{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hvalpe-suk {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med dette indlæg, men måske er der andre, der kan genkende de følelser, jeg sidder med lige nu.

Sidste fredag hentede jeg min hvalp. Og det går egentlig ok med renlighedstræning, vi er begyndt at øve alene-hjemme-træning så småt, og han virker til at være ved at falde til. Alene-hjemme-træningen har jeg lidt svært at vurdere. Han piver nogle gange, når jeg bare lige har været ude at hente 'post', andre gange gør han ikke - eller også kan jeg bare ikke høre det.

Jeg har to uger fri for at have den første tid med ham bedst muligt, herefter vil jeg hyre en hundelufter, der kan komme forbi midt på dagen, når jeg begynder at arbejde igen.

Men jeg sidder alligevel lige nu med en panisk angst for, at det ikke kommer til at gå.
Hvad nu hvis han ikke kan lære at være alene hjemme et par timer? Hvad nu, hvis jeg ikke kan få en hverdag op at køre med ham, hvor der er plads til at tage ham med eller tage afsted uden ham? Hvad nu hvis han ikke kan lide at blive passet hos de af mine venner, der har lovet at give en hånd med? Hvad nu hvis han aldrig bliver renlig? Hvad nu hvis han aldrig kommer til at kunne gå i snor på gaden? Hvad nu hvis jeg ikke kan finde ud af at rejse på ferie hos mine forældre med ham?

Er det bare sådan her, det er? Eller er jeg en overbekymret grøn hundemor, der bare gerne vil det bedste for hvalpen og for mig.

Hvis andre kan genkende de her følelser eller har andre input, så vil jeg blive glad, hvis i vil tage jer tid til at skrive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe-suk
  • #1   8. mar 2018 Hvad nu hvis det hele bare går langt over forventning og han bare bliver en mega glad hund?

    Må indrømme jeg aldrig havde de bekymringer og i sidste ende synes jeg det endte meget godt alligevel ;).
    Jeg kender ét menneske der har problemer med alene hjemme endnu, men hun har en race der åbenbart er kendt for at have de problemer.
    Der findes oftest altid en løsning, hvis de problemer opstår, men du gør jo allerede en kæmpe indsats og det lyder virkelig ikke til det skulle ende så galt, så hvorfor skulle det så det? Må ærligt talt indrømme jeg kun kan se det gå godt.


  • #2   8. mar 2018 Jeg har nok set det gå skidt lidt for mange gange til at have samme rosenrøde indstilling som ovenfor.
    Jeg synes det er super at være forberedt som køber, både på det glade og det svære.
    Dog kan det være en ulempe at læse for meget før sin første hvalp, for nogle forfattere tegner et noget sort billede.
    Hvis man i stedet går ind til livet som hundeejer med åbent sind og lidt ekstra tid og penge på kontoen, samt en dygtig opdrætter med evig hotline i baghånden, så kommer man langt.

    Man undgår de værste problemer ved at lære hvalpen en hel masse basisting tidligt. Og her kommer den gode opdrætter ind i billedet, for derfra får man helt essentiel vejledning til den valgte race.


  • #3   8. mar 2018 Jeg havde ikke helt de samme bekymringer men jeg havde nu også nogle - bare andre...

    Jeg har haft 7 hunde incl hende jeg har nu.. Da jeg fik hende kunne jeg tydeligt se at jeg med en 10årig gammel tæve i forvejen havde glemt alt om hvor hårdt det er at have hvalp - og derudover så krævede Mille langt mere aktivering/motion end mine andre hunde har gjort, så jeg kom på arbejde.. Følte mange gange at jeg ikke slog til, og jeg tænkte ofte om der mon nogensinde skulle blive "en ordentlig hund udaf hende"! Jeg blev ved med at gøre mit bedste og jeg vil sige vi er alligevel sluppet ret godt fra det og jo hun bliver/er allerede blevet en rigtig god hund og er vokset fra nogle af de ting som gjorde mig desperat og fik mig til at tænke om jeg havde begået en fejl ved at få en hvalp... Jeg VED desuden af erfaring at når først hunden bliver 2-2,5år så falder der ro på og man kan se at alle de ting man har trænet på/kæmpet med har den faktisk lært af men den har bare tidligere været for meget teenager til at kunne reagere på det som den ved den bør... Så når de først bliver voksne er det en forløsning smiley Og mange gange har jeg også stået med noget ved hende jeg har villet lære hende der syntes umuligt - men så længe man siger til sig selv at man bare skal blive ved og at det nok skal blive bedre, det er en periode så skal man nok med tiden komme igennem det..

    Også skal man huske at ALLE hunde har hver sin "uvane"/problem men så længe man tager fat om problemet med det samme i stedet for at lade det blive en indgroet vane så er chancen bedre ligesom man skal begynde med træningen/hvad man må/ikke må HELT fra starten! Hvis den udvikler problemer og man ikke kan løse det selv, er der heldigvis også råd for det - tænker at det måske vil hjælpe dig at starte til noget træning så du kan få råd og vejledning til at opnå de ting du ønsker og få det gjort på en god måde så du undgår problemer og får lidt større tiltro til din evne som hundeejer og derved færre bekymringer - det er nemmere at sørge for at problemerne ikke opstår end at løse dem...

    Desuden lyder du til at ha forberedt dig så godt man kan med flere ting..

    Man kan komme langt med vilje, hårdt arbejde og kærlighed smiley


  • #4   8. mar 2018 Jeg har haft hund hele mit liv. Mine helt egne siden 1980........ Så i mange mange år. jeg bliver stadig nervøs, når jeg skal have en ny hvalp........ Og når jeg har en hvalp er det så sindsygt hårdt at jeg tænker: "ALDRIG MERE"...... Lige indtil næste gang smiley Hæng i smiley

  • #6   9. mar 2018 Jeg er selv i fuld sving med alene hjemme træning af Walther, vi er oppe på 3 min nu, Wuhu smiley Jeg stiller min telefon så den filmer fra en god vinkel når jeg går, så når jeg kommer hjem kan jeg se fx sidste gang, at de første 2 min gik han lidt rundt og 'ledte' efter mig, men det sidste minut lagde han sig ned og sov. Det giver lidt ekstra ro på, at se det smiley

Kommentér på:
Hvalpe-suk

Annonce