{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

"ud af køkkenet" {{forumTopicSubject}}

Vores køkken er ikke ret stort, og derfor vil vi helst ikke have hundene i køkkenet - for deres egen skyld.

Vi har sat et stykke blåt malertape hen over gulvet, som viser hvor hundene må gå til.

Alle hundene forstår kommandoen "ud af køkkenet" men går stadig ind i køkkenet!
- Baby er endda så fræk, at han konsekvent stiller sig med forbenene over stregen.

Hvordan får vi finpudset det, så hundene slet ikke går i køkkenet?
- de ved udmærket godt at "ud af køkkenet" betyder at de skal være på den anden side af den blå streg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "ud af køkkenet"
  • #1   7. okt 2020 Jeg ved ikke hvor godt det virker med racer, der ikke er en labrador, men vores ved, at hvis man ligger stille og pænt i sin kurv væk fra køkkenet, så falder der næsten altid noget lækkert af.

    Abby kæmper lidt med hendes nysgerrighed, og bliver ind i mellem bedt om at gå væk. Hende har jeg desværre ikke helt været konsekvent nok med.


  • #2   7. okt 2020 Baby får sin medicin i leverpostej. Så alle får en lille klat, morgen og aften - den kan man KUN få, hvis man er på den rigtige side af den blå streg.

    Men de søger ind i køkkenet alligevel.

    Hvis jo sidder i sofaen og en af dem går i køkkenet, kan vi sagtens kalde dem ud, ovre fra sofaen.
    Vi stopper dem selvfølgelig, hvis vi ser de er på vej i køkkenet.

    Hvis vi selv går i køkkenet og se følger med, stopper vi dem også ved stregen.


  • #3   7. okt 2020 Vores ved at du mister chancen for noget lækkert hvis du er i køkkenet på noget som helst tidspunkt under madlavningen. Så går alt det lækre til den anden. Det er ikke nok at have været ude - du skal blive ude.

  • #4   7. okt 2020 Man griner af det, fordi hundene godt kender reglerne, men bevidst vælger at bryde dem, bare fordi smiley



  • #5   7. okt 2020 Ja A du har ret!
    Det er jo bare fordi vi er bange for at falde over dem, med noget varmt mad eller kogende vand, når køkkenet er så lille.

    De er nogle møgunger! smiley


  • #6   7. okt 2020 Er det så ikke "bare" at de ikke må være der, når I laver mad?

  • #7   7. okt 2020 Tænker som A.

    Jeg gad ikke lave konflikter ud af noget for mig at se ligegyldigt, hvis det i virkeligheden bare handler om, at de ikke skal være der under madlavning - så ville jeg sætte krudtet ind der i stedet


  • #8   7. okt 2020 Jo det kan i selvfølgelige godt have ret i.
    Problemet er, at de ikke rigtig forstår de ikke må være i køkkenet, så når vi laver mad, kan der godt snige sig en hund ind, selvom den er blevet bedt om at gå.
    - altså forstå de godt kommandoen, men kan ikke koble den sammen med køkkenet, hvis det giver mening?


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #9   7. okt 2020 Jeg havde nok bare sat et brændeovnsgitter eller børnelåge op.. det er vel det mest sikre

  • #10   7. okt 2020 Det er desværre ikke muligt Mathias, så havde vi gjort det smiley

  • #11   7. okt 2020 Er det ikke bare et spørgsmål om at være konsekvent med at stoppe dem, når de sniger sig over stregen og belønne godt?
    Hvor længe har I trænet det?

    Alternativt lave set up, hvor der er MEGA fed belønning i køkkenet, men eneste måde at få den på, er at gå ud - vel at mærke selv vælge at gå ud, ikke blive sendt ud. Jeg tror egentlig det er sådan jeg ville øve det, men det afhænger jo lidt af, hvordan man normal træner.

    Eller lære dem at være på en pude/måtteunder madlavning.

    Uanset, så skal der jo belønnes for at holde sig ude - I begyndelsen hyppigt, efterhånden med længere interval imellem.


  • #12   7. okt 2020 Det er en måneds tid siden vi satte tapet på.

    Ja det kan godt være jeg skal prøve at tænke det baglæns, altså at de selv skal forlade køkkenet for at få godbidden

    det tror jeg jeg vil prøve.


  • #13   7. okt 2020 Hunde kan altså godt lære at køkkenet KUN er forbudt område når der laves mad.

    Mit køkken er også meget lille, og alle mine hunde har lært at de ikke må være der når jeg laver mad.
    Enten skal de helt ud af køkkenet eller de skal sidde i kurven unde bordet, de ved det og gør det, selv om køkkenet er det sted hvor der står vand/mad.
    De ved også, at hvis de kun står i døren eller ligger inde under bordet, så falder der jævnligt lidt guffer af til dem.

    Jeg vil tro, at det vil være lettere at lære dem at de ikke må være der når i laver mad, frem for at de aldrig må være der.

    Hvorfor er det ikke en mulighed for at lukke af med kamin eller børnegitter


  • #14   7. okt 2020 Bliver han stående ved stregen, selvom forpoterne er over? for så ville jeg lade ham være der smiley

  • #15   7. okt 2020 Det gør der også her, når hundene er på den rigtige side.
    Vi er konsekvente med at bede dem få ud, så snart vi ser det.

    Vi har køkken alrum, derfor tror jeg ikke det kan lade sig gøre at sætte et gitter op smiley


  • #16   7. okt 2020 Ja det gør han.
    Vi beder ham om at sitte, så kommer poterne nemlig på den rigtige side - og så får han selvfølgelig en godbid.


  • #17   7. okt 2020 Så ville jeg ikke gøre mere ud af det smiley Så længe han ikke går helt ud smiley

  • #18   7. okt 2020 I stedet for det blå tape, så sæt et kamingitter op der hvor tapen er.
    Sådan et kamingitter kan jo stå op uden at det skal sættes fast. smiley


  • #19   7. okt 2020 jeg må lige undersøge det med gitter.

  • #20   7. okt 2020 Selv om det ikke lukker åbningen til køkkenet helt til og de kan gå udenom, så tror jeg det bliver nemmere at holde dem bag gittr frem for en tapestreg
    Måske sådan noget om dette her?


    profilbillede
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #21   8. okt 2020 Jeg har en lille køkken, og har aldrig tænkt på at en (eller to) hunde har været et problem

    Hundene har faktisk flyttet sig hvis de er/var i vejen - ellers var det "passse på" ,
    nøjagtig som med børn, som man også passer på ikke kommer til skade.


  • #22   8. okt 2020 Jeg bruger det selv om sommeren, når vi griller på terrassen.
    Så må hundene ikke være der (bla. fordi de mener, at det der med at man ikke må tigge, det gælder ikke udenfor...)

    Jeg beder dem ikke gå væk - men belønner dem for selv at vælge det.
    Jeg kan sagtens stå og "lokke" dem, til at komme op til mig på terrassen, men gemme gufferne væk, hvis de kommer.
    Når de så går ned, så bliver gufferne smidt ned på græsset til dem.
    Hvis de prøver at gå op igen, så tager jeg et roligt skridt frem mod dem, og siger stille og roligt "ahah". Når de respekterer det, så kommer der guffere ud til dem igen.
    Første grill-aften på terrassen om foråret - der kan jeg godt være nødt til at rejse mig et par gange, med mit "ahah", når de er på vej op.
    Men resten af sæsonen gælder reglerne.
    Det forhindrer ikke, at de er på terrassen på alle mulige andre tidspunkter smiley


  • #23   8. okt 2020 vi har fået lavet låger til køkkenet/stuen og til udestuen/stuen og fra brugsstuen/fine stue det at bede dem blive et sted var umuligt med syv hunde nu er de lige gået ned på tre, så lågen til køkkenet er åben undtagen når jeg laver mad.
    Det er lågen til køkkenet på billedet.


    profilbillede
Kommentér på:
"ud af køkkenet"

Annonce