{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Jacob V
Jacob V
Tilmeldt:
15. mar 2021
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3

Hvalpe - ferie {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Vi er blevet kontaktet af en kennel, som har en køber på en hund der er sprunget fra.

Vores families udfordring er at vi kun kan holde 14 dages ferie. er det nok til en hund efterfølgene ville kunne være hjemme fra 8-15?

Vores plan var hund til sommer, men nu kom ham her op. Og vi er klar til hund, men havde tænkt vi skulle bruge 3-4 uger i sommerferien på at lærer ham huset rutiner.

igen, kan det gøres på 14 dage?

/jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe - ferie
  • #1   15. mar 2021 Det afhænger meget af individet.
    Nogle er utrolig nemme og trygge.
    Og så er to uger fint.
    Hvilken race er det? Nogle racer er svære end andre.
    Alternativ kan I måske finde en hundesitter der kan komme fra 12-15 her i starten.


  • #2   15. mar 2021 I skal ihvertfald være obs på, at hvis han er 8 uger nu, så kan han under ingen omstændigheder holde sig i de 7 timer, I skal være væk, når de to første uger er gået.
    Så renlighedstræningen vil blive lidt op af bakke, fordi han er piske-tvunget til at besørge indendørs, når I er på arbejde.


  • Jacob V
    Jacob V Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #3   15. mar 2021 #1
    Det er en flat coated retriever.
    Vi er meget i tvivl om " en "hunde sitter" er det "rigtige". eller om vi skal bide det sure æble og sige timingen på denne hvalp bare ikke er rigtig. smiley

    #2
    Vi kan godt se problemmet i dette. Min kæreste arbejder pt hjemme lige nu. Og hvis det forsætter til efter maj, giver det ingen problemer. Men det kan vi ikke vide nu og skal hurtigst muligt sige ja/nej.


  • #4   15. mar 2021 Jeg ville gå med hundesitteren, uanset hvad. Nogle hvalpe kan fint klare det efter 2 uger, andre kan på ingen måde efter 4 uger. Jeg tænker dog at 2 uger er meget lidt, men hvis I har én, der kan komme og kigge til hvalpen, er det jo rigtig fint smiley

    Så hvis mavefornemmelsen er rigtig, så tak ja til hvalpen nu, og tag tingene som de kommer.


  • #5   15. mar 2021 Hvis I har mulighed for at finde en sitter, så ville jeg sige ja tak.

    Før corona, kom min far hver dag og var her indtil min kæreste kom hjem. I starten kom han efter 5 timer, men efterhånden blev det øget, så inden corona var de oppe på 7 timer smiley


  • #6   15. mar 2021 Jeg har prøvet det med kun at kunne have 14 dages ferie og så få en hvalp. Det var ikke sådan det skulle have været, men et sammenfald af uheldige omstændigheder gjorde at det pludselig ikke kunne lade sig gøre med 4 ugers ferie. Hvalpen havde jeg ventet på fra før han blev lavet, så jeg ville ikke sige nej.
    Kort fortalt; det er ikke noget jeg kommer til at gentage. Han var så svær at få gjort ordentlig renlig; noget jeg aldrig har oplevet hverken før eller siden. Jeg plejer at spare ferie sammen så jeg har 4-5 uger sammen med hvalpen.


  • #7   15. mar 2021 Hvis i er interesseret i pågældende hvalp så slå til. Man ved ikke om det kuld i ellers står til bliver til noget. Der kan ske så meget.
    I har 14 dage, i har mulighed for en sitter og i ved det måske er lige knapt med tid så i skal få det bedste ud af den tid i har.
    En hvalp på nuværende tidspunkt er skønt - lyse aftener, masser af tørvejr i vente og måske er hvalpen allerede påbegyndt renlighedstræningen fra opdrætter, som kan gøre det endnu bedre.
    Snak med opdrætteren om det - om lige den hvalp der er tilbage er robust til at kunne forventes at falde til på den kortere tid smiley


  • #8   15. mar 2021 Hundesitter - ja tak!
    Og så tag imod hvalpen hvis det er drømmen.

    Ziva fik blærebetændelse som hvalp og en lang række dumme andre sammenfald, så vi fik en del indendørs uheld, og kæmpede længe med renlighed.
    Der gik 8 MÅNEDER!! før jeg var helt sikker på, at jeg kunne sove 8 timer i streg eller kunne være på arbejde i 8 timer uden uheld.

    Niksen biksen om mine kommende hvalpe nogensinde skal få den mindste chance for at have succes med at gøre det indenfor om jeg så skal have orlov i 2 måneder for at den kan tisse udenfor hver time. Det show skal jeg simpelthen aldrig igennem igen


  • #9   15. mar 2021 Nu er det sjældent at det lige passer med at man kan få en hvalp i sin sommerferie. Tæver nu engang i løbetid når de gør og de tager ikke højde for sommerferie juleferie eller ligende.
    Ønsker man en hund fra et seriøst opdræt, så må man slå til når den er der og så få det til at fungere. Der er jo flere muligheder. Du er selv inde på en hundesitter hvilket kan være en glimrende løsning. Familiemedlemmerne i husstanden kan også holde forskudt ferie, så der er en ved hvalpen i længere tid. Der er mange løsninger og nogle kræver måske kompromisser som gør at man ikke får 3-4 ugers sammenhængende sommerferie, men får en tidligere eller senere sommerferie end forventet.


  • #10   15. mar 2021 Altså Sten var nem. Han var 9 uger da jeg fik ham. Jeg havde 1,5 uges ferie, hvorefter jeg brugte afspadsering så jeg kun arbejdede halvdags 14 dage, men han var allerede renlig (havde heller ikke travlt når jeg kom hjem) og var sej til at være alene, så jeg tænker han havde klaret det med alm arbejde også.

    Jeg havde så indtil han var 7 mdr en nabo der gik hjemme og derfor gerne luftede midt på dagen langt de fleste dage i den tid, så han kun sjælden var alene en hel arbejdsdag - men når han var gik det uden problemer.

    Men det afhænger meget af hunden - umiddelbart ville jeg dog tro det kunne gå med en flatter. Jeg ville dog have det bedre med at vide, at nogen kom midt på dagen, så den ikke skulle holde sig for længe.


  • #11   15. mar 2021 Vi havde 3 uger...11/2 uge hver og en nabo, der havde haft hund hele hendes liv, men nu i stedet brugte tiden på børnebørn og rejser. I ca 6 måneder gik hun med Svende ca midt på dagen...hun ELSKEDE det...og det samme gjorde Svende smiley Og egentligt kunne han snildt holde sig efter ca 2 måneder, men de hyggede sammen på gå-turen smiley

    Svende blev kendt i hele nabolaget og vi hilste jævnlig på mennesker, der sagde: Jamen det er jo Hr. Svendsen smiley smiley

    Nogle dage lukkede hun ham ind i lejligheden igen og smed en håndfuld godbidder på gulvet, andre gange hyggede de inde ved hende smiley

    Jeg ville til enhver tid anbefale en sitter, hvis kuldet er DET RIGTIGE, men I skal selvfølgelig følge jeres mavefornemmelse smiley

    Pøj pøj!


  • #13   15. mar 2021 Jeg ville sige ja tak!
    Vi fik vores Golden hvalp i december, og det er gået så fint smiley vi har ikke haft brug for at hun er alene i mere end 1-1,5 time, men hun er trænet til at kunne være alene i 4 timer. Jeg tror godt vi kunne øge tiden uden problemer, hvis det blev nødvendigt.
    Der var lidt startproblemer med alenehjemme træningen, men da først vi fik det løst, så gik det så fint og nemt smiley


  • #14   15. mar 2021 Jeg vil også lige pippe, at i skal melde jer til/skrive jer på venteliste til hvalpetræning så hurtigt som muligt - hvis det altså er noget i vil. Vi har stået på venteliste siden december, og vi får først en plads i april smiley vi har fundet en “nødløsning” hos en anden træner, men det er ikke helt det samme.

  • Heidi2018
    Heidi2018 Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 19
    #16   16. mar 2021 Vi brugte 3 uger på vores hvalp og det var kun LIGE nok til at han lærte at være alene hjemme en hel arbejdsdag.
    Vi kunne ikke have gjort det på 14 dage og jeg anser os endda som værende ret heldige med alene hjemme træningen.


  • #18   16. mar 2021 Har i børn? Det kunne også være en meget stor fortaler for at få hvalp nu, fremfor i sommerferien. For vores hvalp var det en kæmpestor mundfuld, da alle tre børn fik juleferie, 2 uger efter vi havde fået hende hjem. Alt det ståhej og kaos, det kan godt være svært for en lille hvalp der skal vænne sig til et nyt hjem.

  • Jacob V
    Jacob V Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #19   16. mar 2021 #17
    Vi har ikke skrevet os op til noget endnu. Det er 2 uger siden vi blev enige om at det skal være til sommer, hvis det kan lade sig gøre. Men jeg taget kontakt til forskellige kennel i løbet af ugen.

    Den hvalp jeg har skrevet om, blev igår syg og kennel har idag skrevet at den ikke klarede det.

    Tak for jeres input. Jeg har læst hver eneste besked og har taget jeres svar til efterretning.


  • Jacob V
    Jacob V Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #20   16. mar 2021 #18
    ja, vi har en dreng. Som er næsten havlandet år. Så det bliver ikke så afgørende om det bliver i foråret eller sommer, er min forstiling.


  • #21   16. mar 2021 Hvad siger opdrætteren til det, i kan tilbyde hvalpen hvis i får den nu ?
    Måske man skulle tage den med opdrætteren i stedet for.
    Hvis ikke opdrætteren synes at det er ok, så er der jo ligesom ikke mere at tale om, og hvis vedkommende synes at det er i orden, jamen så tag hvalpen.

    Og om 14 dage er nok kommer jo helt an på hvalpen. Der er stor forskel på hvalpe.
    Gaddafi hentede jeg fredsag middag, havde taget to uger fri fra arbejde.
    Dagen efter gik jeg ud i haven og klippede hæk mens han sov
    På grund af sygdom på arbejde blev jeg nød til at møde ind om mandagen, hvor jeg havde lavet en aftale med naboen, at hvis han blev ked af det, så gik de ind og hentede ham. Naboerne hørte intet til ham, men jeg var så også kun på arbejde i 6 timer. Efterfølgende gik jeg på arbejde hver dag uden dårlig samvittighed.

    Det var det samme med forgængeren, bortset fra at hun var renlig fra opdrætteren og tissede på aviser og at jeg dengang arbejdede på fuldtid.


  • #22   16. mar 2021 Øv hvor synd, læser nu, at hvalpen ikke klarer den, hvor er det ærgerligt, men godt at det skete inden i får den hjem.

  • #23   16. mar 2021 En livlig og legesyg retriever hvalp og en knap 1,5 årig i huset.... i får nok at se til smiley Vær sikker på at i har gennemtænkt valget af race grundigt. Sådan en hvalp bliver lynhurtigt større og stærkere en jeres knægt, så i skal være over dem KONSTANT!

    Hvor er det synd med den hvalp smiley


  • #25   16. mar 2021 #24 - det er bestemt skønt. Men hvis man vil have at hvalpen er ordentlig overfor børnene, og børnene er ordentlige overfor hvalpen, så kræver det arbejde fra forældrenes side. Hårdt arbejde - især at få hvalpen til at forstå at der gælder særlige “regler” for dens omgang med børn.
    Vores 3 årige datter synes ikke altid at det er det fedeste at blive væltet omkuld af en overglad hundehvalp. Og hun synes ikke altid det er sjovt, at hvalpen også vil lege med hendes barbiedukker, når hun slæber dem med ind i stuen. Vores 6 og 8 årige piger forstår meget bedre, at hvis man ikke vil have legetøjet bidt i stykker, så bliver det på værelset. Og de forstår bedre, at hvis de ikke vil have at hvalpen hopper op, så skal de ikke stå og flagre med armene i luften.
    Man kommer ikke sovende til en velfungerende familiehund, er egentligt det jeg prøver at sige. Og jo mindre børnene er, jo mindre overskud har man til andre ting. Fx at komme ud med hunden x antal gange dagligt og få den ordentligt aktiveret.
    Jeg siger ikke at det er en dum ide at få en hvalp(som hurtigt bliver kæmpe stor), mens man har så lille et barn (og der er måske også yderligere familieforøgelse i planerne?), men det skal være gennemtænkt. Det er der ingen skam i at påpege smiley

    Egentligt er det nok heller ikke så realistisk, at kunne få en hvalp allerede til sommer, hvis man først skriver sig på venteliste nu. De fleste opdrættere har 2+ års venteliste.


Kommentér på:
Hvalpe - ferie

Annonce