{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg forsøger at træne min hund til at være alene hjemme, hvis jeg nu skal til f.eks. lægen. Jeg stiller en plade foran dørene, når jeg går, så hun ikke kradser. Desuden tænder jeg for TV og skruer op.

Startede med at lade hende være alene 5 minutter, og nu er jeg vist oppe på 10 minutter. Fortsætter med at øge tiden. Jeg roser hende, når jeg kommer hjem, er der nogle tips eller andet, jeg skal være opmærksom på? smiley


Nærlokale nyheder i Hammel og omegn
Ønsker du også at læse lokale nyheder fra Hammel og omegn online? Find dine nyheder på Vores-hammel.dk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #1   13. jan 2021 Umiddelbart er det ret meget, at du er startet med 5 minutter? Man starter normalt med 5 sekunder (ud af døren - inden igen)
    Sørg for at hun er træt, mæt og luftet af. Giv hende evt. en frossen fyldt Kong, så hun har noget at hygge sig med.

    Hvis hun får lært det i sit eget tempo, så skulle den der plade foran døren meget gerne være helt unødvendig.
    Og hvis hun faktisk er bange og utryg, så hjælper sådan en plade foran døren ikke ret meget. Så går hun bare i gang med sofa, tæpper, dørkarme osv. istedet.

    Hvor gammel er hun? Og hvor længe har du haft hende?


  • #2   13. jan 2021 Hvorfor indlære at være alene med tvet?
    Jeg havde slukket tvet, startet med mindre tid og jeg havde ikke rost når jeg kom hjem.

    Det er ikke en kæmpe fest at jeg kommer hjem, det er bare naturligt. Jeg går naturligt på wc med lukket dør, og kommer naturligt tilbage. Jeg går ud af hoveddøren, lukker den, kommer ind igen og går bare forbi hvalpen. Ud og tømme postkasse, ind igen. Ud med skrald, ind igen.

    Vær obs på ikke at åbne døren når der hyles / kradses. Det er en adfærd du ikke ønsker at belønne, og at komme hjem, er helt sikkert en belønning.


  • #3   13. jan 2021 Jeg ville nu hellere ikke gøre et stort nummer ud af at komme hjem.
    Lige som Trine, så har jeg hellere ikke haft radio/tv tændt, og hellere ikke her har eller er det en fest når jeg kommer hjem, det er en naturlig ting.


    Og dette med hvor længe man kan være væk fra hunden når man starter indlæringen på alene hjemme, det er da forskelligt fra hund til hund.
    Jeg kan overhovedet ikke se noget forkert at lade den være alene i 5 minutter hvis ikke den bliver ked af det.

    Gaddafi hentede jeg fredag middag, lørdag eftermiddag var han alene i små to timer mens jeg gik i haven og klippede hæk.
    Der kom ikke en lyd fra ham.
    Jeg havde taget ferie, men på grund af sygdom måtte jeg på arbejde i 4 timer om mandagen. Jeg havde lavet en aftale med naboen, at de hentede ham, hvis han skulle blive ked af det, men de hørte ikke en lyd fra ham. Derefter gik jeg på arbejde 5 -6 timer hver dag uden problemer.

    Med Taliban foregik det på nogenlunde samme måde, også uden problemer.


  • #4   14. jan 2021 Det er et godt tip at gøre hende træt med en gåtur først, ligesom til nytår, det skal jeg huske.

    Hun er 5 år og klarer det at være hjemme rigtig flot. Når jeg kommer hjem, ligger hun bare i stuen og kigger på hoveddøren. Spørgsmålet er så, om jeg tør tage til lægen, som er en lang tur.


  • #5   14. jan 2021 Når hun klarer det så godt, så tror jeg ikke at der er problemer med at hun er alene hjemme.
    Du kunne evt give hende et kødben, eller en fyldt kong hun kunne bruge tiden på.


  • Sarah J
    Sarah J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Svar: 2
    #6   15. jan 2021 virker som om i er godt på vej. En god lang tur inden og så et yndlings kødben. Det kan altså gøre underværker!

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce