Åh det lyder da ikke godt smiley

    Gad vide hvad det kan være?


  • #24   21. sep 2020 Mathilde, ja, det er lidt et mysterium.
    Diffuse symptomer er så bøvlede!


  • #25   21. sep 2020 CH er hun blevet hjertescannet? Eller mener dyrlægen at de ville kunne hører det med stetoskop når symptomerne er på udtalte?
    Det kunne godt lyde som en hjertelidelse som er blevet værre, når nu så meget andet er blevet udelukket.


  • #26   21. sep 2020 Hun er ikke hjertescannet - jeg har faktisk fået en pb med en reminder om netop det, det er så dejligt med de input!

    Dyrlægen lyttede naturligvis på hjertet, der var intet at høre. Men det skal siges, at hun ikke er særlig god til at lade være med at puste, når hun skal lyttes til, så der skulle et skarpt øre til.

    Det er kommet på listen over OBS'ere til om en måneds tid, hvis konditionstræning og højenergifoder ikke virker som håbet.

    Og ja - det lyder virkelig som dårlig iltning. Derfor var Hjerteorm også den allerførste tanke.


  • #27   21. sep 2020 CH hun kan jo "bare" have forstørre hjerte. Det kan dyrlægen sikkert ikke høre ved at lytte.

  • #28   22. sep 2020 CH, har du prøvet Kompeet fra Innordic ?
    Smagløst vegetabilsk fedtpulver.
    Det har jeg haft rigtig gode erfaringer med smiley
    https://innordicclub.com/kompeet-til-hunde

    "Kompeet er vegetabilsk fedt til muskulaturen i form af udvalgte planteolier Disse har gennemgået en omfattende proces, som i princippet gør dem vandopløselige. Det energiholdige fedt transporteres derfor direkte ud i hundens muskulatur, så den bliver mærkbart mere arbejdsvillig, smidig og udholdende."


Kommentér på:
Pemmikan eller?

Annonce